• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Ακριβές κιθάρες? Ναί γιατρέ μου, τις προτιμώ!

Status
Not open for further replies.
savvas-kinetic είπε:
- Πόσοι γνωρίζουν ότι ένας σεβαστός αριθμός από πασίγνωστα brands όπως η Gibson και η Fender, πλήρωναν πολλά στα πρώτα και μετέπειτα χρόνια ύπαρξής τους, πολλές φορές τόσα όσα δεν τους επέτρεπε η τσέπη τους, σε γνωστους μουσικούς για να βγαίνουν και να "διαφημίζουν" τα προϊόντα τους? Μία κιθάρα που παίζεται από τον "Σάββα" δεν έχει και ιδιαιτερο όνομα στην πιάτσα, άν όμως παίζεται από τον "Page" είναι must, άρα και υψηλότερη στο χρηματιστήριο αξιών των μουσικών οργάνων. Την ίδια στιγμή που π.χ. η Stratocaster made in USA κατασκευαζόταν μπορεί και από 5 κομμάτια ξύλο, οι μαγνήτες της ήταν τυλιγμένοι με το χέρι και το ξύλο της...μπορούσε να ήταν ό,τι ήθελε (ο ίδιος ο Leo Fender είχε δηλώσει ότι έναν καιρό βάζανε ό,τι ξύλο μπορούσαν να πληρώσουν ή να βρούν).
Οι περισσότεροι (μιας και τα ξέρουμε όλα) την αγνοήσατε. Καντε τον κόπο.... http://www.tonequest.com/ray.htm

Η αίσθηση και η αισθητική πάντα παίζουν κάποιο ρόλο.
Οχι κάποιον. Μέγιστο (με τον α ή β τρόπο).

Θα μπορούσαμε να λέμε μέχρι αύριο τέτοιες ιστορίες... Αλλά το "ρεζουμε" είναι ένα. Βασικός κανόνας του marketing "Κανε το προϊόν να είναι αναφορά" Ο ίδιος κανόνας που στην Αμερική έκανε το φωτοτυπικό να ονομάζεται "Xerox machine"...
Οχι απαραίτητα. Οι όροι market segmentation & market penetration χρησιμοποιούνται διαφορετικά, συμφωνα με τις εκάστοτε στρατηγικές, από κάθε εταιρεία.

Και οι μεγάλες εταιρείες ξέρουν (συνήθως) καλύτερα τι, γιατί και πως προσφέρουν τα προϊόντα τους από αυτούς που τα αγοράζουν.

 
Αλληλούια! Όχι άλλες Τσέχες.

 
βασικα κι εγω συμφωνω με τα περισσοτερα πραγματα που εγραψε ο silot στο πρωτο post του. εγω ειδα να θιγονται τρια πραγματα κυριως:

1ον τα κριτηρια επιλογης κιθαρας: σιγουρα μετραει το headstock, το φετιχ της μαρκας. αυτο ειναι φυσιολογικο και αποτελει λογο αγορας για πολλους μας. μια αναγνωρισιμη πετυχημενη μαρκα φυσικο ειναι να την πληρωσεις παραπανω. αυτο ομως μπορει να το εκμεταλλευτει κανεις πολλες φορες αγοραζοντας ενα οργανο μιας "δευτερης" μαρκας που μπορει να ειναι καταπληκτικο και σε πολλη πιο προσιτη τιμη. βεβαια οι μεγαλες εταιριες εχουν και τα συν τους: μεταπωλητικη αξια, πειρα στην κατασκευη, παραδοση..

