Mε τα ματια του μαστορα...

Superfunk είπε:
για να καταλαβω δηλαδη,τα λινκ που παρεθεσα ισχυουν η δεν ισχυουν? γιατι ηδη στη Γερμανια απαγορευεται η εισαγωγη κιθαρων με brazilian rosewood αν ειναι καινουργιες και οχι vintage.

Εννοούσα φυσικά ότι δεν υποστηρίζει την δική μου άποψη. (Τα ελληνικά είναι δύσκολα).

Η εξαγωγή του παλίσανδρου συνεχίζεται παράνομα, κι όλες οι Αμερικάνικες εταιρείες δηλώνουν ότι έχουν pre ban stock.

Απλά η τιμή του όπως και με ότι εξάγεται παράνομα (και άρα η ζήτηση του αυξάνεται κατακόρυφα) από τις χώρες τις Λατ. Αμερικής έχει φτάσει στα ύψη.

Για να μη φτάσει η συζήτηση στις θεωρίες συνομωσίας για το ποιός επωφελείται από αυτό το παρεμπόριο (μόνο αυτός που έχει τα κονέ και την αποκλειστική διάθεση) και μπούμε στα πλαίσια της πολιτικής συζήτησης (που μετά έτσι κι αλλιώς θα γίνει χάος) σταματάω εδώ.

΄Oποιος θέλει πιστεύει εμένα, όποιος θέλει διαβάζει wiki.

Η Γερμανία είναι απλά μια χώρα (άραγε να ξέρουν που πέφτει οι Αμερικάνοι;). Όταν πουλάς μια κιθάρα 5-10k απλά έπειδη έχει μια φλίδα από br. rosewood, όταν υπάρχουν χώρες με εκατομύρια συλλέκτες (βλ. Ιαπωνία), δεν ξέρω τι σχέση έχει η αναφορά σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δεν ξέρω τι σχέση έχει η αναφορά σου.
εννοουσα οτι δεν εχω ακομα καταλαβει αν ειναι η δεν ειναι ειδος προς εξαφανιση,το γεγονος οτι μια ευρωπαϊκη (και αλλες απο οτι μαθαινω) απαγορευουν την εισαγωγη του με προβληματισε απλα.

 
kpeyos είπε:
Η Γερμανία είναι απλά μια χώρα (άραγε να ξέρουν που πέφτει οι Αμερικάνοι;)
Τώρα αυτό ελπίζω να μην το εννοείς...

 
Επειδή το forum αφορά κυρίως μουσικούς και όχι μαραγκούς / επιπλοποιούς / χονδρεμπόρους ξυλείας, ας δοθεί από τους ειδικούς μια εξήγηση για τις ηχητικές ιδιότητες του συγκεκριμένου ξύλου που το καθιστούν τόσο περιζήτητο για τις ακουστικές κιθάρες (και όχι προς θεού για τις ...ταστιέρες των ηλεκτρικών :lol:  :D :wink: ? ;D :rofl: :o OMG).

Προς το παρόν θα παραθέσω τα παρακάτω (από το site της Santa Cruz Guitar Co.)

Brazilian rosewood


Highly sought after by generations of luthiers and players for its unmatched beauty. Brazilian helps to impart warmth and darkness to the tone of the guitar. Tonal differences between Brazilian and Indian Rosewoods are subtle and consideration should be based on aesthetics, rarity, future value, and collectibility.


 


Ιndian rosewood



Like Brazilian, Indian Rosewood keeps the guitar at the warm dark end of the tonal spectrum. While not as visually striking as Brazilian, Indian Rosewood has an elegant appearance and should not be considered inferior to Brazilian on any account.





 
Χωρίς να παίρνω το μέρος κανενός, με κάθε σεβασμό, να πω ότι το θέμα έχει καταντήσει τελείως αχταρμάς, παρά τις ενδιαφέρουσες έως και πολύτιμες πληροφορίες που παρέχονται.

Για το λόγο αυτό θα πρότεινα, είτε να διασπαστεί σε επιμέρους θέματα, είτε να ανοιχτεί καινούργιο/-α. Αυτό θα βοηθούσε πολύ την ουσία της συζήτησης αλλά και την συνοχή του forum.

