Αρκετά πια με τα Backing Tracks

trolley είπε:
Μόνο έλληνες μουσικούς θα βρεις να συμφωνούν μαζί σου.

Επαναλαμβάνω ότι είναι ΑΠΑΙΤΗΤΕΟ από τον καθένα που ασχολείται με κάποιο δημιουργικό / καλλιτεχνικό αντικείμενο να παράγει δικό του έργο ΚΑΙ να κρίνεται γι' αυτό.

Οτιδήποτε λιγότερο, είναι απλώς... λιγότερο.
Φϊλε Trolley αν κατάλαβα καλά, διαχωρίζεις τους μουσικούς σε αυτούς που είναι μουσικοί και δημιουργούν και στους άλλους τους οποίους δε θεωρείς μουσικούς παρά μόνο οργανοπαίχτες ας πούμε. Θα διαφωνήσω μαζί σου.

Μουσικοί είναι όλοι, έχουν το ίδιο κοινό πάθος γι αυτό που ονομάζεται μουσική.

Πιστεύω ότι η κατάρα του Έλληνα δεν είναι όπως λες να ονομάζεται και να επικαλλείται όπως γουστάρει, αλλά η ευκολία του να κατηγοριοποιεί τους άλλους, και πολύ εύκολα να νιώθει ανώτερος από τους άλλου. Αυτό που κάνεις εσύ.

 
Μόνο έλληνες μουσικούς θα βρεις να συμφωνούν μαζί σου.

Σε τι να συμφωνουν μαζι μου; στο οτι διαφορετικες τεχνες χρησιμοποιουν διαφορετικα μεσα και ως εκ τουτου δε μπορεις να κανεις ευθεια συγκριση των τεχνων (και του τι σημαινει να παραγεις εργο σε καθε τεχνη προσθετω για να γινει πιο σαφες ακομα) μεταξυ τους, σαν να ηταν ολα σε ενα καζανι; οπως επιχειρεις εσυ; σοβαρεψου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
trolley είπε:
Επαναλαμβάνω ότι είναι ΑΠΑΙΤΗΤΕΟ από τον καθένα που ασχολείται με κάποιο δημιουργικό / καλλιτεχνικό αντικείμενο να παράγει δικό του έργο ΚΑΙ να κρίνεται γι' αυτό.
Aν φτιάξω 20 ''πίνακες'' χρησιμοποιώντας πιγκάλ βουτηγμένα σε λαδομπογιά, βρώ μια

γκαλερί για να τους εκθέσω και την επισκεφτούν μερικοί ψευτοκουλτουριάρηδες, θα

θεωρούμαι ζωγράφος?

Αν ανεβάσω στο myspace κομμάτια με ήχους κιθάρας που χτυπάει στο πάτωμα και

άναρθρες κραυγές και βρώ ένα μαγαζί για να παρούσιάσω την ''δουλειά μου'', θα

θεωρούμαι μουσικός?

 
trolley είπε:
Θα ρισκάρω να σου απαντήσω παρά το κακό ιστορικό των δικτυακών μας συναντήσεων..

Η επιτυχία, όπως και η αποτυχία, είναι συγκριτικά μεγέθη.

Και για τις δύο όμως, είναι προ-απαιτούμενο να έχει κανείς προσπαθήσει. Και "προσπαθήσει" σημαίνει το μόνο πράγμα που μπορεί να σημαίνει: να παράγει δικό του έργο!

Ασφαλώς ο καθένας μπορεί να κάνει "διασκευές" ή να παίζει με ΒΤ η να είναι σεσιονάς ή οτιδήποτε άλλο (και καλά κάνει), αλλά αυτό δεν τον απαλάσσει από την υποχρέωση να παρουσιάσει δικό του έργο και να κριθεί γι' αυτή τη προσπάθεια.

Εσύ δηλαδή, ποιον καλό ξένο κιθαρίστα ξέρεις και θαυμάζεις που δεν έχει δικό του έργο;

Ακόμη και οι πιο διάσημοι, καλοπληρωμένοι σεσσιονάδες που μπορώ να θυμηθώ έχουν ΚΑΙ δική τους δουλειά, και μάλιστα (η απόλυτη απόδειξη γι'αυτά που λέω) ακόμη και όταν αυτή η δουλειά δεν ήταν πολύ καλή ΔΕΝ μείωσε καθόλου την καριέρα τους ως σεσιονάδες.

Σωστά;

Άρα λοιπόν αποτυχημένος σύμφωνα με τα όσα λες είναι ποιός??

Αυτός που δεν προσπάθησε ή αυτός που προσπάθησε και δεν κατάφερε τί?...τί θα έπρεπε να καταφέρει κατα τη γνώμη σου??

 
Καποτε, η Kodak έλεγε (και κατάφερε) να βάλει μία φωτογραφική μηχανή σε κάθε σπίτι. Εκατοντάδες εκ/ρια φωτογραφίες τραβήχτηκαν και τυπώθηκαν από ανθρώπους που είχαν "το ίδιο κοινό πάθος" για τη φωτογραφία. Όμως, δεν ισχυριζόντουσαν ότι είναι "φωτογράφοι", ούτε απαιτούσαν κανένα είδος αναγνώρισης γι' αυτή την ασχολία τους, ούτε περίμεναν να ζήσουν από αυτό.

Αν ζητάει κάποιος από εμένα να σοβαρευτώ, τότε ατύπως το ζητάει από όλους αυτούς. Επίσης, το ζητάει από τους μαθητές ΟΛΩΝ των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων που ανέφερα, οι οποίοι καλούνται να παραδώσουν δικό τους έργο, από τον πρώτο μήνα σπουδών και δεν προβιβάζονται αν δεν το κάνουν (άσε που πέφτει και καζούρα).

Δυστυχώς για 'σένα αγαπητέ Gregg, είμαι πολύ καλά διαβασμένος: αντί να κάνεις υποδείξεις, ψάξε καλύτερα πόσοι από τους μεγαλύτερους μουσικούς της ροκ (ειδικά στην Αγγλία) είναι απόφοιτοι σχολών καλών τεχνών, κοίτα πόσες μπάντες σχηματίστηκαν ακριβώς σε αυτό το πανεπιστημιακό πλαίσιο, ανναρωτήσου με ποιες αρχές γαλουχήθηκαν και ποιες απαιτήσεις είχαν από τον εαυτό τους... και μετά... εδώ είμαστε, αν έχεις απορίες.

Είπαμε, δεν περιμένω να συμφωνήσετε... αλλά τουλάχιστον ας έχουμε τεκμηριωμένες αντιρρήσεις...

:)

@bihlas87 : βεβαίως θα θεωρείσαι ζωγράφος. Ίσως μάλιστα να είσαι καλός. Το θέμα είναι ότι αν δεν το κάνεις, δεν θα το ξέρουμε, οπότε...

@longshadow : γιατί λες "κατά τη γνώμη σου;". Δεν είναι η γνώμη μου, είναι η γνώμη όλων πλην των ελλήνων - τουλάχιστον αυτό ισχυρίζομαι. Αν έχεις τεκμήρια ότι υπερβάλλω ή ψεύδομαι, πες το μου.. δε θα σπαστώ. Πρέπει να μου βρεις έναν ξένο μουσικό που να θαυμάζεις ο οποίος να μην προσπάθησε ποτέ να κάνει κάτι δικό του και μάλιστα να υπερασπίζεται δημόσια αυτή την επιλογή του, όπως ακριβώς γίνεται εδώ. Βλέπεις, εδώ έχουμε περάσει στον αντίποδα... ο μπίχλας λέει (ούτε λιγο ούτε πολύ) ότι καλύτερα να μην εκτεθεί αν δεν είναι καλός... υποννοώντας τι; ότι καλύτερα να κρυφτεί επειδή δεν είναι καλός;

 
Στη Γερμανια αν εχεις διπλωμα απο δημοσιο ωδειο και κανεις 2-3 εμφανισεις το μηνα εστω και στη δικη σου πολη τοτε θεωρησε μουσικος και πληρωνεσαι απο το κρατος εναν τυπικο μισθο.Αυτο στην ελλαδα θα το απαιτουσαν ακομη και αυτοι που το μονο που κανουν, ειναι να παιζουν backing tracks.

μια αποψη ακομα...

---------------------------------------------------------

Ουσιαστικα για εναν μπασιστα η εναν drummer η και για τον δευτερο κιθαριστα σε μια μπαντα...οταν ενα μελος φερνει μια νεα ιδεα στη μπαντα,τοτε για ολους τους υπολιπους ουσιαστικα ειναι ενα backing track που πρεπει να συμπληρωσουν απο πανω...

----------------------------------------------------------------------------

επιλογος...

Δεν ειναι θεμα ταμπελας...

Ειναι κατι πιο απλο...

Μαθαινεις ενα οργανο η για να το λες στους φιλους σου,να πουλας μουρι στις γυναικες,στον κυκλο και απλα να την βρισκεις παιζοντας οτι να ναι...

ή

Μαθαινεις ενα οργανο και απλα θελεις να προσφερεις το δικο σου λιθαρακι στη μουσικη θαλασσα...

