Η Παιδεία στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό

Το κανω κοπη-πεηστ εδω:

thanasisk είπε:
Φιλε, μια χαρα σε απεκρουσε ο οντις (και πολυ σωστα τα ειπε καθοτι αναγνωρισε και τα ΚΑΚΑ των Αγγλικων πανεπιστημιων, οπως και ο audiokostas) και οχι μονο αυτος, αλλα εχεις βαλει το κεφαλακι στην αμμο. Οταν σε μια συζητηση περι ποιοτητας σπουδων ακουγεται η λεξη "ανασφαλεια" παει να πει οτι καποιος το χασε το παιχνιδι και το κανε Cosmopolitan.
Τσιμπα και αυτο

http://www.topuniversities.com/world-university-rankings

 
Όντας μαθητής τρίτης λυκείου (θέωρας + 5ο πεδίο-αρχαία, λατινικά, ιστορία, λογοτεχνία εκθεση μαθηματικά και οικονομία) έχω να πω τα εξής:

Η ελληνική παιδεία είναι παροχέας απίστευτα "παροδικών" γνώσεων. Μαθαίνουμε, στην θεωρητική, αρχαία ελληνική γραμματική και συντακτικό και παρόλαυτα δεν μπορούμε να συντάξουμε στα νέα ένα κείμενο με στοιχειώδη δομή και με συνεχή νοηματική ροή.

Γιαυτό και βλέπουμε η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών στις πανελλήνιες να γράφει 15-17  στα αρχαία και 10-13 στην έκθεση, απαράδεκτο.

Όσο για τα μαθηματικά της τεχνολογικής και της θετικής, δεν διαφωνώ οτι κάνουμε ολοκληρώματα και ανάλυση αλλα πόσοι μαθητές τα καταλαβαίνουν? (τα 2/3 των μαθητών στις πανελλήνιες γραφουν βαθμούς στην βάση και κάτω..)

Το ζήτημα είναι ότι το εξεταστικοκεντρικό σύστημα της παιδείας δεν πρόκειται ποτέ να καλλιεργήσει μαθητές. Τα σχολεία αντι να γίνουν καλύτερα (οι καθηγητές εννοω γιατι απο υποδομή.... hasta na pane) κατηγορούν τα φροντιστήρια, τα φροντιστήρια κατηγορούν τα σχολεία και ο μαθητής είναι στη μέση και προσπαθεί να ανταπεξέλθει και να γράψει καλά για να περάσει σε μια σχολή με όσο το δυνατόν υψηλότερη βάση (και βέβαια το τι θέλει ο μαθητής δεν έχει σημασία, είναι ανώριμος και δεν ξέρει το καλό του και έτσι διαλέγουν οι γονείς και το φροντιστήριο την σχολή)

Επισης οι Ελληνες μαθητές είναι ,με βάση στατιστικές, τελευταίοι στην Ευρώπη στην κατανόηση γραπτου κειμένου...  ::) Με πρώτη την Σουηδία...

ΥΓ: τα υπόλοιπα δεν ξέρω σε τι αναφέρονται, ούτε έχω διαβάσει το προηγούμενο θρεντ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για τα Αγγλικά πανεπιστήμια:

Όπως εμείς έχουμε τον τουρισμό, αυτοί έχουν την παιδεία. Η διαφορά είναι ότι προσπαθούν να κάνουν δουλειά, ενώ εμείς τον τουρισμό τον έχουμε μαμήσει!

Φυσικά και θέλουν πελάτες στην Αγγλία. Γιατι πελάτες τους ειμαστε. Αλλά, φυσικά, δε σημαίνει ότι θα ρίξουν το επίπεδο ΤΟΣΟ, ώστε να χάσει το νόημα του το προϊόν που πουλάνε. Είναι ανάμεσα το όλο θέμα. Δεν είναι Γερμανία (μιλάω για τη μουσική) όπου τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα, αλλά δεν είναι και Ελλαδισταν που η κάθε κοπελίτσα τσιμπάει και ένα δίπλωμα και μετά κάνει τη δασκάλα.

 
Nikolas είπε:
Για τα Αγγλικά πανεπιστήμια:

Όπως εμείς έχουμε τον τουρισμό, αυτοί έχουν την παιδεία. Η διαφορά είναι ότι προσπαθούν να κάνουν δουλειά, ενώ εμείς τον τουρισμό τον έχουμε μαμήσει!

Φυσικά και θέλουν πελάτες στην Αγγλία. Γιατι πελάτες τους ειμαστε. Αλλά, φυσικά, δε σημαίνει ότι θα ρίξουν το επίπεδο ΤΟΣΟ, ώστε να χάσει το νόημα του το προϊόν που πουλάνε. Είναι ανάμεσα το όλο θέμα. Δεν είναι Γερμανία (μιλάω για τη μουσική) όπου τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα, αλλά δεν είναι και Ελλαδισταν που η κάθε κοπελίτσα τσιμπάει και ένα δίπλωμα και μετά κάνει τη δασκάλα.
Εστω οτι ειναι μπιζνα. Αμα την κανουν ΚΑΛΑ (και φαινεται, γιατι εχουν κερδος), ποιο το μεπτο;

 
audiokostas είπε:
Michelle, σοβαρά τώρα, είσαι θεωρητικής κατεύθυνσης ;
ναι

παρόλο που ΟΛΟΙ επεμεναν να πάω τεχνολογικη, τουσ έγραψα ολους στα  ...

και πήγα θεωρητική, θέλω να σπουδάσω ψυχολογία και άλλος δρόμος δεν υπάρχει

εννοειται πως οταν λεω ψυχολογια πεφτει γέλιο, αλλα γελάει καλύτερα όποις γελάει τελευταίος    :)

 
Michelle είπε:
εννοειται πως οταν λεω ψυχολογια πεφτει γέλιο, αλλα γελάει καλύτερα όποις γελάει τεέυταίος    :)
Προφανώς, δεν έχουν δεί τους μισθούς στα τμήματα HR...αλλά ίσως πρίν πρέπει να χρησιμοποιείς όλα τα γράμματα της αλφαβήτου μας...

 
Για Ψυχολογία δεν ξέρω και καλή σου επιτυχία αλλά για Φιλολογία και τα περί αυτής συναφή, το αντιλαμβάνεσαι ότι χρειάζεται λίγη δουλίτσα.  ;)

Όχι τίποτε άλλο, απλώς επιβεβαιώνεις με τρόπο εμφατικό τα γραφόμενά σου  ;D

Με όλη την καλή διάθεση.... έτσι ;

 
thanasisk είπε:
Εστω οτι ειναι μπιζνα. Αμα την κανουν ΚΑΛΑ (και φαινεται, γιατι εχουν κερδος), ποιο το μεπτο;
Καταρχήν το ότι την κάνουν καλά είναι θέμα για συζήτηση, φυσικά. ;) Μπορώ να σου πω τις εμπειρίες μου από μεταπτυχιακό (και μετά διδακτορικό, αλλά εκεί, εντάξει, δεν έγινε τίποτα τρελλό). Στο μεταπτυχιακό, λοιπόν, για σύνθεση, είμασταν 4 όλοι κι όλοι. Όλα καλά, μικρός αριθμός, πολύ χρόνος για τον καθένα. Εγώ που ήξερα μουσική, ένας από Μάλτα που για κάποιο λόγο παράτησε το διδακτορικό εκεί, και ήρθε στην Αγγλία για μεταπτυχιακό (πισογύρισμα, δηλ), μία κοπέλα που είχε διδακτορικό στη ΧΗΜΕΙΑ και είπε να κάνει το gap year της στη μουσική, χωρίς να θέλει να κάνει κάτι με τη μουσική, και έναν άλλο από τη Μάλτα που το πρώτο κομμάτι που έγραψε ήταν για να μπει στο μεταπτυχιακό.
Πέρα από τον 1ο μαλτέζο, οι άλλοι δύο δεν ήταν και σπουδαίοι.

Στα πρόπτυχιακά, όπου δίδαξα, και έχω ακόμη κάποιους μαθητές μέσω Ιντερνετ (πάντα σύνθεση) τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Υπάρχουν άνθρωποι που πολέμουν με τις αξίες ακόμη. Και, όχι, δεν επιτρέπετε σε πανεπιστημιακό επίπεδο να υπάρχει τέτοιο χάλι, συγνώμη.

Αν έχεις πολύ δύσκολες εισαγωγικές εξετάσεις, κλπ, δε σου έρχετε κόσμος. Και δεν είναι όλα τα πανεπιστήμια Royal Academy. Αν έχεις πολύ εύκολες σου έρχετε και η κουτσή Μαρία. Κάπου ανάμεσα είναι η αλήθεια. Ειδικά για μια χώρα που εξάγει εκπαίδευση.

 
Θα ειχε ενδιαφερον πάντως η εξης παραμετρος: πόσοι απο τους φοιτητές που αποφάσισαν να κανουν προπτυχιακες σπουδες στο εξωτερικο, το επραξαν αγνοώντας παντελως το ημεδαπο συστημα ανωτατης εκπαιδευσης και ποσοι κατεφυγαν εκει αποτυγχανοντας να εισαχθουν εδω.

 
ζωντανό παράδειγμα της αποτυχίας της ελληνικής παιδείας  ;D ;D ;D

Δεν αποτελώ εξαίρεση. Τα λάθη βασίζονται στο ότι προσπαθώ να γράφω γρήγορα.

Στην ορθογραφία ποτέ δεν ήμουν καλός, απλά δεν δίνω -κακώς- την πρέπουσα σημασία γιατί σκέφτομαι γρήγορα και ξεχνάω τι θέλω να γράψω αν σκέφτομαι την ορθογραφία ειδικά όταν γράφω στον υπολογιστή που είμαι και αργός...  :-\

Πάντως, για να είμαστε και σοβαροί,  το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο σε μένα... με όλη την καλή διάθεση πάντα.

 
Michelle είπε:
Όντας μαθητής τρίτης λυκείου (θέωρας + 5ο πεδίο-αρχαία, λατινικά, ιστορία, λογοτεχνία εκθεση μαθηματικά και οικονομία) έχω να πω τα εξής:

Η ελληνική παιδεία είναι παροχέας απίστευτα "παροδικών" γνώσεων. Μαθαίνουμε, στην θεωρητική, αρχαία ελληνική γραμματική και συντακτικό και παρόλαυτα δεν μπορούμε να συντάξουμε στα νέα ένα κείμενο με στοιχειώδης δομή και με συνεχής νοηματική ροή.

Γιαυτό και βλέπουμε η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών στις πανελλήνιες να γράφη 15-17  στα αρχαία και 10-13 στην έκθεση, απαράδεκτο.

Όσο για τα μαθηματικά της τεχνολογικής και της θετικής, δεν διαφωνώ οτι κάνουμε ολοκληρώματα και ανάλυση αλλα πόσοι μαθητές τα καταλαβαίνουν? (τα 2/3 των μαθητών στισ πανελλήνιες γραφουν βαθμούς στην βάση και κάτω..)

Το ζήτημα είναι ότι το εξεταστικοκεντρικό σύστημα της παιδείας δεν πρόκειται ποτέ να καλλιεργήσει μαθητές. Τα σχολεία αντι να γίνουν καλύτερα (οι καθηγητές εννοω γιατι απο υποδομή.... hasta na pane) κατηγορούν τα φροντιστήρια, τα φροντηστήρια κατηγορούν τα σχολεία και ο μαθητής είναι στη μέση και προσπαθεί να ανταπεξέλθει και να γράψει καλά για να περάσει σε μια σχολή με όσο το δυνατόν υψηλότερη βάση (και βέβαια το τι θέλει ο μαθητής δεν έχει σημασία, είναι ανώριμος και δεν ξέρει το καλό του και έτσι διαλέγουν οι γονείς και το φροντιστήριο την σχολή)

Επισης οι Ελληνες μαθητές είναι ,με βάση στατιστικές, τελευταίοι στην Ευρώπη στην κατανόηση γραπτου κειμένου...  ::) Με πρώτη την Σουηδία...

ΥΓ: τα υπόλοιπα δεν ξέρω σε τι αναφέρονται, ούτε έχω διαβάσει το προηγούμενο θρεντ.
Μήπως να ξανασκεφτόσουν την  τεχνολογική κατεύθυνση?

Αστειεύομαι φυσικά :)

 
matawan είπε:
Θα ειχε ενδιαφερον πάντως η εξης παραμετρος: πόσοι απο τους φοιτητές που αποφάσισαν να κανουν προπτυχιακες σπουδες στο εξωτερικο, το επραξαν αγνοώντας παντελως το ημεδαπο συστημα ανωτατης εκπαιδευσης και ποσοι κατεφυγαν εκει αποτυγχανοντας να εισαχθουν εδω.
Ποιό συμπέρασμα θες να βγάλεις από αυτό;

 
matawan είπε:
Θα ειχε ενδιαφερον πάντως η εξης παραμετρος: πόσοι απο τους φοιτητές που αποφάσισαν να κανουν προπτυχιακες σπουδες στο εξωτερικο, το επραξαν αγνοώντας παντελως το ημεδαπο συστημα ανωτατης εκπαιδευσης και ποσοι κατεφυγαν εκει αποτυγχανοντας να εισαχθουν εδω.
Για να απαντήσω και στον Ιάσωνα, μάλλον θες να δεις αν η επιλογή του εξωτερικού είναι πραγματική επιλογή ή λύση ανάγκης (το παιδί δεν μπήκε δέυτερη φορά... ας τον στείλουμε έξω, να σπουδάσει).
Εγώ πήγα έξω γιατί δεν ήθελα το Ελλάντα, πάντως! ;) Και με βάζω μεσα γιατί ΔΕΝ έκανα ποτέ ΠΡΟπτυχιακά. Μόνο ΜΕΤΑπτυχιακά και διδακτορικό.

 
να γράφη
Πριν πείτε κάτι για να κοροϊδέψετε κάποιον ξανασκεφτείτε το  :)

Αυτό δεν είναι λάθος, απλά τύπος καθαρεύουσας [προέρχεται απο την υποτακτική των αρχαίων] τον οποίο τον έχω δει τόσες πολλές φορές σε Βιζυηνό και Παπαδιαμάντη που τον χρησιμοποιώ και εγώ κατά λάθος μερικές φορές...

Το άλλο θέμα βιασύνης και απολογούμαι, αλλά όπως ξαναείπα μην πιάνεστε από μια λέξη σε 25 σειρές κειμένου, υπάρχουν άλλοι χειρότεροι απο μένα...

 
Μπορει βεβαια το θεμα να ξεκινησε και να συνεχιζει(καλως βεβαια)με τον ορο ''παιδεια''

συσχετιζομενο μονο με το Λυκειο κ το Πανεπιστημιο,αλλα κυριοι...η δημοσια τουλαχιστον παιδεια,ξεκιναει απ οταν το παιδι ειναι 5 χρονων(ας αφησω την προπαιδεία).

Επειδη τυχαινει να εχω αμεση σχεση με το αντικειμενο,θα σας πω οτι ενα εκπαιδευτικο

συστημα που αντιμετωπιζει τις εκπαιδευτικες βαθμιδες ως αποσπασματικες χωρις συνεχεια και προγραμματισμο,ειναι καταδικασμενο να αποτυχει και αυτο συμβαινει στην Ελλαδα.Υπαρχουν εξαιρετικα μυαλα,εξαιρετικοι καθηγητες,δασκαλοι και επιστημονες

αλλα παιδεια δεν ειναι μονο η Φυσικη,η Χημεια κ τα Μαθηματικα...

Η αντιμετωπιση του θεματος με το τι συμβαινει στη Γ Λυκειου εδω και τι εξω,τι συμβαινει στο Πανεπιστημιο εδω και τι στην Αγγλια,σημαινει οτι μας εχουν τελεια κατευθυνει σε μια εξ ολοκληρου λαθος θεωρηση.

Το ξερω οτι η παραπανω σημειωση ισως ειναι εκτος θέματος αλλα οταν διαβαζω

τη λεξη παιδεια μου ρχονται πολλα στο μυαλο.

Η παιδεια ξεκινα απ οταν το παιδι ανοιγει τα ματια ως νεογνο..

Κι αυτο θελει παιδαγωγους-γονεις που...ω δυσμοιροι δεν μαθαμε να ειμαστε...

Γενικευω αστοχα τωρα...

Μαθαμε ομως ολοι...Πανελληνιες-φροντιστηριο-τι γινεται εξω κτλ.

Θα θελα πολυ τη γνωμη σας για την εκαπιδευση στην Πρωτοβαθμια...

Και μετα,πιαστε και τα Πανεπιστημια που μας καινε(ως λαο)για να πιασουμε δουλιτσα...στο δημοσιο..

 
Για τα μέτρια/κακά Αγγλικά πανεπιστήμια δεν έχω πολλά να πω γιατί δεν έχω προσωπική εμπειρία. Πάντως έχω γνωρίσει αποφοίτους τους οι οποίοι στην Ελλάδα θα ήταν βοσκοί αμνοεριφίων στην καλύτερη περίπτωση. Επίσης, όταν ήμουν 19, είχα συναντήσει στο δρόμο έναν παλιό συμμαθητή μου, ο οποίος μου είπε "τώρα είμαι στην Αγγλία και κάνω μπάρτσελο". ;D

Όσον αφορά τα καλά Αγγλικά πανεπιστήμια και τη σύγκρισή τους με τα Ελληνικά ΑΕΙ, παρατήρησα τα εξής.

-Απαιτήσεις από το φοιτητή: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο, οι πρώτες διαλέξεις κάθε μαθήματος (χωρις προαπαιτούμενα) περιορίζονται στα απολύτως βασικά, έτσι ώστε τυχόν ελλείψεις σε αυτά να καλύπτονται. Αντίθετα, στο Ελληνικό πανεπιστήμιο μπορούσες να μπεις στην πρώτη διάλεξη ενός μαθήματος του τύπου Μαθηματικά 1, Φυσική 1 κλπ. και στα πρώτα 10 λεπτά να μην καταλαβαίνεις τίποτα.

-Διδακτέα ύλη: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο η διδακτέα ύλη είναι αρκετά περιορισμένη, αλλά είναι προσεκτικά επιλεγμένη και διδάσκεται αναλυτικά με τρόπο τέτοιο ώστε να σου μένει και αργότερα. Στο Ελληνικό πανεπιστήμιο, η ύλη είναι συνήθως ένα γιγαντιαίο βιβλίο (το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις διδάσκεται ελλιπώς λόγω έλλειψης χρόνου, καταλήψεων, άσχετου διδάσκοντα κλπ). Στην αρχή ψαρώνεις, αλλά όταν μαθαίνεις για τα SOS, για τα φυλλάδια από τη ΔΑΠ κλπ. βγάζεις άκρη. 6 μήνες μετά δεν θυμάσαι χριστό.

-Παράδοση εργασιών: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο, οι εργασίες έπρεπε να παραδίδονται ηλεκτρονικά μέσα σε συγκεκριμένο deadline, πέραν του οποίου υπήρχε μείωση στη βαθμολογία. Οι εργασίες επίσης ελέγχονται για plagiarism από ειδικό software. Σε Ελληνικό πανεπιστήμιο, το 80% των εργασιών για τα εργαστήρια που επέβλεπα τις παραλάμβανα εκπρόθεσμα, ενώ πάνω από το 50% ήταν αντιγραμμένες από κάτι λαμόγιους που τις διακινούσαν στο internet.

-Εξετάσεις: Ουδέν σχόλιον.

-Περιορισμός χρόνου φοίτησης: Ουδέν σχόλιον.

 
Michelle είπε:
Πριν πείτε κάτι για να κοροϊδέψετε κάποιον ξανασκεφτείτε το  :)

Αυτό δεν είναι λάθος, απλά τύπος καθαρεύουσας [προέρχεται απο την υποτακτική των αρχαίων]
Δεν σε είδα να βάζεις όμως και τόνους και περισπωμένες...

Δεν χρειάζεται να αμύνεσαι...είναι πιο σημαντικό να καταλαβαίνεις (και να διορθώνεις) τα λάθη σου.

Δεν σε κοροϊδεύει κανένας...πάρτο σαν συμβουλές μεγαλυτέρων ;)

 
freerock1974 είπε:
Θα θελα πολυ τη γνωμη σας για την εκπαιδευση στην Πρωτοβαθμια...
Είναι σαν τον Στρατό.

Υποχρεωτική και μακάρι να πέσεις σε καλό δίκα.

Αλλιώς την έκατσες.  ;)

Δεν σε είδα να βάζεις όμως και τόνους και περισπωμένες...

Δεν χρειάζεται να αμύνεσαι...είναι πιο σημαντικό να καταλαβαίνεις (και να διορθώνεις) τα λάθη σου.

Δεν σε κοροϊδεύει κανένας...πάρτο σαν συμβουλές μεγαλυτέρων ;)
Το δε συντακτικό....

Καλά σου λέει ο μωρός γέροντας.

 
spy είπε:
Για τα μέτρια/κακά Αγγλικά πανεπιστήμια δεν έχω πολλά να πω γιατί δεν έχω προσωπική εμπειρία. Πάντως έχω γνωρίσει αποφοίτους τους οι οποίοι στην Ελλάδα θα ήταν βοσκοί αμνοεριφίων στην καλύτερη περίπτωση. Επίσης, όταν ήμουν 19, είχα συναντήσει στο δρόμο έναν παλιό συμμαθητή μου, ο οποίος μου είπε "τώρα είμαι στην Αγγλία και κάνω μπάρτσελο". ;D

Όσον αφορά τα καλά Αγγλικά πανεπιστήμια και τη σύγκρισή τους με τα Ελληνικά ΑΕΙ, παρατήρησα τα εξής.

-Απαιτήσεις από το φοιτητή: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο, οι πρώτες διαλέξεις κάθε μαθήματος (χωρις προαπαιτούμενα) περιορίζονται στα απολύτως βασικά, έτσι ώστε τυχόν ελλείψεις σε αυτά να καλύπτονται. Αντίθετα, στο Ελληνικό πανεπιστήμιο μπορούσες να μπεις στην πρώτη διάλεξη ενός μαθήματος του τύπου Μαθηματικά 1, Φυσική 1 κλπ. και στα πρώτα 10 λεπτά να μην καταλαβαίνεις τίποτα.

-Διδακτέα ύλη: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο η διδακτέα ύλη είναι αρκετά περιορισμένη, αλλά είναι προσεκτικά επιλεγμένη και διδάσκεται αναλυτικά με τρόπο τέτοιο ώστε να σου μένει και αργότερα. Στο Ελληνικό πανεπιστήμιο, η ύλη είναι συνήθως ένα γιγαντιαίο βιβλίο (το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις διδάσκεται ελλιπώς λόγω έλλειψης χρόνου, καταλήψεων, άσχετου διδάσκοντα κλπ). Στην αρχή ψαρώνεις, αλλά όταν μαθαίνεις για τα SOS, για τα φυλλάδια από τη ΔΑΠ κλπ. βγάζεις άκρη. 6 μήνες μετά δεν θυμάσαι χριστό.

-Παράδοση εργασιών: Στο Αγγλικό πανεπιστήμιο, οι εργασίες έπρεπε να παραδίδονται ηλεκτρονικά μέσα σε συγκεκριμένο deadline, πέραν του οποίου υπήρχε μείωση στη βαθμολογία. Οι εργασίες επίσης ελέγχονται για plagiarism από ειδικό software. Σε Ελληνικό πανεπιστήμιο, το 80% των εργασιών για τα εργαστήρια που επέβλεπα τις παραλάμβανα εκπρόθεσμα, ενώ πάνω από το 50% ήταν αντιγραμμένες από κάτι λαμόγιους που τις διακινούσαν στο internet.

-Εξετάσεις: Ουδέν σχόλιον.

-Περιορισμός χρόνου φοίτησης: Ουδέν σχόλιον.
Επειδή γράφτηκαν και πράγματα για γιατρούς, ας σχολιαστεί και το εξής:

Μπορείς σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ άλλη χώρα στον κόσμο να σπουδάζεις γιατρός και να ΧΡΩΣΤΑΣ Βασική Ανατομία 1ου/2ου εξαμήνου και να έχεις ΠΕΡΑΣΕΙ τα μαθήματα του ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ έτους αλλά μετά όταν περάσεις και την Βασική Ανατομία να είσαι γιατρός ρισπέκτ με τη βούλα;

Μην ξεχνάμε οτι σε όλα τα ελληνικά πτυχία μπορείς να χρωστάς πρώτο εξάμηνο και να έχεις περάσει τα των τελευταίων ετών...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top