- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 7,473
.....να προσθέσω και την δική μου άποψη... (ξέρετε τι λέει ο Dirty Hary για τις απόψεις ;D ;D ;D ;D ;D)
Σε σχέση με το δεύτερο ερώτημα, συμφωνώ και με τους δύο προλαλήσαντες, αλλά αν θεωρήσουμε ως θέση ακρόασης αυτην που έχει σημειώσει ο Holystone στο σχέδιο του και πολύ όμορφα επεξηγεί....για την ακρίβεια το ιδανικό είναι να "δώσουμε" μια τέτοια κλίση στο εμπρός μέρος της οροφής ακόμη και αν δεν υπάρχει...
Σε ότι αφορά το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι λίγο σχετική ή καλύτερα μπορούν να υπάρξουν αρκετές "σωστές"
απαντήσεις....Σε γενικές γραμμές, ανάμεσα στα 2 θα επέλεγα το 1Α, αλλά όχι με την λογική LEDE που αναφέρει ο Holystone....από την στιγμή που η επιφάνεια εργασίας μας είναι τόσο κοντά στον μπροστινό τοίχο μια τέτοια προσέγγιση δεν έχει και πολύ νόημα , ενώ και μια διαχυτική, ανακλαστική πίσω επιφάνεια από μόνη της δεν θα βοηθούσε ιδιαίτερα λόγω πολύ μικρής απόστασης (θα βοηθούσε δηλαδή γιατί οι ανακλάσεις του πίσω τοίχου δεν θα έφθαναν απευθείας στην θέση ακρόασης, αλλά θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο αν , με ένα συνδυασμό ηχοαπορόφησης - διάχυσης, χανοταν ένα μεγάλο μέρος της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας πριν επιστρέψει στον χώρο) ...αντίθετα θα επέλεγα οπωσδήποτε να "εντοιχοίσω" τα monitor speakers (flush - sofit mounted) ώστε να αποφύγω τις πρώιμες ανακλάσεις της ηχητικής ενέργειας που ελευθερώνεται από το πίσω μέρος τους, και ταυτόχρονα θα τοποθετούσα προσεκτικά ηχοαποροφητικές και ανακλαστικές - διαχυτικές διατάξεις σε όλες επιφάνειες δίνωντας παράλληλα το κατάληλο σχήμα και κλίσεις ώστε να δημιουργήσουμε αυτό που ονομάζεται environmental room .
Αν πάλι επιλέγαμε την περίπτωση 1Β, θα μπορούσαμε όντως να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση LEDE αρκεί να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας μας στα 2/3 του συνολικού μήκους και όχι τελείως μπροστά....αν πάλι πρέπει αναγκαστικά να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας όπως ακριβώς είναι στο σχέδιο 1Β τότε ίσως θα ήταν καλύτερα να εντοιχοίσουμε τα monitor speakers ή να φροντίσουμε (ιδίως αν υπάρχει παράθυρο μπροστά μας) να τα τοποθετήσουμε έτσι ώστε το πίσω μέρος τους δεν "βλέπει" απευθείας κάποια σκληρή-ανακλαστική επιφάνεια (όπως το γυαλί ) και να αντιστρέψουμε την λογική LEDE κάνωντας τελείως αποροφητικό (κάτι που πρυποθέτει πολύ χώρο) το πίσω μέρος και "παίζωντας" με ένα συνδυασμό ελαφριάς απορόφησης και διάχυσης μέσω κλίσεων στο εμπρός...με αυτον τον τρόπο θα αποφύγουμε τις ανακλάσεις από το πίσω μέρος που λόγω μεγάλης απόστασης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν "χρονικά" προβλήματα όπως comb filtering, phase shifting κλπ....και για να γίνω πιο σαφής, τέτοιου είδους προβλήματα δεν είναι ανάγκη να είναι άμεσα αντιληπτά για να είναι επιζήμια...το ότι επηρεάζουν και διαστρεβλώνουν την αντιληψη μας για την ηχητική πηγή αρκεί.
Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio....σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος

Σε σχέση με το δεύτερο ερώτημα, συμφωνώ και με τους δύο προλαλήσαντες, αλλά αν θεωρήσουμε ως θέση ακρόασης αυτην που έχει σημειώσει ο Holystone στο σχέδιο του και πολύ όμορφα επεξηγεί....για την ακρίβεια το ιδανικό είναι να "δώσουμε" μια τέτοια κλίση στο εμπρός μέρος της οροφής ακόμη και αν δεν υπάρχει...
Σε ότι αφορά το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι λίγο σχετική ή καλύτερα μπορούν να υπάρξουν αρκετές "σωστές"
απαντήσεις....Σε γενικές γραμμές, ανάμεσα στα 2 θα επέλεγα το 1Α, αλλά όχι με την λογική LEDE που αναφέρει ο Holystone....από την στιγμή που η επιφάνεια εργασίας μας είναι τόσο κοντά στον μπροστινό τοίχο μια τέτοια προσέγγιση δεν έχει και πολύ νόημα , ενώ και μια διαχυτική, ανακλαστική πίσω επιφάνεια από μόνη της δεν θα βοηθούσε ιδιαίτερα λόγω πολύ μικρής απόστασης (θα βοηθούσε δηλαδή γιατί οι ανακλάσεις του πίσω τοίχου δεν θα έφθαναν απευθείας στην θέση ακρόασης, αλλά θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο αν , με ένα συνδυασμό ηχοαπορόφησης - διάχυσης, χανοταν ένα μεγάλο μέρος της προσκρουόμενης ηχητικής ενέργειας πριν επιστρέψει στον χώρο) ...αντίθετα θα επέλεγα οπωσδήποτε να "εντοιχοίσω" τα monitor speakers (flush - sofit mounted) ώστε να αποφύγω τις πρώιμες ανακλάσεις της ηχητικής ενέργειας που ελευθερώνεται από το πίσω μέρος τους, και ταυτόχρονα θα τοποθετούσα προσεκτικά ηχοαποροφητικές και ανακλαστικές - διαχυτικές διατάξεις σε όλες επιφάνειες δίνωντας παράλληλα το κατάληλο σχήμα και κλίσεις ώστε να δημιουργήσουμε αυτό που ονομάζεται environmental room .
Αν πάλι επιλέγαμε την περίπτωση 1Β, θα μπορούσαμε όντως να ακολουθήσουμε μια προσέγγιση LEDE αρκεί να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας μας στα 2/3 του συνολικού μήκους και όχι τελείως μπροστά....αν πάλι πρέπει αναγκαστικά να τοποθετήσουμε την επιφάνεια εργασίας όπως ακριβώς είναι στο σχέδιο 1Β τότε ίσως θα ήταν καλύτερα να εντοιχοίσουμε τα monitor speakers ή να φροντίσουμε (ιδίως αν υπάρχει παράθυρο μπροστά μας) να τα τοποθετήσουμε έτσι ώστε το πίσω μέρος τους δεν "βλέπει" απευθείας κάποια σκληρή-ανακλαστική επιφάνεια (όπως το γυαλί ) και να αντιστρέψουμε την λογική LEDE κάνωντας τελείως αποροφητικό (κάτι που πρυποθέτει πολύ χώρο) το πίσω μέρος και "παίζωντας" με ένα συνδυασμό ελαφριάς απορόφησης και διάχυσης μέσω κλίσεων στο εμπρός...με αυτον τον τρόπο θα αποφύγουμε τις ανακλάσεις από το πίσω μέρος που λόγω μεγάλης απόστασης θα μπορούσαν να δημιουργήσουν "χρονικά" προβλήματα όπως comb filtering, phase shifting κλπ....και για να γίνω πιο σαφής, τέτοιου είδους προβλήματα δεν είναι ανάγκη να είναι άμεσα αντιληπτά για να είναι επιζήμια...το ότι επηρεάζουν και διαστρεβλώνουν την αντιληψη μας για την ηχητική πηγή αρκεί.
Σε γενικές γραμμές πιστεύω πως η προσέγγιση LEDE (Live End - Dead End) είναι αρκετά παρωχημένη και σίγουρα μη εφικτή και πραγματοποιήσημη σε ένα project - home studio....σκεφτείτε απλά οτι για να φτιάξουμε ηχοαποροφητικές διατάξεις με πολύ ευρύ φάσμα (που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό Dead) θα χρειαστούμε 1 με 1μιση μέτρο σε πάχος



Τελευταία επεξεργασία από moderator: