- Μηνύματα
- 6,529
- Λύσεις
- 1
- Πόντοι
- 1,518
το υπέρτατο polysynth για τα δικά μου γούστα είναι το Prophet 5. Κι αυτό γιατί για τη μουσική που κάνω και το τρόπο που τη κάνω μου αρκεί και ανταλλάσσω τη χροιά του για οποιαδήποτε ψηφιακή ευκολία.
OK ,ναι, αλλα αν ερχοταν καποιος και σου προτεινε να παρει το prophet 5 σου και να σου δωσει το prophet 10 μια η αλλη, δε νομιζω να του ελεγες οχι ?
Το παραδειγμα με τα εστιατορια, πιστευω οτι δεν αφορα τοσο τη φαση με τα synth. Με την εννοια του οτι δεν υπαρχει καποιο synth που να ενσωματωνει ολες τις synth τεχνολογιες, να εχει δηλαδη και VCOs, και αναλογικα φιλτρα, και δειγματα, και physical modelling, και προχωρημενη FM και ολα τα αλλα.
Αυτο που υπαρχει ειναι ειτε θλιβερες προσεγγισεις του analog με δειγματα, ειτε ακομα θλιβεροτερες προσεγγισεις του analog σε ηχους φυσικων οργανων, η FM που παει να κανει και τα δυο, τους κανει πλαστικοποιηση και τελικα γουσταρουμε plastic fantastic ? και παει λεγοντας. Δηλαδη, στο μυαλο μας υπαρχουν ολων των ειδων οι ηχοι, ειτε φυσικοι ειτε ηλεκτρονικοι, ειτε ηλεκτρικοι κλπ, και καθε synth δινει τη δικια του εκδοχη για αυτους με τα εργαλεια που ενσωματωνει. Οσο πιο κοντα ειναι ο ηχος ενος συνθ στον ηχο- προτυπο, τοσο μεγαλυτερες συνθετικες ικανοτητες εχει ενα οργανο. Δηλαδη με αλλα λογια, το ιδανικο synth θα ηταν πραγματι σαν εστιατοριο που θα εκανε ολα τα φαγητα πεντανοστιμα, διοτι αυτο θα σημαινε οτι η ηχητικη του μηχανη μπορει να φτιαξει πετυχημενα οτι ειδος ηχου και να εχουμε στο κεφαλι μας.
Στην παρουσα φαση ομως, κατι τετοιο φανταζει μακρυνο, και σιγουρα αφορα καποιο μελλοντικο πανακριβο μηχανημα, οποτε αυτο που αγοραζεις σημερα, και το ηχητικο αποτελεσμα που θα πετυχεις, εξαρταται απο τις δυνατοτητες του synth που παιρνεις, και ΕΙΔΙΚΑ τους περιορισμους του. Δηλαδη ας πουμε, με το prophet 10 μπορεις να εχεις πιο fat ηχους απο το 5 κανοντας στακ δυο ηχους ταυτοχρονα, και παραλληλα μπορεις να εχεις εναλλακτικα pad ηχους που οι ουρες θα σβηνουν πιο ομαλα απο το 5. Το να κανουμε την αναγκη φιλοτιμια, και να πουμε οτι ΟΚ θα την βολεψουμε και με το 5 γιατι το 10 ειναι πιο ακριβο, δεν αλλαζει κατι στην ουσια του πραγματος, στο οτι δηλαδη οι παραπανω δυνατοτητες ειναι εξορισμου προτιμοτερες.
Ετσι και με το Gaia 2, δε θα αλλαζε κατι στο χαρακτηρα του το να ειχε παραπανω multitimbrality, ή supersaw της προκοπης, ή και samples ακομη. Ουτε καν την τιμη δε θα αλλαζε πιστευω. Θα εκανε ομως το μηχανημα να εχει πολυ μεγαλυτερες δυνατοτητες για sound design, να καλυπτε περισσοτερες αναγκες σε ενα πιο περιπλοκο set up, και ετσι τελικα θα εμπαινε σε λαθος "ραφι" στον καταλογο των προιοντων της Roland, και θα κινδυνευε να φαει και πωλησεις απο τα πιο μεγαλα της συνθ.
Οποτε μενεις με τη γκλιτσα στο χερι, οχι για να γλυτωσεις την αγορα διπλασιου αριθμου VCO και φιλτρων οπως με το prophet, αλλα γιατι του καυλωσε του marketing τμηματος να κανει diversify στα προιοντα με το να μη βαλει εστω μονο ενα γαμημενο μενου παραπανω για split και layer. Θα ειμαι λοιπον πραγματικα χαρουμενος αν μεινουν και αυτοι με τη σειρα τους με τη γκλιτσα στο χερι, και το μηχανημα να παει απατο. Και αυτο οχι για το συγκεκριμενο μηχανημα η για τη συγκεκριμενη εταιρια, προς θεου, απλα αν παει καλα το Gaia, και με τη γενικοτερη ταση να ειναι τα καινουργια ψηφιακα να εχουν πιο χαλια πολυφωνια και απο μηχανηματα 30 ετων, τη βλεπω τη δουλεια να βγαινουν τα επομενα ψηφιακα συνθ με πολυφωνια 5, monotimbrality και ενα oscillator με μονη επιλογη τη saw, γιατι θα "κανουν ενα πραγμα αλλα θα το κανουν καλα" ?