αγαπητοί φίλοι θα μου επιτρέψετε και εμένα μια μικρή παρέμβαση....
Κατ'αρχάς τα συγχαρητήρια μου πρώτα στον Βαγγέλη για την ωραία ιδέα και κατ'επέκταση και στους υπόλοιπους για τις ενδιαφέρουσες απόψεις (ειδικά του αγαπητού μου παιδικού γνώριμου και συντοπίτη Μιχάλη).
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω μαζί σας στο θέμα της τελευταίας σας διαφωνίας....
όπως και σε όλα τα όργανα ένα μεγάλο μέρος του "ήχου" ενός ντράμερ είναι ο εξοπλισμός του
είναι συνεπώς αυτονόητο σε θέματα recording αυτός να είναι είτε δικός του είτε τηξς επιλογής του.
Το πρώτο είναι κάτι που φυσικά περιλαμβάνει αντικειμενικές δυσκολίες (κουβάλημα , κούραση κλπ κλπ) αλλά δεν χρειάζεται να το κάνουμε και τόσο μεγάλο θέμα.....προσωπικά όλοι οι session drummers που γνωρίζω και συνεργάζομαι φέρνουν πάντα το σύνολο του εξοπλισμού τους πολλές φορές μάλιστα και όταν η ανάγκη το απαιτεί τυχαίνει να φέρνουν και περισσότερα του ενός πλήρη σετ για λόγους επιλογών κλπ κλπ σε σχέση με την εκάστοτε ηχογράφηση....
Από την άλλη φυσικά και είναι λογικό το να μπορεί να παρέχει ένα σοβαρό στούντιο την δυνατότητα επιλογής συγκεκριμένου εξοπλισμού για τους μουσικούς έναντι επίσης απολυτα λογικό αμοιβής.....ο λόγος είναι πολύ απλός
Όπως σε όλα τα όργανα όσο ανεβαίνει ο ποιοτικός πήχης σε σχέση με τον εξοπλισμό τόσο μεγαλώνουν και οι αποστάσεις ανάμεσα στο τι θεωρείται ωραίο, ταιριαστό κλπ κλπ για το εκάστοτε σέσσιον αλλά και καλλιτέχνη.....προσέξτε είπα ωραίο και ταιριαστό όχι αντικειμενικά καλό σετ (δηλαδή κατασκευαστικά κλπ κλπ) Αν για παράδειγμα ένα σετ το οποίο έχω έγω στην κατοχή μου , μιας άλφα (μεγάλης) αξίας δεν σημαίνει τίποτα και δεν ταιριάζει ποχ σε αυτό που θέλει ο Μιχάλης και(ή) ο έχων τέλως πάντων το γενικό πρόσταγμα και απόλυτα λογικό είναι και αναιρεί όλη την προηγούμενη συζήτηση ......με απλά λόγια το να έχει ένα στούντιο ένα γενικά πολύ καλό σετ δεν σημαίνει απόλυτα τίποτα για ένα πετυχημένο session από την στιγμή που τίθεται θέμα επιλογής συγκεκριμένου μουσικού και sonic signature....σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει είτε ο μουσικός να φροντίσει να "κουβαλήσει" την προίκα του είτε αν είναι σε θέση να απαιτήσει από την παραγωγή να του "φέρει" αυτά που απαιτεί και χρειάζεται......αντίστοιχα το στούντιο θα πρέπει να είναι σε θέση να έχει (επαναλαμβάνω χωρίς δικό του κόστος αλλά της παραγωγής) την ημέρα και ώρα που απαιτήται αυτά που του ζητούντε (πράγμα ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό , ειδικά στην χώρα μας ασχέτως αν υπάρχει ή όχι κόστος).
Φυσικά και είναι καλό (και υποχρέωση) να υπάρχει ένα γενικής χρήσης αξιοπρεπές ΚΑΛΟ σετ σε ένα σοβαρό στούντιο συνδυασμένο με δυνατότητα σε επιλογές των επιμέρους βασικών στοιχείων (ταμπούρο, κύμβαλα) αλλά όπως και ή ίδια ή έννοια "γενικής χρήσης" χαρακτηριζεί, μιλάμε για περιπτώσεις μάλλον χαμηλότερων (αισθητικών ) απαιτήσεων (σε ότι αφορά την βεβαιότητα της επιλογής) αλλά και σε περιπτώσεις που αυτό για χίλιους μύριους λόγους είναι η λύση ανάγκης...δηλαδή με πολύ πολύ απλά λόγια δεν υπάρχει ΕΝΑ σετ που να μπορεί να καλύψει τα πάντα.....τι μεγέθη?, τι ξύλα?, τι δέρματα?, τι hardware? κλπ κλπ κλπ
Οπως σε όλα τα όργανα όσο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις και το επίπεδο είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρχι μία λύση που θα ικανοποιεί πλήρως όλους....και το αντίστοιχο ισχύει και στον ηχοληπτικό εξοπλισμό (όπου για να μην γελιέσται ισχύει σε πολλές περιπτώσεις ακριβώς το ίδιο με rental companies Kλπ κλπ)
Και έτσι ακριβώς λειτουργεί το θέμα σε όλο τον πλανήτη άνευ εξαιρέσεων...για αυτό υπάρχουν οι rental companies κλπ κλπ
Το σωστό λοιπόν είναι να προσπαθούμε όλοι να συμβάλουμε στο βαθμό που μπορούμε στο να υπάρχει το τελικό ζητούμενο.....ένα πετυχημένο session