- Μηνύματα
- 2,590
- Πόντοι
- 1,158
Τα ξεχωρίζω γιατι δεν συνδέονται αναγκαστικά.
Στο forum μας κατα καιρούς έχουν ανοιχθεί διάφορα νήματα που αφορούν το συγκεκριμένο πεδίο αλλά νομίζω ότι το ενδιαφέρον είναι κυρίως εγκυκλοπαιδικό.
Τα ανοιχτά κουρδίσματα (όχι drop) είναι παρόντα όσα χρόνια υπάρχει η κιθάρα και αντίθετα με μια γενικά διαδεδομένη πεποίθηση δεν αφορούν μονο blues. Υπάρχουν ανοιχτά κουρδίσματα στην κιθαριστική μουσική της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας από την αναγέννηση. Υπάρχουν ανοιχτά κουρδίσματα στα ρεμπέτικα, στα fados, στη χαβανέζικη μουσική φυσικά, στην μπαλάντα της μεγάλης Βρετανίας, στο grunge και σε πλήθος σύγχρονων κιθαριστικού ενδιαφέροντος ακουστικών ρευμάτων.
Τα ανοιχτά κουρδίσματα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και εναλλακτική και θα έλεγα συναισθηματική προσέγγιση στο κιθαριστικό παίξιμο που όλοι αποφεύγουν εξαιτίας της άβολης συνειδητοποίησης ότι μόλις αλλάξεις κούρδισμα, ότι ήξερες δεν ισχύει πια! Όμως πολλές φορες μεταφέρουν ένα διαφορετικο ηχητικο τοπίο που είναι πολύ βαθύ και συχνά συναισθηματικά φορτισμένο, άρα εξαιρετικο εργαλείο για να αναπροσεγγισει καποιος τη μουσική. Τα κομμάτια που ήδη γνωρίζουμε αποκτούν άλλο βάθος αν τα παιξει κάποιος διαλέγοντας το σωστό κούρδισμα.
Υπάρχουν ωστόσο και δυσκολίες. Δεν μπορείς να αλλάζεις όλη την ώρα κούρδισμα στην ίδια κιθάρα, και αναγκαστικα αν τα δουλεύεις, πρέπει να έχεις πολλές αφιερωμένες στο κάθε κούρδισμα. Και λέω αφιερωμένες γιατι πέραν των τάσεων των κουρδισμάτων που αλλάζουν εαν τα ξύλα εχουν συνηθισει σε ενα συγκεκριμένο κούρδισμα, η πλαδαρότητα των χορδών απο τα βαρυτονης φύσης κουρδίσματα επιβάλει ψηλό action. Πολύ ψηλό αν συνυπολογίσει καποιος και το slide στην εξισωση. Και βαριές χορδές. 12άρες τουλάχιστον ή 13άρες με ακόμα βαρύτερη Ε καντίνι. Αυτό γιατι ο ήχος με τις λεπτές χορδές δεν αποδίδει τον όγκο που πρέπει.
Τα slide απο την άλλη, έχουν διάφορα σχήματα και υλικά. Τα σχήματα έχουν να κάνουν πιο πολύ με το σχήμα και το μέγεθος των δακτύλων μας. Παλιά κάποιοι έλεγαν ότι σε ηλεκτρική τα γυάλινα ηταν πιο καλά και σε ακουστική τα μεταλλικα. Όμως εμένα πάντα τα μπρονζέ μου άρεσαν πολύ. Ωστόσο χρησιμοποιώ nickel γιατι το πιάνω με μαγνήτη πισω απο την κεφαλή της κιθάρας για ευκολία. Διαλέγοντας θα πρότεινα να παρει καποιος ένα που να τον βολεύει. Να εχει κάποιο βάρος, αλλά τόσο ωστε να μπορει να το χειριστεί άνετα. Τα κεραμικά μου ακούγοντας πάντα μουγκά αλλά αυτά ειναι γούστα.
Είναι πραγματικά αδύνατο να καταγράψει κάποιος όλες τις πιθανές παραλλαγές των ανοιχτών κουρδισμάτων αλλά τα πιο βασικά είναι
Open C = (C-G-C-G-C-E)
Open D = (D-A-D-F#-A-D)
Open E (E-B-E-G#-B-E)
Open F =(F-A-C-F-C-F)
Open G = (D-G-D-G-B-D)
Open A = (E-A-E-A-C#-E)
Open B = (B-F#-B-F#-B-D#)
Το ηχητικό τους εύρος είναι μεγάλο και καλύπτει πολλές φορές οτι χρειάζεται για να σταθει μονο η κιθάρα με μια φωνή. Ωστόσο απαιτεί αρκετό muting.
Και θα βρεθεί κάποιος να ρωτήσει "Γιατι να πρέπει να υποχρεωθω να μάθω απο την αρχη? δε μπορώ να παιξω slide με standard tuning"?
Ναι μπορεις, αλλά θα υποχρεωθεις σε παράλογα υπερβολικο muting που θα σου στερήσει τη μαγεία της συνηχισης των υπόλοιπων σύμφωνων φθόγκων της συγχορδίας που δίνουν όλο αυτό το υπέροχο χρώμα και βάθος στον ήχο.
Επίσης το slide δεν συγχωρεί το λάθος pitch... θέλει να εχεις καλή αίσθηση του κουρδίσματος και όπως και στο τραγούδι να έχεις μόνιμα την τάση να είσαι και λίγο παραπάνω απο εκει που νομιζεις οτι ειναι το σωστό. Γιατί όλοι έχουμε την τάση να πέφτουμε. Επίσης καλό βιμπράτο, όχι νευρικό. Σίγουρο.
