Πνευματική ιδιοκτησία και τεχνολογικές εξελίξεις

Status
Not open for further replies.
Που να πάρει ........

Κάπου έχω χάσει της σημειώσεις μου από το προπέρσινο φεστιβαλ τέχνης στην Αυστρία (Graz αν δεν απατώμαι) σχετικά με πολλές συζητήσεις με εκτεταμένη επιχειρηματολογία πάνω στο αντικείμενο "Τέχνη και Πνευματικά Δικαιώματα" αμφοτέρων πλευρών (ναι, και στις προηγμένες χώρες υπάρχουν υπέρμαχοι τις ελεύθερης και μη εκμεταλλεύσιμης διακίνησης της τέχνης).

Αλλά επειδή βαριέμαι ασύστολα της επιχειρηματολογίες του στυλ "εμείς οι Ούννοι και φτωχοί τω πνεύματι φραπεδοεφευρέτες and good for nothing else βδέλες της γης" δεν θα τις ψάξω άλλο μιας και δεν είναι σωστό να χαλάσουμε την συγκεκριμένη περιοδικότητα, ένταση και έκφραση των τοποθετήσεων πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.

Ευτυχώς πάντως που η ΙΒΜ προτίμησε το Open Architecture τότε. Κακό του κεφαλιού της, καλό όμως για εμάς.

 
audiokostas είπε:
Αλλά επειδή βαριέμαι ασύστολα της επιχειρηματολογίες του στυλ "εμείς οι Ούννοι και φτωχοί τω πνεύματι φραπεδοεφευρέτες and good for nothing else βδέλες της γης".
Ε, καλά τώρα... επειδή το βαριέσαι, δε σημαίνει ότι είναι λάθος.

Ευτυχώς πάντως που η ΙΒΜ προτίμησε το Open Architecture τότε. Κακό του κεφαλιού της, καλό όμως για εμάς.
Αυτή η ιστορία με τις "ανοιχτές αρχιτεκτονικές" και λοιπές κλαπαπεπονιές, είναι άλλο ένα καταφύγιο των φίλων της πειρατείας (στο στυλ "κοίτα, ακόμη και ο ΤΑΔΕ τελικά υποστηρίζει την ελευθερία στη διακίνηση μπλα μπλα, οπότε....").

Ας γνωρίζετε λοιπόν ότι όλα τα προϊόντα ανοικτού λογισμικού κλπ κλπ δεν είναι προϊόντα χωρίς ΑΠΟΛΥΤΩΣ οχυρωμένα "πνευματικά δικαιώματα" - το αντίθετο. Απλώς, με τη σύμφωνη γνώμη των ιδιοκτητών πνευματικής περιουσίας, παραχωρείται το δικαίωμα χρήσης ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ.

Τίποτε άλλο δε συμβαίνει. Αυτή τη σύμφωνη γνώμη μπορούν να την αναιρέσουν ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ (πρώτον) και ούτως-ή-άλλως τη παραχωρούν στα πλαίσια συγκεκριμένων όρων χρήσης, μη-μεταπώλησης κλπ.

Μην παραπληροφορείτε τους ανθρώπους.

 
Εγώ θα πάρω την ευκαιρία για να ζητήσω συγνώμη, γιατί μικρός είχα αναπτύξει ενδιαφέρον σε διάφορα είδη μουσικής και έγραφα σε κασέτες κομμάτια απο το ραδιόφωνο πχ. από το τρίτο πρόγραμμα.

http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Taping_Is_Killing_Music

Βλέπετε δέν ήξερα ότι η ιδιότητα να ηχογραφούν το ραδιόφωνο όλα τα κασετόφωνα της εποχής προοριζόταν αποκλειστικά στην ηχογράφηση παρασίτων για μετέπειτα ακρόαση  ::)

Κάτι που σχετίζεται άμεσα με το θέμα (όχι δέν έκανα λάθος στο link):

http://berkeley.edu/news/media/releases/2008/12/02_cortex.shtml

Ότι η πειρατεία είναι Ελληνικό φαινόμενο ή φαινόμενο καθαρά υπανάπτυκτων χωρών πρώτη φορά το ακούω. Η διαφορά είναι ότι αλλού υπάρχουν σοβαρότερες (?) προσπάθειες να καταπολεμηθεί και όχι ότι δέν υφίσταται.

