Sound Synthesis Tutorial by ManosX

Έχω εγώ. Έτσι πέρασα απ΄τη φυσαρμόνικα στα 8-operator FM synths...?


Εσύ πέρασες ή το διπλό σου?

Άμα έχεις διαβάσει Βέλτσο ασούμε, με καταλαβαίνεις. :classic_tongue:

 
Άμα έχεις διαβάσει Βέλτσο ασούμε, με καταλαβαίνεις. :classic_tongue:
Κάτι για τη διαπίστωση του θανάτου κάποιου ως διπλό θάνατο και κάτι τέτοια κουλά που έγραφε κάποτε, και αν θυμάμαι καλά?? Δεν ξέρω αν εννοείς αυτό βέβαια ή κάτι άλλο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτι για τη διαπίστωση του θανάτου κάποιου ως διπλό θάνατο και κάτι τέτοια κουλά που έγραφε κάποτε, και αν θυμάμαι καλά?? Δεν ξέρω αν εννοείς αυτό βέβαια ή κάτι άλλο.


Όχι, σε κάποια εκπομπή στην τηλεόραση κάποτε, που συμμετείχε σε ένα πάνελ, ρωτούσε τους πάντες αν αυτό που έκαναν ή είπαν, το έκαναν αυτοί ή το διπλό τους.

Τον είχε καθηγητή η πρώην σύζυγος στο πανεπιστήμιο, και μου έδειχνε κάποια αποσπάσματα από τα μαθήματα.

"Λογορροιακή διατάραξη ή ακατάσχετη λογόρροια?"

Αυτό ήταν θέμα εξετάσεων στο μάθημά του. :classic_tongue:

Οι δε σημειώσεις του είχαν το εξής χαρακτηριστικό.

Υπήρχαν προτάσεις, που ξεπερνούσαν την μια σελίδα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι δε σημειώσεις του είχαν το εξής χαρακτηριστικό.

Υπήρχαν προτάσεις, που ξεπερνούσαν την μια σελίδα.
Σου είπα, το επόμενο στάδιο είναι η μετάβαση στα 8-operator/88-algorithm FM synths με 16-part multitimbrality, τι πιο φυσικό??

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν ποτέ χρειαστείτε συμβουλές για το πως δεν θα καταστρέφεται ΚΑΘΕ thread, ενημερώστε με. Μέχρι τότε:




 
 Καποιες επισημανσεις

 1ον) Το εχουμε ξαναπει οτι τα συνθεσαιζερ δε (θα επρεπε να) ταυτιζονται με τα πληκτρα. Εκτος απο τα διαφορα σαχλοφωνα, midi drums κλπ, το πιο προφανες ειναι οτι με τα sequencers και ολα αυτα δε χρειαζεται να παιζεις καν καποιο οργανο για να τα χρησιμοποιησεις.

 2ον) Δεν ειναι μονο οι κιθαριστες που βλεπουν σαν κινεζικα τη συνθεση ηχου, αλλα και η συντριπτικη πλειοψηφια απο τους πληκτραδες, οι περισσοτεροι εκ των οποιων παιζει αποκλειστικα με presets. Εχω δε την υποψια οτι με ολο αυτον τον ογκο του διαθεσιμου software, αλλα και με τα χιλιαδες presets που ενσωματωνουν πλεον τα καλα hardware synths, το ποσοστο των πληκτραδων που δεν ασχολειται με τη συνθεση ηχου θα εχει αυξηθει ακομα παραπανω.

 3ον) Το θεωρω αυτονοητο, αλλα μια που αναφερθηκε, τα κομματια που εβαλα ειναι εντελως για τον π@@τσο καβαλα, φτιαχτηκαν στον ελαχιστο δυνατο  χρονο, και μονο σκοπο εχουν να ακουστουν τα ηχητικα παραδειγματα. Αν θελετε καλη μουσικουλα να βαλουμε ενα πιανακι να μπηστιξουμε, τι συνθεσαιζερ και μαλακιες ?

 
Το εχουμε ξαναπει οτι τα συνθεσαιζερ δε (θα επρεπε να) ταυτιζονται με τα πληκτρα
Χρόνια (τα) φώναζε αυτός ο έρμος ο Καταρράκτης, αλλά "φωνή βοώντος εν τη ερήμω".?

Αν θελετε καλη μουσικουλα να βαλουμε ενα πιανακι να μπηστιξουμε, τι συνθεσαιζερ και μαλακιες ?
Ε όι δα κουμπάρε, μην είσαι άδικος. Τα synths άλλαξαν την παγκόσμια μουσική όσο κανένα άλλο όργανο. Κι όσο για κορυφαίες συνθέσεις βασισμένες πάνω σε αυτά, άπειρες, και μάλιστα συνθέσεις που δεν μπορούν να αποδοθούν πειστικά από κανένα άλλο όργανο για ευνόητους -τεχνικούς- λόγους. 

Όπως θα έγραφε και ο σύντροφος Cos_dr:

"Ζήτω το ΣΥΝΘΕΣΑΙΖΕΡ! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧαχαχχαχΧαχαχαΧΑΧΑΧΑχα...?"

 
Τσ συνθεσάιζερ είνσι Συνθεσαΐζερ. Όποιος το καταλάβει αυτό, θα καταλάβει και τα συνθεσάιζερ. 

 
Εγώ πάντως, ύστερα απο χρόνια που έπαιζα μόνο με presets, το γύρισα στην κατασκευή ήχων και έζησα την μεγαλύτερη απογοήτευση της ζωής μου. Συνειδητοποίησα οτι οι εργατοώρες που απαιτούνται για να φτιαχτεί ένας ήχος όπως ακριβώς τον θέλω, είναι περισσότερες απο όσο μπορώ/θέλω να διαθέσω. Έτσι, ύστερα απο 2 με 3 χρόνια άκαρπων προσπαθειών και μέτριων αποτελεσμάτων, ξαναγύρισα στο να παίζω με presets, αλλά αυτή τη φορά ήξερα και να τα πειράζω κιόλας, προκειμένου να τα φέρω στον ήχο που θέλω. Tweaking δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο έχω τα καλύτερα κι απ'τους 2 κόσμους. Πολλές φορές μάλιστα, πειράζω ένα preset τόσο πολύ που γίνεται 99% δικό μου κι είναι αδύνατον να αναγνωρίσει κανείς τί ήταν αρχικά.

 
Εγώ πάντως, ύστερα απο χρόνια που έπαιζα μόνο με presets, το γύρισα στην κατασκευή ήχων και έζησα την μεγαλύτερη απογοήτευση της ζωής μου. Συνειδητοποίησα οτι οι εργατοώρες που απαιτούνται για να φτιαχτεί ένας ήχος όπως ακριβώς τον θέλω, είναι περισσότερες απο όσο μπορώ/θέλω να διαθέσω. Έτσι, ύστερα απο 2 με 3 χρόνια άκαρπων προσπαθειών και μέτριων αποτελεσμάτων, ξαναγύρισα στο να παίζω με presets, αλλά αυτή τη φορά ήξερα και να τα πειράζω κιόλας, προκειμένου να τα φέρω στον ήχο που θέλω. Tweaking δηλαδή. Με αυτό τον τρόπο έχω τα καλύτερα κι απ'τους 2 κόσμους. Πολλές φορές μάλιστα, πειράζω ένα preset τόσο πολύ που γίνεται 99% δικό μου κι είναι αδύνατον να αναγνωρίσει κανείς τί ήταν αρχικά.


Νομίζω ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος ύπαρξης των presets.

Να γίνουν ένας καλός οδηγός για να φτιάξεις κάτι που να σε καλύπτει.

Και δεν μιλάω μόνο για τα σύνθια.

 
 Πολλοι επιτυχημενοι καλλιτεχνες παιζουν αποκλειστικα με presets, δεν απαγορευεται κατι τετοιο ? Αλλωστε για αυτο ακριβως υπαρχουν τα presets, για να κανουμε μουσικη.

