Ο αντιλογος σε αυτο που γραφεις ειναι..αν δεν στηριξεις κ διαφυλαξεις την παραδοση , τα ηθη κ τα εθιμα , την ιστορια αλλα και τον πολιτισμο σου..εισαι καταδικασμενος να γινεις προτεκτορατο..Αν δεν στέκεσαι κριτικά έναντι της παράδοσής σου, είσαι καταδικασμένος να μην προσαρμοστείς και να πεθάνεις.
Ο αντιλογος σε αυτο που γραφεις ειναι..αν δεν στηριξεις κ διαφυλαξεις την παραδοση , τα ηθη κ τα εθιμα , την ιστορια αλλα και τον πολιτισμο σου..εισαι καταδικασμενος να γινεις προτεκτορατο..
Να αφομειωθεις απο μια αλλη χωρα...
σου θυμιζει τιποτα?
Ενα ενδιαφερον παραδειγμα..ειναι αυτα τα δυο κλιπ της μπαντας του Dinkjian
Στο δευτερο κλιπ..απλα εχει βαλει εναν drummer..
Εγω προσωπικα...{αν κ drummer} χαλαστηκα με το ηχητικο αποτελεσμα.
Παρεπιπτοντως..η μπαντα δεν παιζει παραδοσιακα κομματια..παιζει κομματια του DinkJian με παραδοσιακο ηχο.
Επισης...υπαρχει καποιος που θεωρει οτι αυτο , θα ηταν καλυτερο με ηλεκτρικο μπασο , πληκτρα drums κ ηλεκτρικη κιθαρα?
Το κακό άλλωστε για την Ελλάδα δεν είναι ότι θα γίνει προτεκτοράτο, αλλά το ότι είχε συνηθίσει να είναι το ΜΟΝΟ προτεκτοράτο της περιοχής, και να μασουλάει δάνεια και πακέτα βοήθειας αβέρτα. Τώρα όμως που μπήκαν στο δυτικό μπλοκ όλα τα βαλκάνια, το πάρτυ τελείωσε. Μόνο κατηφόρα από εδώ και πέρα, και αν δεν ξεφορτωθούμε τη σαβούρα και τις ψευδαισθήσεις που κουβαλάμε εδώ και 2.000 χρόνια, θα πάμε στο γκρεμό μια ώρα αρχύτερα
Εχεις δικιο Μανο.Το αν θα γίνεις προτεκτοράτο, κατακτημένος, κατεστραμμένος ή όχι το καθορίζει η αμυντική σου επάρκεια και τεχνολογική υπεροχή, σε συνδυασμό με την οικονομική ευρωστία που θα στηρίξει ακριβώς αυτήν την επάρκεια. Αν λείψουν αυτά θα γίνεις υπόδουλος, και ας χορεύεις όλη μέρα τσάμικο.
Όλη η Αφρική είναι γεμάτη παραδόσεις και τοπικά ήθη και έθιμα, και προκοπή δεν είδαν, ούτε θα δουν. Πρώτα και Κύρια πρέπει να είναι η Άμυνα,η Τεχνολογία και η Οικονομία, και μετά, ΠΟΛΥ μετά είναι όλα τα άλλα. Όσο εμείς βαυκαλιζόμαστε με χλαμύδες και τσαρούχια την ώρα που οι άλλοι πηγαίνουν στο διάστημα, τόσο πιο κοντά θα πλησιάζουμε στον αφανισμό.
Το κακό άλλωστε για την Ελλάδα δεν είναι ότι θα γίνει προτεκτοράτο, αλλά το ότι είχε συνηθίσει να είναι το ΜΟΝΟ προτεκτοράτο της περιοχής, και να μασουλάει δάνεια και πακέτα βοήθειας αβέρτα. Τώρα όμως που μπήκαν στο δυτικό μπλοκ όλα τα βαλκάνια, το πάρτυ τελείωσε. Μόνο κατηφόρα από εδώ και πέρα, και αν δεν ξεφορτωθούμε τη σαβούρα και τις ψευδαισθήσεις που κουβαλάμε εδώ και 2.000 χρόνια, θα πάμε στο γκρεμό μια ώρα αρχύτερα.
Ειναι μονο αμυνα κ τεχνολογια κ οικονομια?
Τι γινεται με την παιδεια?
με τη γλωσσα?
Με το πολιτισμο κ την παραδοση? Τα ηθη κ τα εθιμα μιας χωρας?
Ειναι ολα ανουσια κ ανευ σημασιας για σενα?
Εκμοντερνιστητε γιατι χανομαστε? Ειναι μονο αμυνα κ τεχνολογια κ οικονομια?
Πιο λαϊκά, τι συμπέρασμα μπορώ να βγάλω για τον πολιτισμό, τα ήθη και έθιμα, την παιδεία, την παράδοση, κλπ, που έπαιξαν ρόλο στην δημιουργία της κουλτούρας και νοοτροπίας του νεοέλληνα?
Νομιζω οτι ειμαστε ηδη εκτος θεματος.
Δεν φταίει η παράδοση,αν κάποιοι την έχουν συνδέσει,με τον Παπαδόπουλο(όχι αυτόν,του "Στήν Υγειά μας")!Το Σουφλιά που χόρευε τσάμικο, στα εγκαίνια ενός κομματιού,της Αττικής οδού,ή τους "μπαγλαμάδες"αγανακτισμένους(έπειτα κοψοχέρηδες)της πλατείας.
Και για να το πάω και στη μουσική:Δεν είναι φορείς παράδοσης,η Τσαμπά,ο Ζωϊδάκης,ή η Θώδη.
Αυτοί εκμαυλίζουν, αυτό που ονομάζεται παράδοση.Και κυρίως αυτοί που τους ακούν!
Εχεις απολυτο δικιο.Απολυτο..Βαγγέλη έχεις δίκιο.
Εγώ μίλησα αποκλειστικά κοινωνικό-οικονομικά.
Για να το βάλω όμως πάλι στο θέμα, να πάω στην καθαρά μουσική θεώρηση, χρησιμοποιώντας όμως τις παραπάνω έννοιες.
Ο Φάνης (πνοή), πολύ σωστά αναφέρθηκε σ' ένα πλούτο μουσικής παράδοσης, που είναι τεράστια σε εύρος, ακριβώς γιατί η θέση μας (γεωπολιτικά) και η ιστορία μας (βιώματα), μας έφερε σε πολλά σταυροδρόμια (και πολιτιστικά), και χρησιμοποιήσαμε/ενσωματώσαμε πολλά χαρακτηριστικά άλλων πολιτισμών.
Αυτό δίνει φυσικά μοναδικά χαρακτηριστικά στις παραδοσιακές μας μουσικές, που πολλές φορές αποτελούν αμάλγαμα ντόπιων μουσικών παραδόσεων, με στοιχεία μουσικών παραδόσεων άλλων πολιτισμών (και ανατολικότερα, και δυτικότερα).
Θεωρώ ευνόητο το γεγονός ότι αυτές οι παραδόσεις επηρέασαν (ασυνείδητη διαδικασία), την σημερινή μουσική πραγματικότητα.
Δείτε όμως με ποιόν τρόπο.
Αντί να πάρουμε στοιχεία δυτικότροπα και ανατολικότροπα, και να φτιάξουμε κάτι με ταυτότητα (θα μπορούσε να είναι μοναδική πραγματικά), πήραμε ότι εμπορικότερο σκουπίδι υπήρχε και από τις δύο κατευθύνσεις, και φτιάξαμε ένα τέρας.
Κάτι άλλοι πήραν στοιχεία και από δυτικότερες παραδοσιακές μουσικές, και από ανατολικότερες, και το παίζουν έντεχνοι, χωρίς στην πραγματικότητα να επεξεργαστούν αυτά τα στοιχεία φτιάχνοντας κάτι νέο, απλά και μόνο η αναφορά σ' αυτά τους χαρακτήρισε "έντεχνους".
Η απλή χρήση δηλαδή λαϊκών μουσικών παραδόσεων, τους έκανε έντεχνους, παράνοια.
Και όλα αυτά, γιατί έχουμε τέτοιες νοοτροπίες, και τέτοια κουλτούρα.
Που δεν μας την φύτεψαν ξαφνικά.
Που έχει μια μακρά ιστορική συνέχεια.
Είναι η εξέλιξη του πολιτισμού μας, των παραδόσεών μας, είναι η φυσική συνέχεια των ηθών και εθίμων μας, των κοινωνικών δομών μας, της παιδείας μας, όπως ζυμώθηκαν με τα χρόνια και τα βιώματα.
Σε μια σοβαρή κοινωνία η παράδοση βελτιώνει, και βελτιώνεται.
Εδώ, η παράδοση καταστρέφει και καταστρέφεται.
On 5/16/2019 at 7:09 PM, Πνοή και Νύξη said:
Eξαιρετική σειρά πριν από μερικά χρόνια, με οικοδεσπότη τον Νίκο Κυπουργό