 
Προς theoctapus:

Να προσθέσω προς διευκρίνιση ότι δεν θυμάμαι σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα της ΕΕ των 12 που έχω επισκεφθεί, να κυκλοφοράει τόσο παράνομο υλικό στα υπαίθρια καταστήματα των πεζοδρομίων (από την Πατησίων μέχρι τις παραλίες του Μαραθώνα) όπως στην Ελλάδα μας.

Ας μη ξεχνάμε ότι από εκεί ξεκίνησε η κατρακύλα της μουσικής βιομηχανίας στην χώρα μας πολύ πριν τα piratebay. Ελπίζω δε ότι είναι αυτονόητο ότι οι μετανάστες δεν είναι αυτοί που το δημιουργούν και ας φαίνονται πως είναι αυτοί που το διακινούν.

Αυτά όσον αφορά την Ελλάδα μας αφού συμφωνώ με trolley και superfunk στα σχετικά, αν και πραγματικά θα ήθελα να μην γίνει άλλη μια πολιτική κουβέντα το θέμα. (απο αυτές που απαγορεύουν οι κανονισμοί).

Νομίζω όμως ότι πραγματικά τίθεται θέμα επανατοποθέτησης παγκοσμίως στη διαχείριση των δικαιωμάτων γενικότερα. Εχουν αμφισβητηθεί από κάποιες φωνές με επίσημο τόνο, που όμως δεν έχουν συνέχεια (βλέπε piratebay party στη Σουηδία που κατέβασε ρολά).

Ας συζητηθεί το θέμα επι της μουσικής και ότι την αφορά. Ουτε φάρμακα, ούτε ΔΝΤ.

Ευχαριστώ σας.

 
trolley είπε:
Μην παραπληροφορείτε τους ανθρώπους.
Μετά από 10ετή ενεργό ρόλο στην συγκεκριμένη εταιρεία (και Ελλάδος και Αγγλίας) που ανέφερα, δεν παραπληροφορώ κανένα.

Ας μη ξεχνάμε ότι από εκεί ξεκίνησε η κατρακύλα της μουσικής βιομηχανίας στην χώρα μας πολύ πριν τα piratebay.
Μπορείς να επεκταθείς σε παρακαλώ ;

 
Δυό λόγια: Αντίγραφα κασετών παλιά και γιγάντωση φαινομένου με CD που έχουν ακόμα και το εξώφυλλο και κυρίως άριστη διανομή. Συνέπεια "Κατάρρευση δισκοπωλείων".

 
For the record. Δεν αμφιβάλω καθόλου για τις "αγνές" προθέσεις των Ελλήνων. Τα έχουμε πεί τόσες φορές που πρέπει να θεωρείται αξίωμα πλέον. Αλλά μερικά στοιχεία που και που έτσι για να μπεί σε προοπτική το θέμα δεν βλάπτουν.

Περι λογισμικού, είναι γεγονός ότι υπάρχει ένα θέμα κοστολόγησης που δημιουργεί μεγάλες διακυμάνσεις. Βέβαια το ότι κάτι είναι υπερεκτιμημένο δεν πάει να πεί ότι δικαιολογείται η παράνομη χρήση του, αλλιώς όλοι θα κυκλοφορούσαμε με σπόρ αυτοκίνητα.

Επίσης η κυκλοφορία παράνομου υλικού δεν έχει να κάνει μόνο με την ζήτηση αλλά και με το κατά πόσο η νομοθεσία κατά του παραεμπορίου (αν υπάρχει κάτι τέτοιο εδώ) εφαρμόζεται ή όχι.

 
Δυό λόγια: Αντίγραφα κασετών παλιά και γιγάντωση φαινομένου με CD που έχουν ακόμα και το εξώφυλλο και κυρίως άριστη διανομή. Συνέπεια "Κατάρρευση δισκοπωλείων".
Ακριβως,η εγχωρια δισκογραφια εχει καταρευσει πολυ πριν αγορασουν pc τα 10χρονα (αναφερομαι σε ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ηλικια) και να κατεβαζουν οτι πεταει & οτι κολυμπαει...

 
Αρα μιλάμε για την δισκογραφία και τις πωλήσεις δίσκων / cd που, έχω την εντύπωση και ίσως κάνω λάθος,  στην χώρα μας εγγενώς δεν μπορούν να αποτελέσουν βασικό εισόδημα για τον μουσικό.

Αρα μιλώντας για "μουσική βιομηχανία" μιλάμε για δισκογραφικές. Δεν αναφερόμαστε στην ευμάρεια της μουσικής δημιουργίας καθεαυατή.

Σωστά;

 
Δυστυχώς ή ευτυχώς "μουσική βιομηχανία" και μουσικός δημιουργός ήταν αλληλένδετα από την αρχή που υπήρξε η μουσική σαν "προϊόν" σε ράφι. Η συμφωνίες μεταξύ τους είναι προβληματικές (λεόντιες) αλλά δεν είναι θέμα της συζήτησης μας το αν εγώ βγάζω 10 ευρώ και όχι 1000 από τη συμφωνία με τη δισκογραφική για τη δουλειά μου σαν δημιουργός. Ας ανοίξουμε άλλη κουβέντα γι αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλά μόνο εγώ θυμάμαι τους τσιγγάνους με τα καρότσια φουλ στην πειρατική κασέτα και τα συνοικιακά δισκάδικα που σου έγραφαν όποιο δίσκο ήθελες; Είχαν μάλιστα και δικά τους κασετο-compilations τα οποία ορισμένες φορές ήταν τόσο επιτυχημένα που τα έκαναν και σειρές.

Αυτό που έκανε τη διαφορά κατόπιν ήταν η ψηφιακή ποιότητα...

 
yameth είπε:
Δυστυχώς ή ευτυχώς "μουσική βιομηχανία" και μουσικός δημιουργός ήταν αλληλένδετα από την αρχή που υπήρξε η μουσική σαν "προϊόν" σε ράφι. Η συμφωνίες μεταξύ τους είναι προβληματικές (λεόντιες) αλλά δεν είναι θέμα της συζήτησης μας το αν εγώ βγάζω 10 ευρώ και όχι 1000 από τη δουλειά μου σαν δημιουργός. Ας ανοίξουμε άλλη κουβέντα γι αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.
Μα συζητώ για το πολύ συγκεκριμένο ζήτημα.

Η πειρατεία, όπως αποδεικνύουν αρκετές μελέτες ("The Effect of File Sharing on Record Sales, An Empirical Analysis" των Oberholzer & Strumpf αλλά και οι έρευνες του Aram Sinnreich της JupiterResearch) υπάρχει πιθανότητα να ΜΗΝ επιρρεάζει τις πωλήσεις (ίσως και το αντίθετο).

Εξάλλου, στην τελευταία σελίδα της - πρώτης - έρευνας, θα δείτε ότι η Γη της Επαγγελίας είναι πρωταθλήτρια στο downloading και όπως γνωρίζετε αυτοί που "πλήττονται" περισσότερο είναι οι μεγάλοι αστέρες του μουσικού στερεώματος της.

Εάν πιστεύετε βέβαια ότι τα έσοδά τους είναι μειωμένα, πάσο.

Και ζητώ συγγνώμη από τον Σκάντζο που για αλλού ξεκίνησε και αλλού το πήγαμε.

Συνεπικουρούντος εμού.

 
RayDTutto είπε:
Είχαν μάλιστα και δικά τους κασετο-compilations τα οποία ορισμένες φορές ήταν τόσο επιτυχημένα που τα έκαναν και σειρές.
Τι μου θύμησες τώρα;

Η μουσική όπως και το λογισμικό, ως προιόντα του παγκοσμιοποιημένου εμπορίου, διαμορφώνονται από πλευράς κοστολόγησης από την τροφοδότηση με χρήμα της αλυσίδας διακίνησης (κάποιος πρέπει να πληρώσει τον φορτηγατζή με το κοντέινερ). Κάποιες φορές η τροφοδότηση αυτή γίνεται ομαλά, σπάνια όμως, και άλλες φορές δημιουγούνται στρεβλώσεις αυξάνοντας το κόστος.

Η τεχνολογία μπορεί να "κοντύνει" δραστικά την αλυσίδα διανομής, και το κάνει ήδη, ή ακόμα και να την εξαλείψει τελείως φέρνοντας σε άμεση επαφή τον δημιουργό με τον καταναλωτή με αποτέλεσμα την μείωση του κόστους. Δεν μιλάμε για κάτι κακό ή καλό, αλλά για αλλαγή των κανόνων.

Βέβαια στην πορεία αυτοί που τρέφονται από τα ενδιάμεσα στάδια θα βγούν χαμένοι, αλλά αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για την συντήρηση ενός συστήματος που χωρίς αμφιβολία δεν είναι πλέον το αποδοτικότερο και χρίζει άμεσης βελτίωσης. Ούτε φυσικά μπορεί να "γεννήσει" επιχειρηματολογία κατά των τεχνολογικών εξελίξεων.

Επίσης, η καλλιτεχνική δημιουργία, όντας αποτέλεσμα βαθύτερων διεργασιών, δεν εξαρτάται από τις τεχνολογικές εξελίξεις. Η διάδοση των έργων όμως είναι a whole new ball game.

Άρα, τεχνολογία GOOOOD, τα υπόλοιπα τα συζητάμε.

 
θα δείτε ότι η Γη της Επαγγελίας είναι πρωταθλήτρια στο downloading
Στο ΝΟΜΙΜΟ downloading,φυσικα και εκει γινεται της κακομοιρας στο παρανομο downloading μουσικης και ταινιων κυριως (η χρηση "σπασμενου" software ειναι μικρη),ομως πολλοι ανθρωποι εχουν χασει τα παντα μια και οσους πιανουν τους μαμανε κανονικα (τα προστιμα ειναι πολλες χιλιαδες δολλαρια & οδηγουν τις περισσοτερες φορες  στην πτωχευση τους παραβατες και στην κατασχεση ολων των περιουσιακων τους στοιχειων),εδω ευτυχως μας..."προστατευει" η αρχη προστασιας των προσωπικων δεδομενων ....

και όπως γνωρίζετε αυτοί που "πλήττονται" περισσότερο είναι οι μεγάλοι αστέρες του μουσικού στερεώματος της.

Εάν πιστεύετε βέβαια ότι τα έσοδά τους είναι μειωμένα, πάσο.
τα εσοδα τους απο τις ΠΩΛΗΣΕΙΣ δισκων ειναι ΠΟΛΥ μειωμενα,απο την αλλη τα εσοδα απο τις ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ειναι αυξημενα.

 
yameth είπε:
Εχουν αμφισβητηθεί από κάποιες φωνές με επίσημο τόνο, που όμως δεν έχουν συνέχεια (βλέπε piratebay party στη Σουηδία που κατέβασε ρολά).
Σας διαβεβαιώνω, ότι πουθενά σε οποιοδήποτε (φυσικά νόμιμο) παζάρι που στήνεται στη Σουηδία δεν έχω βρει ποτέ παράνομο cd. Όταν μάλιστα κάποια στιγμή αφελώς ρώτησα, μου είπαν ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε διακίνηση και κανείς δεν τολμάει να πουλήσει τέτοιο προϊόν.

 
Nestoras είπε:
Όταν μάλιστα κάποια στιγμή αφελώς ρώτησα, μου είπαν ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε διακίνηση και κανείς δεν τολμάει να πουλήσει τέτοιο προϊόν.
Γιατί υπάρχει εφαρμόσιμη αποτρεπτική νομοθεσία που εδώ δεν...

 
skantzos είπε:
Όπως αντιλαμβάνομαι τα πράγματα βλέπω ότι η πνευματική ιδιοκτησία πλησιάζει ενα μεγάλο μετασχηματισμό ή και στο ιστορικό της τέλος. ...

Εδώ και λίγα χρόνια είναι πολύ εύκολο λόγω της ψηφιοποίησης να αντιγράψουμε βιβλία, δίσκους, κλπ, και να τα διανείμουμε. Όπως λοιπόν ήταν εφικτό να πουλάμε τη μουσική όταν καταφέραμε να τη γράψουμε στο δίσκο, έτσι σήμερα που την κάναμε δυαδικά ψηφία είναι εφικτό να τη χαρίζουμε.
Μια διόρθωση στο αρχικό ποστ. Η πνευματική ιδιοκτησία δεν πρόκειται να έρθει στο τέλος της επειδή δημιουργούνται αντίτυπα. Τα πνευματικά δικαιώματα μιας δημιουργίας είναι και παραμένουν του δημιουργού.

Δηλαδή αν γράψω εγώ ένα βιβλίο, εγώ το έχω γράψει είτε στο δώσω εσένα μετά και το διαβάσεις είτε το διάβάσει κάποιος άλλος.

Το γεγονός της ευκολίας της διακίνησης πνευματικής δημιουργίας σήμερα φέρνει ανασχηματισμό οπωσδήποτε στη δημιουργία.

Όπως το βλέπω εγώ επειδή τα πνευματικά δημιουργήματα ΠΡΕΠΕΙ να πληρώνονται μιας και απαιτούν κόπο και δουλειά, η δημιουργία θα στοχευθεί κυρίως σε αυτά που πλήρώνονται, πχ μουσική για ταινίες θα μπορούσε να είναι ένα παράδειγμα.

Ως προς την δισκογραφική μουσική πάντως η αλλαγή θα είναι τεράστια ως προς το πως θα κινηθούν και θα λειτουργήσουν οι μπάντες. Οι φόρμες που πούλαγαν μέχρι τώρα έχουν απαξιωθεί και λογικό είναι, μιας και μεγαλο ποσοστό της δημιουργίας πιανόταν σε σίγουρες λύσεις και δημιουργία εμπορεύματος. Εφ' όσον το μουσικό αγοραστικό κοινό έχει χορτάσει από αυτό το προϊόν θα στραφεί αλλού.

Έχω ακούσει και θα με ενδιέφερε να επιβεβαιωθεί ότι σε νόμιμα κλαμπ (όχι πχ σαν αυτά στην Ελλάδα) οι dj που παίζουν μουσική που έχουν αγοράσει (αυτό και αν ισχύει στα περισσότερα Ελληνικά μπαρ) δίνουν και κάποιο συνεχές εισόδημα στην δισκογραφική από την αναπαραγωγή των κομματιών τα βράδια. Αν ισχύει αυτό σίγουρα η ποπ μουσική (beat, rnb κλπ) έχει ακόμα υλικό για να κρατιέται.

 
Η ΑΕΠΙ φροντιζει να εισπρατει ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΕΚΑΡΑΣ τα δικαιωματα των δημιουργων απο ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ δημοσια εκτελεση τους (ναι ακομα και το ****μπαρο του Μητσου που παιξαμε χθες το βραδυ τα σκαει κανονικα στην ΑΕΠΙ).

Τα μονα πνευματικα δικαιωματα που χανονται ειναι τα ΜΗΧΑΝΙΚΑ δικαιωματα (δηλ.τα πνευματικα δικαιωματα καθε συνθετη απο την ΚΟΠΗ καθε cd) τα οποια λογω της περιορισμενης πωλησης cd εχουν σχεδον εξαφανιστει.

Ομως ακομα και αν ο ραδιοσταθμος παιζει ΠΑΡΑΝΟΜΟ cd (κατεβασμενο ή αγορασμενο απο τον...αγαπη της γειτονιας σας... ;D) ,ο δημιουργος θα παρει τα πνευματικα του δικαιωματα.

 
Superfunk είπε:
Στο ΝΟΜΙΜΟ downloading,φυσικα και εκει γινεται της κακομοιρας στο παρανομο downloading μουσικης και ταινιων κυριως
Μιλάω για το παράνομο.

Εάν έχεις δει ποτέ από που προέρχεται η συντριπτική πλειονότητα των ip των peers / seeders που κάνουν παράνομο downloading;

Από την άλλη βέβαια, είναι η δεν είναι αισχρό όταν οι δισκογραφικές χρεώνουν για download με την άθλια ποιότητα ήχου (χωρίς το έξοδο του φυσικού προϊόντος) κόστος δυσανάλογο των εξόδων τους;

Οι πωλήσεις δεν μειώθηκαν δραματικά και είναι διαπιστωμένο.

Όσο για τις τιμωρίες, πολύ θα ήθελα να δω πραγματικά στοιχεία σε ποσόστωση χρήσης και όχι τα πυροτεχνήματα που μια στο τόσο δημοσιεύονται.

τα εσοδα τους απο τις ΠΩΛΗΣΕΙΣ δισκων ειναι ΠΟΛΥ μειωμενα,απο την αλλη τα εσοδα απο τις ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ ειναι αυξημενα.
Αυτό επίσης χρήζει μεγάλης συζήτησης. Οχι αμφισβήτησης.

Τι θα γινόταν όμως εφόσον οι δισκογραφικές παρείχαν καλυτερης ποιότητας υλικό σε μειωμένη τιμή;

Τι θα γινόταν εάν υπήρχε και η εναλλακτική προσφοράς βασικού προϊόντος (περίπου σαν και αυτό που αγοράζουμε) χωρίς την υπερβολική χρέωση;

Αλλά χωρίς διανομή, με αθλιας ποιότητας cd και μίνιμαλ εκτυπώσεις χειρίστου είδους να ζητάς 20άρικο, μάλλον έλκεις το "κακό".

Σας διαβεβαιώνω, ότι πουθενά σε οποιοδήποτε (φυσικά νόμιμο) παζάρι που στήνεται στη Σουηδία δεν έχω βρει ποτέ παράνομο cd. Όταν μάλιστα κάποια στιγμή αφελώς ρώτησα, μου είπαν ότι απαγορεύεται οποιαδήποτε διακίνηση και κανείς δεν τολμάει να πουλήσει τέτοιο προϊόν.
To θέμα "μαύρος με CD" και internet penetration rate ανα χώρα, θα μπορούσε να συζητηθεί.  ;)

Σαφώς βέβαια και είναι απαράδεκτο θέαμα και γελιοποίηση του νόμου.

Και ζούμε τόσες πολλές στην απλή καθημερινότητά μας......

Μια διόρθωση στο αρχικό ποστ. Η πνευματική ιδιοκτησία δεν πρόκειται να έρθει στο τέλος της επειδή δημιουργούνται αντίτυπα. Τα πνευματικά δικαιώματα μιας δημιουργίας είναι και παραμένουν του δημιουργού.

Το γεγονός της ευκολίας της διακίνησης πνευματικής δημιουργίας σήμερα φέρνει ανασχηματισμό οπωσδήποτε στη δημιουργία.
Συμφωνώ.

 
Αλλά χωρίς διανομή, με αθλιας ποιότητας cd και μίνιμαλ εκτυπώσεις χειρίστου είδους να ζητάς 20άρικο, μάλλον έλκεις το "κακό".
τι εννοεις αθλιο?

ο ηχος του cd ειναι δεδομενος,οπως αλλωστε και του mp3,καλυτερος δεν γινεται (εξαλλου ετσι κι αλλοιως το 90% των Αμερικανων απο i-pod ακουει μουσικη οποτε χεστηκαν για την...ποιοτητα... ;D).

αγοραζω δεκαδες cd καθε χρονο (σε τιμες 3-15 ευρω,το 20ρικο δεν παιζει πια,ειδικα στη μουσικη που ακουω ΕΓΩ,δηλ.ΟΧΙ mainstream rock,ειναι ΗΛΙΘΙΟ να κατεβαζει καποιος παρανομα μια και με με 3-7 ευρω βρισκει τα παντα σε cd σε εξαιρετικη ποιοτητα ) και ολα εχουν εξαιρετικες παραγωγες και εξαιρετικο ηχο,τωρα για το artwork παρολο που κυκλοφορουν cd με εξαιρετικα εξωφυλλα παντα σε σχεση με το βυνιλιο θα χανουν λογω χωρου,εξαλλου κοιταζοντας την πλειονοτητα των ΧΙΛΙΑΔΩΝ βυνιλιων που εχω,δυστυχως τα περισσοτερα εχουν ΑΘΛΙΟ ηχο (ελληνικες κοπες) και ακομα αθλιοτερα (και φτηνιαρικα ) εξωφυλλα.... ;D

Οι πωλήσεις δεν μειώθηκαν δραματικά και είναι διαπιστωμένο.
ναι γιατι στις πωλησεις συμπεριλαμβανεται και το ΝΟΜΙΜΟ downloading το οποιο στις ΗΠΑ ειναι μεγαλυτερο του παρανομου.

αλλα οι πωλησεις cd εχουν μειωθει δραματικα,περιεργως οι πωλησεις DVD εχουν αυξηθει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top