Τί γνώμη έχετε για την πειρατεία στην μουσική..??

Jasemeister είπε:
Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.

Ναι υπάρχουν ακόμα τέτοιοι. Μάλιστα, στα μέρη όπου συχνάζω αυξήθηκε η συχνότητά τους.

Το ότι είναι κάτι mp3 δεν καθιστά παράνομο πάντως.
Eννοώ πως είναι πρόβλημα της προ-dsl εποχής. Δεν ξέρω να σου πω αν στην Νεμέα που δεν παίζουν σοβαρά δισκάδικα(αν δεν κάνω λάθος), υπάρχει κάποιος που να πουλάει πειρατικά cd. Που και να υπάρχει είναι πλέον ελάχιστο ποσοστό, το οποίο δεν ξέρω καν αν χρήζει τόσης προσοχής. Και σε κεντρικά μέρη της Αθήνας υπάρχουν ακομα "πειρατές", αλλά δεν μου φαίνεται ότι ψωνίζει κανείς και ας είναι περισσότεροι από ποτέ.Παρολαυτά ο τύπος που θα αγοράσει αυτό το cd, έτσι και αλλιώς δεν θα το αγόραζε-θα το εβρισκε από φίλο του κλπ όπως έχει αναφερθεί ήδη. Το θέμα είναι να βρούμε και κάποιο αξιόλογο δείγμα.

Πιο σοβαρό θα ήταν το δείγμα στο οποίο θα υπήρχαν οι ανθρωποι οι οποίοι αγόραζαν την εποχή πριν την dsl και τι κάνουν μετά. Και να απαντήσω και γω σαν ένας από αυτούς. Πριν αγόραζα αρκετά. Με την εμφανισή της, κατέβαζα(και κατεβάζω) αρκετά, συνέχισα να αγοράζω με τους ίδιους ρυθμούς(μόνο λίγο πιο προσεκτικά στο τι θα έπαιρνα), μόνο που τον τελευταίο ενάμιση χρόνο που η τσέπη μου υποφέρει, οι αγορές έχουν μειωθεί αισθητά. Και σε αυτό δεν φταίει σε ΚΑΜΙΑ απολύτως περίπτωση η dsl, αλλά η οικονομική ύφεση που υπάρχει(και δεν εννοώ τις αυξήσεις στα τσιγαρα). 

 
12AX7 είπε:
Πάντως η πτώση των πωλήσεων δεν οφείλεται μόνο στα mp3 και την πειρατεία. Και παρά την εκστρατεία που υποστηρίζει πως για όλα τα κακά της δισκογραφίας φταίει η πειρατεία, υπάρχουν και κάποια ψύχραιμα στελέχη που αναγνωρίζουν ότι και άλλοι παράγοντες συντελούν στην πτώση των πωλήσεων όπως ενδεικτικά (κλπ)
Ναι, φυσικά, το να βγω εγώ να πω ότι φταίει μόνο η διακίνηση μέσω internet θα είναι τουλάχιστον χαζό εκ μέρους μου, δεδομένου ότι μια τέτοια απόλυτη κρίση απαιτεί και την αντίστοιχη έρευνα κ γνώση. Είναι όμως σίγουρα ένας παράγοντας.

Από την απάντηση του φίλτατου μέλους που ήταν τόσο τολμηρό ώστε να ανοίξει τους ασκούς του (π)Αιόλου:Είναι ξεκάθαρο ότι εννοούσε την τελευταία περίπτωση, δηλ:

Μιλάμε γι'αυτούς που ψήνουν cd με το κιλό για να τα διανείμουν στις καφετέριες με το γνωστό τρόπο*

Παρακαλώ λοιπόν να αφήσουμε το downloading στην άκρη μιας και είναι εφαπτόμενη του αρχικού ερωτήματος έτσι όπως το έθεσε αρχικά το μέλος free n mad.

Προκαλώ παράλληλα οποιονδήποτε που συμφωνεί με την πρακτική αυτή (*) να δώσει λοιπόν ΑΜΕΣΑ και ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ επιχειρήματα που υποστηρίζουν αυτή του τη θέση.
Ε τι να πούμε τώρα γι αυτό το θέμα ρε συ Jase. Δηλαδή είναι προφανές, τι να του εξηγήσουμε; Άρα ας κλέβουμε κ lamborghini να τις δίνουμε σε πιτσιρικάδες που δε μπορούν να τις αγοράσουν - κ εγώ θέλω, αλλά λεφτά δεν έχω. Και αεροπορικά εισιτήρια - θέλω να πάω κ Νέα Υόρκη και που λεφτά... Και γενικώς ας κλέβουμε ό,τι δε μπορούμε να αγοράσουμε. Ή έστω ας κάνουμε αντίγραφα σε ό,τι μπορούμε και να δίνουμε και σε άλλους. Έξυπνοι άνθρωποι είμαστε άλλωστε, τι να το πληρώνουμε αφού μπορούμε να το πάρουμε τσάμπα. Και βιβλία παιδιά, μόνο φωτοτυπίες ε;;; Και άμα μας τις χρεώνουν ακριβά να δίνουμε μόνο όσα εμείς θεωρούμε δίκαιο ποσό. Βλακείες λέω, pdf και πάλι pdf, σιγά μην πληρώνουμε και φωτοτυπίες. Άλλωστε ο περίεργος τύπος που έφαγε τη ζωή του να γράφει ένα βιβλίο δεν έχει λόγο να πληρώνεται από τα δικαιώματα, αφού μπορούμε κάλλιστα να πετάξουμε ένα "αν δεν ήταν τσάμπα δε θα το αγοράζαμε καν, άρα δεν χάνει τίποτα". Μη σου πω ότι καλό του κάνουμε κιόλας, γιατί γίνεται κ γνωστός έτσι.

Ας το πούμε αυτό κ στον Gabriel Garcia Marquez που έγραφε το "100 χρόνια μοναξιάς" για δυο χρόνια full time, με την οικογένειά του στα όρια της φτώχειας καθώς δε μπορούσε να δουλέψει γιατί είχε αφιερώσει το χρόνο του στο γράψιμο. Δε χάνει και τίποτα αν πουληθούν 1000 αντίτυπα και τα κάνουμε μετά 100,000 κόπιες. Αφού αν δεν το βρίσκαμε κόπια δε θα το αγοράζαμε καν. Και επιπλέον δεν είναι το ίδιο με το να κλέψεις ένα αυτοκίνητο, γιατί όταν βγάζεις φωτοτυπίες το βιβλίο δεν χάνει κάτι υλικό ο συγγραφέας, δεν του μένει ένα λιγότερο - ό,τι είχε έχει. Αυτά περίπου δε διαφημίζουν διάφοροι για αυτό το θέμα; Σκεφτείτε λοιπόν ότι ένας άνθρωπος για 2 χρόνια είχε μείνει χωρίς εισόδημα για να γράψει αυτό το βιβλίο, και αναρωτηθείτε:

1. πόσο δίκαιο είναι να βγάλουμε φωτοτυπία/κατεβάσουμε το βιβλίο του και να μην πάρει φράγκο.

2. κατά πόσο θα μπορούσε να το κάνει αυτό κάποιος αν δεν περίμενε να βγάλει τουλάχιστον τα λεφτά για να ξεπληρώσει τα ΧΡΕΗ που έφαγε στη μούρη όσο έγραφε το βιβλίο.

Και πείτε μετά το αντίστοιχο, ότι δηλαδή αν αρχίσουμε όλοι να κατεβάζουμε pdf βιβλίων αυτό κάνει κακό μόνο στους εκδοτικούς οίκους κ όχι στην ίδια τη λογοτεχνία!! ΕΛΕΟΣ δηλαδή. Βιβλία να γράφουν μόνο οι βαθύπλουτοι που δε χρειάζεται να ανησυχούν για το οικονομικό, έτσι; Εκεί καταλήγουμε!

Τρελαίνομαι με την κοντόφθαλμη λογική ορισμένων, πραγματικά! Δηλαδή πώς θα μπω εγώ σε ένα στούντιο να ηχογραφώ όλη μέρα για 2 μήνες, πώς θα πληρώσω για να κάνω πρόβες, πώς θα πληρώσω για μαθήματα, για όργανα, για χορδές, για γιατρούς (φωνή, τενοντίτιδες ή οτιδήποτε τέτοιο), για μικρόφωνα, για ενισχυτές κλπ κλπ κλπ, πώς στην τελική θα κάτσω σπίτι να συνθέτω (!!!) αν θεωρούμε δεδομένο ότι είναι ΗΘΙΚΟ και ΤΙΜΙΟ να αντιγράφουμε το cd που (έστω) θα βγάλω. Δηλαδή πιάνω μια δουλειά από την οποία δε θα  βγάζω λεφτά. Και αυτό ΔΕΝ επηρεάζει το χρόνο που μπορώ να αφιερώσω σε αυτήν....;;; Τι να πω. Από ένα σημείο κ μετά δεν έχει νόημα κ να μιλάμε δηλαδή. Ε Λ Ε Ο Σ. Ας κάνουμε ό,τι θέλουμε, αλλά μην ψάχνουμε δικαιολογίες! Ας παραδεχτούμε ότι το κάνουμε επειδή δε θέλουμε να διαθέσουμε λεφτά και ας μην καθόμαστε κ λέμε ένα κάρο μαλακίες για να βγάλουμε το άσπρο μαύρο.

 
menelaos είπε:
1. πόσο δίκαιο είναι να βγάλουμε φωτοτυπία/κατεβάσουμε το βιβλίο του και να μην πάρει φράγκο.
Δεν διαφώνω με αρκετά από όσα λες, αλλά δεν μπορώ να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου σε αυτό το σημείο:

Όταν δανειστώ ένα βιβλίο από εσένα για να το διαβάσω και μετά στο δώσω πίσω-ούτε εκλεψα ούτε τίποτα, το αγόρασες εσύ και για τον οποιοδήποτε λογο μου το δίνεις να το διαβάσω- μπορούν να θεωρηθούν αυτά διαφυγώντα κέρδη για τον οποιονδήποτε? Τι διαφορά έχει λοιπόν να βγεί φωτοτυπίες? Ουσιαστικά η ίδια περίπτωση είναι. Πρόσεχε, δεν λέω ότι συμφωνώ με αυτή την τακτική, αλλά ρωτάω, ποιά είναι η ουσιώδης διαφορά μεταξύ τους.

Η ας πούμε το pleasant shade of grey που το χω 2 χρόνια ξερω γω και μου το χες δώσει να το ακούσω. Μπορεί να θεωρηθεί ότι έχασε η εταιρία κάτι από αυτό ή ο καλλιτέχνης? Εσύ έχασες πάντως, καθώς και νομικά μετά από 2 χρόνια είναι δικό μου(χάνω όμως στα σημεία, γιατί μέσα σε αυτά τα 2 χρόνια το έχεις ζητήσει πίσω:P)

 
Μα και αυτό κανονικά δεν είναι επιτρεπτό. Απλώς μιλώντας πρακτικά και ρεαλιστικά είναι κατανοητό ότι ΚΑΙ αυτό θα συμβεί ΚΑΙ θα κατεβάσω και mp3s για να ακούσω κάτι. Απλώς:

α. φροντίζω να αγοράζω cd, όχι να ξεσκίσω ό,τι mp3 υπάρχει στο internet.

β. δεν προσπαθώ να πείσω τους άλλους γύρω μου ότι αυτό που κάνω ΔΕΝ είναι επιζήμιο για τον καλλιτέχνη.

γ. δεν λέω ότι η εταιρία καλά κάνει και χάνει λεφτά, γιατί στην τελική είτε πλούσιος είτε φτωχός είναι ο άλλος δεν έχω δικαίωμα να τον κλέβω ;)

Αλήθεια, τι θα γίνει με αυτήν την περίπτωση;;; ΤΟ ΘΕΛΩ ΡΕ ΤΟ CD ΜΟΥ ;D ;D

 
menelaos είπε:
Ας κάνουμε ό,τι θέλουμε, αλλά μην ψάχνουμε δικαιολογίες! Ας παραδεχτούμε ότι το κάνουμε επειδή δε θέλουμε να διαθέσουμε λεφτά και ας μην καθόμαστε κ λέμε ένα κάρο μαλακίες για να βγάλουμε το άσπρο μαύρο.
+ 2.97... (κωλυμένος με τα μαθηματικά).
Παω στοίχημα το γάιδαρό μου οτι ΔΕΝ υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει κάνει κάποια πειρατική παρανομία. Δε πα να ήταν το ΤΕΤΡΙΣ το 1984! Ή 1 τραγούδι σε κασσέτα πριν απο 18 χρόνια! Σίγουρα το λέω.

Υπάρχουν διάφορες δικαιολογίες αλλα ΜΟΝΟ ΜΙΑ στέκει: η άγνοια!

Όταν ήμουν 8 χρονών, με πήρε η μαμά μου (ακόμη έτσι τη φωνάζω) και με πήγε στο μαγαζί να μου αγοράσει τη κασσέτα με τα στρουμφάκια! Μπλα μπλα στο μαγαζί, πήρε η γυναίκα την αντεγραμμένη, μία μάυρη! (η κασσέτα). Πάμε σπίτι τη βάζω, χαρά εγώ! Φτάνει στο τέλος και παίζει το ΜΙΣΟ "Δρακουμέλ". Το είχε στην άλλη μερειά, δέν του έφτασε του ανθρώπου, λογικό. Έλα που όμως εμένα μου κάθησε: Την έπριξα και τη γύρισε πίσω και πήρε το αυθεντικό!

Τι να πούμε σε αυτή τη περίπτωση; Για πειρατεία;

Πιάσε 4-5 χρόνια μετά. Με καλό στέρεο, με καλώδιο στην τηλεόραση, με το ΜΤV να παίζει. Αντέγραφα ΟΤΙ μου άρεσε. Τι να μου πείς 13 χρονών;

Πιάσε άλλα 5-6 χρόνια. Βρήκα κάτι φίλους μου έδωσαν το NUENDO. Το πήρα, την πλάκα μου έκανα, κοίταζα απο εδώ και απο εκεί. Δεν ηξερα ΚΑΝ που να το αγοράσω! Με windows 98 ήμουν! Μετά ο Η/Υ ήταν μάπα, δεν έβγαζα και λεφτά απ'αυτό. Τι να μου πείς 20 χρονών;

Πήδα και άλλα 5-6 χρόνακια λοιπόν. 26-27. Αρχίζω να βγάζω κομμάτια στο Ιντερνετ. Επικοινωνεί ο Garritan μαζι μου. Ντροπή εγώ. Όλα κόπιες. Τα πιάνω λοιπόν εν νυχτή και τα σβήνω! ΟΛΑ! Αρχίζω απ'την αρχή. Παίρνω το audicity και κατι EW και προχοράω. Σιγά σιγά χτίζω και τελικά φτιάχνω το στούντιο που έχω σήμερα.

Πάμε πριν απο 2 μήνες. Γύρισα Ελλάδα. Άνοιξα κούτες και κούτες. Βρήκα ΟΛΑ τα παλιά πράγματά μου. Πέταξα πολλά. ΠΟΛΛΑ. Και πολλά CD. Αντεγραμμένα, κλπ. Φωτοτυπίες απο παρτιτούρες κλπ.

τι μου έχει μείνει τελικά;

1. Όλα τα αυθεντικά CD που έχω: 500 πάνω κάτω.

2. Όλοι οι δίσκοι, περίπου 200.

3. Όλα τα σαμπλες και όλα τα προγράμματα.

4. όλες οι παρτιτούρες, αυθεντικές.

Έχω μια συλλογή απο LINKS στο youtube, με τα τραγούδια που γουστάρω. Με την ταχύτητα που τρέχει το Ιντερνετ δε χρειάζεται τίποτα άλλο. έΧω κάνει mp3 κάποια CD μου (το οποίο, νομικά είναι παράνομο, αλλά καλά τώρα). Και έχω και όλα μου τα βιβλία τριγύρω, όταν τα χρειάζομαι, όλα αυθεντικά πια...

Λέω ότι ωρίμασα. Έμαθα το κόστος και την προσβολή προς τον δημιουργό να πειρατεύεις κάτι. Έμαθα το κόστος του να έχεις άγχος για κάτι. Έμαθα πολλά. Δεν είμαι παρανοϊκός, ούτε Αγιος, ούτε τίποτα. Αλλά πλέον θέλω να κοιμάμαι ήσυχα (ας είναι εγωιστικό τελικά), θέλω να είμαι εντάξει προς τους ανθρώπους που μπορεί να γνωρίσω αύριο μεθαύριο. Θέλω να τους κοιτάζω στα μάτια και να τους πω ότι αγόρασα το προϊόν τους, δεν το 'έκλεψα'.

Όποιος έχει διαβάσει αυτό το θρέντ, δεν έιναι πλέον αγνωστικός, αλλά εγωιστής. Ας το παραδεχτεί και ας προχωρήσουμε όλοι μας παραπέρα! γιατί μετά απο αυτό το θρέντ, και όλα τα συναφή εδώ και αλλού, δε μπορεί κανείς να μιλήσει για άγνοια! Μόνο για απληστία, και εγωισμό, και μικρονοϊσμό (να που έφτασα στον Μενέλαο λοιπόν).

______________

Πάντως, αν σκεφτει κανέις ότι:

α. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κάνεις mp3 τα CD σου.

β. ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ να πουλήσεις ένα CD σου.

καταλαβαίνει ότι οι νόμοι περι πνευματικής ιδιοκτησιας πάσχουν απο αυτισμό! Και ξέρω απο γνωστές εταιρίες στην Αγγλία, ότι οι Αγγλική κυβέρνηση, ψάχνει τρόπους να αφήσει κάποια παράθυρα ανοιχτά... Είδομεν...

 
menelaos είπε:
Μα και αυτό κανονικά δεν είναι επιτρεπτό. Απλώς μιλώντας πρακτικά και ρεαλιστικά είναι κατανοητό ότι ΚΑΙ αυτό θα συμβεί ΚΑΙ θα κατεβάσω και mp3s για να ακούσω κάτι. Απλώς:

α. φροντίζω να αγοράζω cd, όχι να ξεσκίσω ό,τι mp3 υπάρχει στο internet.

β. δεν προσπαθώ να πείσω τους άλλους γύρω μου ότι αυτό που κάνω ΔΕΝ είναι επιζήμιο για τον καλλιτέχνη.

γ. δεν λέω ότι η εταιρία καλά κάνει και χάνει λεφτά, γιατί στην τελική είτε πλούσιος είτε φτωχός είναι ο άλλος δεν έχω δικαίωμα να τον κλέβω ;)

Αλήθεια, τι θα γίνει με αυτήν την περίπτωση;;; ΤΟ ΘΕΛΩ ΡΕ ΤΟ CD ΜΟΥ ;D ;D

Kαι ξέρεις ε, για μια περιοδο πέρσυ το είχα συνέχεια στην τσάντα μου, μπας και σε πετύχω σε βιβλιοθήκη. Αλλά μετά το έβγαλα, γιατί θα γινόταν χάλια. Αν θυμάμαι καλά, την ίδια μέρα που το έβγαλα από την τσάντα, βρεθήκαμε :lol:

1. Aναλογα πως ακούω μουσική. Για μένα ξέρεις πως η απάντηση είναι ναι. Για κάποιον άλλον όχι. Γιατί για αυτόν είναι η μουσική που θα ακούσει όταν πλένει το αυτοκινητό του(ας δεχθούμε ως δεδομένο πως ο ίδιος άνθρωπος δεν είναι "εραστης" της μουσικής) και η οποία απλά θα είναι είδος προς κατανάλωση. Κοινώς τι να βάλει ραδιο, τι το cd που έφτιαξε, το ίδιο και το αυτό είναι. Αυτός ο ανθρωπος έτσι και αλλιώς όμως δεν αποτελούσε target group για καμία δισκογραφική. Το ξαναλέω όμως: δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω τίποτα. Παρουσιάζω την πραγματικότητα,όπως την βλέπω εγώ τουλάχιστον.

2-3. Αν και εν μερει συμφωνώ, δυστυχώς αυτή η συζήτηση (για το τι είναι νόμιμο ή τι έχει περάσει ότι είναι νόμιμο ή ακόμα ακόμα και το τι έχουν καταφέρει να λέγεται νομιμο και παράνομο) είναι άκρως πολιτική. Μακάρι να μπορέσουμε να την κάνουμε (εννοείται ότι δεν μιλάμε για κομμάτικες βλακίες αυτή την στιγμή), χωρίς καμία εμπάθεια,φανατισμο και κυρίως με αρκετή προσοχή. Είμαι σίγουρος πως όλοι θα παίρναμε κάτι και θα ήταν ενδιαφέρουσα συζήτηση.

 
animae είπε:
2-3. Αν και εν μερει συμφωνώ, δυστυχώς αυτή η συζήτηση (για το τι είναι νόμιμο ή τι έχει περάσει ότι είναι νόμιμο ή ακόμα ακόμα και το τι έχουν καταφέρει να λέγεται νομιμο και παράνομο) είναι άκρως πολιτική. Μακάρι να μπορέσουμε να την κάνουμε (εννοείται ότι δεν μιλάμε για κομμάτικες βλακίες αυτή την στιγμή), χωρίς καμία εμπάθεια,φανατισμο και κυρίως με αρκετή προσοχή. Είμαι σίγουρος πως όλοι θα παίρναμε κάτι και θα ήταν ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Πολυ σωστο αυτο που λες  ;)

 
Όπως κατηγορούνται οι μεν επειδή υποστηρίζουν κάτι που θεωρείται κλοπή (και ΕΙΝΑΙ κλοπή, μετά την εμπορευματοποίηση της μουσικής), έτσι κατηγορούνται και οι δε που ενώ κατεβάζουν αρχεία και, τέλος πάντων, παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα του εκάστοτε καλλιτέχνη με οποιοδήποτε τρόπο, στο τέλος της μέρας βρωντοφωνάζουν <<ΌΧΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ>>

Και τα 2 τα βρίσκω εξίσου υποκριτικά και παράλογα. Τελλλος

 
animae είπε:
Αν και εν μερει συμφωνώ, δυστυχώς αυτή η συζήτηση (για το τι είναι νόμιμο ή τι έχει περάσει ότι είναι νόμιμο ή ακόμα ακόμα και το τι έχουν καταφέρει να λέγεται νομιμο και παράνομο) είναι άκρως πολιτική. Μακάρι να μπορέσουμε να την κάνουμε (εννοείται ότι δεν μιλάμε για κομμάτικες βλακίες αυτή την στιγμή), χωρίς καμία εμπάθεια,φανατισμο και κυρίως με αρκετή προσοχή. Είμαι σίγουρος πως όλοι θα παίρναμε κάτι και θα ήταν ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Κομμάτι δύσκολο όταν κυβερνάει το δήθεν αυτονόητο και μας πνίγει το δίκιο.

 
audiokostas είπε:
!!!!!!!!!!!!!!!! Από πότε η κριτική είναι διοικητικό προνόμιο ;
Η κριτική προς τους modulators είναι όντως διοικητικό προνόμιο.

Είναι αρκετοί οι λόγοι που βρίσκομαι στο forum. Πίστεψέ με κανένας από αυτούς δεν περιλαμβάνει το αν με εγκρίνεις.
Φίλε μου, ούτε σε εγκρίνω, ούτε σε απορρίπτω, ούτε με απασχολείς στο ελάχιστο. Θέλεις πολύ προσπάθεια ακόμη για να ασχοληθώ μαζί σου.

Κατανοήστε ότι στο φόρουμ συγκρούονται ΙΔΕΕΣ, όχι ΠΡΟΣΩΠΑ. Ο καθένας παραθέτει την επιχειρηματολογία του και ο (όποιος τρίτος παρατηρητής/αναγνώστης) θα σχηματίσει την προσωπική του άποψη.

Όμως η κριτική για το αν ασκώ σωστά τα καθήκοντα του modulator (όπως ασκήθηκε από τον dg και εσένα) είναι μόνο διοικητικό προνόμιο και επίσης δεν απαντά στα επιχειρήματά μου.

Κάποιος είπε (ο animae, νομίζω) ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε μία χρήσιμη συζήτηση. Αμ' δε.. πως να την κάνουμε την ρημάδα όταν οι μισοί μιλάνε προσπαθώντας απλά να βρουν λογικά ερείσματα για μία καθημερινή πρακτική που έχουν υιοθετήσει ούτως ή άλλως; Είναι σα να μιλάς με ένα νεοσύστατο ηρωινομανή και να προσπαθείς να τον πείσεις ότι κάνει ζημιά. Κοίτα εδώ τι λες:

Τώρα όσο για τα mp3, έχω κάνει download πάρα πολλά. Και χαίρομαι για αυτό. Γιατί έτσι απέφυγα μούφες που νόμιζα από κριτικές ότι θα άξιζαν και γνώρισα καλλιτέχνες που αγνοούσα πλήρως την ύπαρξή τους. Και περιέργως όσο μεγαλώνει αυτή η συλλογή, μεγαλώνει και η συλλογή των (αγορασμένων) CD μου. Και των βυνιλίων μου. Και των βιβλίων μου. Και ας κάνω download και σε pdf (για να μην πω για τους τόνους φωτοτυπιών throughout the years). Ομολογώ τις ταινίες μάλλον δεν θα της αγοράσω. Α ναι ! Μπαίνω και στο Youtube.
Ορίστε ποια είναι η ταυτότητά σου! Είσαι τακτικός αποδέκτης κλεψιμέϊκου υλικού. Το ότι έχεις βρει και πέντε λόγους στο μυαλό σου για να δικαιολογείς αυτό που κάνεις, δεν αλλάζει καθόλου την αλήθεια του πράγματος, η οποία αλήθεια είναι η εξής :

Καταπατάς τα πνευματικά δικαιώματα ανθρώπων και συμβάλλεις στην μείωση της οικονομικής ευρωστίας όλων όσων συμμετείχαν στην παραγωγή του υλικού που απολαμβάνεις (ή απορρίπτεις). Είναι σαν κάποιος να μας πηδάει τη γυναίκα και όταν τον ρωτήσουμε "γιατί" να απαντά ότι έτσι εμπλουτίζει την εμπειρία του ώστε στο μέλλον να μην πηδάει γυναίκες που δεν τον ικανοποιούν.

Αλλά, απ' ότι φαίνεται, έχεις εθιστεί στη δευτεράντζα:

Και χαίρομαι που κανένας καλλιτέχνης δεν μου ζήτησε αποζημίωση για τα τόσα χρόνια που κατακρεουργώ τα τραγούδια τους πάνω στη σκηνή, η για τα δύο αγαλματάκια απομίμηση σύγχρονων γλυπτών που έχω στο σπίτι και κάτι κόπιες από διάσημους πίνακες. Γιατί και στα mp3 κόπιες έχω. Το πνευματικό του πόνημα ο καλλιτέχνης το έχει κατοχυρώσει με άλλους τρόπους και όχι με την δημοσίευσή του.
Τι μας λες; Σοβαρά; Έχει πλάκα η ταχύτητα με την οποία ο έλλην κλεπταποδόχος μετατρέπεται σε δικαστή, εισαγγελέα, συνήγορο, μπάτσο και νομικό σύμβουλο προκειμένου να δικαιώσει την αφεντομουτσουνάρα του. Αλλά το είπα και πριν, ότι εγώ (και άλλοι) τα ΙΔΙΑ θα λέγαμε μπροστά σε οποιονδήποτε. Εσένα αν σε έβαζα στο ίδιο δωμάτιο με τον Σαββόπουλο ή τον Γκίλμουρ θα τα έλεγες αυτά; (και είναι και γιγαντώδεις).

Και θα συνεχίσω να πηγαίνω στις συναυλίες. Και σινεμά. Και να διαβάζω βιβλία. Και να αγοράζω CD. Και να κατεβάζω mp3. Γιατί; Επειδή μπορώ. Επειδή είναι μια δυνατότητα. Και μία πραγματικότητα. Στην οποία περιμένω τις δισκογραφικές εταιρείες να αντιδράσουν. Και αν διατηρήσουν την ψυχραιμία τους σε μήκος χρόνου παίρνοντας αποφάσεις που θα είναι αμοιβαία αποδεκτές τα ξαναλέμε.....  ;)
Να και οι εξυπνάδες. Γιατί είστε παράνομος; Διότι δύναμαι. Γιατί δεν γίνεστε καλύτερος; Διότι δεν υπάρχει λόγος, άλλωστε υπάρχουν και τόοοσοι άλλοι.. Αυτά είναι... μεστά επιχειρήματα, βγαλμένα από τη ζωή. "Είναι μία πραγματικότητα" λέει ο ελληνάρας... και το να μην κλέβεις και αυτό είναι μία πραγματικότητα, αλλά εσύ διαλέγεις να υπερασπιστείς δημόσια την πραγματικότητα που σε συμφέρει.

Δώσε μας τώρα και τη χαριστική βολή.

Γιατί στο φινάλε η πειρατεία δεν πλήττει την μουσική. Η μουσική τα πάει (και θα τα πάει) μια χαρά με ή χωρίς αυτή. Πλήττει τις δισκογραφικές. Και ως εταιρείες οφείλουν να αντιδράσουν στην πραγματικότητα της αγοράς διαφορετικά αναλωνόμαστε σε ευχολόγια και what if σενάρια. Οπως όλες οι εταιρείες της ελεύθερης αγοράς (η μήπως εκεί ο παρεμβατισμός είναι καλός; ).
Δεν μας λες από την αρχή ότι είσαι 20 χρονών να τελειώνουμε... Κάτσε να σου κόψω και ένα χρόνο για να είσαι πιο συμβατός με τις απόψεις νηπιαγωγείου που έχεις...

 
Αντιλαμβάνεστε φαντάζομαι ότι αν συνθέτετε στο μυαλό σας μια επίφαση ηθικής νομιμοποιήσης (με βάση τη δική σας αντίληψη περί ηθικής) και παράλληλα στηρίζετε -εμμέσως- της επιλεκτική αυτοδικία (όταν θεωρείτε το νόμο ανήθικο ), ταυτίζεστε με ακριβώς εκείνο το τμήμα της κοινωνίας το οποίο φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για τον παραλογισμό τον οποίο ζούμε σε αυτή τη χώρα.

 
Παντώς αν διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας θα δούμε ότι υπάρχουν δίκια και στις δύο μεριές. Δεν υπάρχει άσπρο μήτε μαύρο τελικά!

Και το γεγονός ότι εδώ γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τους νόμους, δεν είναι Ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Όταν κατι ΔΕΝ έχει νόημα δεν το ακολουθούμε. Απλά στην Ελλάδα συμβαίνει υπερβολικά συχνά οι νόμοι να είναι παράλογοι και outdated!

Φυσικά, όπως είπα και παραπάνω, υπάρχουν δύο επιχειρήματα: η άγνοια και η απληστία. Τίποτε άλλο!

 
Πάντως και το όλο επιχείρημα ότι τα μεγάλα κεφάλια της μουσικής βιομηχανίας νοιάζονται μόνο για το χρήμα πάει να γίνει καραμέλα. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα ανθρώπουν που πλουτίσαν τρελά και παλαβά αλλά προσφέραν το μέγιστο στην μουσική. Πχ Quincy Jones και η συνεργασία του με τον Michael Jackson, Η μουσική του είναι απλώς άπιαστη.

http://www.achievement.org/autodoc/page/jon0bio-1

Ακόμα και η Madonna η οποία μπορεί να είναι ατάλαντη στην φωνή αλλά είναι ταλεντάρα σε όλα τα άλλα ακόμα και τώρα θαυμάζω την μουσική την οποία βγάζει που απλώς είναι κορυφή και δεν θεωρείται άδικα η κορυφή της pop.

Πάντως θα συμφωνήσω ότι κάποιος ο οποίος κατεβάζει ένα κομμάτι για να πάρει μια ιδέα , πώς είναι , είναι απόλυτα δικαιολογημένο αν και παράνομο , κανείς δεν πρόκειται  και δεν πρέπει να τον ενοχλήσει. Το πρόβλημα είναι εκείνοι που κατεβάζουν μουσική που ακούνε ξανά και ξανά και πολυ πιθανόν να αγόραζαν αν δεν υπήρχε η πειρατεία σε τόσο μεγάλο βαθμό.

Βέβαια η πειρατεία δεν είναι κάτι καινούργιο , παλαιότερα όλοι είχαμα φαγομένες αντεγραμένες κασέτες. Απλώς σήμερα είναι πολυ πιο εύκολο. 

 
το download βοηθησε πολλους να βρουνε δισκους που δεν εχουν κυκλοφορισει ποτε σε cd η ακομα που δεν επακυκλοφορισαν ποτε!(υπαρχει μονο αυθεντικο βινυλιο κ κανει 50 euro πχ)

επισης πολλοι δισκοι δεν βρισκονται στην Ελλαδα με τπτ(ξερω υπαρχει το AMAZON  :P)

αυτα ειναι μερικα θετικα του download.

ομως δεν ξερω εαν εχετε παρατηρισει οτι λογο τις "τζαμπα" μουσικης που ακουμε ολοι μας τα τελευταια χρονια εχουμε δει μια αυξηση στις τιμες των εισητηριων στις συναυλιες! σιγουρα παιζει ρολο κ οτι ολα εχουν παρει την ανηφορα αλλα εχει παιξει πολυ σημαντικο ρολο το download σε αυτο!

αφου η εταιρια πλεον μπαινει μεσα η τουλαχιστον δεν βγαζει τα χρηματα που θελει χτυπαει το εισητηριο κ βγαζει τα σπασμενα απο εκει!

οποτε καλο ειναι να μην παραπονιομαστε οταν ακουμε για 40αρια κ 50αρια(μεσα σε αυτους κ εγω)

επισης πολλα group δεν ερχoνται Ελλαδα διοτι οι εταιριεw δεν βλεπουν κινηση απο τις πωλησεις οποτε λενε δεν θα πιασει η συναυλια.

παντως να ξερετε οτι οταν αγοραζετε ενα CD δεν τρωει μονο η "κακια" δισκογραφικη αλλα τρωει ο ηχολιπτης ο courier ο μανατζερ ακομα κ η καθαριστρια.

αμα εσεις δουλευατε σε μια δισκογραφικη κ σας εδιωχνε γιατι πλεον δεν μπορει να σας πληρωσει θα υποστιριζατε με τοσο παθος την πειρατια?

για το μονο λογο που πιστευω οτι αξιζει να "κατεβασεις" η να αντιγραψεις ενα δισκο ειναι για εναν καλλιτεχνη που δεν υπαρχει πλεον στην ζωη κ τα φραγκα θα τα παρει η οικογενεια του για να αγορασει ακομα μια βιλα! Αμα ζουσε ευχαριστως να του τα χωσω για να μπορεσει ο ανθρωπος να βγαλει κ αλλους δισκους αλλα να τα τρωει η γυναικα του στις πλαστικες με τπτ!

 
Nikolas είπε:
Παντώς αν διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας θα δούμε ότι υπάρχουν δίκια και στις δύο μεριές. Δεν υπάρχει άσπρο μήτε μαύρο τελικά!

Και το γεγονός ότι εδώ γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τους νόμους, δεν είναι Ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Όταν κατι ΔΕΝ έχει νόημα δεν το ακολουθούμε. Απλά στην Ελλάδα συμβαίνει υπερβολικά συχνά οι νόμοι να είναι παράλογοι και outdated!

Φυσικά, όπως είπα και παραπάνω, υπάρχουν δύο επιχειρήματα: η άγνοια και η απληστία. Τίποτε άλλο!
1. Και άσπρο υπάρχει και μαύρο υπάρχει. Απλώς δεν υπάρχουν ΜΟΝΟ αυτά.

2. Σωστά, όπως δε σταματάμε στο κόκκινο, πάμε με 250 στην εθνική, λαδώνουμε για να πάρουμε δίπλωμα, για μια θέση στο δημόσιο κλπ.

Πάντως και το όλο επιχείρημα ότι τα μεγάλα κεφάλια της μουσικής βιομηχανίας νοιάζονται μόνο για το χρήμα πάει να γίνει καραμέλα. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα ανθρώπουν που πλουτίσαν τρελά και παλαβά αλλά προσφέραν το μέγιστο στην μουσική. Πχ Quincy Jones και η συνεργασία του με τον Michael Jackson, Η μουσική του είναι απλώς άπιαστη.

Ακόμα και η Madonna η οποία μπορεί να είναι ατάλαντη στην φωνή αλλά είναι ταλεντάρα σε όλα τα άλλα ακόμα και τώρα θαυμάζω την μουσική την οποία βγάζει που απλώς είναι κορυφή και δεν θεωρείται άδικα η κορυφή της pop.
1. Μα προφανώς, άλλωστε το ΓΙΑΤΙ κάποιος γράφει μουσική εμένα δε με απασχολεί, και στο κάτω κάτω δε μπορώ να το ξέρω. Εμένα με ενδιαφέρει ότι το The Show Must Go On είναι ΚΟΜΜΑΤΑΡΑ! Τώρα το αν το έγραψαν οι Queen (βασικά ο May) σκεπτόμενοι ότι πεθαίνει ο Mercury ή σκεπτόμενοι ότι θα πουλήσει επειδή είναι catchy, ή ότι θα πουλήσει επειδή πεθαίνει ο Mercury ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΩ, ό,τι κι αν λέμε.

2. Ρε λύσσα κακιά, μια χαρά φωνή έχει η γυναίκα, εντάξει δεν είναι Η φωνή, αλλά χαλαρώστε λιγάκι  ;D ;D Γιατί η πλάκα είναι ότι το έχουμε κ δεδομένο ότι δεν υπάρχουν όλοι αυτοί από πλευράς φωνής. Και δεν είναι έτσι ;)

 
Ευτυχώς που ακόμα συζητάμε το downloading...παιδιά άμα επιμένετε σ'αυτήν την εφαπτόμενη, κάντε ένα ξεχωριστό θέμα με συγκεκριμένα ερωτήματα. Μεγάλα παιδιά υποτίθεται ότι είμαστε, όλη αυτή η ανακατωσούρα απόψεων και θεμάτων δεν βγάζει πουθενά και το μόνο που βγαίνει είναι χολή.

Στη τελική κάντε ένα διάλειμμα και διαβάστε ξανά το τόπικ απ'την αρχή να βεβαιωθειτε ότι έχετε σαφή εικόνα του θέματος και των διαφόρων απόψεων. Εκτός αν το μόνο που ενδιαφέρει είναι το να περάσουμε στους άλλους τη θέση μας.

+1 στον φίλτατο με την PRS  8)

 
bluezlick είπε:
επισης πολλα group δεν ερχoνται Ελλαδα διοτι οι εταιριεw δεν βλεπουν κινηση απο τις πωλησεις οποτε λενε δεν θα πιασει η συναυλια.
Τωρα σ αυτο, δεν παιζει ρολο μονο η πειρατεια!

Τι πωλησεις να κανουν πχ (ας πω ενα νεο συγκροτημα) οι Arctic Monkeys τη στιγμη που ολοι στο δισκοπωλειο θα κατευθυνθουν στο μερος του Χατζηγιαννη??

Μην περιμενουμε να ερθουν μετα αυτοι και οποιοσδηποτε αλλος!Αλλωστε παρ ολο που η πειρατεια ειναι σ ολα τα μερη του πλανητη(ειναι παντουυυυυυυ), η Ισπανια, η Ιταλια και η Ελλαδα υστερουσαν και θα υστερουν στον συναυλιακο τομεα ο,τι και να γινει απ την στιγμη που η μουσικη νοοτροπια των χωρων αυτων ειναι εγχωρια και μενει εκει..

Εξαιρουνται οι Scorpions  :P

 
ενδιαφερον το thread. και η κατάσταση του downloading.

Σε μια εν δυνάμει ισοπεδωτική δημοκρατία στην πληροφορία και την διακίνηση της.

Βασικό είναι επίσης το ότι δεν μιλάμε στην ουσία για μουσική αλλά για ηχογραφήματα.

Και πως το ότι οι δισκογραφικές δεν τα πηγαίνουν χάλια, έχουν πλέον επεκτείνει τις δραστηριότητες τους και έχουν καβατζωθεί για τα καλά. Απλά δεν έχουν βρεί τρόπο να αρμέξουν, ικανοποιητικά (για αυτές), αυτή την αγελάδα που λέγεται internet.

Το καλοκαίρι το BBC radio έδωσε για 1 εβδομάδα free download όλες τις συμφωνίες του Beethoven. Κανείς από τους διοικούντες δεν έδωσε σαφή απάντηση για το τι γίνεται με τα εκτελεστικά δικαιώματα των μουσικών που έκαναν τα ηχογραφήματα. Όταν το ίδιο το αξιοσέβαστο BBC radio κάνει τέτοια γκάφα (αν είναι γκάφα), είναι πασιφανές ότι "κανείς δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει".

Ένας λόγος που προσωπικά αντιπαθώ τα mp3 είναι το ότι η ποιότητα του ήχου πολλές φορές είναι πραγματικά χάλια. Εδώ ναι, η πειρατεία σκοτώνει την μουσική. Ασέ που δεν καταλαβαίνω το κάψιμο "σήμερα κατέβασα όλα Stones, Tom Waits, Bach, Χατζηδάκι". Μεγάλε έχεις δουλειά, τα λέμε σε κανα μήνα...

Είναι αδύνατον στις μέρες μας να αποφύγει κανείς τα "πειρατικά", ας μην υποκρινόμαστε. Αξίζουν όμως οι μουσικοί που καταφέρνουν να μας πούνε κάτι, ένα φόρο τιμής, κυριολεκτικά και μεταφορικά, στην ολοκληρωμένη τους προσπάθεια.

 
Πολύ ενδιαφέρον θέμα, το παρακολουθούσα αυτές τις μέρες.

Βέβαια μεταφράζεται ένα πνευματικό αγαθό σε χρήμα; Δε νομίζω.

Θεωρώ ότι τα πνευματικά αγαθά πρέπει να διακινούνται ελεύθερα.

Όπως τα βιβλία στις βιβλιοθήκες, ή οι πίνακες και η μουσική στο διαδίκτυο. Όλοι ξέρουμε ότι μπορούμε να βγάλουμε φωτοτυπίες σε μια βιβλιοθήκη (κι αυτή χρηματοδοτείται) ή να αποθηκεύσουμε μια εικόνα στο pc μας η οποία δε μας ανήκει (και η σελίδα μπορεί να είναι εταιρεία), ή να ακούσουμε μουσική στο youtube πχ. (αυτό είναι σίγουρα εταιρεία)

Ο κόσμος είναι καλύτερος έτσι. Καπιταλισμό έχουμε και αυτό σημαίνει ότι ο παλιός νόμος υποχωρεί στον καινούριο νόμο αγοράς. Οι δισκογραφικές εταιρείες δε μπορούν να ανταπεξέλθουν; ..!@#$! Θα βγουν νέες εταιρείες, νέοι τρόποι.

Καταναλωτές είμαστε και κοιτάμε το συμφέρον μας.. και οι εταιρείες το δικό τους.

 
το θέμα δεν είναι οι εταιρείες, το θέμα είναι οι δημιουργοί και οι εκτελεστές.

Δυστυχώς, αυτή η ισοπεδωτική δημοκρατία μπορεί να οδηγηθεί σε απολυταρχία της οικονομικής ελίτ πολύ εύκολα.

Και πάλι δυστυχώς, μεγάλο μέρος του προβλήματος βρίσκεται στην αλαζονεία του ακροατή.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top