Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80 ή 90 με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023;

Συνηθως με 500 που τις εχω παρει, με ταστοδουλεια κ αλλαγη μαγνητων, εχεις ενα υπεροπλα για γκαζια κ συμπαθητικους faux ηχους στο 2 κ 4 κοντα στα 8 κατοσταρικα. 

Εχει κ αλλη αισθηση λογω του φθαρμενου φινιρισματος στο μπρατσο οπως ειπα πιο πριν.

Θα μπω κ λιγο στα ξυλα, οποτε καθενας αυτο που θα γραψω στην επομενη παραγραφο, το αξιολογει αναλογα.

Το γιαπωνεζικο basswood που εχουν οι mij Ιμπανεζ πολλοι δεν το γουσταρουν. 

Υπαρχουν κ καποια swamp ash Rg μοντελα (ειδικα mid 90's), που κ αυτα στις ιδιες τιμες παιζουν.

Αυτες ειναι πολυ πιο resonant κιθαρες ακουστικα (παλι lo pro ειχαν) οποτε καποιος που το αναζητα αυτο μπορει να κινηθει προς τα εκει.

Τα charvel μοντελα που εχω παιξει κοντα στο χιλιαρικο, ηταν υπεροχα σε ολα, εκτος απο τα ξυλα που λεει κ ο @BillTrantos πιο πανω. Το θελω το οργανο πιο resonant ακουστικα για ψυχολογικους λογους, ακομα κ αν αυτο δε μεταφραζεται, ειδικα σε higain καταστασεις για τις οποιες προοριζονται οι κιθαρες αυτες. Ασε που οι μαγνητες τους ειχαν ολες εντελως διαφορετικο κ μοντερνο ηχοχρωμα απο αυτο που περιμενω απο τετοιες κιθαρες, οποτε παλι για αλλαγη παω κ ανεβαινει πολυ η κατασταση. Για τα τωρινα τρεμολα δεν εχω αποψη, αφου ποτε σε μια γρηγορη γνωριμια δε του βγαζω τον αδοξαστο για να καταληξω  

 
@BillTrantos Έχουν περάσει κι από εμένα κάποιες Tokai. Ακόμη έχω μια top of the line Telecaster (one piece light ash body, nitro, κλπ) μιας που ανέφερες το avatar, αλλά ακόμη δεν καταλαβαίνω το hype, με δεδομένο ότι αυτή η Tele κόστιζε καινούργια πάνω από ενάμιση χιλιάρικο. Όπως και ποτέ δεν κατάλαβα το hype με τις MIJ Les Pauls, που κι απ' αυτές είχα διάφορες (mid level) κατά καιρούς.  

Γενικά ρωτάω με ειλικρινή απορία μιας και δεν ξέρω κι εγώ από superstrat (και για μένα η τελευταία φορά που έπιασα κάποια ήταν αυτή η Ibanez της throwback photo). Απλά βλέπω πχ σε άλλες κατηγορίες κιθαρών στη mid price κατηγορία (800-1200) όργανα που στα χέρια μου φαίνονται πολύ προσεγμένα. Δηλαδή κιθάρες που στα late 80s θα τις θεωρούσαμε custom shop μη σου πω ???
 

@vrasidas27 Κοίτα αν στα 5 κατοστάρικα βρίσκεις κιθάρα με τρεμολάρα και mojo και σου κάνουν και οι μαγνήτες, δεν το συζητάω καν. Ταστοδουλειά σε κορυφαίο μάστορα να γίνει custom shop κι έφυγες!!!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτες ειναι πολυ πιο resonant κιθαρες ακουστικα (παλι lo pro ειχαν) οποτε καποιος που το αναζητα αυτο μπορει να κινηθει προς τα εκει.


Τώρα τι ακριβώς χρειάζεται κάποιος το resonance όταν η κιθάρα φοράει 456Κ μαγνήτες, περνάει από 8 trisatanicdiabolator distortion και ένα ψυγείο με digital πολυεφε χρήζει ψυχιατρικής ερμηνείας....?

Έξω από την πλάκα για metal και heavy rock ήχο το resonance είναι μείον για αυτό και οι 70s Les Paul custom που είναι ο ορισμός της βαριάς και πεθαμένης κιθάρας ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ για αυτά τα είδη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν ήμουν στην θέση σου και γουσταρα πολύ τα σρεντοκιθαρα των 80s ναι δεν θα είχα πρόβλημα να δώσω τόσα χρήματα για μια κιθάρα σαράντα ετών. Τότε ήταν η εποχή που άνθισαν αυτά τα όργανα.

Επειδή δεν είμαι στην θέση σου όμως, αν κάποια στιγμή μου την βαρουσε το GAS για σρεντοκιθαρο, θα έπαιρνα μια charvel mexico.. δεν θα ήταν το main μου όργανο ούτως ή άλλως.

Τώρα από κιθάρες που μου αρέσουν δεν θα αγόραζα 80s Les Paul με τίποτε, strat έτσι κι έτσι (τέλη 80s ναι), ενώ 90s εννοείται πως ΝΑΙ και τις δύο. 

PRS από οποιαδήποτε δεκαετία, αλλά επειδή οι πολύ παλιές (pre factory) φαντάζομαι θα είναι πανάκριβες θα έψαχνα κάτι σε πιο σύγχρονο και λιγότερο παιγμένο σε καλή ευκαιρία 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το θελω το οργανο πιο resonant ακουστικα για ψυχολογικους λογους, ακομα κ αν αυτο δε μεταφραζεται, ειδικα σε higain καταστασεις για τις οποιες προοριζονται οι κιθαρες αυτες. Ασε που οι μαγνητες τους ειχαν ολες εντελως διαφορετικο κ μοντερνο ηχοχρωμα απο αυτο που περιμενω απο τετοιες κιθαρες, οποτε παλι για αλλαγη παω κ ανεβαινει πολυ η κατασταση.
Ακριβώς ό,τι είπε ο συνονόματος. Το θέλω να μπιστάει το όργανο για να γουστάρω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Εχουν το καλο οτι μπορεις να τις βρεις ενιοτε σε σκοτωμενες τιμες, και να τις μεταπωλησεις σε αρκετα υψηλοτερες λογω "hype" και του "they don't make them like they used to". Σε αντιθεση με τις κλασσικες μαρκες fender, gibson κλπ, που τα περιθωρια για τετοια "τυχερα" ειναι πολυ πιο στενα.

 Υπαρχουν καποια εντυπωσιακα παλια μοντελα superstrat, αλλα ειναι αυτο που λες, οταν εχουν περασει δεκαετιες πανω απο ενα οργανο, που ο σχεδιασμος του μαλιστα ΔΕΝ ειναι τυπου "δεν σπαει- δε χαλαει", ε δεν αξιζει τον κοπο για best buy αγορα, μονο για αρρωστακια και συλλεκτες.


Μια βόλτα απο τις αγγελίες εδώ ( αλλά και reverb ) και θα δεις πόσο "σκοτωμένες" είναι οι τιμές τους!
Μιλάμε για υπερκοστολόγηση full με υπότιτλο "αναζητώντας το κορόιδο" !!!

 
Πιο "νεκρά" ξύλα δεν έχω ξαναπετύχει. Δεν ένιωθε τίποτα η κιθάρα. Η Tokai (MIJ 2015) που έχω τώρα (τη βλέπετε στο avatar) έκανα ένα γκραααν μόλις ήρθε από κιθαρομάγαζο στην Εσθονία και είδα το φως το αληθινό. Η Schecter 1000 ευρώ το 2012, η Tokai 650 ευρώ το 2018.


Είναι όμως τελικά η προέλευση και η χρονολογία για τα "καλύτερα" ξυλα; Η μήπως η τύχη ότι ίσως αυτό το όργανο σου "εκατσε" καλά; Διότι πιθανόν σε κάποιον άλλον να μην "έκανε". Βλέπω πάντως ότι οι γνώμες διίστανται. 

 
Βλέπω πάντως ότι οι γνώμες διίστανται. 
Και αυτό είναι πάντα καλό! Δεν υπάρχει μια και καθολική αλήθεια, ειδικά όταν μπαίνει τόσο πολύ ο υποκειμενικός παράγοντας.

Παίξε όσο περισσότερες μπορείς, θα αποκτήσεις άποψη και λογικά θα πέσεις και πάνω σε ένα όργανο που να γουστάρεις πολύ.

 
@vrasidas27 Κοίτα αν στα 5 κατοστάρικα βρίσκεις κιθάρα με τρεμολάρα και mojo και σου κάνουν και οι μαγνήτες, δεν το συζητάω καν. Ταστοδουλειά σε κορυφαίο μάστορα να γίνει custom shop κι έφυγες!!!
Οπως ειπα, ποτε δε μου εκαναν οι μαμα μαγνητες απο τετοια οργανα.  Αλλα παλι 500 και 200 οι μαγνητες 700.

Και αναλογα την ταστοδουλεια μπορει να φτασει τα 900 κατοσταρικα. Αλλα θα ειναι ετοιμοπολεμη κ ακριβως στα γουστα σου

Τώρα τι ακριβώς χρειάζεται κάποιος το resonance όταν η κιθάρα φοράει 456Κ μαγνήτες, περνάει από 8 trisatanicdiabolator distortion και ένα ψυγείο με digital πολυεφε χρήζει ψυχιατρικής ερμηνείας....?
Που να δεις τι ερμηνειας χρηζει οταν εχεις φανταστει ακριβως ποιο θα ειναι το chain του αλλου μονο κ μονο επειδη μιλαμε για σουπερστρατ....?

Επισης εγω το πολυ σαστεην δεν το αναζητω κ δε μου εχει λειψει πουθενα.

Με τους "βιντατζ" higain ηχους που χρησιμοποιω (κ το λεω ετσι γιατι ο μοντερνος higain ηχος ειναι αλλο πραγμα το οποιο ουτε μου αρεσει, ουτε εχω εμπειρια να μιλησω γι'αυτον), ποτε δε μου ελειψε το σαστεην κ δεν καταλαβα γιατι καποιοι το επιζητουν τοσο. Σναπ θελω στον ηχο κ clarity. Γι'αυτο ακομα κ στις σουπερστρατ ποτε δεν μου αρεσαν οι νεκθρου, σετ νεκ υλοποιησεις.

Ακριβώς ό,τι είπε ο συνονόματος. Το θέλω να μπιστάει το όργανο για να γουστάρω.
Ακριβως. Το μπιστιγμα ειναι στα προαπαιτουμενα.. 

Βλέπω πάντως ότι οι γνώμες διίστανται. 
Παντα, αλλιως σε καθε μοντελο θα υπηρχε μονο μια επιλογη απο σπεξ  

 
Μια βόλτα απο τις αγγελίες εδώ ( αλλά και reverb ) και θα δεις πόσο "σκοτωμένες" είναι οι τιμές τους!
Μιλάμε για υπερκοστολόγηση full με υπότιτλο "αναζητώντας το κορόιδο" !!!




  Οπως ειπα, προσπαθουν να τις μεταπωλησουν ακριβα λογω "hype" και του "they don't make them like they used to".

 Για high gain καταστασεις παντως οι καλες schecter σκοτωνουν. Θα τις προτιμουσα σαφως απο παλιατζουρα.

 Γενικα δε μου αρεσουν τα παλια οργανα, ειδικα αν ειναι εμφανης η ταλαιπωρια που εχουν τραβηξει. Αν ειναι να παρω μεταχειρισμενο πρεπει να ειναι χαρτι, να παρω κατι σκοροφαγωμενο με τιποτα.

 But thats just me ?

 
8awwax.jpg

 
Η απορία μου λοιπόν: Θα αγοράζατε ποτέ μία κιθάρα της δεκαετίας 80s ή 90s με τιμή 1000+ ευρώ εν έτη 2023; 


Πάντως και να θέλαμε να αγοράσουμε μια τέτοια κιθαρα εν έτει 2023 πλέον δεν προλαβαίνουμε

Καλή χρονιά σε όλους 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι Japan les Paul 77 με 83-84 απο fujigen, matsumoku και αλλα ενα-δυο εργοστάσια, είναι εφάμιλλες ηχητικά και παιχτικά με τις σημερινές gibson custom shop. Επίσης δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα Ινδονησιακά σκουπίδια που πουλάει η ltd για 1200 ευρώ. Τη δοκίμασα πρόσφατα και πρόκειται για καυσόξυλα ολκής. Απλά κάνε ενα bend στο δωδεκατο τάστο και στις δύο και θα καταλάβεις. Στη γιαπωνέζικη η νότα θα κρατήσει ένα λεπτό και στην ltd 3 δευτερόλεπτα.

 
 Ιαπωνια και κορεα κανουν κιθαραρες.

 Στους αλλους η μουφα παει συννεφο.

 
Οι Japan les Paul 77 με 83-84 απο fujigen, matsumoku και αλλα ενα-δυο εργοστάσια, είναι εφάμιλλες ηχητικά και παιχτικά με τις σημερινές gibson custom shop. Επίσης δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα Ινδονησιακά σκουπίδια που πουλάει η ltd για 1200 ευρώ. Τη δοκίμασα πρόσφατα και πρόκειται για καυσόξυλα ολκής. Απλά κάνε ενα bend στο δωδεκατο τάστο και στις δύο και θα καταλάβεις. Στη γιαπωνέζικη η νότα θα κρατήσει ένα λεπτό και στην ltd 3 δευτερόλεπτα.
Και λίγο πιο μετά μέχρι τέλη 80 αρχές 90 βγαίναν πολύ καλά όργανα από αυτά τα εργοστάσια (ειδικά στα πιο ακριβά μοντέλα)

Είχα μια Orville goldtop 57 reissue τέλη 80 κ ήταν πάρα πολύ καλη

 
@Mixolydianb9b13 Μιλάς για απίστευτα πολλές κιθάρες.

Από τα φθηνά όργανα κατασκευασμένα με αφρόξυλα τύπου Nato, κούφια, βιδωτά κλπ μέχρι τα μεσαίας κατηγορίας με "αφρικάνικο μαόνι" ή σαπέλε που ήταν πάνβαρια και έως τα ελάχιστα πιστά αντίγραφα που ήταν top of the line από ξύλα μέχρι μαγνήτες αλλά που κοστίζουν πλέον απίστευτα χρήματα.

Δεν έχω παίξει με πολλά σύγχρονα Ινδονησιακά αντίγραφα LP, αλλά έχω παίξει μια Κορεάτικη Guild Bluesbird που στα 900 ευρώ, ήταν εύκολα πολύ καλύτερη από όλα τα mid level Ιαπωνικά αντίγραφα που είχα κατά καιρούς.

Κι επειδή εκτός από Greco, Tokai, Orville, Burny έτυχε να έχω και δύο Gibson CS, η σύγκριση καταφανώς αδικεί τις Gibsons. Αυτό που θα έλεγα είναι ότι αν έβρισκα κάποιο mid level ελαφρύ αντίγραφο όπως η Greco που είχα, μπορεί να μη με χάλαγε να δώσω μέχρι 400 ευρώ βαριά βαριά, γιατί όντως είχε καλή ταστιέρα. Αλλά αυτό ρεαλιστικά δεν παίζει να βρεθεί. Μετά στο 1000ρικο βρίσκεις ακόμη κάποιες Gibson Studio της καλής εποχής αν ξέρεις, οπότε η συζήτηση για τα copies γενικά σταματάει για μένα κάπου εκεί. 

 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Mixolydianb9b13 Μιλάς για απίστευτα πολλές κιθάρες.

Από τα φθηνά όργανα κατασκευασμένα με αφρόξυλα τύπου Nato, κούφια, βιδωτά κλπ μέχρι τα μεσαίας κατηγορίας με "αφρικάνικο μαόνι" ή σαπέλε που ήταν πάνβαρια και έως τα ελάχιστα πιστά αντίγραφα που ήταν top of the line από ξύλα μέχρι μαγνήτες αλλά που κοστίζουν πλέον απίστευτα χρήματα.

Δεν έχω παίξει με πολλά σύγχρονα Ινδονησιακά αντίγραφα LP, αλλά έχω παίξει μια Κορεάτικη Guild Bluesbird που στα 900 κατοστάρικα, ήταν εύκολα πολύ καλύτερη από όλα τα mid level Ιαπωνικά αντίγραφα που είχα κατά καιρούς.

Κι επειδή εκτός από Greco, Tokai, Orville, Burny έτυχε να έχω και δύο Gibson CS, η σύγκριση καταφανώς αδικεί τις Gibsons. Αυτό που θα έλεγα είναι ότι αν έβρισκα κάποιο mid level ελαφρύ αντίγραφο όπως η Greco που είχα, μπορεί να μη με χάλαγε να δώσω μέχρι 400 ευρώ βαριά βαριά, γιατί όντως είχε καλή ταστιέρα. Αλλά αυτό ρεαλιστικά δεν παίζει να βρεθεί. Μετά στο 1000ρικο βρίσκεις ακόμη κάποιες Gibson Studio της καλής εποχής αν ξέρεις, οπότε η συζήτηση για τα copies γενικά σταματάει για μένα κάπου εκεί. 

 
Κοίταξε, εξαρτάται και από το πόσο ειναι κάποιος άξιος να κρίνει ενα όργανο που παίζει καλά. Αν δηλαδή παίζεις πυξ λαξ η πειραματικό ρεμπετικ ποπ ή είσαι αρχάριος πιθανώς να θεωρείς οτι οι λεσ πωλ των 80 δεν ειναι καλές επειδή ειναι pancake ή οτι το long tenon επηρεάσει το sustain και άλλες παπάτζες αρχαριων στα φόρουμς. Για όποιον θέλει ενα φανταστικο οργανο ηχητικά στη μιση τιμή από τη μεση usa πρόκειται για ιδανικά όργανα. 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top