Όντας μαθητής τρίτης λυκείου (θέωρας + 5ο πεδίο-αρχαία, λατινικά, ιστορία, λογοτεχνία εκθεση μαθηματικά και οικονομία) έχω να πω τα εξής:
Η ελληνική παιδεία είναι παροχέας απίστευτα "παροδικών" γνώσεων. Μαθαίνουμε, στην θεωρητική, αρχαία ελληνική γραμματική και συντακτικό και παρόλαυτα δεν μπορούμε να συντάξουμε στα νέα ένα κείμενο με στοιχειώδη δομή και με συνεχή νοηματική ροή.
Γιαυτό και βλέπουμε η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών στις πανελλήνιες να γράφει 15-17 στα αρχαία και 10-13 στην έκθεση, απαράδεκτο.
Όσο για τα μαθηματικά της τεχνολογικής και της θετικής, δεν διαφωνώ οτι κάνουμε ολοκληρώματα και ανάλυση αλλα πόσοι μαθητές τα καταλαβαίνουν? (τα 2/3 των μαθητών στις πανελλήνιες γραφουν βαθμούς στην βάση και κάτω..)
Το ζήτημα είναι ότι το εξεταστικοκεντρικό σύστημα της παιδείας δεν πρόκειται ποτέ να καλλιεργήσει μαθητές. Τα σχολεία αντι να γίνουν καλύτερα (οι καθηγητές εννοω γιατι απο υποδομή.... hasta na pane) κατηγορούν τα φροντιστήρια, τα φροντιστήρια κατηγορούν τα σχολεία και ο μαθητής είναι στη μέση και προσπαθεί να ανταπεξέλθει και να γράψει καλά για να περάσει σε μια σχολή με όσο το δυνατόν υψηλότερη βάση (και βέβαια το τι θέλει ο μαθητής δεν έχει σημασία, είναι ανώριμος και δεν ξέρει το καλό του και έτσι διαλέγουν οι γονείς και το φροντιστήριο την σχολή)
Επισης οι Ελληνες μαθητές είναι ,με βάση στατιστικές, τελευταίοι στην Ευρώπη στην κατανόηση γραπτου κειμένου... :
Με πρώτη την Σουηδία...