Επίσης θα ήθελα να επαναλάβω την προτροπή (που έγινε και από πολλούς άλλους) στον yann να ανοίξει εξειδικευμένα και σαφή θέματα για οποιαδήποτε πληροφορία/γνώση πιστεύει ότι θα μπορούσε να προσφέρει.

 
Εγώ πιστεύω ότι τότε στην Αμερική χρησιμοποιούσαν βραζιλιάνικο παλίσανδρο γιατί η Βραζιλία έπεφτε πιο κοντά απο οτι άλλα τροπικά μέρη και τους έβγαινε μικρότερο το κόστος μεταφοράς

 
...διολου απιθανο και αυτο...παντως ειναι λιγακι τραγικη ειρωνια το γεγονος οτι σχεδον πολλα απο τα κατασκευαστικα specs των vintage οργανων που τοσο εκθειαζουμε και "ακουμε" ολοι,στην πραγματικοτητα διαμορφωθηκαν τοιουτοτροπως απλα και μονο γιατι ετσι τους βολευε καλυτερα,προκειμενου να πεφτει το κοστος και να επιταχυνονται οι ρυθμοι παραγωγης οσο το δυνατον περισσοτερο!!!

 
...Νομιζα οτι το thread θα σταματουσε!

Ετσι στο τελευταιο μου ποστ δεν απαντησα

οπως θα ηθελα,αλλα οπως-οπως για να κλεισει το thread...

Kαι πως εγραψα πριν,δεν τολμω να ανοιξω αλλο!

Χρειαστηκα λιγες...ωρες για να απαντησω στα 2 τελευταια ποστ,

και δυστυχως,δεν μπορω να διαθεσω πανω απο 1-2 ωρες τη μερα στο pc...με λιγες εξαιρεσεις!

Εγω νομιζω οτι το θεμα καλα κρατει,ξεφευγει ευκολα σε καθε thread,απο τη στιγμη

που καποιος "πιανεται" απο μια ασχετη ατακα ενος σχετικου ποστ,και απανταει καταλληλως!

(Η αυτος που το ανοιξε τα μπρδψε (ΛΙΓΟ!) απ'την αρχη..)

Εχει και καλα "νουμερα"...(αμα ηταν καναλι..!)

Δεν πηγε εκει που ηθελα,..στα ξυλα πεσαν ολοι!

Ενταξει λοιπον,σχεση μαστορα-μουσικου ειναι και αυτη!

Και εξηγουμαι:

Υπαρχουν χιλια-μυρια αρθρα στο ιντερνετ

για οτι και αν γραψουμε εδω...ολα με μικροδιαφορες!!(Οσοι γιατροι τοσες γνωμες)

Καμμια φωτογραφια (εκτος συγκριτικες μικροσκοπιου) δεν μπορει να δειξει τη διαφορα

αναμεσα σε υποειδη που μοιαζουν ιδια (χρωματα,ποροι,κτλ).

Υπαρχουν πολλοι τροποι αναγνωρισης της ξυλειας,

αλλα τελικα δεν ειναι αυτο που παιζει ρολο...οι ιδιοτητες της ειναι ομως!

Γενικα,η σωστη επιλογη ξυλειας μπορει να γινει μονο απο ατομο με πολυχρονη πειρα,

και δεν "μαθαινεται" απο κανενα αρθρο η tutorial!

Οποτε καλο ειναι να μη θεοποιουμε εμπορικες ονομασιες,

αφου εκτος τις μηχανικες η "γενικες" ηχητικες ιδιοτητες των ειδων,

υπαρχει και ο παραγων "μοναδικοτητα" του καθε κομματιου του κορμου ενος δεντρου...

που συνεχιζει να παραγει "ατομα" σε οσα κομματια και αν κοπει.

Που σημαινει οτι το καθε κομματι εχει το δικο του ηχητικο χαρακτηρα,

το δικο του εκουαλαιζερ,πες το ετσι!(δεν εχει κουμπακια ομως)

Οποτε,ποιο "rosewood" ποιο "maple"...

και πως και αν αραγε ακουγονται στις κιθαρες σας...

Πως διαλεγω ξυλα εγω?,...χεχε...!Αυτο ειναι "πριβε"!

Ρωτηστε με καλυτερα τι χρωμα εσωρουχο φοραω!

Παντως,οχι με θεωρια,ουτε με σερφαρισμα..!

Ναι,και "φουρνισμενα" αλλα μπαινουν "καβα" για (αρκετα) αργοτερα!

Για οσους αμφισβητουν την ταυτοτητα μου ως κατασκευαστη:

DSC01177edited.jpg


DSC01233edited.jpg


 
slowhand είπε:
...διολου απιθανο και αυτο...παντως ειναι λιγακι τραγικη ειρωνια το γεγονος οτι σχεδον πολλα απο τα κατασκευαστικα specs των vintage οργανων που τοσο εκθειαζουμε και "ακουμε" ολοι,στην πραγματικοτητα διαμορφωθηκαν τοιουτοτροπως απλα και μονο γιατι ετσι τους βολευε καλυτερα,προκειμενου να πεφτει το κοστος και να επιταχυνονται οι ρυθμοι παραγωγης οσο το δυνατον περισσοτερο!!!
Γι' αυτό κατέληξα εκεί.

Επίσης, ανέκαθεν στα έγχορδα μουσικά όργανα η ταστιέρα ήταν απο έβενο επειδή είναι σκληρό ξύλο και δεν χαράζεται απο χορδές, νύχια κλπ. Δεν νομίζω να υπήρχε άλλη αιτία

Τώρα σε μια πιο μεγάλη μαζική παραγωγή όπως αυτή της κιθάρας και κυρίως το μπάμ που έγινε με την ηλεκτρική, ίσως ο έβενος να έπεφτε λίγο ακριβός αφού μόνο σε ακριβές κιθάρες τον έβρισκες (π.χ. LP custom στα 50's) και ο βραζιλιάνικος παλίσανδρος, που είναι και αυτό απο τα πιο σκληρά ξύλα (ακόμα και σε LP Junior), ή το maple, που βρωμάει ο τόπος στον Καναδά, να τους ερχόταν πιο φθηνά .

 
Εγω νομιζω οτι το θεμα καλα κρατει,ξεφευγει ευκολα σε καθε thread,απο τη στιγμη

που καποιος "πιανεται" απο μια ασχετη ατακα ενος σχετικου ποστ,και απανταει καταλληλως!
μα αυτη ειναι ολη η γλυκα του φορουμ!!! δεν απαντας τουλαχιστον σε μενα που ημουν συγκεκριμενος?  ;D

μερικες ερωτησουλες απο μενα: ποσο χρεωνει (ή ποσο θα επρεπε να χρεωνει) καποιος επισκευαστης την αλλαγη ταστων? leveling χρειαζεται παντα? σε maple ή σε rosewood θα ειναι ευκολοτερο εαν το επιχειρησω μονος μου σε μια (φτηνη εννοειται) κιθαρα?
φοβερο το μπασο παντως. ;) neck through ειναι?

 
Μιας και το πραμα εχει πάει στα περι ταστιερας να κανω και εγώ μια ερωτηση... Με το snakewood (δεν ξέρω την ελληνική του ονομασία) τι πάιζει? Εχω διαβάσει σε κάποιο παλιό Guitarist ότι πρόκειται για πολύ σκληρό ξύλο και είναι ενδεδειγμένο για χρηση σε ταστιέρες. Σπανιότατα όμως το βλέπω να χρησιμοποιείται, ακόμα και από μικρούς κατασκευαστες εξωτικών οργάνων. Γιατι? Ειναι πολύ ακριβό? Ειναι σπάνιο? Εχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία στην κατεργασία του? Η μηπως απλά δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο οπότε "κλαϊν"...

 
bihlas87 είπε:
μερικες ερωτησουλες απο μενα: ποσο χρεωνει (ή ποσο θα επρεπε να χρεωνει) καποιος επισκευαστης την αλλαγη ταστων? leveling χρειαζεται παντα? σε maple ή σε rosewood θα ειναι ευκολοτερο εαν το επιχειρησω μονος μου σε μια (φτηνη εννοειται) κιθαρα?

εαν σκοπος του thread σου ειναι η ενημερωση και οι τεχνικες συμβουλες, συγχαρητηρια απο εμενα  ;)
Το ποσο χρεωνει ο καθενας,απαντηθηκε ηδη.

Ναι,levelling χρειαζεται παντα,

οπως ειναι και η πρωτη λυση πριν μια αλλαγη,

αν τα ταστα δεν ειναι υπερβολικα "σκαμενα",η ηδη πολυ χαμηλα για levelling...

H σωστη τοποθετηση ταστων ειναι μια τεχνη απο μονη της,

και δεν μπορει να το κανει καποιος απειρος,αφου προκυπτουν προβληματα

που δεν θα μπορεσει να λυσει...

Και ξερεις,πρεπει πρωτα να γινεται "διαγνωση" και μετα "θεραπεια"...

Ο καλος "γιατρος",οφειλει να κανει σωστα και τα δυο.

Οποως καταλαβαινεις,ο απειρος τα "βρισκει μπαστουνια" κυριως στη διαγνωση,

ετσι καταληγει στη λαθος θεραπεια!

Επανερχομαι με αλλη μια απαντηση!

 
Για καθαρισμο rosewood ταστιερας,για Fender Jazz Bass Mexico,πως σου φαινεται το γαρυφαλελαιο?

 
Jezus είπε:
Σε ικανοποιει? Εδω οι αγαπημενοι μας εισαγωγεις φερνουν τοσες πανεμορφες κιθαρες απο την Κινα που πρεπει να πουλησουν, αμα εχουμε και Ελληνες μαστορες τι θα κανουν αυτοι, κλεφτες θα γινουν?  ;D

Τι το περασαμε εδω, χαρμονυ σεντραλ να κανουμε γνωριμιες με μαστορες και να μαθαινουμε με πραγματα και να χρησιμοποιουμε τη δουλεια τους, θα πεσει η οικονομια της κινας  ;)  :P

Περα απο την πλακα τωρα, το θεμα εχει να κανει με την σχεση μαστορα/μουσικου. Αυτο πιστευω εχει να κανει αναλογα με τον μαστορα και αναλογα τον μουσικο. Υπαρχουν "μαστοροι" που πραγματικα γνωριζουν πολυ λιγοτερα απο καποιους μουσικους (ενω ειναι η δουλεια τους), υπαρχουν και αλλοι που ειναι πραγματικα εγγυκλοπαιδειες.

Οσο αφορα τους μουσικους, οσοι πραγματικα εχουν κατανοηση και ορεξη για γνωση, πραγματικα πλεων με το ιντερνετ, την παγκοσμιοποιηση κτλ εχουν την δυνατοτητα να αποκτησουν απιστευτες ποσοτητες γνωσεις, να κανουν και τα τεστ τους και να καταληξουν σε δικα τους συμπερασματα. Υπαρχουν βεβαια και αυτοι που ειναι αγνωμονες ή κουτοπονηροι, και πιστευουν (ή ΔΕΝ πιστευουν, αναλογα με την κατηγορια) σε διαφορα πραγματα που ακουν, χωρις να σκεφτουν και να ψαξουν αν οντως ισχυουν.

Καλος μαστορας + ενημερωμενος πελατης = επιτυχια

Κακος μαστορας + ασχετος πελατης = αποτυχια αλλα ευτυχια και για τους δυο  ;D

οι υπολοιποι συνδιασμοι δεν ειναι και οτι καλυτερο, γιατι καποιος θα χανει τον χρονο του...
Σωστο σε βρισκω Jesus,

Για μενα θα επρεπε να υπαρχει μονο ενας συνδιασμος στον εγχορδο κοσμο μας:

"Καλος μαστορας + ενημερωμενος πελατης = επιτυχια"

Οσο για τον κακο μαστορα,απλως ΔΕΝ ειναι μαστορας..."γουαναμπης" ειναι!!(οπως λεμε "μπρουκλης"!!)

Και φυσικα δεν ειμαι εδω για να υπερασπιστω κανενα δυσφημιστη του επαγγελματος,

αλλα τους σωστους και φιλοτιμους,στους οποιους και θελω να ανηκω.

Επισης,ο στοχος μου δεν ειναι η "αγρα πελατων",αφου αυτο που κανω εγω ως κατασκευαστης δεν ειναι για τον καθενα,

δεν σκοπευω να κανω παραγωγη παρα μονο μοναδικα χειροποιητα,και ως επισκευαστης δεν γνωριζω καν τους πελατες

των καταστηματων που συνεργαζομαι,εγω το μονο που κανω,ειναι οσο μπορω σωστα τη δουλεια μου.

 
prog13 είπε:
Για καθαρισμο rosewood ταστιερας,για Fender Jazz Bass Mexico,πως σου φαινεται το γαρυφαλελαιο?
Τα λαδια δεν καθαριζουν την ταστιερα!(Για τις μη βερνικωμενες μιλαμε,υπαρχουν και "rosewood" με βερνικι).

Υπαρχουν ειδικα καθαριστικα για αυτη τη δουλεια,υπαρχει και το (καθαρο) οινοπνευμα!

Το λαδι χρησιμοποιηται μετα τον καθαρισμο,για την συντηρηση του ξυλου,και την "μονωση"

του απο τον διαβρωτικο ιδρωτα.

Το γαρυφαλελαιο δεν το συνιστω,κατι κανει στον πονοδοντο,στον πονοξυλο ομως...

Lemon oil ειναι η σιγουρη λυση,και υπαρχει σε καθε μουσικο καταστημα.

 
GiorgosVolos είπε:
Για maple ομως που δεν κανει να βάλουμε lemon oil ?  :-\
Αν έχει λούστρο, απλά δεν υπάρχει ανάγκη (και δεν θα κάνει και τίποτα). Αν είναι γυμνό ξύλο, θα αποκτήσει ένα ελαφρά αποκρουστικό... πράσινο χρώμα με τον καιρό.  8)

Μιας και ο Yann μίλησε για τάστα και τη σωστή τοποθέτησή τους, ιδού μια παρουσίαση κιθάρας του Michael DeTemple:

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Nov/Review_Michael_DeTemple_Spirit_Series_Guitar.aspx

Στο κείμενο διαβάζουμε:

The fret slots are cut prior to Michael’s labor intensive compression fit fret installation. Michael created a special fret saw to facilitate cutting slightly narrower slots on the bass side of the fretboard than on the treble side; this allows for a compression fret installation. By putting a slightly wider tang into the narrower fret slot, the neck wood is compressed back and more tension is exerted on the bass side of the neck. This will ensure a more consistent relief in the neck and prevent any dead spots in the frets.
(διαβάστε και πιο πάνω την περιγραφή)

Η ερώτηση απευθύνεται σε όλους: πως σας φαίνεται αυτό? Mumbo jumbo? Έχει κάποιο νόημα? Είναι τέτοιες λεπτομέρειες που (για κάποιους) κάνουν ένα "μπουτίκ" όργανο τόσο "μοναδικό"?

 
TGL είπε:
Αν έχει λούστρο, απλά δεν υπάρχει ανάγκη (και δεν θα κάνει και τίποτα). Αν είναι γυμνό ξύλο, θα αποκτήσει ένα ελαφρά αποκρουστικό... πράσινο χρώμα με τον καιρό.  8)

Μιας και ο Yann μίλησε για τάστα και τη σωστή τοποθέτησή τους, ιδού μια παρουσίαση κιθάρας του Michael DeTemple:

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Nov/Review_Michael_DeTemple_Spirit_Series_Guitar.aspx

Στο κείμενο διαβάζουμε:(διαβάστε και πιο πάνω την περιγραφή)

Η ερώτηση απευθύνεται σε όλους: πως σας φαίνεται αυτό? Mumbo jumbo? Έχει κάποιο νόημα? Είναι τέτοιες λεπτομέρειες που (για κάποιους) κάνουν ένα "μπουτίκ" όργανο τόσο "μοναδικό"?
Δεν ειναι τιποτα καινουριο αυτο,

ειναι η τεχνικη που γινεται στα οργανα χωρις βεργα,οπως και στα μπουζουκια!

Οι περισσοτεροι μαστορες ομως δεν το καταφερνουν,με αποτελεσμα να βαζουν και να βγαζουν ταστα..!

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top