φίλε Dreampanos μου είσαι εξαιρετικά συμπαθής (πραγματικά) αλλά κάνεις ένα μεγάλο λάθος.......
Θεωρείς ως δεδομένη και απόλυτη γνώση αυτά που έχεις διδαχτεί.....ξεχνάς όμως ότι μιλάμε για μια επιστήμη , νέα στην Ελλάδα (ειδικά ως κομμάτι της ανώτατης εκπαίδευσης), για μια επιστήμη δηλαδή που στην χώρα μας βρίσκεται σε νηπιακό επίπεδο (με όλες τις παιδικές ασθένειες που αυτό συνεπάγεται). Όπως σου εξηγήσα εγώ στο συγκεκριμένο θέμα είμαι "ερασιτέχνης".....παρ'όλα αυτά, κάπου αναφέρεις ως τίτλο βιβλίου, τον όρο "Εφαρμοσμένη ακουστική"....λοιπόν για μένα, αυτά που γράφω,τα τελευταία 15 χρόνια ΕΙΝΑΙ εφαρμοσμένη ακουστική.....άλλες φορές πετυχημένα, άλλες φορές αποτυχημένα, άλλες φορές πηγαίνωντας στα "τυφλά" (τα πρώτα χρόνια) και άλλες φορές "διαβασμένος".....στην πορεία μου αυτή ήρθα σε επαφήμε πάρα πολύ κόσμο "του χώρου" στην Ελλάδα, είτε ακαδημαικούς (αρχιτέκτονες, μηχανικούς κλπ), είτε εμπειρικούς, είτε κατασκευαστές κλπ κλπ
Αυτό που διαπίστωσα είναι αυτό το "νηπιακό στάδιο" που ανέφερα στην αρχή....και για να γίνω πιο σαφής...
Συνάντησα απόψεις που αναιρούσαν η μία την άλλη, θεωρητικές απόψεις από άτομα που δεν έχουν βρεθεί ποτέ σε ένα πραγματικό περιβάλλον, πρακτικές απόψεις από άτομα με μηδέν θεωρητική κατάρτιση και όλοι αυτοί να "κράζουν" ο ένας τον άλλον (.....κλασσικοί Ελληνες ξερόλες δηλαδή). Και ενώ στον τομέα της ακουστικής διαμόρφωσης χώρων έχω συναντήσει πραγματικούς γνώστες με άριστο θεωρητικό υπόβαθρο και πλούσιο έργο, δεν συμβαίνει το ίδιο γύρω από το θέμα των ηχομονωτικών κατασκευών...και ως ένα βαθμό ίσως να είναι και λογικό καθώς ο συγκεκριμένος τομέας αναγκαστικά ξεφεύγει από τα στενά όρια της ακουστικής χώρων και συμπεριλαμβάνει θεωρητικές γνώσεις κατασκευών και σχεδιασμού (που ανήκουν στο γνωστικό αντικείμενο άλλων ειδικοτήτων) αλλά και εμπειρικές γνώσεις (σε σχέση με την εφαρμογή θεωρητικών προσεγγίσεων στον υπαρκτό,φυσικό κόσμο, σε σχέση με συνηθισμένες κατασκευαστικές αστοχίες κλπ κλπ)...όπως καταλαβαίνεις αναφέρομαι αποκλειστικά στοθέμα ηχομείωση και όχι στην ακουστική χώρων εν γένει της οποίας δεν αμφισβητώ ούτε στο ελάχιστο την αξία της γνώσης του θεωρητικού της υπόβαθρου (αν και το κατα πόσο είναι ή πρέπει να είναι αυτουσίως εφαρμόσιμο σε πραγματικές συνθήκες είναι ένα άλλο θέμα συζήτησης
)
Αυτός είναι ο λόγος που με οδήγησε να αναζητήσω γνώση και από αλλού (καθώς ως ιδιοκτήτης στούντιο το θέμα με ενδιέφερε ιδιαίτερα).....Σιγά σιγά λοιπόν η αρχική μου αντίληψη για την Ελληνική πραγματικότητα στον συγκεκριμένο τομέα ενισχύθηκε ακόμη πιο πολύ, σε σημείο πλέον να μην δίνω τόση σημασία στους εγχώριους "ειδήμονες" (και πίστεψε με ξέρω προσωπικά και σε φιλικό επίπεδο ορισμένους εκ των "κορυφαίων" :
του είδους) αλλά περισσότερο να προσπαθώ να δημιουργήσω μια πιο "πλήρη" εικόνα από τα χιλιάδες κομματάκια παζλ που υπάρχουν είτε από "ειδικούς", είτε από την διεθνή βιβλιογραφία, είτε από κατασκευαστές κλπ κλπ
Αυτός είναι και ο λόγος που συμμετέχω στο παρόν θέμα....να δημιουργηθεί στους ενδιαφερόμενους ένα υπόβαθρο ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν με κριτική ματιά τον οποιοδήποτε ειδήμονα.
Δεν είμαι ειδικός....δεν πρόκειται να γίνω ειδικός ......αλλά έχω την εμπειρία και ένα επίπεδο γνώσης για να μπορώ να διακρίνω και να αντιλαμβάνομαι.....και αντιλαμβάνομαι ότι στην Ελλάδα κυριαρχεί η ημιμάθεια...και ως γνωστόν η ημιμάθεια είναιχειρότερη της άγνοιας.
Δεν προσπαθώ να "σου την πω" ή κάτι τέτοιο (δεν υπάρχει κάτι "κακό" ή μεμπτό σε αυτά που γράφεις...το αντίθετο μάλιστα- για να είμαι ακριβής δεν αναφέρομαι σε εσένα ή σε αυτά που γράφεις)....και γενικότερα δεν με ενδιαφέρει κάτι τέτοιο σε σχέση με κανέναν εδώ μέσα, πιστεύω πως ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστεύει και να υποστηρίζει ότι θέλει....από τα έργα μας κρινόμαστε όχι από τα λόγια μας (...και ειδικά όταν αυτά είναι σε ένα διαδικτυακό φόρουμ )....άλλωστε όπως σου είπα μου είσαι ιδιαίτερα συμπαθής (έχουμε κοινα ενδιαφέροντα αν μη τι άλλο)....
απλά αρπάζω την ευκαιρία για να γράψω κάποια πράγματα για τον συγκεκριμένο χώρο και παράλληλα να σου δώσω μια απλή, αθώα και φιλική συμβουλή.....συνέχισε την γνωστική αναζήτηση σου και μην επαναπαύεσαι σε ένα πτυχίο (που ίσως δεν σημαίνει και πολλά πράγματα)....
Τώρα σε σχέση με την κουβέντα μας.......από αυτά που γράφεις φαίνεται πως δεν έχεις διαβάσει ότι έχει γραφτεί ως εδώ και απαντάς αποσπασματικά....αντί λοιπόν να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό (καιπου δεν έχει πολύ νόημα) θεώρησα καλύτερο να σου θέσω (και σε όλους τους υπόλοιπους βέβαια) κάποιες απόψεις μου. Δεν είναι κάτι προς συζήτηση ούτε περιμένω απάντηση (για ακρίβεια δεν το θεωρώ σκόπιμο) απλά πιστεύω πως εσύ ειδικά ως υποψήφιος επαγγελματίας του χώρου (και εύχομαι πετυχημένος) θα πρέπει να τις έχεις υπ'όψιν.
Στο θέμα μας τώρα, θα σχολιάσω 4 φράσεις σου για να έχουμε υλικό για "ιντερνετικές" αναζητησεις
Dreampanos είπε:
οσο για το συστημα μαζα-ελατηριο-μαζα, ειναι ενα συστημα που υπακουει στους νομους της θερμοδυναμικης... με αλλα λογια δεν μπορει να αποδωσει μεγαλυτερη ενεργεια απο αυτη που παιρνει, οποτε η ιδιοσυχνοτητα συντονισμου που αναφερεις, σε καμια περιπτωση δεν ενισχυεται...
btw, το σχεδιο που ανεβασες δεν ετυχε να το δω, απλα διαβασα το τελευταιο ποστ...
οποτε το δικο μου συμπερασμα ειναι οτι δεν ειναι στανταρτ τα πραγματα... αν μιλουσαμε για ηχομονοση σε κεντρα διαλεξεων τοτε δεν θα ηταν αναγκη να ξοδευτουμε σε 2πλα τζαμια... αν ηταν ομως για μουσικη θα επρεπε να το μελετισουμε λιγο καλυτερα...
