Η Παιδεία στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό

audiokostas είπε:
Αν και στο θέμα μυαλό και Έλληνας το συζητάμε καθότι

α) Δεν πιστεύω στις ιδιαίτερες εθνικές ικανότητες και

β) εκ του αποτελέσματος κρινόμεθα όλοι
Υπηρχε μια δοση ειρωνιας σε αυτο που εγραψα :)

Επιπλέον, δεν απεκλεισα τιποτε, ουτε εβγαλα καποιο σαφες συμπερασμα, αυτο εξαλλου ειναι αδυνατο! Εννοειται πως η αποτυχια στις εισαγωγικες δε σημαινει τπτ, το ιδιο και η επιτυχια σε αυτες.

Το θεμα ειναι πως θα παιξεις "τα φυλλα που σου εχουν λαχει".

 
Kακα τα ψεμματα, οι Ελληνες φοιτητες στην Αγγλια συνηθως εμπιπτουν σε μια απο τις 2 παρακατω κυριες κατηγοριες.

Υπαρχουν αυτοι που απετυχαν σε Παννεληνιες, και οταν λεω απετυχαν εννοω παταγωδως και αποφασισαν να φυγουν εξω γιατι δεν ειχαν αλλη επιλογη. Εχω φιλο που το μονο που ηξερε να κανει στη ζωη του ηταν να παιζει κιθαρα...κουτσοπρσπαθησε για Μουσικο, απετυχε, δεν περασε πουθενα, την εκανε για ενα πανεπιστημιο στην Αγγλια.

Υπαρχουν και αυτοι που πανε σε πανεπιστημια της Αγγλιας επειδη θελουν κατι παραπανω απο αυτα που προσφερουν τα Ελληνικα πανεπιστημια και οχι επειδη ειχαν προβλημα με την εισαγωγη τους σε καποιο τοπικο πανεπιστημιο.

Αναλογα με το πανεπιστημιο το οποιο κοιταξεις, θα δεις και τους αναλογους Ελληνες μαθητες. Δεν ξερω ουτε ενα Ελληνα στο πανεπιστημιο μου που να μην ηταν αριστος κατα τα λυκειακα του χρονια (ειδαλλως δε θα μπορουσε να ειναι εδω, end of!) οπως και εχω δει γνωστους μου σε πανεπιστημια γεματα στοκους πασης εθνικοτητας, που μετρανε τις μερες μεχρι τις διακοπες.

 
Το πολύ άσχημο με τη χώρα μας είναι ότι είμαστε τόσο διεφθαρμένοι σαν λαός (όχι μόνο οι πολιτικοί, αλλά κυρίως οι πολίτες, εξάλλου οι πολιτικοί μας δεν είναι εξωγήινοι, μέρος της κοινωνίας μας είναι, εμείς τους εκλέγουμε), που έχουμε ανάγει ακόμα και το απλό αγαθό της εργασίας (για άλλους είναι εξαναγκασμός, αλλά δεν θα το κάνω θέμα) το έχουμε ανάγει στο επίπεδο της σκληρής διαπραγμάτευσης μέσω πελατειακών σχέσεων με το πολιτικό/κομματικό κατεστημένο. Παράγουμε τόσους πολλούς και τόσο πλημμελώς καταρτισμένους πολίτες/επιστήμονες/whatever, που λογικό είναι η αγορά εργασίας να μην χωράει παρά μόνο ένα μικρό ποσοστό από αυτούς. Και το χειρότερο είναι ότι από αυτούς δεν επιλέγονται οι καλύτεροι, αλλά οι πιο "χωμένοι" στα "κονέ", τουλάχιστον στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, και σε ό,τι έχει να κάνει με δημόσιες θέσεις. Αλλά ακόμα και αξιοκρατία να υπήρχε, το σύστημα θα εξακολουθούσε να ήταν άδικο για όσους δεν ανήκαν στους καλύτερους, και μόνο λόγω του ότι λόγω "μόδας" και μόνο εξωθήθηκαν από τις κοινωνικές συνθήκες να σπουδάσουν, για τον οποιονδήποτε λόγο, π.χ. κύρος, να τη βγούμε στο γείτονα που το παιδί του δεν σπούδασε (κι ας είναι επαγγελματικά εξασφαλισμένο, ενώ το δικό μας παιδί ακόμα ψάχνεται ;) ).

Και θα επιμείνω για ακόμη μία φορά ότι η ευθύνη μας είναι συλλογική σαν λαός. Και δεν παίζει ρόλο αν ορισμένοι έχουν βρει τη λύση, namely σπουδές στο εξωτερικό (στο φινάλε μαγκιά τους, έδειξαν διορατικότητα, εν μέρει έκαναν και το ρίσκο τους, αλλά τους "βγήκε" και μεγειά τους με χαρά τους), η πορεία μας σαν λαός και χώρα είναι ενιαία, είτε μερικοί ζουν στην ευημερία και άλλοι κάτω από το όριο της φτώχειας.

Αυτά τα ολίγα από μένα, ελπίζω να μην κούρασα την ομήγυρη. 8)

 
Michelle είπε:
Όντας μαθητής τρίτης λυκείου (θέωρας + 5ο πεδίο-αρχαία, λατινικά, ιστορία, λογοτεχνία εκθεση μαθηματικά και οικονομία) έχω να πω τα εξής:

Η ελληνική παιδεία είναι παροχέας απίστευτα "παροδικών" γνώσεων. Μαθαίνουμε, στην θεωρητική, αρχαία ελληνική γραμματική και συντακτικό και παρόλαυτα δεν μπορούμε να συντάξουμε στα νέα ένα κείμενο με στοιχειώδη δομή και με συνεχή νοηματική ροή.

Γιαυτό και βλέπουμε η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών στις πανελλήνιες να γράφει 15-17  στα αρχαία και 10-13 στην έκθεση, απαράδεκτο.

Όσο για τα μαθηματικά της τεχνολογικής και της θετικής, δεν διαφωνώ οτι κάνουμε ολοκληρώματα και ανάλυση αλλα πόσοι μαθητές τα καταλαβαίνουν? (τα 2/3 των μαθητών στις πανελλήνιες γραφουν βαθμούς στην βάση και κάτω..)

Το ζήτημα είναι ότι το εξεταστικοκεντρικό σύστημα της παιδείας δεν πρόκειται ποτέ να καλλιεργήσει μαθητές. Τα σχολεία αντι να γίνουν καλύτερα (οι καθηγητές εννοω γιατι απο υποδομή.... hasta na pane) κατηγορούν τα φροντιστήρια, τα φροντιστήρια κατηγορούν τα σχολεία και ο μαθητής είναι στη μέση και προσπαθεί να ανταπεξέλθει και να γράψει καλά για να περάσει σε μια σχολή με όσο το δυνατόν υψηλότερη βάση (και βέβαια το τι θέλει ο μαθητής δεν έχει σημασία, είναι ανώριμος και δεν ξέρει το καλό του και έτσι διαλέγουν οι γονείς και το φροντιστήριο την σχολή)

Επισης οι Ελληνες μαθητές είναι ,με βάση στατιστικές, τελευταίοι στην Ευρώπη στην κατανόηση γραπτου κειμένου...  ::) Με πρώτη την Σουηδία...
+10000

Υπάρχουν έρευνες που πιστοποιούν τα αποτελέσματα της Παιδείας μας, όπως η έρευνα PISΑ. Αν θυμάστε το ανέκδοτο με το ποδόσφαιρο που στο τέλος νικάνε οι Γερμανοί, σε αυτές τις αξιολογήσεις νικάνε οι Φινλανδοί και οι λοιποί Σκανδιναβοί συνήθως.

Δυστυχώς η εκπαίδευση θέλει

α) λεφτά

β) σχεδιασμό, είναι μακροπρόθεσμη επένδυση, δηλαδή τα λεφτά θα τα πάρεις  μεν πίσω, αλλά μετά από πολύ καιρό

γ) κοινή λογική

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αυτή πρέπει να βοηθάει το μαθητή να μάθει να αντιμετωπίζει μόνος του προβλήματα της καθημερινότητάς του. Τι να την κάνω την παράγωγο άμα δε μπορώ να χωρίσω "δυο γαϊδουριών άχυρο";

Τι να τα κάνω τα ολοκληρώματα, ή τις 5 ώρες αρχαία τη βδομάδα (φαντάζεσαι οι Σουηδοί να κάναν 5 ώρες αρχαία Σουηδικά); Τι να την κάνω τη Χημεία από το βιβλίο όταν δεν έχω δει ποτέ μου άνθρακα (έχω δει, αλλά δεν το ξέρω)

Με τους μαθητές μου παίζω ένα καλοπροαίρετο παιχνίδι, τους ρωτάω πολλές φορές τι είναι το αντικείμενο του μαθήματος. Π.χ όταν κάνω πολυμέσα, του ρωτάω αν έχουν δει πολυμέσα, όταν κάνουμε για τον παγκόσμιο ιστό, τους ρωτάω τι είναι. Πάντα εκπλήσσομαι από το γεγονός ότι ενώ μπορεί να (κάνουν ότι) ακούν ώρες για ένα θέμα χωρίς να ξέρουν τι είναι αυτό.

Αλλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ντροπή να μάθεις κάτι χειροοπιαστό, απλό, που να το νιώθεις και να το κατανοείς όπως το να... δένεις τα κορδόνια σου.

Το ρήμα μαθαίνω εκτός από τη συνήθη έννοια έχει και την έννοια "διαβάζω κακογραμμένα βιβλία του ΟΕΔΒ χωρίς να αλλάζει τίποτα μέσα μου" :)

 
skantzos είπε:
Τι να τα κάνω τα ολοκληρώματα, ή τις 5 ώρες αρχαία τη βδομάδα (φαντάζεσαι οι Σουηδοί να κάναν 5 ώρες αρχαία Σουηδικά);
εδώ είσαι φάουλ, και δεν χρειάζεται καν να στο εξηγήσω

 
Παιδιά οι καθηγητές που χα εγώ στο λύκειο, είναι μαύρα χάλια. Για τσίρκο τελείως. Ενας και Ένας. Αφού να φανταστείτε, ο τύπος που μας έκανε έκθεση, μας μοίραζε φυλλάδια σχετικά με εξώγαμα και γω δεν ξέρω τι, γιατί είχε αυτός παρόμοια μπλεξίματα και μετά μας έβαζε να γράφουμε εκθέσεις πάνω σε αυτά ??? ??? ??? ??? ::) ::) ::) ::). Τι να λεμε τώρα?? Μόνο κανα 2 ήταν καλοί........

 
gdevelek είπε:
εδώ είσαι φάουλ, και δεν χρειάζεται καν να στο εξηγήσω
Απ'ότι κατάλαβα είναι η συνέχεια του:

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αυτή πρέπει να βοηθάει το μαθητή να μάθει να αντιμετωπίζει μόνος του προβλήματα της καθημερινότητάς του. Τι να την κάνω την παράγωγο άμα δε μπορώ να χωρίσω "δυο γαϊδουριών άχυρο";
οπότε έχει νόημα για να κάνει point.

 
gdevelek είπε:
εδώ είσαι φάουλ, και δεν χρειάζεται καν να στο εξηγήσω
όχι, κατάλαβα, είσαι και εσύ Ελληνάρας  8) εκτός κι αν είσαι του απειροστικού λογισμού  :)

 
Για να μιλήσω σε γλώσσα που καταλαβαίνουμε:

Έστω θρεντ στο Νοιζ και Κανονισμοί.

Πως μπορεί να συνεχιστεί η κουβέντα για την Παιδεία χωρίς να τη λέμε ο ένας στον άλλον;

 
Jasemeister είπε:
Για να μιλήσω σε γλώσσα που καταλαβαίνουμε:

Έστω θρεντ στο Νοιζ και Κανονισμοί.

Πως μπορεί να συνεχιστεί η κουβέντα για την Παιδεία χωρίς να τη λέμε ο ένας στον άλλον;
Από μία "κίτρινη" σε όσους παρεκτρέπονται. ;)

 
Jasemeister είπε:
Πως μπορεί να συνεχιστεί η κουβέντα για την Παιδεία χωρίς να τη λέμε ο ένας στον άλλον;
Θα έχει πλάκα έτσι?

 
Jasemeister είπε:
Απ'ότι κατάλαβα είναι η συνέχεια του:

οπότε έχει νόημα για να κάνει point.
δεν καταλαβαίνω :)

 
Το μέγα πλήγμα των ελληνικών πανεπιστημίων είναι αυτά τα θρανία  που υπάρχουν συνήθως στην είσοδο των κτιρίων ανά ομάδες.

Αν δεν ξεκουμπιστούν αυτά τα θρανία απο τα ελληνικά πανεπιστήμια η παιδεία δεν πρόκειται να φτιάξει ούτε στα καλύτερα μας όνειρα.

Εκεί είναι που οι περισσότεροι Έλληνες γίνονται ελληναράδες και εξασκούν την ιδιότητα του ελληνάρα.

13 χρόνια στο σχολείο δεν ασχολήθηκε ποτέ και επειδή του κουνήθηκαν και του πέρασαν τα 2 μαθήματα στα οποία δεν πάτησε ποτέ του καταστάλαξε και έμαθε να κρίνει "θρανία"..

 
skantzos είπε:
όχι, κατάλαβα, είσαι και εσύ Ελληνάρας  8) εκτός κι αν είσαι του απειροστικού λογισμού   :)
όπως έγραψα χθες, όποιος εκφράζει αγάπη προς την ελληνική ιστορία και γλώσσα, στιγματίζεται, εκεί έχουμε φτάσει  :-\

 
Το πρόβλημα στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι η "φιλοσοφία" της "διδασκαλίας" που έχουν υιοθετήσει αυτά τα ιδρύματα από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παπαγαλία, απομνημόνευση, μηρυκασμός αναμασημένων γνώσεων και πληροφοριών άνευ κριτικής επεξεργασίας και εφαρμογής.

Είναι γνωστή η συμπλεγματική σχέση φοιτητών και "καθηγητών" αλλά και το τροπάριο "κύριε καθηγητά ποια θα είναι η ύλη για την εξεταστική;" Διαβάζουμε από 150 έως 600 σελίδες ενός και μόνο βιβλίου και περνάμε το μάθημα χαλαρά (αν δεν αποφασίσουμε να κάνουμε σκονάκι). Μετά το πέρας της εξεταστικής πατάμε το γνωστό πλήκτρο "delete" και σβήνονται όλα όσα έχουμε συγκρατήσει μέχρι εκείνη τη στιγμή στο κεφάλι μας.

Τα ελληνικά πανεπιστήμια φέρουν ένα όνομα το οποίο σε καμία περίπτωση ΔΕΝ αξίζουν!

Από εκεί και πέρα στο εξωτερικό (μπορώ να μιλήσω για την Γερμανία), τα πράγματα έχουν ως εξής:

Κανείς φοιτητής δεν μπορεί να παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο χωρίς να λάβει σ' αυτό ενεργά μέρος, καταθέτοντας μια σχετική μ' αυτό εργασία. Η εργασία αυτή πρέπει να έχει καθαρά επιστημονική δομή και αν ακόμα δεν είναι πρωτότυπη, πρέπει τουλάχιστον να στηρίζεται σε σοβαρή και ογκώδη βιβλιογραφία αφού παράλληλα γίνει πρώτα η απαραίτητη συνθετική και συγκριτική προεργασία.

Κάθε φοιτητής οφείλει να παρακολουθήσει ανά εξάμηνο συγκεκριμένο αριθμό διαλέξεων.

Κάθε φοιτητής ανάλογα με τον κλάδο σπουδών του οφείλει να εξεταστεί και να επιτύχει σε εξωπανεπιστημιακές εξετάσεις (δηλαδή εξετάσεις που αρμόδιο είναι το κάθε ομοσπονδιακό κρατίδιο). Για την Θεολογία ας πούμε οι φοιτητές εξετάζονται στα: Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά και Εβραϊκά. Μόνο αν επιτύχουν μπορούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Αν αποτύχουν 3 φορές αυτομάτως σταματάνε οι σπουδές τους.

Κάθε φοιτητής μπορεί να κάνει τρελούς συνδυασμούς σπουδών. Φίλος μου σπούδαζε Αρχαία Ιστορία, Μουσική και Χημεία. Ο κάθε φοιτητής πρέπει να συνδυάσει τρεις κλάδους σπουδών εκ των οποίων ο ένας είναι ο πρωτεύων και οι άλλοι δύο οι δευτερεύοντες. Ως εκ τούτου αποκτά πολύ μεγαλύτερο γνωστικό πεδίο.

Αυτά εν τάχει.

 
Costas-Grinder είπε:
Το πρόβλημα στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι η "φιλοσοφία" της "διδασκαλίας" που έχουν υιοθετήσει αυτά τα ιδρύματα από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παπαγαλία, απομνημόνευση, μηρυκασμός αναμασημένων γνώσεων και πληροφοριών άνευ κριτικής επεξεργασίας και εφαρμογής.
κανένα από αυτά τα προβλήματα δεν είδα στο ΕΜΠ όταν σπούδασα

 
Βρε παιδιά έχω μια απορία, όσοι έχετε περάσει από ΑΕΙ στην Ελλάδα, συμφωνείτε με το σκεπτικό του "χρωστάω μαθήματα επ'άπειρον" και του "περνάω στα επόμενα εξάμηνα και ας χρωστάω τα προηγούμενα";

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top