• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Social media και νέα γενιά μουσικών

Αναρωτιέμαι ποιου μεγάλου κοινού την αναγνώριση έλαβαν οι Boulez, Messiaen, Stockhausen και άλλοι μεγάλοι συνθέτες - μουσικοί για να τους αναφέρουμε σαν τέτοιους.

 
Όλος ο κόσμος ξέρει ότι το κομμάτι είναι εξ' ολοκλήρου γραμμένο από τον Freddie Μercury 
(Αφού κανουμε πως δεν καταλαβαίνουμε) το solo του bohemian... 

 
Αναρωτιέμαι ποιου μεγάλου κοινού την αναγνώριση έλαβαν οι Boulez, Messiaen, Stockhausen και άλλοι μεγάλοι συνθέτες - μουσικοί για να τους αναφέρουμε σαν τέτοιους.
Μα νόμιζα ότι μιλάμε για μπασίστες, κιθαρίστες - και ντραμίστες. Youtube επίσης...
Αν είναι να το επεκτείνουμε, θα πρέπει να θέσουμε διαφορετικές παραμέτρους για κάθε είδος μουσικής. Εθνικ, τζαζ, κλασική, εγχώρια κ.ο.κ. διότι κάθε είδος έχει διαφορετική σκηνή, διαφορετικό κοινό -σε ευρος αν μη τι άλλο, κ.λπ.
Στην κλασική μουσική, σου παίρνει μια ζωή να μάθεις να εκτελείς ένα κομμάτι, δεν νομίζω ότι είναι τόσο εύκολο να (τολμήσεις/βρεις το χρόνο/ ευήκοα ώτα κ.λπ) για να συνθέσεις. Πολλοί το κάνουν βέβαια, αλίμονο.
Στη jazz πάλι, και η ερμηνεία ενός jazz standard μπορεί να συνιστά σύνθεση. Είναι πολλές οι διαφορές Γιάννη ανά είδος, για να το πάμε τόσο μακριά κατα τη γνώμη μου (αλλιως προετοιμαστείτε για τιτανοτεράστιο thread) :

Καλημέρα σε όλ@

 
Οταν θέτει κανείς υπο συζήτηση, τέχνη ή τεχνική, που αναφερόμαστε;

Στο εμπορικό τραγούδι που ανακηρύσσεται καλό απο τις πωλήσεις ή τη λόγια μουσική που είναι επιστήμη και απαιτεί αντικειμενικά κριτήρια;

 
 Οταν ο Gadd εχει παιξει σε 150 Νο 1 δισκους...αραγε τον επιλεγει να παιξει σε ενα δισκο ο παραγωγος...η ο κοσμος?

Με πιανεις?


Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?

 
(Αφού κανουμε πως δεν καταλαβαίνουμε) το solo του bohemian... 
Δεν το σώζεις μάστορα, άστο. Γράφεις ονόματα και δίπλα τις συνθέσεις τους και θες να μου πεις ότι για τον Μay αναφερόσουν στο σόλο? θα κάνω ότι δεν καταλαβαίνω για μην σε στεναχωρήσω τότε

 
Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?
ο κοσμος βρε κανει pre order.

βαλτε τον Γκάντ για να ψωνισουμε το δισκο

 
Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?
Όχι γιατί η κυρά Μαρία και ο Μπάρμπα Μήτσος θα αντιδρούσαν γιατί δεν τους αρέσουν τα fills και το groove και θα ζήταγαν να επανηχογραφηθεί ο δίσκος με τον Gadd. Τόσες φορές έχει γίνει...ή όχι?

 
Υπάρχουν τεράστιοι μουσικοί που είναι απλά εκτελεστές και ζήτημα είναι αν έχουν συνθέσει 2 καλά κομμάτια σε όλη την καριέρα τους. Ούτε μπορούν ούτε πρέπει σώνει και καλά να προσπαθούν να έχουν έμπνευση και να συνθέτουν όλοι. Το εκτελεστικό κομμάτι της μουσικής είναι για μένα εξίσου μεγάλο κεφάλαιο με το συνθετικό. Όσον αφορά περί ιδέας που πληρωνόταν πάντα, ρώτα υπερσεσιονάδες ή μεγάλους εκτελεστές κλασσικής μουσικής τι βγάζουν.? 
Συμφωνω οτι ειναι σημαντικό να εκτελεις άψογα τα κομματια αλλα.... Καλύτερα να είσαι ο, Slash και να παίζεις το κομματι σου παρα να είσαι κάποιος άλλος και να παίζεις το κομματι του, slash (ακομα και αν το παίζεις καλύτερα κ απο τον ιδιο) και κατ επέκταση ειναι και το "πληρώνεται"... Δηλαδη Πιο πολυ θα σου κοστίσει να φωνάξεις τον Hammett να σου παίξει το σόλο του fade tovblack παρα τον χ ψ (που ισως το παιζει και λιγοτερο sloppy) 

 
Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?
Σωστό εν μέρει αλλά το 50 ways to leave your lover δεν θα ήταν σημείο αναφοράς για ντράμερ, ούτε πιθανώς να είχε ξεχωρίσει σαν all time classic song. Εδω βεβαια λέμε πως ο Gadd έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενορχήστρωση που είναι και αυτή σύνθεση αλλά λιγοι άλλοι είναι τόσο σημαντικοί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
πάντως η συζητηση για τα social media και τους νεους καλλιτεχνες μπορει να κλεισει εδω: ο σιν μπου λεει θα αλλαξει το ονομα του λεει σε λιλ τζιζους γιατι τετοια μεγάλα ταλεντα σαν αυτόν λεει κινδυνευουν λεει....

 
VangelisV, έγραψε ένα μεγάλο σχόλιο. Από ΌΛΟ το ενδιαφερον σχόλιο του, βρήκες να σχολιάσεις αυτό, σου εξήγησε πώς το εννούσε, μην το συνεχίζεις, για χάρη της συζήτησης.

Vangelism
κάτι τύποι σαν τον Stanley Jordan και τον SRV δεν είχαν 150 συμμετοχές ή άλμπουμς για να τους ανοίξουν οι πόρτες των παραγωγών. Υπάρχουν κι άλλοι βέβαια... αλλα ήταν οι πρώτοι που μου ήρθαν στο μυαλό.

yameth,
 

Οταν θέτει κανείς υπο συζήτηση, τέχνη ή τεχνική, που αναφερόμαστε;
μα δεν διαφωνώ σε αυτό που θέτεις στο τραπέζι, για αποφυγή περιπλοκής της συζήτησης το σχολίασα.
Ξεκινάω λοιπόν (και μετά πάω για νοικυριό): το παρακάτω "ναϊφ" συνθετικά αριστούγημα, απαιτεί τι; Τεχνική, ταλέντο, γνώση του κανόνα -με σκοπό να τον απορρίψεις κατόπιν; Και σε ποια μουσική θα το κατατάσσαμε, για ποιο κοινό (αφού μπορεί να το ακούσει ευχάριστα και η λόλα την ώρα που κάνει μασάζ χαλάρωσης και ο πιουρίστας με το hi-fi και τη συλλογή κλασικής μουσικής σε δίσκους);
Εγώ στην παρακάτω σύνθεση "νεορομαντικής-πες-την-οπως-θες" μουσικής, διακρίνω 5000% τέχνη και -5000% τεχνική. Κι αν όχι έτσι απόλυτα, τουλάχιστον τέτοια χαώδη διαφορά.
Δεν σχολιάζω καν το γεγονός ότι ένας ερμηνευτής θα χρειαστεί καντάρια τεχνικής κατάρτισης για να ερμηνεύσει αυτό το κομμάτι. Λιγάκι οξύμωρο, όχι;
 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?
Δεν θα το μαθουμε ποτε.

Ο ιδιος ο P. Simon ελεγε οτι αν δεν επαιζε ο Gadd..στο 50 ways. το κομματι δεν θα γινοταν επιτυχια.

Φανταζεσαι τον Brown χωρις τον Stubbe?

Toυς Toto χωρις τον Porcaro?

Την Αριθα χωρις τον Purdie.

 
Δεν το σώζεις μάστορα, άστο. Γράφεις ονόματα και δίπλα τις συνθέσεις τους και θες να μου πεις ότι για τον Μay αναφερόσουν στο σόλο? θα κάνω ότι δεν καταλαβαίνω για μην σε στεναχωρήσω τότε
Τι να σώσω;Κινδυνεύει κανεις;Απο το υφακι σου πρεπει να εχουμε πιει ισα με καμια 100ρια καφεδες μαζι! Συμβουλη... Μη πιανεσαι συνεχως απο μια λεξη και άφηνε τη ροή των πραγμάτων για το καλό της συζήτησης... 

Διαφορετικά θα επρεπε βαση οσων μας ειπες... 

  36 λεπτά πριν, VangelisV είπε
Όλος ο κόσμος ξέρει ότι το κομμάτι είναι εξ' ολοκλήρου γραμμένο από τον Freddie Μercury 

...  καποια στιγμη να πέρασε και τυμπανα...  ?

Ας ειμαστε καλοπροαίρετοι λοιπον και με σεβασμο στο συνομιλητή μας καθως ουτε "μάστορες" ειμαστε ολοι ουτε γνωριζομαστε απο χτες  ?
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σωστό εν μέρει αλλά το 50 ways to leave your lover δεν θα ήταν σημείο αναφοράς για ντράμερ, ούτε πιθανώς να είχε ξεχωρίσει σαν all time classic song. Εδω βεβαια λέμε πως ο Gadd έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενορχήστρωση που είναι και αυτή σύνθεση αλλά λιγοι άλλοι είναι τόσο σημαντικοί.


Συμφωνώ Γιάννη μου, αλλά η αναφορά σε Νο1, είναι καθαρά εμπορική επιτυχία.

Η ενορχήστρωση φυσικά παίζει ρόλο σ' αυτό, αλλά δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι σημαντικά στις πιθανότητες επιτυχίας, με την συμμετοχή κάποιου άλλου μουσικού αντί αυτού που παίζει στο κομμάτι, από την στιγμή που θα ακολουθούσε έτσι κι αλλιώς τις επιταγές του παραγωγού και του συνθέτη.

 
Η ενορχήστρωση φυσικά παίζει ρόλο σ' αυτό, αλλά δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι σημαντικά στις πιθανότητες επιτυχίας, με την συμμετοχή κάποιου άλλου μουσικού αντί αυτού που παίζει στο κομμάτι, από την στιγμή που θα ακολουθούσε έτσι κι αλλιώς τις επιταγές του παραγωγού και του συνθέτη.
Πάμε για εμφύλιο πάλι! ?

 
Καλύτερα να είσαι ο, Slash και να παίζεις το κομματι σου παρα να είσαι κάποιος άλλος και να παίζεις το κομματι του, slash
Ε ναι προφανώς. Αλλά δεν είναι όλοι οι μουσικοί προικισμένοι συνθέτες ΚΑΙ προικισμένοι εκτελεστές όπως δεν είναι όλοι οι καλοί προπονητές, προικισμένοι αθλητές. Ο καθένας δουλεύει με τα εφόδια που έχει και όλοι ονειρευόμαστε να τα είχαμε όλα.

 
Συμφωνώ Γιάννη μου, αλλά η αναφορά σε Νο1, είναι καθαρά εμπορική επιτυχία.

Η ενορχήστρωση φυσικά παίζει ρόλο σ' αυτό, αλλά δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι σημαντικά στις πιθανότητες επιτυχίας, με την συμμετοχή κάποιου άλλου μουσικού αντί αυτού που παίζει στο κομμάτι, από την στιγμή που θα ακολουθούσε έτσι κι αλλιώς τις επιταγές του παραγωγού και του συνθέτη.
δεν συμφωνω..γιατι αν σκεφτοντουσαν ετσι οι παραγωγοι δεν θα ειχε μοιραστει η 60 - 70s 80s δισκογραφια σε 4-5 ντραμμερς .{για ντραμμερς μπορω να μιλησω εγω}

 Ηξεραν ποιον να παρουν τηλ αν ηθελαν ενα Νο1 δισκο.

 
Πάμε για εμφύλιο πάλι! ?


:classic_biggrin:

civil-war-artwork.jpg


1. αν σκεφτοντουσαν ετσι οι παραγωγοι δεν θα ειχε μοιραστει η 60 - 70s 80s δισκογραφια σε 4-5 ντραμμερς .{για ντραμμερς μπορω να μιλησω εγω}

2. Ηξεραν ποιον να παρουν τηλ αν ηθελαν ενα Νο1 δισκο.


1. Υπάρχουν κάποια κριτήρια με τα οποία επιλέγεις κάποιον μουσικό να παίξει σε κάποιο κομμάτι (δεν πιστεύω ότι σε αυτά ανήκει η εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία).

Ποιος υπηρετεί καλύτερα κάθε στυλ, εμπειρία, παιχτική ικανότητα, αισθητική, γνωριμίες, κλπ.

2. Αν είναι έτσι, όταν με το καλό κάνω δίσκο, θα σε ρωτήσω ποιον να πάρω για να πάω Νο1 (πλάκα κάνω). :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top