Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80 ή 90 με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023;

Δεν ξέρω πως ήταν οι κιθάρες στα 80s. Αυτό που ξέρω είναι ότι οι σημερινές κιθάρες έχουν από καλύτερο έλεγχο ποιότητας σε όλες τις διαδικασίες παραγωγής, σε σχέση με τις παλαιότερες ίδιας κατηγορίας. Από την άλλη, δυστυχώς, χρησιμοποιούνται ολοένα και φτηνότερα υλικά. Φτηνότερα ξύλα, φτηνότερα ηλεκτρικά, με όλο αυτό να είναι αισθητο στο χέρι.Το flame maple top σχεδόν τα κατάργησαν από τις <1000 κιθάρες, και το vaneer rules. Βέβαια, τα όργανα είναι άρτια, κατασκευαστικά. Ποιοτικώς, η φτήνια δεν κρύβεται σε πολλές περιπτώσεις. Σε άλλες περιπτώσεις, από την άλλη, βλέπεις κιθάρες των 500 ευρώ (πχ sire) να συγκρίνονται στα ίσα με αντίστοιχες διπλασιας τιμής (fender player). Η τέλεια μετριότητα.

Μετά από τα 1000 ευρώ, ξεκινούν και χρησιμοποιούνται καλύτερα υλικά σε κάποια parts, και η διαφορά είναι αισθητή στο χέρι.

Στο ερώτημα εάν "αξίζει", δεν μπορώ να απαντήσω εάν δεν πιάσω το όργανο στα χέρια μου. Τα παντα κρίνονται από αυτό. Όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορίες για αγρίους, κατά την άποψή μου,

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Και βεβαια στις κιθαρες κατω του 1000ρικου θα εχει φτηνα υλικα. 1000ρικο εχει πλεον η mexico strat. Οτιδηποτε κατω απο αυτην την τιμη ειναι προσιτη κιθαρα, με οτι αυτο συνεπαγεται.

 Αν βαλεις τον πληθωρισμο στις τιμες των mexico της δεκαετιας του 90 θα δεις οτι και αυτες εκει φτανουν, οποτε ειναι λογικο.

 ΑΝ λοιπον βρεις ενα παλιοτερο καλυτερο οργανο ΣΕ ΑΡΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ με αυτα τα λεφτα ΟΚ. Αλλα να μαζευεις τα ερειπια επειδη ΚΑΠΟΤΕ ηταν καλα οργανα τι να πω, γουστα ειναι αυτα.

 
Όλο το θέμα της ποιότητας λοιπόν στις σημερινές κιθάρες, είναι τα υλικά, και το QC που έχει κάθε εταιρεία, γιατί τα περισσότερα parts φτιάχνονται σε Κίνα και Ινδονησία και Mexico
Ναι αλλά πόσο να το πληρώσω αυτό Στράτο μου; 

Δες, PRS SE vs PRS S2. Μιλάμε για κιθάρες με τα ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ υλικά κατασκευής. Τα συναρμολογεί ο Ινδονήσιος; Στο χιλιάρικο η κιθάρα. Τα συναρμολογεί ο Αμερικάνος; Στο διχίλιαρο η κιθάρα. Ε κάπου λες ένα έλεος...

 
Ναι αλλά πόσο να το πληρώσω αυτό Στράτο μου; 

Δες, PRS SE vs PRS S2. Μιλάμε για κιθάρες με τα ίδια ΑΚΡΙΒΩΣ υλικά κατασκευής. Τα συναρμολογεί ο Ινδονήσιος; Στο χιλιάρικο η κιθάρα. Τα συναρμολογεί ο Αμερικάνος; Στο διχίλιαρο η κιθάρα. Ε κάπου λες ένα έλεος...


Νέκκονά μου είσαι εκτός θέματος.

Το θέμα είναι αν αξίζει τον κόπο να δώσεις 1000+ για μια παλιότερη κιθάρα ή να πάρεις μια καινούρια με τα ίδια χρήματα (αν δεν κάνω λάθος).

Άλλο πράγμα είναι η τιμολογιακή πολιτική και τα κόστη κάθε εταιρείας σχετικά με τα μοντέλα της.

 
 Η κιθαρα σα σχεδιασμος δεν εχει αλλαξει ουσιαστικα τα τελευταια 40 χρονια, οχι στα γνωστα μοντελα τουλαχιστον. Οποτε εχουμε ουσιατικα μια συγκριση φτηνοτερης υλοποιησης επι την εξελιξη της τεχνολογιας κατασκευης με ακριβοτερης υλοποιησης δια τη φθορα του χρονου.

 Για καποιον σαν εμενα που αρκουν τα απλα σημαδια την φθορας για να ξενερωσει, τα περιθωρια στενευουν. Καποιος παλι που τη βρισκει με το relic ? και ψηνεται να τραβιεται με επισκευες και τετοια, εχει πολυ υλικο για μελετη.

 Παντως τα ακριβα μοντελα του παρελθοντος, ειδικα οταν μιλαμε για τις κλασσικες κιθαρες στυλ στρατ, λες πολ και τετοια, και ωραιες υλοποιησεις ειχαν και σε ξυλα ειχαν κανονικα και οχι κατι αλαμπουρνεζικα που βλεπεις τωρα ? και ολα ωραια και καλα. Το θεμα ειναι, θα βρεις τετοια κιθαρα σε χαμηλη τιμη; Η που δε θα αξιζει γιατι θα γλυτωνεις λιγα, η που θα εχει πεσει απο τον 5ο οροφο η κιθαρα ?

 
Μεχρι κ τα τελη της προγουμενης δεκαετειας μια χαρα γιαπωνεζικες κιθαραρες εβρισκες σε τιμες κοντα στα 500-700 ευρω.

Αλλες ηταν προσεγμενες κ δε χρειαζονταν πολλα πολλα, αλλες ηθελαν τη φροντιδα τους, αλλα οι τιμες ηταν τοσο χαμηλα που αξιζε να σκασεις αλλα 200 ευρω ας πουμε σε ταστα.

Δε μιλαω για ο,τι να'αι μοντελα.

Μιλαω για Tokai Goldstar κοντα στο 85, Les Pauls απο τα sought after πιο ακριβα μοντελα 80's κ απο σουπερστατ ασ'τα να πανε απο Ibanez Japan τελη 80'ς αρχες 90'ς μεχρι κ 350 εβρισκες.

Προς τα τελη της δεκαετειας με ολα αυτα που γινονται, ολα πηραν πολυ πανω σε τιμη.

Θυμαμαι πως απο εκει που εβρισκα πολυ πραγμα σε reverb ακομα κ σε απιστευτες custom ESP superstrats κατω απο χιλιαρικο, μεσα σε 6 μηνες ολα πηραν ενα 50-60% πανω ?

Στην Ελλαδα δε, ολα αυτα τα μοντελα γιναν πιο σπανια στις αγγελιες. Κ φυσικα ανεβηκαν κ οι τιμες εδω , αφου κ πιο λιγες βρισκεις κ το reverb που ειναι για πολλους ο συμβουλος τιμης, λεει αλλα πλεον.

Κριμα για οσους γουσταρουμε αυτα τα οργανα.

 
@vrasidas27 στην Ολλανδία ακόμα βρίσκεις high end Tokai/Greco μεταξύ 600-800. Έχω φάει τον παπά κι εγώ με το brand στο headstock και θέλω Fender/Gibson, αλλιώς θα είχα βρει άσχημους μπελάδες.

 
@vrasidas27 στην Ολλανδία ακόμα βρίσκεις high end Tokai/Greco μεταξύ 600-800. Έχω φάει τον παπά κι εγώ με το brand στο headstock και θέλω Fender/Gibson, αλλιώς θα είχα βρει άσχημους μπελάδες.
Εννοεις σε μαγαζια που εχουν κ μεταχειρισμενα ή αγγελιες?

Εχω βρει ενα σαιτ γερμανικων αγγελιων κ το τι γινεται στις κιθαρες δεν περιγραφεται... (οχι μονο Τζαπαν, τα παντα)

Κ οι τιμες ειναι πολυ καλες, οχι απλα καλυτερες απο εδω, σαν προ κρισης ενα πραγμα. (τουλαχιστον μεχρι πριν 3 μηνες που το κοιταξα τελευταια φορα)

 
Yπάρχει και ενα πολυ αγαπημένο μου "breed" ηλεκτρικής απο '70s και κυριως '80s Japan που θα αποκαλέσω Alembic του φτωχου. Double-cut carved top σωματα, neck-through laminate necks, hardware γομαρισιο, 37 διακοπτακια και παντοτε natural φινιρισμα. Κλασσικη συνταγη που κυκλοφορησε απο απειρες εταιρειες - Yamaha, Aria, Roland, Ibanez, El Maya, Westone σε διαφορα βαλαντια (και συχνα σε μπασοπαραλλαγη). Οι πιο high-end της κατηγοριας (πχ οι top of the line Ibanez Musician, Αria Pro II RS) εχουν ξεφυγει πλεον τιμολογιακα αλλα υπαρχουν ακομα πολλα πιο "ταπεινα" μοντελα που μπορεις ευκολα να τα βρεις αρκετα κατω απο το χιλιαρικο. Και ειναι ΚΙΘΑΡΑΚΛΕΣ, φτανει να παρεις με τα ρεστα και κανα πακετο εμπλαστρα γιατι θα σου βγει η μεση. Δεν εχω πετυχει σχεδον τιποτα συγχρονης παραγωγης που να μπορει να πλησιαστει αυτη την συγκεκριμενη συνταγη, ποσο μαλλον με συγκρισιμη τιμη, με τετοια υλικα και MIJ premium. Oποτε αν καποιου του κανει κλικ αυτο το στυλ κιθαρας κατ'εμε ΔΑΓΚΩΤΟ για '80s οργανο παρα να ψαχνεις κατι νεο σε παρομοιο στυλ.

vgw6gmsksvrc6qzo9qet.jpg


012f0d_8326fb9ab38e4cc9993a0f5d272559c7~mv2.png


 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ας πούμε ότι αναφέρομαι σε μια super start made in Japan πχ


Αν αναφερεσαι ΜΟΝΟ σε super strat φυσικα και οχι...εκτος και αν παιζεις hair metal και εχεις καποιο ειδικο ενδιαφερον για αυτη την εποχη του σπασουαρ και σεσουαρ? (ποτε δεν ξερεις μπορει καποτε να αποδειχτουν και συλλεκτικες ή super cool μαζι με τις ΒΑΤΕΣ)

Αν αναφερεσαι σε πραγματικα καλες κιθαρες της εποχης (π.χ. Ibanez Artist, YAMAHA SG/SA/AS), Fender USA early American stds/Strat Plus, Tokai κτλ.) φυσικα και ΝΑΙ .

Η καλυτερη strat που εχω παιξει στη ζωη μου (και ειχα δεκαδες, including CS, 60s-early 70s vintage ones) ειναι χαλαρα η 89αρα μου stock American std , πουπουλο (λογω του poplar σωματος μαλλον) και "τα λεει" οπως καμμια αλλη λογω των εκπληκτικων flat poles & του Delta Tone 

20210509_235627.thumb_.jpg.e7ff3bcff8427825d0f527778b192f19.jpg


Εννοειται οτι αν πετυχεις στο χιλιαρικο, οπως εγω,  και την ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ των strat  (90s strat plus) αγοραζεις ΧΘΕΣ και δεν το λες ουτε του παππα..... (σιγα μην την βρεις στο χιλιαρικο αλλα λεμε τωρα....)

str.jpg


Οι 80s & 90s Vintage Reissue Ιαπωνικες Fender υποφερουν (με εξαιρεση καποια μοντελλα που εχουν Fender USA μαγνητες) απο αθλια ηλεκτρικα και μαγνητες αλλα ειναι πολυ καλα κατασκευασμενες κιθαρες ενω εχουν και συλλεκτικο ενδιαφερον αλλα 1000ρικο δεν δινω.    

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Yπάρχει και ενα πολυ αγαπημένο μου "breed" ηλεκτρικής απο '70s και κυριως '80s Japan που θα αποκαλέσω Alembic του φτωχου. Double-cut carved top σωματα, neck-through laminate necks, hardware γομαρισιο, 37 διακοπτακια και παντοτε natural φινιρισμα. Κλασσικη συνταγη που κυκλοφορησε απο απειρες εταιρειες - Yamaha, Aria, Roland, Ibanez, El Maya, Westone σε διαφορα βαλαντια (και συχνα σε μπασοπαραλλαγη). Οι πιο high-end της κατηγοριας (πχ οι top of the line Ibanez Musician, Αria Pro II RS) εχουν ξεφυγει πλεον τιμολογιακα αλλα υπαρχουν ακομα πολλα πιο "ταπεινα" μοντελα που μπορεις ευκολα να τα βρεις αρκετα κατω απο το χιλιαρικο. Και ειναι ΚΙΘΑΡΑΚΛΕΣ, φτανει να παρεις με τα ρεστα και κανα πακετο εμπλαστρα γιατι θα σου βγει η μεση. Δεν εχω πετυχει σχεδον τιποτα συγχρονης παραγωγης που να μπορει να πλησιαστει αυτη την συγκεκριμενη συνταγη, ποσο μαλλον με συγκρισιμη τιμη, με τετοια υλικα και MIJ premium. Oποτε αν καποιου του κανει κλικ αυτο το στυλ κιθαρας κατ'εμε ΔΑΓΚΩΤΟ για '80s οργανο παρα να ψαχνεις κατι νεο σε παρομοιο στυλ.





 
Εννοείται ότι μιλάμε για φοβερά ποιοτικές και ακριβές κατασκευές. Μου έκανε πάντα εντύπωση πώς κάτι τέτοιες κιθάρες με ατάκα-κοτρώνα στο στομάχι και πρίμα για αιώνες που μπορούν να υποστηρίξουν μεταλλό-μαγνήτες με 968769873 kΩ αντίσταση δεν "έπιασαν" ποτέ στα πιο ακραία είδη. Ίσως δεν έχουν αρκετά σατανικό look :)  

 
Καλημέρα και καλή χρονιά!

Όσον αφορά το αρχικό ερώτημα θα αγόραζα μόνο αν μου άρεσε πάρα πολύ εμφανισιακά και ταυτόχρονα μου περίσσευαν τα χρήματα!

Ωστόσο, στη παρούσα φάση της ζωής μου γενικότερα δεν θα αγόραζα κιθάρα.

Το σίγουρο όμως είναι ότι είμαι από αυτούς που ψωνίζουν με το μάτι.

Μιας και αναφέρθηκαν οι mij κιθάρες: Το 2004 πήρα μια Ibanez prestige mij, edge pro floyd κλπ.

Μετά από 19 χρόνια και 9 μήνες (ή 237 μήνες αν προτιμάτε) κάθε φορά που τη πιάνω εντυπωσιάζομαι με τη ποιότητα κατασκευής. Το ίδιο και με μια Jackson mij του 2009.

Χαριτολογώντας λέω για αυτές τις κιθάρες ότι οι τύποι που τις έφτιαξαν ή θα έφτιαχναν καταπληκτικές κιθάρες ή θα έκαναν χαρακίρι.

 
Εννοεις σε μαγαζια που εχουν κ μεταχειρισμενα ή αγγελιες?
Στο marktplaats, που είναι η αντίστοιχη "Χρυσή Ευκαιρία". Βρίσκεις από Tokai μέχρι αυτοκίνητα ?

Πολύ προσιτές τιμές σε σχέση με Ελλάδα, βαστάω καλά όμως ακόμα.

 
Προφανώς το αρχικό ερώτημα δεν αφορούσε την περίπτωση που κάποιος έχει μια 90s - 80s κιθάρα άπαιχτη στο χρονοντούλαπο του και την δίνει πχ για 800 ευρώ - Για να είμαι και συγκεκρίμενος δλ το αναφέρω. Σαφώς μια τέτοια περίπτωση ίσως να αποτελούσε και "ευκαιρία".

Όπως πολύ σωστα αναφερθήκε οι πιο πολλές απο δαύτες πέρα απο τον ρομαντισμό μια άλλης 10ετίας που κουβαλάνε, σαφώς θα κουβαλάνε και φθαρμένα τάστα, floyd, χτυπήματα αρκετά κλπ. Οπότε συνδιαστικά με ότι επισκευή θα χρειαστεί ένα τέτοιο όργανο σίγουρα κάποιος μπορεί ξεκάθαρα να αγοράσει used μια ibanez prestige του 2019.

Αφορμή για το ερώτημα ήταν οι αγγελίες ( εδώ αλλα και reverb ) για την υπερκοστολόγηση τέτοιων "παλαιών" οργάνων και πόσο VFM μπορεί να ειναι σε σχέση με τα παραπάνω και τις παρούσες τιμές που "παίζουν" στην αγορα σε παρόμοιο εύρος τιμής.

Θεωρώ ότι αυτή η "τακτική" τύπου: " Πουλάω παλιό όργανο άρα είναι καλύτερο απο τα καινούργια και το κοστολογώ x3 " δεν είναι και η καλύτερη.

Θα μου πείτε ο καθένας πουλάει όσο θέλει....και ο εκάστοτε αγοραστής, αγοράζει όσο θέλει. Δεκτό. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα 90s ibanez petrucci 4.500 ευρω... κλαίω!!!!!!!!!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επειδή έχουν αναφερθεί πολλές φορές στη συζήτηση οι τιμές προ-εικοσαετίας ή και παλιότερα και γίνονται συγκρίσεις για την ποιότητα των τότε σε σχέση με τα σημερινά όργανα, καλό είναι να λαμβάνουμε υπόψιν ότι υπάρχει και ένας πληθωρισμός στη μέση. Δεν είναι σχόλιο για να μεταφερθεί η συζήτηση στην οικονομία, το οποίο δεν επιτρέπεται άλλωστε από τους κανόνες του forum, είναι απλά μια αντικειμενική παρατήρηση. Καλύτερα αντί να συζητάμε για απόλυτα ποσά να βλέπουμε την αξία με πιο αντικειμενικά κρίτηρια. Πολλές high end superstrats των 80s για παράδειγμα, έπρεπε στην εποχή τους να δουλεύει κάποιος με τον κατώτατο μισθό 3 μήνες για να τις αγοράσει. Μια Gibson Les Paul Std σχεδόν ένα χρόνο. 

Με έναν κατώτατο μισθό αγόραζες κάποια πολύ low end γιαπωνέζικη Aria, Westone κλπ τέτοιο ή κάποια Κορεάτικη Vester, τότε που η ποιότητα κατασκευής στην Κορέα ήταν λίγο χειρότερη από τις σημερινές Ινδονησίες, Βιετνάμ κλπ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Στο βαθμο που μιλαμε για οργανο παρομοιας κατασκευης, δεν εχει σημασια το ποσο πουλιοταν τοτε σε σχεση με τον τοτε μισθο. Οι δασμοι, η δραχμη του διψηφιου πληθωρισμου, η μικροτερη εμπλοκη της ασιατικης αγορας, η χαμηλοτερη διεισδυση της αυτοματοποιημενης παραγωγης, και χιλιοι αλλοι δυο λογοι, διαμορφωναν μια αλλη πραγματικοτητα στις τιμες.

 Αν λοιπον δεν συντρεχουν αλλοι λογοι, συλλεκτικοτητας, σπανιων ξυλων κλπ, το μετρο παντα θα ειναι η τιμη του καινουργιου παρομοιου προιοντος. Και οπως οι τιμες των μεταχειρισμενων ανεβηκαν τελευταια λογω της γενικοτερης ανατιμησης των καινουργιων, ετσι και θα πεφτουν οσο πιο προσιτα γινονται αυτα.

 
@manosx Συμφωνώ απόλυτα, απλά είδα λίγο posts που σχολίαζαν τί κιθάρα έπαιρνες τότε με τόσα λεφτά κλπ. Εκεί πήγαινε. 

 
 Δεν υπαρχει συγκριση καμια. Ειδικα αν επεκτεινουμε το συλλογισμο μας περα απο τις κιθαρες, και παμε στο γενικοτερο εξοπλισμο με το ολο θεμα του home studio κλπ, ειναι να κλαις με μαυρο δακρυ για το τι λεφτα διναμε σε σχεση με το τι παιρναμε.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top