Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80 ή 90 με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023;

Κάθε εποχή είχε όργανα αδάμαντες και όργανα μάπα το καρπούζι - ασχέτως το brand που ανέφερε το headstock. Και βέβαια αυτό που ανέφερε σωστά ο @Spyros Delta στην αρχή του "νήματος": Άλλο μια PRS και άλλο μια Maya

Αυτός είναι ένας πολύ καθοριστικός παράγοντας για να θες να βάλεις και ένα τέτοιο όργανο (από τα '80s) στην... ντουλάπα σου.

Πάντως, αν κάποιος με ρώταγε τι θα διάλεγα ανάμεσα σε ένα πχ Squier P σημερινό και μια αξιοπρεπή γιαπωνέζικη κόπια '80s, με κλειστά μάτια τον Ιάπωνα.
Terry εσύ έχεις παίξει παντού επί δεκαετίες. Αν ήσουν 30 χρονών και είχες πολλά λιγότερα live θα έλεγες το ίδιο;

 
Terry εσύ έχεις παίξει παντού επί δεκαετίες. Αν ήσουν 30 χρονών και είχες πολλά λιγότερα live θα έλεγες το ίδιο;
Το νοσταλγία που ανέφερες, δεν το παρέθεσα τυχαία. Μένω στα '80s, γιατί στις αρχές αυτής της δεκαετίας πήρα το πρώτο μου μπάσο και όπως και να το δεις υπάρχει το attachment, η "νοσταλγία".

Αν ήμουν στα 30 μου, το πιθανότερο είναι να έλεγα το εντελώς αντίθετο- και είναι εντελώς κατανοητό, οι νεότεροι να έχουν διαμετρικά αντίθετη άποψη.

Αλλά θα επιμείνω (και θα ξανά συμφωνήσω με τον Σπύρο), υπήρχαν όργανα και όργανα (και) τότε, όπως φυσικά υπάρχουν όργανα και όργανα και στο σήμερα. 

Το αν θα έσκαγες ένα χιλιάρικο ή και περισσότερα για ένα κούτσουρο από τα τότε, εν πολλοίς πιστεύω ότι το καθορίζει αυτή η νοσταλγία (όπως βέβαια και να τα αξίζει το όργανο) .

Βέβαια έχω σκάσει πολύ περισσότερα από ένα Χ για να πάρω vintage κούτσουρο και είναι μια αγορά που δεν την μετάνιωσα ούτε για ένα δευτερόλεπτο. Αλλά όλα αυτά είναι μέσα στο κεφάλι μας ?

 
Καταρχάς καλώς όρισες στην παρέα μας.

Θα έλεγα πριν αρχίσεις να ποστάρεις να ρίξεις μια ματιά στους κανονισμούς του forum, γιατί οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιείς δεν επιτρέπονται.

Να διαφωνούμε μπορούμε, να χαρακτηρίζουμε απόψεις των άλλων ως μαλακίες και παπάντζες δε θα γίνει ανεκτό.

Οι FGN είναι φοβερές όντως!
Καταρχάς καλή χρονιά!, δεν αναφέρθηκα σε κάποιον την άποψη μ λέω. Ο άλλος και πουλάει μια ΒΙΔΑ από τα 60s 150ε, για συλλέκτες οργάνων οκ δεκτόν, για κάποιον όμως που θέλει να αγοράσει ένα όργανο value for money και κάποιος παρουσιάζει την σκούριασμενη βίδα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο ότι καθιστά το παλαιότερο όργανο άνωτερο με vintage sound κτλ εγώ το λέω παπαντζα. Τι λογοκρισια είναι αυτή παντού είναι φοβερό αυτό στην εποχή μας

 
Προσωπικά και σύμφωνα με τα γούστα μου, τις ανάγκες μου και τις ικανότητές μου θεωρώ πως σούπερ είναι η αμερικάνα μου με τα όσα προβλήματα είχε τότε που τη βρήκα μεταχειρισμένη ΚΑΙ εξακολουθώ να θεωρώ πως δεν έχω ακούσει καλύτερη, αλλά δεν λέω με τη καμία όχι και σε μια Αφίνιτι των 180ε που της έριξα 25 ε για άλλο χρώμα πικγκαρντ (το μόνο που είναι αμερικάνικο επάνω ?)  400ε για μαγνήτες και ηλεκτρικά (Ελληνικά Ασημένιος) και τελικά ένα σετ κλειδιά (γνωστή φίρμα, αγνοώ χώρα κατασκευής) 90ε, σύνολο 695ε και έχω μια μπουθάρα που φυσεί σύμφωνα με τα γούστα μου.

Η Αμερικάνα είναι σχεδόν συνομήλικη και απλά μεγαλώσαμε μαζί, δεν πωλείται αν και θα έβγαζα φράγκα

Ο καθείς με τις επιθυμίες του, νοσταλγία, χρηστικότητα, επένδυση κλπ

 
@Billytheking86 δεν είναι θέμα λογοκρισίας αλλά κάποιων ελάχιστων κανόνων καλής συμπεριφοράς, γιατί είναι εύκολο να υπάρξουν παρεξηγήσεις, ιδιαίτερα στον γραπτό λόγο.

Νομίζω πως όλοι καταλαβαίνουμε αυτό που λες και μπορεί να συμφωνούμε ή να διαφωνούμε. Δύο κοσμητικά επίθετα λιγότερα δεν κάνουν διαφορά ?

Καλώς όρισες και καλή χρονιά!

 
Ο άλλος και πουλάει μια ΒΙΔΑ από τα 60s 150ε, για συλλέκτες οργάνων οκ δεκτόν, για κάποιον όμως που θέλει να αγοράσει ένα όργανο value for money και κάποιος παρουσιάζει την σκούριασμενη βίδα η δεν ξέρω εγώ τι άλλο ότι καθιστά το παλαιότερο όργανο άνωτερο με vintage sound κτλ εγώ το λέω παπαντζα.
Καταρχάς χρόνια πολλά και για την ονομαστική σου εορτή.

Το θέμα vintage είναι μεγάλη ιστορία, τεράστια κουβέντα και προϋποθέτει (να το πω... ευγενικά) να έχεις φάει την σχετική "πετροβολιά". Και IMHO δεν είναι για όλους. 

Και εδώ υπάρχουν αδάμαντες, καθώς και υπερβολές και μάπα... καρπούζια.

Καλώς όρισες και με την ευκαιρία να υπενθυμίσω ότι η γενική κατεύθυνση είναι ότι τα λέμε χαλαρά, χωρίς να ανεβάζουμε τους τόνους.

 
Εγώ θα διαφωνήσω πως σήμερα φτιάχνονται ντε και καλά καλύτερα όργανα. Η εποχή της παπάντζας είναι σήμερα και το βλέπουμε παντού γύρω μας στις τιμές. Από το ρεύμα, το σούπερ μάρκετ, τα αυτοκίνητα μεχρι και τις κιθάρες.

Οι νεότεροι φίλοι πρέπει να έχουν υπόψη πως στο χιλιάρικο βρίσκεις και καλά όργανα αλλά και τραγικά καυσόξυλα όπως τις ltd που ανέφερα πιο πάνω. Απο προσωπική εμπειρία, και έχοντας δοκιμάσει διαφορες Squier, Vintage, Ltd, Epiphone, steinberger spirit κλπ, αν έχετε ενα χιλιάρικο να ρίξετε προτιμήστε usa ή japan.  Στις ως άνω φτηνοκιθάρες μπορείς λίγο-πολυ να φτιάξεις το playability πλην όμως σχεδόν ποτέ δε θα φτιάξεις tone της προκοπής σαν ένα καλό οργανο. Το ότι οι κιθάρες του πεντακοσαευρου ειναι καλυτερες σημερα απ οτι πριν 20 χρόνια δε σημαίνει οτι οι κιθαρες ειναι καλυτερες γενικά. 

Αυτά φυσικά εξαιρωντας τα ιαπωνικά  αντιγραφα lp που ανέφερα προηγουμένως

 
Εγώ θα διαφωνήσω πως σήμερα φτιάχνονται ντε και καλά καλύτερα όργανα.
Κοίτα, ας πάρουμε για παράδειγμα την Fender της δεκαετίας '70 και για μπόλικο διάστημα της δεκαετίας του '80, και την Gibson της αντίστοιχης εποχής. Από κατασκευαστικής άποψης... τραγωδία ? Ρουταρίσματα ο θεός να βάλει το χέρι του... κλπ. Αυτά (όχι όλα, αλλά πολλά από αυτά) τα όργανα όμως τα αγαπάμε για άλλους λόγους.

Σε αυτό το επίπεδο, καιρό τώρα, τα όργανα κόβονται/ ρουτάρονται με CNC και είναι "αλφάδια"- καμία σχέση με το... ένδοξο παρελθόν ?

Σαν συνολικές κατασκευές τα όργανα του σήμερα είναι καλύτερα. Από εκεί και πέρα ότι αρέσει στον καθένα. 

 
sa

Κάθε εποχή είχε όργανα αδάμαντες και όργανα μάπα το καρπούζι - ασχέτως το brand που ανέφερε το headstock. Και βέβαια αυτό που ανέφερε σωστά ο @Spyros Delta στην αρχή του "νήματος": Άλλο μια PRS και άλλο μια Maya
Μιλωντας για PRS 80΄s και σημερινες, θα πω (γιατι γνωριζω απο πρωτο χερι), οτι σε καποια σημεια τουλαχιστον, ειναι ασυγκριτα καλυτερες οι παλιες.

Φασον γεφυρα απο MannMade και κλειδια απο Schaller τοτε, απομιμηση αυτων στις σημερινες (αφου απομιμηση αυτων προσπαθουν να ειναι η prs γεφυρα και κλειδια που βαζουν σημερα). Ακομα κι αν "γραφουν" prs τα σημερινα, δεν πιανουν μια μπροστα σε εκεινα.

Πιστευω και τα ξυλα πολυ καλυτερα τοτε. Πχ brazilian rosewood τοτε ηταν default για τις ταστιερες, στις σημερινες βαζει μονο σε κατι κομματια private stock, πανω απο 10000€ οργανα, αν δεν κανω μεγαλο λαθος.
(μη ξεχναμε οτι η PRS ξεκινησε το 1985 με αφορμη ενα πολυ καλο φορτιο ξυλα που αγορασε ο PRS, που καποια στιγμη ετσι κι αλλιως θα ... στερευε, και παραγωγη 15 κιθαρων την ημερα).

Μαγνητες .... στανταρ μαπα σε ολες τις δεκαετιες ?

Μονο ο vintage bass ηταν καλος μαγνητης.

Συμπερασμα, μια PRS του 1987 που ξεκινησε 420.000 δρχ και σε 2 χρονια (με τη φημη που απεκτησε) εφτασε* το ιδιο οργανο να πωλειται 820.000 δρχ (το δικο μου δλδ), δλδ απο 1200€ πηγε 2300€ (σημερινη αγοραστικη αξια δεν ξερω) συναγωνιζεται και ισως ξεπερνα οργανα 10.000-15.000€.
ΑΝ την εβρισκες καινουργια και απαιχτη στη θηκη της, θα σκεφτοσουν οτι δεν αξιζει πανω απο 1000€ ???

Κλαις κανονικα εδω ????

* τοτε μεν δεν υπηρχε thomann και τα μαγαζια εβαζαν οτι τιμη γουσταραν, αλλα και σε ολο τον κοσμο δε, οι τιμες της PRS διπλασιαστηκαν.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πιστευω και τα ξυλα πολυ καλυτερα τοτε. Πχ brazilian rosewood τοτε ηταν default για τις ταστερες, στις σημερινες βαζει μονο σε κατι κομματια private stock, πανω απο 10000€ οργανα, αν δεν κανω μεγαλο λαθος.
Τα έγραψες εξαιρετικά...

