- Μηνύματα
- 131
- Πόντοι
- 118
Κάτσε τώρα να τα πιάσουμε ένα ένα γιατί είναι μεγάλο το κείμενο ?
Γι' αυτό επιστρέφουμε στην εξειδίκευση. Κόβεις κάτι για να έχεις κάτι άλλο. Δε γίνεται να τα έχουμε όλα. Γι αυτό και υπάρχουν διαφορετικά όργανα για διαφορετικούς ανθρώπους, όπως υπάρχουν και αυτοκίνητα, σπίτια, και ...εστιατόρια... ?
Θυμάμαι κάποια φάση που τζαμάραμε με ένα φίλο με το deepmind 12. Είχα κάνει ένα pad ηχο. Aπό μόνος του ακουγόταν τέλεια, αλλά στη μίξη στο κομμάτι επικρατούσε μια "λασπουριά"! Δεν ήταν θέμα eq η κάτι τέτοιο (και γενικά πρώτα φροντίζω να ταιριάζουν οι ήχοι και άαααααν χρειαστεί τότε βάζω EQ). Εκεί λοιπόν αρχίζω κατεβάζω release, βγάζω reverb, κατεβάζω λίγο το cutoff να μη buzz-αρει κτλ κτλ. Aλλά μετά μου ακουγόταν "κοφτό". Λέω τι άλλο μπορώ να κάνω. Τρώω φλασιά και ρίχνω τη πολυφωνία στις 6 νότες και ξανα-ανεβάζω release. Κρύσταλλο στο μιξ... Που θέλω να καταλήξω. Σε πραγματικές συνθήκες (εκτός και μιλάμε για κάποια ήδη μουσικής σαν αυτά που λέγαμε χτες εδώ), τα περισσότερα από αυτά τα "έξτρα" αποδεικνύονται περιττά. Σπάνια θα συναντήσεις κάποιον ο οποίος να παίζει με κάποια μπάντα ή να κάνει παραγωγή και να έχει σημασία αν το όργανο παράγει πάνω από 16 φωνές. Εϊναι για πολύ special ήχους μόνο τολμώ να πω.
Στο ίδιο θέμα άλλο παράδειγμα. Αγοράζω το Model D της ακατονόμαστης. Ηχάρα ναι. Εδώ είμαστε λέω. Για να το τεστάρω έτσι παραπάνω κάνω ένα ολόκληρο instrumental μόνο με το D. Τα pad γραμμένα νότα νότα για συγχορδίες στο DAW, bass άλλος ήχο κτλ. Εντάξει μου πήρε 10πλάσιο χρόνο. Ομολογώ. Πολύ ωραίο αποτέλεσμα όμως. Λέω καλούτσικο κομμάτι ας το κάνω αύριο μια "σωστή" παραγωγή. Προφανώς δε ξανα-εκατσα να κάνω τα Pads νότα νότα. Είχα ένα δανικό Minilogue τότε, λέω θα βάλω αυτό. 'Ελα σου όμως που δεν ήταν το ίδιο αποτέλεσμα σαν ήχος! Μια μου φαινόταν άδειο, την άλλη μου λάσπωνε. Να μη στα πολυλογώ το τρακ το παράτησα δε το τέλειωσα ποτέ (κλασσικά ?) αλλά έρχομαι και λέω, "τα ράσα δε κάνουν τον παπα". Και τι που έχει 4 νότες polyphony το minilogue και μπορεί και τις κάνει και stack για low end. Δεν έφτανε ούτε το ένα oscillator του model D σε χροιά.
Γι' αυτό επιστρέφουμε και πάλι στην εξειδίκευση. Μπορεί να παίξεις μια μελωδία με ένα όργανο και να σου κάθεται ωραία στο αφτί, και με κάποιο άλλο να πεις, τι πατάτα είναι! Το κάθε πράγμα έχει το σκοπό και το κοινό του. Για εμένα λοιπόν, θες πιάνο? Πάρε πιάνο ή samples, θες FM πάρε ένα DX7 (λέω τώρα στη τύχη, από ήχο το απεχθάνομαι) θες earth shuttering bass analog, πάρε ένα moog, arp κτλ. Θες layers? Βαλτα να παιζουν μαζί με MIDI. Θες effects, πάρε τα πεταλάκια σου ή τα VST σου κτλ. Αυτά τα "θέλω synth με 100 νότες και 50 multitimbrality... Δε ξερω... Γίνεται/ Εγώ θα πω ναι εν έτι 2023. Το θέλουν κάποιοι? Πάλι ναι. Το θέλουν όλοι? Σίγουρα όχι. Είναι γούστα, ανάγκες, οικονομικό θέμα κτλ κτλ.
Αλλά για να κλείσω το θέμα απο μεριά μου. Συνεχίζω να πιστεύω το less is more. Είχε εποχή που είχα 9 synth στο studio (πάνω από 10 μαζί με drum machines, bass lines ktl), έτρεχα από synth σε synth και δεν έγραφα τίποτα. Κράτησα 4 που χρησιμοποιούσα συχνά και εκεί άρχισα να ξαναγράφω πράγματα. Οπότε λέω με σιγουριά ένα Prophet 10 vs 5 το μόνο που θα μπορούσε να μου γλυτώσει θα ήταν ίσως χρόνος.
Σαφώς και δε θα έλεγα όχι ? αλλά δε ξέρω κατά πόσο αυτό θα βελτίωνε τη (δικιά μου) μουσική ή workflow. Θα καταλήξω στο γιατί παρακάτω.OK ,ναι, αλλα αν ερχοταν καποιος και σου προτεινε να παρει το prophet 5 σου και να σου δωσει το prophet 10 μια η αλλη, δε νομιζω να του ελεγες οχι ?
Και αν υπήρχε το ιδανικό δε θα έφτανε ένα. Εκτός και είχε ένα multitimbrality τύπου x6 Το λιγότερο αλλά ακόμη και τότε θα ήθελα προσωπικά 2-3 keyboards. Οπότε και πάλι θα ηθελες αντίγραφα του συνθ ή midi keyboards χαχα. Με λίγα λόγια εδώ παμε λίγο στη σφαίρα του φανταστικού. Δε μπορεί να υπάρξει τετοιο πράγμα θεωρώ όπως κάθετι ιδανικό. Επίσης ο ιδανικός ήχος που έχω εγω στο μυαλό μου σίγουρα είναι διαφορετικός από τον ήχο που έχουν όλοι οι υπόλοιποι οπότε και πάλι αδύνατον να υπάρχει ένα συνθ να τα κάνει όλα.Οσο πιο κοντα ειναι ο ηχος ενος συνθ στον ηχο- προτυπο, τοσο μεγαλυτερες συνθετικες ικανοτητες εχει ενα οργανο. Δηλαδη με αλλα λογια, το ιδανικο synth θα ηταν πραγματι σαν εστιατοριο που θα εκανε ολα τα φαγητα πεντανοστιμα, διοτι αυτο θα σημαινε οτι η ηχητικη του μηχανη μπορει να φτιαξει πετυχημενα οτι ειδος ηχου και να εχουμε στο κεφαλι μας.
Γι' αυτό επιστρέφουμε στην εξειδίκευση. Κόβεις κάτι για να έχεις κάτι άλλο. Δε γίνεται να τα έχουμε όλα. Γι αυτό και υπάρχουν διαφορετικά όργανα για διαφορετικούς ανθρώπους, όπως υπάρχουν και αυτοκίνητα, σπίτια, και ...εστιατόρια... ?
Καταλαβαίνω ότι το φέρνεις ως παράδειγμα αλλά ταυτόχρονα σκέφτομαι:Δηλαδη ας πουμε, με το prophet 10 μπορεις να εχεις πιο fat ηχους απο το 5 κανοντας στακ δυο ηχους ταυτοχρονα, και παραλληλα μπορεις να εχεις εναλλακτικα pad ηχους που οι ουρες θα σβηνουν πιο ομαλα απο το 5.
Θυμάμαι κάποια φάση που τζαμάραμε με ένα φίλο με το deepmind 12. Είχα κάνει ένα pad ηχο. Aπό μόνος του ακουγόταν τέλεια, αλλά στη μίξη στο κομμάτι επικρατούσε μια "λασπουριά"! Δεν ήταν θέμα eq η κάτι τέτοιο (και γενικά πρώτα φροντίζω να ταιριάζουν οι ήχοι και άαααααν χρειαστεί τότε βάζω EQ). Εκεί λοιπόν αρχίζω κατεβάζω release, βγάζω reverb, κατεβάζω λίγο το cutoff να μη buzz-αρει κτλ κτλ. Aλλά μετά μου ακουγόταν "κοφτό". Λέω τι άλλο μπορώ να κάνω. Τρώω φλασιά και ρίχνω τη πολυφωνία στις 6 νότες και ξανα-ανεβάζω release. Κρύσταλλο στο μιξ... Που θέλω να καταλήξω. Σε πραγματικές συνθήκες (εκτός και μιλάμε για κάποια ήδη μουσικής σαν αυτά που λέγαμε χτες εδώ), τα περισσότερα από αυτά τα "έξτρα" αποδεικνύονται περιττά. Σπάνια θα συναντήσεις κάποιον ο οποίος να παίζει με κάποια μπάντα ή να κάνει παραγωγή και να έχει σημασία αν το όργανο παράγει πάνω από 16 φωνές. Εϊναι για πολύ special ήχους μόνο τολμώ να πω.
Στο ίδιο θέμα άλλο παράδειγμα. Αγοράζω το Model D της ακατονόμαστης. Ηχάρα ναι. Εδώ είμαστε λέω. Για να το τεστάρω έτσι παραπάνω κάνω ένα ολόκληρο instrumental μόνο με το D. Τα pad γραμμένα νότα νότα για συγχορδίες στο DAW, bass άλλος ήχο κτλ. Εντάξει μου πήρε 10πλάσιο χρόνο. Ομολογώ. Πολύ ωραίο αποτέλεσμα όμως. Λέω καλούτσικο κομμάτι ας το κάνω αύριο μια "σωστή" παραγωγή. Προφανώς δε ξανα-εκατσα να κάνω τα Pads νότα νότα. Είχα ένα δανικό Minilogue τότε, λέω θα βάλω αυτό. 'Ελα σου όμως που δεν ήταν το ίδιο αποτέλεσμα σαν ήχος! Μια μου φαινόταν άδειο, την άλλη μου λάσπωνε. Να μη στα πολυλογώ το τρακ το παράτησα δε το τέλειωσα ποτέ (κλασσικά ?) αλλά έρχομαι και λέω, "τα ράσα δε κάνουν τον παπα". Και τι που έχει 4 νότες polyphony το minilogue και μπορεί και τις κάνει και stack για low end. Δεν έφτανε ούτε το ένα oscillator του model D σε χροιά.
Γι' αυτό επιστρέφουμε και πάλι στην εξειδίκευση. Μπορεί να παίξεις μια μελωδία με ένα όργανο και να σου κάθεται ωραία στο αφτί, και με κάποιο άλλο να πεις, τι πατάτα είναι! Το κάθε πράγμα έχει το σκοπό και το κοινό του. Για εμένα λοιπόν, θες πιάνο? Πάρε πιάνο ή samples, θες FM πάρε ένα DX7 (λέω τώρα στη τύχη, από ήχο το απεχθάνομαι) θες earth shuttering bass analog, πάρε ένα moog, arp κτλ. Θες layers? Βαλτα να παιζουν μαζί με MIDI. Θες effects, πάρε τα πεταλάκια σου ή τα VST σου κτλ. Αυτά τα "θέλω synth με 100 νότες και 50 multitimbrality... Δε ξερω... Γίνεται/ Εγώ θα πω ναι εν έτι 2023. Το θέλουν κάποιοι? Πάλι ναι. Το θέλουν όλοι? Σίγουρα όχι. Είναι γούστα, ανάγκες, οικονομικό θέμα κτλ κτλ.
Εντάξει τώρα γενική κουβέντα κάνω. Ουτε καν το βλέπω στον ορίζοντα το συγκεκριμένο. Απλά έτυχε και μ'άρεσε το analog emulation του 101. 'Όπως είπα δε θα αγόραζα ποτέ Gaia 2, και γενικά δε θα αγόραζα digital synth. Για τώρα μιλάω τουλάχιστον το μέλλον δε ξέρω τι θα φέρει ?Ετσι και με το Gaia 2,
Αλλά για να κλείσω το θέμα απο μεριά μου. Συνεχίζω να πιστεύω το less is more. Είχε εποχή που είχα 9 synth στο studio (πάνω από 10 μαζί με drum machines, bass lines ktl), έτρεχα από synth σε synth και δεν έγραφα τίποτα. Κράτησα 4 που χρησιμοποιούσα συχνά και εκεί άρχισα να ξαναγράφω πράγματα. Οπότε λέω με σιγουριά ένα Prophet 10 vs 5 το μόνο που θα μπορούσε να μου γλυτώσει θα ήταν ίσως χρόνος.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: