Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?

Όταν κάποιος στοιχιματίζει και πέφτει έξω κατα διαόλου, πετάει το χαρτάκι στον κουβά. Χαριν συντομίας "παει κουβά" (αντί για ταμείο). 

 
Εγώ πάντως έχω πάψει πια να περιμένω κάτι καινούριο, καινοτόμο ή άξιο ενασχόλησης απο αυτές τις εταιρείες. Γενικά πιστεύω οτι το μέλλον βρίσκεται στο virtual σκηνικό, αλλά το παρόν έχει φύγει απο τα χέρια των Yamaha/Roland/Korg. Έχουν επαναπαυθεί στις δάφνες τους και γιαυτό έχουν ξεπεραστεί πιά. Και κάτι τελευταίο που θέλω να πώ πριν πάω για ύπνο.. Παραδέχομαι την Yamaha για τα ακουστικά πιάνα της.

 
 Ισχυει οτι στο virtual θα βγει οτι φρεσκο ειναι να βγει, αλλα απο εκει και περα δεν ειναι ανικανη η κοροιδο η yamaha. Τα λεφτα κυνηγαει, και τα λεφτα δεν ειναι σε κατι φρεσκο που θα το βγαλει καποιος τωρα και θα το καταλαβουν οι χρηστες σε 10 χρονια. Τα λεφτα ειναι στα generic οργανα, που πουλανε σε κατι live μουσικους, σε κατι εκκλησιες της Αμερικης και σε κατι χρηστες που το πρωτο πραγμα που ψαχννουν ειναι ο ηχος του πιανο. Αυτοι ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια, και αυτοι δε δινουν δεκαρα για πραγματικα ενδιαφεροντες και φρεσκους synth ηχους.

 Απο εκει και περα, το να βαλει μια virtual analog μηχανη, το οποιο virtual analog ειναι υποθεση που κοντευει να κλεισει 30 χρονια, φυσικα και δε θα ειναι πρωτοπορια, οπως δε θα ειναι πρωτοπορια να βαλει και αλλα δειγματα και να αυξησει την πολυφωνια. Θα κανει ομως το οργανο πιο πληρες και κομπλε, και μαζι με την FM που ηδη εχει θα καλυπτει ακομα πιο σφαιρικα τους χρηστες που ηδη αναφεραμε.

 Το montage το παιρνεις για να εχεις τη βαση στο set up σου, να εχεις φυσικα οργανα, FM σκηνικα και hopefully και καποια virtual analog με το καινουργιο μοντελο. Για quirky stuff, πρωτοποριες και τετοια, παιρνεις ενα δευτερο μηχανημα με hands on interface και το βαζεις απο πανω του, μην τα περιμενουμε ΟΛΑ απο ενα μηχανημα, δε γινεται αυτο. 

 
με κουράζει ψυχολογικά η πλαστικούρα. Έπιασα πρόσφατα το System-8 της Roland και έβαλα τα γέλια, ένιωθα οτι είναι άδειο. Πιάνω μετά το blofeld ή και το hydrasynth ακόμα και βλέπεις τη διαφορά. It feels premium. 
Μπερδεύεις κι εσύ, όπως και η συντριπτική πλειονότητα των synth users, το "περιτύλιγμα" ενός synth με το  ίδιο το synth, που δεν είναι άλλο από την synth engine του. Ξεχνάς κι εσύ ότι αγοράζεις synth για τις synth δυνατότητες του, όχι για την μεταλλική του κατασκευή και τα βαρυκεντρισμένα πλήκτρα του (που συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα πολύ πιο συχνά απ'ότι τα μη-βαρυκεντρισμένα, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). με λίγα λόγια, αγοράζεις synth, όχι ακουστικό όργανο ή κάποιο έπιπλο για να σε ενδιαφέρει περισσότερο η εξωτερική του κατασκευή.

Σίγουρα όλοι θα θέλαμε όλα μας τα synths να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και όχι από κάποιο πλαστικό, και τα πλήκτρα τους τουλάχιστον Made by Fatar. Αλλά αυτό δεν είναι το κυρίως ζητούμενο σε ένα synth, ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να είναι. Τι να το κάνω ένα synth φτιαγμένο σαν τανκ και με τα καλύτερα πλήκτρα του πλανήτη, αν η sound engine του είναι μια καρα-basic πατάτα η οποία δεν είναι για τίποτα άλλο ικανή παρά για ελάχιστους, ανέμπνευστους, βαρετούς και χιλιοακουσμένους ήχους? 

Τα premium synths δεν αξιολογούνται από το υλικό που είναι κατασκευασμένα, αυτό είναι το κερασάκι στην τούρτα. Κοντολογίς, ένα Yamaha MODX6+ φτιαγμένο από πλαστικό και με light touch keybed χωρίς aftertouch στα €1,400 είναι ένα premium synth, ενώ ένα 2-VCO bi-timbral 8φωνικό Oberheim OB-X8 φτιαγμένο από αλουμίνιο, με ξύλινα πλαϊνά και Fatar keybed με aftertouch στα €5,400, Δεν είναι ένα premium synth. Είναι όμως ένα keyboard με premium κατασκευή που τυγχάνει να είναι και (καρα-basic) synth. Αυτή είναι η πραγματικότητα του 2023, αρέσει ή όχι σε κάποιους. Αν ζούσαμε στο 1978 τα δεδομένα θα ήταν διαφορετικά.

Όποιος ζητάει premium quality εσωτερικά και εξωτερικά σε ένα synth, σκάει κάτι παραπάνω και αγοράζει την XΨ ναυαρχίδα κάποιας μεγάλης synth εταιρείας, της οποίας τα synths της συμβαδίζουν με την πραγματικότητα του 2023, όχι του 1973, και είναι όλοι ευχαριστημένοι.?

Όποιος θέλει premium κατασκευή, top-notch "bread & butter" ήχους και ταυτόχρονα synth engine(s) ικανή για υπερ-πολύπλοκους και ανήκουστους ήχους που η πλειονότητα των synths οποιουδήποτε τύπου αδυνατούν να δημιουργήσουν, ένα Montage (το original ή το νέο μοντέλο) είναι εκεί και περιμένει να αγοραστεί. Όσοι θέλουν τα παραπάνω πλην της premium κατασκευής, τα MODX6+/7+/8+ θα κάνουν την ίδια ακριβώς δουλειά και σε εξαιρετική τιμή.
Αν δεν είναι καινοτόμο να αγοράζεις σήμερα με μόλις €1,4Κ ένα synth-τέρας σαν το MODX, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Σιγουρα το montage θα δώσει πιο φρεσκους ηχους απο το obx8. Ειναι αυταποδεικτο αυτο, εδω το DX7 ? εδωσε πιο φρεσκους ηχους απο αυτο, μιλαω βεβαια για τα original oberheim που ειναι κλωνος τους.

 Ομως δυστυχως ΔΕΝ συμβαδιζει με την πραγματικοτητα του 2023 το montage. Οχι με την πρωτοπορια του 2023. Με μια FM μηχανη και 5 giga δειγματα δε συμβαδιζεις σε καμια περιπτωση με την αιχμη της 2023 τεχνολογιας. Ουτε θα αλλαξει αυτο αν κανεις τα δειγματα 10 gigabyte και βαλεις και μια virtual analog μηχανη.

 Απο την αποψη της μηχανης συνθεσης ηχου, δυστυχως η yamaha δε διαφερει στη λογικη της απο οτι εχει κανει και με το sequencer: Εχει αποδεχτει δηλαδη οτι το μηχανημα θα συνδεθει σε ενα PC, και οτι οι "περιεργοι" και οι πιο φρεσκοι ηχοι, και τελος παντων οτι physical modelling- granular- wavetable και δεν ξερω τι αλλα ψιψιψινια και κοκοψοψαρα χρειαστουν θα τα κανουν τα plug in, ενω ενα basic sequencing και μια basic ( basic με τα δεδομενα του 2023 βεβαια) συνθεση ηχου θα καλυπτεται με το montage.

 Προφανως και δεν ειναι ασχετοι οι ανθρωποι, ξερουν τι κανουν. Προτιμουν, απο το να επενδυσουν τρελα λεφτα και να κυνηγουν ανεμομυλους, διοτι σε ενα μηχανημα με κυκλο ζωης τα 9 χρονια ( 2016 βγηκε το original montage) πως θα μπορεσεις να εισαι στην αιχμη της τεχνολογιας; Δηλαδη τι μπορει να κανει η yamaha στο καινουργιο montage για να ειναι πανω απο τα vst σε 9 χρονια; Σε 9 χρονια παιζει να εχουμε κβαντικους υπολογιστες ? και το surge freeware θα εχει φτασει στο σημειο να τρωει παιδακια ?

 Οποτε το παιζει safe, καλυπτει με ωραιο και προσεγμενο τροπο τις βασικες αναγκες του gigging πληκτρα, που σε αυτη την αγορα στοχευει, και παραλληλα δινει και πινελιες και πουτανιες συνθεσης ηχου για να ειναι το πακετο κομπλε. Αυτο περιμενουμε απο ενα synth στο στυλ του montage, ετσι εχουν εξελιχθει τα πραγματα εδω και δεκαετιες, δεν καταλαβαινω το προβλημα που ειναι, και τι περιμενει κανεις το 2023 απο ενα hardware synth workstation.

 
"Κυριακής χαρά, Δευτέρας λύπη" έλεγε η γιαγιά και πόσο δίκιο είχε.

1. Ποτέ δεν δήλωσα οτι το premium feel είναι για μένα το κυριότερο. Προκατάληψη rules!

2. Τα Oberheim / Sequential / DSI κλπ τα θεωρώ αξιολύπητα και μόνο που υφίστανται.

3. Το πιό σωστό πράγμα που ειπώθηκε ως τώρα το είπε ο Μάνος "Αυτοι ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια, και αυτοι δε δινουν δεκαρα για πραγματικα ενδιαφεροντες και φρεσκους synth ηχους". Απο κάτι τέτοιους επιβιώνουν οι δεινόσαυροι. Είναι νομίζω δικαίωμά μου να μην είμαι τέτοιος και άρα, ως μή τέτοιος, της είναι φύσει και θέση αδύνατον της εταιρείας να με έλξει. Δεν έχουν τίποτα να μου προσφέρουν. Αυτό είναι το bottom line. Δεν αναζητάω αυτό που δίνουν. Απλά είναι τα πράγματα.

 
 OK, μην παρεις montage.

 Αυτο δε σημαινει οτι δεν υπαρχουν σοβαροι μουσικοι που ασχολουνται με τη yamaha. Δεν ταυτιζονται οι αναγκες ολων των αλλων με τις δικες μας.

 Αν δεις τις πωλησεις των πληκτροφορων, θα δεις στις πρωτες θεσεις πολλα yamaha. OK, δε βγαζει αυτη τη στιγμη καποιο "καθαροαιμο" συνθ στυλ virus, αλλα στις υπολοιπες κατηγοριες workstation, arranger, electric piano κλπ ειναι τοπ.

 Το οτι εσυ και εγω γουσταρουμε μπλιμπλικια και ιστοριες, δε λεει τιποτα σε αυτον που βγαζει το ψωμι του με ενα arranger, η που μαθαινει ΚΑΝΟΝΙΚΗ ? μουσικη πανω σε ενα ηλεκτρικο πιανο.

 Τα synthesizer ετσι και αλλιως εχουμε πει οτι κακως ταυτιζονται με τα πληκτρα. Η Yamaha λοιπον οσο αφορα τη συνθεση ηχου οταν επρεπε, και οταν ο κοσμος το ζητουσε, εκανε την πρωτοπορια της, και μονο το DX7 αρκει. Τη σημερον ημερα ομως, το μεν hardware κοινο μαλακιζεται με αναλογικες επανεκδοσεις, και στα ψηφιακα εχουν αναλαβει οι υπολογιστες.

