Όλη η ροκ, ποπ, ακόμα και το μεγαλύτερο μέρος της τζαζ, είναι καθαρά τονική μουσική.
Με τις βαθμίδες της, τις μετατροπίες της, τις πτώσεις της, και τα όλα της.
Θελω να επεκταθω λιγο εδω, ετσι να ξεφυγω λιγο, ας μην τα δεσουμε κομπο αυτα που θα πω, για να τα πω, να μην κρατηθω.
Λοιπον, ειδατε τοση ωρα που γραφω οποτε λεω θεωρια, γραφω οτι λεω θεωρια και εννοω την υλη πριν την αρμονια, διοτι αλλο η θεωρια πριν την αρμονια και αλλο η θεωρια ως συνολο, με αρμονιες φουγκες κλπ, σωστα;
Λοιπον, υπαρχει και ενας αλλος ορος που κρυβει την ιδια παγιδα, ο ορος τονικη μουσικη. Ο ορος τονικη μουσικη εχει δυο εντελως διαφορετικες εννοιες. Η μια εννοια ειναι η μουσικη που εχει τονικο κεντρο και με αυτην την εννοια οντως, και το ροκ, και η ποπ, και το μεγαλυτερο μερος στη τζαζ ειναι τονικη μουσικη.
Υπαρχει ομως και ενας αλλος ορος, η τονικη μουσικη σε αντιθεση με την τροπικη μουσικη. Εδω πλεον δεν ισχυει το οτι το μεγαλυτερο μερος της ποπ και της ροκ ειναι τονικη μουσικη, το μεγαλυτερο μερος ειναι τροπικη μουσικη, και για αυτο ειναι τιγκα στα παραλληλα, διοτι τα παραλληλα σε γαμανε ΣΤΟΝ ΑΡΜΟΝΙΚΟ ΡΥΘΜΟ ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ, εκει σε γαμανε και κανουν τους twisted sister να ακουγονται πρωταριδες, που ειναι καλο και διασημο γκρουπ, αλλα εμπλεξαν με τονικο κομματι, που υποννοει συγκεκριμενες αρμονικες κινησεις.
Η θεοι black sabbath απο την αλλη, ξεκαθαριζουν την κατασταση απευθειας, με μια πεντατονικη φραση, καθαρα τροπικη προσεγγιση, που υποννοει μια σταθερη βαση- ισοκρατη, ευκολα ακουγεται ο ισοκρατης στο smoke on the water που ειναι η ιδια περιπου φραση, οι πρωτες νοτες τουλαχιστον, εκει το μπασο μενει σταθερο, και κανει μπαμ ο ισοκρατης.
Και στην τονικη μουσικη, οχι την τροπικη του παλεστρινα αλλα την τονικη που ειναι η μεγαλη συμβολη του μπαροκ Βιβαλντι- Περσελ και ολη η παλιοπαρεα, λοιπον και εκει οταν δεν εχουμε αρμονικη κινηση γινεται της π**τανας, δεν τους νοιαζει, βλεπεις κατι μαλακισμενες αναστροφες, κατι ευθειες κινησεις του θανατου και γενικα οτι ναναι, γιατι οταν υπαρχει στο αυτι η αρμονια δεν μπερδευεται, οταν παει να αλλαξει, εκει ειναι η παγιδα.
Λοιπον, αν εχεις ακουσει στη ζωη σου το come ye faithful μονο απο twisted sister, και δεν εχεις και τα καταλληλα ακουσματα, ολα σου φαινονται μια χαρα. Αν τα εχεις, κατι δε σου παει καλα. Και δε σου παει καλα, γιατι τελικα η απαντηση στην αιωνια ερωτηση "γιατι δασκαλε οχι παραλληλα", η απαντηση ειναι, οσο και αν ακουγεται περιεργο, απλα οτι ακουγονται ΑΣΧΗΜΑ.
Αλλα ειπαμε, σε τονικο περιβαλλον, με αρμονικη κινηση, με λειτουργικη αρμονια και γενικα οταν εχεις κανει establish στο κομματι το ΥΦΟΣ την ΤΟΝΙΚΗΣ, και οχι της ΤΡΟΠΙΚΗΣ μουσικης. Αν ομως θελεις το λεγομενο "αρχαιο ηχοχρωμα", που οι sabbath θελουν να βγαλουν εφιαλτες στη μουσικη τους και τι καλυτερη επιλογη απο αυτο, τοτε και παραλληλα θα κανεις, και τριτονα, και cluster, και την κονσερβα μπετοβεν θα ανοιξεις και οτι γουσταρεις.
Η κατασταση περιπλεκεται βεβαια, διοτι οπως ειπα το voice leading ειναι το κλειδι, και η τροπικη προσεγγιση του παλεστρινα μεσα απο το voice leading οδηγησε τελικα στην τονικη μουσικη, τα παραλληλα δηλαδη εχουν και αλλα μειονεκτηματα, ανεξαρτησια φωνων και τετοια. Ηθελε δηλαδη να αποφυγει το αρχαιο ηχοχρωμα, τη μονοφωνια του μεσαιωνα, εμπλεξε με την πολυφωνια και καταληξαμε εκει που καταληξαμε. Ειναι τεραστιο το ζητημα, εγω τεινω σε μια σχετικα καινουργια προσεγγιση που καταριπτει εν τελη την προσεγγιση της θεωριας ως το κλειδι, και ισχυριζεται οτι οι κινησεις των φωνων στην εποχη ας πουμε του μπαχ ηταν τελειως πρακτικο ζητημα, οπως ας πουμε τα licks στην κιθαρα που μελετα ενας μπλουζιστας, και η δικη μας προσεγγιση χανει την ουσια γιατι το βλεπουμε ξυλινα, αλλη συζητηση αυτη, μην μπουμε εκει.