Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80 ή 90 με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023;

LightStringer

Νέο μέλος
Μηνύματα
511
Πόντοι
18
Χρόνια πολλά αρχικά και καλή χρονιά για όλους!

Η απορία μου λοιπόν: Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80s ή 90s με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023; 
 

Ας πούμε ότι αναφέρομαι σε μια super start made in Japan πχ. Πως σας "ακουγεται" σαν deal δεδομένου ότι σήμερα ακόμα και μία μεξικάνικη η made in indonesia κιθάρα των 1000+ ευρω, είναι πολύ πιθανό εώς και βέβαιο να έχει καλύτερη ποιότητα η εργονομία κλπ

Ας πούμε ότι δέχομαι μόνο τον όρο συλλεκτική αξία για μια τόσο παλιά κιθάρα αλλά πέρα από αυτό;

Παίρνεις ότι πληρώνεις;

Η πληρώνεις μόνο το γεγονός ότι κάποιος σε "επιασε" κορόιδο πχ επειδή "πατησε" πανω στον ρομαντισμό και στην ουτοπική σου σκέψη ότι: "ξέρεις κατι φίλε; Εφόσον το όργανο είναι παλιό, είναι και καλύτερο"!

Ποια είναι η γνώμη σας;

 
δεδομένου ότι σήμερα ακόμα και μία μεξικάνικη η made in indonesia κιθάρα των 1000+ ευρω, είναι πολύ πιθανό εώς και βέβαιο να έχει καλύτερη ποιότητα η εργονομία κλπ
Δε θα το χαρακτήριζα πολύ πιθανό και σίγουρα όχι βέβαιο.

Δεν παίζονται οι Ιάπωνες, αλλά θα πρέπει να μας πεις και μάρκα, εργοστάσιο, χρονιά, κλπ. Δηλαδή αν μιλάμε για Tokai, Greco, Fender "Squier" και τέτοια, τότε αξίζουν τα χαρτιά. Ειδικά από εργοστάσια όπως Fujigen και Iida Gakki.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η γνώμη μου είναι ότι μου αρέσουν πολύ οι κιθάρες αυτών των 10ετιων (80's-90's ).

Η πρώτη μου "καλή" και αγαπημένη  κιθάρα είναι μια strat made in Japan,  Ocean turquoise .

Είναι οι αγαπημένες μου 10 ετιες γιατί στα 80's άρχισα να ακούω μουσική και γι αυτό κάνω relate με αυτές τις κιθάρες. 

1. Οι Japan,  μου αρέσουν πολύ. 

2 .Όχι δεν θα έδινα 1000 ευρώ για μια τέτοια. 

3. Με 1000 ευρώ θα έπαιρνα μια καινούργια Αμερικανική strat.

 
Δε θα το χαρακτήριζα πολύ πιθανό και σίγουρα όχι βέβαιο.

Δεν παίζονται οι Ιάπωνες, αλλά θα πρέπει να μας πεις και μάρκα, εργοστάσιο, χρονιά, κλπ. Δηλαδή αν μιλάμε για Tokai, Greco, Fender "Squier" και τέτοια, τότε αξίζουν τα χαρτιά. Ειδικά από εργοστάσια όπως Fujigen και Iida Gakki.
Μήπως όντως δε παιζόντουσαν κάποτε....και όχι σήμερα με τα "νέα" δεδομένα ειναι τό ερώτημα. Ειχα αρκετές εκείνης της 10ετίας. Και usa κ japan... αλλά δε νιώθω ότι ήταν "καλύτερες" σε κάτι απο μια "σημερινή" πχ charvel mexico των 1000 ευρώ....

 
Μήπως όντως δε παιζόντουσαν κάποτε....και όχι σήμερα με τα "νέα" δεδομένα ειναι τό ερώτημα. Ειχα αρκετές εκείνης της 10ετίας. Και usa κ japan... αλλά δε νιώθω ότι ήταν "καλύτερες" σε κάτι απο μια "σημερινή" πχ charvel mexico των 1000 ευρώ....
Καθαρά προσωπική εμπειρία, αλλά 9 στις 10 που έχω παίξει από Ινδονησία/Μεξικό/Κορέα ήταν απογοήτευση για τα χρήματα και το hype. Αρνούμαι να δώσω πάνω από 600-700 για τέτοια όργανα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η απομίμηση, strat που πήρα πριν μια εβδομάδα με 150 ευρώ....μου ακούγεται strat...100%.

Και πολύ καλό μανίκι. 

Αν μπορεί κάποιος να αγνοήσει το τι γράφει το headstock...εγώ θα έλεγα το 1000 να το σπάσει σε 3 διαφορετικές (π.χ μια strat μια Tele και μια Lp)...φθηνές..

Ή ακόμα σε πιο πολλές φθηνότερες. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οκ αυτό ειναι θέμα πληθωρισμού και όχι ισως αντικειμενικής αξίας ( αν υπάρχει τέτοιος όρος δλ )


Δεν είναι μόνο ο πληθωρισμός. Μια χαρά πληθωρισμό είχε και μέχρι το 2017-18 που κόστιζαν 900 ευρώ οι US special strat. Δεν κόστιζαν λιγότερα τα προηγούμενα χρόνια, νομίζω.

Έχουν να κάνουν πολλοί παράγοντες, όπου επιδρούν στα κόστη της παρασκευής του προϊόντος (πχ ενέργεια), και της μεταφοράς μεχρι το κατάστημα.

 
Εξερταται απο το με ποσα βρισκεις αντιστοιχα μοντελα στην αγορα

Απο Γιαπωνεζικες σουπερστρατ εχω πουλησει κ αγορασει μπολικες Ibanez την τελευταια δεκαετεια στα 350-550.

Οι μοντερνες διπλα διπλα με τις late 80's early 90's δε στεκουν inho. 

Αλλα αυτο εχει να κανει με τα ξυλα κ τα φινιρισματα που επελεξε η Ιμπανεζ για τα συγκεκριμενα μοντελα κ την αισθηση που αυτα αφηνουν. Ηχητικως κ οι μεν κ οι δε θελουν μαγνητες κ παιχτικως κ οι παλιες κ οι καινουργιες παιζουν πανευκολα 

Τωρα αν η σουπερστρατ που περιγραφεις ειναι ας πουμε ESP της ιδιας περιοδου, λογικο ειναι να κανει ζηταει τοσα (κ περισσοτερα) αφου τοσο ειναι οι τιμες τους στην αγορα.

Αντικειμενικα δεν ειναι πολλα, αλλα μιλαμε για ενα καθαρα υποκειμενικο ζητημα κ ποσα εισαι διατεθειμενος να δωσεις εσυ.

Εγω ας πουμε στις σουπερστρατ εχω ταβανι τα 550-600 (υπολογιζω κ αναβαθμιση μαγνητων αλλα 200) κ κοιταω μονο Ibanez Japan early 90's. Οι γιαπωνεζες ESP που ειχα παλιοτερα ηταν καλυτερα οργανα για εμενα, με μπρατσα πιο κοντα στα γουστα μου, αλλα τοσα λεφτα για σουπερστρατ (για τους ηχους που τη θελω) δεν δινω

 
Το ότι είναι Japan προσωπικά δε μου λέει τίποτα. Η χώρα προέλευσης είναι ένα δεδομένο, η χρονολογίες ένα άλλο, το εργοστάσιο ένα τρίτο και πάει λέγοντας. Και φυσικά κάποια όργανα είναι σήμερα overhyped κατά την ταπεινή μου γνώμη επειδή ήταν πολύ καλά στην εποχή τους. 
 

Εκείνες τις εποχές οι mid level κιθάρες ήταν επιπέδου Harley Benton και πολύ λέω. Gibsons με τάστα χωρίς crowning τετράγωνα και διακόσια κιλά η μία, κάτι Fender (αυτές που το "Made In Mexico"φαίνεται από μπροστά στο headstock) με τάστα που εξείχαν και σου έκοβαν τα χέρια, κιθάρες από ασπρόξυλα και κόντρα πλακέ ή από 3-4 κομμάτια "ποιοτικού ξύλου", φινιρίσματα λες και την έβαψες την κιθάρα με το ρολό για το ταβάνι κλπ...

Οπότε οι MIJ κιθάρες που ήταν πιο προσεγμένες σε κάποιες τέτοιες λεπτομέρειες απέκτησαν φήμη. Εκεί που είναι η αγορά όμως σήμερα γι' αυτές τις κιθάρες, δεν αξίζουν τον κόπο.

Και ερχόμενος στις superstrat, ακόμη και σε μια top of the line ESP των 80s, τί πληρώνεις σήμερα ακριβώς; Η ταστοδουλειά που είχε, πιθανότατα δεν υπάρχει πλέον. Το τρέμολο χιλιοπαιγμένο. Οι μαγνήτες της, τίποτα το ιδιαίτερο. Άρα κατά βάση hype και συλλεκτικότητα. 

Τί καλύτερο θεωρείται ότι έχουν αυτές οι κιθάρες από μια σημερινή Schecter ή  Charvel αυτής της κατηγορίας τιμής; Ρωτάω κι εγώ μπας και καταλάβω. 

 

 
Τί καλύτερο θεωρείται ότι έχουν αυτές οι κιθάρες από μια σημερινή Schecter ή  Charvel αυτής της κατηγορίας τιμής; Ρωτάω κι εγώ μπας και καταλάβω. 

 




 Εχουν το καλο οτι μπορεις να τις βρεις ενιοτε σε σκοτωμενες τιμες, και να τις μεταπωλησεις σε αρκετα υψηλοτερες λογω "hype" και του "they don't make them like they used to". Σε αντιθεση με τις κλασσικες μαρκες fender, gibson κλπ, που τα περιθωρια για τετοια "τυχερα" ειναι πολυ πιο στενα.

 Υπαρχουν καποια εντυπωσιακα παλια μοντελα superstrat, αλλα ειναι αυτο που λες, οταν εχουν περασει δεκαετιες πανω απο ενα οργανο, που ο σχεδιασμος του μαλιστα ΔΕΝ ειναι τυπου "δεν σπαει- δε χαλαει", ε δεν αξιζει τον κοπο για best buy αγορα, μονο για αρρωστακια και συλλεκτες.

 
Και ερχόμενος στις superstrat, ακόμη και σε μια top of the line ESP των 80s, τί πληρώνεις σήμερα ακριβώς; Η ταστοδουλειά που είχε, πιθανότατα δεν υπάρχει πλέον. Το τρέμολο χιλιοπαιγμένο. Οι μαγνήτες της, τίποτα το ιδιαίτερο. Άρα κατά βάση hype και συλλεκτικότητα. 

Τί καλύτερο θεωρείται ότι έχουν αυτές οι κιθάρες από μια σημερινή Schecter ή  Charvel αυτής της κατηγορίας τιμής; Ρωτάω κι εγώ μπας και καταλάβω. 

 
Θα σου πω απο προσωπικη εμπειρια.

Θεωρω αυτες τις σουπερστρατ που περιγραφω πιο πανω απιστευτο vfm.

Με μια λεπτομερεια.

Να ειναι σε αψογη κατασταση το τρεμολο.

Θελει λιγο παραπανω ψαξιμο, αλλα οσες εχω παρει το τρεμολο ηταν σουπερ (καποια ηταν αλλαγμενο με πιο καινουριο, αλλα το ιδιο μοντελο).

Οποτε αν προσεξεις κ πετυχεις αυτο σημαινει πως παιρνεις μια κιθαρα με τρμολο 250-300 ευρω.

Κ την αγορασες 550... (μιλαω μονο για edge κ lopro edge). 

Επειδη λοιπον το τρεμολο σε σουπερστρατ παιζει τεραστιο ρολο κ επειδη τα δυο τρεμολα που εγραψα ειναι top of the line μαζι με τα οριτζιναλ floyd rose, κοιταω κατευθειαν προς τα εκει.

Ενας αλλος λογος ειναι πως τα φινιρισματα στα μανικια ειναι worn πλεον κ αυτο εχει απιστευτη αισθηση

 
Θα σου πω απο προσωπικη εμπειρια.

Θεωρω αυτες τις σουπερστρατ που περιγραφω πιο πανω απιστευτο vfm.

Με μια λεπτομερεια.

Να ειναι σε αψογη κατασταση το τρεμολο.

Θελει λιγο παραπανω ψαξιμο, αλλα οσες εχω παρει το τρεμολο ηταν σουπερ (καποια ηταν αλλαγμενο με πιο καινουριο, αλλα το ιδιο μοντελο).

Οποτε αν προσεξεις κ πετυχεις αυτο σημαινει πως παιρνεις μια κιθαρα με τρμολο 250-300 ευρω.

Κ την αγορασες 550... (μιλαω μονο για edge κ lopro edge). 

Επειδη λοιπον το τρεμολο σε σουπερστρατ παιζει τεραστιο ρολο κ επειδη τα δυο τρεμολα που εγραψα ειναι top of the line μαζι με τα οριτζιναλ floyd rose, κοιταω κατευθειαν προς τα εκει.

Ενας αλλος λογος ειναι πως τα φινιρισματα στα μανικια ειναι worn πλεον κ αυτο εχει απιστευτη αισθηση
Απόλυτα λογικό, αλλά άλλο τα 550€ και άλλο τα 1000€. Στα 550€ με τα specs αυτά αξίζει. Οριακά αξίζει ακόμη κι αν πρέπει να τις κάνεις μια καλή ταστοδουλειά.

 
Τί καλύτερο θεωρείται ότι έχουν αυτές οι κιθάρες από μια σημερινή Schecter ή  Charvel αυτής της κατηγορίας τιμής; Ρωτάω κι εγώ μπας και καταλάβω.
Έχουν περάσει από τα χέρια μου και Schecter και Charvel, νομίζω τη Schecter την είδες στο άλλο thread με τις throwback photos.

Πιο "νεκρά" ξύλα δεν έχω ξαναπετύχει. Δεν ένιωθε τίποτα η κιθάρα. Η Tokai (MIJ 2015) που έχω τώρα (τη βλέπετε στο avatar) έκανα ένα γκραααν μόλις ήρθε από κιθαρομάγαζο στην Εσθονία και είδα το φως το αληθινό. Η Schecter 1000 ευρώ το 2012, η Tokai 650 ευρώ το 2018.

Εννοείται πάντα ότι μιλάω για μεμονωμένα περιστατικά, του τύπου 10-15 κιθάρες από κάθε εταιρία γιατί τόσες πέτυχα όταν έκανα έρευνα αγοράς. Αυτή είναι η προσωπική μου εμπειρία όμως.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top