Πού χρησιμεύει ο μαέστρος σε μιά Συμφωνική Ορχήστρα;

Οι κιθαρίστες δεν είναι μουσικοί;... ?


Οι πιανίστες είναι σχεδόν όλοι μουσικοί (έστω δηλώνουν ότι είναι). Οι βιολιτζίδες το ίδιο. Ακόμα και οι μπασίστες.

Οι κιθαρίστες δηλώνουμε, συνήθως, άμουσοι ? 

 
Οι πιανίστες είναι σχεδόν όλοι μουσικοί (έστω δηλώνουν ότι είναι). Οι βιολιτζίδες το ίδιο. Ακόμα και οι μπασίστες.

Οι κιθαρίστες δηλώνουμε, συνήθως, άμουσοι ? 




Τριχες κατσαρες...

Και για να το κλείσουμε...

ΜΟΥΣΙΚΟΣ ειναι ΑΥΤΟΣ

Beethoven.jpg


κατω απο αυτο το επιπεδο εισαι ΚΛΑΠΑΤΣΙΜΠΑΛΙΣΤΑΣ.

 
Αλλά μ' ένα βιολί λιγότερο, που θα λείψει από την Ορχήστρα στον ήχο.

Την απουσία του μαέτρου ουδείς θα τήν αντιληφθεί.


Δηλαδή αν λείψει ένα από τα πρώτα βιολιά (είναι καμιά δεκαριά και αρκετές φορές παίζουν το ίδιο πράγμα) θα το καταλάβεις, ενώ αν παίζουν όλοι στον γάμο του καραγκιόζη δεν θα το πάρεις χαμπάρι?

Ε, δεν γίνεται, κιθαρίστας πρέπει να είσαι.

 
Το πιο αστειο ξερεις ποιο ειναι? Οτι λειπουν ενα και δυο και τρια και πεντα βιολια ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ειδικα με "μεγαλα" εργα σε οχι και τοσο μεγαλους χωρους ??

 
Το πιο αστειο ξερεις ποιο ειναι? Οτι λειπουν ενα και δυο και τρια και πεντα βιολια ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ειδικα με "μεγαλα" εργα σε οχι και τοσο μεγαλους χωρους ??


Και όχι μόνο βιολιά να συμπληρώσω εδώ.

Και βιόλες και κοντραμπάσα.

EDIT: Ρε σεις ο σκηνοθέτης στις ταινίες τι στο καλό κάνει? Τι τον θέλουν, και γίνεται και γνωστός, και παίρνει και Όσκαρ?

Ας πάρουν οι ηθοποιοί το σενάριο, να το διαβάσουν μόνοι τους να παίξουν.

Εκεί τα γράφει όλα.

Ο σκηνοθέτης κάνει τίποτα άλλο από το να κάθεται σ' αυτή την ειδική καρέκλα του σκηνοθέτη, και να φωνάζει cut?

Τσάμπα λ7 παίρνει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: musician
Δεν μπορώ να καταλάβω τι προσπαθούμε να αποδείξουμε.

Ο OP πιστεύει ότι όλα τα γκρουπ, ανεξάρτητα το μέγεθος, ακόμα και αν ειναι 150 άτομα, μπορούν να συμφωνήσουν και να συγχρονιστούν σε απόλυτη μορφή σε: tempo, δυναμικές, μείξη και εντάσεις, αλλά, αλλαγές τμημάτων, αλλαγές κομματιών, και για οποιαδήποτε διάρκεια, ακόμα και ας είναι 2-3 ώρες. Φαντάζομαι πιστεύει ότι σε ένα τέτοιο χώρο, όλοι αυτοί οι μουσικοί μπορούν να κούν τέλεια ο ένας τον άλλο και να ξέρουν τι κάνει ο καθ'ένας ανά πάσα στιγμή.

Ταυτόχρονα πιστεύει ότι, ανεξάρτητα το επίπεδο, δε θα υπάρχουν λάθη, επειδή ένας μουσικός που βρίσκεται σε ορχήστρα, αλλά και όλες οι υπόλοιπες συνθήκες, είναι απόλυτα τέλεια. Δε θα σπάσει καμία χορδή, δε θα χαθεί κανείς, δε θα έχει κανείς άγχος. Θα είναι όλοι τέλεια όντα σε μια ουτοπία, που εν τέλει το συγκρίνουμε με VST. Σίγουρα θα έχουν σκοτώσει και όλες τις μύγες πριν φτάσουν το stage με laser.

OP, δε πιστεύω να βάζεις μετρονόμο και pre-count όταν γράφεις στο DAW σου. Δε πιστεύω να κάνεις comping! Αμαρτία μεγάλη, άχρηστο processing. One-take όλα, ξέρεις εσύ. Δε τα χρειάζεσαι εσύ αυτά.
 

Δε μου λες, τα παιδιά που παίζουν σε μικρές συμφωνικές και μουσικά σύνολα, ούτε αυτά θέλουν μαέστρους? Όταν λέω σολφέζ, να κουνάω το χέρι μου όπως είναι το μέτρο ή και αυτό είναι άχρηστο? Όταν παίζω κιθάρα, να κουνάω το πόδι μου στο ρυθμό ή δε λέει? Οι drummers θα πρέπει να διαγράψουν το n-e-&-a?

Παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεφ, προπονητές, CEO, managers, team leaders, ή οποιοσδήποτε άλλος δίνει εντολή έμμεσα ή άμεσα, όλοι άχρηστοι που τρώνε τα λεφτά του κόσμου? Δε χρειάζονται αφού την δουλειά την εκτελεί πάντα άλλος, σωστά?

Τραγικά επιχειρήματα για ένα ζήτημα που είναι αρκετά εύκολο στην κατανόηση.
Εγώ προσωπικά έχω παίξει σε σύνολα, αν και μαθητικά, αλλά είμαι σίγουρος (και όλοι όσοι συμμετείχαν) ότι ο μαέστρος μας ήταν αυτός που μας έδωσε τις πρωτίες όπου συμμετείχαμε, από την καθοδήγηση στις πρόβες, μέχρι τις μικρο-ιδιαιτερότητες στο performance.

Καλή συνέχεια.

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Τραγικά επιχειρήματα για ένα ζήτημα που είναι αρκετά εύκολο στην κατανόηση.
Εγώ προσωπικά έχω παίξει σε σύνολα, αν και μαθητικά, αλλά είμαι σίγουρος (και όλοι όσοι συμμετείχαν) ότι ο μαέστρος μας ήταν αυτός που μας έδωσε τις πρωτίες όπου συμμετείχαμε, από την καθοδήγηση στις πρόβες, μέχρι τις μικρο-ιδιαιτερότητες στο performance.

Καλή συνέχεια.
Δεν τον χρειαζόσασταν. Σας είχε κάνει πλύση εγκεφάλου και σας εκμεταλλευόταν για να προβάλλεται και να παίρνει τα εύσημα πάνω στον μόχθο σας. Το σύστημα έτσι μας έχει μάθει. Να νομίζουμε πως τους έχουμε ανάγκη.

 Και όσοι το αμφισβητούν είναι αιρετικοί και ρίχνονται κλασσικά στην πυρά. Same old story☹️

 
  • Λύπη
Reactions: Alex Raptakis
Προφανώς δεν έχω απαντήσει στο θέμα, εώς τώρα, γιατί το θέλω το μυαλό μου και με αυτά που διαβάζω κοντεύω να πάθω εγκεφαλικό.

Εγώ απλά θα πω ότι:
1. Όσοι από εμάς έχουν/είχαν στούντιο ξέρουν το πόσο σημαντικό είναι να μιξάρεις χωρίς αντανακλάσεις, κλπ. Πόσο πρέπει να παίρνουμε τις μίξεις μας και να τις ακούμε, μετά σε ακουστικά, στο αυτοκίνητο, κλπ. 

Αλλά και πόσα λάθη κάνουμε στις ηχογραφήσεις, που μετά πατάμε το Play και παθαίνουμε ένα κάτι με το πως ακούγεται η φωνή μας, η κιθάρα, κλπ. 

Γενικώς ΔΕ μπορείς να ακούσεις τον εαυτό σου καθαρά. Δεν είσαι αντικειμένικος και ειδικά αν έχεις τις τρομπέτες να σου φυσάνε τα αυτιά... άστα να πάνε. 

Ο μαέστρος, λοιπόν, ακούει αντικειμενικά το τι συμβαίνει με τα πάντα. Είναι ο ακροατής, ο μουσικος, ο δάσκαλος, ο εκτελεστής.

2. Στα παιχνίδια και γενικώς στα προγράμματα αφού το φτιάξεις ξεκινάς τα beta testing και μετά πας gold... Μα δε φτάνει να το δοκιμάσεις εσύ και η ομάδα σου; Εμμμμ... όχι, γιατί ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ.

_______________________________

Ο μαέστρος δεν είναι ο τύπος με το φράκο και τι ράβδο του Harry Potter στη συναυλία. Είναι όλη η δουλειά πιο πριν και είναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ.

Είναι σα να νομίζεις ότι η δουλειά του συνθέτη σε μία συναυλία είναι να σηκωθεί αφού παιχτεί το έργο του και να χαιρετίσει τον κόσμο...

 
Κι η συνταγή μαζί με την εκτέλεση υπάρχει ΟΛΟΚΛΗΡΗ στην παρτιτούρα.

Ο μάγειρας δεν είναι μαζί μας κι ο μαέστρος δεν τόν αντικαθιστά, ούτε μάς ενδιαφέρουν "120 αρχιμάγειρες" όταν έχουμε τη συνταγή του ΜΟΝΟΥ μάγειρα που μάς ενδιαφέρει, του συνθέτη.
Σφάλεις.

Αν εσύ νομίζεις ότι ο συνθέτης αρκεί να γράψει "με δηλητηριασμένη γλυκύτητα" στην παρτιτούρα (Σκριάμπιν) και ότι το μήνυμα της εκτέλεσης μεταδόθηκε και αποσαφηνίστηκε, πάω πάσο.

Αν επίσης νομίζεις ότι το τρομπόνι (έτσι λέει η παρτιτούρα, τρομπόνι, δε λέει τι τρομπόνι) για το οποίο έγραφε ο μότσαρτ στο Dies Irae είναι ίδιο ανατομικά και γεωμετρικά με το σημερινό τρομπόνι, πλανάσαι. Το ίδιο και με τα φλάουτα, για τα οποία έχει γράψει το πασίγνωστο ρε ματζόρε κοντσέρτο. Σήμερα τα όργανα είναι μπαζούκα σε σχέση με το τι υπήρχε τότε, διαταράσσοντας όλες τις ισορροπίες με τα έγχορδα, που αναγκαστικά γίνονται περισσότερα, προξενώντας έναν ηχητικό πληθωρισμό (ο οποίος κσταπολεμάται μερικώς με κούρδισμα πιο ψηλά από το 440 ή 442). Αν πάλι νομίζεις εσύ ότι επαφίεται στον μουσικό να πάρει το άλτο τρομπονάκι του (αν έχει) η κάποιο ξύλινο φλάουτο εποχής (αν έχει) και να πάει στη συναυλία και να πει ήρθα με τούτο ενώ οι άλλοι θα έχουν έρθει με τις σανκυούκλες τους, τις μιγιαζαβάρες τους και τις μουραματσάκλες τους, πάλι πλανάσαι.

Όλο ευαγγελίζεσαι την παρτιτούρα, αλλά ποιά παρτιτούρα έχεις δει; Έχεις δει το πρωτότυπο με τις σουίτες για τσέλλο του μπαχ που δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα από αρθρώσεις δυναμικές τεχνικές; Γιατί δεν τα είχε σημειώσει; Ήταν κακός συνθέτης; Ήταν τσαπατσούλης; Τα κοντσέρτα του βιβάλντι, που είναι ένα πεντάγραμμο το τσέλλο κι ένα το μπάσσο κοντίνουο, του οποίου η υλοποίηση επαφίεται στον κοντινουίστα; Κι αυτός λουπαδόρος; Μπιτς έγραφε; 

Εγώ νομίζω ότι παραλείπονταν αυτά, ΑΚΡΙΒΩΣ για να υπάρχει ελευθερία στην εκτέλεση. Και όταν μιλάμε για σόλο, ο σολιστ είναι ο μαέστρος. Αυτός ερμηνεύει. Όταν μιλάμε για σύνολα με 100 άτομα, που πρέπει να αλλάζουν και όργανα στη μέση του κομματιού, πρέπει κάποιος άλλος να βοηθάει, που τον βλέπουν όλοι. Κι αν ήταν την εποχή του Μπετόβεν και του Λιζστ ο ίδιος ο συνθέτης που έπαιζε και διήυθυνε, αργότερα άπλωσε πολύ ο τραχανάς, και χρειαζόταν κάποιος άλλος, που να μην παίζει όργανο εκείνη την ώρα, και να ασχολείται μόνο με αυτο. Ο οποίος καλό είναι να έχει κάνει και μια αναδρομή στο πώς ήθελε να παίζονται τα κομμάτια του ο συνθέτης. Ή και όχι, μερικοί μπουχτίζουν όλο το ίδιο και το ίδιο, και αναζητούν μια νέα άποψη.

Τέτοια περίπτωση είναι και του Ανσαρμέ με τον Στραβίνσκυ, που ήσαν ψιλοφίλοι, και ο Ανσαρμέ γνώριζε πολύ καλά πώς ήθελε να παίζονται τα κομμάτια του. Ο Στραβίνσκυ φυσικά και διυήθυνε τα δικά του στα γεράματα για το σταλό, αλλά το τι διήθυνε... Άστο καλύτερα. Καλύτερα μόνο να γραφε.

Πάντως δεν ξέρω ρε συ @BassicallyGuitarist, ποιές παρτιτούρες έχεις στα χέρια σου τόσο τέλειες που η ερμηνεία τους είναι τόσο αυτονόητη και σύμπυκτη, ώστε κάθε απόκλιση να θεωρείται ύβρις. Πραγματικά.

 
Καταλαβαίνω τί λές κι έχεις απόλυτο δίκιο.

Μα δεν μπήκα για να επιβάλλω κάποια άποψη.

Απλώς, αντιδρώ στις ειρωνίες χωρίς πραγματικά επιχειρήματα.

Είναι μαέστροι ή έχουν παίξει σε Συμφωνική Ορχήσττα;

Δεν νομίζω.

Κι εγώ μουσικός είμαι κι έχω συνεργαστεί με υπέροχους μουσικούς, κατόχους διπλωμάτων, κι όχι απλώς αποφοίτους Ωδείων.

Επομένως, η απόστασή μας από μία Ορχήστρα είναι η ίδια.

Απλώς στηρίζονται χωρίς επιχειρήματα στην επικρατούσα άποψη που, ακριβώς επειδή είναι επικρατούσα, δεν χρειάζεται επιχειρήματα για να επικρατήαει.


Όπως αναφέρεται στην κορυφή της σελίδας Forum φίλε BassicalyGuitarist:

Καλό είναι να μη θεωρούμε τον εαυτό μας σημείο αναφοράς για το επίπεδο όσων διαβάζουν.

Μιλήστε από προσωπική εμπειρία (με την κατανόηση ότι η εμπειρία σας ενδέχεται να μην ισχύει για άλλους) ή αναφέρετε τις πηγές σας.

Είμαι σίγουρος πως πρέπει να έμαθες πολλά απο αυτό το νήμα.

Αν δεν έχεις βρει επιχειρήματα για ν' αλλάξεις γνώμη απο την πρώτη κιόλας σελίδα και συνεχίζεις με αφελή σχόλια, είτε τρολάρεις, είτε είσαι αρχάριος, είτε δεν έχεις πιάσει μουσικό όργανο στα χέρια σου. Το λέω τελείως φιλικά καθώς βοήθησες να γραφτούν χρήσιμα άρθρα ολόκληρα, προς απάντηση σου. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
έχουν έρθει με τις σανκυούκλες τους, τις μιγιαζαβάρες τους και τις μουραματσάκλες τους, πάλι πλανάσαι.

ένα το μπάσσο κοντίνουο, του οποίου η υλοποίηση επαφίεται στον κοντινουίστα; Κι αυτός λουπαδόρος; Μπιτς σταλό, αλλά το τι διήθυνε... Άστο καλύτερα. Καλύτερα μόνο να γραφε.


Unknown Vocabulary in red :-) 

άνθρωπος στη θάλασσα!!! :-)

... και Μποσανόβες (Αυλωνίτης) και Κλαβινόβες (Θωμάς Νάκας) ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Unknown Vocabulary in red :-) 

άνθρωπος στη θάλασσα!!! :-)

... και Μποσανόβες (Αυλωνίτης) και Κλαβινόβες (Θωμάς Νάκας) ...
Συγγνώμη!

Sankyo, Miyazawa, Muramatsu = Μάρκες φλαουτων. Εκ των οποίων τα υπερθετικά σανκιούκλα, μιγιαζαβάρα και μουραματσάκλα.

Λουπαδόρος = Ο κτίζων μουσικά τεμάχια αποκλειστικά με λούπες. Τα λεγόμενα beats ή beatz, ή μπιτς.