 Το οτι καταλαβες ομως τη δομη ενος synth, και μπορεις πλεον να φερνεις τα preset στα μετρα σου, δεν θα πρεπει να το υποτιμας. ΟΚ, απο οτι φαινεται το"καθαρο" sound design δεν ειναι κατι που σε ευχαριστει, διοτι οι εργατοωρες που αναφερεις ως μπελα, για καποιον που γουσταρει να φτιαχνει ηχους ειναι διασκεδαση. Και βεβαια οσο το βλεπεις σα διασκεδαση τοσο το εξασκεις, και φτανεις στο σημειο να μη χρειαζεσαι εργατοωρες για να φτιαξεις εναν ηχο που γουσταρεις, αλλα μερικα λεπτα.

 Παρολα αυτα, αυτη η διαδικασια, που για σενα ηταν μαλλον ταλαιπωρια, σε εκανε να κατανοησεις τις αρχες της συνθεσης ηχου. Στο πλαισιο λοιπον της ενορχηστρωσης, απο τη στιγμη που μπορεις μεσω αυτης της κατανοησης να φερνεις τον ηχο στα μετρα σου, ακομα και οταν δεν ξεκινας απο το μηδεν αλλα διορθωνεις ενα preset, επιφερεις βελτιωσεις στο ηχητικο αποτελεσμα, "καθεται" ο ηχος μεσα στο κομματι, με τροπο που ουτε 49 κομπρεσσορες και 60 equalizer δεν μπορουν να το κανουν. Κανενας κομπρεσσορας δε μπορει να καθορισει τις δυναμικες οπως μπορει να τις καθορισει η ρυθμιση των envelopes, και κανενα equalizer δεν μπορει να καθορισει τη χροια οπως η ρυθμιση στους oscillators. ΚΑ-ΝΕ-ΝΑ. Κανενα.

 Τωρα, αν δεν τη "βρισκεις" την ωρα που φτιαχνεις ενα κομματι να σταματας τη διαδικασια της συνθεσης για να φτιαξεις ενα περιπλοκο pad με ξερω γω wavetable ματζαφλαρια και FM κοκοψοψαρα ΚΑΛΑ κανεις, ΟΥΤΕ ΕΜΕΝΑ μου αρεσει κατι τετοιο, και δε θα κατσω να κανω κατι τετοιο, γιατι θα χαθει το τρενο. Απλα, στα preset που θα ψαξω, θα ψαξω πρωτα πρωτα τα δικα μου παρομοια pad που εχω ηδη φτιαξει σε ανυποπτο χρονο, διοτι αν μη τι αλλο αυτα θα ειναι του γουστου μου.

 Οπως δηλαδη διαχωριζουμε τους ρολους μας σα μουσικοι, και δε θα κανουμε ασκησεις την ωρα που ηχογραφουμε αλλα τις εχουμε κανει πριν, ετσι ιδανικα, τουλαχιστον για περιπλοκους ηχους που παιρνουν χρονο, θα πρεπει να διαχωρισουμε την καθε αυτου διαδικασια song writing απο το sound design. Πιστευω οτι αν το δει καποιος ετσι, δηλαδη τη συνθεση ηχου ως αυτονομη διαδικασια με απωτερο στοχο την παραγωγη ωραιων custom presets, και οχι σαν μερος της ηχογραφησης με τα στενα χρονικα περιθωρια που αυτη επιβαλει, τοτε μονο την ευχαριστιεται πραγματικα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το δύσκολο για εμένα τον ανεκπαίδευτο, είναι η ικανότητα από ένα πρισετ να αποσυνθέσω μια συνταγή για ήχο.

Συνήθως, δε βρίσκω πρισετ από "βαρετούς ήχους", σε στυλ κλάβι, ηλ.πιάνο κτπ κτπ.. Έχουν πρισετ σχετικά πολύπλοκα, για να φλεξάρουν και λίγο το μπλιμπλίκι τους. Οπότε όταν ξεκινώ εγώ να φτιάξω έναν ήχο από το μηδέν, και θέλω ας πούμε να φτιάξω ένα ωραίο παντ, καταλήγω μετά από μιση ώρα να έχω ένα ωραιότατο... όργκαν. Που οκ, κάτι σου μένει, πατάς σέιβ, αλλά εμένα μου θυμίζει τότε που ήμουν 5 χρονών κι έλεγα "α αν πηδήξω ένα σιδεράκι και μετά άλλο ένα σιδεράκι, και μετά πάω στο δίπλα, είναι σαν να παίζω τα κάλαντα. Οκ, φέξε μου και γλίστρησα. Δε μαθαίνεις έτσι.

Οπότε, πού μπορούν να βρεθούν τέτοιες "συνταγές" για ήχους, ώστε να έχω μια βάση την οποία μπορώ να αναλύσω εκ του αποτελέσματος και εκ των υστέρων, γυρνώντας στο ειδικό απο το γενικό; Γιατί αυτό το μπλα μπλα, η αιτιολόγηση του ΓΙΑΤΙ διάλεξα το ταδε κύμα και γιατί διάλεξα τόσες φωνές και τόσο detune, μπορεί να φαίνονται τελείως περιττά σε αυτόν που ξέρει τι κάνει, αλλά σε αυτόν που δεν ξέρει (εμένα) είναι η ουσία του όλου πράγματος. Από τέτοια μαθαίνω εγώ, από το ΓΙΑΤΙ κάνουμε κάτι όπως το κάνουμε.

 
  Σε οσους ενδιαφερονται για τα πως και τα γιατι της sound synthesis, παντα προτεινω την εξης σειρα αρθρων

  https://www.soundonsound.com/series/synth-secrets-sound-sound

 Εχει πολυ ζουμι και ειναι αναλυτικοτατη.

 Ειναι ομως και θηριο.

 
  Σε οσους ενδιαφερονται για τα πως και τα γιατι της sound synthesis, παντα προτεινω την εξης σειρα αρθρων

  https://www.soundonsound.com/series/synth-secrets-sound-sound

 Εχει πολυ ζουμι και ειναι αναλυτικοτατη.

 Ειναι ομως και θηριο.
Ααα εδώ έχει αρκετό ψωμάκι, αφτό μάλιστα, να κάτσω τσούκου τσούκου να διαβάζω.

Ευχαριστώ ρε Μάνο!

 
Κατα την γνώμη μου πάντα,πολλοί ανθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με την σύνθεση ήχου,τα παρατούν αρκετά γρήγορα γιατί κάνουν το ίδιο λάθος που είχα κάνει και εγώ.Στον όρο σύνθεση ήχου,δέν περιλάμβανουν μέσα και τα fx.

Τι θέλω να πώ.

Ας υποθέσουμε οτι θέλουμε να φτιάξουμε pads.Φορτώνουμε στο κανάλι,η συνδέουμε στο synth ενα reverb και εκεί μέσα,ακούγοντας και το εφέ που καλό είναι να έχουμε ρυθμίσει,ξεκινάμε να φτιάχνουμε τον ήχο μας.Αν έχουμε γράψει ήδη άλλα κανάλια τα βάζουμε να παίξουν και αυτά.Ενα ένα για αρχή και μετά όλα μαζί.

Σε μια φάση θα γίνετε της πουτνς το κάγκελο αλλά έτσι θα βρείτε ακριβώς τον ήχο που ψάχνετε και θα είναι και πιο διασκεδαστικό απο να δουλεύεις έναν ήχο dry και solo.

Ισως να φανεί σε κάποιους χρήσιμο.

Μάνο έλα στο σπίτι,γιατι έκανα ότι έγραφες στο tutorial και τώρα δεν θυμάμε τι έχω πειράξει στο synth.Στην αρχή έπαιζε καλά,αλλά τώρα κάνει Σα μπλαΚ εΝ ΝτεΚερ.Να μου πάρεις άλλο!


Midnight Runner - Disco Cuts (sort).mp3
 

Attachments

Ήθελα να πω κι εγώ για τα effects. 

 
Βοήθησε και σύ

να φτιάχνουμε μαζί

και να μας δούν μπορεί

στα charts του BBC.

Sorry Μάνο,μου ξέφυγε,δέν το ξανακάνω.

Κώστα,πρόσθεσε ότι θές.

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top