• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Roland GAIA 2 (Nο2)

Κάτσε τώρα να τα πιάσουμε ένα ένα γιατί είναι μεγάλο το κείμενο ?
 

OK ,ναι, αλλα αν ερχοταν καποιος και σου προτεινε να παρει το prophet 5 σου και να σου δωσει το prophet 10 μια η αλλη, δε νομιζω να του ελεγες οχι ? 
Σαφώς και δε θα έλεγα όχι ? αλλά δε ξέρω κατά πόσο αυτό θα βελτίωνε τη (δικιά μου) μουσική ή workflow. Θα καταλήξω στο γιατί παρακάτω.

Οσο πιο κοντα ειναι ο ηχος ενος συνθ στον ηχο- προτυπο, τοσο μεγαλυτερες συνθετικες ικανοτητες εχει ενα οργανο. Δηλαδη με αλλα λογια, το ιδανικο synth θα ηταν πραγματι σαν εστιατοριο που θα εκανε ολα τα φαγητα πεντανοστιμα, διοτι αυτο θα σημαινε οτι η ηχητικη του μηχανη μπορει να φτιαξει πετυχημενα οτι ειδος ηχου και να εχουμε στο κεφαλι μας.
Και αν υπήρχε το ιδανικό δε θα έφτανε ένα. Εκτός και είχε ένα multitimbrality τύπου x6 Το λιγότερο αλλά ακόμη και τότε θα ήθελα προσωπικά 2-3 keyboards. Οπότε και πάλι θα ηθελες αντίγραφα του συνθ ή midi keyboards χαχα. Με λίγα λόγια εδώ παμε λίγο στη σφαίρα του φανταστικού. Δε μπορεί να υπάρξει τετοιο πράγμα θεωρώ όπως κάθετι ιδανικό. Επίσης ο ιδανικός ήχος που έχω εγω στο μυαλό μου σίγουρα είναι διαφορετικός από τον ήχο που έχουν όλοι οι υπόλοιποι οπότε και πάλι αδύνατον να υπάρχει ένα συνθ να τα κάνει όλα.

Γι' αυτό επιστρέφουμε στην εξειδίκευση. Κόβεις κάτι για να έχεις κάτι άλλο. Δε γίνεται να τα έχουμε όλα. Γι αυτό και υπάρχουν διαφορετικά όργανα για διαφορετικούς ανθρώπους, όπως υπάρχουν και αυτοκίνητα, σπίτια, και ...εστιατόρια... ?

Δηλαδη ας πουμε, με το prophet 10 μπορεις να εχεις πιο fat ηχους απο το 5 κανοντας στακ δυο ηχους ταυτοχρονα, και παραλληλα μπορεις να εχεις εναλλακτικα pad ηχους που οι ουρες θα σβηνουν πιο ομαλα απο το 5.
Καταλαβαίνω ότι το φέρνεις ως παράδειγμα αλλά ταυτόχρονα σκέφτομαι:

 Θυμάμαι κάποια φάση που τζαμάραμε με ένα φίλο με το deepmind 12. Είχα κάνει ένα pad ηχο. Aπό μόνος του ακουγόταν τέλεια, αλλά στη μίξη στο κομμάτι επικρατούσε μια "λασπουριά"! Δεν ήταν θέμα eq η κάτι τέτοιο (και γενικά πρώτα φροντίζω να ταιριάζουν οι ήχοι και άαααααν χρειαστεί τότε βάζω EQ). Εκεί λοιπόν αρχίζω κατεβάζω release, βγάζω reverb, κατεβάζω λίγο το cutoff να μη buzz-αρει κτλ κτλ. Aλλά μετά μου ακουγόταν "κοφτό". Λέω τι άλλο μπορώ να κάνω. Τρώω φλασιά και ρίχνω τη πολυφωνία στις 6 νότες και ξανα-ανεβάζω release. Κρύσταλλο στο μιξ... Που θέλω να καταλήξω. Σε πραγματικές συνθήκες (εκτός και μιλάμε για κάποια ήδη μουσικής σαν αυτά που λέγαμε χτες εδώ), τα περισσότερα από αυτά τα "έξτρα" αποδεικνύονται περιττά. Σπάνια θα συναντήσεις κάποιον ο οποίος να παίζει με κάποια μπάντα ή να κάνει παραγωγή και να έχει σημασία αν το όργανο παράγει πάνω από 16 φωνές. Εϊναι για πολύ special ήχους μόνο τολμώ να πω. 

Στο ίδιο θέμα άλλο παράδειγμα. Αγοράζω το Model D της ακατονόμαστης. Ηχάρα ναι. Εδώ είμαστε λέω. Για να το τεστάρω έτσι παραπάνω κάνω ένα ολόκληρο instrumental μόνο με το D. Τα pad γραμμένα νότα νότα για συγχορδίες στο DAW, bass άλλος ήχο κτλ. Εντάξει μου πήρε 10πλάσιο χρόνο. Ομολογώ. Πολύ ωραίο αποτέλεσμα όμως. Λέω καλούτσικο κομμάτι ας το κάνω αύριο μια "σωστή" παραγωγή. Προφανώς δε ξανα-εκατσα να κάνω τα Pads νότα νότα. Είχα ένα δανικό Minilogue τότε, λέω θα βάλω αυτό. 'Ελα σου όμως που δεν ήταν το ίδιο αποτέλεσμα σαν ήχος! Μια μου φαινόταν άδειο, την άλλη μου λάσπωνε. Να μη στα πολυλογώ το τρακ το παράτησα δε το τέλειωσα ποτέ (κλασσικά ?) αλλά έρχομαι και λέω, "τα ράσα δε κάνουν τον παπα". Και τι που έχει 4 νότες polyphony το minilogue και μπορεί και τις κάνει και stack για low end. Δεν έφτανε ούτε το ένα oscillator του model D σε χροιά. 

Γι' αυτό επιστρέφουμε και πάλι στην εξειδίκευση. Μπορεί να παίξεις μια μελωδία με ένα όργανο και να σου κάθεται ωραία στο αφτί, και με κάποιο άλλο να πεις, τι πατάτα είναι! Το κάθε πράγμα έχει το σκοπό και το κοινό του. Για εμένα λοιπόν, θες πιάνο? Πάρε πιάνο ή samples, θες FM πάρε ένα DX7 (λέω τώρα στη τύχη, από ήχο το απεχθάνομαι) θες earth shuttering bass analog, πάρε ένα moog, arp κτλ. Θες layers? Βαλτα να παιζουν μαζί με MIDI. Θες effects, πάρε τα πεταλάκια σου ή τα VST σου κτλ. Αυτά τα "θέλω synth με 100 νότες και 50 multitimbrality... Δε ξερω... Γίνεται/ Εγώ θα πω ναι εν έτι 2023. Το θέλουν κάποιοι? Πάλι ναι. Το θέλουν όλοι? Σίγουρα όχι. Είναι γούστα, ανάγκες, οικονομικό θέμα κτλ κτλ. 

 Ετσι και με το Gaia 2,
Εντάξει τώρα γενική κουβέντα κάνω. Ουτε καν το βλέπω στον ορίζοντα το συγκεκριμένο. Απλά έτυχε και μ'άρεσε το analog emulation του 101. 'Όπως είπα δε θα αγόραζα ποτέ Gaia 2, και γενικά δε θα αγόραζα digital synth. Για τώρα μιλάω τουλάχιστον το μέλλον δε ξέρω τι θα φέρει ?‍♂️

Αλλά για να κλείσω το θέμα απο μεριά μου. Συνεχίζω να πιστεύω το less is more. Είχε εποχή που είχα 9 synth στο studio (πάνω από 10 μαζί με drum machines, bass lines ktl), έτρεχα από synth σε synth και δεν έγραφα τίποτα. Κράτησα 4 που χρησιμοποιούσα συχνά και εκεί άρχισα να ξαναγράφω πράγματα. Οπότε λέω με σιγουριά ένα Prophet 10 vs 5 το μόνο που θα μπορούσε να μου γλυτώσει θα ήταν ίσως χρόνος. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και στα πλήΧτρα, τι να την κάνεις την πολυφωνία πάνω 10?

Θα παίζεις και με τα πόδια?
Φυσικά φίλος.?

image.jpeg

 
Η πολυφωνία δεν καθορίζεται από πόσα δάχτυλα έχεις?

Μπορείς δηλαδής στο κιθαρόμπασο που έβαλες, να παίξεις ακκόρντο και με τις 10 χορδές ασούμε?

Και στα πλήΧτρα, τι να την κάνεις την πολυφωνία πάνω 10?

Θα παίζεις και με τα πόδια?




 Αν ηθελες να εχεις εναν (ρεαλιστικο) ηχο κιθαρας, πραγματι θα σου αρκουσαν 6 νοτες πολυφωνια.

 Ας πουμε ομως οτι ηθελες να εχεις εναν ρεαλιστικο ηχο αρπας:







 Οπως βλεπεις εδω τα πραγματα περιπλεκονται.

 Εκτος ομως απο αυτη τη φαση, εχουμε και το εξης: Σε ενα συνθεσαιζερ με multitimbral δυνατοτητες, μπορουμε να εχουμε πολλους ταυτοχρονους ηχους στα πληκτρα. Δηλαδη μπορουμε πατωντας ενα πληκτρο να εχουμε τον ηχο πιανο + φλαουτο+strings, οποτε οπως καταλαβαινεις τα 10 δακτυλα αντιστοιχουν σε 30 νοτες πολυφωνια.

 Βαλε και τις νοτες που σβηνουν, το πιανο ας πουμε εχει το sustain πεταλι που το κανει να συμπεριφερεται σαν την παραπανω αρπα, και θα καταλαβεις γιατι τα καλα synth workstations εχουν 128 η και παραπανω πολυφωνια,

 Μια πολυφωνια του στυλ 64 και multitimbrality 16 ηταν συνηθισμενη, μην πω must, στα τελειωματα του προηγουμενου αιωνα. Τωρα γιατι στην τριτη δεκαετια του τωρινου αιωνα συζηταμε για το αν οι 10 φωνες ειναι too much και μας αρκουν οι 5, τι να πω, ας ειναι καλα ο φετιχισμος με τα hardware 50ετιας, οπως νομιζει ομως ο καθενας, δε θα κατσω να σκασω, ας ειναι καλα τα PC με τα τετραψηφια νουμερα και οι hardwareακιδες ας παν να κοψουν το λαιμο τους (ελαφρα, στο ξυρισμα )?

 
Βαλε και τις νοτες που σβηνουν, το πιανο ας πουμε εχει το sustain πεταλι
Αποκαλυπτικότατη η καρτέλα performance στο pianoteq, που δείχνει ζωντανά και το φόρτο της cpu, και τις φωνές που παίζουν ανα πάσα στιγμή. Εκεί λοιπον, και με συντηρητικά παιξιματάκια με το πεντάλ, έβλεπα να γράφονται διάφορα νουμεράκια πολύ εκπληκτικά. Μέχρι τότε δεν το είχα δει τόσο "ζωντανά" μπροστά μου. Έλεγα έλα μωρέ πόσες φωνές παίζω, σιγα. Κι όμως! Κι όμως! Εκεί μου ξεκαθάρισε το θεμα πολυφωνία συνθ και πληκτροφόρων, όπως και το πέταμα φωνών στα παλιότερα players των παρτιτουροπρογραμμάτων, που τρώγανε εξαφανιζόλ κάτι όργανα ώρες ώρες (συνήθως αυτά που είχαν κρατημένες νότες πριν από ένα τούττι με πολλές αξίες), εκεί κατάλαβα ότι αααα σκότωνε τις παλιές νότες για να παίξει τις καινούργιες.

 
 Σε συνθ με πολυφωνια 64 και multitimbral δυνατοτητες, αν εφτιαχνες ενα performance με 8 parts, στην ουσια ειχες πλεον 8 νοτες πολυφωνια. Ακομα λοιπον και με τετραφωνα θεματα, διοτι δεκα δακτυλα εχουμε αλλα για μουσικη μιλαμε ?,  λοιπον λιγο οι  ουρες, λιγο το πεταλακι να πατουσες, και τσακ! αρχιζαν τα κοψιματα. Δεν υπαρχει χειροτερο πραγμα, και πιο αφυσικος ηχος απο το να κοβονται αποτομα οι νοτες.

 Και ΟΚ, δεν ειναι απαραραιτητο καθε συνθ να εχει τετοιες δυνατοτητες για performance, ΟΚ, ας το παει στο μινιμαλισμο, αλλα ρε γμτ ουτε καν δυο ηχους ταυτοχρονα; Αφου εχεις 22 πολυφωνια, και αφου το sound path που εχει το μηχανημα ειναι εντελως basic με μονο φιλτρο και τετοια, βαλε τουλαχιστον 2 multitimbrality, να μπορει να γινει και κανας πιο περιπλοκος ηχος, κριμα ειναι.

 Να μην παρεξηγηθω, δεν ειναι απαραιτητη η πολυφωνια και το multitimbrality για να εχεις χρησιμους ηχους ετσι; Εννοειται αυτο, μαλιστα σε συγκεκριμενους ηχους θα παρεις καλυτερα αποτελεσματα απο synth με σχεδιασμο που αντιστοιχει σε αυτο το ειδος που θελεις, παρα απο ενα μεγαλυτερης πολυφωνιας συνθ αλλου τυπου. Αλλα εδω μιλαμε για μια συγκεκριμενη περιπτωση συνθ, και τις δυνατοτητες που θα μπορουσε να εχει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα αρχίζω σιγά σιγά να σας πιάνω.

Ευχαριστώ βρε Μάνο για τις επεξηγήσεις.

 
Αφου εχεις 22 πολυφωνια, και αφου το sound path που εχει το μηχανημα ειναι εντελως basic με μονο φιλτρο και τετοια, βαλε τουλαχιστον 2 multitimbrality, να μπορει να γινει και κανας πιο περιπλοκος ηχος, κριμα ειναι.
Για ψηφιακό μηχάνημα του 2023 είναι εντελώς απαράδεκτο πραγματικά! Γι αυτό δεν βγήκαν τα ψηφιακά? Λέει ο άλλος, "μα είναι για να μη χρειάζεται να μπει ανεμιστήρας στο συνθ για ψύξη" (θυμήθηκα τον πρώτο λόγο που πούλησα το deepmind). Ρε παιδιά macbook air χωρίς κινητά μέρη για ψύξη και τρέχουμε Ableton, Kontakt και καμιά 50αριά VST και δε κολώνει. Τι ανεμιστηράκια συζητάμε? 
 

ας ειναι καλα ο φετιχισμος με τα hardware 50ετιας
Με φώναξε κανείς? ?

 
22 ώρες πριν, Στάθης Π. είπε

Προτείνω τα δυο θεματα να συγχωνευθούν όσο δεν παρεμβάλλονται μηνύματα μεταξύ τους χρονικά. Στο μεταξύ παραθέτω και ένα βίντεο απο τον απολαυστικό Claudio


πολλούς από τους ήχους που παίζει ο "πεταχτούλης" ?ο φίλος μας ο γνωστός, τους έχω σε τέτοιο στυλ μέσω V-Synth. Roland by Roland? Α ρε V-Synth σκύλε? που σε βρίζει το μισό ίντερνετ, μια χαρά μηχανηματάρα με ήχάρες, φιλτράρες και εφφεάρες. Σκύλος θα είναι και για τα επόμενα 20 χρόνια και ακούγεται υπέροχα, ΤΕΛΕΙΑ και ας λένε, ιδιαίτερα ως VA

 
Off topic 

είναι εντυπωσιακό πόσο διαφορετική είναι η φυλή των πληκτράδων από εμάς τους κιθαρίστες 

Εμείς ανακαλύψαμε το απόλυτο όργανο (nocaster) το 1951

Αυτοί, 72 χρόνια μετά ακόμα ψάχνονται 
 

 
Α ρε V-Synth σκύλε? που σε βρίζει το μισό ίντερνετ, μια χαρά μηχανηματάρα με ήχάρες, φιλτράρες και εφφεάρες
Εγω θυμαμαι που για κανα 10αρι χρονια ψηφιζοντουνα το καλυτερο περφομανς συνθ απο ενα περιοδικο , δε θυμαμαι ομως ποιο... οχι sos παντως. Και γιατι το βριζει το μισο ιντερνετ; Εχω ακουσει τα καλυτερα, δεν το εχω δει ουτε απο κοντα βεβαια. Και που το βριζει, μια χαρα τιμη κραταει , εκεινο το κακομοιρο το sy77 που αυτό και αν εχει ακούσει (πολλοι εχουν τα δικια τους βεβαια) ,150 ευρω το πηρα ... 

Εμείς ανακαλύψαμε το απόλυτο όργανο (nocaster) το 1951

Αυτοί, 72 χρόνια μετά ακόμα ψάχνονται 
Την ουτοπία δεν την αγγιζεις, την κυνηγάς και εξελισεσαι ?

 
Εμείς ανακαλύψαμε το απόλυτο όργανο (nocaster) το 1951


Εσείς .... όχι όλοι.

Και κολλήσατε εκεί.

Ενώ οι πληκτράδες συνεχίζουν να βελτιώνουν τα όργανά τους, κάποιοι κιθαρίστες έχετε κολλήσει στα μαδέρια του μπαρμπαΛεωνίδα.

 
Και γιατι το βριζει το μισο ιντερνετ; Εχω ακουσει τα καλυτερα, δεν το εχω δει ουτε απο κοντα βεβαια.
το βρίζουν, για να μην σου παραθέτω και τα ψάχνω, το βρίζουν για πολλά θέματα, σε ένα δυο έχουν δίκιο, θα μπορούσε καλύτερα, αφορά το sampler section, στα περισσότερα γιατί πάνε να το αντιμετωπίσουν σαν workstation και σε άλλα το θεωρούν ασθενικό που ακούγεται ψεύτικα σε σχέση με άλλα της roland και άλλων εταιρειών VA με ΑΜ και άλλα που εγώ δεν το υιοθετώ, χωρίς βέβαια να είμαι αυθεντία

Εμένα μου φαίνεται πως δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, το αντίθετο σε πολλές περιπτώσεις και έτσι όπως προσπάθησε να παντρέψει τα πράγματα για εμένα το επέτυχε και το έχω ξεζουμίζει αρκετά κι εγώ και θα το χαίρομαι για πάντα.

 Το αγάπησα από τα πρώτα ντέμο που είχα ακούσει και μπορώ να το χαίρομαι καθημερινά όποτε γουστάρω, εδώ δίπλα μου είναι, το έχω σκεπάσει κιόλας να μην σκονιστεί και να μου κρυώσει χαχαχαχαχχαχαχα?

 
Off topic 

είναι εντυπωσιακό πόσο διαφορετική είναι η φυλή των πληκτράδων από εμάς τους κιθαρίστες 

Εμείς ανακαλύψαμε το απόλυτο όργανο (nocaster) το 1951

Αυτοί, 72 χρόνια μετά ακόμα ψάχνονται 
 


 Μπα, οι πληκτραδες εχουν απολυτα οργανα απο το 19ο αιωνα ( πιανο), μη σου πω απο κανα 17ο ( εκκλησιαστικο).

 Δεν εξελισσονται αυτα, ακομα τα workstations την αισθηση ενος καλου πιανο εχουν σαν στοχο να προσομοιωσουν ( και αποτυγχανουν). Αυτο που εξελισσεται ειναι το καθεαυτου συνθεσαιζερ, η μηχανη παραγωγης ηχου, η οποια, οπως εχουμε πει πολλες φορες, δεν αφορα ΜΟΝΟ τον πληκτρα. Ενα guitar to midi roland gadgetακι υποθεση ειναι, για να παιξεις με τη nocaster σου και εσυ με οποιοδηποτε συνθ ( και το Gaia που συζηταμε εδω), αλλα ουτε αυτο ειναι απαραιτητο, μπορεις απλα να τραβηξεις δυο γραμμες με τη ΛΑ στο DAW σου και να εχεις οποιο συνθ ηχο θελεις στο κομματι σου.

 Αν τωρα βαριεσαι και προτιμας να παιξεις για 1050 φορα πεντατονικες πανω απο backing tracks τοτε συγχαρητηρια, εισαι γεννημενος κιθαριστας ? μην ασχολεισαι με τετοια ζητηματα ?

 
Εσείς .... όχι όλοι.

Και κολλήσατε εκεί.

Ενώ οι πληκτράδες συνεχίζουν να βελτιώνουν τα όργανά τους, κάποιοι κιθαρίστες έχετε κολλήσει στα μαδέρια του μπαρμπαΛεωνίδα.
Αστειεύομαι φίλε

τωρα ακούω πάλι ένα κονσέρτο κάποιου Κηθ στην Κολωνία, και πάντα θαυμάζω τους ήχους του @manosx όταν αυτοσχεδιάζει 

Τα πλήκτρα είναι το αγαπημένο μου όργανο (μετά τη φωνή) 

 
Αστειεύομαι φίλε ...


Εννοείται βρε, το κατάλαβα, γι' αυτό και το "χαχα" που έβαλα.

Όπου βλέπω αυτό το "caster" με λούζει κρύος ιδρώτας για το προηγούμενο συνθετικό.

 
Το V-Synth ήταν από τα ελάχιστα Roland synths που μου άρεσαν οι ήχοι του. Θα το αγόραζα άνετα. Άστους να βρίζουν Cos, δεν ξέρουν!☝️

Ενα guitar to midi roland gadgetακι υποθεση ειναι, για να παιξεις με τη nocaster σου και εσυ με οποιοδηποτε συνθ ( και το Gaia που συζηταμε εδω)
Μόλις μου θύμησες σε ποιο θρεντ είμαι.? Λοιπόν, Μάπα look και Μάπα καρα-συνηθισμένος ήχος. Από το 13λεπτο βίντεο του Doctor Mix, μόνο ο τελευταίος arp ήχος ήταν της προκοπής, όλοι οι προηγούμενοι ήταν για ύπνο. Αυτούς ή παρόμοιους ήχους ακούμε μια ζωή, δηλαδή γιατί να αγοράσει κανείς το GAIΑ 2, τι το καινούργιο φέρνει? ?

To πρώτο GAIA είχε πολύ όμορφο ήχο, ωραιο look, specs και τιμή, στο τσακ ήμουν κάποτε να το χτυπήσω. Το GAIA 2 δεν....Απορώ γιατί το ονόμασαν GAIA 2.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τι πληκτρα τι κιθαρα τι φλογερα, στα ιδια σκατα καταληγουμε, παλι τις ιδιες μαλακιες θα παιζουμε, απλα εργαλεια ειναι με καποια πλεονεκτηματα το καθενα.

  Τα πληκτρα, με την εννοια του πιανο, εχουν πλεονεκτημα όσα αφορα την πολυφωνικη πλευρα της μουσικης, ειναι σαν να κανεις 10 finger tapping σε μια κιθαρα με 88 χορδες, ακουγεται κουφο αλλα στην ουσια αυτο ειναι.

 Η κιθαρα παλι ειναι ενα οργανο με μια συμβιβαστικη λογικη: Εχει πολυφωνικες δυνατοτητες, οχι σαν το πιανο αλλα αρκετες, και ταυτοχρονα εχει ΠΟΛΥ μεγαλυτερες εκφραστικες δυνατοτητες απο το πιανο ( βιμπρατα, slides, σηκωματα, λεγκατα),  οχι τοσες εκφραστικες δυνατοτητες βεβαια οσες π.χ. το βιολι η τα πνευστα, αλλα παλι αρκετες. Αυτος ο συνδυασμος την κανει να ειναι αρκετα εκφραστικη και αρκετα πολυφωνικη ταυτοχρονα, και για αυτο καταφερε να γινει το κυριο οργανο σε ολοκληρα ειδη μουσικης, τοσο σε ρυθμικο οσο και σε lead ρολο.

 Μια μεζουρα πιανακι λοιπον πρεπει να ξερει καθε μουσικος, γιατι ειναι εργαλειο, ειδικα για τη θεωρια. Αν παλι θελεις να ροκ ? και τετοια, πρεπει να γρατζουνας οπωσδηποτε και λιγο κιθαριτσα, κακα τα ψεματα ? Αρα που καταληγουμε; Οτι ειναι απλα εργαλεια για να κανουμε τη δουλιτσα μας, και σημασια εχει το τι θελεις να παιξεις, γιατι αν θελαμε καραγκουνα θα παιρναμε κλαρινο, και αν θελαμε να παιζουμε το amazing grace στο st patricks day θα παιρναμε γκαιντα, και θα τσακωνομασταν για την πολυφωνια της γκαιντας και την εκφραστικοτητα του κλαρινου ?

 
Τι πληκτρα τι κιθαρα τι φλογερα, στα ιδια σκατα καταληγουμε, παλι τις ιδιες μαλακιες θα παιζουμε, απλα εργαλεια ειναι με καποια πλεονεκτηματα το καθενα.

  Τα πληκτρα, με την εννοια του πιανο, εχουν πλεονεκτημα όσα αφορα την πολυφωνικη πλευρα της μουσικης, ειναι σαν να κανεις 10 finger tapping σε μια κιθαρα με 88 χορδες, ακουγεται κουφο αλλα στην ουσια αυτο ειναι.

 Η κιθαρα παλι ειναι ενα οργανο με μια συμβιβαστικη λογικη: Εχει πολυφωνικες δυνατοτητες, οχι σαν το πιανο αλλα αρκετες, και ταυτοχρονα εχει ΠΟΛΥ μεγαλυτερες εκφραστικες δυνατοτητες απο το πιανο ( βιμπρατα, slides, σηκωματα, λεγκατα),  οχι τοσες εκφραστικες δυνατοτητες βεβαια οσες π.χ. το βιολι η τα πνευστα, αλλα παλι αρκετες. Αυτος ο συνδυασμος την κανει να ειναι αρκετα εκφραστικη και αρκετα πολυφωνικη ταυτοχρονα, και για αυτο καταφερε να γινει το κυριο οργανο σε ολοκληρα ειδη μουσικης, τοσο σε ρυθμικο οσο και σε lead ρολο.

 Μια μεζουρα πιανακι λοιπον πρεπει να ξερει καθε μουσικος, γιατι ειναι εργαλειο, ειδικα για τη θεωρια. Αν παλι θελεις να ροκ ? και τετοια, πρεπει να γρατζουνας οπωσδηποτε και λιγο κιθαριτσα, κακα τα ψεματα ? Αρα που καταληγουμε; Οτι ειναι απλα εργαλεια για να κανουμε τη δουλιτσα μας, και σημασια εχει το τι θελεις να παιξεις, γιατι αν θελαμε καραγκουνα θα παιρναμε κλαρινο, και αν θελαμε να παιζουμε το amazing grace στο st patricks day θα παιρναμε γκαιντα, και θα τσακωνομασταν για την πολυφωνια της γκαιντας και την εκφραστικοτητα του κλαρινου ?
Κιθάρες υπάρχουν κ αταστες. Το λέω για την εκφραστικότητα. Εκεί αλλάζουν οι προοπτικές. Αλλά δυστυχώς αυτές δε παιζνε ροκ 

?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top