Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1. Το ότι επιδέχονται ερμηνειών τις κάνει φυσικά μη διασωσμένες, έτσι?
Το ότι είναι "μή ολοκληρωμένες", "μή πλήρεις", "ΜΙΣΕΣ" τίς καθιστά "μή διασωσμένες"...

"Σωσμένο" θεωρώ το ΠΛΗΡΕΣ, το ΣΑΦΕΣ, που δεν επιδέχεται ερμηνειών και αναγνώσεων, το αυθεντικό.

 
Το ότι είναι "μή ολοκληρωμένες", "μή πλήρεις", "ΜΙΣΕΣ" τίς καθιστά "μή διασωσμένες"...

"Σωσμένο" θεωρώ το ΠΛΗΡΕΣ, το ΣΑΦΕΣ, που δεν επιδέχεται ερμηνειών και αναγνώσεων, το αυθεντικό.


Οπότε ελάχιστα πράγματα είναι σωσμένα.

Έχεις δει εσύ καμιά ροκ ή τζαζ ή ότι θέλεις παρτιτούρα που να είναι πλήρης και να μην επιδέχεται ερμηνειών?

 
Δηλαδή ποιο γεννά μόνο του κάτι και φτιάχνει ήχους?
Ξερω 'γω;...

Τα daw και τα αλλα των ηλεκτρονικων μουσικων που ειναι για μιξαρισματα και τετοια...

Σαμπως ξερω μωρε κι εγω;

 
Ξερω 'γω;...

Τα daw και τα αλλα των ηλεκτρονικων μουσικων που ειναι για μιξαρισματα και τετοια...

Σαμπως ξερω μωρε κι εγω;


Πήγα να γραφτώ προχθές στο κολυμΠητήριο ασούμε.

Και πάνω που πάω να γραφτώ, ακούω κάτι για 50 μέτρα πεταλούδα.

Έφυγα τρέχοντας κατατρομαγμένος.

50 μέτρα πεταλούδα ... τι στο καλό, από το Τζουράσικ πάρκ το έσκασε?

 
  • Haha
Reactions: roberto30
θέλεις παρτιτούρα που να είναι πλήρης και να μην επιδέχεται ερμηνειών?
Αυτό.

Οι δικές μου παρτιτούρες (καθ' ότι μέγας ψυχαναγκαστικός) είναι απολύτως πλήρεις και σαφείς.

Δεν γνωριζεις κατι. Η απειρια σου στο συγκεκριμενο θεμα ειναι πρωφανης. Ανοιγεις θεμα και μεταφερεις τον προβληματισμο σου. Δεχεσαι αναλυτικοτατες απαντησεις απο γνωστες. Δεν εχεις αλλαξει ουτε 1 τοις χιλιοις την αποψη σου, και επαναλαμβανεις συνεχως τα ιδια και τα ιδια. Εχει κολλησει μυαλο σου στην παρτιτουρα. Επρεπε να εχεις καταλαβει, πολυ πριν ανοιξεις το θεμα, οτι για να εχουν τετοια περιοπτη θεση οι μαεστροι, εδω και αιωνες, καποιος σημαντικος λογος θα υπαρχει. Δεν τον γνωριζεις. Θα μπορουσες με ενα google search να το μαθεις. Δεν ενδιαφερθηκες να το μαθεις, οπως και δεν ενδιαφερεσαι για τις (ουσιαστικες) απαντησεις των συμφορουμιτων. Γνωριζεις ενα πραγμα και εχεις αγνοια για αλλα 500. Σου συστηνω να προσπαθησεις να ακους περισσοτερο, ωστε να μαθεις και κατι παραπανω. Δεν γνωριζεις τα παντα, αλλα φερεσαι σα να τα γνωριζεις.
Γνωρίζω πως έγινα εκνευριστικός και παρέμεινα πείσμων.

Οφείλω λοιπόν να σ' ευχαριστήσω γι' αυτό το σχόλιό σου.

Μού απαντάς διαφωνώντας εποικοδομητικά και επιχειρώντας να μέ νουθετήσεις ευγενικά...

 
Αυτό.

Οι δικές μου παρτιτούρες (καθ' ότι μέγας ψυχαναγκαστικός) είναι απολύτως πλήρεις και σαφείς.

Γνωρίζω πως έγινα εκνευριστικός και παρέμεινα πείσμων.
Καταλαβαίνεις ότι είναι σχεδόν αδύνατον αυτό έτσι;

Εκτός αν θέλεις ο μουσικος να έχει στο αυτί του το click track και να παίζει σα ρομπότ. Αλλιώς διαφορές, μικρές ή μεγάλες, θα υπάρχουν πάντα...

 
Πριν διαβάσω αυτό το νήμα ήμουν σίγουρος για την χρησιμότητα και την αξία ενός μαέστρου στην ορχήστρα. Μετά από αυτά που διάβασα..... δεν ξέρω. Αρχίζω να το αμφισβητώ. 

 
10491977_321907737972909_3177025464195504899_n.jpg

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Superfunk
Ο OP γράφει ακόμα και τα CC για dynamics, expression και vibrato πάνω στις παρτιτούρες του! Αν κάνει και κάτι πιο ηλεκτρονικό, φαντάζομαι θα γράψει και για τα LFO!

 
Φίλε Μπασιστικέ Κιθαρίστα, με κίνδυνο να επαναλάβω πράγματα που είπαν άλλοι χρήστες με πολύ περισσότερη εμπειρία από μένα, θα σου πω ότι αυτό που ζητάς στις παρτιτούρες δεν υπάρχει, πολύ απλά γιατί δεν τις γράφανε έτσι τότε.

Αν όντως σε ενδιαφέρει το θέμα και δεν έχεις έρθει εδώ για να κάνεις διαγωνισμό αντιλογίας, θα σου πρότεινα να δεις αυθεντικές παρτιτούρες του Bach, όπου αυτός ο μουσικός τιτάνας απλά αναγράφει τίτλο και από κάτω νότες. Καμία οδηγία για την ερμηνεία. Να σταματήσουν οι ορχήστρες να παίζουν Bach μας λες δηλαδή;

Με συγχωρείς για το κάπως επιθετικό ύφος, αλλά διαβάζω το thread μέρες, σου έχουν μιλήσει γνώστες με όλους τους τρόπους και απλά αγνοείς αυτά που σου λένε, δε με ενδιαφέρει αν είναι από άγνοια, πείσμα ή troll διάθεση.

Σου έχουν παραθέσει έργα, ντοκιμαντέρ, κλπ. Δεν έχεις σχολιάσει ούτε ένα από αυτά. Τα είδες, ή όχι; Αν όχι, γιατί συνεχίζεις να ρωτάς τα ίδια και τα ίδια; Δες πρώτα τις παραπομπές των συνομιλητών σου, κάνε έστω και μία προσπάθεια να καταλάβεις και ξαναέλα.

bach-tl.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στις πρόβες είναι πιο απαραίτητος. Άμα είναι καλή η ορχήστρα και έχει γίνει καλή δουλειά στις πρόβες δεν θα χρειάζεται. Αλλά κρίμα δεν είναι να έχει δουλέψει στις πρόβες, στο assembly της απόδοσης του έργου και μετά να του πεις δεν χρειάζεται να είσαι πάνω στη σκηνή. Ντροπή. 

 Αν όμως η ορχήστρα δεν είναι τόσο καλα, δηλαδή δεν αποτελείται από top μουσικούς θα χρειάζεται περισσότερο στην παράσταση. Ε? Χαχαχαχαχαχαχα 

 
Η μουσική πιο παλιά λειτουργούσε με λίγο διαφορετικό τρόπο: παρακάτω είναι το χειρόγραφο της 1ης σελίδας της γνωστής "Μικρής Νυχτερινής Μουσικής". Ελάχιστες οδηγίες εκτέλεσης.

Εικάζεται ότι όλο το έργο μπορεί και να γράφτηκε σε μία μέρα μόνο! Ο Μότσαρτ το έπαιξε με το κουαρτέτο του μερικές φορές μπροστά σε κόσμο, άντε να το έδωσε και σε κανέναν άλλον, μετά συνέχισε με κάτι άλλο.. Γιατί να γράψει πολλές οδηγίες; Άνθρωποι θα το έπαιζαν.. Μάλιστα στις εκτελέσεις που τον ενδιέφεραν περισσότερο θα έπαιζε και ο ίδιος και μπορούσε να δώσει και οδηγίες..

csm_Kl_Nachtmus_Autograph_ab581d02f9.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο OP μάλλον λέει ότι, σε ένα απόλυτο, ουτοπικό, ιδανικό, αλάνθαστο, και απόλυτα ολοκληρωμένο πλαίσιο, ένα κομμάτι μπορεί να παιχτεί χωρίς μαέστρο (πχ με 100% ολοκληρωμένη και προγραμματισμένη παρτιτούρα, άπειρες πρόβες και μέγιστο τεχνικό επίπεδο). Ναι, θεωρητικά μπορεί. Όπως επίσης σε ένα τέτοιο πλαίσιο μπορούμε να έχουμε παγκόσμια ειρήνη, οικονομική ισορροπία, μαθηματικά και φυσικά μοντέλα που συμφωνούν και εναρμονίζουν όλα με όλα.

Στην πραγματικότητα όμως, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, ούτε μπορεί να υπάρξει. Η ανθρώπινη και γενικότερα η γήινη φύση δεν μας επιτρέπει το απόλυτο. Γι αυτό υπάρχουν καθοδηγητές, βοηθοί, αναπληρωματικοί, κτλ - ο ανθρώπινος παράγωντας που ενοποιεί, καθοδηγεί, ελέγχει, συντηρεί, διορθώνει, υποδεικνύει, κτλ.

Ότι κάνει ένας μαέστρος.

 
αυτό που ζητάς στις παρτιτούρες δεν υπάρχει, πολύ απλά γιατί δεν τις γράφανε έτσι τότε.

θα σου πρότεινα να δεις αυθεντικές παρτιτούρες του Bach, όπου αυτός ο μουσικός τιτάνας απλά αναγράφει τίτλο και από κάτω νότες. Καμία οδηγία για την ερμηνεία. Να σταματήσουν οι ορχήστρες να παίζουν Bach μας λες δηλαδή;


Αυτές θεωρούνται μη διασωσμένες από τον OP.

Σαν τα χαμένα ευαγγέλια ένα πράγμα.

Σαν αυτήν, που γράφει σύμβολα ακκόρντων και όχι τα πραγματικά voicings.

Ούτε αυτή την σώσαμε.

Στον καιάδα ....

buddy_defranco-autumn_leaves-musicnotes-printable-pdf-score-thumbnail.png


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτές θεωρούνται μη διασωσμένες από τον OP.

Σαν τα χαμένα ευαγγέλια ένα πράγμα.


Ευτυχώς που δεν σκέφτονταν οι μαέστροι και οι ερμηνευτές όπως ο OP, η ζωή θα έχανε τεράστια ομορφιά χωρίς τα έργα του Bach, του Beethoven, του Mozart...

 
Tόσες μέρες που διαβάζω αυτή την σεντονιάδα, βασανίζομαι απο το εξής ερώτημα: Ξέρει κανείς πόσων ετών είναι ο μπασοκίθαρος; Είναι πιστεύω μια βασική παράμετρος, ώστε να απαντήσει κάποιος καίρια στο θέμα του. Π.χ. αν προσπαθώ να διδάξω ταυτότητες σε κάποιον που μόλις έμαθε προσθαφαίρεση, είναι κάπως μάταιο, δεν νομίζετε; Και αν είναι όντως αρκετά ενήλικος, τότε απλώς διακατέχεται απο Άρνηση, οπότε πώς να μάθει κάτι αφού ήδη τα γνωρίζει όλα;

 
Tόσες μέρες που διαβάζω αυτή την σεντονιάδα, βασανίζομαι απο το εξής ερώτημα: Ξέρει κανείς πόσων ετών είναι ο μπασοκίθαρος; Είναι πιστεύω μια βασική παράμετρος, ώστε να απαντήσει κάποιος καίρια στο θέμα του. Π.χ. αν προσπαθώ να διδάξω ταυτότητες σε κάποιον που μόλις έμαθε προσθαφαίρεση, είναι κάπως μάταιο, δεν νομίζετε; Και αν είναι όντως αρκετά ενήλικος, τότε απλώς διακατέχεται απο Άρνηση, οπότε πώς να μάθει κάτι αφού ήδη τα γνωρίζει όλα;


Δεν πιστεύω ότι είναι αυστηρά θέμα ηλικίας, ούτε θέμα επιπέδου. Προσωπικά, με τα βιας μπορούσα να διαβάσω μια απλή παρτιτούρα για κλασική κιθάρα. Τώρα πια, δεν θυμαμαι ούτε νότες. Οι θεωρητικές γνώσεις μου είναι παραπάνω από ελλιπείς. Έχω όμως την διάθεση και την ωριμότητα να διαβάσω και να κατανοήσω τα όσα λένε οι γνωρίσαντες για το θέμα και να σχηματίσω μια άποψη, με επιφύλαξη πάντα.

 
Tόσες μέρες που διαβάζω αυτή την σεντονιάδα, βασανίζομαι απο το εξής ερώτημα: Ξέρει κανείς πόσων ετών είναι ο μπασοκίθαρος; Είναι πιστεύω μια βασική παράμετρος, ώστε να απαντήσει κάποιος καίρια στο θέμα του. Π.χ. αν προσπαθώ να διδάξω ταυτότητες σε κάποιον που μόλις έμαθε προσθαφαίρεση, είναι κάπως μάταιο, δεν νομίζετε; Και αν είναι όντως αρκετά ενήλικος, τότε απλώς διακατέχεται απο Άρνηση, οπότε πώς να μάθει κάτι αφού ήδη τα γνωρίζει όλα;


Δεν είναι πιτσιρικάς.. Απλά τρολλάρει.. Κι εμείς τσιμπάμε.. Ασύστολα.. :-) 

 
Δεν είναι πιτσιρικάς..


Είναι κιθαρίστας, αφτό ήνε το πρόβλημα.

Αμανήτανε πιανίστας ή βιολιτζής ασούμε, δεν θα υπήρχε θέμα.

Αμανήτανε ο cos_dr, θα έβαζε τα κόντακτ να παίζουνε, και θα έκανε τον μαέστρο ασούμε.

RehearsalResourceCenter_menu_300x300.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα