Αυτό είναι το νέο Yamaha Montage?

@trolley

Θα μιλήσω υποθετικά.

Μεγάλη κουβέντα...

Σε κάποια μηχανήμα ανταλλακτικά υπάρχουν πλέον για 7 περίπου χρόνια, σε κάποια άλλα παραπάνω. Εξαρτάται κυρίως από το είδος του ανταλλακτικού αλλά και από άλλους παράγοντες όπως για παράδειγμα ο τρόπος σχεδίασης,  το προβλεπόμενο στοκ εργοστασίου, οι πωλήσεις κ.α.

Όπως θα γνωρίζεις, οι οθόνες (καθώς και άλλα μέρη / πρώτες ύλες) κατασκευάζονται από άλλους κατασκευαστές. Οπότε...

Βλέπε για παράδειγμα το πρόβλημα που προέκυψε πριν κάποια χρόνια με τις μνήμες λόγω ατυχήματος σε γνωστό εργοστάσιο. Επίσης σχετικά πρόσφατα το πρόβλημα με κάποια ολοκληρωμένα (μετατροπείς D/A) λόγω ατυχήματος σε άλλο γνωστό εργοστάσιο. Και στις δύο περιπτώσεις υπήρχε πρόβλημα, ειδικά στην δεύτερη .

Συνήθως, χρησιμοποιούν εξαρτήματα / πρώτες ύλες που είναι σχετικά πρόσφατες τεχνολογικά, συνήθως. Αλλά  όπως και να το κάνεις, υπάρχει εξέλιξη και η τεχνολογία προχωράει και κάποια στιγμή μοιραία οι κατασκευαστές κάποιων πρώτων υλών πάνε παρακάτω και πρέπει να πάνε παρακάτω. Οπότε, ο κάθε κατασκευαστής πρέπει να κάνει τις προβλέψεις του. Μεγάλη κουβέντα...

Εν κατακλείδι, δεν πρέπει να σε ανησυχεί εάν παρουσιάσουν πρόβλημα οι οθόνες ή κάποιο άλλο μέρος του μηχανήματος, όποιου μηχανήματος. Αυτό θα ανησυχήσει πρώτα τον κατασκευαστή όταν και άμα παρουσιαστεί το όποιο πρόβλημα.

Θα πρέπει να σε απασχολεί μετά την δεκαετία, ίσως και παραπάνω.

Άλλωστε, τα άσχημα νέα μαθαίνονται...

Όπως είπα και στην αρχή, υποθετικά πάντα.

Διόρθωση.

Κυρίως για 7 περίπου χρόνια από την ημέρα που σταματάει η παραγωγή. Εκτός κι αν σταματήσει την παραγωγή του ανταλλακτικού ο προμηθευτής. Οπότε υπάρχει ανάλογη ενημέρωση για το πως και τι.

 
Πάντως, εγώ θα ήμουν πρόθυμος να αγοράσω κάποια κρίσιμα ανταλλακτικά, ΠΡΙΝ χρειαστούν, αν ήταν εγκαθιδρυμένη πρακτική να πωλούνται. Δεν ξέρω, αν δεν έχω ανταλλακτικά για κρίσιμα κομάτια εξοπλισμού, ποτέ δεν τον χρησιμοποιώ για επαγγελματική χρήση. Θα μου πεις, πάρε ένα δεύτερο, εντάξει αλλά δεν είναι το ίδιο, να ξεκοιλιάζεις ένα όργανο για να φτιάξεις ένα ίδιο που χάλασε, δεν έχει κάποια λογική.

 
Πάντως, εγώ θα ήμουν πρόθυμος να αγοράσω κάποια κρίσιμα ανταλλακτικά, ΠΡΙΝ χρειαστούν,
Πετάς τα λεφτά σου.

αν ήταν εγκαθιδρυμένη πρακτική να πωλούνται.
Αν υπάρχουν διαθέσιμα σαφώς και πωλούνται.

Δεν ξέρω, αν δεν έχω ανταλλακτικά για κρίσιμα κομάτια εξοπλισμού, ποτέ δεν τον χρησιμοποιώ για επαγγελματική χρήση.
Δεν είναι σωστή πρακτική. Τα ανταλλακτικά αυτά δεν είναι αναλώσιμα. Δεν είναι ούτε χορδές ούτε μπακέτες. Κοστίζουν.

Θα μου πεις, πάρε ένα δεύτερο, εντάξει αλλά δεν είναι το ίδιο, να ξεκοιλιάζεις ένα όργανο για να φτιάξεις ένα ίδιο που χάλασε,
Γενικά είναι εκτός λογικής. Εκτός κι αν σου είναι τόσο αναγκαίο - απαραίτητο το μηχάνημα.

δεν έχει κάποια λογική.
Δεν έχει νόημα.

 
Αν πρόκειται για οθόνη , δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να βγει off ακόμα και χωρίς χρήση, όπως το έπαθα σε ένα synth το οποίο μαλλον είχε ελλατωματική παρτίδα γιατι το έβγαζαν αρκετά της σειράς του. Μπορεί δηλαδή να σακατέψεις το δευτερο συνθ και να έχει το ίδιο πρόβλημα, όμως γιατί προδικάζεις τη δυσλειτουργία σε κάποιο συγκεκριμένο ανταλλακτικό; Θελω να πω πως αν μπεις σε αυτή τη διαδικασία , θα μπορούσε αυτό να γίνει και με οποιοδήποτε κομμάτι του, και εαν ναι θα γινόταν με πολλούς χρήστες οπότε η εταιρία θα φροντιζε να επανορθώσει απο αυτή τη δυσλειτουργία, σωστά; Υπάρχει κάποια πληροφορία που αφορά την υποβάθμιση ποιότητας στις οθόνες ?

 
Τρολλευ, για επαγγελματικη χρηση εννοειται οτι θα εχεις back up οργανο, ειτε το ιδιο ακριβως ειτε καποιο αλλο παρομοιο που θα μπορει να καλυψει τις ιδιες αναγκες.

  Αλλα να αγοραζεις ανταλλακτικα εκ των προτερων ειναι λαθος λογικη. Ετσι και αλλιως 7 χρονια ειναι και ο κυκλος ζωης αυτων των μηχανηματων, με τα λεφτα που θα εδινες για ανταλλακτικα πουλας και το παλιο και παιρνεις το καινουργιο μοντελο, αν χρειαστεις και κατι παραπανω θα τα παρεις πισω ως ανταποδοση με τις νεες δυνατοτητες του καινουργιου μοντελου.

 Καταλαβαινω παντως το σκεπτικο σου, και ειναι για μενα ισως ο κυριος λογος που προτιμω τις software λυσεις, π.χ. στην περιπτωση της οθονης που αναφερεις, χαλασε η οθονη στο PC; Στα παπακια σου, μπαινεις σε ενα οποιοδηποτε καταστημα και παιρνεις καινουργια, ουτε να ψαχνεις οθονες του 1821 ουτε τιποτα.

 
Μην προδικάζετε, θα το γρουσουζέψετε ?

Άλλωστε η οθόνη κατ'εμέ είναι το λιγότερο, μπορεί σε κάποιο όργανο να εμφανιστεί πρόβλημα στο κλαβιέ για παράδειγμα ή ακόμα και στην main board. Οπότε...

Άλλωστε το πιό απλό και πιθανό πρόβλημα είναι το λειτουργικό. Αυτό είναι το νούμερο ένα.

 
φτου σκορδα,






826lby.jpg

 
Και από πιο κοντά, μάλλον θα είναι ακόμη πιο ωραία...
ε ναι, παλιά είχα και καμιά όμορφη, τώρα που πεινάμε και δεν κονομάμε ?δεν έρχονται πιο κοντά γιατί γέρασα κιόλας και τι να με κάνουν. Νέος δεν είσαι ρε φίλε, λεφτά πολλά να μας τα χώνεις δεν έχεις, άντε γεια! χαχαχαχχαχαχχαχαχα?

 Αν και για όλους υπάρχει λύση.





 Μην μας κόψουν το εφάπαξ μόνο.

 χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχ?

 
Η ΥΑΜΑΗΑ ισχυρίζεται πως θα έχει μέσω knobs και bars του οργάνου βελτιωμένο stepping στις ρυθμίσεις.

H ΥΑΜΑΗΑ βελτιώνει την ναυαρχίδα της σε πάρα πολλά σημεία για να δώσει την πιο ολοκληρωμένη πρόταση και προφανώς να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό keyboardist.

 Υψηλές, έξυπνα και εργονομικά δομημένες λειτουργίες για real time performance

 Η YAMAHA παίρνει το σκήπτρο του Leader in Music Workstations.

 
Το Μontage Μ πωλείται ήδη σε όλο τον πλανήτη, αλλά στην ΕΕ πέρα βρέχει. Τα Thomann και Music Store, δηλαδή τα δύο μεγαλύτερα καταστήματα μουσικών οργάνων της Ευρώπης, δεν έχουν ούτε φωτό του. Στην Αγγλία πωλείται ήδη, όπως στο Andertons πχ. Στο συγκεκριμένο κατάστημα/site το Μ6 είναι στα £3,219 (€3,727). Άντε να δούμε πότε θα δεήσει το Thomann να το φέρει...

 
Αν και απευθύνεται σε γνώστες των λειτουργιών του προηγούμενου montage και της μικρότερης έκδοσής του  modx, του έριξα μία ματιά. 

Εαν αφήσω στην άκρη τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά του τα οποία τα έχουμε συζητήσει, αναφέρω κανα δυο σημεία που εστίασα.

Εκφραστικότητα

Μου άρεσε αρκετά το portamento time και on/off switch ,καθώς η άμεση ρύθμισή του βοηθάει πολύ στην εκφραστικότητα των lead voices . Εαν είχαν και κάτι αντίστοιχο για το lfo rate να ρυθμίζει το vibrato θα ήταν στο μυαλό μου, αλλά αυτό λογικά μπορεί να ελεγχθεί και απο τα encoders. 

Βελτίωση user interface - αμεσότητα

Το ribbon έχει εκτός του κλασσικού slide και 5 τομείς στους οποίους μπορείς να αναθέσεις απο μία λειτουργία. Το παράδειγμα με το stop/slow/fast για τον leslie speaker των organs μου άρεσε αρκετά αποδεσμεύει το modulation wheel και αναλαμβάνει τη δουλειά του καλύτερα σε αυτήν την περίπτωση. Η κάρτα ήχου μεταφέρει ταυτόχρονα 16 κανάλια audio και όλα τα midi , χωρις εγκαταστασεις drivers. Εαν πριν 25 χρόνια έκανε τη ζωή δύσκολη των χρηστών της , τώρα τη διευκολύνει αρκετά. Και με ακόμα περισσότερο βελτιωμένο ήχο.

Συμβατότητα

Όπως είπε και ο @Waterfall-K, υπάρχει backwards compatibility σε ήχους απο ναυαρχίδες της εταιρίας 20 ετών πριν .  Αν βαλεις στην εξίσωση και την fm κοντεύει 40ετία. Τους το αναγνωρίζω. 

Περισσότερα δείγματα

" (...) the capacity in the MONTAGE M is nearly doubled to now 9.7GB, allowing more Samples per instrument, (...) "

Σχετικά με τη συζήτηση που είχαμε προηγούμενα περι αριθμού ή μεγέθους δειγμάτων ήχου, επιβεβαιώνουν πως τα περισσότερα δείγματα ανα όργανο συμβάλουν στην πιστότητα της αναπαραγωγή τους. Τωρα αυτό για τις waveforms δεν το γνωρίζω , πιθανό να έχουν μεγαλώσει γι αυτόν τον λόγο. 

 
Η κάρτα ήχου μεταφέρει ταυτόχρονα 16 κανάλια audio και όλα τα midi , χωρις εγκαταστασεις drivers.
Αυτο είναι γραμμένο λάθος, μάλλον έχει μείνει απ'το ανάλογο guide του original Montage. To κείμενο μιλάει για 16 send/3 receive channels αλλά δίπλα η εικόνα δείχνει τα σωστά specs (32 send/6 receive).

image.png

Ίσως όμως μετράνε καθένα από τα  16/3 σαν stereo, οπότε έτσι βγάζουν τα 32/6...?

Σχετικά με τη συζήτηση που είχαμε προηγούμενα περι αριθμού ή μεγέθους δειγμάτων ήχου, επιβεβαιώνουν πως τα περισσότερα δείγματα ανα όργανο συμβάλουν στην πιστότητα της αναπαραγωγή τους. Τωρα αυτό για τις waveforms δεν το γνωρίζω , πιθανό να έχουν μεγαλώσει γι αυτόν τον λόγο. 
To παλιό Montage διαθέτει 6,347 waveforms (με το κάθε waveform να αποτελείται από ως και 128 samples) ενώ το Montage M διαθέτει 7,620 waveforms. Τι μέγεθος και διάρκεια έχουν τα αναρίθμητα αυτά samples είναι αδύνατον να υπολογιστεί. Σίγουρα η διάρκεια όλων των samples δεν θα είναι η ίδια, η διάρκεια του κάθε sample διαφέρει ανάλογα με το είδος του sample. Το μόνο λοιπόν που σίγουρα ξέρουμε είναι ο αριθμός των waveforms, ο οποίος στο νέο Montage είναι κατά 1,273 waveforms μεγαλύτερος, όχι τη διάρκεια και το μέγεθός των αμέτρητων samples που απαρτίζουν τα waveforms.

Πολύ το ψειρίζουμε όμως, αυτό που πρέπει να μας απασχολεί είναι η πιστότητα του ΧΨ ακουστικού ήχου, όχι το μέγεθος των samples απ'τα οποία είναι φτιαγμένος. Αν μας κάθεται καλά στο αυτί, τέλος. Ο ήχος των πιάνων που άκουσα στα βίντεο είναι εξαιρετικός, τώρα αν οι συγκεκριμένοι ήχοι καταλαμβάνουν 100ΜΒ, 500ΜΒ ή 1GB μνήμης δεν με απασχολεί, και δεν πρέπει να απασχολεί και κανέναν άλλον.  image.gif

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Μια ιδεα του μεγεθους μπορουμε να παρουμε απο τις βιβλιοθηκες που υπηρχαν για κατεβασμα για το προηγουμενο montage. Εκει το bosendorfer ειχε μεγεθος 400 MB, και αν λαβουμε υποψη τη συμπιεση που εχουν αυτα τα αρχεια, το πραγματικο μεγεθος ειναι λιγο πανω απο ενα giga.

 Το οποιο ΟΚ, δεν ειναι κατι το φοβερο σε σχεση με τις τοπ software βιβλιοθηκες, ΑΛΛΑ δε θα πρεπει να ξεχναμε και τα ποιοτικα χαρακτηριστικα. Δηλαδη το μεγεθος απο μονο του δεν αρκει για να εξασφαλισει την ποιοτητα του αποτελεσματος. Οπως ξερουν οσοι ειχαν την ατυχια να περασουν την ευχαριστη διαδικασια του σαμπλαρισματος ? υπαρχουν παρα πολλοι τροποι να αξιοποιησεις τη μνημη ωστε να γλυτωσεις σε μεγεθος, οπως και φυσικα και παρα πολλοι τροποι να τα σκατωσεις ηχητικα και ας εχεις αφθονη μνημη.

 Το σημαντικοτερο ομως ειναι η στοχευση του οργανου. Ο στοχος του montage δεν ειναι να αντικαταστησει ουτε το πραγματικο πιανο σε ενα στουντιο, ουτε καν τις οποιες τυχον απολυτα εξειδικευμενες βιβλιοθηκες. Ο στοχος του ειναι να αποτελει ενα οργανο που θα παρεχει ολων των ειδων τους ηχους, σε ενα επιπεδο που να καλυψει της αναγκες για performance με ευκολια και αμεσοτητα. Δεν αγοραζεις ενα πραγματικο bosendorfer με τα 5 χιλιαρικα του montage, ποσο μαλλον οταν το montage σου δινει και τοσα αλλα πραγματα μαζι. Αυτο που αγοραζεις ειναι ενα hardware synth, που μεταξυ αλλων σου δινει και αξιοπρεπεστατους ηχους πιανο. Σε επιπεδο live και home studio δεν μπορω να σκεφτω καποιον να μην καλυπτεται απο το montage. Αν τωρα θελει να καλυφθει με 5 χιλιαρικα απο πιανο και σε επιπεδο μεγαρου μουσικης και abbey road studios, ε αυτο δε θα γινει ποτε και απο κανεναν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top