Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;



Να, εδώ στο βίντεο φαίνεται πως τον κοιτάνε τον μαέστρο. Δεν είναι διακοσμητικος

 Καλά αυτή είναι πιο άνετη αλλά φαίνεται ότι ΚΣΕΡΕΙ, δεν είναι αμπαλη. ?

 
  • Haha
Reactions: John Tzinieris
2 ώρες πριν, cos_dr είπε




Αμπαλη είναι ρε.

Δεν βλέπεις ότι έχει στραβά το μικρόφωνο;

Αν ήταν καλή θα της το είχαν βάλει ισΓιο

 
  • Haha
Reactions: John Tzinieris
Αμπαλη είναι ρε.

Δεν βλέπεις ότι έχει στραβά το μικρόφωνο;

Αν ήταν καλή θα της το είχαν βάλει ισΓιο
O μαέστρος είναι άμπαλος. Θα έχει κανά θείο υπουργό και τον ΔΙΟΡΙΣΑΝΕ όπως στο ΔΗΜΟΣΙΟ.

 
  • Haha
Reactions: John Tzinieris
Αμπαλη είναι ρε.

Δεν βλέπεις ότι έχει στραβά το μικρόφωνο;

Αν ήταν καλή θα της το είχαν βάλει ισΓιο




Έτσι είναι..

Και μη σας ξεγελάει εδώ που φαίνεται καλούλα,

το βίντεο πιο κάτω δείτε.. είναι από κανονική παράσταση..

ΔΙΑΒΟΛΟΓΥΝΑΙΚΑ παιδί μου!






 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλλιώς διαφορές, μικρές ή μεγάλες, θα υπάρχουν πάντα...
Διαφορές εκτέλεσης σε ένα π.χ. τραγούδι από ρεφραίν σε ρεφραίν; Ή από κουπλέ σε κουπλέ;

Δεν οφείλει κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ενός τραγουδιού να είναι ίδιο με κάθε άλλο;

(Εκτός συχνά από το τελευταίο ρεφραίν που θα μπορούσε να κλιμακώνει το συναίσθημα οδηγώντας στο κλείσιμο)

Σε ένα μουσικό άλμπουμ δεν είναι κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ίδιο;

Ακόμη και στη συναυλία που τό ψιλο-διασκευάζουν για την διαφορά και το κέφι, πάλι ίδια και συμμετρικά είναι.

Η μουσική είναι μαθηματικά.

Στην πραγματικότητα όμως, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, ούτε μπορεί να υπάρξει. Η ανθρώπινη και γενικότερα η γήινη φύση δεν μας επιτρέπει το απόλυτο.
Δηλαδή είναι αδύνατον κάποιος να παίζει κάθε μέτρο μέσα στο μέτρο, κάθε νότα όσο πρέπει, και μέσα στο tempo σε όλη τη διάρκεια του κομματιού;

Με συγχωρείς για το κάπως επιθετικό ύφος
Όλα καλά κι είσαι πολύ ευγενικός που τό σημειώνεις: άλλωστε, ίσως εγώ υπήρξα ο περισσότερο πείσμων...

γιατί συνεχίζεις να ρωτάς τα ίδια και τα ίδια;
Διότι μού λένε π.χ. ότι "σπάνε χορδές", "οι οργανοπαίκτες κάνουν λάθη", κλπ και πως "ο μαέστρος τά διορθώνει όλα αυτά".

Το ΠΩΣ δεν καταλαβαίνω.

Ποιός (και, κυρίως, ΠΩΣ) θα μέ εμποδίσει να παίξω λάθος, ή εκτός χρόνου ή συγχρονισμού στη συναυλία;...

Η επιδίωξή μου σ' αυτό το νήμα δεν ήταν να τρολλάρω, να προκαλέσω ή να τσακωθώ: αλλά να καλαμπουρίσουμε ανάλαφρα για τη χρησιμότητα ή μή του μαέστρου.

Σίγουρα κάπου θα χρησιμεύει και σε ένα από τα σχόλιά μου περιέγραψα ακριβώς το πού πιθανολογώ ότι βοηθά (στο "πόσο δυνατά/σκληρά/απαλά/κλπ θα τραβήξουν/χτυπήσουν/φυσήξουν/κλπ τη νότα, αφού αυτό δεν περιγράφεται στη παρτιτούρα")

Δεν είχα σκοπό να αντιλογήσω σοβαρά: σε αυτή την ατραπό μέ οδήγησαν τα υπερβολικά σοβαρά και "θιγμένα για χάρη του μαέστρου" σχόλια, λές και πρόκειται για forum... μαέστρων!...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο OP γράφει ακόμα και τα CC για dynamics, expression και vibrato πάνω στις παρτιτούρες του! Αν κάνει και κάτι πιο ηλεκτρονικό, φαντάζομαι θα γράψει και για τα LFO!
Γράφω σημειώσεις επάνω στη παρτιτούρα: μπορεί π.χ. πάνω από τη νότα Φα, να σημειώσω όχι F αλλά F5, ώστε να μού θυμίσω ότι θέλω η δεύτερη κιθάρα να παίξει πέμπτες. Ή arppeggio ώστε, όταν γράψω τη δεύτερη κιθάρα και το μπάσσο, να ξέρω πώς θα τό συνοδεύσουν. Ή απλώς τη συγχορδία, ώστε να ξέρω όταν γράψω το μπάσσο άν είναι εβδόμης, μείζονα, κλπ... Ή στο ριφφάκι του μπάσσου άν είναι από τη κλίμακα ώστε να τό έχω στο νού μου για τα άλλα όργανα...

Κάτι τέτοια.

Δεν είναι δα και... "ηλεκτρονικό"! ?

Απλώς... "ψυχαναγκαστικό", "σαφές", "νοικοκυρεμένο".

Έχω όμως την διάθεση και την ωριμότητα να διαβάσω και να κατανοήσω τα όσα λένε οι γνωρίσαντες για το θέμα και να σχηματίσω μια άποψη, με επιφύλαξη πάντα.
Δεν είμαι κανένα "αντιδραστικό θρασύμι" ή κάτι τέτοιο.

Απλώς στη συγκεκριμένη συζήτηση μού έκανε εντύπωση η "θιγμένη αντίδραση" των συμφορουμιτών για ένα θέμα που περίμενα "ελαφρύ καλαμπούρι"...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή είναι αδύνατον κάποιος να παίζει κάθε μέτρο μέσα στο μέτρο, κάθε νότα όσο πρέπει, και μέσα στο tempo σε όλη τη διάρκεια του κομματιού;

...

Γράφω σημειώσεις επάνω στη παρτιτούρα...


Πρέπει να καταλάβεις, το θέμα δεν είναι το τι δεν είναι αδύνατο, αλλά το τι είναι πιθανό.

Να σου πω και κάτι άλλο. Όταν ένας μουσικός πάνω στο performance διαβάζει μια παρτιτούρα, δε τη διαβάζει ακριβώς, την κοιτάει κυρίως για 2 λόγους: για υπενθύμηση, και για προετοιμασία (συνήθως λόγω παύσεων). Ο λόγος που η παρτιτούρα βρίσκεται μπροστά από κάθε μουσικό, είναι παρόμοιος με αυτό της ύπαρξης του μαέστρου. Είπες ότι "ξέρεις" από Guitar Pro - Όταν πατάς Play, εμφανίζεται ένας κέρσορας ο οποίος διαβάζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ και ανταποκρίνεται στο που βρίσκεται το κομμάτι εκείνη τη στιγμή. Εσύ μόλις το δεις, καταλαβαίνεις που βρίσκεσαι. Αυτό είναι μια από τις πολλές δουλειές του μαέστρου.

Το ΠΩΣ δεν καταλαβαίνω.


Σου ξαναλέω, για τελευταία φορά γιατί βαρέθηκα και κουράστηκα. Ο μαέστρος κάνει συγκεκριμένες κινήσεις με τα δύο του χέρια, υποδεικνύοντας ανά πάσα ώρα και στιγμή - το μέτρο, το τέμπο, τις δυναμικές και τα συνιάλλα αρχής/τέλους μιας φράσης, τμήματος και κομματιού. Αυτές οι κινήσεις δεν είναι τυχαίες, αλλά βασισμένες στη θεωρία της μουσικής, και όχι σε χορογραφία. Ο μαέστρος επίσης ακούει τα πάντα όπως πρέπει. Αν κάποιος είναι off σε κάτι, μπορεί ακόμα και να του υποδείξει το σωστό ψυθυρίζοντάς το, ή να του πει να σταματήσει τελείως. Κάτι σαν υποβολέας του θεάτρου.

Αν παίξεις μια φορά σε μεγάλο σύνολο θα καταλάβεις την αξία του, αν φυσικά δεν πας να παίξεις σαν υπεροπτικό ον που νομίζει ότι τα ξέρει όλα.
 

Δεν οφείλει κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ενός τραγουδιού να είναι ίδιο με κάθε άλλο;
Σε ένα μουσικό άλμπουμ δεν είναι κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ίδιο;
Αν πραγματικά το εννοείς αυτό, πραγματικά δεν έχω λόγια. Μάλλον δεν έχεις ασχοληθεί αρκετά, ή δεν έχεις αρκετά ακούσματα. Αν άκουγες λίγο κλασσική μουσική, ιιιισως καταλάβαινες ότι πέταξες μεγάλο άκυρο. Στην κλασσική μουσική σπάνια επαναλαμβάνεται το οτιδήποτε. Υπάρχουν τα forms, binary, tenary, rondo... και εκτελούνται διαφορετικά από την πιο "κοινή" μουσική που ακούς εσύ. Επίσης μέσα σε ένα 2ωρο έργο, μπορεί να ακούσεις μια αναγνωρίσημη φράση, αλλά από πίσω θα έχει 100 διαφορετικές αλλαγές.

Αλλά πέρα και από την κλασσική μουσική, ή πέρα από την progressive, την jazz... Ακόμα και ένα κλασσικό hard rock τραγούδι μορφής intro-couple-refrain-couple-refrain-solo-refrain, δεν κάνει ποτέ copy-paste το performance για να είναι ίδιο. Οι μικροαλλαγές κάνουν πάντα τη διαφορά, ακόμα και αν δεν έχεις το αυτί να τις κατανοήσεις, το μυαλό σου τις αντιλαμβάνεται υποσυνείδητα.

Ο τρόπος που διαχειρίζεσαι ένα επιχείρημα είναι παιδικός. Κάνεις quote ότι σε συμφαίρει, πετσοκόβεις τα πάντα, χωρίς να συμπεριλαμβάνεις αυτά που έχουν πραγματικά σημασία. Εγώ δεν μπορώ να ασχοληθώ άλλο.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: Nikolas
ΟΚ, χωρίς κανένα ίχνος ειρωνείας, εμπαιγμού ή οτιδήποτε άλλο.

Μου φαίνεται οτι κατάλαβαίνω τις ενστάσεις του OP, απλά έπρεπε να γυρίσω κοντά +25 χρόνια πίσω όταν και εγώ είχα την ίδια απορία (απορία στην δική μου περίπτωση, όχι ένσταση, ερευνούσα πριν απορριψω).

Το δικό μου το συμπέρασμα απο τότε (και παραμένει το ίδιο) είναι οτι οποιοδήποτε πρωτότυπο μη ηχογραφημένο μουσικό έργο μπορεί κάλλιστα να ερμηνευτεί με διαφορετικους τρόπους, οσες παρτιτούρες, ταμπλάτούρες ή άλλο μη ηχητικό υλικό υπάρχει για να δώσει πληροφορίες στον/στους μουσικό/μουσικούς που θα το εκτελέσει/εκτελέσουν και όση πληροφορία και να εμπεριέχει αυτό το υλικό.

Εδώ και ηχογραφημένο να είναι, βάζεις 5 μουσικούς να το ακούσουν, τους λές να το εκτελέσουν και στις περισσότερες των περιπτώσεων καταλήγεις με περισσοτερα απο ένα αποτελέσματα. Ολοι θα "παιξουν" τις ίδιες νότες, χρόνους κοκ, και όμως υπάρχει αυτό το "κάτι" που κάποιοι θα χάσουν, κάποιοι άλλοι θα βάλουν το δικό τους "κάτι" κοκ. και το οποίο, τι να κάνουμε, ειναι απο εξαιρετικά δύσκολο έως και αδύνατο να το σημείώσεις σε οποιαδηπτε παρτιτουρα, ταμπλατούρα κοκ. Κάποιοι θα το "μιμηθούν" με την πρώτη οπότε αυτοί θα έχουν την "τέλεια" (= carbon copy) εκτέλεση. Οτι και χαρακτηρισμό και να βάλεις εσύ για αυτό το "κάτι" ως οδηγία προς μελλοντικους μουσικους που θα το εκτελέσουν, μπορεί κάλλιστα (για να μην πω οτι θα ειναι και το πιο πιθανο) να ερμηνευτεί με διαφορετικό τρόπο. ΔΕΝ υπάρχουν στανταρντς για τέτοιου είδους περιγραφές ούτως ώστε όποιος και να τις διαβάσει εφόσον έχει διδαχτει τι σημαινουν αυτά τα στανταρντς να τα εκτελέσει με τον "σωστο" τρόπο. Ειναι abstract, και τι να κανουμε, αυτή ειναι και η μαγεία ΚΑΙ αυτής της τέχνης. Αν όλα όσοα την αφορούσαν μπορουσαν να γινουν mapped με λέξεις μάλλον δεν θα είχε και καμία αξία ως τέχνη αυτή καθαυτή (συγκεκριμένα, δεν θα ήταν καν τεχνη, θα ήταν απλά τεχνική, αν με ρωτάει κάποιος).

Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έργα που έχουν δημιουργηθεί 100, 150, 200 χρόνια πριν και τα οποια έχουν διασωθεί μόνο απο παρτιτουρες. Τρείς διαφορετικοι μαέστροι ΔΕΝ θα το ερμηνευσουν με τον ίδιο τροπο και τις ίδιες ακριβώς παρτιτουρες να έχει αυτός και όλοι του οι μουσικοι. Εκει για μένα είναι η αξία του μαέστρου.

Επίσης, λυπάμαι αλλα η μουσική ΔΕΝ είναι μαθηματικά. Τα μαθηματικά ειναι ένα εξαιρετικό εργαλείο να μοντελοποιήσεις (άρα και να "εξηγήσεις" έως έναν πολυ συγκεκριμένο βαθμο) τον κόσμο γύρω σου αλλά τι να κάνουμε, υπάρχουν και πράγματα στα οποία δεν έχει εφαρμογή αυτό το εργαλείο γιατί πολύ απλά δεν υφιστανται εκεί οι αριθμοι. Την μουσική μπορείς να την μοντελοποιήσεις καλλιστα σε ότι μπορεί να αναχθει σε νουμερα (διαστηματα, νοτες, χρονοι κοκ) αλλά μέχρι εκει, και το ενδιαφέρον ξεκιναει απο εκει και πέρα το οποιο για τα μαθηματικα, την λογική, και ότι άλλο έχει σχέση με το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, είναι άβατο. Η ψυχοσύνθεση δεν μοντελοποιείται. Ξεκαθαρίζω οτι την ίδια άποψη περί "μαθηματικών" είχα +30 χρόνια πίσω αλλά ευτυχώς συνειδητοποιησα και το κυριότερο, βίωσα σχετικά γρήγορα οτι δεν***...

Αυτά από εμένα, καλή συνέχεια, Freedom out...

***εξαίρεση, κάποιοι τύποι ατονάλ μουσικής αλλά και εκεί ακομα μιλάμε για το στάδιο της δημιουργίας (στα μαθηματικα αναφέρομαι, για την αποφυγή επανάλειψης ίδών νοτων και συγκεκριμένων patterns μέσα σε μια συγκεκριμένη περίοδο κοκ). Στο στάδιο της ακρόασης, πάλι δημιουργεί συναισθήματα που δεν μπορουν να μοντελοποιηθούν εξορισμού.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Superfunk
Νομίζω ότι η καλύτερη λύση για να καταλάβεις τη δουλειά του μαέστρου είναι να πάρεις τη θέση του, όχι σε καμία συμφωνική, αλλά σε μια μικρή ορχήστρα 4-5 ατόμων.

Αμισθί φυσικά αφού δεν θα κάνεις και τίποτα, έτσι για το πρεστίζ ότι είσαι μαέστρος.

 
  • Like
Reactions: John Tzinieris
Διαφορές εκτέλεσης σε ένα π.χ. τραγούδι από ρεφραίν σε ρεφραίν; Ή από κουπλέ σε κουπλέ;

Δεν οφείλει κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ενός τραγουδιού να είναι ίδιο με κάθε άλλο;

(Εκτός συχνά από το τελευταίο ρεφραίν που θα μπορούσε να κλιμακώνει το συναίσθημα οδηγώντας στο κλείσιμο)

Σε ένα μουσικό άλμπουμ δεν είναι κάθε ρεφραίν και κάθε κουπλέ ίδιο;

Ακόμη και στη συναυλία που τό ψιλο-διασκευάζουν για την διαφορά και το κέφι, πάλι ίδια και συμμετρικά είναι.

Η μουσική είναι μαθηματικά.
Μα όταν λες τέτοια πράγματα, προφανώς ή τρολλάρεις ή δεν έχεις σχέση με το άθλημα.

Οταν παίξω δύο φορές το ΙΔΙΟ πράγμα ΔΕΝ θα είναι 100% το ίδιο.

Όταν ο Beethoven, λόγου χάρη, στην αρχή της Pathetique γράφει απλά "Grave" αυτό επιδέχεται αρκετών διαφορετικών προσεγγίσεων, χωρίς το ένα ή το άλλο να είναι λάθος. 

Και ΑΥΤΗ είναι η μαγείας της παρτιτούρας. 

Αυτό που σου λέω, λοιπόν, είναι ότι ο μαέστρος φροντίζει να ελέγξει από τα έξω τους 80+ ανθρώπους και να φτάσει σε ενα αποτέλεσμα. 

 

 
Εγώ θέλω να διευθύνω μια ορχήστρα.

 Γιατί, τι μου λείπει?

 Και μουσική ΚΣΕΡΩ και κλασσική μουσική ΚΣΕΡΩ να ΠΑΙΖΩ στο ΠΙΑΝΟ.

 Και μουσική αντίληψη υψηλή έχω. Το έχω το πακέτο και ας μην έχω ασχοληθεί.

 Άσε που και αυτοί μπορούν μόνοι τους οπότε θα συνεννοηθούμε μια χαρά

 Θα τους σενιάρω εγώ.

 Ένα φράκο θέλω μόνο γιατί δεν έχω και μια μπαγκέτα.

 Και θα μπω μέσα την πρώτη μέρα να τους πάρω τον τσαμπουκά.

 Λοιπόν θα πω ,εγώ είμαι ο νέος σας μαέστρος. Αυτά που ξέρατε  ξεχάστε τα όλα. Από σήμερα εγώ είμαι το  αφεντικό και θα κάνετε ότι σας λέω. Εγώ κάνω κουμάντο εδώ μέσα! Αν έχει κάποιος πρόβλημα να το πει τώρα.

Κανένας? Ωραία. Για πάμε τώρα να δούμε που βρίσκεστε.

 Ξεκινάμε, πάμε εβδόμη μπετόβεν το δευτερο, μέτρο 24.

 Ενα, δυο τρία και............

 .........................

 Στοπ! Εσύ κυρία στην τρίτη σειρά το βιολί! Ναι εσύ, για εσένα λέω! Μάζεψε τα και φύγε τώρα! Φύγε σου λέω!!

 -Μα τι έκανα?

 - Ακριβώς επειδή δεν κατάλαβες τι έκανες, δεν έχεις θέση στην ορχήστρα μου. ΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΜΟΥ!!! ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΚΟΜΑ ΕΔΩ?? ΦΥΓΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!!!!!!!!!

 χαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχααχαχαχχαχα

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
@cos_dr Είσαι ο ανάδοχος του Fletcher στο sequel του Whiplash!

 
@cos_dr Είσαι ο ανάδοχος του Fletcher στο sequel του Whiplash!
Όταν μεγαλώσω θα γίνω ο καλύτερος μαέστρος όλων των εποχών.

 
Με μπακέτα?

Γαλλική ή ολικής?
Όλο με κοροϊδεύετε.........................

 Θα δείτε μια μέρα.....................

 Θα επαναπροσδιορίσω το ρόλο του μαέστρου στην ορχήστρα που όπως φαίνεται από τα επιχειρήματα της κουβέντας έχει αποτελματωθεί στην εποχή μας. ?

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
 Θα επαναπροσδιορίσω το ρόλο του μαέστρου στην ορχήστρα που όπως φαίνεται από τα επιχειρήματα της κουβέντας έχει αποτελματωθεί στην εποχή μας. ?


Μαζί σου.

Πάμε γερά.

 
 Θα δείτε μια μέρα.....................


tenor.gif


 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα