Ταμπλατούρα και παρτιτούρα

ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ, ΕΣΥ!
Θεία λόλα το ξέρεισ πώσ φταισ εσύ για όλα
Εσύ εσύ εσύ φταισ για όλα
Εσύ εσύ θεία λόλα

Όταν ήμουνα μικρούλησ
Και έλειπε ο θείοσ ρούλησ
Μου 'δινεσ φιλιά στο στόμα
Και εγώ λέρωνα το στρώμα

Σέξι θεία λόλα
Τισ νύχτεσ δεν μπορώ να κοιμηθώ
Σέξι θεία λόλα
Τισ νύχτεσ δεν μπορώ να κοιμηθώ
Σέξι θεία λόλα σ' αγαπώ

Δεν πατάω στο σχολείο
Ούτε ανοίγω πια βιβλίο
Έχω πάθει τα χω φτύσει
Θεία λόλα βρεσ μια λύση

Σέξι θεία λόλα
Εσύ εσύ εσύ
Μυστικό πια δεν το έχω
Σ' αγαπάω δεν αντέχω
Θα σαλτάρω μια φορά αν δε σε πάρω

Σέξι θεία λόλα
Εσύ εσύ εσύ

 
ΟΚ, φτάνει τόσο με τον αξιότιμο κ. @cos_dr. Νομίζω ότι έλαβε το μήνυμα. ;)
Συνεχίστε με τον υπέροχο μουσικό διάλογο σας.
 
ΟΚ, φτάνει τόσο με τον αξιότιμο κ. @cos_dr. Νομίζω ότι έλαβε το μήνυμα. ;)
Συνεχίστε με τον υπέροχο μουσικό διάλογο σας.
Εγω εχω φύγει από το θεμα και κάνω ignore τον χρήστη. Αδικα με αναφέρετε 🤣
 
Θεία λόλα το ξέρεισ πώσ φταισ εσύ για όλα
Εσύ εσύ εσύ φταισ για όλα
Εσύ εσύ θεία λόλα

Όταν ήμουνα μικρούλησ
Και έλειπε ο θείοσ ρούλησ
Μου 'δινεσ φιλιά στο στόμα
Και εγώ λέρωνα το στρώμα

Σέξι θεία λόλα
Τισ νύχτεσ δεν μπορώ να κοιμηθώ
Σέξι θεία λόλα
Τισ νύχτεσ δεν μπορώ να κοιμηθώ
Σέξι θεία λόλα σ' αγαπώ

Δεν πατάω στο σχολείο
Ούτε ανοίγω πια βιβλίο
Έχω πάθει τα χω φτύσει
Θεία λόλα βρεσ μια λύση

Σέξι θεία λόλα
Εσύ εσύ εσύ
Μυστικό πια δεν το έχω
Σ' αγαπάω δεν αντέχω
Θα σαλτάρω μια φορά αν δε σε πάρω

Σέξι θεία λόλα
Εσύ εσύ εσύ



Η μεγαλυτερη ελληνικη επιτυχια στις νοτιες πολιτειες της αμερικης 🧐
 
Πολύ θα ήθελα να δω πρακτική ταμπλατουρα για αταστα όργανα 🤣🤣🤣
Δε βλεπω το προβλημα:

Όπου ακριβώς ηταν οι νοτες στο "ένταστο" εγχορδο, εκεί ακριβως είναι και στο άταστο: οι νότες δεν... εξαφανιστηκαν όταν εφυγαν τα τάστα! Όπως πχ υπήρχε 2 και 3 στη χορδή Λα, έτσι ακόμη υπαρχει Σι και Ντο ακριβώς εκεί.

Παιζοντας στην άταστη ταστιερα καταλαβαινεις πανεύκολα πού αλλαζει η νότα και, αρα, το "ταστο".

Εγώ μια χαρά παιζω ετσι στο άταστο μπάσσο μου (ουτε γραμμές δεν εχει για τάστα), φωτογραφία του οποίου πόσταρα στα πρωτα μου ποστ στο φορουμ
 
Κοιτα, και οι παρτιτουρες, και τα ονοματα των φθογγων, και τα ονοματα των συγχορδιων, ολα αυτα τελος παντων τα εχουμε για να μπορουμε να συννενοηθουμε με τους αλλους, και να μπορουμε να μελετησουμε το τι προυπηρξε στη μουσικη.

Αν τωρα εσενα σε βολευει αυτη η κατασταση που περιγραφεις με γεια σου και χαρα σου, οσο δε ζητας ξερω γω απο καποιον βιολιστη να παιξει στο 17 ταστο :ROFLMAO: κανε οτι θες, στα πλαισια του μουσικου σολιψισμου και σε κωδικα μορς να κρατας τις σημειωσεις σου ποσως μας ενδιαφερει.
 
Κοιτα, και οι παρτιτουρες, και τα ονοματα των φθογγων, και τα ονοματα των συγχορδιων, ολα αυτα τελος παντων τα εχουμε για να μπορουμε να συννενοηθουμε με τους αλλους, και να μπορουμε να μελετησουμε το τι προυπηρξε στη μουσικη.
Αυτό ακριβώς:

Μία βουλίτσα δεν σημαινει πχ "Σολ" περισσοτερο απο εναν αριθμο!

Ειναι απλως...μια βουλίτσα!

Ειναι απλως...ενας αριθμος!

Απλά τά χρησιμοποιούμε για να δηλωσουμε με καποιο τροπο τη Σολ, που ούτως ή άλλως υπαρχει και ακούγεται.

Η Σολ υπαρχει και την ακούμε, ειτε ως σιωπηλη βουλίτσα, ειτε ως σιωπηλος αριθμος.

Κι εμείς στηνουμε γυρω της γλωσσες να τήν αποτυπωσουμε.

Αν τωρα εσενα σε βολευει αυτη η κατασταση που περιγραφεις με γεια σου και χαρα σου, οσο δε ζητας ξερω γω απο καποιον βιολιστη να παιξει στο 17 ταστο

Δεν θα ζητησω κάτι τετοιο!

Πολύ απλά διοτι δεν "παιζω στο 17ο ταστο" αλλα διοτι παιζω "Μι", απλά τή διάλεξα σε εκεινο τάστο της χορδης Σι. Θα ζητήσω λοιπον μια "Μι".

κανε οτι θες, ποσως μας ενδιαφερει.
Σάς ευχαριστώ πολύ!
 
Ενας αριθμος ειναι ενα ταστο. Ουδεμια σχεση εχει με τη Σολ ως φθογγο.

Δε θα μπορουσε να ειναι Φα διπλη διεση; Δε θα μπορουσε να ειναι δηλαδη ο προσαγωγεας της Σολ διεση αρμονικης μινορε στο ιδιο ταστο; Θα μπορουσε, και με το ΑΠΕΙΡΩΣ ανωτερο συστημα καταγραφης της παρτιτουρας, αυτο θα φαινοταν ΜΕ ΤΗ ΜΙΑ, θα ειχες τη διπλη διεση διπλα απο το Φα και θα επαιρνες κατευθειαν τα χαμπαρια σου, ενω τωρα εχεις το ΣΑΦΩΣ ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΟ συστημα της ταμπλατουρας, και κινδυνευεις εκτος των αλλων να γινεις παλι ρεζιλι τον σκυλιων αν αναφερθεις στο τριτο ταστο της Μι χορδης ως Σολ στο πλαισιο της Σολ διεση αρμονικης μινορε.

Για αυτο και οι σοβαρα μελετημενοι μουσικοι ασχολουνται με την παρτιτουρα, και οι σολιψιστες με οτι κατεβασει η κουτρα τους.
 
Όπως και να τήν ονομάσουμε, "Σολ", "Φα διπλή δίεση", "Μπάμπη", κι οπως κι άν τήν συμβολίσουμε, με βουλίτσα, αριθμό, ή χρώμα, μιλάμε για τον ΙΔΙΟ ΗΧΟ.

