Πολύ σωστή σημείωση Μάνο.
Να προσθέσω πως ίσως να έχει να κάνει και με το είδος της μουσικής. Έχει μουσικές που είναι 80% ηχόχρωμα ενώ ταυτόχρονα ξέρω ανθρώπους που έχουν κάνει ολόκληρο δίσκο με 4 presets αφού επικεντρώνονται περισσότερο στη μελωδία/τεχνική.
Καταλαβαινω τι θελεις να πεις, αλλα η αντιπαραθεση ηχου και μουσικου περιεχομενου ειναι διττη.
Δηλαδη, αν μιλαμε για ειδη που εχουν μεν μουσικο περιεχομενο αλλα αυτο ειναι σε πλαισια κλισε, οποτε το ενδιαφερον περιοριζεται στην ενορχηστρωση και τους ηχους, ενω σε μια δευτερη περιπτωση μπορει να μιλαμε για ενα ειδος μουσικης που δεν εχει καν μουσικο περιεχομενο, περιεχομενο με τη "συμβατικη" εννοια της μουσικης δηλαδη αρμονια, μελωδια κλπ.
Στη δευτερη περιπτωση, αν μιλαμε δηλαδη για noise electro, η για avant garde ηχοτοπια η δεν ξερω τι αλλο, τοτε πραγματι η κατασκευη ηχων ταυτιζεται με τη συνθεση, οποτε ειναι η πρωτιστη ασχολια ενος αντιστοιχου καλλιτεχνη.
Αν μιλαμε ομως για την πρωτη περιπτωση, αν μιλαμε δηλαδη για μια μουσικη που εκ πρωτης οψεως μοιαζει με ποπ κλισε και που το μονο που φαινεται να κομιζει ειναι καποιους φρεσκους ηχους και ενορχηστρωσεις, εδω υπαρχει ενα ζητημα. Διοτι σιγουρα υπαρχουν ανουσια κλισε, αλλα αυτο δεν περιοριζεται σε κανενα ειδος, δηλαδη κλισε υπαρχουν και στην ηλεκτρονικη μουσικη, και στη ροκ, και στο μεταλ, ακομα και στη συμφωνικη μουσικη. Θα μπορουσε να πει κανεις οτι υπαρχουν και αντιστοιχα ηχητικα κλισε, αυτος που παιζει με τα preset ας πουμε.
Τα κομματια ομως που τελικα θα μεινουν, η αξιολογη μουσικη καθε ειδους, θα μεινει λογω της ιδιας της μουσικης. Δεν υπαρχει περιπτωση να "γραψει" ενα κομματι λογω των synth ηχων του, θα ειναι παρα πολυ σπανιο κατι τετοιο. Η δυναμη της ιδιας της μουσικης ειναι τεραστια, ασχολουμαστε σαν εμβιο ειδος με αυτη για πανω απο 50.000 χρονια, υπαρχει κατι που μας μαγνητιζει στις νοτες και το ρυθμο, και αυτο γινεται ανεξαρτητως ηχου, γινοταν με κοκκαλινα πνευστα και πρωτογονα κρουστα, και θα συνεχισει να γινεται ακομα και αν παψει το ηλεκτρικο ρευμα.
Οι Depeche Mode ας πουμε εχουν πει, οτι για να αρχισουν να δουλευουν ενα κομματι ηχητικα, πρεπει πρωτα να παιχτει το κομματι με ενα πιανο, και μονο αν τους αγγιξει και σταθει ετσι σκετο προχωρανε παραπερα. Με αλλα λογια, οσο παιζουμε μπαλα με μελωδιες και αρμονιες η καρδια του κομματιου θα χτυπαει εκει, και καλο ειναι να φροντισουμε την καρδια πριν απο οτιδηποτε αλλο. Διοτι το ηχητικο κλισε ειναι ενα θεμα βεβαια, αλλα βλεπεις οτι η μουσικη εκφραση ειναι τοσο ισχυροτερο εργαλειο, που ακομα και ενα ηχητικο κλισε αιωνων οπως ο ηχος του πιανο που λεγαμε, ευκολα παρακαμπτεται απο τον ακροατη αν ο μουσικος παιξει κατι ενδιαφερον. Εφοσον λοιπον εχουμε το πυρηνικο οπλο της καθεαυτου μουσικης μεσα στο εργο μας, θα ειμαστε κοροιδα να το αφησουμε στην απεξω για να ασχολουμαστε με envelopes και φιλτρα. Το 80/ 20 δηλαδη δε στεκει, θα πρεπει να ειμαστε 100% ευχαριστημενοι με τη μελωδια, την αρμονια, ακομα και τους στιχους, για να μπουμε στο τριπακι μετα να "ντυσουμε" το κομματι. Διαφορετικα υπονομευουμε δραματικα το αποτελεσμα.
Αν παλι βαραμε ξερα ενα drone στο modular και εχουμε κολλησει να γυριζουμε κουμπακια, ενω τριγκαρουμε και one shots απο samples της NASA και κλανιες ελεφαντα, τοτε εκει οχι 80/ 20, αλλα 99/ 1 ειναι η φαση.