Εγω προσωπικα προτιμω να προσφερω το δικο μου λιθαρακι...

 
Καποτε, η Kodak έλεγε (και κατάφερε) να βάλει μία φωτογραφική μηχανή σε κάθε σπίτι. Εκατοντάδες εκ/ρια φωτογραφίες τραβήχτηκαν και τυπώθηκαν από ανθρώπους που είχαν "το ίδιο κοινό πάθος" για τη φωτογραφία. Όμως, δεν ισχυριζόντουσαν ότι είναι "φωτογράφοι", ούτε απαιτούσαν κανένα είδος αναγνώρισης γι' αυτή την ασχολία τους, ούτε περίμεναν να ζήσουν από αυτό.

 


Αν ζητάει κάποιος από εμένα να σοβαρευτώ, τότε ατύπως το ζητάει από όλους αυτούς. Επίσης, το ζητάει από τους μαθητές ΟΛΩΝ των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων που ανέφερα, οι οποίοι καλούνται να παραδώσουν δικό τους έργο, από τον πρώτο μήνα σπουδών και δεν προβιβάζονται αν δεν το κάνουν (άσε που πέφτει και καζούρα).


 


Δυστυχώς για 'σένα αγαπητέ Gregg, είμαι πολύ καλά διαβασμένος: αντί να κάνεις υποδείξεις, ψάξε καλύτερα πόσοι από τους μεγαλύτερους μουσικούς της ροκ (ειδικά στην Αγγλία) είναι απόφοιτοι σχολών καλών τεχνών, κοίτα πόσες μπάντες σχηματίστηκαν ακριβώς σε αυτό το πανεπιστημιακό πλαίσιο, ανναρωτήσου με ποιες αρχές γαλουχήθηκαν και ποιες απαιτήσεις είχαν από τον εαυτό τους... και μετά... εδώ είμαστε, αν έχεις απορίες.





Τρεις πολυ ομορφα γραμμενες και ενδιαφερουσες παραγραφοι.

Αλλα δε δινουν καμμια απαντηση στην παρατηρηση μου πανω στο οτι υπαρχει τεραστια διαφορα στο να κανεις ζωγραφικη, στο να κανεις μουσικη και στο να κανεις γλυπτικη και στο τι σημαινει "παραγω εργο" (και με ποια μεσα) σε καθε μια απο αυτες τις μορφες τεχνης.

 
trolley είπε:
@longshadow : γιατί λες "κατά τη γνώμη σου;". Δεν είναι η γνώμη μου, είναι η γνώμη όλων πλην των ελλήνων - τουλάχιστον αυτό ισχυρίζομαι. Αν έχεις τεκμήρια ότι υπερβάλλω ή ψεύδομαι, πες το μου.. δε θα σπαστώ. Πρέπει να μου βρεις έναν ξένο μουσικό που να θαυμάζεις ο οποίος να μην προσπάθησε ποτέ να κάνει κάτι δικό του και μάλιστα να υπερασπίζεται δημόσια αυτή την επιλογή του, όπως ακριβώς γίνεται εδώ. Βλέπεις, εδώ έχουμε περάσει στον αντίποδα... ο μπίχλας λέει (ούτε λιγο ούτε πολύ) ότι καλύτερα να μην εκτεθεί αν δεν είναι καλός... υποννοώντας τι; ότι καλύτερα να κρυφτεί επειδή δεν είναι καλός;
Μα κάτα βάση σε αυτήν την επιμέρους παρατήρηση δεν διαφωνώ...

Γιατί όμως έχω την αίσθηση οτι προσπαθείς να φωτογραφήσεις εμένα ως ΤΟ άτομο που παίζει συνεχώς με backing tracks ή κάνει διασκευές?

(ή όπως είπες με δεκαετίες εμπειρίας στην αποτυχία..)

Διασκευές δεν έχω παίξει ποτέ μου (άντε 1-2 συναυλίες όταν ήμουν ανήλικος ακόμη) και με backing track έπαιξα για πρώτη φορά μετά τα 35 μου.

Μάλιστα θυμάμαι, πριν απο 7-8 χρόνια δεν επιλέχθηκα για μια μπάντα γιατί στην audition δεν ήξερα να παίξω τίποτα απο κάποια covers που έπαιζαν, ενω αυτό που μου είχε ζητηθεί πριν την πρόβα ήταν να συμμετέχω σε μια μπάντα με δικό της υλικό!!...


;D

Δεν θα κάτσω τώρα να βάζω λινκς με κάποια συνθετική μου απόπειρα...

Έχω κάνει μερικές, προσφάτως με την βοήθεια του υπολογιστή στα τύμπανα, παλαιότερα με groups και live εμφανίσεις. (υπάρχουν και στο νοιζ μερικές, όποιος ψάξει θα τις βρεί)

(Αν με ρωτήσεις αν θεωρώ πρωτίστως τον εαυτό μου συνθέτη μάλλον θα σου πω όχι...όπως ίσως δεν θεωρώ συνθέσεις κι άλλες "ολοκληρωμένες" δουλειές που εχω ακούσει εδω κατά καιρούς...και λοιπόν??)

Ποιός θα κρίνει αν είναι επιτυχημένη μια συνθετική προσπάθεια?

Εσύ??  Κάποιος άλλος απο εδώ??  ο...λαός γενικότερα??  ::) ::) ;D

Ποιός είναι ο μετρητής της επιτυχίας-αποτυχίας στην τέχνη?

 
δυστυχως φοβαμαι πως ο τρολευ εχει δικιο, αν οχι απολυτο, σιγουρα στα πιο πολλα πραγματα απο αυτα που λεει σε αυτο το τοπικ.

πιο συγκεκριμενα, θελω να σταθω σε καποια σημεια!

παρολα αυτα, νυσταζω παρα πολυ και το μυαλο μου ειναι αχταρμας, αρα ισως το ποστ στερειται συνοχης, αλλα θα την βγαλετε την ακρη. :)

μιλαμε για μπακινγκ τρακς και τα εχουμε κανει ολα σουπα!

ειναι εντελως αλλο πραγμα το ''κατεβαζω ενα αρχειο με ονομα backinTrackRockΑm και παιζω στην πεντατονη ολη την ωρα'', εντελως αλλο πραγμα το ''κατεβαζω σε μπακιντρακ το γουις γιου γουερ χιαρ και προσπαθω να παιξω το σολο χαρτι'' και αλλο πραγμα ''βρισκω ενα αρχειο ηχου και απο πανω παιζω και ηχογραφω τον εαυτο μου''.

αλλο πραγμα το καθενα και με αλλο ματι πρεπει να κρινεται!

φυσικα η πιο λογικη χρηση ειναι για να ακουμε τον εαυτο μας και να δουμε τι παιρνει βελτιωσεις στο παιξιμο μας.

φυσικα και απο το κομματι που εχουμε γραψει πανω στο μπακιν τρακ μπορουμε να δειξουμε ''τι ψαρια πιανουμε'' σε ΕΝΑΝ τομεα της μουσικης, δηλαδη στην δεξιοτεχνια πανω στο οργανο μας.και φυσικα μπορει να το ακουσουν και καποιοι ανθρωποι και με τις συμβουλες τους μπορουν να μας βοηθησουν να βελτιωθουμε.

παρ ολα αυτα, η πραγματικη προκληση της μουσικης ειναι να παρουσιασεις στον κοσμο κατι ΔΙΚΟ ΣΟΥ.και οχι μονο απλα να το γραψεις, αλλα να βγεις και να το παιξεις!

τουλαχιστον για μενα, η πραγματικη χαρα της μουσικης ειναι αυτη ακριβως!το να νταραβεριζεσαι με αλλους μουσικους.

βεβαια, το ερωτημα ''ποιος ειναι πιο μουσικος, ο συνθετης η ο μπακιντρακοσολιστας?'' ειναι ελαφρως αστοχη, μιας και μουσικος ειναι αυτος που ζει απο την μουσικη.

οπως και φωτογραφος ειναι αυτος που ζει απο την φωτογραφια και το ιδιο ισχυει για ολα τα πραγματα.

μου φαινεται φαιδρο να δουλευεις σε μια τραπεζα 9-5, να κανεις μια τριωρη προβα την βδομαδα, καμια ψευτοηχογραφιση καθε τριτη μερα και ενα λαιβ τον χρονο και να δηλωνεις μουσικος!φιλε μου, σου εχω νεα, εισαι ταμιας! :)

απο εκει και περα, δυστυχως πρεπει να παραδεχθω πως το ΤΕΛΕΙΟ σολο σε ενα μπακιντρακ, εχει μικροτερη αξια για μενα απο μια μετριοτατη συνθεση. τωρα που το σκεφτομαι, καταλαβαινω πως σπανιοτατα ακουω μπακιν τρακς, με μια προσπαθεια να βρισκω τα κλιπς του λονγκσαντοου που ξεπερνουν κατα πολυ τον μεσο ορο. :)

οσον αφορα τωρα αυτο που λεει ο τρολευ για την αποτυχια, το εκλαμβανω λιγο διαφορετικα!

εχει τυχει παρα πολλες φορες να μιλαω με καποιον εντελως αποτυχημενο στο επαγγελμα του και να μου φερνει σαν επιχειρημα την εμπειρια χρονων πανω στο αντικειμενο.

αυτο φυσικα απο μονο του δεν λεει τιποτα.δεν εχει κανενα νοημα να μου πεις πως εισαι 40 χρονια εμπορος οταν ο,τι μαγαζι εχεις ανοιξει το χεις κλεισει νυχτα και χωρις φεγγαρι,τα χρονια λοιπον δεν εχουν καμια αξια.

τελος, ενας καλος τροπος για να κρινουμε την επιτυχια και την αποτυχια καποιου ειναι φανταζομαι το πως και κατα ποσο το προιον του εχει καταφερει να βρει τον κοσμο!

οπως και να το κανουμε, αλλο να ανεβαζεις μπακιντρακς στο νοιζ (και ας ειναι ο,τι καλυτερο) και να σου λενε μπραβο 40 ανθρωποι, αλλο να παιζεις με την μπαντα σου λαιβ και να εχεις απο κατω τους 40 φιλους σου και αλλο να εισαι η αννα βιση.

οσο για την αξια-επιτυχια της συνθεσης φυσικα δεν μπορει να δωθει καποια απαντηση, καθως ειναι ξεκαθαρα στην σφαιρα του υποκειμενικου! :)

αυτα και σορυ για το μεγαλο ποστ.

 
InLoveWithMyGuitar είπε:
Φϊλε Trolley αν κατάλαβα καλά, διαχωρίζεις τους μουσικούς σε αυτούς που είναι μουσικοί και δημιουργούν και στους άλλους τους οποίους δε θεωρείς μουσικούς παρά μόνο οργανοπαίχτες ας πούμε. Θα διαφωνήσω μαζί σου.

Μουσικοί είναι όλοι, έχουν το ίδιο κοινό πάθος γι αυτό που ονομάζεται μουσική.
πανω σε αυτο να πω πως φυσικα και ισχυει ο διαχωρισμος.

εκ των πραγματων το προιον που παραγεται απο οποιας δηποτε μορφης ''καλλιτεχνικη'' προσπαθεια εχει την πρωτογενη ομαδα των δημιουργων (συνθετες στην μουσικη, σεναριογραφους στον κινηματογραφο-θεατρο, σκηνοθετες στον κινηματογραφο-θεατρο ξανα, χορογραφους στον χορο) αλλα και τους ανθρωπους που αναλαμβανουν να το φτασουν σε περας.(μουσικους-σολιστες,ηθοποιους,χορευτες αντιστοιχα)

δυστυχως δεν νομιζω πως η καλλιτεχνικη τους αξια, αν υπαρχει τετοιο πραγμα ειναι καν συγκρισιμη!

οπως και να το κανουμε, αλλες διεργασιες και ζυμωσεις πρεπει να γινουν μεσα σου για να μπορεσεις να φτιαξεις-γραψεις-παρουσιασεις εστω και την χειροτερη μπουρδα και αλλο να κατσεις μονος σου στο δωματιο σου και να τελειοποιησεις την τεχνικη σου στην κιθαρα η στο σπαγκατ.(αυτο ειναι κατι που μπορεις να το κανεις και την ιδια στιγμη να βλεπεις ''ελλαδα εχεις ταλεντο''.)

φυσικα, να πω πως δεν παιζω ουτε το 1/10 της κιθαρας που παιζει ο λονγσαντοου η ο γκρεγκ η ο νεστορας(απλα αυτα τα ονοματα εχουν χρησιμοποιηθει εδω)και πως θα μαρεσε και μενα να μπορουσα να παιξω ετσι και οως τους ζηλευω(με την καλη εννοια).

ακομα ειναι πολλα τα ατομα που εχουν ανεβασει εδω δικες τους συνθεσεις και με εχουν κανει να ευχηθω να ειχα τις ικανοτητες τους εστω και στο μισο, αλλα μιας και δεν εχει αναφερθει κανενας, καθομαι στα αυγα μου και δεν αναφερω και εγω κανεναν!! :)

 
Δηλαδή η μέγιστη επιτυχία στην τέχνη της μουσικής είναι να είσαι η άννα βίσσυ!!??...Διάολε!! ;D ;D ;D  :D :D

Νομίζω οτι διαφωνείτε με το trolley σε ένα βασικό σημείο...

Εσυ λες οτι μουσικός είναι μόνο αυτός που έχει την μουσική ως βιοποριστικό επάγγελμα, ενω πριν λίγα ποστς αυτός έγραψε οτι θεωρεί οτι οι σέσσιον μουσικοί στην Ελλάδα δεν είναι καν μουσικοί γιατί δεν παράγουν δικό τους έργο.

Οι μόνοι μουσικοί όμως στην Ελλάδα που ζουν αποκλειστικά απο τη μουσική είναι οι σεσιονάδες... ;) ;D

 
trolley είπε:
Εσύ δηλαδή, ποιον καλό ξένο κιθαρίστα ξέρεις και θαυμάζεις που δεν έχει δικό του έργο;

Ακόμη και οι πιο διάσημοι, καλοπληρωμένοι σεσσιονάδες που μπορώ να θυμηθώ έχουν ΚΑΙ δική τους δουλειά, και μάλιστα (η απόλυτη απόδειξη γι'αυτά που λέω) ακόμη και όταν αυτή η δουλειά δεν ήταν πολύ καλή ΔΕΝ μείωσε καθόλου την καριέρα τους ως σεσιονάδες.
Ατυχές. Μπορώ να σκεφτώ πολλούς κιθαρίστες (ιδίως της jazz) οι οποίοι ασχολήθηκαν ελάχιστα με τη σύνθεση πρωτότυπων κομματιών και έμειναν στην ιστορία για τις διασκευές τους.

Γενικά, σε είδη μουσικής όπου εμπλέκεται αυτοσχεδιασμός, μια εμπνευσμένη διασκευή μπορεί να έχει μουσική αξία ισοδύναμη με αυτή μίας πρωτότυπης σύνθεσης.

 
longshadow είπε:
Δηλαδή η μέγιστη επιτυχία στην τέχνη της μουσικής είναι να είσαι η άννα βίσσυ!!??...Διάολε!! ;D ;D ;D  :D :D
εγω δεν εμπλεξα την επιτυχια με την τεχνη!

απλα επειδη δεχομαι ως μουσικο μονο αυτον που ζει απο την μουσικη, επιτυχια θεωρω αυτοματως την εμπορικη του καταξιωση! :)

Νομίζω οτι διαφωνείτε με το trolley σε ένα βασικό σημείο...

Εσυ λες οτι μουσικός είναι μόνο αυτός που έχει την μουσική ως βιοποριστικό επάγγελμα, ενω πριν λίγα ποστς αυτός έγραψε οτι θεωρεί οτι οι σέσσιον μουσικοί στην Ελλάδα δεν είναι καν μουσικοί γιατί δεν παράγουν δικό τους έργο.
αυτο ειναι αληθεια!

αλλα αν εξαιρεσεις την διαφωνια μας πανω σε αυτο, συμφωνουμε πως εσεις οι μπακιτρακιδες εχετε λιγοτερη αξια απο αυτους που γραφουν δικα τους και πως πρεπει να φυγετε και να πατε αλλου! :P :P :P :P

(οχι τιποτα, μπας και σταματησετε να μας ριχνετε το ηθικο και μετα απο καιρο πιστεψουμε και εμεις πως κατι παιζουμε στην κιθαρα!!)

Οι μόνοι μουσικοί όμως στην Ελλάδα που ζουν αποκλειστικά απο τη μουσική είναι οι σεσιονάδες... ;) ;D
αυτο δεν ειναι αληθεια!

και τα διαφανα κρινα ζουσαν απο την μουσικη.

ο σταματης κραουνακης ζει απο την μουσικη.

η λινα νικολακοπουλου ζει απο την μουσικη.

καταλαβαινεις τι εννοω φανταζομαι ε?

η μουσικη στην ελλαδα δεν ειναι μονο οι σεζιοναδες και οι φιρμες στο τραγουδι.

υπαρχουν συνθετες, στιχουργοι, τραγουδοποιοι, παραγωγοι και ενα καρο αλλοι!

 
BigAlejandro είπε:
αλλα αν εξαιρεσεις την διαφωνια μας πανω σε αυτο, συμφωνουμε πως εσεις οι μπακιτρακιδες εχετε λιγοτερη αξια απο αυτους που γραφουν δικα τους και πως πρεπει να φυγετε και να πατε αλλου! :P :P :P :P
Αγόρι μου, δεν είμαι "μπακιντράκης", πόσες φορές να το πώ??  ::)  :)

Ίσως τα διαολεμένα μπάκινγκ τρακς να με βοήθησαν να ξαναπιάσω την κιθάρα σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής μου όπου είχα όχι να παίξω αλλά να ακουμπήσω κιθάρα 6 χρόνια, αλλά δεν είναι αυτοσκοπός μου να παίζω συνοδεία κάποιου μπάκινγκ τρακ...

Εξάλλου έχω πολύ καιρό να ανοίξω δικό μου θέμα όπου παίζω επάνω σε τέτοιο μπάκιγκ, απλά συμμετέχω που και που σε συλλογικές προσπάθειες ή ανεβάζω κάτι εντελώς δικό μου...

Όταν εν μέρει διαφώνησα με αυτά που γράφτηκαν στο 1ο ποστ απο τον φίλτατο THEOD δεν το έκανα για να υπερασπίστω και καλά τον εαυτό μου...

 
ναι μωρε!

δεν ειπα πως εχεις σκοπο της ζωης σου να παιζεις σε μπακιντρακς.

απλα ταχθηκες υπερ!

φανταζομαι οτι για αυτο και εγινε η κουβεντα καπως πιο προσωπικη!

αλλωστε, δεν πιστευω με τιποτα πως σε μια μπαντα θα απεδιδες λιγοτερο! :)

και ναι, μπορει να εχεις καιρο να ανεβασεις δικο σου μπακινγκ, αλλα αυτα που χες ανεβασει παλια ειναι ακομα ''ξακουστα''.

και η ποιοτητα του ηχου σου ειναι πολυ ωραια!

το λεω, γιατι ακουσα και το κομματι του φιλου ''ινλοβγουιθμαικιταρ''! :)

 
Δεν τάχθηκα ακριβώς υπέρ...sorry αν έδωσα τέτοια εντύπωση..

Εξάλλου το είπα ότι το πρωταρχικό στη μουσική είναι η επικοινωνεία μεταξύ των μουσικών..

Τάχθηκα κατά του να κάνουμε κάποιους να αισθάνονται μειονεκτικά επειδή μην έχοντας άλλον τρόπο, έχουν βρει τα μπάκιγκ τρακς ως ένα μέσο έκφρασης, ανεβάζοντας κάποιες προσπάθειες τους εδω και επίσης διαφώνησα με τον φίλτατο THEOD στο ότι το παίξιμο πάνω σε ενα μπάκινγκ δεν μπορεί να βγάλει την μουσικότητα αυτού που παίζει...

 
Λοιπον, μια τοποθετηση και απο μενα μιας και θα ηθελα να γινει λιγο πιο σαφης η θεση μου.

Θεωρω πως μπορει να ασκει κανεις μια τεχνη με περισσοτερη ή λιγοτερη πληροτητα.

Αν μιλαμε για μουσικη, μια κατ'εξοχιν πληρης εξασκηση της ,θα ηταν να δημιουργησει κανεις κατι απο το μηδεν και να συμμετεχει ή να αναλαβει αποκλειστικα ολα τα επομενα σταδια δημιουργιας/παραγωγης του.

Επειδη το θεμα ομως τεθηκε και σε σχεση με τα backing tracks υπαρχουν καποια πραγματα που μπορουν να διαχωριστουν κατα τη γνωμη μου.

Μπορει να πιανει κανεις ενα backing track. Ομως με τι διαθεση; Να παιξει πανω απο μια ακολουθια ακορντων για να περασει καλα, να εξασκησει μια κλιμακα που μολις εμαθε, να γραψει ενα σολο με μια συγκεκριμενη ηχητικη προσεγγιση δεμενο οσο το δυνατον περισσοτερο με αυτο που παιζει απο πισω του ή να κανει ασκησεις ταχυτητας;(τυχαιες αλλα πιθανες περιπτωσεις)

Φανταζομαι πως οι παραπανω τροποι ενασχολησης δεν ειναι το ιδιο πραγμα και δεν προσφερουν σε (πιθανο) ακροατη και παιχτη το ιδιο οφελος.

Ολα τα παραδειγματα, αλλα περισσοτερο ακομη, η τριτη προσεγγιση μπορει να αποτελει πολυ δυναμικο κομματι της δημιουργικης διαδικασιας στην οποια (ενδεχομενως) βρισκεται ενας μουσικος.

Ποτε λοιπον κανεις μπορει να δεχθει οτι εχει παραξει καλλιτεχνικο εργο; μουσικη εν προκειμενω;

Ενα παραδειγμα απο εδω. Ορισμενα απο τα σολο καποιων παιδιων εδω μεσα ειναι αρτια παιχτικα και συνθετικα. Δεν ειναι αυτη η μικρη συνθεση μια παραγωγη εργου; δεν απαιτειται εξ'αλλου να κινητοποιηθει η σκεψη, η δραστηριοτητα του σωματος και η διαθεση (πραγματα που κανει κανεις οταν συνθει πιο ολοκληρωμενα) για να πραγματοποιηθουν αυτα τα σολο;

Δεν ειναι αναγκη να ειναι στεγνο το πραγμα τοσο οσο απλα να αραδιασεις μερικες νοτες σε μια ακολουθια συγχορδιων τυχαια :)

Αυτες ειναι μερικες σκεψεις που κανω προς το παρον. Σταθηκα περισσοτερο στο ζητημα με τα backing tracks μιας και εχει τεθει λιγο πιο εντονα απο την αρχη :)

Ισως επανελθω για να συμπληρωσω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Sinios είπε:
Όχι... ;D   ο Νέστo

ρας είναι βιρτουόζος του ωραίου ήχου ;D ;D ;D
...και του ωραίου φύλου. ;)

Υ.Γ. Θα ήθελα επίσης ν' ακόυσω μουσικούς το πως συνοδεύουν ένα κομμάτι. Όχι μόνο σόλο, υπάρχει και το πως συνοδεύεις τον σολίστα, τον τραγουδιστή κλπ. Ένας που έχω ξεχωρίσει είναι ο Σταύρος της Gkou. Mην ξεχνάμε την περίπτωση του Tommy Tedesco του ανθρώπου που έχει κάνει τα πιο πολλά session στην Αμερική. Δεν τον έπαιρναν για τις σολιστικές του ικανότητες, που πιθανον να ήταν μεγάλες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γενικά, σε είδη μουσικής όπου εμπλέκεται αυτοσχεδιασμός, μια εμπνευσμένη διασκευή μπορεί να έχει μουσική αξία ισοδύναμη με αυτή μίας πρωτότυπης σύνθεσης.
Ακριβώς. Ο αυτοσχεδιασμός ενός σολίστα είναι πρωτότυπη σύνθεση. Έστω κι αν η αρμονία/ρυθμός δεν είναι δικά του. Το μόνο που αλλάζει σε σχέση με τον "παραδοσιακό" συνθέτη είναι ο χρόνος μέσα στον οποίο εμπνέεται και γράφει τη μελωδία.

Επίσης, όσον αφορά τον τίτλο "μουσικός" και κατά πόσον και πού μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται, ειλικρινά δε με ενδιαφέρει καθόλου. Προσωπικά θα συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω και να παράγω αυτό που μου αρέσει και ας με χαρακτηρίζει όποιος θέλει, όπως θέλει.

Η ενασχόλησή μου με τη μουσική είναι κάτι που με ωφελεί και με ευχαριστεί σε τόσα επίπεδα που ο προβληματισμός για το πώς μπορεί να χαρακτηρίζομαι μου φαίνεται αστείος.

 
spy είπε:
Ατυχές. Μπορώ να σκεφτώ πολλούς κιθαρίστες (ιδίως της jazz) οι οποίοι ασχολήθηκαν ελάχιστα με τη σύνθεση πρωτότυπων κομματιών και έμειναν στην ιστορία για τις διασκευές τους.
Την περίμενα αυτή την αντίρρηση - ξέχασες μάλιστα και τους εκτελεστές έργων κλασσικής μουσικής, οι οποίοι (στον αντίποδα) σχεδόν ποτέ δεν παρουσιάζουν δικό τους έργο.

Για να είμαι ξεκάθαρος - δεν ισχυρίζομαι ότι έχω το αλάθητο του Πάπα, απλά παραθέτω σκέψεις για συζήτηση. Και η συζήτηση (έτσι όπως ανοίχτηκε από τον αρχικό ποστερ) έχει το χαρακτήρα της ενθάρρυνσης για την παραγωγή και την παρουσίαση πρωτότυπου έργου.

Οπωσδήποτε, είμαι ο τελευταίος που θα κρίνω το επάγγελμα κάποιου, διότι ξέρω (από επίπονη προσωπική εμπειρία) ότι η ζωη οδηγεί τον άνθρωπο σε περίεργες επιλογές και συμβιβασμούς.

Όμως, παραμένει γεγονός ότι όλες οι λέξεις έχουν μία κοινή και μία εξευγενισμένη (αν μου επιτρέπετε) έννοια. Η λέξη "μουσικός" δεν μπορεί να χρησιμοποιείται αδιακρίτως για όποιον έχει στο σπίτι του ένα μουσικό όργανο, για τον Dinu Lipati, για τον Pat Metheny, τον Longshadow και για εμένα (...). Υπάρχουν διαβαθμίσεις και καλό είναι να έχουμε επίγνωσή τους.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top