marathon είπε:
...από τότε που έγινε η πρώτη ψηφιοποίηση υλικού, έπαψε να υπάρχει πνευματική ιδιοκτησία.
Η πνευματική ιδιοκτησία θα υφίσταται όσο υπάρχουν νόμοι που προστατεύουν την πνευματική δημιουργία. Η ψηφιοποίηση προφανώς διευκολύνει την προσβολή της πνευματικής ιδιοκτησίας, σε καμία περίπτωση δεν την καταργεί (ως έννοια).
Γενικά θεωρώ ότι υποστηρίζονται πολλές υπερβολές σχετικά με την επίδραση της πειρατείας στην μουσική παραγωγή.
Κατά πρώτον, ισχύει αυτό που λέει ο SF, ότι δηλαδή ο δημιουργός χάνει από την πειρατεία έσοδα μόνο από τα μηχανικά δικαιώματα, τα οποία αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των εσόδων από πνευματικά δικαιώματα. Μικρό το κακό δηλαδή (για τον δημιουργό και μόνο).
Κατά δεύτερον, το να συνδέονται η πτώση των μουσικών πωλήσεων και η κρίση της δισκογραφίας αποκλειστικά με την πειρατεία είναι μονοσήμαντη προσέγγιση του θέματος, που αγνοεί ή υποβαθμίζει πολλές άλλες παραμέτρους:
- την υποβάθμιση του προϊόντος που εκδίδουν πολλές δισκογραφικές (δεν έχω δει μαύρους να πουλάνε Χατζιδάκη ποτέ)
- τα αργά αντανακλαστικά των δισκογραφικών εταιριών στις τεχνολογικές εξελίξεις. Η πρώιμη προσέγγιση τους ήταν η περιχαράκωση και η άμυνα, ενώ θα έπρεπε να ληφθούν αποφάσεις προσαρμογής στα νέα δεδομένα.
- την εμφάνιση πληθώρας νέων ψυχαγωγικών μέσων όπου μπορεί να διαθέσει το εισόδημά του ο καταναλωτής, από dvd και playstation μέχρι virtual sex. Αυτόματα μειώνεται το κομμάτι της πίτας που θα πάει στην μουσική..
- τεράστιο ποσοστό του παράνομου downloading γίνεται από χρήστες που ούτως ή άλλως δεν θα αγόραζαν αυτό που κατέβασαν. Χτυπάμε ότι κινείται δηλαδή...
Με τα παραπάνω δεν προσπαθώ να κάνω τον συνήγορο των πειρατών, απλά επισημαίνω κάποιες απλουστεύσεις που γίνονται συχνά. Ειδικά σε ό,τι αφορά την μουσική, η ζημία που υφίσταται ο δημιουργός από την πειρατεία είναι πολύ μικρή, γιατί πολύ απλά ο μεγάλος όγκος εισοδήματος προέρχεται από το airplay και όχι από τις πωλήσεις. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που δεν ψαρώνω με τους καλλιτέχνες που κατά καιρούς χαρίζουν τα λομμάτια τους.