• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Ακριβές κιθάρες? Ναί γιατρέ μου, τις προτιμώ!

Status
Not open for further replies.
marathon είπε:
Θα μπορούσα να σε πιστέψω, εάν από τη Bach Tele που αγόρασες πρόσφατα, δεν έτριβες το logo Bach από το Head....αλήθεια τι θα έγραφες επάνω? (Fender ίσως...!)...
"Fender" παραείναι προβλέψιμο, με "Gibson" κάτι γίνεται...  8)

 
Ελεος ρε παιδιά, έλεος δηλαδή.

Ο Silot (δεν τον γνωρίζω αλλά συμπεραίνω από τα άλλα παιδιά που τον ξέρουν, ότι είναι γνώστης του αντικειμένου) κατέθεσε τα κριτήρια επιλογής της κιθάρας που επιθυμεί. Εύγε !! Δεν συμφωνώ κατ' ανάγκη με την επιμέρους βαρύτητα ορισμένων εξ' αυτών αλλά θα επικροτήσω το γεγονός ότι γνωρίζει εξ' αρχής τα κριτήρια επιλογής του.

Επαναλαμβάνω ότι είναι αυτό που σπανίζει. Να γνωρίζεις τι ζητάς. ΔΕΝ μιλάω για τι έχουμε ανάγκη. Μιλάω να γνωρίζουμε ΤΙ θέλουμε.

Ασχετα αν συμφωνώ με τον Evris, εάν κάποιος πιτσιρικάς που χει κόμπλεξ ο μπαμπάς του και του δωσε €3Κ να πάρει κιθάρα και αυτός την θέλει KOS Xes Kaul Moneyburst που πρωτοπουλήθηκε στη Μονμάρτη τον Μαη του 68 με γειά του με χαρά του και μπράβο του αν και μόνο αυτό τον κάνει ευτυχή. Μλκία θα είναι να ρωτάει γιατί δεν μπιστάει τ' όργανο όπως το χε στο μυαλό του, καθότι δεν ήταν το κριτήριο με το οποίο επέλεξε κι αγόρασε. Και ούτε θα με πείσει ότι είναι η καλύτερη κιθάρα του κόσμου. Εκτός αν προσθέσει στο τέλος "για μένα".

Ως άνθρωποι, πολύπλοκοι, πολυσχιδείς και απρόβλεπτοι, έχουμε ο καθένας και διαφορετικά κριτήρια επιλογής. Τα οποία ενέχουν πάντα την μικρή, προσωπική μας αλήθεια.  Η οποία (ακόμα και για τον καθένα μας ξεχωριστά), δεν είναι μία.

Και βέβαια αυτό το γνωρίζουν όλοι αυτοί που μας προσφέρουν τόση μεγάλη ποικιλία εναλλακτικών.

 
theoctapus είπε:
Η κιθάρα που έχει ο καθείς στα χέρια του πρέπει απλά να τον κάνει να νιώθει όμορφα, εκείνο το χαζόγελο, εκείνο το σφίξιμο στο στομάχι, ξέρετε τι εννοώ. Δεν έχει σημασία αν είναι από την Κίνα, την Αμερική ή τον Άρη, αν κοστίζει όσο ένα οικογενειακό αυτοκίνητο ή όσο ένα κιλό ντομάτες, αν είναι LP ή ST ή στο σχήμα παντόφλας, αν είναι χειροποίητη ή όχι, αν, αν, αν... Το μόνο που έχει σημασία είναι ότι το ζεύγος κιθάρα, παίχτης να φαίνεται στο μυαλό του τελευταίου ως το τέλειο συνταίριασμα.
+10001000

 
audiokostas είπε:
Επαναλαμβάνω ότι είναι αυτό που σπανίζει. Να γνωρίζεις τι ζητάς. ΔΕΝ μιλάω για τι έχουμε ανάγκη. Μιλάω να γνωρίζουμε ΤΙ θέλουμε.
ΜΠΡΑΒΟ ρε Κώστα...τα είπες όλα σε 2 γραμμές.

 
  Εγω παλι ρε παιδια γιατι δεν εντυπωσιαζομαι απο ολα αυτα? Ποτε δεν εδινα τοση σημασια στo brand (αρκει να ειναι αξιοπρεπες σε αισθηση κ ηχο) αλλα στο αποτελεσμα! Παιζουμε κιθαρα για να καμαρωνουμε για κατι η για να βγαζουμε τα εσωψυχα μας? Βεβαια ενα πολυ καλο οργανο ειναι παντα ευπροσδεκτο αλλα διαβαζοντας πολλα posts απο νεα παιδια μου δινουν την εντυπωση πως εχουν αφησει την ουσια που ειναι η μελετη κ η βελτιωση των γνωσεων πανω στο οργανο κ ασχολουνται με το mojo του ενος η του αλλου μηχανηματος οργανου κλπ.

  Βεβαια ολα πρεπει να συνδιαζονται! Απο κουπι δεν θα βγαλεις αυτο που θες αλλα δεν ειναι αναγκη να εχεις κ το masterpiece κομματι για να γραψει το παιξιμο σου!!! Δωστε φιλαρακια σημασια στην μελετη  , αυτο θα σας κανει πιο ευτυχισμενους μουσικους κ θα σας δινει δυναμη να συνεχισετε!!! Γιατι κοβω παρα πολλα ατομα οταν ξεπερασουν τα 30-35 κ μπουνε στο λουκι της οικογενειας κλπ κλπ να εχουν ξεχασει τα παντα κ να τους εχει μεινει ενα καλο κομματι ''επιπλου"!!!

 
Marillion είπε:
Γιατι κοβω παρα πολλα ατομα οταν ξεπερασουν τα 30-35 κ μπουνε στο λουκι της οικογενειας κλπ κλπ να εχουν ξεχασει τα παντα κ να τους εχει μεινει ενα καλο κομματι ''επιπλου"!!!
Eσύ, πόσο χρονών είσαι?

 
Σέβομαι τις απόψεις του φίλου Silot και θεωρώ ότι δίνει ένα διαφορετικό στίγμα από ό,τι επικρατεί σήμερα στην αγορά οργάνων (καλώς ή κακώς όλοι κινηγάμε το φθηνό). Υπάρχουν όμως και κάποια στοιχεία που έχουν καταγραφεί και δείχνουν ότι, ακόμα και σε αυτό το χώρο, το marketing είναι αυτό που καθορίζει την πορεία ενός προϊόντος και φυσικά την τιμή του.

- Πόσοι γνωρίζουν ότι ένας σεβαστός αριθμός από πασίγνωστα brands όπως η Gibson και η Fender, πλήρωναν πολλά στα πρώτα και μετέπειτα χρόνια ύπαρξής τους, πολλές φορές τόσα όσα δεν τους επέτρεπε η τσέπη τους, σε γνωστους μουσικούς για να βγαίνουν και να "διαφημίζουν" τα προϊόντα τους? Μία κιθάρα που παίζεται από τον "Σάββα" δεν έχει και ιδιαιτερο όνομα στην πιάτσα, άν όμως παίζεται από τον "Page" είναι must, άρα και υψηλότερη στο χρηματιστήριο αξιών των μουσικών οργάνων. Την ίδια στιγμή που π.χ. η Stratocaster made in USA κατασκευαζόταν μπορεί και από 5 κομμάτια ξύλο, οι μαγνήτες της ήταν τυλιγμένοι με το χέρι και το ξύλο της...μπορούσε να ήταν ό,τι ήθελε (ο ίδιος ο Leo Fender είχε δηλώσει ότι έναν καιρό βάζανε ό,τι ξύλο μπορούσαν να πληρώσουν ή να βρούν).

- Γνωρίζουμε μήπως πώς κατέληξαν brands σαν την STEINBERGER που εισήγαγε πραγματικές καινοτομίες στα έγχορδα με τη χρήση γραφήτη και όχi ξύλου, κάτι που έκανε τα όργανά της κυριολεκτικά αθάνατα (η STEINBERGER ήταν η ΜΟΝΗ εταιρεία στιν πλανήτη που έδινε lifetime warranty υλικών στα μπράτσα και στα σώματα των οργάνων της)αλλά ποτέ δε δέχτηκε να "διαφημιστεί" με τέτοιους τροπους? Αγοράστηκαν από μεγαλύτερους καρχαρίες και θαφτηκαν εν μία νυκτι.

- Προφανώς επίσης λίγοι γνωρίζουν ότι τη 10ετία του 80 ή 90  "πρωτοεμφανιζόμενα" brands από την Απω Ανατολή όπως η Ibanez αντιμετόπισαν σοβαρό προβλημα στην είσοδό τους στην Αμερικάνική αγορά από Καρχαρίες της εποχής γιατι τα προϊόντα τους ήταν ισάξια ή και καλύτερα από τα Αμερικάνικα και με τεράστια διαφορά τιμής (για σκευτείτε...πόσες Αμερικάνικες μπαντες στη 10ετια του 90 έχετε δεί να παίζουν με Ibanez?).

Θα μπορούσαμε να λέμε μέχρι αύριο τέτοιες ιστορίες... Αλλά το "ρεζουμε" είναι ένα. Βασικός κανόνας του marketing "Κανε το προϊόν να είναι αναφορά" Ο ίδιος κανόνας που στην Αμερική έκανε το φωτοτυπικό να ονομάζεται "Xerox machine"...

 
Marillion είπε:
Δωστε φιλαρακια σημασια στην μελετη  , αυτο θα σας κανει πιο ευτυχισμενους μουσικους κ θα σας δινει δυναμη να συνεχισετε!!! Γιατι κοβω παρα πολλα ατομα οταν ξεπερασουν τα 30-35 κ μπουνε στο λουκι της οικογενειας κλπ κλπ να εχουν ξεχασει τα παντα κ να τους εχει μεινει ενα καλο κομματι ''επιπλου"!!!
Σωστά όλα αυτά, αλλά ξεχνάς την περίπτωση των ανθρώπων που δεν έχουν σαν σκοπό το να γίνουν μουσικοί (στον βαθμό που μπορούν) αλλά απλά να γουστάρουν την ζωή τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να χαζεύουν τον εαυτό τους μαζί με την κιθάρα στον καθρέπτη και ας μην ξέρουν ούτε να την πιάσουν. Ακόμα και αυτή η κατηγορία είναι μέλη του αγοραστικού κοινού.

Και ας είμαστε ειλικρινείς. Μην μου πείτε ότι που και που δεν βιώνετε ναρκισσιστικές εμπειρίες όταν περνάτε στον λαιμό σας την αγαπημένη σας κιθάρα, ότι δεν πιάνετε τον εαυτό σας να κοιτάτε την x κιθάρα λες και είστε πεινασμένος που κοιτάει την βιτρίνα με τις τυρόπιτες. Η αίσθηση και η αισθητική πάντα παίζουν κάποιο ρόλο.

 
savvas-kinetic είπε:
Αλλά το "ρεζουμε" είναι ένα. Βασικός κανόνας του marketing "Κανε το προϊόν να είναι αναφορά"
Συμφωνούμε. Ακόμα και όταν γίνεται και άθελα. Πάρτε παράδειγμα τις "νεοανακαλυφθέντες" Bach με την "τεχνική" mouth to mouth. Πρίν είχαμε τις Harley Bendon, τις Χaviere, τις Infinity, τις Sunsmille....και πόσες θα έρθουν ακόμα...

Eπίσης κανείς ποτέ (μόνο οι αφελείς) δεν πίστεψε ότι ο κόσμος των business είναι αγγελικά πλασμένος. Ξέρεις πόσες εταιρίες έχουν σβύσει η Microsoft και η Apple (ας πούμε...)?

Για να μη παρεξηγηθώ, δεν υπονοώ ότι κάποιος έχει συμφέρον και διαφημίζει τις Bach.  Aλλά πόσο εύκολο είναι (διαφημιστικά), μια φήμη να δημιουργήσει μόδα...

 
mij είπε:
Αυτό το..."ψυχολογικό" να το κοιτάξεις, μην το αφήσεις, μπορεί να σε καταστρέψει  ;D ;D

(Μήπως βρε συ Μάκη παίρνεις καμμιά μίζα από τον Nik Huber;  ;D )
Mίζα... όχι κάτι για δυναμό άκουσα  ;D ;D

 
marathon είπε:
Συμφωνούμε. Ακόμα και όταν γίνεται και άθελα. Πάρτε παράδειγμα τις "νεοανακαλυφθέντες" Bach με την "τεχνική" mouth to mouth. Πρίν είχαμε τις Harley Bendon, τις Χaviere, τις Infinity, τις Sunsmille....και πόσες θα έρθουν ακόμα...

Eπίσης κανείς ποτέ (μόνο οι αφελείς) δεν πίστεψε ότι ο κόσμος των business είναι αγγελικά πλασμένος. Ξέρεις πόσες εταιρίες έχουν σβύσει η Microsoft και η Apple (ας πούμε...)?

Για να μη παρεξηγηθώ, δεν υπονοώ ότι κάποιος έχει συμφέρον και διαφημίζει τις Bach.  Aλλά πόσο εύκολο είναι (διαφημιστικά), μια φήμη να δημιουργήσει μόδα...
Εννοείταο Marathon! Μιλάμε για ανταγωνισμό! Δεν έχουν θέση οι συναισθηματισμοί. Καλώς ή κακώς. (κακώς κατ'εμε). "Διαφιμίζουμε και πουλάμε". Αλλά συγνώμη...δε θα βγάλω έγω τα "σπασμένα" του κάθε "Καρχαρία".

 
Πισω απο τη 7εndεr κρυβονται οι αρχαιοι ελληνες εξου και το ελληνικο μικρο ε στο δευτερο και 5 γραμμα. :-*

dsii.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
savvas-kinetic είπε:
- Προφανώς επίσης λίγοι γνωρίζουν ότι τη 10ετία του 80 ή 90  "πρωτοεμφανιζόμενα" brands από την Απω Ανατολή όπως η Ibanez αντιμετόπισαν σοβαρό προβλημα στην είσοδό τους στην Αμερικάνική αγορά από Καρχαρίες της εποχής γιατι τα προϊόντα τους ήταν ισάξια ή και καλύτερα από τα Αμερικάνικα και με τεράστια διαφορά τιμής (για σκευτείτε...πόσες Αμερικάνικες μπαντες στη 10ετια του 90 έχετε δεί να παίζουν με Ibanez?).
Ποιες Ibanez εννοείς ακριβώς? Γιατί είναι μάλλον η κιθαροεταιρία που βγάζει την μεγαλύτερη ποικιλία κιθαρών από όλες τις υπόλοιπες... (τζαζοκιθάρες, LP singlecut-alikes, superstrats, metal machines...) και το artist roster της είναι εντυπωσιακό, ξεκινώντας πριν τα '90s. Επίσης, αυτά που αναφέρεις για τις κόπιες είναι πολύ γνωστά και έχουν συζητηθεί κατά κόρον εδώ...

Συμφωνώ με τον Τόλη στα περισσότερα, για τα υπόλοιπα έχω εκφραστεί σε κάποιο από τα δυόμισι χιλιάδες προηγούμενα θρεντ και δεν θέλω να επαναληφθώ... (χωρίς να είναι μομφή εναντίον του βέβαια, έχει πολύ σημαντική και βαρύνουσα γνώμη που με ενδιαφέρει να την διαβάζω και είναι θαυμάσιο παιδί, φτιάχνει και ωραίο Χ-ΟΤΙC μπριαμ!)

Κάτι που θυμήθηκα: αν η ηλεκτρική κιθάρα είναι προϊόν του δυτικού πολιτισμού και πρέπει να την προτιμήσουμε για αυτό το λόγο, γιατί με αυτήν παίζουμε μουσικές που ξενοφέρνουν και δεν αξιοποιούμε την Ελληνική μουσική παράδοση? Επίσης, χρησιμοποιούμε αμάξια μη αμερικάνικα (πολλές φορές και ιαπωνικά που συνήθως είναι "σκυλιά"), πίνουμε ξενόφερτα αλκοολούχα ποτά αντί για το αρχαιοελληνικό κρασί κλπ κλπ? Και για να γυρίσω και στο καλλιτεχνικό θέμα, υπάρχουν πολλοί που δεν σκέφτονται έτσι, πχ. ο Metheny, o Scofield, o Benson κλπ. δεν έχουν κάποιο ζήλο υπέρ των αμερικάνικων Gibson ΕS αλλά παίζουν με Ibanez...

 
bloody_sunday είπε:
Ποιες Ibanez εννοείς ακριβώς? Γιατί είναι μάλλον η κιθαροεταιρία που βγάζει την μεγαλύτερη ποικιλία κιθαρών από όλες τις υπόλοιπες... (τζαζοκιθάρες, LP singlecut-alikes, superstrats, metal machines...) και το artist roster της είναι εντυπωσιακό, ξεκινώντας πριν τα '90s. Επίσης, αυτά που αναφέρεις για τις κόπιες είναι πολύ γνωστά και έχουν συζητηθεί κατά κόρον εδώ...
Ναι, όπως είπες ΕΙΝΑΙ ενυπωσιακό, γιατι δεν ήταν. Και υπήρχε λόγος πίσω από αυτο.

Κόπιες? Δεν ανέφερα κατι για κόπιες.

 
Ως μη-κιθαρίστας, ευχαριστώ τον Silot που έθεσε αυτό το κατα-ταλαιπωρημένο θέμα σε μία ρεαλιστική / πρακτική βάση. Πρέπει να παραδεχθώ ότι στο κάθε τι με το οποίο έχω ασχοληθεί στη ζωή μου, κάθε φορά που προσπάθησα να "κάνω οικονομία" αγοράζοντας κάτι φθηνότερο.. τελικά κατέληξα να το πληρώσω πολλές-πολλές φορές. Οπότε, μου φαίνεται λογικό να ισχύει και για τις κιθάρες.

:)

 
Θα συμφωνήσω με το πόστ του Τόλη  στα περί αξιοπιστίας οργάνου και αφορισμού αλλά παράλληλα θα διαφωνήσω στα περι πολιτισμού και γενικότερα στο θέμα της κόπιας (ξεκαθαρίζω οτι έχω πληρώσει κάμποσα λεφτά για Tokai les paul και για squier japan) και εξηγούμε:

Δεν αμφιβάλω πως η ηλεκτρική κιθάρα είναι όντως προϊόν δυτικού πολιτισμού, τι σημαίνει όμως αυτό? Θα πρέπει να παράγεται μόνο εκεί? με την ίδια λογική βιβλία θα πρέπει να εκτυπώνονται μόνο στην Γερμανία και θέατρο θα πρέπει να παράγεται μόνο στην Ελλάδα. Οκ, ισως είναι λίγο τραβηγμένο αλλά you get my point  ;)

Τέλος, η ύπαρξη και μόνο τόσων παρόμοιων θεμάτων με κάνει να πιστεύω πως οι μεν προσπαθούν να πείσουν τουε δε και τούμπαλιν, αλλά κυρίως ο καθένας προσπαθεί να πείσει τον εαυτό του ότι η επιλογή του ήταν η σωστότερη. Take it easy boys, δεν υπάρχει μια και μοναδική αλήθεια αλλα η αλήθεια του καθενός!

 
bloody_sunday είπε:
πχ. ο Metheny, o Scofield, o Benson κλπ. δεν έχουν κάποιο ζήλο υπέρ των αμερικάνικων Gibson ΕS αλλά παίζουν με Ibanez...
Μην αρχίσουμε τέτοια κουβέντα, νομίζω είναι σε λάθος βάση και (κατα πάσα πιθανότητα) δεν έχει καμμία σχέση με καλλιτεχνικά κριτήρια.

1η σκέψη...η οποιαδήποτε Ibanez έχει ανάγκη τους κράχτες της για να μαζέψει πελατεία και είναι πρόθυμη να πληρώσει παραπάνω τον Metheny, Scofield, Benson... από τον ανταγωνιστή. Η αντίστροφη ερώτηση μπορεί να είναι...γιατί δεν παίζει και ο ΒΒ Κing με Ibanez?

2η σκέψη...έχει σημασία  το τι γράφει η κιθάρα στο head, όταν ο οποισδήποτε από αυτούς τους υπερπαίχτες κάνει ότι θέλει (custoμιές εννοώ)? Παράδειγμα η σχέση του Metheny με τη Manzer...πιστεύει κανείς ότι η Manzer έφτιαξε 2η Picasso για κανέναν?

Από σκέψεις...άλλο τίποτα

που έθεσε αυτό το κατα-ταλαιπωρημένο θέμα σε μία ρεαλιστική / πρακτική βάση.
Πολύ σημαντικό point...μην το ξεχνάμε για την υπόλοιπη συζήτηση

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top