• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

(Ούτε) όλοι μαζί μπορούμε

Trolley

Computer Tech
Μηνύματα
12,215
Λύσεις
1
Πόντοι
928
Το παρόν κειμενάκι θα μπορούσε επίσης να έχει τίτλο "(Δεν) ζη το ελληνικό τραγούδι", καθώς ο μόνος σκοπός του είναι να αναφέρει την (κατά τη γνώμη του γράφοντα) πλήρη καλλιτεχνική αποτυχία της συναυλίας του Διονύση Σαββόπουλου, στα πλαίσια της πρωτοβουλίας "Όλοι μαζί μπορούμε" που υποστηρίζεται από τον ραδιο-τηλεοπτικό σταθμό "Σκάϊ" για την οικονομική έμπρακτη ενίσχυση συνανθρώπων μας που έχουν ανάγκη.

Η ανθρωπιστική πτυχή του ζητήματος είναι τόσο σοβαρή, που δεν θα σκεπτόμουν ποτέ να επιχειρήσω οποιοδήποτε είδος καλλιτεχνικής αποτίμησης, αν δεν είχα δει μία ημέρα νωρίτερα μία συνέντευξη του Σαββόπουλου στη Σία Κοσιώνη, ο οποίος υποσχέθηκε πως θα πρόκειται για μία τελετή ενηλικίωσης και "περιμένετε να δείτε πόσο ωραία γίνεται", όταν αναρρωτήθηκε η Κοσιώνη για το αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό.

Οπότε, έχοντας μείνει στο γραφείο μου για άσχετους λόγους, είδα περιστασιακά τηλεοπτικό υλικό διάρκειας πάνω της μιάμιση ώρας από το δρώμενο. Επρόκειτο λοιπόν για μία ασύνδετη (αισθητικά, μουσικά, εννοιολογικά, ρεπερτοριακά και με κάθε άλλο τρόπο) παρέλαση από πρόσωπα, τραγούδια και εγωπάθειες, η οποία θα μπορούσε να έχει διοργανωθεί οποτεδήποτε τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Γιατί η αυστηρή διατύπωση; Πρώτον, διότι πλην ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων (στις οποίες δεν περιλαμβάνω τον Γιάννη Χαρούλη, διότι θεωρώ ότι απλώς πρόκειται για τη σύγχρονη εκδοχή του Αλκίνοου Ιωαννίδη, μείον βέβαια τον έντονο πολιτικό τόνο) δεν υπήρχαν νέοι καλλιτέχνες στην εκδήλωση. Αυτοί που υπήρχαν, τους δόθηκε ελάχιστος χρόνος και ελάχιστο ρεπερτόριο, οπότε δεν κατάλαβα τίποτε το ενδιαφέρον.

Δεύτερον, διότι τα τραγούδια ήταν τα ίδια σουξέ που λένε αυτοί οι άνθρωποι εδώ και δεκαετίες. Αρκετά από αυτά είναι καλά τραγούδια (δηλαδή: καλά σκαρωμένα) αλλά το περιεχόμενό τους (ύφος, προβληματική κλπ) είναι στη γνωστή ζώνη ροζ αστακομακαροναδικής ευδαιμονίας, η οποία γνωρίζω πως έκοβε πολλά εισιτήρια για πολλά-πολλά χρόνια... αλλά κάπως αλλιώς αντιλαμβάνομαι την υπόσχεση περί ενηλικιώσεως, για να είμαι ειλικρινής.

Τρίτον, η σκηνική παρουσία, οι ατάκες, ο ήχος και όλα τα άλλα λειτουργικά σκέλη της συναυλίας ήταν απογοητευτικής ποιότητας. Ο Σαββόπουλος είναι πολύ μεγάλης ηλικίας, δεν μπορεί να παρασύρει με το μπρίο του (ακατάλληλη η λέξη "μπριο" για τέτοιες ηλικίες) στην αίσθηση ότι έχει πραγματικό έλεγχο στα επί σκηνής. Κάθε μουσικός φοραγε ότι του κάπνιζε (από τη μία), αλλά έφερε και τη μπάντα του πολεμικού ναυτικού με τις στολές της (από την άλλη). Και πιο δίπλα η χορωδία αποφοίτων της Αρσακείου. Μα, για ποιο λόγο όλα αυτά;

Τέταρτον, και σημαντικότερον, η ενηλικίωση και η φαντασίωση είναι αντίθετα πράγματα. Ο Σαββόπουλος έπιχείρησε αυτή την υπερ-παραγωγή για να καταδείξει ότι υπάρχει τάχα κάποιος συνδετικός ιστός ανάμεσα στις αριστερίστικες φαντασιώσεις (δικές του και του πρωίμου κοινού του) και το "ροκ του μέλλοντός μας". Κάπου ανάμεσα (νομίζει αυτός, όχι εγώ) χωράνε ζωντανοί, νεκροί, διασκευές, δημοτικά τραγούδια, καραπιπερίμ, γέροι, αχαρνής, λιγότερο γέροι, ελάχιστοι νέοι και "δεν θα περάσει ο φασισμός"...

Όλα, γύρω από την κεντρική ιδέα ότι ζούμε στην καλύτερη και ωραιότερη χώρα του κόσμου (επανέλαβε μάλιστα και την ιστοριούλα όπου υποτίθεται ότι τα ελληνικά εδάφη τα παραχώρησε στους έλληνες ο ίδιος ο Θεός, με την υπόσχεση κάποτε να έλθει να ζήσει μαζί τους) και, κατά παραίνεση του Σαββόπουλου, ιαχές του κοινού με τη φράση "θα ζήσω σαν αερικό" (σχόλιο δικό μου: 'ε, κάποια μέρα θα ζήσω σαν αερικό, όταν πάψω να ζω σαν κόπανος'). Η όλη εμπειρία (και το διδασκαλικό ύφος του Σαββόπουλου έπαιξε μεγάλο ρόλο σε αυτό) άρχισε σταδιακά να μου θυμίζει σχολική εορτή από το πάλαι-ποτέ Δημοτικό σχολείο μου (τη δεκαετία του '70 αυτές οι εορτές είχαν επίσης σαν σκοπό να αποδείξουν ότι υπάρχει και διαπρέπει κάτι που αργότερα διαπιστώσαμε ότι ούτε υπήρχε πια, ούτε επρόκειτο να διαπρέψει).

Η προσέγγιση είναι άκυρη εν τη συλλήψει της: δεν υπάρχει πραγματικά κάποιος συνδετικός ιστός ανάμεσα σε αυτά τα πράγματα. Αν υπήρχε, θα έπρεπε να ήταν παρόντες και συμμετέχοντες και οι Μπακιρτζής, Ρουβάς, Πυξ-Λαξ, Πάολα κλπ (ξέρετε, στη νοοτροπία "αν έχει ελληνικό στίχο, τότε είναι ελληνικό τραγούδι") ή (αυτό θα είχα προτιμήσει εγώ) θα έπρεπε να φτιάξει ένα σφιχτό σχήμα με νέους μόνο ερμηνευτές υπό αυστηρή καλλιτεχνική διεύθυνση

Τέλος, ακριβώς επειδή αυτό το τελευταίο είναι προσωπικό μου πρόβλημα μάλλον, μετά από τη νύχτα του πρόσφατου δημοψηφίσματος, η εικόνα ανθρώπων να χορεύουν σε "χορούς κυκλωτικούς" μου προκαλεί θυμηδία. Καθώς ο ΣΚΑΙ (προφανώς λόγω έλλειψης σχετικής εμπειρίας) δεν είχε φωτίσει σωστά το κοινό, έμοιαζαν λίγο με φαντάσματα που αποζητούν λίγη χαρά για τη λάθος αιτία.

Φως, περισσότερο φως.

:)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με αμιγως καλλιτεχνικα κριτηρια δεν θα διαφωνησω.

ΟΜΩΣ:

Θελω να ειμαι επιεικεστερος γιατι επροκειτο για μια one off συναυλια που λογου σκοπου,  (τηλεοπτικου) διοργανωτη, και μαζικοτητας ειναι αναμενομενη  μια  χαλαροτητα. Επισης η υπερπληθωρα των "καλεσμενων" δεν βοηθουσε καθολου ουτε στη συνοχη, ουτε στη συνεχεια. Ομως και παλι θα τη συγχωρησω λογω σκοπου.

Θελω να ειμαι επιεικεστερος γιατι με την εξαιρεση ενος γνωστου μαλακα και με την καυστικη παρεμβαση του ιδιου του Σαββοπουλου, αποφευχθηκαν οι γνωστες αριστεριστικες παπατζες η εν πασει περιπτωσει δεν μας πεταχτηκαν τα ματια εξω μεχρι το προαυλιο της ερτ.

Επισης θελω να ειμαι επιεικης μονο και μονο επειδη καποιοι γνωστοι, ηδη αποδομουν μονο και μονο λογω διοργανωτη, και  "φιλανθρωπιας" (τα εισαγωγικα εχουν σημασια).

Συμφωνω και για την κουραση του Σαββοπουλου. Ομως τον συγχωρω just because it's him and he's ageing.

Δεν νομιζω οτι λοιπον οτι αξιζει καποιας ιδιαιτερης καλλιτεχνικης αποτιμησης το γεγονος, εκ του σχεδιασμου του. Μass, large scale production (προσοχη δεν λεω οτι οτιδηποτε το large, η θεατρικο, δεν αποτιμαται καλλιτεχνικα), με ενα γενικο αχταρμα λογω απειρων συμμετεχοντων. Αν καποιοι το κρινουν αυστηρα ειναι μαλλον γιατι ο ιδιος ο Σαββοπουλος με τη βαρυγδουπη του δηλωση και την παρουσια του  εβαλε  τον πηχη της κριτικης ψηλα. Να το πω αλλιως, δεν περιμενα ποτε απο την συναυλια αυτη να μου πει κατι οπως οι συναυλιες του Σαββοπουλου με τον Λαντσια και τον Κιουρτσογλου πριν καποια χρονια στο Παλλας.

Τωρα για το αν ζει το ελληνικο τραγουδι, με αυτο το ρεπερτοριο, ναι μαλλον ως ευσεβης ποθος μπορει να εκληφθει το σλογκαν παρα ως διαπιστωση.

 
@fenderiarhs

Ευχαριστώ για το σχόλιο, και το ότι δεν παρεξήγησες την πρόθεσή μου. Όπως ήδη έγραψα, δεν είδα όλο το δρώμενο οπότε δεν ξέρω σε ποιου την αυθάδεια αναφέρεσαι (τι άλλα να την πω;) και η κριτική μου δεν την περιλαμβάνει διότι δεν έχω επίγνωσή της.

Να υποθέσω ότι έκανε καμιά ηχηρή παρέμβαση ο Ζουγανέλης; (χαχαχαχαχα, που λέει και ο cos_dr).

 
trolley είπε:
Να υποθέσω ότι έκανε καμιά ηχηρή παρέμβαση ο Ζουγανέλης; (χαχαχαχαχα, που λέει και ο cos_dr).
Εγώ να υποθέσω ότι ήταν ο Χάνος Χαζουράκης (χαχαχαχαχαχα)
Στα της συναυλίας νομίζω ότι ο σκοπός επετεύχθη. Με 60.000 κόσμο και 20 τόνους τρόφιμα

13s1kalm-thumb-large.jpg


 
trolley είπε:
ς.

Να υποθέσω ότι έκανε καμιά ηχηρή παρέμβαση ο Ζουγανέλης; (χαχαχαχαχα, που λέει και ο cos_dr).
Βingo

 
fenderiarhs είπε:
"Ενηλικίωση" με τον Ζουγανέλη στη σκηνή.

Αυστηρή δίαιτα με καρμπονάρες.

 
Πήγα χθες. Περισσότερο στη λογική "ας πάω κερκίδα να ακούσω 2 ώρες ντίρι-ντίρι".

Οι ενορχηστρώσεις ήταν καλές και σε κάποιες περιπτώσεις με στοιχεία πρωτοτυπίας. Ο ήχος επίσης ήταν καλός. Το set list ήταν το αναμενόμενο και με την αναμενόμενη δόση άρπα -κόλλα.

Γενικά δεν απογοητεύτηκα, πήγα με χαμηλές προσδοκίες έτσι κι αλλιώς.

Θλιβερή παραφωνία  ο Ζουγανέλης, πήρε το μικρόφωνο μπροστά σε 50.000 άτομα και το μόνο που βρήκε να πει ήταν "κάντε κάτι αδέρφια, μας γ@μάνε αλύπητα." Με μορφασμούς, γέλια και χυδαία εκφορά.

 
harilatron είπε:
Πήγα χθες. Περισσότερο στη λογική "ας πάω κερκίδα να ακούσω 2 ώρες ντίρι-ντίρι".

Οι ενορχηστρώσεις ήταν καλές και σε κάποιες περιπτώσεις με στοιχεία πρωτοτυπίας. Ο ήχος επίσης ήταν καλός. Το set list ήταν το αναμενόμενο και με την αναμενόμενη δόση άρπα -κόλλα.

Γενικά δεν απογοητεύτηκα, πήγα με χαμηλές προσδοκίες έτσι κι αλλιώς.

Θλιβερή παραφωνία  ο Ζουγανέλης, πήρε το μικρόφωνο μπροστά σε 50.000 άτομα και το μόνο που βρήκε να πει ήταν "κάντε κάτι αδέρφια, μας γ@μάνε αλύπητα." Με μορφασμούς, γέλια και χυδαία εκφορά.
Ο ήχος στην τηλεόραση δεν ήταν καλός.

Χαίρομαι που εκεί δεν υπήρχε πρόβλημα (θα ήταν ανυπόφορο).

Αν δεν κάνεις πλάκα και είπε όντως αυτό, ο άνθρωπος είναι παράφρων.

 
harilatron είπε:
Θλιβερή παραφωνία  ο Ζουγανέλης, πήρε το μικρόφωνο μπροστά σε 50.000 άτομα και το μόνο που βρήκε να πει ήταν "κάντε κάτι αδέρφια, μας γ@μάνε αλύπητα." Με μορφασμούς, γέλια και χυδαία εκφορά.

Αν δεν κάνεις πλάκα και είπε όντως αυτό, ο άνθρωπος είναι παράφρων.
Τι λέτε? σοβαρά? είπε αυτό το πράγμα? δεν το έχω ξανακούσει πουθενά και από κανέναν. Στην πυρά και εις θάνατον  ;D

 
BlackCrow81, εκεί σου δίνεται η δυνατότητα, απευθυνόμενος σε εκατομμύρια ανθρώπους να πεις κάτι πιο ουσιαστικό, πιο ευγενές και πιο φιλοσοφημένο από αυτά που λένε οι φίλοι σου στην καφετέρια.

 
στο 5:00

https://www.youtube.com/watch?v=GDr5zrCG22U

Διαβάζω στα σχόλια του βίντεο:

-Προφανώς δεν καταλάβατε πως μίλαγε σε κείμενο που του είχαν γράψει. Μάλιστα ήμουν παρών στην προχθεσινή τζενεράλε όπου στηνόταν μαζί με τον Σαβό και το είπε δύο φορές.

Και από συντάκτη άρθρου σε σάητ

"Ο ίδιος ο Νιόνιος τον "έκοψε" μάλιστα προς το τέλος του κομματιού, σε ένα σκετς που έμοιαζε, μάλλον προετοιμασμένο"

 
Δεν πήγα. Αν δεν έκανε τόση ζέστη μπορεί να πήγαινα. Είδα αποσπάσματα.

Ο σκοπός είναι σωστός και για μένα το θέμα θα έπρεπε να τελειώνει εκεί. Όμως δεν τελειώνει γιατί στην Ελλάδα συντηρούμε την "παράδοση" της πολιτικοποιημένης καλλιτεχνίας. Δηλαδή κάθε γνωστός καλλιτέχνης, σχεδόν οφείλει να εκφράζει πολιτικό λόγο δημοσίως και δη επαναστατικό. Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ότι οι γνωστοί καλλιτέχνες έχουν πολιτική άποψη αλλά το γεγονός ότι η άποψή τους έχει τεράστια βαρύτητα σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου Έλληνα.

Χωρίς να έχουν κάποιο εχέγγυο βαθιάς γνώσης, ενεργής ενασχόλησης ή επισταμένης μελέτης των πολιτικών πραγμάτων, λειτουργούν ως ταγοί του κοινού τους. Είναι δηλαδή σα να είσαι γνωστός πανελλαδικά για το τρομερό κεμπάπ που φτιάχνεις και παράλληλα να εκφράζεις δημοσίως άποψη για τα προβλήματα των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων σε υπόγεια και οι άνθρωποι που γουστάρουν το κεμπάπ σου να σε ακούνε τυφλά και για τα ηλεκτρικά στα υπόγεια. Γράφω ωραία μουσική = Ξέρω τι λέω όταν μιλάω για πολιτική.

Η παραπάνω σουρεαλιστική εξίσωση, ειδικά σε πολιτικά ταραγμένες εποχές όπως αυτή που ζούμε και τώρα, εξαργυρώνεται. Αυτό είναι και το πρόβλημά μου με τέτοιου είδους διοργανώσεις που έχουν "θέμα" αλλά και γενικότερα όταν βρίσκομαι αντιμέτωπος με το δίπολο καλλιτεχνία-πολιτική άποψη.

Πας ν' ακούσεις μουσική δηλαδή και ακούς μαζί και την κάθε (ενδεχομένως) αφελή άποψη του κάθε (ενδεχομένως) καμένου, πλην μεγάλου καλλιτέχνη ενώ βλέπεις το κοινό να παραληρεί και για τα δύο.

 
BlackCrow81 είπε:
στο 5:00

...

-Προφανώς δεν καταλάβατε πως μίλαγε σε κείμενο που του είχαν γράψει. ...
Προφανώς και δεν είπε κανείς ότι ήταν αυτοσχεδιασμός της στιγμής.

Αλλά δεν χρειάζεται να ασχοληθούμε άλλο με το παρατράγουδο.

Εκτός αν σε συγκινεί το τρας στοιχείο.

 
Ναι αλλά αφού ήταν στημένο και προβαρισμένο παίρνει η μπάλα και άλλους και όχι μόνο τον Ζούγα.  ;)

 
Οντως βλεποντας το περιστατικο ξανα, η πιθανοτητα του να ηταν αυθορμητο ειναι μικρη, και μαλλον προκειται για σκηνοθεσια, which only adds insult to injury κε Σαββοπουλε.

 
Θα συμφωνήσω σε γενικές γραμμές με τα γραφόμενα του trolley. Σε πιο ειδικές δεν είδα / παρακολούθησα την 'συναυλία'. Αλλά συμφωνώ και πάλι :)

Είδα αποσπασματικά κάποια στιγμιότυπα και λίγο σήμερα το πρωί στη φίλη μου τη Μπουσδούκου ένα 8λεπτο αφιέρωμα. Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να έχω αντικειμενική άποψη, αρκεί να πω όμως (υποκειμενικά) πως βλέποντας το 8λεπτο αφιέρωμα αναρωτήθηκα για πολλά. Το πρόβλημα δεν είναι όσα γράφει ο trolley για το Σαββόπουλο και τα λοιπά σχόλια, το πρόβλημα είναι πως πάνω από 60.000 κόσμος όχι απλά πήγε, αλλά προφανώς πέρασε και καλά. Φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω όλο τον κόσμο στο ίδιο καλάθι. Άλλοι θέλουν να ξεσκάσουν, άλλοι να ακούσουν λίγο ντίρι - ντίρι. Σεβαστό. Αλλά κάτι σημαντικότερο δεν μπορεί να βρεθεί να κάνει κάποιος από το να παρακολουθήσει τέτοιου είδους καλλιτεχνικά δρώμενα? Κι αυτός ο ΣΚΑΙ, μετά την παρωδία του survivor (ας μην το σχολιάσουμε) μας δείχνει και το φιλανθρωπικό του πρόσωπο. Συγχωρέστε που στην Ελλάδα του 2017 έχω αμφιβολίες ακόμα και για τον σκοπό αυτό. Αναρωτιέμαι δηλαδή, αν ο σκοπός είναι η φιλανθρωπία ή αν είναι μία ευκαιρία να φέρουμε στην επικαιρότητα κάποιους ξεχασμένους καλλιτέχνες ή όσους θεωρούμε εμείς σημαντικούς. Τι προηγείται ή αν αυτά πάνε μαζί δεν το ψάχνω μιας και το όλο θέμα με αφήνει αδιάφορο. Απλά γυρίζω κανάλι και συχνότητα. 

Με την ευκαιρία - παρακολουθώντας τα στιγμιότυπα - θυμήθηκα την λανθασμένη μου περσινή κίνηση να πάω Επίδαυρο να παρακολουθήσω τον 'Πλούτο' (δεν ήξερα ότι είχαν μετρατρέψει τον Αριστοφάνη σε παρωδία) με τους Μπέζος - Φιλλιπίδης - Κιμούλης. Το πρόβλημα όμως δεν ήταν η παρωδία. Το πρόβλημα ήταν πως το κατάμεστο θέατρο (sold out) χαιρόταν και γελούσε με τις κάκιστες ατάκες. Sorry για το offtopic. Αλλά είχα νοιώσει όπως η μύγα στα σκ@τ@ και κάπως έτσι ένοιωσα πάλι βλέποντας στιγμιότυπα της χθεσινής συναυλίας. Αυτά :) 

Jazzjoker είπε:
Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι ότι οι γνωστοί καλλιτέχνες έχουν πολιτική άποψη αλλά το γεγονός ότι η άποψή τους έχει τεράστια βαρύτητα σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου Έλληνα.

Χωρίς να έχουν κάποιο εχέγγυο βαθιάς γνώσης, ενεργής ενασχόλησης ή επισταμένης μελέτης των πολιτικών πραγμάτων, λειτουργούν ως ταγοί του κοινού τους.
Μεγάλο ζήτημα αυτό, το έθιξα λίγο σε αυτά που γράφω, το πας ένα βήμα παραπέρα. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια. Όσο για το Ζουγανέλη, έλεος...

 
Ειδα λιγη ωρα στην τηλεοραση.

Δεν μου φανηκε και τοσο κακος ο ηχος για live,χωρις να ξερω αν το μιξ ηταν απο ενα matrix της foh κονσολας ή εγινε νεο με σπλιταρισμενα σηματα σε βαν,αλλα σιγουρα θα ηταν αδικο να το συγκρινουμε με καποιο "live" dvd στο οποιο εγινε μιξ και επεξεργασια βδομαδων σε στουντιο.

Απο κει και περα,οταν η κεντρικη ιδεα του γεγονοτος ειναι η ανθρωπιστικη κριση,τοτε φυσικα και θα γινουν πολιτικα-οικονομικα σχολια απο τους συμμετεχοντες.

Το ατυχες της υποθεσης κατ εμε ειναι το παντρεμα ΣΚΑΙ-Σαββοπουλου μιας και μοιαζουν... αντιθετες οι τσυτοτητες τους.

 
georgekz750 είπε:
Απο κει και περα,οταν η κεντρικη ιδεα του γεγονοτος ειναι η ανθρωπιστικη κριση,τοτε φυσικα και θα γινουν πολιτικα-οικονομικα σχολια απο τους συμμετεχοντες.
Συμφωνώ.

Από εκεί και πέρα, όπως γράφτηκε ήδη, όταν έχεις αυτό το κοινό μπροστά σου (το οποίο δεν θα το μάζευε ο Ζουγανέλης ακόμη και αν ανέβαζε στη σκηνή τον Άλιεν να του παίζει μπάσο), προσπαθείς να εγερθείς στην περίσταση, δηλαδή προσπαθείς να είσαι περισσότερο ουσιαστικός και λιγότερο αλητάκι της Γκράβας.

(σ.σ. "Γκράβα" = περιοχή των Αθηνών, γνωστή για το ποιόν των μαθητών των σχολείων της).

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top