Roland GAIA 2 (Nο2)

πολυφωνια 5, monotimbrality και ενα oscillator με μονη επιλογη τη saw, γιατι θα "κανουν ενα πραγμα αλλα θα το κανουν καλα" ?
Βαρύτονο σαξόφωνο περιγράφεις, ξεκινάει από 1,5 χιλιάρικο ο κινέζος.

 
Μου αρέσουν πολύ όλα αυτά που γράφετε για τα σύνθια, και τα παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον.

Άσχετα αν δεν καταλαβαίνω τίποτα.

 
Βαρύτονο σαξόφωνο περιγράφεις, ξεκινάει από 1,5 χιλιάρικο ο κινέζος.


 Πολυφωνια 5 σε σαξοφωνο; Φαντασου τι γινεται με τις χαλασμενες βαλβιδες, για αυτο μου εβαλες κινεζικο σαξοφωνο για παραδειγμα ε;

 
Μου αρέσουν πολύ όλα αυτά που γράφετε για τα σύνθια, και τα παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον.

Άσχετα αν δεν καταλαβαίνω τίποτα.
Αμ, εγώ; που έχω αρχίσει να καταλαβαίνω τι λένε τούτοι, και δεν καταλαβαίνω τι είναι τα προφάιλερ τα μόντελερ τα FIR αθηνών και όλα αυτά που λέτε δίπλα;?

 Πολυφωνια 5 σε σαξοφωνο; Φαντασου τι γινεται με τις χαλασμενες βαλβιδες, για αυτο μου εβαλες κινεζικο σαξοφωνο για παραδειγμα ε;
Όχι ρε συ. Σένιο το όργανο ρυθμισμένο λέμε! Πολυφωνία 5 ειναι άμα πατήσεις τη βούζα. ?

(Συγγνώμη, εννοώ: "όταν τρίξει/σφυρίξει το καλάμι)

 
Πείτε με ρομαντικό, πείτε με ηδονιστή, αλλά, βασικά, είναι ΑΣΧΗΜΟ, οπότε δε κοιτάω παραπέρα. Τέλος.

 
Αμ, εγώ; που έχω αρχίσει να καταλαβαίνω τι λένε τούτοι, και δεν καταλαβαίνω τι είναι τα προφάιλερ τα μόντελερ τα FIR αθηνών και όλα αυτά που λέτε δίπλα;?


Άσε με κυρ Αλή μου.

Πάνω που άρχισα να καταλαβαίνω για το sag και τις ανορθώτριες, έρχομαι εδώ με όλη την καλή διάθεση, και διαβάζω για va, για μουλτιτιμπράλιτυ πως-το-λένε, για τα saw του καρχαρία, για vco, για fm και ραδιόφωνα, εεεεε, πόσο να αντέξω ο άνθρωπας.

EDIT: Συνεχίστε όμως, σας παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μου αρέσουν πολύ όλα αυτά που γράφετε για τα σύνθια, και τα παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον.

Άσχετα αν δεν καταλαβαίνω τίποτα.


Τυχεράκια!

Με 200 ευρώ μπορείς να πάρεις κάτι που φαίνεται ως Tele και με λίγο setup μπορεί να παίζει και αξιοπρεπώς. 

Εμείς με 200 ευρώ αγοράζουμε πλήκτρα χωρίς ήχο (κοντρόλερ) ή βιρτσουαλ συνθ για τον υπολογιστή. Κανονικό σύνθι που θέλουμε όμως δεν μπορούμε να πάρουμε. 

Ά ρε Τόμανν, δεν γίνεται να βγάλει Harley Benton Polymoog/Prophet/OBX/JP8/whatever με δυο κατοστάρικα; Και ας ακούγεται περίπου ως τέτοιο, έτσι για την χαρά του μπλιμπλικιάσματος!

 
Εμείς με 200 ευρώ αγοράζουμε πλήκτρα χωρίς ήχο (κοντρόλερ) ή βιρτσουαλ συνθ για τον υπολογιστή. Κανονικό σύνθι που θέλουμε όμως δεν μπορούμε να πάρουμε. 
Μπορείς όμως μεταχειρισμένα , πχ ένα sy77 το οποίο οκ είναι παλιό με τις δυσκολίες του και τους περιορισμούς του, με τεράστιες όμως δυνατότητες σύνθεσης. Ή λιγότερο παλιά όπως ένα novation x-station ,ή με λίγο περισσότερα απο 200 ένα ultranova, και χωρίς να έχουν να ζηλέψουν τιποτα σπουδαίο απο τα καινούρια. Σιγουρα υπάρχουν κ αλλα απλα αυτα μου ηρθαν τωρα στο νου ?

 
Αμ, εγώ; που έχω αρχίσει να καταλαβαίνω τι λένε τούτοι, και δεν καταλαβαίνω τι είναι τα προφάιλερ τα μόντελερ τα FIR αθηνών και όλα αυτά που λέτε δίπλα;?
Profiler ειναι το sampler αςουμε

digital synth το modelling

κ virtual analog/physical modelling ειναι το component based modelling α λα fractal

Το υπογραμμισμενο αςουμε στην αρχη, ειναι πολυ σημαντικο γιατι πολυ απλα αυτα που ειπα δεν ισχυουν ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ντιτζιταλ συνθ το μοντελινγκ

κ νβιρτσουαλτιτζιταλ αναλογκ/φυζικαλ μοντελινγκ το κομπονεντ μπεηζντ μοντελιωγκ α λα φρακταλ


Πάνε τα ματάκια μου ...

 
Πάνω που άρχισα να καταλαβαίνω για το sag και τις ανορθώτριες, έρχομαι εδώ με όλη την καλή διάθεση, και διαβάζω για va, για μουλτιτιμπράλιτυ πως-το-λένε, για τα saw του καρχαρία, για vco, για fm και ραδιόφωνα, εεεεε, πόσο να αντέξω ο άνθρωπας.
Τα ίδια και χειρότερα φίλος παθαίνουμε κι εμείς στα Άπειρα κιθαριστικά θρεντς....? 

,ή με λίγο περισσότερα απο 200 ένα ultranova, και χωρίς να έχουν να ζηλέψουν τιποτα σπουδαίο απο τα καινούρια. 
Με μόλις €330 αγοράζει καινούργιο ένα Mininova, το οποίο είναι ένα Ultranova σε μικρότερο καλούπι. Πολύ βαθύ και powerful synth το Ultra/Mininova, πατάει κάτω synth-ετικά synths με υπερπολλαπλάσια τιμή. Είχα το Ultra, το πούλησα, το μετάνιωσα (classic?) και τον περασμένο Μάιο το αντικατέστησα με το Mininova. Μικρό synth-τερατάκι σε αστεία τιμή και με απίστευτες δυνατότητες, γι αυτό και του συγχωρούμε την monotimbrality του.?

 
Κατσε fusion να σε αρχισω απο τα βασικα της FM:

 Το θυμασε το βιμπρατο απο την κιθαρα;

 Αυτο το βιμπρατο, που κανει ο ΒΒ King και γουσταρουμε;

 Λοιπον ακου: Αν κανεις βιμπρατο, δηλαδη βιμπρατο σαν του ΒΒ Κing αλλα ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΟ βιμπρατο, αλλα ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΟ, πως εκανες το χειρογλυκανο πιτσιρικας; Ετσι, και ακομα πιο γρηγορο.

 Αν λοιπον κανεις το βιμπρατο γρηγορο σα χειρογλυκανο, ο ηχος σταματαει απλα να εχει μια απλη διαφοροποιηση στο τονικο υψος, αρχιζουν να εμφανιζονται επιπλεον αρμονικες συχνοτητες, και καταληγεις να εχεις cheesy ηλεκτρικα πιανακια σαν αυτα που ειχαν οι μπαλαντες του 80.

 Βιμπρατο+ χειρογλυκανο= 80s ηλεκτρικο FM πιανο.

 εΛΠιζω νΑ βοΗθησΑ

 
 Κατσε να σου λυσω και την απορια περι πολυφωνιας και πολυχρωματικοτητας (polyphony και multitimbrality)

 Η gibson Les Paul της φωτογραφιας εχει πολυφωνια 6 και multitimbrality 1. Εχει 6 πολυφωνια γιατι εχει 6 χορδες, αν πας να παιξεις ενα 7φωνο ακκορντο ατυχησες δεν μπορεις, αλλα μια μι μινορε συγχορδια καμποικη πρωτης θεσης εχει 6 νοτες που ακουγονται μαζι. Και εχει multitimbrality 1, γιατι αυτες οι 6 νοτες θα εχουν τον ιδιο ηχο, τον ηχο les paul κιθαρας.

 Αντιθετα, αυτο το εκτρωμα stratopercision, εχει πολυφωνια 10 διοτι εχει 10 χορδςε, αλλα εχει multitimbrality 2, διοτι μπορουν να ακουγονται ταυτοxrona δυο ηχοι, στρατοκαστερ κιθαρα και precision μπασο.

453eddbe3f3994e679b8f927ee231c23.jpg

preview.jpg

 
Μου αρέσουν πολύ όλα αυτά που γράφετε για τα σύνθια
Και εμένα μου αρέσουν όλα αυτά που γράφονται για κιθάρες και ας μην τα καταλαβαίνω και ας μην τα διαβάζω καν.

 
Αντιθετα, αυτο το εκτρωμα stratopercision, εχει πολυφωνια 10 διοτι εχει 10 χορδες, αλλα εχει multitimbrality 2, διοτι μπορουν να ακουγονται ταυτοxrona δυο ηχοι, στρατοκαστερ κιθαρα και precision μπασο.
Πες του ρε συ ότι διαθέτει Bi-timbrality να καταλάβει ο άνθρωπος...?

 
Αντιθετα, αυτο το εκτρωμα stratopercision, εχει πολυφωνια 10 διοτι εχει 10 χορδςε, αλλα εχει multitimbrality 2, διοτι μπορουν να ακουγονται ταυτοxrona δυο ηχοι, στρατοκαστερ κιθαρα και precision μπασο.


Η πολυφωνία δεν καθορίζεται από πόσα δάχτυλα έχεις?

Μπορείς δηλαδής στο κιθαρόμπασο που έβαλες, να παίξεις ακκόρντο και με τις 10 χορδές ασούμε?

Και στα πλήΧτρα, τι να την κάνεις την πολυφωνία πάνω 10?

Θα παίζεις και με τα πόδια?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτσε τώρα να τα πιάσουμε ένα ένα γιατί είναι μεγάλο το κείμενο ?
 

OK ,ναι, αλλα αν ερχοταν καποιος και σου προτεινε να παρει το prophet 5 σου και να σου δωσει το prophet 10 μια η αλλη, δε νομιζω να του ελεγες οχι ? 
Σαφώς και δε θα έλεγα όχι ? αλλά δε ξέρω κατά πόσο αυτό θα βελτίωνε τη (δικιά μου) μουσική ή workflow. Θα καταλήξω στο γιατί παρακάτω.

Οσο πιο κοντα ειναι ο ηχος ενος συνθ στον ηχο- προτυπο, τοσο μεγαλυτερες συνθετικες ικανοτητες εχει ενα οργανο. Δηλαδη με αλλα λογια, το ιδανικο synth θα ηταν πραγματι σαν εστιατοριο που θα εκανε ολα τα φαγητα πεντανοστιμα, διοτι αυτο θα σημαινε οτι η ηχητικη του μηχανη μπορει να φτιαξει πετυχημενα οτι ειδος ηχου και να εχουμε στο κεφαλι μας.
Και αν υπήρχε το ιδανικό δε θα έφτανε ένα. Εκτός και είχε ένα multitimbrality τύπου x6 Το λιγότερο αλλά ακόμη και τότε θα ήθελα προσωπικά 2-3 keyboards. Οπότε και πάλι θα ηθελες αντίγραφα του συνθ ή midi keyboards χαχα. Με λίγα λόγια εδώ παμε λίγο στη σφαίρα του φανταστικού. Δε μπορεί να υπάρξει τετοιο πράγμα θεωρώ όπως κάθετι ιδανικό. Επίσης ο ιδανικός ήχος που έχω εγω στο μυαλό μου σίγουρα είναι διαφορετικός από τον ήχο που έχουν όλοι οι υπόλοιποι οπότε και πάλι αδύνατον να υπάρχει ένα συνθ να τα κάνει όλα.

Γι' αυτό επιστρέφουμε στην εξειδίκευση. Κόβεις κάτι για να έχεις κάτι άλλο. Δε γίνεται να τα έχουμε όλα. Γι αυτό και υπάρχουν διαφορετικά όργανα για διαφορετικούς ανθρώπους, όπως υπάρχουν και αυτοκίνητα, σπίτια, και ...εστιατόρια... ?

Δηλαδη ας πουμε, με το prophet 10 μπορεις να εχεις πιο fat ηχους απο το 5 κανοντας στακ δυο ηχους ταυτοχρονα, και παραλληλα μπορεις να εχεις εναλλακτικα pad ηχους που οι ουρες θα σβηνουν πιο ομαλα απο το 5.
Καταλαβαίνω ότι το φέρνεις ως παράδειγμα αλλά ταυτόχρονα σκέφτομαι:

 Θυμάμαι κάποια φάση που τζαμάραμε με ένα φίλο με το deepmind 12. Είχα κάνει ένα pad ηχο. Aπό μόνος του ακουγόταν τέλεια, αλλά στη μίξη στο κομμάτι επικρατούσε μια "λασπουριά"! Δεν ήταν θέμα eq η κάτι τέτοιο (και γενικά πρώτα φροντίζω να ταιριάζουν οι ήχοι και άαααααν χρειαστεί τότε βάζω EQ). Εκεί λοιπόν αρχίζω κατεβάζω release, βγάζω reverb, κατεβάζω λίγο το cutoff να μη buzz-αρει κτλ κτλ. Aλλά μετά μου ακουγόταν "κοφτό". Λέω τι άλλο μπορώ να κάνω. Τρώω φλασιά και ρίχνω τη πολυφωνία στις 6 νότες και ξανα-ανεβάζω release. Κρύσταλλο στο μιξ... Που θέλω να καταλήξω. Σε πραγματικές συνθήκες (εκτός και μιλάμε για κάποια ήδη μουσικής σαν αυτά που λέγαμε χτες εδώ), τα περισσότερα από αυτά τα "έξτρα" αποδεικνύονται περιττά. Σπάνια θα συναντήσεις κάποιον ο οποίος να παίζει με κάποια μπάντα ή να κάνει παραγωγή και να έχει σημασία αν το όργανο παράγει πάνω από 16 φωνές. Εϊναι για πολύ special ήχους μόνο τολμώ να πω. 

Στο ίδιο θέμα άλλο παράδειγμα. Αγοράζω το Model D της ακατονόμαστης. Ηχάρα ναι. Εδώ είμαστε λέω. Για να το τεστάρω έτσι παραπάνω κάνω ένα ολόκληρο instrumental μόνο με το D. Τα pad γραμμένα νότα νότα για συγχορδίες στο DAW, bass άλλος ήχο κτλ. Εντάξει μου πήρε 10πλάσιο χρόνο. Ομολογώ. Πολύ ωραίο αποτέλεσμα όμως. Λέω καλούτσικο κομμάτι ας το κάνω αύριο μια "σωστή" παραγωγή. Προφανώς δε ξανα-εκατσα να κάνω τα Pads νότα νότα. Είχα ένα δανικό Minilogue τότε, λέω θα βάλω αυτό. 'Ελα σου όμως που δεν ήταν το ίδιο αποτέλεσμα σαν ήχος! Μια μου φαινόταν άδειο, την άλλη μου λάσπωνε. Να μη στα πολυλογώ το τρακ το παράτησα δε το τέλειωσα ποτέ (κλασσικά ?) αλλά έρχομαι και λέω, "τα ράσα δε κάνουν τον παπα". Και τι που έχει 4 νότες polyphony το minilogue και μπορεί και τις κάνει και stack για low end. Δεν έφτανε ούτε το ένα oscillator του model D σε χροιά. 

Γι' αυτό επιστρέφουμε και πάλι στην εξειδίκευση. Μπορεί να παίξεις μια μελωδία με ένα όργανο και να σου κάθεται ωραία στο αφτί, και με κάποιο άλλο να πεις, τι πατάτα είναι! Το κάθε πράγμα έχει το σκοπό και το κοινό του. Για εμένα λοιπόν, θες πιάνο? Πάρε πιάνο ή samples, θες FM πάρε ένα DX7 (λέω τώρα στη τύχη, από ήχο το απεχθάνομαι) θες earth shuttering bass analog, πάρε ένα moog, arp κτλ. Θες layers? Βαλτα να παιζουν μαζί με MIDI. Θες effects, πάρε τα πεταλάκια σου ή τα VST σου κτλ. Αυτά τα "θέλω synth με 100 νότες και 50 multitimbrality... Δε ξερω... Γίνεται/ Εγώ θα πω ναι εν έτι 2023. Το θέλουν κάποιοι? Πάλι ναι. Το θέλουν όλοι? Σίγουρα όχι. Είναι γούστα, ανάγκες, οικονομικό θέμα κτλ κτλ. 

 Ετσι και με το Gaia 2,
Εντάξει τώρα γενική κουβέντα κάνω. Ουτε καν το βλέπω στον ορίζοντα το συγκεκριμένο. Απλά έτυχε και μ'άρεσε το analog emulation του 101. 'Όπως είπα δε θα αγόραζα ποτέ Gaia 2, και γενικά δε θα αγόραζα digital synth. Για τώρα μιλάω τουλάχιστον το μέλλον δε ξέρω τι θα φέρει ?‍♂️

Αλλά για να κλείσω το θέμα απο μεριά μου. Συνεχίζω να πιστεύω το less is more. Είχε εποχή που είχα 9 synth στο studio (πάνω από 10 μαζί με drum machines, bass lines ktl), έτρεχα από synth σε synth και δεν έγραφα τίποτα. Κράτησα 4 που χρησιμοποιούσα συχνά και εκεί άρχισα να ξαναγράφω πράγματα. Οπότε λέω με σιγουριά ένα Prophet 10 vs 5 το μόνο που θα μπορούσε να μου γλυτώσει θα ήταν ίσως χρόνος. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top