Κι απλά τόν αποτυπώνουμε κάπως για να συνεννοηθούμε.

Γιατί γίνεσαι εριστικός και είρων φίλε μου; Γιατί η ένταση;

"κανε οτι θες, ποσως μας ενδιαφερει", "οτι κατεβασει η κουτρα τους"

Νόμιζα πως ειχαν επιτέλους πεσει οι τόνοι.

Τί συνέβη;
 
Last edited:
Τί συνέβη;
Συνέβη ότι όπως προείπα η συζήτηση είναι αδιέξοδη. Έχεις μια άποψη, υπάρχουν άλλες απόψεις και καμία σύγκλιση.
Και έτσι θα συνεχιστεί. Όμως όσο συνεχίζεται η απόκλιση, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για δημιουργία εντάσεων.
Οπότε, δεν υπάρχει περίπτωση η συζήτηση να οδηγήσει πουθενά και το ιδανικό είναι να λήξει.
Αξιότιμα μέλη σας προτείνω να διαλυθείτε ησύχως 😄
 
Κοιτα, με καποιον που δεν κατεχει τους υπεροχους δρομους που ανοιγουν οι εναρμονιες νοτες, και τις θεωρει ολες ιδιες, δεν εχω διαθεση περαιτερω αντιπαραθεσεων περι της μουσικης θεωριας. Ας δουμε καλυτερα το παρακατω θεατρικο, ειναι ωραιο και ταιριαζει και ο τιτλος στη φαση, οπως τη βρισκει ο καθενας.


 
Συνέβη ότι όπως προείπα η συζήτηση είναι αδιέξοδη. Όμως όσο συνεχίζεται η απόκλιση,
Μα... εγώ απλως εξηγησα σε άλλο μέλος οτι και τα άταστα έγχορδα μιά χαρά εξυπηρετουνται απο τη ταμπλατουρα, απαντώντας στον προβληματισμο του.

Και ο manosx αισθανθηκε την απόλυτη αναγκη να συνδεθει και να σχολιασει με ειρωνια κι ενταση, σε κάτι που δεν υπηρχε λογος να σχολιάσει (αφού ούτως ή άλλως δεν αναφερθηκε σε αυτο που μόλις ειχα γράψει, δηλαδη "αταστα εγχορδα και ταμπλατουρα", ούτε και αναφέρθηκε το όνομά του στο σχόλιο), και ειδικά με αυτόν τον τροπο.

Ακομη και αποχωρώντας ειρωνεύτηκε.

Άς είναι καλά ο άνθρωπος.

Τί να πώ.

Καλημέρα...
 
Μα... εγώ απλως εξηγησα σε άλλο μέλος οτι και τα άταστα έγχορδα μιά χαρά εξυπηρετουνται απο τη ταμπλατουρα, απαντώντας στον προβληματισμο του.

Και ο manosx αισθανθηκε την απόλυτη αναγκη να συνδεθει και να σχολιασει με ειρωνια κι ενταση, σε κάτι που δεν υπηρχε λογος να σχολιάσει (αφού ούτως ή άλλως δεν αναφερθηκε σε αυτο που μόλις ειχα γράψει, δηλαδη "αταστα εγχορδα και ταμπλατουρα", ούτε και αναφέρθηκε το όνομά του στο σχόλιο), και ειδικά με αυτόν τον τροπο.

Ακομη και αποχωρώντας ειρωνεύτηκε.

Άς είναι καλά ο άνθρωπος.

Τί να πώ.

Καλημέρα...

Πρώτον, ο Μάνος δεν αποχώρησε. Επίσης, είναι σταθερό μέλος του φόρουμ, με τακτική παρουσία εδώ μέσα. Εσύ όχι.

