Ολυμπιακοί Αγώνες - Παρίσι 2024 - Τελετή Έναρξης

Δεν θα ελεγα εφαρμοσμενη αθληση. Μαλλον πετυχημενη αποπειρα να σου φερουν ένα άδειο ποτήρι νερό 
Να το μου το φέρει γεμάτο,  εκεί είναι το ζητούμενο. 

Θέλω έναν "αθλητικό" πυροσβέστη. Έναν αστυνομικό,  που μπορεί να τρέξει γρήγορα και να συλλάβει έναν κλέφτη. 

Εκεί ναι.

Το να τρέχει ένας σε εναν κύκλο απλά,  δεν μου λέει τίποτα ειλικρινά. 

Δηλαδή δεν θα δεις μπάσκετ απόψε?
Μπάσκετ είδα τελευταία φορά το 1987 ?

 
Προβολή συνημμένου 45671

«Δεν είμαι θρησκόληπτος, αλλά αυτή η Γαλλική απεικόνιση του Δείπνου της Κανά είναι κραυγαλέα ασέβεια και υποκίνηση. Τον Ιησού αναπαριστά μια γυναίκα και οι μαθητές του είναι τραβεστί. Αναρωτιέμαι γιατί δεν κοροϊδεύουν και το Ισλάμ με τον ίδιο τρόπο. Ουσιαστικά ξέρω γιατί».

Προβολή συνημμένου 45673
Woke up! ?

 
Δέν αποτελώ μέλος τών επικριτών που κατακρίνουν με λαικισμό το οποιοδήποτε γεγονός,αναφέροντας τα κοινονικοπολιτικά ζητήματα του σήμερα,για να κερδίσουν με αυτήν την "φιλανθρωπική" τους άσκηση εντυπωσιασμού,συμπάθεια.

Οι περισσότεροι απο αυτούς δέν έχουν προσφέρει ποτέ,ενα ποτήρι νερό.

Μου αρέσει το μέτρο.

Μπορούν να το κρατήσουν μόνο ολοκληρωμένες προσωπικότητες και αποτελεί συνδιασμό πολλών πραγμάτων που αποκτούνται με κόπο και ιδρώτα,ενώ απαιτείται και μεγάλη δύναμη για να τα διατηρήσεις.

Θαυμάζω ανθρώπους που έχουν αυτό το χάρισμα.

Το μέτρο για άλλη μία φορά χάθηκε.

Σήμερα αρκετός κόσμος χρειάζεται βοήθεια και η τύχη του βασίζετε σε ανθρώπους που διοργανώνουν υπερθεάματα,για να εξυπηρετίσουν την δική τους,προσωπική αλαζονία.

Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο,είναι οτί γίνετε εν γνώση.

The Hunger Games.Ας κερδίσει ο καλύτερος.

 
Η πρώτη φορά που θυμάμαι να γίνεται συζήτηση για την "τελετή έναρξης των ΟΑ" ήταν τη χρονιά που έγιναν στην Μόσχα. Οι Ρώσοι "τα σπάσανε" σε υπερ-θέαμα, σε μία εποχή που καλά-καλά δεν υπήρχαν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, δημιουργώντας ένα προηγούμενο και αυτή την ανταγωνιστικότητα ανάμεσα στις διάφορες πόλεις που ανέλαβαν έκ' τοτε.

Η καλύτερη δουλειά έγινε το 2008 από τους Κινέζους, μπορείτε να τη δείτε στο YouTube.

Το χθεσινό... τι να πει κανείς... γύρισα στο σπίτι κατά τις 9 και τέταρτο και λέω "ας δω λίγο έναρξη", αλλά κάνοντας zapping έπεσα σε κάτι φάσεις που ο εγκέφαλος αρνήθηκε να αναγνωρίσει ως "τελετή έναρξης ΟΑ", "πάει το έχασα" είπα μέσα μου και πήγα στο YouTube να δω άλλα πράγματα.