Και να προσθέσω ότι επειδή οι Ιάπωνες δεν είχαν υπογράψει τη συνθήκη SITES (που αφορούσε στα... κσύλα και στα απειλούμενα είδη), παρά πολύ αργότερα από τις ΗΠΑ (που υπέγραψαν με τη δημιουργία της συνθήκης στις αρχές των '70s), στις καλές κόπιες τους συνέχιζαν βάζουν τα good stuff κσύλα μέχρι κάποια στιγμή των '80s.

Και επειδή το έθιξα νωρίτερα, μια αξιοπρεπής Japan κόπια '80s, ενός ως πούμε P, θα ήταν ή alder ή ash, όπως δηλαδή ένα κανονικό Fender P. To hardware θα ήταν μια χαρά, η κατασκευή εξαιρετική και ο μαγνήτης 99,9% θα ήταν ένας DiMarzio- είχα τέτοιο κούτσουρο.     

Δεν μπαίνω καν στον κόπο να το συγκρίνω με ένα σημερινό Squier «P»- και ναι, σε εισαγωγικά το P, γιατί το μόνο κοινό που έχει με το κανονικό Fender P είναι στο σχήμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
sa

Μιλωντας για PRS 80΄s και σημερινες, θα πω (γιατι γνωριζω απο πρωτο χερι), οτι σε καποια σημεια τουλαχιστον, ειναι ασυγκριτα καλυτερες οι παλιες.

Φασον γεφυρα απο MannMade και κλειδια απο Schaller τοτε, απομιμηση αυτων στις σημερινες (αφου απομιμηση αυτων προσπαθουν να ειναι η prs γεφυρα και κλειδια που βαζουν σημερα). Ακομα κι αν "γραφουν" prs τα σημερινα, δεν πιανουν μια μπροστα σε εκεινα.

Πιστευω και τα ξυλα πολυ καλυτερα τοτε. Πχ brazilian rosewood τοτε ηταν default για τις ταστιερες, στις σημερινες βαζει μονο σε κατι κομματια private stock, πανω απο 10000€ οργανα, αν δεν κανω μεγαλο λαθος.
(μη ξεχναμε οτι η PRS ξεκινησε με αφορμη ενα πολυ καλο φορτιο ξυλα που αγορασε ο PRS, που καποια στιγμη ετσι κι αλλιως θα ... στερευε).

Μαγνητες .... στανταρ μαπα σε ολες τις δεκαετιες ?

Μονο ο vintage bass ηταν καλος μαγνητης.

Συμπερασμα, μια PRS του 1987 που ξεκινησε 420.000 δρχ και σε 2 χρονια (με τη φημη που απεκτησε) εφτασε* το ιδιο οργανο να πωλειται 820.000 δρχ (το δικο μου δλδ), δλδ απο 1200€ πηγε 2300€ (σημερινη αγοραστικη αξια δεν ξερω) συναγωνιζεται και ισως ξεπερνα οργανα 10.000-15.000€.
ΑΝ την εβρισκες καινουργια και απαιχτη στη θηκη της, θα σκεφτοσουν οτι δεν αξιζει πανω απο 1000€ ???

Κλαις κανονικα εδω ????

* τοτε μεν δεν υπηρχε thomann και τα μαγαζια εβαζαν οτι τιμη γουσταραν, αλλα και σε ολο τον κοσμο δε, οι τιμες της PRS διπλασιαστηκαν.

.




 Το OP αφορα παλιες κιθαρες που μπορεις να βρεις ρεαλιστικα γυρω στο 1000ρικο, και αναφερει σα παραδειγμα καποιες superstrat του 80. Για αυτες μιλαμε, αν παλι βρει καποιος Les Paul του 59 με ενα χιλιαρικο ? ας μου παρει και μενα καμια 30ρια ?

 
 Το OP αφορα παλιες κιθαρες που μπορεις να βρεις ρεαλιστικα γυρω στο 1000ρικο, και αναφερει σα παραδειγμα καποιες superstrat του 80. Για αυτες μιλαμε, αν παλι βρει καποιος Les Paul του 59 με ενα χιλιαρικο ? ας μου παρει και μενα καμια 30ρια ?
ΟΚ.
Japan superstrat αφορα ενα παραδειγμα που εδωσε. Ο τιτλος μιλα γενικοτερα "Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80 ή 90 με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023;"

Οποτε θα πρεπει να αποκλεισουμε αυτην την γενικοτητα, αλλα και να δωσουμε μια γνωση στα νεα παιδια για το τι επαιζε τοτε.
Και μιλω ως παιχτης PRS USA 80's και Fender 60's, 70's 80's κλπ εως και Harley Βenton 20's (καινουργιου αιωνα).

Και οφειλω να ομολογησω οτι η διαφορα τιμης δεν δικαιολογει την διαφορα ποιοτητας.
Οπως γνωριζουμε ομως στην αγορα οργανων, ολα ξεκινανε σε μια στανταρ τιμη και καθε καλυτερη λεπτομερεια ... διπλασιαζει την τιμη.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μα αυτές πληρώνουμε...

Λάθος... χρυσοπληρώνουμε.
Για αυτο λεω παντα: Μακάριοι οι πτωχοί τοῖς ὠσῐ́ν

(οι κουφοι ειναι ευτυχισμενοι)

 
Εγώ θα μείνω αυστηρά σ' αυτό ...

Ας πούμε ότι αναφέρομαι σε μια super start made in Japan πχ. Πως σας "ακουγεται" σαν deal δεδομένου ότι σήμερα ακόμα και μία μεξικάνικη η made in indonesia κιθάρα των 1000+ ευρω, είναι πολύ πιθανό εώς και βέβαιο να έχει καλύτερη ποιότητα η εργονομία κλπ


Και αυτό για να επισημάνω δύο-τρία πραγματάκια, που κάνουν αυτή την σύγκριση άκυρη.

Κατ' αρχήν, το να συγκρίνουμε μια κιθάρα made in japan με μια άλλη πχ made in Indonesia τιμολογιακά, δεν έχει κανένα νόημα.

Είναι σαν να συγκρίνεις τιμολογιακά μια Αμερικάνικη κιθάρα με μια Κινέζικη.

Θα πρέπει να συγκρίνεις μια made in Japan πχ των 80s που όπως λες μετάχειρη πάει 1000+, με μια καινούρια made in Japan, που δεν θα την βρεις κάτω από 1600 (ακόμα και οι made in Japan Aria ξεκινάνε από 1600 περίπου, δεν πάω σε πιο γνωστές εταιρείες).

Αν θέλεις όμως να συγκρίνεις τιμές, σύγκρινε τις made in Indonesia και Mexico τώρα, με πριν μερικά (λίγα) χρόνια.

Οι τιμές τους υπερδιπλασιάστηκαν.

Δεν είναι καθόλου πιθανό ότι θα έχει καλύτερη ποιότητα, θα έλεγα μάλιστα ότι ειδικά στις κιθάρες κοντά στο χιλιάρικο, σήμερα η ποιότητα των υλικών είναι μάλλον χαμηλότερη (ειδικά στα ξύλα, κάτι agathis και κάτι poplar ή κάποια ξύλα κοντινά σε χαρακτηριστικά με το μαόνι έχουν).

Αυτό για την εργονομία δεν το καταλαβαίνω, αν μιλάμε για κιθάρες ίδιου τύπου.

Να θυμίσω εδώ ότι η Matsumoku χρησιμοποιούσε cnc από τα 70s, και κατασκεύαζε κιθάρες και parts για ένα σωρό άλλες γνωστές εταιρείες.

Οι japan made κιθάρες, ήταν γνωστές για την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, και την προσοχή στην λεπτομέρεια, καθώς επίσης και για τα καλά υλικά που είχαν.

Δεν θεωρώ ότι υπάρχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία σε Japan made όργανα, εκτός από κάποιες εξαιρέσεις.

Όμως και οι made in Indonesia κιθάρες, έχουν ξεπεράσει πια τα 2000 από άποψη τιμής.

Πχ.

https://www.thomann.de/gr/strandberg_boden_prog_nx_7_charcoal.htm

Όλο το θέμα της ποιότητας λοιπόν στις σημερινές κιθάρες, είναι τα υλικά, και το QC που έχει κάθε εταιρεία, γιατί τα περισσότερα parts φτιάχνονται σε Κίνα και Ινδονησία (και Mexico).

 
 Τη διαφορα τη χρυσοπληρωνεις ΟΚ, αλλα αυτο αφορα και τις καινουργιες, δεν εχει σχεση με τις παλιες.

 Η ερωτηση εχει να κανει με το ποσο αξιζει να πας πισω, τι κερδιζεις και το χανεις απο αυτο.

 Τα μεταχειρισμενα αξιζουν φυσικα αν ειναι σε καλη κατασταση. Δηλαδη αξιζει να παρεις μια αμερικανικη τις προηγουμενης δεκαετιας αντι για μια μεξικανα, η μια μεξικανα της προηγουμενης δεκαετιας αντι για squier.

 Αλλα να πας 40 χρονια πισω, τη στιγμη που μπορεις να παρεις μια καλη καινουργια κιθαρα, πρεπει να εχεις στο μυαλο σου η την επενδυση η καλο ?

 
1. Δηλαδη αξιζει να παρεις μια αμερικανικη τις προηγουμενης δεκαετιας αντι για μια μεξικανα, η μια μεξικανα της προηγουμενης δεκαετιας αντι για squier.

 Αλλα να πας 40 χρονια πισω, τη στιγμη που μπορεις να παρεις μια καλη καινουργια κιθαρα, πρεπει να εχεις στο μυαλο σου η την επενδυση η καλο ?


1. Γιατί να μην αξίζει? Δηλαδή εσύ θα προτιμούσες σημερινή Μεξικάνα, από παλαιότερη Αμερικάνα (αν φυσικά τις δοκίμαζες και η Αμερικάνα ήταν καλύτερη)?

2. Δεν νομίζω ότι πάει κανείς πίσω επίτηδες, εκτός αν πρόκειται για εξαιρετικές περιπτώσεις. Αν όμως δοκιμάσεις δύο κιθάρες και η μια είναι καλύτερη δεν θα την πάρεις επειδή είναι πιο παλιά?

Εδώ οι ίδιες οι εταιρείες βγάζουν μοντέλα VOS, και τις κοπανάνε στο κεφάλι τιμολογιακά.

 
1. Γιατί να μην αξίζει? Δηλαδή εσύ θα προτιμούσες σημερινή Μεξικάνα, από παλαιότερη Αμερικάνα (αν φυσικά τις δοκίμαζες και η Αμερικάνα ήταν καλύτερη)?

2. Δεν νομίζω ότι πάει κανείς πίσω επίτηδες, εκτός αν πρόκειται για εξαιρετικές περιπτώσεις. Αν όμως δοκιμάσεις δύο κιθάρες και η μια είναι καλύτερη δεν θα την πάρεις επειδή είναι πιο παλιά?

Εδώ οι ίδιες οι εταιρείες βγάζουν μοντέλα VOS, και τις κοπανάνε στο κεφάλι τιμολογιακά.


 1. Αυτο λεω, οτι αξιζει.

 2. Εχω δει κιθαρες 40 ετων σε VOS κατασταση, και δε θα ειχα προβλημα να παρω μια τετοια. Οι περισσοτερες ομως εχουν περασει του χριστου τα παθη ? και δε θα εδινα λεφτα για ταλαιπωρημενο εργαλjειο ?

 
Αλήθεια από πότε άρχισαν οι κατασκευαστές να χρησιμοποιούν stainless steel frets? Τουλάχιστον σε αυτές τις κιθάρες δεν χρειάζεται refretting...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top