 Δεν το βλεπεις αυτο και με το Virus; Το παρατησε ο ανθρωπας και το εριξε στους ενισχυτες κιθαρας, και μιλαμε για το πλεον επιδραστικο hardware synth των τελευταιων δεκαετιων. Αλλα δεν οδηγουσε πουθενα, δεν τραβαει η φαση, μπαινουν και οι κινεζοι στο κολπο, κατι behringer, κατι τετοια, παει, εκλασε η νυφη σχολασε ο γαμος.

 Δηλαδη ολοι οι αλλοι ειναι χαρτι, και η Yamaha μας πειραξε;

 
Αυτό ρε παιδιά πρέπει κάποιος να βγει να το πει στο World Economic Forum να πάρει το νόμπελ.


 Μπα, θα τον κατηγορησουν για αερια θερμοκηπιου, θα βγει η Γκρετα να ουρλιαζει για την κακια νυφη που κλανει και how dare she, αστα να παν

 
To ΝΑΦΤΙΛΟΥΣ πάρτε. έχει καλύτερα pads, strings, guitars καi synth leads απλά άμα χαλάσει θα το κλαίτε. 

 Τα ΓΙΑΜΑΧΑ ΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ τα έχει ο ΝΑΚΑΣ

 Στα Korg σε 2-3 χρόνια σου λένε δεν έχουμι ανταλλακτικα? 

 
Απο την αποψη της μηχανης συνθεσης ηχου, δυστυχως η yamaha δε διαφερει στη λογικη της απο οτι εχει κανει και με το sequencer: Εχει αποδεχτει δηλαδη οτι το μηχανημα θα συνδεθει σε ενα PC, και οτι οι "περιεργοι" και οι πιο φρεσκοι ηχοι, και τελος παντων οτι physical modelling- granular- wavetable και δεν ξερω τι αλλα ψιψιψινια και κοκοψοψαρα χρειαστουν θα τα κανουν τα plug in, ενω ενα basic sequencing και μια basic ( basic με τα δεδομενα του 2023 βεβαια) συνθεση ηχου θα καλυπτεται με το montage.
'Όχι φίλος, τα "ψιψιψίνια και τα κοκοψόψαρα" δεν θα τα κάνουν (μόνο) τα plugins, μπορούν να τα κάνουν ανετότατα και μια χαρά και τα hardware synths, η αγορά γεμάτη είναι από digital hardware synths κάθε είδους που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα απολύτως από κανένα plugin, στην πλειονότητα τους είναι πολύ πιο αξιόπιστα και τεσταρισμένα ότι θα δουλεύουν πάντα και παντού, χωρίς την εξάρτηση από κάποιο generic pc που σήμερα δουλεύει και αύριο πετιέται απ'το παράθυρο.

Το να ονομάζουμε την σύνθεση ήχου του Montage ως "basic για τα δεδομένα του 2023" μόνο ως αστείο μπορώ να το εκλάβω. Η θεοποίηση των VST/Plugins κούρασε ωρέ παλικάρια, αρχίζετε να θυμίζετε τους φανατισμένους αναλογικόπληκτους, να το προσέξετε αυτό όσο είναι νωρίς.?

 
Όλα όσα έγραψες manosx είναι απολύτως σωστά και συμφωνώ 100%. Διότι αποδεικνύουν οτι η Yamaha δεν είναι πιά η εταιρεία που θα βγάλει το game changer όργανο. Το ίδιο και οι άλλες δύο. Άρα ήδη ξέρεις πώς θα είναι το Montage. Δε χρειάζεται ούτε αγωνία ούτε κανένα ιδιαίτερο hype. Δε πρόκειται να βγάλουν κάτι που θα ανταγωνιστεί το κορυφαίο επίπεδο ήχων της Haken Audo, του Osmose, του Iridium ή του Hydrasynth. Απλώς λυπάμαι, διότι με τέτοιο background, περίμενα οτι ΑΥΤΕΣ οι εταιρείες θα τα έβγαζαν αυτά. Προφανώς ήταν λάθος μου να ελπίζω κάτι τέτοιο. Αλλά επειδή δεν το έκαναν, δε τις θεωρώ τίποτα σπουδαίο στο σήμερα.