Οι μπαροκ συνθέτες έγραφαν μόνο μπάσο κοντινουο, το οποίο εκτελούσε ο κοντινουίστας (harpsicord) κατά τις οδηγίες, και το δοκούν. Τέτοιος σκανδαλιστικός βαθμός ελευθερίας θα έδινε την εντύπωση ότι ο συνθέτης είναι σαν να διάλεγε... λούπες σε τουβλάκια. Κάτσε να βάλω εδώ μια τέταρτη, εδώ μισ πρώτη σε 6 κτπ κτπ. (Όλα αυτά μεταξυ σοβαρού κι αστείου εννοείται)

Σταλό = Το χρήμα

 
Συγγνώμη!

Sankyo, Miyazawa, Muramatsu = Μάρκες φλαουτων. Εκ των οποίων τα υπερθετικά σανκιούκλα, μιγιαζαβάρα και μουραματσάκλα.

Λουπαδόρος = Ο κτίζων μουσικά τεμάχια αποκλειστικά με λούπες. Τα λεγόμενα beats ή beatz, ή μπιτς.

Οι μπαροκ συνθέτες έγραφαν μόνο μπάσο κοντινουο, το οποίο εκτελούσε ο κοντινουίστας (harpsicord) κατά τις οδηγίες, και το δοκούν. Τέτοιος σκανδαλιστικός βαθμός ελευθερίας θα έδινε την εντύπωση ότι ο συνθέτης είναι σαν να διάλεγε... λούπες σε τουβλάκια. Κάτσε να βάλω εδώ μια τέταρτη, εδώ μισ πρώτη σε 6 κτπ κτπ. (Όλα αυτά μεταξυ σοβαρού κι αστείου εννοείται)

Σταλό = Το χρήμα


Αυτό το "Σταλό" ελπίζω να μη βγαίνει από τον Σιλβέστερ Σταλλόνε..  ?  ?

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
Σε μια εποχή που στην Ελλάδα τα αρμονια έχουν καταργήσει τους μουσικούς, ο κόσμος δηλώνει πως οι μαέστροι είναι άχρηστες παρουσίες, που υπάρχουν για εθιμοτυπικους και διακοσμητικούς λόγους.

Σε λίγο θα λέμε γιατί υπάρχει ο μουσικός αφού το κινητό παίζει λουπακια.

Να εδώ ένας άχρηστος μαέστρος χορωδίας




 
  • Like
Reactions: Yameth and gmoukou
Και κάπου εδώ μπορούμε να κλείσουμε με το ανέκδοτο για το διαγωνισμό μαέστρων που έγινε στην Αμερική.

Βγαίνει ο Ρώσος μαέστρος με την 100μελη ορχήστρα του να κάνει την πρόβα του και κάποια στιγμή σταματάει την ορχήστρα χτυπώντας την μπακέτα με δύναμη πάνω στο αναλόγιο του και βάζει τις φωνές "το 3ο φλικορνο το τέταρτο δεν το έπαιξε στακάτο. Πάμε από την αρχή".

Μετά ο Γερμανός με την 150μελή ορχήστρα του, ξεκινάει την πρόβα του και σταματάει και αυτός την ορχήστρα του και βάζει τις φωνές "το 4ο βιολοντσέλο στόναρε το C#  και να μην ξαναγίνει αυτό".

Βγαίνει και ο Έλληνας με μία τριμελή ορχήστρα μπάσοκιθαρο, ντραμς και μπουζούκι. Πριν ξεκινήσουν κάνει ο drummer ένα break να δει αν είναι κουρδισμενα τα τύμπανα και βάζει τις φωνές ο μαέστρος "ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΌ";

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ δεν τους θέλω τους μαεστρους. Όχι γιατί πιστεύω δεν έχουν ρόλο. Για εμένα χρειάζονται. Απλά μου τη σπανε. Άμα πετύχω κανέναν θα πάω να του τραβήξω μια σπρωξιά........ ???

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Ali Barout
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι τα προβοκατόρικα posts προκαλούν ενδιαφέρουσες συζητήσεις! 

Για το ΤΙ' ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΚΑΝΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΝΑΣ ΜΑΕΣΤΡΟΣ προτείνω το ακόλουθο (αρκετά μεγάλο αλλά πολύ ενδιαφέρον!) βιβλίο:

William Trotter - Δημήτρης Μητρόπουλος "Ο Ιεροφάντης της Μουσικής" / (σε μετάφραση στα Ελληνικά)

(τα πράγματα είναι πολύ δυσκολότερα απ'όσο φανταζόμαστε..)

https://www.politeianet.gr/books/9789607563293-trotter-r-william-potamos-o-ierofantis-tis-mousikis-197882

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: cos_dr

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα