• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Social media και νέα γενιά μουσικών

Η ενορχήστρωση φυσικά παίζει ρόλο σ' αυτό, αλλά δεν νομίζω ότι αλλάζει κάτι σημαντικά στις πιθανότητες επιτυχίας, με την συμμετοχή κάποιου άλλου μουσικού αντί αυτού που παίζει στο κομμάτι, από την στιγμή που θα ακολουθούσε έτσι κι αλλιώς τις επιταγές του παραγωγού και του συνθέτη.
Πόσοι ξέρουν π.χ. ότι σε δίσκο των Pink Floyd έχει γράψει άλλος ντραμς ενώ είχαν ήδη τον Mason? στους Βeatles αντί για τον Ringo? 

αλλά όπως είπε κάποτε και ένας μάστορας (που δεν τον ξέρω προσωπικά ούτε έχω πιει 100 καφέδες μαζί του)  "η έμπνευση και η σύνθεση προέχουν έναντι των υπόλοιπων" οπότε σε ένα τυχαίο παράδειγμα θα χρησιμοποιήσω το Bohemian Rhapsody που έγραψε ο Mercury, θα ήταν επιτυχία και χωρίς το σόλο του May ή αν έπαιζε το σόλο κάποιος άλλος

VangelisV, έγραψε ένα μεγάλο σχόλιο. Από ΌΛΟ το ενδιαφερον σχόλιο του, βρήκες να σχολιάσεις αυτό, σου εξήγησε πώς το εννούσε, μην το συνεχίζεις, για χάρη της συζήτησης.
ναι, εγώ δε βρήκα κάτι ενδιαφέρον στο υπόλοιπο. Σόρρυ.

Ποια συζήτηση ακριβώς? εγώ βλέπω μια σαλάτα από απόψεις περί διαφορετικών θεμάτων που ο ένας προσπαθεί να επιβληθεί σονάλλον. Κοινώς γράφει ο καθένας ότι θυμάται και ότι χαίρεται και ότι του κ@υλώσει. Και όπως θα έλεγε και κάποιος άλλος μάστορας εκ Βελγίου "over and out"

 
:classic_biggrin:

civil-war-artwork.jpg


1. Υπάρχουν κάποια κριτήρια με τα οποία επιλέγεις κάποιον μουσικό να παίξει σε κάποιο κομμάτι (δεν πιστεύω ότι σε αυτά ανήκει η εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία).

Ποιος υπηρετεί καλύτερα κάθε στυλ, εμπειρία, παιχτική ικανότητα, αισθητική, γνωριμίες, κλπ.

2. Αν είναι έτσι, όταν με το καλό κάνω δίσκο, θα σε ρωτήσω ποιον να πάρω για να πάω Νο1 (πλάκα κάνω). :classic_biggrin:
 Εξασφαλισμενη οχι...γιατι οσο κ αστερια να ειναι οι μουσικοι..αν η μουσικη ειναι σαπια...

Σκεψου το λιγο ποδοσφαιρικα..

Αν θελεις μια ομαδα να σκισει θα πρεπει να βαλεις βαθια το χερι στην τσεπη  στις μεταγραφες σωστα?

Μειωνεις το ρισκο να πας απατος.

Αν με το καλο κανεις δισκο ναι να μου στειλεις πρωτα το ντεμο σου..κ θα σου πω {ποιον drummer} να παρεις ναι.

 
 σε ένα τυχαίο παράδειγμα θα χρησιμοποιήσω το Bohemian Rhapsody που έγραψε ο Mercury, θα ήταν επιτυχία και χωρίς το σόλο του May ή αν έπαιζε το σόλο κάποιος άλλος


Αλλιώς λειτουργεί η χημεία μεταξύ των μελών μιας μπάντας, κι αλλιώς είναι να φωνάξεις σέσσιον να παίξει ένα μέρος από ένα κομμάτι.

Εδώ ο May (που έχει πολύ αναγνωρίσιμο παίξιμο και ήχο) είναι μέλος μπάντας και ως τέτοιο παίζει.

Σκέψου ότι πολλές φορές όταν μια μπάντα αλλάζει κάποιο μέλος της, πολλοί δυσανασχετούν, με την έννοια ότι χάνεται η ταυτότητα της μπάντας.

 
Πόσοι ξέρουν π.χ. ότι σε δίσκο των Pink Floyd έχει γράψει άλλος ντραμς ενώ είχαν ήδη τον Mason? στους Βeatles αντί για τον Ringo? 
Πολυ καλο παραδειγμα Βαγγελη .

Οι ΙΔΙΟΙ ΟΙ Pink floyd εκαναν στην ακρη τον Mason και εφεραν τον Porcaro{στο Money νομιζω}

Για πιο λογο το εκαναν αυτο εχεις σκεφτει?

 
Πολυ καλο παραδειγμα Βαγγελη .

Οι ΙΔΙΟΙ ΟΙ Pink floyd εκαναν στην ακρη τον Mason και εφεραν τον Porcaro{στο Money νομιζω}

Για πιο λογο το εκαναν αυτο εχεις σκεφτει?
ποιος το λεει αυτο;

ουρβαν λεζεντ ειναι;

 
οπότε σε ένα τυχαίο παράδειγμα θα χρησιμοποιήσω το Bohemian Rhapsody που έγραψε ο Mercury, θα ήταν επιτυχία και χωρίς το σόλο του May ή αν έπαιζε το σόλο κάποιος άλλος
1.Καλα και ή J. Lo μια χαρά ωραίο πισινό θα ειχε ακομα και αν της ΕΛΕΙΠΕ ΤΟ ΕΝΑ ΧΕΡΙ αλλα ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ αν θα ειχε την ίδια καριέρα.... μονο υποθέσεις μπορουμε να κανουμε! 

2.Αν επαιζε το σόλο κάποιος άλλος θα του αγοραζαμε μια ΠΑΣΤΑ γιατι το επαιξε καλα.... Ολα τα μπραβο θα τα έπαιρνε ομως αυτός που το εγραψε... 

 
Δηλαδή βρε Βαγγέλη, αν δεν έπαιζε άλλος ντράμερ σ' αυτούς τους δίσκους, δεν θα πήγαιναν Νο1?


Στην περίπτωση του "50 ways to leave your lover" ναι.

Σε άλλες περιπτώσεις ίσως όχι αλλά και πάλι αν δεν έπαιζε ο Gadd θα έπαιζε ο Porcaro,o Purdie,o Marotta ,ο Schwarzenberg ή ο Keltner

O Μπάμπης ο Σουγιάς πάντως σίγουρα δεν θα έπαιζε... ?

στους Βeatles αντί για τον Ringo?


Αυτό είναι μύθος του εξαίρετου μεν , γραφικά υπερβολικού δε Purdie (το έχουμε άλλωστε κλείσει το θέμα και εδώ ? )

Ο μόνος άλλος ντράμερ σε κομμάτι των Beatles είναι ο MC Cartney ?

Αλλά γενικά είναι γνωστή η πρακτική,πριν να βγούνε οι κομπιουτες και τα DAW,της αντικατάστασης μη έμπειρων μουσικών και ειδικά στο σημαντικότερο όργανο δηλ.τα ντραμς στις ηχογραφήσεις στα 60s,70s,80s & 90s.

Στην country δε μουσική έπρεπε να βγει στα 90s o Dwight Yokam για να.... επιτραπεί να παίξουν στο στούντιο " μη session" μουσικοί.(δεν νομίζω να υπάρχει country δίσκος στα 80s & 90s που να ΜΗΝ παίζει ντραμς ο Eddie Bayers.)

Μέχρι τότε οι ίδιοι 10 μουσικοί έπαιζαν σε όλους τους δίσκους όπως άλλωστε και στην soul της Stax, Motown, Atlantic.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
σπο οσο διάβασα παντως δεν τιθεται θεμα "δεν τους αρεσε ο Mason και εβαλαν αλλον"

 
Παρακολουθω το θεμα, οποτε ας πω κι εγω τη βλακεια μου. Ολοι εχετε δικιο, απλως συγκρινετε μηλα με πορτοκαλια. Αλλες εποχες, αλλες συνθηκες, αλλα δεδομενα. Ενα σκουτερακι σημερα πηγαινει γρηγοροτερα και ασφαλεστερα απο μια μοτοσυκλετα Bmw του 1940κατι. Δε μπορεις ομως να κανεις συγκριση επειδη ολα ειναι σχετικα. Και στο θεμα τι ειναι καλος μουσικος και τι οχι, θα πω κατι που ειπε ενας σοφος καποτε: 'Πολλα υποκειμενικα κανουν ενα αντικειμενικο". 

 
μακάρι, να γίνει λίγο τζέρτζελο γιατί θα κοιμηθούμε αλλιώς. 


Ποια συζήτηση ακριβώς? εγώ βλέπω μια σαλάτα από απόψεις περί διαφορετικών θεμάτων που ο ένας προσπαθεί να επιβληθεί σονάλλον. Κοινώς γράφει ο καθένας ότι θυμάται και ότι χαίρεται και ότι του κ@υλώσει. Και όπως θα έλεγε και κάποιος άλλος μάστορας εκ Βελγίου "over and out"
Είδες φως και μπήκες σα να λέμε, να μας δώσεις τα φώτα σου με ύφος καρδινάλιου για το ότι ο Brian May παίζει κιθάρα και ο F Mercury συνέθεσε το Bohemian Rhapsody.
Tα δυο παραπάνω σχόλιά σου δείχνουν ότι διψάς για τζέρτζελο και φλαμάρεις.
Αν δεν σε ικανοποιεί η συζήτηση, ξέρεις, δε χρειάζεται να συμμετέχεις υποχρεωτικά.

ΥΓ. Ποιος "μάστορας εκ Βελγίου"; Yπάρχει άλλος νοιζάς στα μέρη μου;!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
να μας δώσεις τα φώτα σου με ύφος καρδινάλιου
ακριβώς, βάλε και κάτι ακόμα

Tα δυο παραπάνω σχόλιά σου δείχνουν ότι διψάς για τζέρτζελο και φλαμάρεις
Ναιαιαιαιαιαιαι ?

Αν δεν σε ικανοποιεί η συζήτηση, ξέρεις, δε χρειάζεται να συμμετέχεις υποχρεωτικά.
Eίναι σίγουρο αυτό? νόμιζα ότι πρέπει να γράφεις κάποια ποστ το μήνα υποχρεωτικά, αλλιώς απενεργοποιείται ο λογαριασμός σου. Αν ξέρεις κάποιος ας απαντήσει υπεύθυνα

 
That's the spirit! Positive thinking!
Ποιος είναι ο βέλγος οέο?

 
Ποιος είναι ο βέλγος οέο?
'Ενας εκεί πέρα δεν τον ξέρεις. 

Μπορώ να αλλάξω το όνομά μου σε κάτι άλλο γιατί ψάχνω και δε βρίσκω τέτοια επιλογή? Να το κάνω Μαρίκα ας πούμε ή Αγησίλαος γιατί βλέπω ότι ο @Tamtam έχει κάποιος θέμα με το όνομα Bαγγέλης. Όποιος ξέρει ας απαντήσει υπεύθυνα

 
σπο οσο διάβασα παντως δεν τιθεται θεμα "δεν τους αρεσε ο Mason και εβαλαν αλλον"
παντως φιλτατε. ..για να πεταξουν εξω ενα μελος της μπαντας...και να βαλουν να παιξει ενας σεσσιονας...

καποιος λογος θα υπηρχε.

 
Σπύρο εγώ θα διαφωνήσω. Όσο κι αν είμαι της άποψης ότι το κοινό έχει το απόλυτο δικαίωμα να προτιμήσει ή να απορρίψει κάτι έστω και ευρέως αναγνωρισμένο, θεωρώ ότι υπάρχουν έργα/καλλιτέχνες που είναι αντικειμενικά εδραιωμένα. Το κύριο κριτήριο εδώ είναι η αντοχή στο χρόνο και η κρίση της ιστορίας, π.χ.:

Ο Miles Davis έχει κριθεί, είναι αντικειμενικά σπουδαίος, μ' αρέσει δε μ'αρέσει η μουσική του. Ο Φελίνι είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινηματογραφικούς δημιουργούς/σκηνοθέτες της ιστορίας, έχει κριθεί και αυτός. Ομοίως ο Πικάσο, ο Χέμινγουεϊ, ο Μπαχ, ο Σέξπιρ, ο Ευριπίδης κλπ. Εγώ ως κοινό έχω κάθε δικαίωμα να μην βρίσκω κάτι αξιόλογο στο έργο τους. Αυτό που δεν στέκει είναι να αμφισβητήσω την αντικειμενική καλλιτεχνική τους αξία. Δηλαδή το έργο τους "μίλησε" σε (δισ)εκατομμύρια και άντεξε μέχρι και αιώνες. Αυτή είναι μια αξία αδιαμφισβήτητη.

Το "καλός μουσικός" είναι υπερβολικά γενικός όρος και εμπεριέχει διάφορες υποκατηγορίες όπως τα: καλός οργανοπαίχτης, καλός συνθέτης, καλός ενορχηστρωτής, καλός μαέστρος κλπ.

Τουτέστιν η απάντηση στο ερώτημά σου Στράτε είναι: και τα δύο.


Αγαπητε τζαζ, ενιοτε πεφτω κι εγω στην παγιδα να χαρακτηριζω καλους τους μουσικους και τις μουσικες που μου αρεσουν ή που εχουν τελος παντων αναγνωριση απο το ευρυ κοινο, αλλα η λογικη μου λεει οτι για να υπαρχει αντικειμενικότητα πρεπει να υπαρχει κατι μετρησιμο.

ΟΚ μπορεις να μετρησεις στους μουσικους, την τεχνικη τους.

ή να κανεις αρμονικη αναλυση στη μουσικη που εχει γραψει καποιος, με μαθηματικους τυπους και φυσικη μετρωντας συχνοτητες.

ή ακομα και η ποιοτητα αναπαραγωγης της μουσικης (για να ερθουμε και λιγο στο θεμα).

Ειναι αυτο ομως το κριτηριο για να χαρακτηρισεις κατι καλο ή κακο στην τεχνη της μουσικης?
Αν (χοντρα παραδειγματα τωρα) οι μουσικοι παιζουν 32α στο 200 ειναι καλοι και αν οχι, δεν ειναι?
Το να παρατηρεις καινοτομιες, ευφυΐα κλπ στην αρμονικη αναλυση ειναι το ζητουμενο? Αν ενα κομματι ειναι ολο ενα ακκορντο δεν μπορει να ειναι καλο?

Αν δεν ακουμε σε focal monitor δεν ακουμε καλη μουσικη?

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
παντως φιλτατε. ..για να πεταξουν εξω ενα μελος της μπαντας...και να βαλουν να παιξει ενας σεσσιονας...

καποιος λογος θα υπηρχε.
διαβασε λιγο να μαθεις.

Αλλον πέταξαν....

 
Αγαπητε τζαζ, ενιοτε πεφτω κι εγω στην παγιδα να χαρακτηριζω καλους τους μουσικους και τις μουσικες που μου αρεσουν ή που εχουν τελος παντων αναγνωριση απο το ευρυ κοινο, αλλα η λογικη μου λεει οτι για να υπαρχει αντικειμενικότητα πρεπει να υπαρχει κατι μετρησιμο.

ΟΚ μπορεις να μετρησεις στους μουσικους, την τεχνικη τους.

ή να κανεις αρμονικη αναλυση στη μουσικη που εχει γραψει καποιος, με μαθηματικους τυπους και φυσικη μετρωντας συχνοτητες.

ή ακομα και η ποιοτητα αναπαραγωγης της μουσικης (για να ερθουμε και λιγο στο θεμα).

Ειναι αυτο ομως το κριτηριο για να χαρακτηρισεις κατι καλο ή κακο στην τεχνη της μουσικης?
Αν (χοντρα παραδειγματα τωρα) οι μουσικοι παιζουν 32α στο 200 ειναι καλοι και αν οχι, δεν ειναι?
Το να παρατηρεις καινοτομιες, ευφυΐα κλπ στην αρμονικη αναλυση ειναι το ζητουμενο? Αν ενα κομματι ειναι ολο ενα ακκορντο δεν μπορει να ειναι καλο?

Αν δεν ακουμε σε focal monitor δεν ακουμε καλη μουσικη?


Επίσης ποιος κρίνει αν κάτι είναι καλό ή κακό στην διάρκεια του χρόνου?

Το ότι ακούγεται διαχρονικά φτάνει από μόνο του?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top