Συμφωνώ απόλυτα για τον κύριο και επίσης με όλο το σκεπτικό που ακολουθεί. Είναι και αυτό που θέλω να πω στα παιδιά αλλά μάλλον αποτυχημένα.WAV είπε:Να σου αναφέρω και έναν σύγχρονο των τελών τις δεκαετίας του 80. τον Richard D James (Aphex Twin κλπ). Εάν αυτός δεν πειραματίστηκε, τότε τι να πω.
Δημιούργησε πολλά είδη ακραίας ηλεκτρονικής μουσικής που τότε δεν υπήρχαν, αλλά πλέων θεωρούνται δεδομένα. Μέχρι και τον όρο ''experimental'' τον έκαναν είδος ηλεκτρονικής μουσικής στο όνομά του. Βέβαια αυτό είναι άκυρο από μόνο του, διότι πως ονομάζεις πειραματικό ένα μουσικό είδος από την στιγμή που έχει συγκεκριμένες φόρμες;
Δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχουν με το τι είναι πειραματικό, τα παραπάνω.yameth είπε:Το να είμαστε διαφορετικοί από την "πλέμπα" είναι κάτι που θέλαμε όλοι μας από μικρά παιδιά και προσεταιριστήκαμε μουσικές φορμες που πιστέψαμε ότι ξεχωρίζουν, σύμφωνα πάντα με τα κριτήρια που διαθέταμε σε αυτή την ηλικία.
Μπορεί και απολύτως τυχαία με μόνο γνώμονα την παρέα που κάναμε τότε.
Και έτσι αποκτήσαμε ταυτότητα...
Καλό όμως είναι καθώς μεγαλώνουμε και μαθαίνουμε περισσότερα να συνειδητοποιούμε το μέγεθος της μοναδικότητας μας σε αυτό τον κόσμο. ...Το οποίο ίσως να μην έχει να κάνει και με το αν είναι εύηχη ή pop, η μουσική που ακούμε.
ακολουθοντας τα λινκς σου επεσα σε αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music απο οπου αντιγραφω αυτα:yameth είπε:Γνωρίζω μερικούς αξιόλογους μουσικούς που κάνουν ηλεκτρονική μουσική, μεταξύ αυτών και κάποιοι δικοί μας όπως ο Terumi του Noiz.gr κ.α.
Το πειραματικό της υπόθεσης δεν κατάλαβα.
Δηλαδή ο Ξενάκης, ο Stockhausen τι να πουν...
Πειραματισμός δεν είναι τα 4/4...
Είναι να είσαι "αλλού" όπως ήταν αυτοί το 1950.
Να πειραματίζεσαι μουσικά, σε ιδέες και μέθοδο και όχι με το LFO και το VCF.
"Ηλεκτρονική" μουσική... ναι.
Πειραματική... όχι.
Ιδού μια λίστα πειραματικών συνθετών.
Mια χαρα το καταλαβαινεις,αυτο λεωShadowalker είπε:@blue
υπαρχει κατι που δεν καταλαβαινω στο σκεφτικο σου. προσδιοριζεις αν μια μουσικη ειναι πειραματικη ή οχι αναλογα με τα μεσα που χρησιμοποιουνται. δεν εχει σημασια εχει ο σκοπος ομως. ο καθενας επιλεγει με ποιο τροπο θα πειραματιστει με τη μουσικη. ο ρυθμος, τα ηχοχρωματα, η συνθεση, ο ρυθμος και φυσικα τα μεσα που θα την φτιαξει.
Shadowalker, διάβασε τα παραπάνω σε παρακαλώ και με αυτή την αφετηρία εξήγησε μας.OurDarkness είπε:Τις περισσότερες φορές, σε αυτό που τα περισσότερα πανεπιστημιακά βιβλία ορίζουν ως πειραματική ηλεκτρονική μουσική δεν υπάρχει η αισθητική παρέμβαση του ανθρώπου που διεξάγει το πείραμα. Στο πείραμα που έκανε ο Alvin Lucier π.χ. όσον αφορά στα a-waves του εγκεφάλου δεν υπάρχει αισθητικό monitoring του ιδίου για το αν και κατά πόσο το αποτέλεσμα είναι αισθητικά αρεστό είτε από τον ίδιο είτε από κάποιο κοινό.
Το οποίο, συνειρμικά μου θυμίζει την ρήση του John Cage όσον αφορά στην αποδοχή όλων των ήχων, μηδενός εξαιρουμένου, απλά και μόνο επειδή είναι ήχοι.
Σε πολλά μετέπειτα κράματα *πειραματικής* ηλεκτρονικής μουσικής, υπεισέρχεται το αισθητικό κριτήριο και σιγά - σιγά το αποτέλεσμα μεταφέρεται από την έννοια επιστήμη στην έννοια τέχνη.
οπως βλεπεις δεν υπαρχει κατι υποκειμενικο και απολυτο στο αν μια μουσικη θα χαρακτηριστει πειραματικη.OurDarkness είπε:Τις περισσότερες φορές, σε αυτό που τα περισσότερα πανεπιστημιακά βιβλία ορίζουν ως πειραματική ηλεκτρονική μουσική δεν υπάρχει η αισθητική παρέμβαση του ανθρώπου που διεξάγει το πείραμα. Στο πείραμα που έκανε ο Alvin Lucier π.χ. όσον αφορά στα a-waves του εγκεφάλου δεν υπάρχει αισθητικό monitoring του ιδίου για το αν και κατά πόσο το αποτέλεσμα είναι αισθητικά αρεστό είτε από τον ίδιο είτε από κάποιο κοινό.
Το οποίο, συνειρμικά μου θυμίζει την ρήση του John Cage όσον αφορά στην αποδοχή όλων των ήχων, μηδενός εξαιρουμένου, απλά και μόνο επειδή είναι ήχοι.
Σε πολλά μετέπειτα κράματα *πειραματικής* ηλεκτρονικής μουσικής, υπεισέρχεται το αισθητικό κριτήριο και σιγά - σιγά το αποτέλεσμα μεταφέρεται από την έννοια επιστήμη στην έννοια τέχνη.
οπως ειδες ομως δεν κανω μονο εγω την ιδια παρανοηση'Η απλά κάνεις την παρανόηση να αποκαλείς μια μουσική φόρμα πειραματική, όπως θα ονόμαζες κάτι άλλο death metal, deep house, κλπ. Κάτι που απλά ειναι παραπλανητικό...
ακολουθοντας τα λινκς σου επεσα σε αυτο
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music απο οπου αντιγραφω αυτα:
"Contemporary electronic music expresses both art music forms including electronic art music, experimental music, musique concrète, and others; and popular music forms including multiple styles of dance music such as techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass, synth pop, etc."
και λιγο πιο σαφες πιο κατω:
"styles that are primarily intended for dance such as italo disco, techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass (aka jungle), electronic jazz (aka Nujazz) and styles that are intended more as experimental styles or for home listening such as electronica, glitch, Breakcore and trip hop"
μια μικρη διωρθωση μια που επεσα πανω σε λαθοςShadowalker είπε:οπως βλεπεις δεν υπαρχει κατι υποκειμενικο edited αντικειμενικο ηθελα να πω και απολυτο στο αν μια μουσικη θα χαρακτηριστει πειραματικη.Τις περισσότερες φορές, σε αυτό που τα περισσότερα πανεπιστημιακά βιβλία ορίζουν ως πειραματική ηλεκτρονική μουσική δεν υπάρχει η αισθητική παρέμβαση του ανθρώπου που διεξάγει το πείραμα. Στο πείραμα που έκανε ο Alvin Lucier π.χ. όσον αφορά στα a-waves του εγκεφάλου δεν υπάρχει αισθητικό monitoring του ιδίου για το αν και κατά πόσο το αποτέλεσμα είναι αισθητικά αρεστό είτε από τον ίδιο είτε από κάποιο κοινό.
Το οποίο, συνειρμικά μου θυμίζει την ρήση του John Cage όσον αφορά στην αποδοχή όλων των ήχων, μηδενός εξαιρουμένου, απλά και μόνο επειδή είναι ήχοι.
Σε πολλά μετέπειτα κράματα *πειραματικής* ηλεκτρονικής μουσικής, υπεισέρχεται το αισθητικό κριτήριο και σιγά - σιγά το αποτέλεσμα μεταφέρεται από την έννοια επιστήμη στην έννοια τέχνη.
ασχολιομουν για καμια 3ετια πριν την electronica με psy-trance. μουσικη που με εφτασε σε τελμα. ενω ακομα θα γουσταρω να την ακουσω σε κανα παρτυ πλεον η διαδικασια δημιουργιας της δε μου δημιουργει κανενα ενδιαφερον. αντιθετα στην electronica ξεκινας παντα απο το κενο. δεν υπαρχει καποιος κανονας να ακολουθησω. μπορει να μην χρησιμοποιησω καν μπασσογραμη, τα γνωστα tr-drum-samples, τους στανταρ ηλεκτρονικους ηχους (ελπιζω να καταλαβαινεις τι εννοω με αυτο)που θα βρεις στα presets οποιουδηποτε hard ή soft synth και γενικοτερα καθε κομματι αντιμετωπιζεται χωρις να υπαρχει μια συγκεκριμενη φορμα.
αν παρεις αλλα μουσικα ειδη παντα υπαρχουν στοιχεια να τη χαρακτηρισουν, ας πουμε στη rock περαν των αναμενομενων οργανων υπαρχει και μια αναμενομενη δομη, το ιδιο και στη jazz, στη metal, στο Hiphop Κλπ.
στην electronica τα περισσοτερα κομματια διαφερουν πολυ μεταξυ τους οσων αφορα τη δομη τους.
edited και να συμπληρωσω οτι τα 3 κομματια που ποσταρα αρχικα ενω ανηκουν στο ειδος electronica δεν εχουν ομοιοτητες στη δομη τους.
οπως ειδες ομως δεν κανω μονο εγω την ιδια παρανοηση'Η απλά κάνεις την παρανόηση να αποκαλείς μια μουσική φόρμα πειραματική, όπως θα ονόμαζες κάτι άλλο death metal, deep house, κλπ. Κάτι που απλά ειναι παραπλανητικό...
ακολουθοντας τα λινκς σου επεσα σε αυτο
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_music απο οπου αντιγραφω αυτα:
"Contemporary electronic music expresses both art music forms including electronic art music, experimental music, musique concrète, and others; and popular music forms including multiple styles of dance music such as techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass, synth pop, etc."
και λιγο πιο σαφες πιο κατω:
"styles that are primarily intended for dance such as italo disco, techno, house, trance, electro, breakbeat, drum and bass (aka jungle), electronic jazz (aka Nujazz) and styles that are intended more as experimental styles or for home listening such as electronica, glitch, Breakcore and trip hop"