2ον κοστος, σχεση ποιοτητας και τιμης. εδω εγω πιστευω οτι οτι πληρωσεις παιρνεις. σιγουρα υπαρχουν διαμαντια σε ολα σχεδον τα βαλαντια, αλλα γενικα, οσο ανεβαινουν οι τιμες, ανεβαινει και η μεση ποιοτητα. (φυσικα το θεμα vintage ειναι τελειως διαφορετικο, εχει να κανει με κερδος, επενδυση και οχι με παικτικη αξια οργανου - το να αναρωτιεται κανεις αν μια les paul του 59 "αξιζει" 250 χιλιαρικα ειναι σαν να αναρωτιεται αν το ταδε πανσπανιο γραμματοσημο αξιζει την τιμη του: δεν εχει να κανει μονο με το αν ειναι ωραιο γραμματοσημο). σε μια δυτικη κοινωνια (αμερικη ευρωπη), οι ανθρωποι ξερουν πολυ καλυτερα απο τον νεοελληνα την αξια του χρηματος, το οποιο πραγματικα το υπολογιζουν (αυτο που συμβαινει σημερα στη χωρα μας με τον κοσμο να μαθαινει να ζει στα οικονομικα του μετρα εχει συμβει εκει εδω και δεκαετιες). επισης η ζωη των μουσικων ειναι οικονομικα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ πιο δυσκολη. που θελω να καταληξω: στο οτι κατασκευαστες σαν τον suhr η τον da temple κτλ δεν θα πουλαγαν ουτε ενα οργανο αν η ποιοτητα τους δεν ηταν αναλογη της τιμης τους. (σχημα λογου το ουτε ενα, αλλα σιγουρα δεν επιβιωνουν μονο λογω hype).

3ον το ποσο η σχεση με το οργανο και το τι παιρνεις απ αυτο συμβαδιζει με την πορεια σου σα μουσικος. και εδω συμφωνω με τον φιλο silot. το τι θα δεις απο την ποιοτητα του εχει σε μεγαλο βαθμο να κανει με την πειρα σου σ αυτο, το παιξιμο, την χρηση σε live (μια που γι αυτο εχουν σχεδιαστει και εκει αποδιδουν καλυτερα οργανα ενισχυτες κτλ), και γενικα την τριβη σου στο χωρο. το καλυτερο ειναι το παθος για το οργανο να ακολουθει το παθος για τη μουσικη, και η ακριβη κιθαρα να ερχεται οταν υπαρχει λογος να ερθει.

και δυο τελευταια: ολοι θυμομαστε την πρωτη μας πραγματικα "καλη" κιθαρα, και τον αντικτυπο που ειχε στο παιξιμο μας. σε μενα ηταν μια sg custom: ακομα θυμαμαι το συναισθημα της πρωτης προβας..  ;D

επισης, η οικονομικη κριση στις αγορες θα αλλαξει το τοπιο ραγδαια. η κινα ανεβαινει, διαβαζω οτι οι πωλησεις της martin ειναι 50% κατω, η taylor κλεινει το εργοστασιο της μια βδομαδα το μηνα, οι gretsch δεν κινουνται με τιποτα και τετοια.. σε πολυ λιγα χρονια θα ειναι ισως αρκετα διαφορετικη η πραγματικοτητα της αγορας μουσικων οργανων..

 
Alter είπε:
επισης, η οικονομικη κριση στις αγορες θα αλλαξει το τοπιο ραγδαια. η κινα ανεβαινει, διαβαζω οτι οι πωλησεις της martin ειναι 50% κατω, η taylor κλεινει το εργοστασιο της μια βδομαδα το μηνα, οι gretsch δεν κινουνται με τιποτα και τετοια.. σε πολυ λιγα χρονια θα ειναι ισως αρκετα διαφορετικη η πραγματικοτητα της αγορας μουσικων οργανων..
Ότι και να προκαλέσει πάντως η κρίση, δεν μπορεί να αλλάξει κάποια δεδομένα. Όπως πχ το λούστρο πολυουρεθάνης περνιέται σε μία ημέρα ενώ του νίτρου θελει 3-4 μήνες (με όσα επακόλουθα έχει αυτό σε κόστος). Και κάποιοι κατασκευαστές επιμένουν σε αυτό...

 
marathon είπε:
1η σκέψη...η οποιαδήποτε Ibanez έχει ανάγκη τους κράχτες της για να μαζέψει πελατεία και είναι πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω τον Metheny, Scofield, Benson... από τον ανταγωνιστή. Η αντίστροφη ερώτηση μπορεί να είναι...γιατί δεν παίζει και ο ΒΒ Κing με Ibanez?
Γιατί απλά δεν του αρέσει, ή γιατί δεν του καίγεται καρφί να αλλάξει την Lucille... κι εγώ αν ήμουν συναισθηματικά δεμένος με μια τέτοια κιθάρα δεν θα κοιτούσα καμία άλλη. Όμως οι άλλοι που είπα, επειδή ακριβώς είναι γίγαντες θα μπορούσαν να πάρουν endorsement από τον καθένα, κι ένα ψαξιματάκι δείχνει ότι απλά ένιωθαν άνετα με το feel και τον ήχο τους, και το endorsement ήρθε μετά. Κανένας παίκτης του δικού τους βεληνεκούς (και δεν είναι οι μόνοι) δεν θα έπαιζε κάποια κιθάρα που δεν τον βόλευε μόνο και μόνο για τα λεφτά της διαφήμισης. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι δεν σκέπτονται όλοι έτσι όσον αφορά την παράδοση της ηλεκτρικής. Ο Metheny πχ. παλιά δεν άκουγε κουβέντα πέρα από την ES175, και όμως την άφησε στην άκρη. O SRV στο εξώφυλλο του Texas Flood κρατάει μια... TOKAI! (αν ψάξετε προσεκτικά στο Google θα βρείτε και το αυθεντικό εξώφυλλο πριν κόψουν το λογότυπο στο headstock). Και από ιστορίες επιτυχίας των σχιστομάτηδων άλλο τίποτα... δεν θα πω κι άλλες (α) γιατί το έχω ξανακάνει και δεν πολυκαίγομαι να τους υπερασπιστώ, (β) γιατί ξεφεύγουμε και χάνουμε τη σημασία πολύ σημαντικών τοποθετησεων όπως αυτής του Τόλη και του Alter (και του Makam σε παλιότερο θρεντ).

 
Κανείς δεν είπε ότι οι συγκεκριμένες Ibanez δεν είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ κιθάρες...όπως και κανένας δεν λέει ότι οι συγκεκριμένες είναι φτηνές (για να ξαναγυρίσουμε στο θέμα).

 
bloody_sunday είπε:
Γιατί απλά δεν του αρέσει, ή γιατί δεν του καίγεται καρφί να αλλάξει την Lucille...
ή γιατί απλά τα πέρνει από την Gibson...

επαναλαμβάνω δεν έχει νόημα τέτοια λογική. Ούτε φίλοι του είμαστε, ούτε μέσα στο σπίτι του...και όσα άρθρα και συνεντεύξεις και να διαβάσουμε θα κινούνται πάντα στο φανταστικό επίπεδο.

 
Το θέμα είναι τι θες να κάνεις με το όργανο που θα αγοράσεις... Και επειδή πραγματικά είμαι υποστηρικτής της Ibanez θα πω γιατί να πάρω κάτι το οποίο με 1000 ευρώ θα μου βγάλει 20 χρόνια ποιότητα και για το αντίστοιχο αμερικάνικο θα έδινα 3000?ή έστω 2000... Ο ήχος μου αρέσει η ποιότητα κατασκευής το ίδιο... Είναι βολικές οι άτιμες... Τι να κάνουμε? Από κει και πέρα κάθε φορά που βλέπω gibson στο headstock παθαίνω μία μίνι καρδιακή προσβολή... Είναι όμορφες... Είναι το όνειρο μου από τα 15 μου... Αλλά όποτε πήγα να παίξω με μία ένοιωθα σαν παραπληγικός!!!! Δεν μπορώ να με φανταστώ με άλλη κιθάρα από την Ibanez μου... Οπότε θα μείνω εκεί... Και δεν είναι θέμα χρημάτων... 700 ευρώ την είχα πάρει... Είναι θέμα ότι την αγαπάω...

 
exarhos είπε:
Πισω απο τη 7εndεr κρυβονται οι αρχαιοι ελληνες εξου και το ελληνικο μικρο ε στο δευτερο και 5 γραμμα. :-*
και βέβιαα κρύβονται Έλληνες!!! (τα λέει ο  Λιακό αλλά που να ακούσουμε εμείς!!!....)

"Clarence Leonidas Fender (August 10, 1909 - March 21, 1991), also known as Leo Fender, was a Greek-American inventor who founded Fender Electric Instrument Manufacturing Company"

(http://en.wikipedia.org/wiki/Leo_Fender)

.η οποιαδήποτε Ibanez έχει ανάγκη τους κράχτες της για να μαζέψει πελατεία και είναι πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω τον Metheny, Scofield, Benson... από τον ανταγωνιστή.
Πάντωε σε συνέντευξη του, ο Metheny έλεγε ότι ενώ έπαιζε με Gibson φανατικά, τον προσέγγισε η Ibanez με ένα προτότυπο. Αυτός τους είπε ότι είναι καλή κιθάρα, αλλά όχι σαν την Gibson του. Aυτό έγινε 2-3 φορές και η επόμενη κιθάρα που του έστειλαν του άρεσε περισσότερο από την Gibson του. Και έτσι ξεκίνησε το signatura (κατά τα λεγόμενα του πάντα)

Εγώ πιστευω ότι όλοι αυτοί δεν δίνουν τόσο σημασία στα χρήματα που τους δίνει η εκάστοτε εταιρεία, είτε είναι dimarzio είτε ibanez. Νομίζω ότι πραγματικά γουστάρουν τα προιόντα που υποστηρίζουν.

Και δεν ξέρω αν παίρνουν και χρήματα, ίσως μόνο δωρεάν όργανα. και αν παίρνουν χρήματα πόσα να είναι αυτά; ο Metheny κάνει τόσα live που βγάζει υπεραρκετα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
mij είπε:
Και δεν ξέρω αν παίρνουν και χρήματα, ίσως μόνο δωρεάν όργανα. και αν παίρνουν χρήματα πόσα να είναι αυτά; ο Metheny κάνει τόσα live που βγάζει υπεραρκετα.
Kαι ο Beckam βγάζει αρκετά αλλά συνεχίζει και διαφημίζει εσώρουχα...τα λεφτά δεν είναι ποτέ αρκετά.

Πάντως σε συνέντευξη του, ο Metheny έλεγε ότι ενώ έπαιζε με Gibson φανατικά, τον προσέγγισε η Ibanez με ένα προτότυπο.
Δεν σκέφτηκα (και δεν έγραψα) ποτέ κάτι διαφορετικό. Άλωστε είμαι υπέρμαχος των Customshop ;D

 
"Clarence Leonidas Fender (August 10, 1909 - March 21, 1991), also known as Leo Fender, was a Greek-American inventor who founded Fender Electric Instrument Manufacturing Company"

:o :o :o :o :o :o Ελα ρε, κουφαθηκα

 
marathon είπε:
Kαι ο Beckam βγάζει αρκετά αλλά συνεχίζει και διαφημίζει εσώρουχα...τα λεφτά δεν είναι ποτέ αρκετά.
Δεν είναι το ίδιο γιατί τα εσώρουχα δεν είναι μέρος ή εξάρτημα της δουλειάς του Beckam (άλλο αν του αρέσει να φοράει στο κεφάλι του τα στρινγκάκια της γυναίκας του ;D).

Όταν η Ibanez πλησίασε του 3 κολοσσούς (Metheny, Scofield, Benson) δεν είχε το οικονομικό budget για να τους πληρώνει. Μην ξεχνάμε ότι ήταν τέλη της δεκαετία του 80.

Η Ibanez δεν είχε γίνει το όνομα που είναι σήμερα και που το απέκτησε στα 90s.

Απλά τότε η Ibanez έγινε πολύ έξυπνα από θέμα marketing (με φοβερή σχέση τιμής-απόδοσης στα όργανα της) η εναλλακτική σε Gibson-Fender

:o :o :o :o :o :o Ελα ρε, κουφαθηκα
Καλά, εσύ κορόιδευε....το 2012 που θα έρθουν από το Σείριο να μας πάρουν να δω τι θα κάνεις... :)

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ (και δεν έγινα ο νέος guitar hero γμτ...)  :)

 
Για τον Σειριο δεν ξερω αλλα ΟΝΤΩΣ δεν ηξερα οτι ο Leo ηταν πατριωτακι

 
playloud είπε:
Για τον Σειριο δεν ξερω αλλα ΟΝΤΩΣ δεν ηξερα οτι ο Leo ηταν πατριωτακι
Σόρρυ, αλλά έχασα πάσα ιδέα για το άτομό σου...επιτρέπεται να είσαι τοσο αδιάβαστος;

Από σήμερα θα ακους μόνο jazz για 2 χρόνια και θα παίζεις μόνο με σκάφος και με clean ήχο...μετά βλέπουμε...  :) :)

 
mij είπε:
Όταν η Ibanez πλησίασε του 3 κολοσσούς (Metheny, Scofield, Benson) δεν είχε το οικονομικό budget για να τους πληρώνει. Μην ξεχνάμε ότι ήταν τέλη της δεκαετία του 80.

Η Ibanez δεν είχε γίνει το όνομα που είναι σήμερα και που το απέκτησε στα 90s.

