Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;

Εγώ δεν τους θέλω τους μαεστρους. Όχι γιατί πιστεύω δεν έχουν ρόλο. Για εμένα χρειάζονται. Απλά μου τη σπανε. Άμα πετύχω κανέναν θα πάω να του τραβήξω μια σπρωξιά........ ???
Μαέστροι κουφάλες, έρχονται κρεμάλες...
Από πού ή τι ώρα, δεν ξέρουμε, αλλά έρχονται.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: cos_dr
Εγώ πάντως θέλω να ευχαριστήσω τον @cos_dr που με τις καίριες παρεμβάσεις του και τα σχόλιά του, φέρνει τα θέματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Μαέστρος είσαι!?

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Εγώ πάντως θέλω να ευχαριστήσω τον @cos_dr που με τις καίριες παρεμβάσεις του και τα σχόλιά του, φέρνει τα θέματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Μαέστρος είσαι!?
Να σας ευχαριστήσω και  εγώ που μου δίδεται η ευκαιρία να κάνω καίριες παρεμβάσεις. ?

 
αν παίζουν όλοι στον γάμο του καραγκιόζη δεν θα το πάρεις χαμπάρι?
Γιατί να παίζουν στο γάμο του καραγκιόζη;

Παρτιτούρα δεν έχουν;

Παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεφ, προπονητές, CEO, managers, team leaders, ή οποιοσδήποτε άλλος δίνει εντολή έμμεσα ή άμεσα, όλοι άχρηστοι που τρώνε τα λεφτά του κόσμου? Δε χρειάζονται αφού την δουλειά την εκτελεί πάντα άλλος, σωστά?
ΛΑΘΟΣ.

Για όλους αυτούς απάντησα στο σχόλιό μου για το παράδειγμα με τον προπονητή: είναι απαραίτητοι ηγέτες/αρχηγοί/διοικητές/διαχειριστές των "υφισταμένων" τους.

Οι "υφιστάμενοι" κάνουν ο καθένας τη δουλειά του εξαιρετικά αλλά χρειάζονται διαχειριστή, ηγέτη, καθοδηγητή, καθώς δεν έχουν αυτό που έχουν τα μέλη της Ορχήστρας: έναν στάνταρ οδηγό, την παρτιτούρα.

Καθε θεατρική παράσταση/αγώνας ποδοσφαίρου/επιχείρηση/συνταγή φαγητού κλπ είναι διαφορετική ΚΑΘΕ φορά και σε ΚΑΘΕ συνθήκη.

Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ (αλλιώς μιλάμε για διασκευή) κι έχει και σαφείς οδηγίες, την παρτιτούρα.

Ο μαέστρος τί μπορεί να κάνει αφ' ής στιγμής, ΟΥΤΕ έγραψε το έργο, ΟΥΤΕ γνώριζε το συνθέτη, ΟΥΤΕ παίζει κάποιο όργανο;...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: cigaret13
Ταυτόχρονα πιστεύει ότι, ανεξάρτητα το επίπεδο, δε θα υπάρχουν λάθη, επειδή ένας μουσικός που βρίσκεται σε ορχήστρα, αλλά και όλες οι υπόλοιπες συνθήκες, είναι απόλυτα τέλεια. Δε θα σπάσει καμία χορδή, δε θα χαθεί κανείς
Όλα αυτά δύνανται να συμβούν, ναί.

Ο μαέστρος ΤΙ μπορεί να κάνει γι' αυτά; Κολλάει σπασμένες χορδές; Ελέγχει τα χέρια του βιολιστή να μή ξεφύγει από το tempo ή ώστε να παίζει πάντα τη σωστή νότα; Τί;

OP, δε πιστεύω να βάζεις μετρονόμο και pre-count όταν γράφεις στο DAW σου. Δε πιστεύω να κάνεις comping! Αμαρτία μεγάλη, άχρηστο processing. One-take όλα, ξέρεις εσύ. Δε τα χρειάζεσαι εσύ αυτά.
Τα μισά απ' αυτά που έγραψες ομολογώ πως δεν τά κατάλαβα...

Τί είναι pre-count και daw;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: cigaret13
Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ


Το ότι ένας ακροατής δε μπορεί να παρατηρήσει τις διαφορές μεταξύ διαφορετικών εκτελέσεων του ίδιου έργου από την ίδια ορχήστρα δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κι όλας.

Απλά, όπως συνηθίζεται σ'αυτό το είδος μουσικής, ειδικά δε όσο πιο κοντά ερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή, απαιτείται μυημένο και (εκ)παιδευμένο ακροατήριο για να αποκωδικοποιηθούν κάποιες συνισταμένες. (Καλώς ή κακώς)

Πάντως νομίζω ότι το βίντεο του Bernstein στην αρχή του νήματος μπορεί να απαντήσει σε πολλά από αυτά που θέτεις σαν ερωτήματα.

Δώσε του μια ευκαιρία, αξίζει.

 
Δεν γνωριζεις κατι. Η απειρια σου στο συγκεκριμενο θεμα ειναι πρωφανης. Ανοιγεις θεμα και μεταφερεις τον προβληματισμο σου. Δεχεσαι αναλυτικοτατες απαντησεις απο γνωστες. Δεν εχεις αλλαξει ουτε 1 τοις χιλιοις την αποψη σου, και επαναλαμβανεις συνεχως τα ιδια και τα ιδια. Εχει κολλησει μυαλο σου στην παρτιτουρα. Επρεπε να εχεις καταλαβει, πολυ πριν ανοιξεις το θεμα, οτι για να εχουν τετοια περιοπτη θεση οι μαεστροι, εδω και αιωνες, καποιος σημαντικος λογος θα υπαρχει. Δεν τον γνωριζεις. Θα μπορουσες με ενα google search να το μαθεις. Δεν ενδιαφερθηκες να το μαθεις, οπως και δεν ενδιαφερεσαι για τις (ουσιαστικες) απαντησεις των συμφορουμιτων. Γνωριζεις ενα πραγμα και εχεις αγνοια για αλλα 500. Σου συστηνω να προσπαθησεις να ακους περισσοτερο, ωστε να μαθεις και κατι παραπανω. Δεν γνωριζεις τα παντα, αλλα φερεσαι σα να τα γνωριζεις.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: odis13
Γενικώς ΔΕ μπορείς να ακούσεις τον εαυτό σου καθαρά. Δεν είσαι αντικειμένικος και ειδικά αν έχεις τις τρομπέτες να σου φυσάνε τα αυτιά... άστα να πάνε. 
Ο μαέστρος, λοιπόν, ακούει αντικειμενικά το τι συμβαίνει με τα πάντα.
Σύμφωνοι.

Και ΤΙ κάνει γι' αυτό;

ΤΙ μπορεί να κάνει για το λάθος;

ΠΩΣ το ελέγχει;

ΠΩΣ τό απαγορεύει;

ΠΩΣ τό διορθώνει;

Άν γίνει λάθος, έγινε. Και φταίει ο οργανοπαίκτης.

Άν δεν γίνει όλα περίφημα, και δοξάζεται ο μαέστρος.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: cigaret13
Γιατί να παίζουν στο γάμο του καραγκιόζη;

Παρτιτούρα δεν έχουν;


Και τι σχέση έχει η παρτιτούρα με το αν παίζουν στον γάμο του καραγκιόζη?

Και φυσικά όπως σου έχει ήδη ειπωθεί, και σωστά να παίζουν με βάση την παρτιτούρα, πάλι στον γάμο του καραγκιόζη θα παίζουν.

Η παρτιτούρα δεν βοηθάει εδώ.

 
Το μουσικό έργο τό έγραψε ΕΝΑΣ, είναι ΕΝΑ, ΠΑΝΤΑ το ΙΔΙΟ
Εκτέλεση από άνθρωπο πάντα ίδια δεν υπάρχει, σε διαφορετικούς χώρους, με διαφορετικούς μουσικούς, διαφορετικά όργανα κτπ.

Έστω όμως, για λόγους φιλοσοφικούς, ότι υπήρχε. Το μουσικό έργο Εικόνες από μια έκθεση το γνωρίζεις; Ό,τι ο συνθέτης το έπαιζε κομματάκι κομματάκι στους φίλους του το γνωρίζεις; Ότι ενορχηστρώθηκε μερικώς από τον Κόρσακοφ και μερικώς από τον Ραβέλ το γνωρίζεις;

Άρα. Οι Εικόνες από μια Έκθεση είναι μια διασκευή των Εικόνων από μια Έκθεση, γιατί η πραγματική κατάσταση του κομματιού ήταν "ορνιθοσκαλίσματα στο μυαλό του Μουσσόργκσκι" ή σκόρπιες σκέψεις που σιγά μην κάτσω να τα φτιάξω, κάτσε να πιούμε μια βόντκα καλύτερα.

Κι εγώ επιμένω να ρωτώ: Γιατί θες να στραγγαλίζεις τη μουσική, και να βάζεις τον συνθέτη να κάνει δουλειές που δεν του πρέπουν. Γιατί να γράψει ο συνθέτης μαζί με το έργο ένα εγχειρίδιο, τι να κάνετε σε περίπτωση που έχετε 5χορδα μπάσα στην ορχήστρα, ποιας διαμέτρου κάσα να χρησιμοποιηθει, ή τι μάρκα θα είναι τα πιάτα, ποιας διαμέτρου και ποιού κράματος, και πώς θα κάτσει η ορχήστρα αν ο χώρος είναι μικρότερος από 150 τετραγωνικά μέτρα.

Αυτό που λες εσύ δεν είναι ούτε σύνθεση, ούτε εκτέλεση. Είναι μια στουντιακή εκτέλεση που η εξονυχιστικη τρανσκριπσιον της είναι η "ιδανική", σου παρτιτούρα.

Κάποτε, οι άνθρωποι (ούλοι, συνθέτες, μαέστροι, μουσικοί, ακροατές) ήξεραν ότι η μουσική παίζεται μόνο ζωντανά. Άρα και δεν υπήρχε τρόπος να αποδειχτεί αν η προηγούμενη εκτέλεση ήταν ίδια με την επόμενη.

Ρε μπας και ψάχνεις να φτιάξεις καμια ΑΙ και έχει σκαλώσει επειδή η πρώτη καρέκλα που της έδειξες ήταν μπλε, και τώρα αμα δει άλλο χρώμα σου λέει δεν είναι καρέκλα;

Σύμφωνοι.

Και ΤΙ κάνει γι' αυτό;

ΤΙ μπορεί να κάνει για το λάθος;

ΠΩΣ το ελέγχει;

ΠΩΣ τό απαγορεύει;

ΠΩΣ τό διορθώνει;

Άν γίνει λάθος, έγινε. Και φταίει ο οργανοπαίκτης.

Άν δεν γίνει όλα περίφημα, και δοξάζεται ο μαέστρος.
Ή διακόπτει την πρόβα και λέει τρομπέτες γ@$^!, ή αν χρειάζεται πραγματικά οι τρομπέτες να γαβγίζουν τόσο εκείνη την ώρα, ζητάει από δεύτερα και βιόλες να προσέξουν λίγο το κούρδισμά τους. Γενικά ζητάει από τους μουσικούς πράγματα, τους εφιστά την προσοχή, τους παινεύει, τους κανακεύει, τους μπινελικώνει. Ή καμια φορά δεν τους λέει και τίποτα, γιατί ό,τι και να πει οι μουσικοί παίζουνε το ίδιο και το αυτό, οπότε ματαιότης ματαιοτήτων.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σύμφωνοι.

Και ΤΙ κάνει γι' αυτό;

ΤΙ μπορεί να κάνει για το λάθος;

ΠΩΣ το ελέγχει;

ΠΩΣ τό απαγορεύει;

ΠΩΣ τό διορθώνει;

Άν γίνει λάθος, έγινε. Και φταίει ο οργανοπαίκτης.

Άν δεν γίνει όλα περίφημα, και δοξάζεται ο μαέστρος.
Τα έχουμε αναφέρει ΟΛΑ αυτά, αλλά μάλλον είσαι τυφλωμένος από τον εγωισμό σου.

 
Πάρε το guitar pro, γράψε του τις νότες χωρίς χρόνους, και γράψε του, "απαλά", "με ορμή", "πιο σιγά", "με κέφι", "χαρούμενα", κλπ.

Κι άμα στα παίξει σφύρα μου κλέφτικα.

Επίσης, αν σου δώσω μια νότα, μόνο μια να παίξεις στην κιθάρα, και την δώσω και σε άλλους δέκα, θα ακούσω δέκα διαφορετικά πράγματα, κι ας την παίζουν όλοι σωστά.

Από την ίδια νότα σε παρτιτούρα, κι ας είναι μόνο μια.

Αυτό το καταλαβαίνεις?

Αν δώσω μερικές εκατοντάδες νότες σε μερικές δεκάδες μουσικούς διαφόρων οργάνων να τις παίξουν ταυτόχρονα, θα ακούσω .... τον γάμο του καραγκιόζη.

Κι ας είναι γραμμένες.

Μέχρι εδώ .... πατώνεις ή πάμε για μπρατσάκια?

Να σε ρωτήσω εγώ όμως κάποια πράγματα, που αν δεν τα ξέρεις .... δεν πάμε πουθενά.

Γιατί η συμφωνική έχει 20 με 30 βιολιά?

Γιατί έχει 10 βιόλες, 8 τσέλα και 6 κόντρα μπάσα?

Αφού τα περισσότερα παίζουν το ίδιο πράγμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν επίσης νομίζεις ότι το τρομπόνι (έτσι λέει η παρτιτούρα, τρομπόνι, δε λέει τι τρομπόνι) για το οποίο έγραφε ο μότσαρτ στο Dies Irae είναι ίδιο ανατομικά και γεωμετρικά με το σημερινό τρομπόνι, πλανάσαι.
Σύμφωνοι.

Ο μαέστρος πώς ακριβώς "καταπολεμά την ιστορική ανακρίβεια" των μουσικών οργάνων;

Όλο ευαγγελίζεσαι την παρτιτούρα, αλλά ποιά παρτιτούρα έχεις δει;
Άν η παρτιτούρα δεν αρκεί, τότε γιατί να πρέπει σώνει και ντε να "βγάλουμε με το στανιό" μία μή διασωσμένη σύνθεση;

Άς τό πάρουμε απόφαση, όπως τα άπειρα Αρχαιοελληνικά συγγράματα που χάθηκαν για πάντα.

Γιατί να "φανταζόμαστε" κάτι που, όταν τό παρουσιάσουμε, να μήν έχει ενδεχομένως καμμία σχέση με τη συλληψη του συνθέτη;...

Μόνο και μόνο για να παρουσιάσουμε κάτι;

Το ότι ένας ακροατής δε μπορεί να παρατηρήσει τις διαφορές μεταξύ διαφορετικών εκτελέσεων του ίδιου έργου από την ίδια ορχήστρα δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κι όλας.
Αυτό λέω.

ΔΕΝ θα έπρεπε να υπάρχουν.

Ή ακούμε "Λίμνη Των Κύκνων" ή όχι.

Ο Τσαϊκόφσκι έγραψε αυτό. Ένα. Αυτό θα ακούμε.

Όποιος τό βαρέθηκε να ακούσει κάτι άλλο, όχι να τό "επανεφεύρει" για να "πουλήσει μούρη" όπως οι σύγχρονοι σκηνοθέτες Αρχαιοελληνικών τραγωδιών...

 
Άν η παρτιτούρα δεν αρκεί, τότε γιατί να πρέπει σώνει και ντε να "βγάλουμε με το στανιό" μία μή διασωσμένη σύνθεση;


Αφού υπάρχει παρτιτούρα, πώς είναι μη διασωσμένη σύνθεση?

Επειδή δεν υπάρχει σε mp3?

Γνωρίζεις τι είναι σύνθεση?

Έχεις δει ποτέ κάτι σαν το real book?

Έχει lead sheets κομματιών.

Τα ακκόρντα με σύμβολα, ποιές νότες θα επιλέξεις για τα voicings που θα χρησιμοποιήσεις?

Μήπως είναι και αυτά μη διασωσμένα κομμάτια?

Όπως και να έχει, είπες ότι έχεις φίλους σε ωδεία, τους έχεις ρωτήσει, να πάρεις κάποια γνώμη?

Σε ενδιαφέρει στην πραγματικότητα το θέμα?

Έψαξες καθόλου από μόνος σου να δεις τι γίνεται?

 
Αυτές είναι προχωρημένες ερωτήσεις.

Ξέρεις τι είναι ορχήστρα και τι είναι μαέστρος?
Ξέρω τί είναι νότες, χρόνοι, μέτρο, tempo.

Αυτά που έχουν σημασία.

Τα άλλα τα ρομποτικά δεν τά νογάω...

 
Αφού υπάρχει παρτιτούρα, πώς είναι μη διασωσμένη σύνθεση?
Βρε 'συ, κουόταρα το σχόλιο που έλεγε ότι "δεν είναι ολοκληρωμένες  πολλές παρτιτούρες, αρα επιδεχονται προσθηκών κι ερμηνειών"

Θέλεις τόσο να μού τή πείς που φαντάζεσαι επιχειρήματα, έτσι;

Όπως και να έχει, είπες ότι έχεις φίλους σε ωδεία, τους έχεις ρωτήσει, να πάρεις κάποια γνώμη?
Βασικά... ναί!

Αφορμή για το νήμα ήταν η κουτσομπολο-γκρινιαρο-συζήτηση που είχα πιάσει με βιολιστή φίλο μου που παίζουμε μαζί και που σε λιγους μηνες δινει για το δευτερο διπλωμα του.

Τού γκρίνιαξα όλα αυτά και γελούσαμε παρέα!

Ούτε προσβλήθηκε-ούτε τά αρνήθηκε!

Αυτό το καταλαβαίνεις?.

Μέχρι εδώ .... πατώνεις ή πάμε για μπρατσάκια?
Γίνεσαι αγενής.

Εγώ υπήρξα απλώς αιρετικός και γκρινιάρης.

Εσύ γίνεσαι κακοήθης και προσβλητικός.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1. Βρε 'συ, κουότσρα το σχόλιο που έλεγε ότι "δεν είναι ολοκληρωμένες  πολλές παρτιτούρες, αρα επιδεχονται προσθηκών κι ερμηνειλων"

2. Θέλεις τόσο να μού τή πείς που φαντάζεσαι επιχειρήματα, έτσι;

Βασικά... ναί!

3. Τού γκρίνιαξα όλα αυτά και γελούσαμε παρέα!


1. Το ότι επιδέχονται ερμηνειών τις κάνει φυσικά μη διασωσμένες, έτσι?

2. Βασικά .... όχι, αλλά όπως κατάλαβες αυτό, έτσι κατάλαβες και όλα τα άλλα.

3. Εδώ να δεις, 14 σελίδες γελάμε όλοι μαζί, αλλά δεν το έχεις πάρει χαμπάρι.

 
Το guitar pro όμως το ξέρεις, έτσι?
Αυτό μού τό σύστησαν ώς εργαλείο.

Εκεί αποθηκεύονται οι παρτιτούρες απ' όλα τα όργανα που έχω γράψει, δεν "γεννά μόνο του" κάτι. Ούτε φτιάχνει ήχους.

(Μάλιστα, ακόμη κι οι ήχοι της κιθάρας που έχει είναι λίγο lame...)

Υ.Γ.:

Θα κάνεις τα πάντα να μού επιτεθείς, έτσι;...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα