Φιλε nikodemos, (και υπολοιποι hollystone kai aiff)
Μολις ειδα το post σου... Επετρεψε μου να σου κανω καποιες διορθωσεις...
Κατ’αρχην εχεις απολυτο δικιο για τους διαχυτες. Οι διαχυτες οντως διαχεουν τον ηχο αναλογα με το βαθος τους (αν και δεν ειναι απολυτος κανονας αυτος) και απο οτι βλεπω εισαι διαβασμενος.
Κατ’αρχην δεν εκανα καμια προταση για το αν θα χρησημοποιησει διαχυτες... αυτο που ειπα ειναι οτι βοηθανε στην ρυθμιση του χρονου αντιχησης...
Ειναι γεγονος οτι αρχιζεις της προτασεις αφου εντοπισεις τα προβληματα, γι’αυτο αλλωστε οτι ειπα το ανεφερα με βαση τις διαστασεις που εδωσε το παλικαρι και δεν μπηκα σε λεπτομεριες του τυπου βαλε RPG εδω, πετροβαμβακα εδω κλπ κλπ....
Οσον αφορα τα LEDE -Live End Dead End, δλδ αποροφητικα μπροστα και ανακλαστικα πισω (να καταλαβαινουν και αυτοι που δεν ξερουν)- στουντιο που αναφερεις, και τα πληρος αποροφητικα η ιστορια εγινε λιγακι αναποδα και οχι οπως τα λες. Αρχικα πιστευαν οτι ειναι καλο ο χωρος να ειναι νεκρος λογο του οτι με αυτο το τροπο τα στουντιο θα ειναι πιο ευκρινη και τα ακουστικα τους χαρακτηριστικα δεν θα επιρεαζαν τη δουλεια τους. Το μονο που δεν σκεφτικαν και περασαν στην λυση LEDE ηταν οτι στην πραγματικοτιτα η μουσικη που εφτιαχναν στα στουντιο προοριζονταν να αναπαραχθει σε χωρους ζωντανους και χωρις καποια ιδιετερη ακουστικη... Καποια ακομα μειονεκτιματα στην κατασκευη τους ηταν το ιδιετερο μεγαλο κοστος στα ηχοαποροφητικα υλικα και κατα δευτερον, ηταν πολυ ασχημες οι συνθικες εργασιας οπου μετα το 3-4ωρο δεν μπορουσαν να συνεχισουν να δουλευουν. Αν εχεις μπει σε ανηχοηκο θαλαμο θα καταλαβαινες τι εννοω, δεν θα μπορουσες να με ακουσεις κανονικα εαν δεν σε ‘σημαδευα’ με το κεφαλι μου την ωρα που σου μιλαω η αν ηταν ολα κλειστα και ειχε ησυχια τοτε μπορουσες να ακουσεις και τον χτυπο της καρδιας σου.
Στην συνεχεια οσον αφορα τα LEDE στουντιο, εχει μερικο δικιο... Ειναι αληθεια οτι η κονσολα και τα panel με τα μηχανιματα ειναι ανακλαστικες επιφανιες με αποτελεσμα να αντιτιθονται πανω στις αρχες της φιλοσοφιας των LEDE. Αυτο ομως ισχυει μονο στις περιπτωσεις εξερετικα μεγαλων στουντιο οπου εχουν κατι κονσολες θηρια, ανω των τυπου euphonix (
http://www.soundonsound.com/sos/may06/images/opry3desk.l.jpg) λογο της τεραστιας επιφανειας.
Παρολα αυτα αν παρατηρισεις η περισοτερο διαδεδομενη φορμα στουντιο αυτη τη στιγμη ειναι τα LEDE και καποιες μικροπαραλαγες τους... Και τεσπα ειναι απο ισως ο πιο δημοφιλης τυπος στουντιο μεχρι σημερα και αυτο γιατι στην πραξη αυτο που ονομαζουν σαν μειονεκτιμα δεν ιφισταται... και οριστε ενα παραδειγμα που θα σου το αποδειξει και ισως να βοηθισει και το παλικαρι στο περεταιρο σχεδιασμο...
Ας παρουμε για παραδειγμα μια απλη κονσολα… DIGIDESIGN C 24 για τα protools…
http://www.thomann.de/gr/digidesign_c_24_mischkonsole.htm
Ο συγκεκριμενος DAW controller (για να ειμαστε και πιο ακριβεις) εχει διαστασεις μηκος πλατος περιπου .75x1 μετρα...
Ο χωρος του παλικαριου ειναι LxBxH 4.6x2.2x2.5...
Η συνολικη ανακλαστικη επιφανεια, δηλαδη οι τοιχοι του δωματιου ειναι
S=2(LB+LH+BH) με αλλα λογια S1 =26.78 τ.μ
Απο την αλλη η επιφανεια της ‘κονσολας΄ειναι S2=0.75τ.μ.
Τα ηχεια ειναι μια ιμισφαιρικη πηγη αρα διαχεουν την ενεργια τους στο χωρο ομοιομορφα υπο την μορφη ενως ιμισφαιρικου κυμματος... με αλλα λογια ο χωρος λουζεται ολοκληρος απο τον ηχο και ο ηχος φτανει σε ολες τις επιφανειες....
Παιρνουμε την χειροτερη των χειροτερων περιπτωση οπου η κονσολα ειναι πληρος ανακλαστικη οπως και ολοι οι τοιχοι...
Η ενεργεια που θα φτασει στην θεση του ηχοληπτη, ειναι το ποσοστο της ενεργειας που θα φτασει στην επιφανεια ολου του χωρου ως προς την ενεργεια που θα φτασει (και θα ανακλαστει στην συνεχεια) απο την κονσολα... με αλλα λογια υστερα απο μερικες πραξουλες
E(reflected)= (S2/S1)% δλδ E(reflected)=2.8%
Αυτο σε dB εκφραζεται ως -15.5dB ενταση κατω απο αυτο που θα φτασει στα αυτια του...
Στην περιπτωση τωρα οπου το LEDE μας εχει πετυχει τελεια και οι 4 στους 6 τοιχους ειναι πληρως αποροφητικοι (ανακλαστικοι το πατωμα και ο πισω τοιχος) αμεσως αμεσως το E(reflected) γινεται:
E(reflected)=4.2% δλδ -13.8dB
Βλεποντας τις 2 ακραιες περιπτωσεις βρισκεσαι καπου στην μεση αυτων των 2… με αλλα λογια δεν ισχυει το μειονεκτιμα των LEDE λογο του οτι η επιδραση ειναι πολυ μικρη. Δηλαδη, αν παμε στο μεσω ορο των 2 ακραιων τιμων μιλαμε για -14.7dB περιπου. Eχε στο νου σου επισεις οτι -14dB αντιστοιχει σε κατι λιγοτερο απο 5 φορες χαμηλοτερη ενταση απο αυτη που φτανει απ’ευθειας στα αυτια του και σε 3.5% περιπου ανακλωμενη ενεργεια...
Αρα αν φτιαξει κατι σα LEDE αξιζει τον κοπο... παρολα αυτα ειναι εξερετικα περιπλοκο και δυσκολο...
Tωρα οσον αφορα τους broadband διαχυτες αυτοι χρησημοποιουνται σε εξερετικα μεγαλους χωρους οπου υπαρχει ο χωρος να μπουν. Τωρα στις περιπτωσεις studio η γενικοτερα χωρους μικροτερους των 300 κυβικων μετρων, δεν εχει κανενα νοημα να μπει broadband διαχυτης... 1ον γιατι οι συχνοτιτες απο τα 10-160Hz οπως θα δεις το διαγραμμα το μηκος κυμματος ειναι μεγαλυτερο του ενος μετρου οποτε και θα ειναι εξερετικα ογκοδεις.. απο την αλλη σε αυτο το ευρος συχνοτιτων, η κατευθυντικοτητα τους ειναι μικρη οποτε διαχεονται και χωρις διαχυτες λογο της φυσης τους... γενικα ειναι πιο πιθανο να δημιουργησουν προβλημα σαν στασιμα κυμματα παρα ως οτιδιποτε αλλο... οποτε οπως καταλαβαινεις δεν χρησημοποιεις broadband διαχυτες... χρησημοποιεις διαχυτες αναλογα με την περιπτωση... ειτε ειναι μικρου ευρους ειτε μεγαλου... αναλογος την περιπτωση...
Σορρυ για την ορογραφια αλλα οπως εχω ξαναπει δεν ειμαι φιλολογος...
Ελπιζω να σας διαφωτισα κυριοι
Οποιος ενδιαφερεται για καποια ακουστικη μελετη ας κοιταξει το παρακατω add:
http://www.noiz.gr/index.php?topic=159891.0