Κατασκευή Project Studio

Καλημέρα!

Σε άρθρο του soundonsound έλεγε, πως πρέπει να βάζουμε τα monitors στην μεγάλη πλευρά του δωματίου έτσι ώστε να μην συγκεντρώνονται και να ενισχύονται οι χαμηλές συχνότητες ακόμα περισσότερο στους πλαινούς τοίχους και μπροστά μας, μιας και εκεί θέλουμε να είναι Dead End.

Στον τοίχο πίσω μας θέλουμε να είναι περισσότερο Live End.

Άρα ψηφίζω:1.Α 

Τώρα, όσον αφορά στην κλίση, ψηφίζω 2.Β,

καθώς αν υποθέσουμε πως οι συχνότητες αντανακλώνται όπως το φώς όταν χτυπάει σε ένα καθρέπτη με την ίδια γωνία κλίσης, τότε οι συχνότητες απομακρύνονται από την θέση ακρόασης.

 
.....να προσθέσω και την δική μου άποψη... (ξέρετε τι λέει ο Dirty Hary για τις απόψεις ;D ;D ;D ;D ;D)

Σε σχέση με το δεύτερο ερώτημα, συμφωνώ και με τους δύο προλαλήσαντες, αλλά αν θεωρήσουμε ως θέση ακρόασης αυτην που έχει σημειώσει ο Holystone στο σχέδιο του και πολύ όμορφα επεξηγεί....για την ακρίβεια το ιδανικό είναι να "δώσουμε" μια τέτοια κλίση στο εμπρός μέρος της οροφής ακόμη και αν δεν υπάρχει...

Σε ότι αφορά το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι λίγο σχετική ή καλύτερα μπορούν να υπάρξουν αρκετές "σωστές"

απαντήσεις....Σε γενικές γραμμές, ανάμεσα στα 2 θα επέλεγα το 1Α, αλλά όχι με την λογική LEDE που αναφέρει ο Holystone....από την στιγμή που η επιφάνεια εργασίας μας είναι τόσο κοντά στον μπροστινό τοίχο μια τέτοια προσέγγιση δεν έχει και πολύ νόημα , ενώ και μια διαχυτική, ανακλαστική πίσω επιφάνεια από μόνη της δεν θα βοηθούσε ιδιαίτερα λόγω πολύ μικρής απόστασης (θα βοηθούσε δηλαδή γιατί οι ανακλάσεις του πίσω τοίχου δεν θα έφθαναν απευθείας στην θέση ακρόασης, αλλά θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο αν , με ένα συνδυασμό ηχοαπορόφησης - διάχυσης, χανοταν ένα μεγάλο μέρος της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας πριν επιστρέψει στον χώρο) ...αντίθετα θα επέλεγα οπωσδήποτε να "εντοιχοίσω" τα monitor speakers (flush - sofit mounted) ώστε να αποφύγω τις πρώιμες ανακλάσεις της ηχητικής ενέργειας που ελευθερώνεται από το πίσω μέρος τους, και ταυτόχρονα θα τοποθετούσα προσεκτικά ηχοαποροφητικές και ανακλαστικές - διαχυτικές διατάξεις σε όλες επιφάνειες δίνωντας παράλληλα το κατάληλο σχήμα και κλίσεις ώστε να δημιουργήσουμε αυτό που ονομάζεται environmental  room .

Αν πάλι επιλέγαμε την περίπτωση 1Β, θα μπορούσαμε όντως να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση LEDE αρκεί να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας μας στα 2/3 του συνολικού μήκους και όχι τελείως μπροστά....αν πάλι πρέπει αναγκαστικά να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας όπως ακριβώς είναι στο σχέδιο 1Β τότε ίσως θα ήταν καλύτερα να εντοιχοίσουμε τα monitor speakers ή να φροντίσουμε (ιδίως αν υπάρχει παράθυρο μπροστά μας) να τα τοποθετήσουμε έτσι ώστε το πίσω μέρος τους δεν "βλέπει" απευθείας κάποια σκληρή-ανακλαστική επιφάνεια (όπως το γυαλί ) και να αντιστρέψουμε την λογική LEDE κάνωντας τελείως αποροφητικό (κάτι που πρυποθέτει πολύ χώρο) το πίσω μέρος και "παίζωντας" με ένα συνδυασμό ελαφριάς απορόφησης και διάχυσης μέσω κλίσεων στο εμπρός...με αυτον τον τρόπο θα αποφύγουμε τις ανακλάσεις από το πίσω μέρος που λόγω μεγάλης απόστασης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν "χρονικά" προβλήματα όπως comb filtering, phase shifting κλπ....και για να γίνω πιο σαφής, τέτοιου είδους προβλήματα δεν είναι ανάγκη να είναι άμεσα αντιληπτά για να είναι επιζήμια...το ότι επηρεάζουν και διαστρεβλώνουν την αντιληψη μας για την ηχητική πηγή αρκεί.

Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio....σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος :o :o :o

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστώ πολύ για τις γνώμες σας!!

Στην περ'ιπτωση μου 1.Β & 2.Β έχω ένα παράθυρο με διπλά τζάμια μπροστά απο το γραφείο αλλά το γραφείο (και τα monitor) είναι 1μ μακρυά απο τον τοίχο! Το σύνολο του μήκους του δωματίου είναι περίπου 4,5μ άρα αφού είναι στα 2/3 να υποθέσω οτι πάω καλά?

studioux9.jpg


*Tα νέα studios της SAE είναι όλα 1.Α και αυτό είναι βασικά που με προβλημάτισε! (Κάτι θα ξέρουν αυτοί).

Αλλα άμα το κάνω και εγώ 1Α μετά την κλήση του ταβανιού θα την έχω στο πλάι :?

 
Δεν ξέρω αν είναι το σωστό topic. ???

Θα ήθελα την γνώμη όσων ξέρουν για μία κατασκευή που προκειται να γίνει.

Παίζω drums.Προσπαθώ να μειώσω όσο γίνεται την "φασαρία" από αυτά με σκοπό να μην ενοχλώ πολύ.Παίζω πάντα απογευματινές ώρες.Δεν με έχει κράξει ποτέ κανείς.Απλά θα ήθελα να έχω λίγο καλύτερα αποτελέσματα ως προς το θόρυβο προς τα έξω και να παίζω ακόμα πιο άνετα.

Είμαι σε μεσαίο μικρό δωμάτιο(περίπου 8-9 τετραγωνικά),πρώτου ορόφου, δικής μας πολυκατοικίας.Από πάνω μας μένει μία κυρία.Το δωμάτιο δεν έχει κάποια μεγάλη κολώνα.Τώρα....μέσα στο δωμάτιο σκοπεύω να φτιάξω ένα μικρότερο δωμάτιο 2χ2χ2 με γυψοσανίδα.Θα τοποθετηθεί στο εσωτερικό του δωματίου και για πάτωμα θα έχει ένα χοντρό χαλί και διάφορες μοκέτες...για καλύτερο αποτέλεσμα σχετικά με τις χαμηλές συχνότητες της μπότας.Ο τοίχος θα έχει δύο φύλα γυψοσανίδας και εσωτερικά θα το επενδύσω με ricofon το οποίο ήδη χρησιμοποιώ στην υπάρχουσα λύση που έχω κάνει.Η ερώτηση μου είναι η εξής:

Tί υλικά να χρησιμοποιήσω ανάμεσα στα δύο φύλα γυψοσανίδας ώστε να έχω το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την μείωση των dB??? και με κάποια συγκεκριμένη διάταξη?

Αυτά.

Ευχαριστώ προκαταβολικά.

 
εγω  στο δωματιο ειμαι 1.α και 1.β δεν ειναι και το καλυτερο δηλαδη?δυστυχως αλλαγη δεν γινεται λογω του χωρου

 
"Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio"

πολύ σωστά

"σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος "

Το LEDE δεν αναφέρεται σε συχνότητες που δεν έχουν ακτινική συμπεριφορά

 
Παλικάρια έφερα ένα μαστόρι σήμερα για προσφορά και μου είπε 400 ευρό για 15 τμ ταβάνι.

Γυψοσανίδα 1,2cm και πετροβάμβακας 5cm. Είναι καλή η τιμή? Να προχωρήσω??

Κάτι άλλο που θα έπρεπε να προσέξω???

(ίσως παραπάνω κλήσεις στο ταβάνι??? κάτι τέτοιο ας πούμε)

lllllllllllllllllllllllwa8.jpg


... ακόμα ο πετροβάμβακας πρέπει να είναι σφηνωμένος???

Επειδή έχω 2 δοκάρια που κατεβαίνουν 15cm λέω να το πάω εκεί το ταβάνι.

Άν ο πετροβάμβακας είναι 5 τότε θα έχω 8.8 αέρα (έβαλα και το 1.2 της σανίδας)

 
PJ είπε:
Το LEDE δεν αναφέρεται σε συχνότητες που δεν έχουν ακτινική συμπεριφορά
PJ όταν μιλάς για ακτινική συμπεριφορά αναφέρεσαι σε συχνότητες έως 400Hz σωστά? Πστεύεις ότι αυτό γινεται για κάποιο συγκεκριμένο λόγο ή απλά δεν είναι εφικτό κατασκευαστικά?Όταν αναφέρεσαι σε σχεδίαση lede  μιλάς μόνο για το εσωτερικό κέλυφος ή για την συνολική κατασκευή? Δεν θεωρείς πως θα ήταν καλύτερο σε μια τέτοια σχεδίαση τόσο η ηχοαποροφητική πλευρά του δωματίου όσο και η διαχυτική-ανακλαστική να είχαν broadband χαρακτηριστικά? (έχω δει κάποια C/R με τεράστιες διαχυτικές διατάξεις με ωφέλιμο εύρος έως και 80Hz και αντίστοιχες ηχοαποροφητικές κατασκευές στο εμπρός μέρος - με τεράστιο βέβαια κόστος σε χώρο και χρήμα ::))Τι πιστεύεις για τις non-enviroment σχεδιάσεις?

σόρρυ για τις πολλές ερωτήσεις αλλά από ότι κατάλαβα έχεις ασχοληθεί πολύ με το θέμα, και νομίζω πως θα βοηθούσε πολύ η άποψη σου (τουλάχιστον εμένα) ;)

 
Χοντρικά χωρίζουμε το φάσμα σε τρία κομμάτια, τις χαμηλές συχνότητες όπου το σήμα μέσα σε ένα δωμάτιο βρίσκεται παντού και όπου κυριαρχούν τα στάσιμα, τις υψηλές συχνότητες που μπορούμε να τις στείλουμε εκεί που θέλουμε και να μας γυρίσουν πίσω ή όχι και τις ενδιάμεσες συχνότητες οι οποίες έχουν και ενδιάμεση συμπεριφορά. Εκ των πραγμάτων για το πρώτο κομμάτι δεν λέει και πολλά το εσωτερικό κέλυφος αφού το διαπερνά σε μεγάλο βαθμό. Οι μεγάλες Diffractal κατασκευές λειτουργούν διαχυτικά σε όλο το φάσμα αλλά κυρίως στις υψηλές. Ο κύριος όμως λόγος που χρησιμοποιούνται είναι άλλος. Ένας διαχυτής κατακερματίζει και χρονικά το προσπίπτον κύμα και έτσι βοηθά πολύ στο να είναι λιγότερο έντονα τα στάσιμα χωρίς να μειώνει την συνολική ενέργεια του ήχου.

                                                                                                          Γιάννης

 
Για non-enviroment δεν είχα ξανακούσει αλλά μπήκα και διάβασα κάποια πράγματα και αν θέλεις την γνώμη μου είναι ακραίο και νομίζω ότι από εκεί ξεκίνησαν και με τον καιρό έφτασαν στις σημερινές σχεδιάσεις. Μπορώ να βρώ τουλάχιστον 5 λόγους για να μην μου αρέσει.

 
Καλησπέρα...

Οι διαχυτές έχουν την ίδια απόδοση και σε μικρότερα δωμάτια, ή η χρήση τους ενδείκνυται μόνο για μεγάλους χώρους;

π.χ. ο δικός μου χώρος είναι σχεδόν κύβος 2.6x3.2X2.6, θα κάνουν δουλειά;;

 
Holystone είπε:
Καλησπέρα...

Οι διαχυτές έχουν την ίδια απόδοση και σε μικρότερα δωμάτια, ή η χρήση τους ενδείκνυται μόνο για μεγάλους χώρους;

π.χ. ο δικός μου χώρος είναι σχεδόν κύβος 2.6x3.2X2.6, θα κάνουν δουλειά;;
+1

Και γενικά πού είναι καλύτερα να μπούνε? Σε ταβάνι? Στον πίσω τοίχο ή και στα 2???

Και το μέγεθος???

Παίζει με ποσοστό σε σχέση με το μέγεθος του τοίχου??

Είναι δυνατόν να βρούμε κάποιον τύπο?

 
φιλε μου τώρα παίρνω πτυχίο από το τει μουσικής τεχνολογίας και ακουστικής στο ρέθυμνο... Η πτυχιακή μου που λες (αυτή που έκανα όσο δεν χάζευα σε αυτό το site Tongue) είναι πάνω στην ακουστική οποτε ας πούμε ότι μπορώ να σου πω δυο κουβέντες...

1) Και βασικότερο... δυστυχώς 4.4kiss4.6 είναι γύρω στα 20m2... επιφάνεια μικρή ακόμα και για ένα απλό αποδεκτό control room.... με αλλα λόγια δεν έχεις χώρο για recording room... σκέψου ότι τα ηχεία και το κεφάλι σου θα πρέπει να σχηματίζουν ένα τρίγωνο με ύψος (μεταξύ κεφαλιού και του μέσου της απόστασης των 2 ηχείων) γύρω στο 1.5m (μιλώντας πάντα για nearfield monitors) και τα ηχεία πρέπει να έχουν απόσταση μεταξύ τους γύρω στο 1.9-2m. Η απόσταση από τον τοίχο που θα βρίσκεται πίσω σου πρέπει να είναι περίπου 3 φορες η απόσταση που έχεις εσύ από τα ηχεία ( δηλαδή 1.5 εσύ από τα ηχεία + 1.5ξξ=4.5m) οποτε όπως καταλαβαίνεις, ισα ισα χώρας μέσα στο δωμάτιο...

2) το δωμάτιο σου είναι σχεδόν τετράγωνο (στους άξονες μήκους πλάτους αλλα όχι ύψος). Οι συμμετρικοί χώροι, είναι ότι χειρότερο από πλευράς ακουστικής... Τα modes έχουν αρμονικές αποστάσεις μεταξύ τους με αποτέλεσμα να έχεις εντονους συντονισμούς μεταξύ τους η απλά κάποιες μαύρες τρύπες πάνω στο φάσμα (πχ κάποιες μπάσες ενώ υπάρχουν να συμβάλουν καταστρεπτικά στο χώρο και να μην ακούγονται)

3) Αυτό που ζητάς είναι ολόκληρη μελέτη. Εγώ πρόχειρα θα σου πω ότι για το πάτωμα που είδα, το καλύτερο είναι ξύλο, και σίγουρα παχιά μοκέτα, τώρα αν είναι τσιμέντο... ένταξ, δεν έγινε κάτι... θα το διορθώσεις μέσω των άλλων τοίχων. Τώρα όσον αφορά τα ηχομονωτικά για μόνωση και όχι για ακουστική τότε θες έτσι απλά τοίχο πάχους 40-60cm όπου θα είναι τούβλο γυψοσανίδα yalobabmbakas πετροβάμβακας γυψοσανίδα τούβλο. (αυτό βεβαια μην το λάβεις πολύ υπόψιν σου γιατί δεν είναι καθόλου standart τα πράγματα...). η πόρτα δεν έχει σημασία που θα είναι αρκεί να είναι ξύλο και στο εσωτερικό της άμμο (ναι άμμο, κουλό e?).

4) Όσον αφορά την ακουστική, και τα υλικά που θα βάλεις για να την στρώσεις, αυτό θα το κανεις αφού βάλεις μηχανήματα κλπ εκεί μέσα... Η ακουστική έχει να κάνει με το χρόνο αντήχησης του rec η και του control room. Άρα αφού στήσεις αρχίζεις και μελετάς το χρόνο αντήχησης και βάζεις ανακλαστικές επιφανείς για να τον ανεβάσεις η ηχοαπορροφητικά για να τον κατεβάσεις. Υπόψιν όμως ότι το κάθε υλικό ανακλά η απορροφά σε συγκεκριμένες "συχνοτικες" περιοχές... οποτε θέλει προσοχή...

όπως καταλαβαίνεις είναι γενικά παρα πολλά... εγώ σου έδωσα τώρα το ελάχιστο... όσον αφορά για κλιματισμό... άστα να πάνε... είναι από τις ποιο δύσκολες μελέτες... Επίσης πρέπει να "ελεξεις" τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, γειώσεις κλπ... αλλιώς θα ακούς η και θα βλέπεις φαντάσματα εκεί μέσα... (τηλεόραση στις οθόνες η radio και ταρίφες στα ηχεία κλπ)

ελπίζω να σε κατατόπισα και να μην σου μαύρισα την ψυχολογία... απλά πρέπει να ξέρεις ότι θέλει πολύ μελέτη και πράγματα που κυκλοφορούν στην πιάτσα ισχύουν για κάποιες περιπτώσεις... p.x. τα room ratios... ισχύουν για παραλληλόγραμμα ναι... αλλα για όγκο μεγαλύτερο των 80-90m3 ( δηλαδή περίπου 5x6x3 LxDxH) και εκτος αυτού αυτά που ου έδωσαν είναι μονο για τα αξονικά modes, υπάρχουν και τα πλαγια και τα εφαπτομενικά....

τέσσρα μπορώ να κάθομαι να μιλάω όλη μέρα...

αν έχει απορία μην διστάσεις... πες μου..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βασικός κανόνας του noiz: όχι greeklish...

Δες εδώ μιας και είσαι νέος (στο φόρουμ): http://www.noiz.gr/index.php?topic=3948.msg47246#msg47246

Μπορεί όλα αυτά που λες να είναι ολόσωστα αλλά μου είναι

εξαιρετικά δύσκολο να συγκεντρωθώ και να τα διαβάσω...

 
Φίλε Dreampanos αν κάνεις τον κόπο να διαβάσεις όλο το τόπικ νομίζω πως θα μπορέσεις να έχεις πιο ουσιαστική συμμετοχή και προσφορά ;)

Holystone, AIFF

Οι διαχυτές είναι κατασκευές των οποίων το ωφέλιμο συχνοτικό εύρος εξαρτάται άμεσα από το πάχος της διατομής τους, δηλαδή από το "βάθος" τους. Αυτό σημαίνει οτι broadband διαχυτές καταλαμβάνουν πολύ χώρο, κάτι που φυσικά είναι πρόβλημα όταν αυτός είναι περιορισμένος. Από την άλλη η αλόγιστη χρήση διαχυτών που "δουλεύουν" με υψηλοσυχνοτικό περιεχόμενο, αλλά αφήνουν ανεπηρέαστο το υπόλοιπο συχνοτικό φάσμα μπορεί (όπως και η αντίστοιχη χρήση ηχοαποροφητικών διατάξεων περιορισμένης συχνοτικής απόκρισης) να οδηγήσει τελικά σε χειρότερα αποτελέσματα.....το πρώτο πράγμα λοιπόν που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να εντοπίσει τα προβλήματα του χώρου του πριν προσπαθήσει να τα αντιμετωπίσει.....Σόρρυ  δεν έχω χρόνο αυτη τη στιγμή αλλά ελπίζω σύντομα να μπορέσω να αφιερώσω περισσότερη ώρα στο συγκεκριμένο θέμα.

PJ

man μάλλον δεν μιλάμε για τις ίδιες non-enviroment σχεδιάσεις...εγώ αναφέρομαι σε σχεδιασεις σχετικά σύγχρονες (μέσα - τέλη δεκαετίας 80) οι οποίες είχαν ως αφορμή, ακριβώς αυτην την αμφισβίτηση προς τις LEDE σχεδιάσεις....θεώρησαν δηλαδή πως τα LEDE rooms έχουν 2 βασικά μειονεκτήματα - τον τεράστιο χώρο που θα έπρεπε να καταλαμβάνουν οι διαχυτικές διατάξεις στο πίσω μέρος του χώρου για να είναι broadband, καθώς και το γεγονός ότι η κονσόλα και ο εξοπλισμός αποτελούν ανακλαστικές επιφάνειες οι οποίες αναιρούν την λογική της σχεδίασης ειδικά σε ότι αφορά την απαραίτητη χρονική καθυστέρηση των πρώτων ανακλάσεων που συμβάλει στο "ψυχοακουστικό" κομμάτι του LEDE (Haas effect) και στην δημιουργία ενός reflection free zone ...Αντιπρότειναν μια σχεδίαση στην οποία ο ίδιος ο χώρος θα συνέβαλλε ελάχιστα ή καθόλου στην ακουστική διαμόρφωση έχωντας όλες τις επιφάνειες ηχοαποροφητικές (σε ευρύ φάσμα) πλήν της μπροστά και του πατώματος, τα οποία σε συνδιασμό με τα αντικείμενα (κονσολα, εξοπλισμός) λειτουργούν ως ανακλαστικές επιφάνειες προσφέρωντας "ζωντάνια" και τον απαραίτητο χρόνο αντήχησης στον χώρο.

anyway νομίζω πως ίσως είμαι λίγο οφτόπικ ειδικά αν σκεφτούμε οτι το θέμα είναι το project studio ::)

 
Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί μόλις τέλιωσα με το ταβάνι (πετροβάμβακας - γυψοσανίδα) και τις μπασοπαγίδες (απο πάτωμα σε ταβάνι, πετροβάμβακας σε βατελίνη μέσα σε ξύλινο πλαίσιο και τύλιγμα με τουλπάνι! Νάναι καλά το αντίστοιχο topic)!!!

Τώρα θέλω να προχωρήσω στους 2 πλαϊνούς τοίχους!

Σε μερικά τοπικ διαβάζω για την λύση με απορροφητικά υλικά με διάταξη σκακιέρας , σε άλλα το ίδιο αλλα με λωρίδες αντί σκακιέρα και σε άλλα για κατασκευή πανελ πάλι με πετροβάμβακα αλλά με κόντρα πλακέ μπροστά!!

Ακόμα βρήκα αυτό το link http://www.ethanwiner.com/acoustics.html

στο οποίο υπάρχουν αρκετές πληροφορίες περι του θέματος αλλά και πάλι είναι πολύ μπερδεμένη ιστορία...

Τι προτείνετε να κάνω ρε παιδιά???

Να πάρω ίσως ένα φθηνό σετ της auralex και να φτιάξω 2 σκακιέρες? Θα κάνω δουλειά??

Η αλήθεια είναι οτι τάπαιξα με την κατασκευή των μπασοπαγίδων και τρέμω να ξαναρχίσω ακόμα μία ιστορία με πάνελ.

Αν βέβαια θα αξίζει τον κόπο και θα έχω καλύτερο αποτέλεσμα απο τα auralex δεν το συζητάμε, ετοιμάζομαι για φαγούρα once again!

Σας είμαι υπόχρεος!

 
Φιλε nikodemos, (και υπολοιποι hollystone kai aiff)

Μολις ειδα το post σου... Επετρεψε μου να σου κανω καποιες διορθωσεις...

Κατ’αρχην εχεις απολυτο δικιο για τους διαχυτες. Οι διαχυτες οντως διαχεουν τον ηχο αναλογα με το βαθος τους (αν και δεν ειναι απολυτος κανονας αυτος) και απο οτι βλεπω εισαι διαβασμενος.

Κατ’αρχην δεν εκανα καμια προταση για το αν θα χρησημοποιησει διαχυτες... αυτο που ειπα ειναι οτι βοηθανε στην ρυθμιση του χρονου αντιχησης...

Ειναι γεγονος οτι αρχιζεις της προτασεις αφου εντοπισεις τα προβληματα, γι’αυτο αλλωστε οτι ειπα το ανεφερα με βαση τις διαστασεις που εδωσε το παλικαρι και δεν μπηκα σε λεπτομεριες του τυπου βαλε RPG εδω, πετροβαμβακα εδω κλπ κλπ....

Οσον αφορα τα LEDE -Live End Dead End, δλδ αποροφητικα μπροστα και ανακλαστικα πισω (να καταλαβαινουν και αυτοι που δεν ξερουν)- στουντιο που αναφερεις, και τα πληρος αποροφητικα η ιστορια εγινε λιγακι αναποδα και οχι οπως τα λες. Αρχικα πιστευαν οτι ειναι καλο ο χωρος να ειναι νεκρος λογο του οτι με αυτο το τροπο τα στουντιο θα ειναι πιο ευκρινη και τα ακουστικα τους χαρακτηριστικα δεν θα επιρεαζαν τη δουλεια τους. Το μονο που δεν σκεφτικαν και περασαν στην λυση LEDE ηταν οτι στην πραγματικοτιτα η μουσικη που εφτιαχναν στα στουντιο προοριζονταν να αναπαραχθει σε χωρους ζωντανους και χωρις καποια ιδιετερη ακουστικη... Καποια ακομα μειονεκτιματα στην κατασκευη τους ηταν το ιδιετερο μεγαλο κοστος στα ηχοαποροφητικα υλικα και κατα δευτερον, ηταν πολυ ασχημες οι συνθικες εργασιας οπου μετα το 3-4ωρο δεν μπορουσαν να συνεχισουν να δουλευουν. Αν εχεις μπει σε ανηχοηκο θαλαμο θα καταλαβαινες τι εννοω, δεν θα μπορουσες να με ακουσεις κανονικα εαν δεν σε ‘σημαδευα’ με το κεφαλι μου την ωρα που σου μιλαω η αν ηταν ολα κλειστα και ειχε ησυχια τοτε μπορουσες να ακουσεις και τον χτυπο της καρδιας σου.

Στην συνεχεια οσον αφορα τα LEDE στουντιο, εχει μερικο δικιο... Ειναι αληθεια οτι η κονσολα και τα panel με τα μηχανιματα ειναι ανακλαστικες επιφανιες με αποτελεσμα να αντιτιθονται πανω στις αρχες της φιλοσοφιας των LEDE. Αυτο ομως ισχυει μονο στις περιπτωσεις εξερετικα μεγαλων στουντιο οπου εχουν κατι κονσολες θηρια, ανω των τυπου euphonix (http://www.soundonsound.com/sos/may06/images/opry3desk.l.jpg) λογο της τεραστιας επιφανειας.

Παρολα αυτα αν παρατηρισεις η περισοτερο διαδεδομενη φορμα στουντιο αυτη τη στιγμη ειναι τα LEDE και καποιες μικροπαραλαγες τους... Και τεσπα ειναι απο ισως ο πιο δημοφιλης τυπος στουντιο μεχρι σημερα και αυτο γιατι στην πραξη αυτο που ονομαζουν σαν μειονεκτιμα δεν ιφισταται... και οριστε ενα παραδειγμα που θα σου το αποδειξει και ισως να βοηθισει και το παλικαρι στο περεταιρο σχεδιασμο...

Ας παρουμε για παραδειγμα μια απλη κονσολα… DIGIDESIGN C 24 για τα protools… http://www.thomann.de/gr/digidesign_c_24_mischkonsole.htm

Ο συγκεκριμενος DAW controller (για να ειμαστε και πιο ακριβεις) εχει διαστασεις μηκος πλατος περιπου .75x1 μετρα...

Ο χωρος του παλικαριου ειναι LxBxH 4.6x2.2x2.5...

Η συνολικη ανακλαστικη επιφανεια, δηλαδη οι τοιχοι του δωματιου ειναι

S=2(LB+LH+BH) με αλλα λογια S1 =26.78 τ.μ

Απο την αλλη η επιφανεια της ‘κονσολας΄ειναι S2=0.75τ.μ.

Τα ηχεια ειναι μια ιμισφαιρικη πηγη αρα διαχεουν την ενεργια τους στο χωρο ομοιομορφα υπο την μορφη ενως ιμισφαιρικου κυμματος... με αλλα λογια ο χωρος λουζεται ολοκληρος απο τον ηχο και ο ηχος φτανει σε ολες τις επιφανειες....

Παιρνουμε την χειροτερη των χειροτερων περιπτωση οπου η κονσολα ειναι πληρος ανακλαστικη οπως και ολοι οι τοιχοι...

Η ενεργεια που θα φτασει στην θεση του ηχοληπτη, ειναι το ποσοστο της ενεργειας που θα φτασει στην επιφανεια ολου του χωρου ως προς την ενεργεια που θα φτασει (και θα ανακλαστει στην συνεχεια) απο την κονσολα... με αλλα λογια υστερα απο μερικες πραξουλες

E(reflected)= (S2/S1)% δλδ E(reflected)=2.8%

Αυτο σε dB εκφραζεται ως -15.5dB ενταση κατω απο αυτο που θα φτασει στα αυτια του...

Στην περιπτωση τωρα οπου το LEDE  μας εχει πετυχει τελεια και οι 4 στους 6 τοιχους ειναι πληρως αποροφητικοι (ανακλαστικοι το πατωμα και ο πισω τοιχος) αμεσως αμεσως το E(reflected) γινεται:

E(reflected)=4.2% δλδ -13.8dB

Βλεποντας τις 2 ακραιες περιπτωσεις βρισκεσαι καπου στην μεση αυτων των 2… με αλλα λογια δεν ισχυει το μειονεκτιμα των LEDE λογο του οτι η επιδραση ειναι πολυ μικρη. Δηλαδη, αν παμε στο μεσω ορο των 2 ακραιων τιμων μιλαμε για -14.7dB περιπου. Eχε στο νου σου επισεις οτι -14dB αντιστοιχει σε κατι λιγοτερο απο 5 φορες χαμηλοτερη ενταση απο αυτη που φτανει απ’ευθειας στα αυτια του και σε 3.5% περιπου ανακλωμενη ενεργεια...

Αρα αν φτιαξει κατι σα LEDE αξιζει τον κοπο... παρολα αυτα ειναι εξερετικα περιπλοκο και δυσκολο...

Tωρα οσον αφορα τους broadband διαχυτες αυτοι χρησημοποιουνται σε εξερετικα μεγαλους χωρους οπου υπαρχει ο χωρος να μπουν. Τωρα στις περιπτωσεις studio η γενικοτερα χωρους μικροτερους των 300 κυβικων μετρων, δεν εχει κανενα νοημα να μπει broadband διαχυτης...  1ον γιατι οι συχνοτιτες απο τα 10-160Hz οπως θα δεις το διαγραμμα το μηκος κυμματος ειναι μεγαλυτερο του ενος μετρου οποτε και θα ειναι εξερετικα ογκοδεις.. απο την αλλη σε αυτο το ευρος συχνοτιτων, η κατευθυντικοτητα τους ειναι μικρη οποτε διαχεονται και χωρις διαχυτες λογο της φυσης τους... γενικα ειναι πιο πιθανο να δημιουργησουν προβλημα σαν στασιμα κυμματα παρα ως οτιδιποτε αλλο... οποτε οπως καταλαβαινεις δεν χρησημοποιεις broadband διαχυτες... χρησημοποιεις διαχυτες αναλογα με την περιπτωση... ειτε ειναι μικρου ευρους ειτε μεγαλου... αναλογος την περιπτωση...

Untitled-1.gif


Σορρυ για την ορογραφια αλλα οπως εχω ξαναπει δεν ειμαι φιλολογος...

Ελπιζω να σας διαφωτισα κυριοι

Οποιος ενδιαφερεται για καποια ακουστικη μελετη ας κοιταξει το παρακατω add:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=159891.0

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
dreampanos αυτό εννούσα με το πιο "ουσιαστική συμμετοχή" ;) ....Δεν έχω καμιά πρόθεση να αμφισβητήσω τις γνώσεις ή την ειδίκευση κανενός...και ειδικά σε ένα φόρουμ. Για την ακρίβεια δεν με ενδιαφέρει...αν μπορώ να "μάθω" κάτι , μαθαίνω και αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι το κάνω.....απλά ;)

Δε νομίζω όμως οτι διαφωνούμε σε κάτι ???......για την ακρίβεια το ποστ μου δεν αναφερόταν καθόλου στο δικό σου.....δεν μπορώ να καταλάβω λοιπόν το ύφος....anyway

Σε σχέση με τις LEDE σχεδιάσεις δεν διαφωνώ ότι είναι μάλλον η πιο διαδεδομένη εφαρμογή...έθεσα απλώς μια απορία (από προσωπικό ενδιαφέρον) σε σχέση με το αντίπαλο δέος, τις non-enviroment σχεδιάσεις (οι οποίες είναι μεταγενέστερες των LEDE)...Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να ακούσω την άποψη σου γι'αυτό το θέμα, την non enviroment προσέγγιση....απλά έχω την εντύπωση πως και εσύ και ο PJ δεν καταλάβατε γιατί ακριβώς μιλάω, και αναφέρεστε σε τελείως dead χώρους που όπως πολύ σωστά είπες ήταν οι αρχικές (και αποτυχημένες) προσεγγίσεις στην σχεδίαση ενός control room. Θα προσπαθήσω να ανεβάσω κάποια σχετικά λινκ (αν βρω...) για να γίνω πιο κατανοητός (ίσως δεν το εξηγώ σωστά, η αλήθεια είναι οτι είμαι απλός χομπίστας στο θέμα ;))....Πραγματικά όμως θα ήθελα να ακούσω πιο εξειδικευμένες απόψεις για το θέμα γιατί με ενδιαφέρει ιδιαίτερα

Φιλικά

ps. σε σχέση με τις ανακλάσεις του εξοπλισμού, επέτρεψε μου να διαφωνήσω...νομίζω πως στους υπολογισμούς σου θα πρέπει να συνυπολογίσεις τα rack, οθόνες, καθίσματα κλπ...αναφέρομαι βέβαια σε "κανονικό" κοντρόλ....στην πραγματικότητα συμφωνώ μαζί σου , στον χώρο που περιγράφει ο φίλος δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως και δεν νομίζω σε τόσο μικρό χώρο να μπορούσε να εφαρμοστεί μια LEDE σχεδίαση(όπως και εσύ έγραψες στο πρώτο σου ποστ).

Στην πραγματικότητα νομίζω πως έχουμε μπερδέψει 2 διαφορετικά θέματα....ίσως να φταίω εγώ για αυτό

sorry :(

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top