 
Πάντως, εγώ θα πω το εξής και ισχύει για όλους μας: από ένα σημείο και μετά, δηλώσεις που επιδιώκουν τον διαχωρισμό του ομιλούντος από τον μέσο όρο (δηλαδή: "εγώ είμαι έτσι και πιστεύω αυτά και δεν θεωρώ ότι τίθεται ζήτημα επανεξέτασής τους εκ' μέρους μου"), πρέπει να συνοδεύοναι από αντίστοιχο έργο, το οποίο να τεκμηριώνει αυτή τη θέση. Όπως έλεγε και ο Jaco Pastorius "it ain't braggin' IF you can back it up" (σ.σ. τα κεφαλαία δικά μου).

Με το παραπάνω να έχει ειπωθεί, αγαπητέ Χελιδόνη, μη τα πετάς αυτά τα πλάνα αμοντάριστα, και αγαπητέ Καταρράκτη, δεν υπάρχει θέμα "θεοποίησης" των Plugins, είναι εδώ και δεκαετίες (δύο για την ακρίβεια) ηχητικώς ισχυρότερα από οποιαδήποτε hardware υλοποίηση και αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει στο διηνεκές, διότι θα είναι πάντοτε ακριβότερο να φτιάξεις το Diva (π.χ.) σε hardware, παρά σε software.

 
 Αυτη τη στιγμη, δε γνωριζω κανενα hardware synth που να εχει τον ογκο των δειγματων- articulations- round robins κλπ που εχουν οι μεγαλες software sample βιβλιοθηκες, κανενα hardware synth που να εχει προχωρησει τη physical modelling τεχνολογια οπως το software, κανενα hardware synth που να εχει τις digital modular δυνατοτητες που εχουν τα virtual synths στυλ reaktor, και φυσικα κανενα hardware synth που να εχει τις δυνατοτητες πολυφωνιας η χρησης των εφε που εχει ενα σημερινο PC.

 Αν γνωριζεις εσυ κατι τετοιο πολυ ευχαριστως να το ακουσουμε, διαφορετικα αλλος θεοποιει πλατφορμες. Και να μιλαγαμε για αναλογικα κυκλωματα να πω παει στο καλο, επειδη ομως μιλαμε στην ουσια για DSP power, σεβασμος στους υπολογιστες, ειναι η master race ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
τα πετάς αυτά τα πλάνα αμοντάριστα
Δεν κατάλαβα τί μου ζητάς, ηχητικά παραδείγματα απο καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα μεν ή τα δε όργανα;

 
Η θεοποίηση των VST/Plugins κούρασε ωρέ παλικάρια,
Εσένα σε κούρασε. 

 ο κόσμος προχώρησε χρόνια τώρα. 

 όσοι παιζουν live  ακόμα τα λένε αυτά και έχουν δεκα συνθ γύρω τους για εφφέ στις συναυλίες της miley cirus,

 Τα workstation και τα arrangers σερβίρουν συνέχεια το ίδιο ξαναζεσταμένο φαγητό. 

 Τα εξέλιξαν λίγο στο θέμα του hardware για να βγάλουν πιο ρεαλιστικούς ήχους πιάνου και άλλων οργάνων που ουσιαστικά βασίζονται στον μεγαλύτερο όγκο των samples και όχι τόσο στις "μηχανές σύνθεσης" 

 Δεν είναι θέμα θεοποίησης. 

 είναι θέμα δυνατοτήτων και σε επίπεδο όργάνου/επεξεργασίας/εκφραστικότητας και σε θέμα παραγωγής. 

 όσο bullying? και να μας κάνεις με το harware φίλος, σε όλον τον πλανήτη είναι αποδεκτό πως το hardware μετακόμισε στο software και το "κακό" ήρθε και στο σπίτι μου? εδώ και ΠΑΑΑΑΡΑ πολλά χρόνια. 

 έχουμε και ένα παλίο workstation εκεί να υπάρχει μπας και πάμε να παίξουμε πουθενά αν μας πείσουν με τα χίλια ζόρια ή αν μας βγεί το εφηβικό και "θελουμε να κάμουμε συγκρότημα" 

 Εκτός και αν κονομάμε έξω στις πίστες όσοι κονομάνε ακόμα ή σε κανα ρεστοράν και πάνε με τα αρμονια και τα arrangers που θα τα αλλάξουν καθε πενταετία εκεί γιατί ή άρχισε να τα φτύνει ή γιατί κυκλοφορούν πιο σύγχρονοι ήχοι, πολλοί που τα έχουν δεν ξέρουν να τα προγραμματίζουν ή δεν μπαίνουν στον κόπο πολύ γιατί δεν χρειάζεται αφού έχουν πια χιλιάδες ήχους και πολυήχους και ρυθμούς έτοιμους κλπ κλπ. 

 Ωραία να έχεις 10 synth και workstation γύρω σου και να τα αλλάζεις με ευκαιρίες να κάμεις συλλογή, δεν λέω, και εγώ θα γούσταρα να τα έχω γύρω μου και να φτιάχνω και βιντεάκια με performance να ΤΡΕΛΑΝΩ ΤΟ YOUTUBE, η να την βρώ ρε αδελφέ μου γιατί έτσι μεγαλώσαμε και μου αρέσει αλλά μην πάμε στο άλλο άκρο τώρα. ?

 Ειναι ΑΝΩΤΕΡΑ τα VST και ανώτερες οι δυνατότητες και ο ΤΡΟΠΟΣ εργασίας και ανώτερες οι παραγωγικές δυνατότητες, απλά δεν είναι ετοιματζήδικά. 

 Στα workstation και στα arrangers σου πουλάνε και αυτά που εφτιαξε η μουσική ομάδα πίσω από αυτά .

 Ενώ στα VST θα δουλέψεις πιο ξερά. 

 
Δεν κατάλαβα τί μου ζητάς, ηχητικά παραδείγματα απο καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα μεν ή τα δε όργανα;


Δεν ΣΟΥ ζητώ κάτι. Ζητώ από όλους μας κάποια σύνεση. Προσωπικά συμφωνώ με τις απόψεις σου (δηλαδή τις κατανοώ και στο παρελθόν ήταν και δικές μου), αλλά όχι στο σημείο που καταλήγεις σε αφοριστικές θέσεις για εταιρείες χωρίς τις οποίες η αγορά των synthesizers όπως την ξέρουμε, δεν θα υπήρχε.

 
Δεν αφορίζω αυτό που ήταν οι εταιρείες αυτές. Αφορίζω αυτό που κατάντησαν να είναι. Όπως έλεγε κι ο παραγωγός Γιώργος Μητρόπουλος "Η γιαγιά πέθανε. Πρέπει κάποια στιγμή να το πάρουμε απόφαση και να τη θάψουμε".

 
ΚΗΔΕΙΑ, τα πολυαγαπημένα μας HARDWARE WORKSTATIONS

 "εφυγαν λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας υπολογιστών και του emulation, τοu deep learning, του convolution, του revolution, viva la revolutione de VST's' 

 Συλληπητήρια από όλους εμάς τους Pluggiνάδες και DAWαδες κοντρολλεράδες. ?αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα?

 να κάνουμε και λίγο πλάκα να ευθυμήσουμε ?χαχαχαχαχαχαχαχα?

 
Δε πρόκειται να βγάλουν κάτι που θα ανταγωνιστεί το κορυφαίο επίπεδο ήχων της Haken Audo, του Osmose, του Iridium ή του Hydrasynth.
Ρε φίλε, ειλικρινά, θέλεις και τα γράφεις αυτά ή σου ξεφεύγουν?? Το Iridium το έχεις ακούσει? Τέτοιους ήχους βγάζαμε με τα DX7 800 χρόνια πριν.? Μην αναφερθώ στα -απαράδεκτα για αυτή την τιμή- specs. Άκου λέει "3 digital oscillator 16-Voice Synthesizer" στα €2,5Κ και σε desktop μορφή!?

Αμφιβάλω αν έχεις ακούσει έστω και 10 ήχους από ένα Montage. Πραγματικά αυτά που γράφεις είναι εκτός τόπου και χρόνου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top