Μερικές σκέψεις και απο μένα:
Όντως το μέγεθος των live και control room είναι πολύ μικρό. Πέρα απ το θέμα της άνεσης τίθεται ακουστικό θέμα, όσο μεγαλύτερα τα δωμάτια τόσο το καλύτερο. Μεγάλωσε τα το μέγιστο δυνατό (που απ' οτι βλεπω δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο, ειδικά στο cr) ή φτιάξε ένα ενιαίο room.
Γενικά το minimum για ένα control room με σωστές προδιαγραφές είναι κοντά στο 6x4.
Μήπως να προσπαθήσεις να μικρύνεις την αποθήκη και τους διαδρόμους στο ελάχιστο και να κάνεις ανασχεδιασμό των room αποφεύγωντας πάντα το τετράγωνο σχήμα?
Αν ήμουν στην θέση σου και το επέτρεπε το budget θα επέλεγα εξαερισμό και κλιματισμό σε όλο τον χώρο.
Για την απορρόφηση στο cr μείνε στο 60kg/m3 broadband absorbers πετροβάμβακα, και treatare όσο μεγαλύτερο μέρος των 12 γωνιών μπορείς καθώς και τα first reflection points, με προτεραιότερα στις γωνίες μπροστά σου και πίσω σου (τα super chunks (http://swbg1.tripod.com/corner_stack.jpg) προτιμούνται συχνά και βολεύουν), στα first reflection points δεξιά και αριστερά σου και στο cloud πάνω απ το κεφάλι σου.
Στις σχεδιάσεις LEDE, στο Live End πίσω μέρος (ευθεία πίσω απ το κεφάλι σου καθώς και στους απέναντι τοίχους) προτιμάται diffusion, με ή χωρίς bass traping, ή μόνο absorption.
Οι μη παράλληλοι τοίχοι βοηθάνε ακουστικά. Σε μικρά δωμάτια, δύσκολα μπορείς να το παρακάνεις με το bass traping.
Ένα φτηνό μικρόφωνο μέτρησης πιθανώς θα βοθήσει.
Κάπου διάβαζα οτι ένας acoustician θεωρούσε πως αν έφτανε το δωμάτιο σε +-6 db διακυμάνσεις (το ανώτερο..) τότε η δουλειά του τελειώνε.
Επισυνάπτω μερικά παραδείγματα δωματίων.
To πρώτο είναι ενδεικτικό σχέδιο αλλά ίσως ανεπαρκές, το δεύτερο και το τρίτο φαίνονται καλοtreatαρισμένα (και diy ουσιαστικά) studio.
Ελπίζω να βοήθησα.
Όντως το μέγεθος των live και control room είναι πολύ μικρό. Πέρα απ το θέμα της άνεσης τίθεται ακουστικό θέμα, όσο μεγαλύτερα τα δωμάτια τόσο το καλύτερο. Μεγάλωσε τα το μέγιστο δυνατό (που απ' οτι βλεπω δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο, ειδικά στο cr) ή φτιάξε ένα ενιαίο room.
Γενικά το minimum για ένα control room με σωστές προδιαγραφές είναι κοντά στο 6x4.
Μήπως να προσπαθήσεις να μικρύνεις την αποθήκη και τους διαδρόμους στο ελάχιστο και να κάνεις ανασχεδιασμό των room αποφεύγωντας πάντα το τετράγωνο σχήμα?
Αν ήμουν στην θέση σου και το επέτρεπε το budget θα επέλεγα εξαερισμό και κλιματισμό σε όλο τον χώρο.
Για την απορρόφηση στο cr μείνε στο 60kg/m3 broadband absorbers πετροβάμβακα, και treatare όσο μεγαλύτερο μέρος των 12 γωνιών μπορείς καθώς και τα first reflection points, με προτεραιότερα στις γωνίες μπροστά σου και πίσω σου (τα super chunks (http://swbg1.tripod.com/corner_stack.jpg) προτιμούνται συχνά και βολεύουν), στα first reflection points δεξιά και αριστερά σου και στο cloud πάνω απ το κεφάλι σου.
Στις σχεδιάσεις LEDE, στο Live End πίσω μέρος (ευθεία πίσω απ το κεφάλι σου καθώς και στους απέναντι τοίχους) προτιμάται diffusion, με ή χωρίς bass traping, ή μόνο absorption.
Οι μη παράλληλοι τοίχοι βοηθάνε ακουστικά. Σε μικρά δωμάτια, δύσκολα μπορείς να το παρακάνεις με το bass traping.
Ένα φτηνό μικρόφωνο μέτρησης πιθανώς θα βοθήσει.
Κάπου διάβαζα οτι ένας acoustician θεωρούσε πως αν έφτανε το δωμάτιο σε +-6 db διακυμάνσεις (το ανώτερο..) τότε η δουλειά του τελειώνε.
Επισυνάπτω μερικά παραδείγματα δωματίων.
To πρώτο είναι ενδεικτικό σχέδιο αλλά ίσως ανεπαρκές, το δεύτερο και το τρίτο φαίνονται καλοtreatαρισμένα (και diy ουσιαστικά) studio.
Ελπίζω να βοήθησα.