Δεύτερον, η όλη σου παρουσία τελευταίες μέρες, είναι εμπρηστική (Flamer κανονικός). Απο το θέμα που τα έχωνες στον Νεκτάριο, χωρίς να έχεις καταλάβει που πάνε τα τέσσερα και χωρίς να έχει δώσει καμία αφορμή, εξαπέλυσες προσωπική επίθεση, σε μέγεθος σεντονιού. Έπειτα, εδώ τα έχεις βάλει με όλους, και λες ξανά τα ίδια και τα ίδια, πετώντας συνεχώς ειρωνίες και σπόνδες, και στη συνέχεια κάνεις την σιγανοπαπαδιά. Και στα περισσότερα θέματα, που κατά καιρούς ανοίγεις, τα ίδια γίνονται.

Όταν έχουμε πέντε πράγματα να πούμε, τα λέμε, τα αιτιολογούμε και σταματάμε εκεί. Εάν ο άλλος "δεν θέλει να καταλάβει", δεν είμαστε εμείς που θα τον κάνουμε σοφότερο και θα τον λυτρώσουμε από την αδαοσύνη του. Αν το τηρούσαμε αυτό, το θεμα θα είχε λύθεί από την πρώτη σελίδα. Θέλαμε, όμως, δευτερολογίες και τριτολογίες. Ούτε ψήφιση νομοσχεδίου να κάναμε...
 
Δε θέλει και τόσο σκέψη ρε παιδιά. Η ταμπλατούρα έχει 500 χρόνια ιστορία, και προφανώς εξυπηρετεί σε κάτι σε κιθάρα, λαούτο κτλ. Ένα σωρό άλλα όργανα έχουν αντίστοιχα συστήματα γραφής, που ασχολούνται με τις εκάστοτε λεπτομέρειες τους.

Πρέπει όμως να μπορούν να συνεννοούνται και όλοι μαζί, μια και συνήθως παίζουν μαζί, εξού και οι νότες. Εξού και ο μαέστρος στις ορχήστρες από το άλλο thread ;)

Ακόμη και για κιθάρα, η ταστιέρα είναι πάντα κάτι ανοιχτό σε ερμηνεία, και ένα κομμάτι μπορεί να παιχτεί με πολλούς τρόπους. Η ταμπλατούρα και οι νότες δεν ανταγωνίζονται, αλλά συμπληρώνουν η μία την άλλη.
 
Η ευρεία χρήση της γίνεται από το λαούτο γύρω στο 1500, αλλά υπάρχουν ταμπλατούρες εκκλησιαστικού οργάνου από το 1300! Η κιθάρα έρχεται πολύ αργότερα, και σαν ταμπλατούρα και σαν όργανο (με την τωρινή του μορφή).

Ένα πολύ ενδιαφέρων παράδειγμα μείξης ταμπλατούρας και νοτών είναι ο τρόπος που γράφονται τα ντραμς, και γενικότερα τα κρουστά. Ενδιαφέρων ανάγνωσμα παρακάτω. Φανταστείτε όμως ένας ντράμερ η κρουστός να μην γνωρίζει και κανονικές παρτιτούρες και να προσπαθεί να συνεννοηθεί σε μια μπάντα..

 
Last edited:
Διαβάζοντας μια μελωδία στην παρτιτούρα μπορεί να την παίξεις σε διαφορετικά όργανα ενώ την ίδια μελωδία γραμμένη σε ταμπλατούρα μπορεί να τη διαβάσει μόνο ο εκάστοτε οργανοπαίχτης για το όργανο του οποίου είναι γραμμένη.

Φυσικά και η ταμπλατούρα πρέπει να είναι γραμμένη ώστε να μπορεί να παιχτεί από κάποιον άνθρωπο με 2 χέρια. Γιατί αν έχεις γραμμένη μια μελωδία στα πρώτα 4-5 τάστα και ξαφνικά πεις στον παίχτη ότι αυτή τη συγκεκριμένη Μι να την παίξεις στο 12το τάστο της μπάσας Ε αντί για το 2ο της D θα νομίζει ότι είσαι βλαμμένος
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top