Οι Γάλλοι τα σκατώσανε, πέρα από κάθε αρνητική πρόβλεψη. Μιλάμε τώρα για το ότι είχανε τους επίσημους να κάθονται όρθιοι με πλαστικό ρουχισμό κάτω από τη βροχή, μάλλον δεν έχουν εφευρεθεί τα υπόστεγα και οι τέντες στη χώρα τους. Τα διάφορα events, θα είχαν απορριφθεί από τον Σεφερλή ως "μαλακίες" στην προετοιμασία της επόμενης παράστασης. Η Lady Gaga ως γαλλοπρεπής καμπαρετζού ήταν τόσο ντεκαβλέ που σχεδόν δικαιολογούσε το να είσαι gay. Η σάτιρα του Μυστικού Δείπνου (όχι στην Κανά), είναι επιπέδου έλληνίδας κουλτουριάρας σκηνοθέτιδος. Η Σελίν Ντιόν τραγούδαγε χωρίς κοινό να την χειροκροτήσει, σα να ανέβει κάποιος στα Τουρκοβούνια και να τραγουδάει ενοχλώντας όσους μένουν στο Παλαιό Ψυχικό (ή το Γαλάτσι, απ' την άλλη) νυχτιάτικα.

Κάποιοι έγραψαν ότι καλό θα ήταν να έπαιζε και Ζαν Μισέλ Ζαρ, εύχομαι στον άνθρωπο να πάθει μίνι αποπληξία από το να συνδέσει το όνομά του με αυτό το καραγκιοζιλίκι, για το οποίο ελπίζω ότι ο Μακρόν έχει ήδη μεταθέσει στην Ανταρκτική κάθε υπεύθυνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή δεν θα δεις μπάσκετ απόψε?
Εγω βλέπω τώρα αυτη τη στιγμή. Σφαγή. Προσεύχομαι να κερδίσουν τα παιδιά μας. Ινσαλαχ! 

 
Εγώ νόμιζα ότι είχαμε ομάδα φέτος και έκατσα να δω μπάσκετ
Έχουμε. Δεν είναι εύκολο. Και οι άλλοι έχουν. Χαρε Κρισνα! 

 
Το παλέψανε στο τέλος, έμεινα ευχαριστημένος από τη μαχητικότητα αλλά δεν φτουράμε στην επίθεση... Είμαι κακομαθημένος από την εθνική του 2005-6, τότε είχαμε ομάδα που γύριζε τα παιχνίδια από τα χαμένα

 
Μα υποτίθεται ότι ο τύπος που κάθεται κεντρικά στην κάτω φωτογραφία θεωρεί τους τύπους στην πάνω φωτογραφία ως αδέρφια του,αρκεί να μην κάνουν κακό σε κάποιον...Που δεν κάνουν.

Πού είναι το πρόβλημα;
Στην ειρωνεία και στη διακωμώδηση. Επίσης αδέλφια ειναι αλλά υπό προϋποθέσεις 

 
Εμα γιατί προκαλούν το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών? Αυτοί δεν έχουν δικαίωμα να δουν και να μην ενοχλούνται δηλαδή? Γιατί ενοχλούνται. Και εγώ πιστεύω πως δε θα έπρεπε να ενοχλούνται, εγώ διακωμωδώ τα πάντα και το συνηθίζω, είμαι φαν της σάτιρας αλλά και των νοημάτων που περνά αλλά αυτοί δεν το βλέπουν έτσι και θα έπρεπε να τους σέβονται. Να μην μπλέκουν τέτοια πράγματα. Να μείνουν στα ολυμπιακά ιδεώδη. Ανοχή, ισότητα, ίση μεταχείριση και, πάνω από όλα, ειρήνη που είναι συναφή με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

 Με αυτό δεν προάγονται ιδεώδη. Προάγεται πρόκληση και διχασμός. Μίσος.

 Για το diversity δεν έχω πρόβλημα αλλά για τη θρησκευτική πρόκληση δε μου αρέσει γιατί δε βοηθά την ολυμπιακή ιδέα. Ε? Όχι ? ?

 
Οι χριστιανοί απαγόρευσαν τους Ολυμπιακούς αγώνες κάποτε, ίσως αυτή η διακωμώδηση τους να είναι μια εκδίκηση... Αν και δεν νομίζω να κρύβει τέτοια νοήματα το θέμα

 
Οι χριστιανοί απαγόρευσαν τους Ολυμπιακούς αγώνες κάποτε, ίσως αυτή η διακωμώδηση τους να είναι μια εκδίκηση... Αν και δεν νομίζω να κρύβει τέτοια νοήματα το θέμα
Και εγώ δε νομίζω να το έκαναν για αυτό. ? Τουλάχιστο να σέβονταν πως κάποτε έριχναν χριστιανούς στα λιοντάρια κάποιοι. ?Αυτό που έδειξαν δε βοηθάει ???

 
Άλλο ένα κιτς υπερθέαμα, τα πάντα όλα, ο ορισμός του super market! 

Από το playback των Gojira, -που ήταν χάλια σαν θέαμα, με τις ψέυτικες βαρκούλες να περνάνε από κάτω και φλόγες, πολλές φλόγες. Ζούμε την εποχή της φλόγας! Σε όλα τα live τα groups βγάζουν φλόγες και πυροτεχνήματα, έλεος πιά!! -μέχρι την τάχα μου απελευθερωμένη απόδοση του μυστικού δείπνου?

Έχει χαθεί η ουσία και το μέτρο και μαζί με αυτά η απλότητα και αμεσότητα. 

Άλλο ένα συνονθύλευμα εικόνων και ήχων που στο τέλος δεν σου έχει μείνει τίποτα. 

Να μη μιλήσω για το αθλητικό ιδεώδες, με πρωταγωνιστές τις φαρμακοβιομηχανίες!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλος ένας που έχει σοβαρό νοητικό πρόβλημα.?

https://www.karpetshow.gr/blog/l-hymne-a-l-amour-ki-opoios-goystarei

Επίσης, να σημειώσω για την ανάποδη σημαία... Πέρισυ ήμουν αρκετό καιρό στην επαρχία της Γαλλίας. Στο πρώτο χωριό που πέρασα, η πινακίδα ήταν ανάποδα, στο δεύτερο το ίδιο, στο τρίτο μου είπαν ότι οι καλλιεργητές έτσι διαμαρτύρονται για την αγροτική πολιτική της Ευρώπης απέναντι τους. Τη συνέχεια τη ξέρετε...τα τρακτέρ στο Παρίσι και μετά στις Βρυξέλλες!!! Σας θυμίζει κάτι με τη χθεσινή σημαία? Μπορεί να είναι και τυχαίο...

 
Άλλο ένα κείμενο, (δεν θυμάμαι ποιος το έγραψε) με ενδιαφέρουσα άποψη.


"Ας πω λοιπόν και εγώ την άποψη μου για το χθεσινοβραδινό σόου. Αφού ο καθένας έχει μια άποψη σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του Γκράουτσο Μαρξ και οφείλει να την γράφει εξάπαντος στο facebook όπως διατάσσει ο Zuckerberg.
Χτες, λοιπόν, περάσαμε πολύ ωραία, είχε και πολλή δροσιά εδώ στο Αμόνι ενώ η Αίγινα απέναντι στολίστηκε με φώτα από νωρίς. Ιδιαίτερα ενθουσιάστηκε η μικρή μου κόρη, η οποία και μου εξηγούσε αρκετά από όσα δεν καταλάβαινα. Παράδειγμα τη γαλλική μέταλ μπάντα Gojira που της άρεσε πολύ! Δείγμα του ότι οι Γάλλοι προσπάθησαν να στήσουν μία πληθωρική, συμπεριληπτική, άλλοτε αναρχική και άλλοτε συγκινητική, πάντα όμως έμπνευσμένη γιορτή στην οποία χωρούν όλοι, νέοι και γέροι, ενώ πρωταγωνιστεί σταθερά η πόλη - σύμβολο του νεότερου, δυτικού πολιτισμού. Και βέβαια ο Σηκουάνας, La Seine, το πολυτραγουδισμένο ποτάμι της, ζωντανή απόδειξη του χρόνου που κυλάει σαν νερό δημιουργώντας τη μεγάλη ιστορία αλλά και τις μικρές, ιδιωτικές. Με χαρά ξαναείδα τα διάσημα κτίρια της, με τις λήψεις από ψηλά, το δημαρχείο - Hôtel de Ville, τα μπουλβάρ του ισοπεδωτή βαρώνου Hausmann - ευχαριστώ Ματίνα Καλτάκη ! - την Pigalle, τη Montmartre, το Trocadéro, το Λούβρο, την place des Vosges, την αριστερή όχθη, το νησί της Notre Dame και βέβαια την τεράστια πλατεία του πύργου του Eiffel. Αν μου έλειψε κάτι, ήταν μια πληρέστερη εκφώνηση.



Δυστυχώς ο παρουσιαστής ήταν πολύ ελλιπής ως προς το ιστορικό αλλά και το καλλιτεχνικό κομμάτι - έχασε ακόμα και την lady Gaga. Για να μη μιλήσω για τους πίνακες του Clouet που αναδύονταν μέσα από τα νερά ή το παιχνίδι με την Joconde, την αναφορά στον Delacroix και την Ελευθερία που οδηγεί τον λαό το 1830, το κομμένο κεφάλι της Μαρίας Αντουανέτας στα παράθυρα του πιο γοτθικού κτιρίου της πόλης, της Concierge, της παλιάς φυλακής, την Opéra Garnier, τις φιγούρες της belle époque, του cancan, του vaudeville, του boulevard, του Moulin Rouge ή τις αναφορές στον Ροκαμβόλ και τα κλασικά κείμενα της γαλλικής λογοτεχνίας που αναφέρονται στον έρωτα: Le diable au corps, En saison en Enfer, Bel-Ami...
Ένα ολόκληρο μάθημα τέχνης και αισθητικής αποδοσμένο με τόσο σημερινό και με τόσο φαντασμαγορικό τρόπο. Κι από την άλλη η νεοελληνική μας μιζέρια αλλά και άγνοια. Δερωτώμαι, αν χρειάζονται δύο παρουσιαστές για τη Eurovision και δύο δημοσιογράφοι για τον σχολιασμό των ποδοσφαιρικών αγώνων, γιατί να μην έστελνε η ακριβοπληρωμένη ΕΡΤ - ανάμεσα στους δεκάδες άλλους - και έναν ή μία ιστορικό τέχνης και του πολιτισμού, έναν νέο άνθρωπο από τους τόσους που σπούδασαν και σπουδάζουν στο Παρίσι, ώστε να μη χαθεί η χθεσινή ευκαιρία για εκείνη την ευχαρίστηση που θα συνδυαζόταν με γνώση;



Φαντάζομαι πίσω από το μικρόφωνο χτες τον Γιάννη Διακογιάννη και μελαγχολώ. Επειδή σήμερα λείπουν δραματικά οι άνθρωποι με την ευρύτερη γνώση και την καλλιέργεια.
Συμπέρασμα: Η μονοδιάστατη και ελλιπής μας παιδεία παράγει όλο και περισσότερους μονοδιάστατους "ειδικούς", πλην μονομερώς πληροφορημένους. Δηλαδή, μάλλον εξειδικευμένους αναλφάβητους.



ΥΓ. Και ολίγα περί κιτς και την σύγκριση με τους Ολυμπιακούς μας του 2004. Όλο και περισσότεροι συμπατριώτες μου μοιάζει να έχουν άποψη για το kitch. Τους θαυμάζω! Μάλλον είναι όλοι αυτοί που παρακολουθούν κάθε Κυριακή τον Κοκλώνη και τους λοιπούς φασουλήδες. Προσωπικά έχω να πω ότι δεν υπάρχει μαζικό θέαμα, από τους ρωμαϊκούς θριάμβους της αρχαιότητας ως την αναπαράσταση της επίθεσης στα Χειμερινά Ανάκτορα πιο πρόσφατα του Tairov, που να μην έχει το στοιχείο του κιτς. Της υπερβολής και του μελοδραματισμού. Αρκεί αυτό το κιτς να περιλαμβάνει και την αισθητική του αυτοσαρκασμού, πράγμα που χτες συνέβη με τον καλύτερο τρόπο. Όπως συνέβη και στην Αθήνα του 2004 όταν βγήκε το φορτηγό με τα καρπούζια. Σκεφτείτε τί κατάλαβαν οι ξένοι! Αν δε λάβει κανείς υπ' όψη τη συγκλονιστική, την τόσο ευφάνταστη χρήση της τεχνολογίας, του μιξάζ των διαφορετικών εικόνων και θεμάτων, τότε το αποτέλεσμα ξεπερνάει τα όσα ξέραμε ως σήμερα.



Τέλος, το υπαρξιακό ερώτημα, εμείς ή οι Γάλλοι είμαστε οι καλύτεροι; Υπαρξιακό ερώτημα που ταιριάζει απόλυτα στον πτωχοαλαζόνα επαρχιωτισμό μας. Λοιπόν, στην Αθήνα πρωταγωνίστησε το ταλέντο και η ευαισθησία ενός ανθρώπου, του Δημήτρη Παπαϊωάννου αλλά και η εθνική μας ιστορία που συμβαίνει να έχει παγκόσμιες αναφορές. Η δουλειά του έκτοτε υπήρξε ΤΟ σημείο αναφοράς. Χτες, στο Παρίσι, διαπίστωσα ένα μεγαλύτερο πλουραλισμό, παρά πάλι την ύπαρξη του ενός καλλιτεχνικού διευθυντή. Είδα πολλές και διαφορετικές απόψεις που όμως στο τέλος συνέκλιναν δημιουργικά και αυτό ήταν το μεγάλο κέρδος της χθεσινής γιορτής. Ασφαλώς η τελετή ράμφισε με κομψό τρόπο στοιχεία και από την Αθήνα και από το Πεκίνο αλλά και από τις μεγάλες, πρωτοχρονιάτικες συναυλίες της Βιέννης στις οποίες πρωταγωνιστούν η πόλη των Αψβούργων, η μουσική, ο χορός και οι λοιπές τέχνες. Για να αναφέρω μόνο μερικά παραδείγματα. Εν κατακλείδι: Ευχαριστούμε Παρίσι! Vive la France!



Σημ. Σκέφτομαι πώς το γερμανικό πνεύμα είναι σταθερά μιλιταριστικό: Από τον Λούθηρο ως τον Marx πάντα πρέπει απέναντι να υπάρχει ένας αντίπαλος για να εξοντωθεί. Το αγγλικό πάλι είναι μπλαζέ, απομονωτικό, εμείς εδώ και αντίκρυ μας όλοι οι υπόλοιποι. Ενώ το γαλλικό συνδυάζει το αριστοκρατικό στυλ της αυτοκρατορίας με το στοιχείο της συναδέλφωσης που έφερε η Επανάσταση: Tolérance, coexistence και fraternité."
 
Να σημειώσω επίσης, ότι δεν μου άρεσε η τελετή γιατί πήρε ένα ρίσκο που (κατά την άποψη μου) δεν πέτυχε. Έβγαλε το focus μέσα από ένα χώρο (γήπεδο) που μπορείς να επικεντώσεις τα δρώμενα και το μοίρασε σε μια πόλη, χάνοντας τον ειρμό. Και ξέχασε τους μεγάλους πρωταγωνιστές, τους αθλητές, στερώντας τους από το χειροκρότημα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλο ένα κείμενο, (δεν θυμάμαι ποιος το έγραψε) με ενδιαφέρουσα άποψη.


"Ας πω λοιπόν και εγώ την άποψη μου για το χθεσινοβραδινό σόου. Αφού ο καθένας έχει μια άποψη σύμφωνα με τη γνωστή ρήση του Γκράουτσο Μαρξ και οφείλει να την γράφει εξάπαντος στο facebook όπως διατάσσει ο Zuckerberg.
Χτες, λοιπόν, περάσαμε πολύ ωραία, είχε και πολλή δροσιά εδώ στο Αμόνι ενώ η Αίγινα απέναντι στολίστηκε με φώτα από νωρίς. Ιδιαίτερα ενθουσιάστηκε η μικρή μου κόρη, η οποία και μου εξηγούσε αρκετά από όσα δεν καταλάβαινα. Παράδειγμα τη γαλλική μέταλ μπάντα Gojira που της άρεσε πολύ! Δείγμα του ότι οι Γάλλοι προσπάθησαν να στήσουν μία πληθωρική, συμπεριληπτική, άλλοτε αναρχική και άλλοτε συγκινητική, πάντα όμως έμπνευσμένη γιορτή στην οποία χωρούν όλοι, νέοι και γέροι, ενώ πρωταγωνιστεί σταθερά η πόλη - σύμβολο του νεότερου, δυτικού πολιτισμού. Και βέβαια ο Σηκουάνας, La Seine, το πολυτραγουδισμένο ποτάμι της, ζωντανή απόδειξη του χρόνου που κυλάει σαν νερό δημιουργώντας τη μεγάλη ιστορία αλλά και τις μικρές, ιδιωτικές. Με χαρά ξαναείδα τα διάσημα κτίρια της, με τις λήψεις από ψηλά, το δημαρχείο - Hôtel de Ville, τα μπουλβάρ του ισοπεδωτή βαρώνου Hausmann - ευχαριστώ Ματίνα Καλτάκη ! - την Pigalle, τη Montmartre, το Trocadéro, το Λούβρο, την place des Vosges, την αριστερή όχθη, το νησί της Notre Dame και βέβαια την τεράστια πλατεία του πύργου του Eiffel. Αν μου έλειψε κάτι, ήταν μια πληρέστερη εκφώνηση.



Δυστυχώς ο παρουσιαστής ήταν πολύ ελλιπής ως προς το ιστορικό αλλά και το καλλιτεχνικό κομμάτι - έχασε ακόμα και την lady Gaga. Για να μη μιλήσω για τους πίνακες του Clouet που αναδύονταν μέσα από τα νερά ή το παιχνίδι με την Joconde, την αναφορά στον Delacroix και την Ελευθερία που οδηγεί τον λαό το 1830, το κομμένο κεφάλι της Μαρίας Αντουανέτας στα παράθυρα του πιο γοτθικού κτιρίου της πόλης, της Concierge, της παλιάς φυλακής, την Opéra Garnier, τις φιγούρες της belle époque, του cancan, του vaudeville, του boulevard, του Moulin Rouge ή τις αναφορές στον Ροκαμβόλ και τα κλασικά κείμενα της γαλλικής λογοτεχνίας που αναφέρονται στον έρωτα: Le diable au corps, En saison en Enfer, Bel-Ami...
Ένα ολόκληρο μάθημα τέχνης και αισθητικής αποδοσμένο με τόσο σημερινό και με τόσο φαντασμαγορικό τρόπο. Κι από την άλλη η νεοελληνική μας μιζέρια αλλά και άγνοια. Δερωτώμαι, αν χρειάζονται δύο παρουσιαστές για τη Eurovision και δύο δημοσιογράφοι για τον σχολιασμό των ποδοσφαιρικών αγώνων, γιατί να μην έστελνε η ακριβοπληρωμένη ΕΡΤ - ανάμεσα στους δεκάδες άλλους - και έναν ή μία ιστορικό τέχνης και του πολιτισμού, έναν νέο άνθρωπο από τους τόσους που σπούδασαν και σπουδάζουν στο Παρίσι, ώστε να μη χαθεί η χθεσινή ευκαιρία για εκείνη την ευχαρίστηση που θα συνδυαζόταν με γνώση;



Φαντάζομαι πίσω από το μικρόφωνο χτες τον Γιάννη Διακογιάννη και μελαγχολώ. Επειδή σήμερα λείπουν δραματικά οι άνθρωποι με την ευρύτερη γνώση και την καλλιέργεια.
Συμπέρασμα: Η μονοδιάστατη και ελλιπής μας παιδεία παράγει όλο και περισσότερους μονοδιάστατους "ειδικούς", πλην μονομερώς πληροφορημένους. Δηλαδή, μάλλον εξειδικευμένους αναλφάβητους.



ΥΓ. Και ολίγα περί κιτς και την σύγκριση με τους Ολυμπιακούς μας του 2004. Όλο και περισσότεροι συμπατριώτες μου μοιάζει να έχουν άποψη για το kitch. Τους θαυμάζω! Μάλλον είναι όλοι αυτοί που παρακολουθούν κάθε Κυριακή τον Κοκλώνη και τους λοιπούς φασουλήδες. Προσωπικά έχω να πω ότι δεν υπάρχει μαζικό θέαμα, από τους ρωμαϊκούς θριάμβους της αρχαιότητας ως την αναπαράσταση της επίθεσης στα Χειμερινά Ανάκτορα πιο πρόσφατα του Tairov, που να μην έχει το στοιχείο του κιτς. Της υπερβολής και του μελοδραματισμού. Αρκεί αυτό το κιτς να περιλαμβάνει και την αισθητική του αυτοσαρκασμού, πράγμα που χτες συνέβη με τον καλύτερο τρόπο. Όπως συνέβη και στην Αθήνα του 2004 όταν βγήκε το φορτηγό με τα καρπούζια. Σκεφτείτε τί κατάλαβαν οι ξένοι! Αν δε λάβει κανείς υπ' όψη τη συγκλονιστική, την τόσο ευφάνταστη χρήση της τεχνολογίας, του μιξάζ των διαφορετικών εικόνων και θεμάτων, τότε το αποτέλεσμα ξεπερνάει τα όσα ξέραμε ως σήμερα.



