Καλησπερα στα παιδια του φορουμ. Θελω να εκθεσω καποιες αποψεις απο τη μικρη μου εμπειρια σχετικα με ηχογραφησεις και παραλληλα να βγαλω απο μεσα μου καποιες σκεψεις σχετικα με τη νοοτροπια που επικρατει στην Ελλαδα στο χωρο αυτο.
Εχω γραψει σε studio 2 φορες. Ενω η πρωτη φορα κυλησε χωρις προβληματα (ενα απλο ντεμο) , τη 2η φορα που προσπαθησαμε με το γκρουπ να κανουμε μια επαγγελματικη δουλεια αρχισανε τα προβληματα. Χωρις να θελω να κατηγορησω και να προσβαλλω τους ηχοληπτες εχω την εντυπωση οτι στην Ελλαδα ο καθενας τους αυτο που εχει πρωτο στο μυαλο του ειναι να αποδεικνυει στους αλλους πως ειναι ο καλυτερος και αυτος που τα ξερει ολα. Ειναι κατι σα να βγαζει τα απωθημενα του καθε φορα.Πηγαιναμε σε στουντιο να τα δουμε και ο καθενας τους ειχε ενα υφος...σε γνωστο μαλιστα στουντιο της Αθηνας λεγανε πως ειναι το καλυτερο της Ευρωπης κλπ κλπ και διαφορες τετοιες ασυναρτησιες. Οταν αρχισαμε να γραφουμε, γραψαμε 1 μονο μερα και σηκωθηκαμε και φυγαμε. Το τι εγινε δε μπορω να σας το περιγραψω, ενδεικτικα ο τυπος με υφος 1000 καρδιναλιων ειχε αραξει στην κονσολα, εγω ο καημενος σαν κιθαριστας (και ενω εγραφε ο ντραμερ) προσπαθουσα ματαια να τον κανω να μου ανεβασει την ενταση στα ακουστικα μου για να ακουω τους μετρονομους. Συνεχεια μου μιλουσε εκνευρισμενος. Πεφτανε οι υπολογιστες. Μολις πηγε η ωρα 12 ακριβως λεει τελος η ηχογραφηση, και ενω ηταν σε εκρεμοτητα ενα μερος που ηθελε 5 λεπτακια. Μας τρωει μια ωρα ηχογραφησης λεγοντας οτι κλεισαμε 6 ωρα και οχι 7...και δεκαδες αλλα τετοια.
Παει αυτος. Παμε παρακατω. Αλλο στουντιο, ολα καλα , η τιμη τοσο, και εκει που πηγαιναμε να φυγουμε πως μου ηρθε εμενα και ρωταω. Οι κιθαρες που εχετε ειναι μεσα στην τιμη? Οχι μου λεει...πρεπει να πληρωσεις δε θυμαμαι ποσο ειπε την ωρα. Σαν τις τραπεζες δηλαδη με τα μικρα γραμματα που τα βρισκεις μπροστα σου ενω πριν δεν ηξερες τιποτα.
Αλλο στουντιο, θελαμε να φυγουμε και να γραψουμε τη μιξη αλλου και μας εδωσαν αρχεια ασυγχρονιστα επειδη τους εφαγε πολυ ωρα να μας τα δωσουν λες και φταιγαμε εμεις.
Παω σε μουσικο καταστημα και του λεω θελω να δοκιμασω τον ταδε ενισχυτη. Αφου με τη συμπεριφορα του που ηταν αγενεστατη δε με αφησε, επαιξε αυτος. Σε μια στιγμη κατι τον ρωτησα και του λεω γνωριζω καποια πραγματα οσον αφορα ηχογραφησεις και μου λεει 'και εγω γνωριζω φιλε, ειμαι ηχοληπτης' λες και ηταν αυτος το θεμα..αλλα αφου ηταν ηχοληπτης λεω μεσα μου καταλαβα....το μαγαζι εχασε εν ολιγοις 2000 ευρω για τη συμπεριφορα αυτη, καθως αγορασα απο αλλου.
Τελος παντων, να μη το κανω τεραστιο το κειμενο. Το συμπερασμα που εβγαλα ειναι
1) στην Ελλαδα αν πας με το σταυρο στο χερι και σε δουνε στο στουντιο οτι εισαι χαμηλων τονων και εχεις φραγκα την εβαψες...σε ρημαξανε
2) ο καθε ενας εδω ειναι ο υπερειδικος, ξερει τα παντα, λες κατι και παντα το αναγει στο προσωπικο, χωρις καν να τον ρωτησεις. Τωρα βεβαια πως γινεται μια χωρα με τοσους ειδικους να ειναι απο τις τελευταιες οσον αφορα ποιοτητα ηχογραφησεων και γενικα μουσικης ειναι αλλο καπελο..
3) εχω καταληξει οτι για να κανεις καλη ηχογραφηση στην Ελλαδα δεν αρκει να εισαι μουσικος. Πρεπει να εισαι ταυτοχρονα και ηχοληπτης και παραγωγος και μανατζερ και οτι αλλο μπορει να φανταστει κανεις.
Ειμαστε η χωρα με τους πιο εγωιστες και πολυξερους ανθρωπους αλλα δυστυχως στον τομεα μουσικης επιβεβαιωνεται το ρητο οτι ο Ελληνας μονος του κανει θαυματα αλλα οταν συνεργαζεται με αλλον κλαυτα Χαραλαμπε.