Νέα GIBSON Les Paul Studio

Τα σχόλια που διαβάζω για τις Faded Standard σε διάφορα fora, από ανθρώπους που τις συγκρίνουν με reissues κιόλας, είναι διθυραμβικά. Από την άλλη, ακριβώς όπως έγραψε ο @John Goumis , πρέπει ο κάθε ένας μας να βλέπει τις δικές του παικτικές ανάγκες και να αποφασίζει. Για αυτό λέω, είναι πολύ καλό που έχουμε επιλογές.
 
Ποτέ δεν κατάλαβα τον λόγο ύπαρξης της Studio εφόσον υπάρχουν οι σειρές Classic, Standard κλπ οι οποίες χωρίς κανένα μεγάλο upgrade είναι σχεδόν ίδιες
Χοντρικά, όπως τα αντιλαμβάνομαι:

Οι στούντιο εχουν chambered body χωρίς binding, maple top, βάψιμο κλπ
Οι classic, traditional έχουν chambered body, μαζί με όλο το πακέτο
Οι στάνταρ έχουν solid body (βασικότατο για τους πιουριστες), συν όλο το πακετο
 
Χοντρικά, όπως τα αντιλαμβάνομαι:

Οι στούντιο εχουν chambered body χωρίς binding, maple top, βάψιμο κλπ
Οι classic, traditional έχουν chambered body, μαζί με όλο το πακέτο
Οι στάνταρ έχουν solid body (βασικότατο για τους πιουριστες), συν όλο το πακετο
Στην πραγματικότητα η Studio είναι η μόνη fully chambered κιθάρα για το 2025 μαζί με την Modern. Οπότε ο λόγος υπάρξής της είναι απλός: κάπου έπρεπε να χρησιμοποιηθούν και τα μαόνια 4ης διαλογής. (Υπενθυμίζω ότι τα 1ης πηγαίνουν σε R9/R0, τα 2ης σε R4/R7/R8/Custom, τα 3ης στις Standards, οπότε μένουν τα πάνβαρια που γίνονται chambered για να ελαφρύνουν.

Όλη η σειρά της Gibson για το 2025, εδώ:
 
Στην πραγματικότητα η Studio είναι η μόνη fully chambered κιθάρα για το 2025 μαζί με την Modern. Οπότε ο λόγος υπάρξής της είναι απλός: κάπου έπρεπε να χρησιμοποιηθούν και τα μαόνια 4ης διαλογής. (Υπενθυμίζω ότι τα 1ης πηγαίνουν σε R9/R0, τα 2ης σε R4/R7/R8/Custom, τα 3ης στις Standards, οπότε μένουν τα πάνβαρια που γίνονται chambered για να ελαφρύνουν.

Όλη η σειρά της Gibson για το 2025, εδώ:

Αρα οι classic θα είναι πολύ βαρύτερες σε σχέση με τις standard?
 
Αρα οι classic θα είναι πολύ βαρύτερες σε σχέση με τις standard?
Οι Classic έχουν το παραδοσιακό 9hole weight relief, σε σχέση με το modern weight relief, το 9 hole είναι πιο βαρύ.

Gibson-weight-relief.jpg
 
Στην πραγματικότητα η Studio είναι η μόνη fully chambered κιθάρα για το 2025 μαζί με την Modern. Οπότε ο λόγος υπάρξής της είναι απλός: κάπου έπρεπε να χρησιμοποιηθούν και τα μαόνια 4ης διαλογής. (Υπενθυμίζω ότι τα 1ης πηγαίνουν σε R9/R0, τα 2ης σε R4/R7/R8/Custom, τα 3ης στις Standards, οπότε μένουν τα πάνβαρια που γίνονται chambered για να ελαφρύνουν.

Όλη η σειρά της Gibson για το 2025, εδώ:


Καλά εντάξει, μόνο που κανένας δεν τα ονομάζει «πρώτης / δεύτερης / τρίτης διαλογής» όπως τα ονομάζεις, απλά σίγουρα κρίνονται για το βάρος τους και δεν είναι καθόλου απόλυτο αυτό που λες. Το μοναδικό πράγμα που ισχύει είναι ότι υπάρχουν όρια βάρους για τα ξύλα που πηγαίνουν στο Custom Shop. Αυτό μόνο. Αξίζει εδώ να πούμε ότι η Les Paul Custom, η οποία εδώ και χρόνια γίνεται στο… Custom Shop, είναι από τα πλέον βαριά μοντέλα.

Α, και σου εύχομαι να παίξεις Chambered R9, με τις οποίες όλοι χάνουν το φως τους.
 
Καλά εντάξει, μόνο που κανένας δεν τα ονομάζει «πρώτης / δεύτερης / τρίτης διαλογής» όπως τα ονομάζεις, απλά σίγουρα κρίνονται για το βάρος τους και δεν είναι καθόλου απόλυτο αυτό που λες. Το μοναδικό πράγμα που ισχύει είναι ότι υπάρχουν όρια βάρους για τα ξύλα που πηγαίνουν στο Custom Shop. Αυτό μόνο. Αξίζει εδώ να πούμε ότι η Les Paul Custom, η οποία εδώ και χρόνια γίνεται στο… Custom Shop, είναι από τα πλέον βαριά μοντέλα.

Α, και σου εύχομαι να παίξεις Chambered R9, με τις οποίες όλοι χάνουν το φως τους.

Ως γιος ξυλουργού θα μου επιτρέψεις να κατέχω λίγο καλύτερα την ονοματολογία. Έτσι ονομάζονται λοιπόν τα ξύλα όταν τα ξεχωρίζεις σε ποιότητες για διάφορες τιμές ή εφαρμογές.

Οι φωτό υπάρχουν κάπου στο νετ με τα βάρη για τις πλάτες και το που πάει το καθένα.

Όσο για τις chambered, εμένα δε μου αρέσουν κι έχω παίξει μάλλον αρκετές Gibsons, μια 3ετια που τριγυρνούσα στο Αμέρικα. Εσύ;
 
Ως γιος ξυλουργού θα μου επιτρέψεις να κατέχω λίγο καλύτερα την ονοματολογία. Έτσι ονομάζονται λοιπόν τα ξύλα όταν τα ξεχωρίζεις σε ποιότητες για διάφορες τιμές ή εφαρμογές.

Οι φωτό υπάρχουν κάπου στο νετ με τα βάρη για τις πλάτες και το που πάει το καθένα.

Όσο για τις chambered, εμένα δε μου αρέσουν κι έχω παίξει μάλλον αρκετές Gibsons, μια 3ετια που τριγυρνούσα στο Αμέρικα. Εσύ;


Εγώ πάλι δεν έχω διαβασει πουθενά αυτό που ισχυρίζεσαι και πουθενά δεν έχω δεν την φωτογραφία που ισχυρίζεσαι. Έχω δει φωτογραφία από το Custom Shop (συγκεκριμένα) που δείχνει βάρη και αντιστοιχία με μοντέλα. Τίποτα περισσότερο. Φαντάζομαι μπορεις να αποδείξεις όμως αυτό που ισχυρίζεσαι, αλλιώς δεν θα το έκανες, έτσι;

Εγώ πάλι έχω μια chambered Studio που είναι πανάλαφρη και την καταχαιρεται και το αυτί μου και η μέση μου.

Τί είναι ακριβώς αυτό που δεν σου αρέσει σε μια chambered κιθάρα ακριβώς;
 
Από τη φωτογραφία του CS και τα υπάρχοντα μοντέλα μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχουν τουλάχιστον 4 διαλογές ξύλων κατ' αντιστοιχία με τα μοντέλα.

Εκτός αν πιστεύεις ότι δεν έχει προηγηθεί διαλογή για τα ξύλα που θα χρησιμοποιηθούν στο CS και που μπορεί ένα μονοκόμματο κομμάτι τους να δώσει αυτά τα βάρη.

Ή ότι δε γίνεται καμία διαλογή στις Std Gibson μεταξύ των ξύλων που προορίζονται για τα solid και τα chambered μοντέλα. Αν πιστεύεις κάτι τέτοιο να το συζητήσουμε.

Τί είναι ακριβώς αυτό που δεν σου αρέσει σε μια chambered κιθάρα ακριβώς;

Το resonance, το λιγότερο compression και τα λιγότερα πρίμα-περισσότερα μεσαία. Μπορεί να είναι ωραία μπλουζοκιθαρα, με ένα κλικ από χροιά 335 αλλά μου είναι αδιάφορος ο συγκεκριμένος ήχος.

Και το αντίστροφο ισχύει: Στις πολύ βαριές δε μου αρέσουν τα υπερβολικά πρίμα και το υπερβολικό compression. Αλλά τουλάχιστον οι βαριές είναι ωραίες με γκαζωμένους μαγνήτες γιατί δε λασπώνουν.
 
Από τη φωτογραφία του CS και τα υπάρχοντα μοντέλα μπορείς να καταλάβεις ότι υπάρχουν τουλάχιστον 4 διαλογές ξύλων κατ' αντιστοιχία με τα μοντέλα.

Εκτός αν πιστεύεις ότι δεν έχει προηγηθεί διαλογή για τα ξύλα που θα χρησιμοποιηθούν στο CS και που μπορεί ένα μονοκόμματο κομμάτι τους να δώσει αυτά τα βάρη.

Ή ότι δε γίνεται καμία διαλογή στις Std Gibson μεταξύ των ξύλων που προορίζονται για τα solid και τα chambered μοντέλα. Αν πιστεύεις κάτι τέτοιο να το συζητήσουμε.



Το resonance, το λιγότερο compression και τα λιγότερα πρίμα-περισσότερα μεσαία. Μπορεί να είναι ωραία μπλουζοκιθαρα, με ένα κλικ από χροιά 335 αλλά μου είναι αδιάφορος ο συγκεκριμένος ήχος.

Και το αντίστροφο ισχύει: Στις πολύ βαριές δε μου αρέσουν τα υπερβολικά πρίμα και το υπερβολικό compression. Αλλά τουλάχιστον οι βαριές είναι ωραίες με γκαζωμένους μαγνήτες γιατί δε λασπώνουν.

Άρα για να συνοψίσω, πρώτον δεν έχεις απόδειξη και δεύτερον ακούς ήχους των ξύλων σε ηλεκτρική κιθάρα. Σίγουρα δεν έχω τα αυτιά σου, όπως ξαναέγραψα εγώ είμαι κουφός και ακούω μόνο μαγνήτες. Καλό αυτό για εμένα, καλό για την τσέπη μου.
 
Άρα για να συνοψίσω, πρώτον δεν έχεις απόδειξη και δεύτερον ακούς ήχους των ξύλων σε ηλεκτρική κιθάρα. Σίγουρα δεν έχω τα αυτιά σου, όπως ξαναέγραψα εγώ είμαι κουφός και ακούω μόνο μαγνήτες. Καλό αυτό για εμένα, καλό για την τσέπη μου.

Εντάξει, ότι πεις. Μια Epiphone SG ακούγεται σαν μια Gibson Les Paul με τους ίδιους μαγνήτες. Από ενισχυτές plugins να υποθέσω;
 
Εντάξει, ότι πεις. Μια Epiphone SG ακούγεται σαν μια Gibson Les Paul με τους ίδιους μαγνήτες. Από ενισχυτές plugins να υποθέσω;




Αυτές πάντως οι τρεις, ολόιδιες μου ακούγονται.Δεν ξέρω, ακούς εσύ maple καπάκια, ποιότητες mahogany ή κουφώματα;

Μην μπαίνεις στον κόπο να υποθέτεις πράγματα για εμένα, δεν αξίζει. Ένας χομπίστας που παίζει σπίτι του είμαι, και όπως είπαμε, πιθανότατα κουφός.
 
Στο 1:17 που ξεκινάει τη σύγκριση εγώ ακούω διαφορές στον ήχο πάντως. Και μάλιστα από ηχείο κινητού.

Εγώ πάλι όχι. Καλά, δεν το συζηταω να με βάλεις σε… blind test να διαλέξω ποια είναι ποια, ούτε κατά διάνοια.

Να προσθέσω: και όσο αυξάνεται το gain άρα και το compression, γίνονται 100% πανομοιότυπες. Για εμένα, τουλάχιστον.
 


Αυτές πάντως οι τρεις, ολόιδιες μου ακούγονται.Δεν ξέρω, ακούς εσύ maple καπάκια, ποιότητες mahogany ή κουφώματα;

Μην μπαίνεις στον κόπο να υποθέτεις πράγματα για εμένα, δεν αξίζει. Ένας χομπίστας που παίζει σπίτι του είμαι, και όπως είπαμε, πιθανότατα κουφός.


Γενικά μη βγάζεις συμπεράσματα από τα βίντεο. Μέσα από ένα Shure 57αρι, πολλά ακούγονται ίδια. Αυτό δε σημαίνει ότι ακούγονται ίδια στο δωμάτιο ή ότι μπορείς να καταλάβεις το compression στο παίξιμο.

Αν είχες μπει στον κόπο όπως έχω μπει εγώ με πολλούς μαγνήτες, να τους βάλεις απ' τη μια κιθάρα στην άλλη θα έβλεπες ότι καμία σχέση. Μακάρι να ήταν τόσο απλά τα πράγματα, αλλά έχω χάσει άπειρο χρόνο και χρήμα προσπαθώντας να κάνω φθηνότερες κιθάρες να ακουστούν σαν ακριβότερες.
 
Χοντρικά, όπως τα αντιλαμβάνομαι:

Οι στούντιο εχουν chambered body χωρίς binding, maple top, βάψιμο κλπ
Οι classic, traditional έχουν chambered body, μαζί με όλο το πακέτο
Οι στάνταρ έχουν solid body (βασικότατο για τους πιουριστες), συν όλο το πακετο

Οι studio πάντα είχαν maple top, εκτός από κάποια μοντέλα που ήταν μόνο μαόνι, όπως η παλιές Gibson Les Paul Studio Faded κτλ.

Ισχύει αυτό που λες ότι οι standard πλέον έχουν solid body, αλλά σε άλλες χρονιές ίσχυαν τα ανάποδα: Πολλές χρονιές οι traditional ήταν solid body ενω οι standard-classic είχαν chambered bodies και οι studios είχαν traditional weight relief ενώ μέχρι κάποια χρονιά (2006) σχεδόν όλες ήταν traditional weight relief, ακόμα και οι custom shops (black beauty).

https://www.gibsontraditional.com/body-construction/
 
Τη δικη μου στούντιο είχα στο νου.
Έχω χάσει τη μπάλα με τις τόσες αλλαγές που έχουν γίνει στα μοντέλα.
Ευτυχώς που δεν είμαι και κάνας φαν της Gibson. Είναι οι κιθάρες που παίζω μακράν λιγότερο.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top