Απλά τότε η Ibanez έγινε πολύ έξυπνα από θέμα marketing (με φοβερή σχέση τιμής-απόδοσης στα όργανα της) η εναλλακτική σε Gibson-Fender
Προσπαθώ να καταλάβω το νόημα των γραφομένων...δεν μιλάμε για Gibson Vs Ibanez (νομίζω)...YΠΟΘΕΤΕΙΣ ότι η Ibanez δεν είχε το οικονομικό budget για να τους πληρώνει, εγώ πάλι υποθέτω ότι το είχε...άσε που νομίζω ότι οι συγκεκριμένες Ibanez έχουν πιά όσο και οι gibson (και καλά κάνουν). Συμφωνούμε ότι η Ibanez έκανε έξυπνες κινήσεις marketing πληρώνοντας κορυφαίους κιθαρίστες να διαφημίζουν τα όργανά της...

τώρα πόση διαφορά έχει στα χέρια (και στον ήχο) του Metheny μια Ibanez ή μια Gibson...μόνο να φανταστώ μπορώ...θυμίζω τον Knopfnel στον Λυκαβητό που ότι κιθάρα έπιανε στα χέρια του, τον ίδιο ήχο έβγαζε (υπερβολή μεν οκ αλλά όχι μακρυά απότην πραγματικότητα δε)

 
marathon είπε:
η οποιαδήποτε Ibanez έχει ανάγκη τους κράχτες της για να μαζέψει πελατεία και είναι πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω τον Metheny, Scofield, Benson...
τι δεν καταλαβαίνεις; σε αυτό απάντησα.

στα άλλα που λες είμαι στο ίδιο μήκος σκέψης

 
mij είπε:
τι δεν καταλαβαίνεις; σε αυτό απάντησα.

στα άλλα που λες είμαι στο ίδιο μήκος σκέψης
Είχα την εντύπωση ότι ξεκινάμε κόντρα Gibson-Ibanez...και εγώ απάντησα με το παραπάνω

 
η οποιαδήποτε Ibanez έχει ανάγκη τους κράχτες της για να μαζέψει πελατεία και είναι πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω τον Metheny, Scofield, Benson...
ειναι πολυ φυσικο αυτο,παντα ο "πρωτος" σε μια αγορα εχει το προνομοιο οτι τον ξερουν ΟΛΟΙ,& ολοι οι επομενοι να προσπαθουν να του παρουν καποιο μεριδιο αγορας(ακομα και ο Φεντερ...ιδρωσε να πεισει τους κιθαριστες να παιξουν με τις....toilet strings w/ strings  ;Dπου εφτιαχνε μια και τοτε αν η  κιθαρα δεν ηταν archtop & δεν εκανε οσο ενα αυτοκινητο δεν θεωρουνταν "καλη" )

 
mij είπε:
Σόρρυ, αλλά έχασα πάσα ιδέα για το άτομό σου...επιτρέπεται να είσαι τοσο αδιάβαστος;

Από σήμερα θα ακους μόνο jazz για 2 χρόνια και θα παίζεις μόνο με σκάφος και με clean ήχο...μετά βλέπουμε...  :) :)
Δεν εχω παιξει ΠΟΤΕ jazz και δεν εχω παιξει ΠΟΤΕ με (τελειως) καθαρο ηχο (ουτε σε σκυλαδικο), δηλαδη μιλαμε χοντρα χοντρα κοντα στα 27 χρονια. Θα αρχισω ΤΩΡΑ?

Τι να κανω? Πιαστηκα αδιαβαστος. Δεν ειμαι δα και Θεος (ειμαι κοντα αλλα οχι ακομα :))

 
marathon είπε:
Είχα την εντύπωση ότι ξεκινάμε κόντρα Gibson-Ibanez...και εγώ απάντησα με το παραπάνω
Όχι, τίποτα τέτοιο.

Απλώς, εκείνη την εποχή ο Benson πχ, ήταν ήδη παμπλουτος απο το Breezin' του 75, από τις πωλήσεις των εμπορικών του άλμπουμς και τα live, και μιά μικρή οικονομικά ibanez τι να του έδινε για endorsment;

Αυτό ήθελα να τονίσω.

Δεν εχω παιξει ΠΟΤΕ jazz και δεν εχω παιξει ΠΟΤΕ με (τελειως) καθαρο ηχο
Ποτέ δεν είναι αργά....αν δοκιμάσεις μπορεί να σου αρέσει κιόλας... :)

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top