Διαβάζοντας το αρχικό post του φίλτατου Τόλη παρατηρώ τρεις ξεχωριστές ενότητες:
1) Μια ρεαλιστική αντιμετώπιση του θέματος "μουσικό όργανο για
μουσικούς" (και όχι συλλέκτες, χομπίστες, κλπ).
2) Μια συναισθηματική θεώρηση του μουσικού οργάνου σαν κάτι προσωπικό και με ψυχή.
3) Ένα ανέκδοτο, ξέρετε, εκεί που λέει ότι μπορεί και να είναι κουφός, αλλά έτσι είναι ο χαρακτήρας του.
;D ;D
Πιο σοβαρά τώρα, στο (1) δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Με αντικειμενικά κριτήρια, δεν κρίνεται ένα όργανο όταν παίζουμε μισή ώρα την ημέρα μόνοι στο σπίτι, και μετά το βάζουμε στη θήκη. Επίσης κάποιο φτηνό όργανο μπορεί να είναι good enough αν παίζεις μερικά ακκόρντα και μπαρέ στα πρώτα 7 τάστα, αλλά... Έχει δίκιο ο Δημήτρης (mij) για το Matiz (αν και σιχαίνομαι τις Merc
).
Συμπτωματικά πριν από καιρό μια φίλη με είχε ζαλίσει για το πόσο καλό στο δρόμο ήταν το (κορεάτικο) σουπερμίνι της. Όχι της είπα, είναι καλό για τον τρόπο που οδηγείς, που δεν εξαντλεί ούτε το 10% των δυνατοτήτων του. Με πίστεψε μόνο μετά από μια καταστροφική για τα λάστιχα και τα νεύρα της βόλτα στο Σούνιο: καλό για έναν μέτριο οδηγό, αλλά ούτε "σπορ" όπως φαντασιωνόταν, ούτε με "χαρακτήρα" που θα σε εξιτάριζε.
Αυτός είναι ο λόγος που στραβομουτσουνιάζω όταν διαβάζω για partcasters που ρίχνουν στ'αυτιά σε Suhr και Anderson. Σίγουρα, με πολλή δουλειά και πολλά έξοδα (trust me, το έχω περάσει) μπορεί να γίνει μια τέτοια κιθάρα αντίστοιχη με κορυφαίες, αλλά αξίζει τον κόπο? Μάλλον, αξίζει τον κόπο για κάποιον που θέλει να
παίζει και μάλιστα βγάζει το ψωμί του έτσι? Γιατί αν το κάνουμε για την εμπειρία και την ευχαρίστηση του να φτιάξουμε κάτι καλό, τότε πάσο, αλλά είναι άλλο πράγμα. Και φυσικά η μεταπωλητική αξία επιβεβαιώνει την παραπάνω λογική.
Για το mojo (ενότητα 2), το καταλαβαίνω απόλυτα, το νοιώθω, αλλά δεν μπορώ να το παραδεχτώ ρεαλιστικά, και ούτε είναι αυτό το νόημα. Αν κάτι σε κάνει να παίζεις καλύτερα και αυτό το κάτι είναι ένα σηματάκι στο headstock, be my guest. Ας μην ξεχνάμε ότι οι καλές κιθάρες, ενισχυτές, πετάλια, πένες, καλώδια κλπ, είναι μόνο για να μας εμπνέουν ώστε να φτιάχνουμε καλύτερη μουσική και να βγάζουμε αυτό που έχουμε μέσα μας. Oι Hagstrom πάντως φίλε Τόλη είναι πλέον κινέζικες και ΠΟΛΥ καλύτερες από τις παλιές Σουηδικές. Και δημιουργούν πλέον το δικό τους mojo, ανεξάρτητα από την χώρα προέλευσης. Επίσης ούτε οι Σουηδοί είχαν ποτέ παράδοση στην οργανοποιία, αλλά τις κιθάρες του Gustavsson τις αγοράζουν οι Αμερικάνοι όσο και ένα οικόπεδο... Ούτε οι Γερμανοί είχαν ποτέ παράδοση (τουλάχιστον στη χώρα τους, δεν εννοώ τους μετανάστες σαν τον Martin) και οι Huber έχουν mojo μέχρι θανάτου. Ούτε οι Φινλανδοί, αλλά οι Flaxwood έχουν αρχίσει να αποκτούν cult following.
Ας μην πιστεύουμε λοιπόν (λέω εγώ) ούτε σε μαγικά φυλακτά, αλλά ούτε να τα ισοπεδώνουμε όλα, βάσει των δικών μας απαιτήσεων και περιορισμών.