ο κανονας ομως ειναι ενας... οσο περισοτερα μεσα αλλαζει ο ηχος τοσο μεγαλυτερη ειναι η εμπεδηση... δλδ με απλα λογια...
Ξεκινώντας από το τέλος...(και σε συνδυασμό με την πρώτη φράση)....
δεν ισχύει αυτός ο κανόνας....για την ακρίβεια δεν υπάρχει αυτός ο κανόνας (τουλάχιστον όχι με την μορφή που τον καταλαβαίνω εγώ..δηλαδή για μια σύγκριση ανάμεσα σε 2 κατασκευές με την ίδια συνολική μάζα)....για την ακρίβεια (και εξαιτίας της φυσικής συχνότητας συντονισμού) μπορεί να συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο....και για να μην λέμε τα ίδια και τα ίδια ανεβάζω ένα σκίτσο - παράδειγμα καθώς και ένα χαρακτηριστικό pdf
Δυστυχώς στον υπολογιστή που βρίσκομαι τώρα δεν έχω υλικό αλλά άν θέλεις μπορώ κάποια στιγμή να ανεβάσω σχετικά λινκ και παραπομπές...παρ'όλα αυτά μπορείς με μια μικρή έρευνα να βρεις πολλά για το θέμα
Σε σχέση με τις άλλες 2 φράσεις.....απλά δείχνουν ότι δεν έχεις διαβάσει τα προηγούμενα ποστ.....Πραγματικά μου αρέσει πάρα πολύ ο διάλογος ειδικά με άτομα με τα οποία έχουμε κοινά ενδιαφέροντα, για να έχει νόημα όμως θα πρέπει να ξέρουμε τι λέει ο καθένας, διαβάζωντας τουλάχιστον τα ποστ του.
Επαναλαμβάνω πως εκτιμώ πολύ τον μεταξύ μας διάλογο....αλλά αν θέλεις να τον συνεχίσουμε θα προτιμούσα να μπεις στον κόπο να διαβάσεις όλο το θέμα, καθώς και να κάνεις μια έρευνα γύρω από θέμα ΜΑΜ, φυσική συχνότητα συντονισμού και triple leaf construction πέρα από αυτά που ήδη γνωρίζεις...ίσως αναθεωρήσεις κάποια πράγματα.....μπορείς κάλιστα να ξεκινήσεις με αυτά που ανέβασα συν ένα λινκ (white paper)
http://www.earsc.com/HOME/engineering/TechnicalWhitePapers/Vibration/index.asp?SID=61
Το συγκεκριμένο σάιτ έχει πολύ υλικό σε white papers σχετικά με το θέμα του κτυπογενούς θορύβου αλλά και για dampening effect, vibration isolators, νομίζω θα το βρεις ενδιαφέρον
Στην εικόνα που ανέβασα (και που υπάρχει στο pdf) υπάρχει ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πως δεν ισχύει ο κανόνας που αναφέρεις....έχουμε 3 κατασκευές με το ίδιο συνολικό πάχος και την ίδια μάζα (εκτός από την μεσαία που έχει μικρότερη μάζα) και όπως βλέπεις η κατασκευή με τα περισσότερα φύλλα (layers με διάκενο ανάμεσα) έχει την μικρότερη ηχομονωτική ικανότητα....μικρότερη ακόμα και από την μεσαία στην οποία έχουμε απλώς αφαιρέσει ένα φύλλο (μειώνωντας έτσι και την μάζα)....σημασία λοιπόν δεν έχει μόνο η μάζα και η απόσταση, αλλά και πως αυτά είναι κατανεμειμένα.
ps. Στο συγκεκριμένο θέμα με τα "διπλά τζάμια" , καλώς ή κακώς, έχω προσωπικό παράδειγμα όταν αντικαθιστώντας ένα διπλό θερμομονωτικό υαλοπίνακα 4χιλ.-16χιλ(διακενο)-4χιλ. με ένα απλό τζάμι ενός πόντου (10χιλ.) τα αποτελέσματα ήταν ελαφρώς βελτιωμένα (3-4 db χαμηλότερη η μέση στάθμη θορύβου με την ίδια ηχητική πηγή - βέβαια δεν μιλάμε για εργαστηριακή μέτρηση, αλλά τα αποτελέσματα είναι αντικειμενικά)