Τέλος, το υπαρξιακό ερώτημα, εμείς ή οι Γάλλοι είμαστε οι καλύτεροι; Υπαρξιακό ερώτημα που ταιριάζει απόλυτα στον πτωχοαλαζόνα επαρχιωτισμό μας. Λοιπόν, στην Αθήνα πρωταγωνίστησε το ταλέντο και η ευαισθησία ενός ανθρώπου, του Δημήτρη Παπαϊωάννου αλλά και η εθνική μας ιστορία που συμβαίνει να έχει παγκόσμιες αναφορές. Η δουλειά του έκτοτε υπήρξε ΤΟ σημείο αναφοράς. Χτες, στο Παρίσι, διαπίστωσα ένα μεγαλύτερο πλουραλισμό, παρά πάλι την ύπαρξη του ενός καλλιτεχνικού διευθυντή. Είδα πολλές και διαφορετικές απόψεις που όμως στο τέλος συνέκλιναν δημιουργικά και αυτό ήταν το μεγάλο κέρδος της χθεσινής γιορτής. Ασφαλώς η τελετή ράμφισε με κομψό τρόπο στοιχεία και από την Αθήνα και από το Πεκίνο αλλά και από τις μεγάλες, πρωτοχρονιάτικες συναυλίες της Βιέννης στις οποίες πρωταγωνιστούν η πόλη των Αψβούργων, η μουσική, ο χορός και οι λοιπές τέχνες. Για να αναφέρω μόνο μερικά παραδείγματα. Εν κατακλείδι: Ευχαριστούμε Παρίσι! Vive la France!



Σημ. Σκέφτομαι πώς το γερμανικό πνεύμα είναι σταθερά μιλιταριστικό: Από τον Λούθηρο ως τον Marx πάντα πρέπει απέναντι να υπάρχει ένας αντίπαλος για να εξοντωθεί. Το αγγλικό πάλι είναι μπλαζέ, απομονωτικό, εμείς εδώ και αντίκρυ μας όλοι οι υπόλοιποι. Ενώ το γαλλικό συνδυάζει το αριστοκρατικό στυλ της αυτοκρατορίας με το στοιχείο της συναδέλφωσης που έφερε η Επανάσταση: Tolérance, coexistence και fraternité."
 
Να σημειώσω επίσης, ότι δεν μου άρεσε η τελετή γιατί πήρε ένα ρίσκο που (κατά την άποψη μου) δεν πέτυχε. Έβγαλε το focus μέσα από ένα χώρο (γήπεδο) που μπορείς να επικεντώσεις τα δρώμενα και το μοίρασε σε μια πόλη, χάνοντας τον ειρμό. Και ξέχασε τους μεγάλους πρωταγωνιστές, τους αθλητές, στερώντας τους από το χειροκρότημα.




Δημοσιογραφικά άρτιο, αλλά ανακριβές κείμενο - το δικό μου είναι καλύτερο, και από τις δύο απόψεις.

Πάντως, δεν είναι επαρχιωτισμός να κάνεις συγκρίσεις (ειδικά όταν καταλήγεις στο ότι καλύτεροι από όλους ήταν οι Κινέζοι, και όχι οι Έλληνες), ούτε βέβαια η έναρξη του 2004 είναι κάποιο σημείο αναφοράς (αν την δείτε τώρα, δείχνει ξεκάθαρα πόσο υστερεί).

Απλά οι Γάλλοι όρισαν τον πάτο του βαρελιού, εύκολα οι επόμενοι θα είναι καλύτεροι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top