πειραματικη ηλεκτρονικη απο ελληνες

boukas είπε:
Εγώ για να χαρακτηρίσω κάτι ως πειραματικό θα πρέπει να είναι φάση αφηρημένης ηλεκτρονικής (abstract electronica ίσως το λένε, αλλά δεν ορκίζομαι), power noise, ξενάκη κτλ κτλ, όπου πολύ απλά δεν υπάρχει κανένας κανόνας, ούτε στη μέθοδο ηχοσύνθεσης, ούτε και στο γενικότερο arrangement ούτε κάπου αλλού.Παρέχεται δλδ μια πλήρης ελευθερία στο τι θα κάνεις, πως, που και πότε.

Τώρα αν αυτό που προκύψει είναι κάτι καλό, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο...
Έχοντας ως έναυσμα τα λόγια του boukas έρχομαι να ρώτησω:

Πειραματισμός (σαν ορισμός) δεν σημαίνει "δοκιμάζω" κάτι να δω αν θα πετύχει?

Εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι κ γι'αυτό κάθε μουσικό πείραμα δεν θα πρέπε γνωρίζει όρια κ νόμους. Με άλλα λόγια μπορεί κάποιος να πειραματιστεί με τα 4/4 ή με τα 13/667. Το να βγάζουμε κάποιους ρυθμούς ή μελωδίες ή μουσικές φόρμες έξω από τα παιχνίδι του πειραματισμού είναι κάτι περιοριστικό κ έρχεται σε αντίθεση με την ουσία την έννοιας "πειραματισμός".

 
Πάντως δεν μπορώ να δεχτώ την οποιοδήποτε δοκιμή κάνει κάποιος ως πειραματική μουσική. Πρέπει όλο αυτό το πράμα που παίζει να είναι κάτι το αντισυμβατικό, για να πάρει τον τίτλο του expeimental. Έτσι πχ αν κάποις παίζει απλώς trance κι έχει πετάξει μέσα κανά 2-3 φυσικά όργανα (σε αυτούς βάζω και τους pitchshifter) δεν τον κάνει και μέλος της experimental κατ' εμέ πάντα.

Aπό την άλλη μου τη σπάνε οι ταμπέλες, οπότε δε θα πολυασχοληθώ είναι η αλήθεια, με το αν είναι true ή όχι και αν αξίζουν να έχουν τον τίτλο ή όχι!

 
boukas είπε:
Έτσι πχ αν κάποις παίζει απλώς trance κι έχει πετάξει μέσα κανά 2-3 φυσικά όργανα (σε αυτούς βάζω και τους pitchshifter) δεν τον κάνει και μέλος της experimental κατ' εμέ πάντα.
Καλά, trance οι pitchshifter, με την καμία, εκτός αν μιλάμε για 2 διαφορετικές μπαντες. Προφανώς δεν θα τους πεις πειραματική μουσική, αλλά επίσης προφανώς δεν θα τους πεις και συμβατική. Παντρεύουν 2 διαφορερικα μουσικά στυλ(βέβαια ένα παραδειγμα είναι, δεν εινια και θεοι) το οποίο αν μη τι αλλω θεωρείται καταρχήν πειραματισμός όταν το πρωτακούσεις και μετα ιδιαίτερο στυλ.

Από την άλλη ξαναλέω. Η άλλη όχθη, η *πειραματική* μουσική, πολλές φορές μπορεί απλά να μην θεωρηθεί καν μουσική, απλά συνοχή από ήχους. Μπορεί να μιλήσουμε για πειραμα, αλλά όχι για μουσική.

 
Επιμένεις να δίνεις υποκειμενικούς ορισμούς που δεν μας αφορούν όταν προσπαθούμε να εννοήσουμε κάτι μαζικά.

Δεν μας αφορά αν σου αρέσουν οι Χ κατά το αισθητικό σου κριτήριο και τις σχετικές μουσικές σου γνώσεις.

Πείραμα =

OurDarkness είπε:
Τις περισσότερες φορές, σε αυτό που τα περισσότερα πανεπιστημιακά βιβλία ορίζουν ως πειραματική ηλεκτρονική μουσική δεν υπάρχει η αισθητική παρέμβαση του ανθρώπου που διεξάγει το πείραμα.
Βάλε εσύ ότι ταμπέλα θες σε αυτά που ακούς και πορεύσου.

Δεν σημαίνει όμως ότι είναι κοινά αποδεκτό από τους υπόλοιπους.

Με τη λογική αυτή θα δημιουργήσω κι εγώ μια μουσική σκηνή που θα λέγεται " Best Music" και θα καμαρώνω ότι είμαι ο καλυτερότερος, γιατί τόσα ξέρω... τόσα καταλαβαίνω.

Δεν πάει έτσι...

Κι εμείς πειραματιζόμασταν με τα σύνθια πολλά χρόνια από το εβδομηντα - κάτι... τι θα πούμε ότι επειδή ήταν πρωτάκουστα ακούσματα για τους περισσότερους ήμασταν Πειραματιστές;

Ναι πειραματιζόμασταν αλλά χωρίς μέθοδο.

Το αποτέλεσμα ήταν πολλές φορές μουσικό.

Τέχνη δηλαδή.

Όχι επιστήμη.

Σύνθεση όχι ανακάλυψη.

Πειραματική Electronica είναι απλά άλλη μια βαρύγδουπη ταμπέλα σαν όλες τις άλλες που έχουν σκοπό να πουλήσουν ή απλά να "δοξάσουν".

Ασπάζομαι απόλυτα τον Zappa που έλεγε:

Shut up and play yerr guitar!

 
@yameth ακομα δεν μου απαντησες για αυτο.  ???

Shadowalker είπε:
"Contemporary electronic music expresses both art music forms including electronic art music, experimental music, musique concrète, and others; and popular music forms including multiple styles of dance music such as techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass, synth pop, etc."

και λιγο πιο σαφες πιο κατω:

"styles that are primarily intended for dance such as italo disco, techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass (aka jungle), electronic jazz (aka Nujazz) and styles that are intended more as experimental styles or for home listening such as electronica, glitch, Breakcore and trip hop"
 
Πέραν του ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν μπορεί να θεωρηθεί σημείο αναφοράς, και μπορείς να ρωτήσεις πανεπιστημιακούς δασκάλους ή απλά να διαβάσεις και το σχετικό διαφωτιστικό θεμα που είχε γράψει ο Wow! για την Wikipedia, αναφέρεται σε art Styles και μουσικές φόρμες. Ταμπέλες δηλαδή.

Πειραματα με συγκεκριμένο στυλ λοιπόν;

 
yameth είπε:
Πέραν του ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν μπορεί να θεωρηθεί σημείο αναφοράς, και μπορείς να ρωτήσεις πανεπιστημιακούς δασκάλους ή απλά να διαβάσεις και το σχετικό διαφωτιστικό θεμα που είχε γράψει ο Wow! για την Wikipedia, αναφέρεται σε art Styles και μουσικές φόρμες. Ταμπέλες δηλαδή.

Πειραματα με συγκεκριμένο στυλ λοιπόν;
Τα δικα σου Links ακολουθισα και εσκασα εκει. το αναφερω για να δεις οτι δεν ξυπνησα μια μερα και ειπα ακουω ηλεκτρονικη πειραματικη μουσικη. προφανως δεν υπαρχει σημειο αναφορας αλλα για να υπαρχει στο wiki σημαινει οτι ειναι αποψη που αποδεχονται και αλλοι απο μενα

οχι πειραματα με συγκεκριμενο στυλ. υπαρχουν μουσικα στυλ που θεωρουνται πειραματικα και ας εχουν καποια στοιχεια να τα ταυτοποιουν στην ιδια κατηγορια.

 
Warp's second Artificial Intelligence compilation was released in 1994, featuring posts from the mailing list in the sleeve notes. During this period the experimental electronic music produced by Warp Records artists such as Polygon Window (an alias of Richard D. James), Autechre, LFO, B12, Seefeel, and The Black Dog, gained popularity among electronic music fans, who were beginning to call the music IDM. Lesser-known artists on the Likemind label and Kirk Degiorgio's A.R.T. and Op-Art labels, including Degiorgio himself under various names (As One, Future/Past, Esoterik), Steve Pickton (Stasis), and Nurmad Jusat (Nuron) were also branded IDM, along with artists like Björk and Future Sound of London. The majority of the IDM during this era was produced in Britain, with a few exceptions, such as Sun Electric from Berlin, coming from other parts of Europe.

http://groups.myspace.com/index.cfm?fuseaction=groups.groupProfile&groupID=103273782&MyToken=5f96f727-5a92-45eb-83d5-e23c6a6699de

ESSENTIAL GUIDE TO EXPERIMENTAL MUSIC

Since the Futurists' early experiments with Noise making machines, music has been put under the knife by a long line of sonic inquisitors. It's been reduced to a drone by the Minimalists, diluted to sonic wallpaper as Ambience, subjected to the hazards of  Free Improvisation, then spliced, diced and finally pulverised into atoms by the white coated boffins of the Musique Concrete and Early Electronic Music Studios. Nowadays the laptop generation have taken things to the subatomic level and beyond.

Such explorations have gradually filtered through to the world of rock in the form of Krautrock, Industrial Music and, er, Post Rock (that's nothing to do with stamps, in case you were wondering). Meanwhile Dance Music has given us the distinctly non-danceable Intelligent Dance Music, aka Electronica. And then there are many maverick figures who resist classification. You'd have to say they were None of the Above. And pretty much all of this comes back to the work of one man; John Cage.

http://www.bbc.co.uk/music/experimental/guides/experimental/#guide

IDM refers to a style of experimental electronic music with an emphasis on unconventional sequencing and processing which sets it apart from traditional dancefloor techno and house. Some IDM is influenced by earlier styles; for example, the music of B12, Kirk DeGiorgio, and others incorporates elements of jazz. Other influences include musique concrète and avant-garde classical composers such as Karlheinz Stockhausen and Iannis Xenakis; and early hip hoppers like Mantronix. The initials IDM appeared in music magazines during the genre's first wave in 1992 – 1993, but the term caught on with the formation of the IDM electronic mailing list in August 1993. Initially, the discussion list focused on the music of Richard D. James (Aphex Twin) and the Rephlex Records label, as well as various forms of electronic dub by artists such as The Orb, Richard H. Kirk, and Future Sound of London. In fact, any form of new, percussive electronic music that was not easy to categorize as pure house, trance, electro or techno was fair game for discussion; it was not unusual for artists such as System 7, William Orbit, Sabres of Paradise, Orbital, Plastikman and Bjork to take equal footing as IDM alongside Autechre, Atom Heart, and LFO.

http://bethbagel.blogspot.com/2006/01/oh-thats-what-idm-means.html

IDM artists, as stated before, draw from any and all influences, including non-musical ones. For example, Squarepusher created a micro-genre within Intelligent Drum and Bass called Drill and Bass because of his use of electric drill sounds in place of snare drum or other percussive instrument sounds. IDM artists are also notorious for using recordings of natural conversations. Scanner [Amazon.com] is one such artist. As he stated in an interview, “…when I came across the scanner device about five or six years ago, it was a means of entering a very vulnerable intimate space without somebody knowing, achieving the ability to actually find a very clear sound, a very clear signal, and hear people that were not aware they were being listened to so they would talk in a very comfortable and very easy way” (Shapiro 184). Electronic music has always attracted musicians because of how it lends itself to experimentation. Utilizing non-musical sounds and making them musical is a compositional technique only fully at the disposal of a composer working in the realm of electronic music. IDM artists take full advantage of those kinds of experimental capabilities.

http://ryan-rapsys.com/essays-writings/intelligent-dance-music-music-for-the-head/

do I make a point now?

(νομιζω το ξεφτυλισα λιγο ;D)

 
Μου αρέσουν οι κατατοπιστικότατες αναφορές σου Shadowalker.

Καταλαβαίνω ακριβώς τι θέλεις να πεις, όμως όλα αυτά καταλήγουν στο:

IDM refers to a style of experimental electronic music with an emphasis on unconventional sequencing and processing which sets it apart from traditional dancefloor techno and house.

Τεσπα ας μη το λιώσουμε κιόλας.

Νομίζω ότι συμφωνούμε πλέον ότι διαφωνούμε. :)

Δεν πειράζει, ήταν ωραία κουβέντα.

Ο καθένας ας πάρει την υποκειμενική του αλήθεια. ;)

 
Είναι αυτονόητος ο πειραμιτισμός στην ηλεκτρονική μουσική. Το είδος που εκπροσωπώ η Ambient είναι κατεξοχήν πειραματική. Θα το θεωρούσω πολύ ψωνίστικο άν έβλεπα μπροστά μου την φράση "Ambient experimental".

Αλλά ξέρετε κάτι που φένεται πολυ υποκρισία αυτος ό όρος "πειραματική". Υπάρχει άνθρωπος που δεν του αρέσει να πειραματίζεται , περισσότερο ή λιγότερο ?

Και επειδή μιλάμε για τον Ξενάκη συνέχεια . Μπράβο στον Ξενάκη , ήταν διάνοια αναμφίβολα στα μαθηματικά , όπως το ίδιο αναμφίβολο είναι ότι ήταν ένα άθλιος μουσικός.

Η μουσική έχει σκοπό να επιρεάζει συναισθηματικά , με όσο τον δυνατόν πιο έντονο τρόπο. Ακόμα και όταν μιλάμε για συναισθήματα χαλάρωσης.

Όσον αφορά την ελληνική ηλεκτρονική μουσική σίγουρα είναι υπαρκτή και πολύ αγαπήτη, απλώς είναι γνωστόν ότι κάποποιοι δεν θέλουν να γίνει εμπορική γιατι προφανώς δεν τους συμφέρει.

 
yameth είπε:
Πειραματισμός δεν είναι τα 4/4...

Είναι να είσαι "αλλού" όπως ήταν αυτοί το 1950.

Να πειραματίζεσαι μουσικά, σε ιδέες και μέθοδο και όχι με το LFO και το VCF.

"Ηλεκτρονική" μουσική... ναι. 

Πειραματική... όχι.

Ιδού μια λίστα πειραματικών συνθετών.
Απο την δήλωση σου αυτή κατάλαβα προφανώς ότι δεν είσαι ηλεκτρονικός. Η ραχοκακολιά της ηλεκτρονικής είναι τα LFO, VCF γιατί η ραχοκοκαλία της ηλεκτρονικής μουσικής είναι η μουσικότητα του ήχου. Η ηλεκτρονική μουσική είναι η μητέρα όλων των μουσικων γιατί ξεκινά απο το θεμέλιο , τον ήχο , όπως για τον ίδιο λόγο είναι και η μητέρα του μουσικού πειραματισμού. Και αν και βεβαια είναι ένα καινούργιο είδος μουσικής , επειδή προφανώς τα μέσα δημιουργίας της είναι πρόσφατα , οι θεμελιώδεις ίδεες της είναι πανάρχαιες και ξεκινάνε απο τότε που άνθρωπος ζόυσε στις σπηλιές και πειραματιζόταν με την μουσικότητα του ήχου όπως αυτή ήδη εκφραζόταν μέσα απο την φύση. 

 
kilon είπε:
Και επειδή μιλάμε για τον Ξενάκη συνέχεια . Μπράβο στον Ξενάκη , ήταν διάνοια αναμφίβολα στα μαθηματικά , όπως το ίδιο αναμφίβολο είναι ότι ήταν ένα άθλιος μουσικός.
??? ??? ???!!!!!

 
Shadowalker πάντως θα συμφωνήσω στο ότι η ηλεκτρονική μουσική, εξαιτίας τόσο της νοοτροπίας της, όσο και των δυνατοτήτων τις, κατέχει την πρωτιά σε αυτήν

 
boukas είπε:
Shadowalker πάντως θα συμφωνήσω στο ότι η ηλεκτρονική μουσική, εξαιτίας τόσο της νοοτροπίας της, όσο και των δυνατοτήτων τις, κατέχει την πρωτιά σε αυτήν
κατι λειπει σ αυτη την προταση ή δεν καταλαβαινω κατι?

 
kilon είπε:
Απο την δήλωση σου αυτή κατάλαβα προφανώς ότι δεν είσαι ηλεκτρονικός. Η ραχοκακολιά της ηλεκτρονικής είναι τα LFO, VCF γιατί η ραχοκοκαλία της ηλεκτρονικής μουσικής είναι η μουσικότητα του ήχου.
Αυτό είναι αυτονόητο φίλε μου.Τώρα αν θες να σου πω τι σύνθια δούλευα / είχα για να καταλάβεις αν είμαι "ηλεκτρονικός", άστο καλύτερα.

Λόγω ηλικίας και μόνο και όχι λόγω μαγκιάς ασχολήθηκα αναπόφευκτα πολύ περισσότερο με VCO και τις περιβάλουσες του, απ' όσο με τα preset που καλά κάνει κι ασχολείται ο "ηλεκτρονικός" σήμερα, καθώς ένα minimoog δεν είχε μνήμες τότε.

Άσε τη χλύδα που ήρθε αργότερα με 16 και 32 μνήμες κλπ... Δεν ξέραμε τι να πρωτοσώσουμε!

Τέλος πάντων ρε παίδες μη παίρνετε αποσπασματικά την ιστορία, ούτε από το σημείο που τη γνωρίσατε εσείς και μετά...

Τώρα ανακαλύφθηκε η ηλεκτρονική μουσική;

 
Συγνωμη αλλα δεν μπορω να διαβαζω υβρεις για το προσωπο ενος απο τους πιο καταξιωμενους,

πρωτοπορους και αναγνωρισμενους για το εργο τους ελληνες συνθετες.Λιγος σεβασμος δεν βλαπτει.

Αλλου παπα ευαγγελιο οι προσωπικες μας αποψεις και γουστα και αλλο η ασεβεια.

Ειναι προφανες οτι δεν εχεις φιλε Κιλον ιδεα απο το εργο του Ξενακη, ο οποιος εκτος απο μαθηματικος ηταν και αρχιτεκτονας αλλα κανεις δεν τον θυμαται για τα παραπανω.Πιθανον και ολοι αυτοι που ασχολουνται με το Centre for Composition of Music Iannis Xenakis ειναι και αυτοι ενα ματσο αθλιοι μουσικοι

σε αντιθεση με την εκ φυσεως πειραματικη ambient !

"Η ηλεκτρονική μουσική είναι η μητέρα όλων των μουσικων γιατί ξεκινά απο το θεμέλιο , τον ήχο , όπως για τον ίδιο λόγο είναι και η μητέρα του μουσικού πειραματισμού"

εχουμε χασει την μπαλα νομιζω.Το θεμελιο ,ο ηχος δεν ειναι ηλεκτρονικος.Συμφωνα με τα λεγομενα σου δηλ. δεν υπηρχε μουσικη και πειραματισμος πριν την εμφανιση του Theremin.Ελεος

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
yameth είπε:
Τώρα ανακαλύφθηκε η ηλεκτρονική μουσική;
οχι αλλα δεν εχει μεινει στασιμη ουτε μια μερα

http://www.youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ

http://www.youtube.com/watch?v=C0C7JcEIXzA

εχουμε χασει την μπαλα νομιζω.Το θεμελιο ,ο ηχος δεν ειναι ηλεκτρονικος.Συμφωνα με τα λεγομενα σου δηλ. δεν υπηρχε μουσικη και πειραματισμος πριν την εμφανιση του Theremin.Ελεος
νομιζω αυτο που θελει να πει ο Kilon ειναι οτι δεν υπηρχε τοση εμβανθυνση στη φυσικη του ηχου. το συνθεσαϊζερ χρησιμοποιει στην ουσια εξισωσεις που περιγραφουν ταλαντωσεις δηλαδη πηγαινεις καθαρα στη βαση του απο αποψη φυσικης.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top