Μουσικός αναλφαβητισμός...Βοήθεια!

Aυτο που με εκνευριζει ειναι οτι οταν ειμαστε μικροι μας λενε να μαθαινουμε γραμματα, να παιρνουμε πτυχια, να μορφωνομαστε και οταν μεγαλωνουμε μας λενε τι τα θες τα γραμματα, η ζωη μετραει, η εμπειρια κλπ κλπ...

Αραγε αυτοι που τα λενε αυτα τα παιδια τους τα στελνουν να σπουδασουν η οχι?

 
heretic είπε:
Aυτο που με εκνευριζει ειναι οτι οταν ειμαστε μικροι μας λενε να μαθαινουμε γραμματα, να παιρνουμε πτυχια, να μορφωνομαστε και οταν μεγαλωνουμε μας λενε τι τα θες τα γραμματα, η ζωη μετραει, η εμπειρια κλπ κλπ...

Αραγε αυτοι που τα λενε αυτα τα παιδια τους τα στελνουν να σπουδασουν η οχι?
Πρόσφατα είχα μια κουβέντα πάνω σε αυτό το θέμα με κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης τράπεζας και μου είπε κάτι που μου έκανε φοβερή εντύπωση γιατί κατάλαβα πόσο δίκιο είχε:

"Οι τίτλοι και τα πτυχία σου χρησιμεύουν για να βρεις την πρώτη, άντε δεύτερη, δουλειά σου. Από εκεί και πέρα όλοι σε ρωτάνε τι ξέρεις να κάνεις και όχι πόσα πτυχία έχεις".

Αν εξαιρέσουμε φυσικά την περίπτωση του δημοσίου όπου τα λογαριάζουν κάπως διαφορετικά τα πράγματα... ;D ;)

 
Σε αυτό που λες Alchemist, εγώ, που ασχολούμαι τόσα χρόνια με επιχειρήσεις, έχω καταλάβει ότι οι καλύτεροι μαθητές στο σχολείο γίνονται (αν δεν γίνουν δημόσιοι) υπάλληλοι των χειρότερων μαθητών οι οποίοι γίνονται επιχειρηματίες...

Υπάρχει μια ολόκληρη λογική εξήγηση πίσω από αυτό, την οποία δεν θα αναλύσω τώρα.

 
mscmkr είπε:
Σε αυτό που λες Alchemist, εγώ, που ασχολούμαι τόσα χρόνια με επιχειρήσεις, έχω καταλάβει ότι οι καλύτεροι μαθητές στο σχολείο γίνονται (αν δεν γίνουν δημόσιοι) υπάλληλοι των χειρότερων μαθητών οι οποίοι γίνονται επιχειρηματίες...

Υπάρχει μια ολόκληρη λογική εξήγηση πίσω από αυτό, την οποία δεν θα αναλύσω τώρα.
Συμφωνώ και επαυξάνω φίλε. Ποτέ τα ορθόδοξα μυαλά και τα σκυμμένα κεφάλια δεν πάνε μπροστά και δεν γίνονται αφεντικά.

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι ο κάθε κακός μαθητής που δεν του αρέσει το σχολείο θα γίνει αφεντικό. Αντιθέτως. Οι περισσότεροι γίνονται κάτι χειρότερο απο τους υπαλλήλους.

Επειδή δεν ξέρεις λοιπόν αν είσαι ΤΟ μυαλό ή αν είσαι αυτό ακριβώς το μυαλό που λείπει απο την κοινωνία, καλύτερα να διαβάζεις και να πάρεις το σίγουρο χαρτί που θα σε κάνει υπάλληλο τουλάχιστον, επειδή δεν ξέρεις αν η τύχη θα στα φέρει έτσι ώστε να γίνεις αφεντικό. Αλλιώς θα καταντήσεις υπάλληλος του υπαλλήλου.

Και αυτα τα λέει ένας πολύ κακός μαθητής στο σχολείο.

Το ίδιο συμβαίνει και με τη μουσική. Επειδή δεν ξέρεις αν είσαι "Χέντριξ" ή "Τσιτσάνης", και αν η κοινωνία μας έχει ανάγκη ένα "Χεντριξ" η ένα "Τσιτσάνη", ακολούθα την περπατημένη και εαν γίνεις Χέντριξ κάνε ο,τι νομίζεις.

 
mscmkr είπε:
Σε αυτό που λες Alchemist, εγώ, που ασχολούμαι τόσα χρόνια με επιχειρήσεις, έχω καταλάβει ότι οι καλύτεροι μαθητές στο σχολείο γίνονται (αν δεν γίνουν δημόσιοι) υπάλληλοι των χειρότερων μαθητών οι οποίοι γίνονται επιχειρηματίες...

Υπάρχει μια ολόκληρη λογική εξήγηση πίσω από αυτό, την οποία δεν θα αναλύσω τώρα.
Σαφώς και υπάρχει λογική εξήγηση αλλά δε θέλει πολλή πολλή ανάλυση!  :)

Οι κακοί μαθητές που γίνονται αφεντικά έχουν πατεράδες με επιχειρήσεις και λεφτά και για αυτό δεν τους νοιάζει να στρώσουν τον κώλο τους στο διάβασμα!  ;) ;D

 
Σε σχέση με αυτό που έγραψε αρχικά ο Elavd:

"Επίσης, θα σας παρακαλούσα οι προτάσεις σας να προκύπτουν από την προσωπική σας εμπειρία (βιβλία/μέθοδοι ή sites που όντως σας φάνηκαν χρήσιμα και πρακτικά) και όχι από ένα απλό search στο Google..."

κι επειδή,όταν θυμάμαι χαίρομαι, ένα βιβλίο που μπορεί να μην περιέχει "θεωρία" μουσικής, όμως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για την ίδια την φύση της μουσικής είναι το "Ocean of Sound" του David Toop. Έχει κυκλοφορήσει στην Ελλάδα ως "Ωκεανός του ήχου (duh!)" από τις εκδόσεις οξύ

 
εγω λεω να διαβασεις αυτό κ μετα να πας στο δασκαλο σου να κανετε ωραια κ καλα το μαθημα σας.Το θεμα αυτο εχει χρησιμοτητα σε καποιον αυτοδιδακτο κ ισως πρεπει να γινουν sticky οι πρωτες απαντησεις.Η δουλεια του δασκαλου σου ειναι να σου κλεισει τα κενα που αναφερεις στο ποστ σου.

Για τα υπολοιπα που συζητατε (τα διαβασα ολα) να πω μονο οτι η απαξιωση ειναι βαρυνουσας σημασιας μονο οταν καποιος εχει περασει (εχει φερει εις περας) τη διαδικασια που τελικα απαξιει.Τα αλλα ειναι αμπελοφιλοσοφιες.Λιανά:καποιος που εχει τελειωσει το ωδειο κ κρινει οτι δεν εχει νοημα, εχει αποψη απο εμπειρια και ειναι απολυτως σεβαστη,καποιος που επαναλαμβανει αυτη την αποψη αλλα δεν πηγε ποτε ωδειο,δεν εχει ιδεα τι λεει κ ως εκ τουτου τοσο σεβαστη ειναι κ η αποψη του.

 
wasted είπε:
[...]Οι κακοί μαθητές που γίνονται αφεντικά έχουν πατεράδες με επιχειρήσεις και λεφτά και για αυτό δεν τους νοιάζει να στρώσουν τον κώλο τους στο διάβασμα!  ;) ;D
Χαλαρά... ;)

 
mscmkr είπε:
Σε αυτό που λες Alchemist, εγώ, που ασχολούμαι τόσα χρόνια με επιχειρήσεις, έχω καταλάβει ότι οι καλύτεροι μαθητές στο σχολείο γίνονται (αν δεν γίνουν δημόσιοι) υπάλληλοι των χειρότερων μαθητών οι οποίοι γίνονται επιχειρηματίες...

Υπάρχει μια ολόκληρη λογική εξήγηση πίσω από αυτό, την οποία δεν θα αναλύσω τώρα.
Μη μου λες τέτοια γιατί στο σχολείο ήμουν από τους καλούς μαθητές! :(

Πάει, δεν θα γίνω μεγιστάνας στη ζωή μου... 8) :'(

 
elavd είπε:
Θα ήθελα να μου προτείνετε βιβλία, μεθόδους ή sites από τα οποία θα μπορέσω να μάθω κάποια βασικά θεωρητικά όσον αφορά τη μελωδία και το ρυθμό της μουσικής.
Τη μελωδία και τον ρυθμό ποιας μουσικής συγκεκριμένα; της κλασικής αρμονίας, της αντίστιξης; της τζαζ; της...βυζαντινής; (καλά δε νομίζω να εννοείς αυτή αλλά λέμε) :P

Είναι πολύ σημαντική διάκριση. Γιατί το κάθε είδος μουσικής έχει διαφορετική θεωρία. Ας πούμε όσον αφορά τη κλασική αρμονία, που θεωρείται και σαν βάση γενικότερη για να περάσεις στις άλλες αρμονίες. Με ένα καλό βιβλίο ή ένα καλό δάσκαλο θα μάθεις 90% άχρηστα πράγματα (όπως: τις τέταρτες του Μότσαρτ, τις εξαιρέσεις του προσαγωγέα που κατεβαίνει στην έκτη, πώς ονομάζονται οι πτώσεις, τα δάνεια μπλα μπλα) και 10% χρήσιμα πράγματα, τα οποία εσύ ήδη τα γνωρίζεις από την εμπειρία σου.

Αν θέλεις να μάθεις λοιπόν τη θεωρία της αρμονίας με σκοπό να ονομάζεις το κάθε τι που παίζεις και να αναρωτιούνται οι άλλοι: "wow τι σημαίνει αυτό που είπε; αα αυτός ξέρει από μουσική" κάντο.

Αν θέλεις να μάθεις αυτή τη θεωρία γιατί πιστεύεις ότι θα γράφεις καλύτερη μουσική, θα συμφωνήσω με τον superfunk:

ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)

 
wasted είπε:
Οι κακοί μαθητές που γίνονται αφεντικά έχουν πατεράδες με επιχειρήσεις και λεφτά και για αυτό δεν τους νοιάζει να στρώσουν τον κώλο τους στο διάβασμα!
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Ξανθόπουλος rulez.

 
Μαριανα είπε:
ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)
Ωραία λοιπόν. Ας πάμε με αυτό το δεδομένο:

-τι βιβλία/ασκήσεις θα προτείνατε σε κάποιον αυτοδίδακτο, ώστε να βελτιώσει την τεχνική του και στα 2 χέρια?

 
Μαριάννα, η κλασική αρμονία αποδυκνύεται και αιτιολογείται. Με λίγα λόγια έχει αποδειχτεί ότι όντως έτσι είναι και αν ακολουθήσεις τους κανόνες θα έχεις αρμονικό αποτέλεσμα. Το 90% των κανόνων αποδεικνύεται με τους αρμονικούς.

Και θα σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα:

Γιατί νομίζεις ότι οι 8ες και οι 5ες παράλληλες απαγορεύονται? επειδή έτσι τους ήρθε στο μυαλό?

Η σειρά των αρμονικών είναι γνωστή. Αρχίζουμε με οκτάβα και παμε σε πέμπτη. Το να παίζεις δηλαδη δυο ντο σε απόσταση οκτάβας (πχ. ντο2 με ντο3) είναι σαν να παίζεις μία νότα διότι μέσα στο ντο2 βρίσκεται μισό ντο3. και γενικώς οι περισσότεροι αρμονικοί αυτων των νοτών συμπίπτουν. Αυτό σημαίνει ότι το άκουσμα αυτό σαν ενέργεια θα είναι ασθενές και το να μεταβείς απο ένα ασθενές άκουσμα σε ένα άλλο ασθενές, ακούγεται κούφιο και άδειο. Το ίδιο συμβαίνει και με το διάστημα 5ης αφού είναι η αμέσως επόμενη αρμονική.

Κατα παρόμοιο τρόπο μπορείς να αιτιολογήσεις όλους σχεδόν τους κανόνες τις αρμονίας.

Όλή αυτήν την πάρλα την είπα για να σου δείξω ότι η αρμονία δεν αφορά μόνο την κλασική μουσική. Είναι το απο τη φύση αρμονικό και σωστό, οπότε είναι η αρχή και ο σκελετός δημιουργίας όλων των ειδών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα αριστουργήματα όλων των εποχών γράφτηκαν εκείνη την εποχή. Τι τα κάνει και είναι αριστουργήματα? Η τέλεια αρμονία η οποία συμφωνεί με τους νόμους της φύσης => με τους νόμους του αυτιού.

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  ;)

Αυτά για να ξεφύγουμε απο τα κλισέ "είναι άχρηστο αλλα το κάνω για τη μούρη" ή "για να πάρω το κωλοπτυχίο" ή δεν ξέρω εγώ ποιούς άλλους λόγους μπορεί να έχει ο καθένας. Η αρμονία και η θεωρία της μουσικής είναι χρήσιμα πράγματα και ειδικά για να συνθέσεις μουσική πρέπει να περάσεις πρώτα απο αυτό. Εκτός αν η μουσική που σκοπεύεις να γράψεις είναι ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα στην κιθάρα και ένα τραγουδάκι.

Στον Σούπερφανκ κάτι:

Με αφορμή αυτά που λές φίλε περί έμπνευσης κλπ ξέρεις τι συλλογισμό μου δημιούργησες και θα ήθελα να μου πείτε αν έχω δίκιο? Γιατί αν έχω δίκιο είναι ανατριχιαστικό το συμπέρασμα! Έστω ότι έχουμε έναν άνθρωπο και του κάνουμε το εξής πείραμα: τον βάζουμε απο μικρό να μαθαίνει αρμονία. Μετά αντίστιξη, φούγγα και σύνθεση. Με την προυπόθεση να μην ακούσει ΠΟΤΕ ούτε μια νότα στη ζωή του. Θα έχει όμως ΑΨΟΓΕΣ θεωρητικές γνώσεις των θεωρητικών μέχρι και σύνθεση. Πιστεύετε ότι αυτός ο άνθρωπος θα μπορούσε να γράψει εγκεφαλικά κάτι το - αν όχι τέλειο - κάτι το οποίο θα ακούγεται? Χωρίς να έχει ακούσει ποτέ του μουσική? Ήδη απο την αρμονία μπορείς να βάλεις κάτω μια τυχαία μελωδία, και να την εναρμονίσεις. Ιδού το πρώτο εγκεφαλικό τέλειο χωρικό.  :o ???

Τί πιστεύετε εσείς?

 
οτι πιο αυτονοητο..το πιο σημαντικο ειναι να ακους μουσικη...

 
forensick είπε:
ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

Αυτό θέλω να πω κι εγώ  :)
Ωραία λοιπόν. Ας πάμε με αυτό το δεδομένο:

-τι βιβλία/ασκήσεις θα προτείνατε σε κάποιον αυτοδίδακτο, ώστε να βελτιώσει την τεχνική του και στα 2 χέρια?
 
Μαριάννα, η κλασική αρμονία αποδυκνύεται και αιτιολογείται. Με λίγα λόγια έχει αποδειχτεί ότι όντως έτσι είναι και αν ακολουθήσεις τους κανόνες θα έχεις αρμονικό αποτέλεσμα. Το 90% των κανόνων αποδεικνύεται με τους αρμονικούς.
Και θα σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα:

Γιατί νομίζεις ότι οι 8ες και οι 5ες παράλληλες απαγορεύονται? επειδή έτσι τους ήρθε στο μυαλό?

Η σειρά των αρμονικών είναι γνωστή. Αρχίζουμε με οκτάβα και παμε σε πέμπτη. Το να παίζεις δηλαδη δυο ντο σε απόσταση οκτάβας (πχ. ντο2 με ντο3) είναι σαν να παίζεις μία νότα διότι μέσα στο ντο2 βρίσκεται μισό ντο3. και γενικώς οι περισσότεροι αρμονικοί αυτων των νοτών συμπίπτουν. Αυτό σημαίνει ότι το άκουσμα αυτό σαν ενέργεια θα είναι ασθενές και το να μεταβείς απο ένα ασθενές άκουσμα σε ένα άλλο ασθενές, ακούγεται κούφιο και άδειο. Το ίδιο συμβαίνει και με το διάστημα 5ης αφού είναι η αμέσως επόμενη αρμονική.

Κατα παρόμοιο τρόπο μπορείς να αιτιολογήσεις όλους σχεδόν τους κανόνες τις αρμονίας.

Όλή αυτήν την πάρλα την είπα για να σου δείξω ότι η αρμονία δεν αφορά μόνο την κλασική μουσική. Είναι το απο τη φύση αρμονικό και σωστό, οπότε είναι η αρχή και ο σκελετός δημιουργίας όλων των ειδών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγαλύτερα αριστουργήματα όλων των εποχών γράφτηκαν εκείνη την εποχή. Τι τα κάνει και είναι αριστουργήματα? Η τέλεια αρμονία η οποία συμφωνεί με τους νόμους της φύσης => με τους νόμους του αυτιού.

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  Wink

Αυτά για να ξεφύγουμε απο τα κλισέ "είναι άχρηστο αλλα το κάνω για τη μούρη" ή "για να πάρω το κωλοπτυχίο" ή δεν ξέρω εγώ ποιούς άλλους λόγους μπορεί να έχει ο καθένας. Η αρμονία και η θεωρία της μουσικής είναι χρήσιμα πράγματα και ειδικά για να συνθέσεις μουσική πρέπει να περάσεις πρώτα απο αυτό. Εκτός αν η μουσική που σκοπεύεις να γράψεις είναι ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα στην κιθάρα και ένα τραγουδάκι.
Lambrosgg καταρχάς είμαι Μαριάνα με ενα ν!  8)  :P

Σε έχει φάει κι εσένα το ωδείο βλέπω (εκτός κι αν εσύ θεωρείς ότι μόνο σε έχει διδάξει)

Δε θα συμφωνήσω μαζί σου περί τελειότητας των ήχων στη κλασική αρμονία, όπως μας έχουν διδάξει χρόνια και χρόνια μέσα σε αυτά τα γυάλινα οξυζενέ ωδεία (όπως έλεγε κι ο Γιοκαρίνης ;D). Ούτε ένας Ινδός πιστεύω θα συμφωνούσε μαζί σου, πόσο μάλλον ένας Αφρικανός.

Η κλασική αρμονία ήρθε να αναιρέσει την μεσαιωνική μουσική κι αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στην Δυτικοευρωπαϊκή Μουσική. Όμως λίγο καιρό αργότερα άρχισε να αμφισβητείται από τους ίδιους τους Ευρωπαίους με τον Ρομαντισμό.

(Καλά δε μιλάω για τα χρόνια μετά τον Ρομαντισμό τι γινόταν)

Είναι σαν κάτι συντηρητικούς που μιλάνε για τους πινάκες της Αναγέννησης, τα μοναδικά αριστουργήματα αυτά τα αξεπέραστα.. Κάπως έτσι μου φαίνονται τα λόγια σου. Δεν έχω (εννοείται) καμιά διάθεση να θίξω τις απόψεις σου, απλά εκφράζω την διαφωνία μου με τα λεγόμενά σου.

Φυσικά αυτά στις μέρες μας έχουν αλλάξει και το αυτί μας έχει γίνει πιο ...δεκτικό, αλλα και πάλι: Ακούς Mozart και ξεχνάς τους πάντες...  Wink
ίσως κάποιοι απλά να μην αρκούνται σε έναν ελάσσονα και έναν μείζονα τρόπο. Γιατί μη ξεχνάς ότι η κλασική αρμονία αυτούς τους τρόπους έχει αποδεχτεί μόνο. Δηλαδή με τα λεγόμενα σου όλα τα υπόλοιπα τραγούδια στον κόσμο είναι απλά "ντιγλι ντίγλι 4 ακκόρντα και ένα τραγουδάκι";

Ελπίζω να συνεχίσεις τον διάλογο!  :)

 
"There is no theory. You have only to listen. Pleasure is the law. I love music passionately. And because l love it, I try to free it from barren traditions that stifle it. It is a free art gushing forth, an open-air art boundless as the elements, the wind, the sky, the sea. It must never be shut in and become an academic art."

Claude Debussy

 
Πω πωωωωωωωω!!! Τι έγινε ρε παιδιά!!! ?

Λίγες ώρες έλλειψα και το θέμα ξέφυγε εντελώς...

Anyway, εγώ τις απαντήσεις μου τις πήρα ήδη από τις πρώτες 2 σελίδες του thread και σας ευχαριστώ.

Καλή συνέχεια στο thread ;D

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ:

spy είπε:
Έχει 3  ;D
4 παρακαλώ

Πάνε οι καλές εποχές, που είχα περισσότερες...  8)

collection-3.jpg


 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top