Αυτά για τώρα και θα χρωστάω μερικά ακόμα ηχητικά
Στο forum μας κατα καιρούς έχουν ανοιχθεί διάφορα νήματα που αφορούν το συγκεκριμένο πεδίο αλλά νομίζω ότι το ενδιαφέρον είναι κυρίως εγκυκλοπαιδικό.
Τα ανοιχτά κουρδίσματα (όχι drop) είναι παρόντα όσα χρόνια υπάρχει η κιθάρα και αντίθετα με μια γενικά διαδεδομένη πεποίθηση δεν αφορούν μονο blues. Υπάρχουν ανοιχτά κουρδίσματα στην κιθαριστική μουσική της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας από την αναγέννηση. Υπάρχουν ανοιχτά κουρδίσματα στα ρεμπέτικα, στα fados, στη χαβανέζικη μουσική φυσικά, στην μπαλάντα της μεγάλης Βρετανίας, στο grunge και σε πλήθος σύγχρονων κιθαριστικού ενδιαφέροντος ακουστικών ρευμάτων.
Τα ανοιχτά κουρδίσματα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και εναλλακτική και θα έλεγα συναισθηματική προσέγγιση στο κιθαριστικό παίξιμο που όλοι αποφεύγουν εξαιτίας της άβολης συνειδητοποίησης ότι μόλις αλλάξεις κούρδισμα, ότι ήξερες δεν ισχύει πια! Όμως πολλές φορες μεταφέρουν ένα διαφορετικο ηχητικο τοπίο που είναι πολύ βαθύ και συχνά συναισθηματικά φορτισμένο, άρα εξαιρετικο εργαλείο για να αναπροσεγγισει καποιος τη μουσική. Τα κομμάτια που ήδη γνωρίζουμε αποκτούν άλλο βάθος αν τα παιξει κάποιος διαλέγοντας το σωστό κούρδισμα.
Υπάρχουν ωστόσο και δυσκολίες. Δεν μπορείς να αλλάζεις όλη την ώρα κούρδισμα στην ίδια κιθάρα, και αναγκαστικα αν τα δουλεύεις, πρέπει να έχεις πολλές αφιερωμένες στο κάθε κούρδισμα. Και λέω αφιερωμένες γιατι πέραν των τάσεων των κουρδισμάτων που αλλάζουν εαν τα ξύλα εχουν συνηθισει σε ενα συγκεκριμένο κούρδισμα, η πλαδαρότητα των χορδών απο τα βαρυτονης φύσης κουρδίσματα επιβάλει ψηλό action. Πολύ ψηλό αν συνυπολογίσει καποιος και το slide στην εξισωση. Και βαριές χορδές. 12άρες τουλάχιστον ή 13άρες με ακόμα βαρύτερη Ε καντίνι. Αυτό γιατι ο ήχος με τις λεπτές χορδές δεν αποδίδει τον όγκο που πρέπει.
Τα slide απο την άλλη, έχουν διάφορα σχήματα και υλικά. Τα σχήματα έχουν να κάνουν πιο πολύ με το σχήμα και το μέγεθος των δακτύλων μας. Παλιά κάποιοι έλεγαν ότι σε ηλεκτρική τα γυάλινα ηταν πιο καλά και σε ακουστική τα μεταλλικα. Όμως εμένα πάντα τα μπρονζέ μου άρεσαν πολύ. Ωστόσο χρησιμοποιώ nickel γιατι το πιάνω με μαγνήτη πισω απο την κεφαλή της κιθάρας για ευκολία. Διαλέγοντας θα πρότεινα να παρει καποιος ένα που να τον βολεύει. Να εχει κάποιο βάρος, αλλά τόσο ωστε να μπορει να το χειριστεί άνετα. Τα κεραμικά μου ακούγοντας πάντα μουγκά αλλά αυτά ειναι γούστα.
Είναι πραγματικά αδύνατο να καταγράψει κάποιος όλες τις πιθανές παραλλαγές των ανοιχτών κουρδισμάτων αλλά τα πιο βασικά είναι
Open C = (C-G-C-G-C-E)
Open D = (D-A-D-F#-A-D)
Open E (E-B-E-G#-B-E)
Open F =(F-A-C-F-C-F)
Open G = (D-G-D-G-B-D)
Open A = (E-A-E-A-C#-E)
Open B = (B-F#-B-F#-B-D#)
Το ηχητικό τους εύρος είναι μεγάλο και καλύπτει πολλές φορές οτι χρειάζεται για να σταθει μονο η κιθάρα με μια φωνή. Ωστόσο απαιτεί αρκετό muting.
Και θα βρεθεί κάποιος να ρωτήσει "Γιατι να πρέπει να υποχρεωθω να μάθω απο την αρχη? δε μπορώ να παιξω slide με standard tuning"?
Ναι μπορεις, αλλά θα υποχρεωθεις σε παράλογα υπερβολικο muting που θα σου στερήσει τη μαγεία της συνηχισης των υπόλοιπων σύμφωνων φθόγκων της συγχορδίας που δίνουν όλο αυτό το υπέροχο χρώμα και βάθος στον ήχο.
Επίσης το slide δεν συγχωρεί το λάθος pitch... θέλει να εχεις καλή αίσθηση του κουρδίσματος και όπως και στο τραγούδι να έχεις μόνιμα την τάση να είσαι και λίγο παραπάνω απο εκει που νομιζεις οτι ειναι το σωστό. Γιατί όλοι έχουμε την τάση να πέφτουμε. Επίσης καλό βιμπράτο, όχι νευρικό. Σίγουρο.
Αυτά για τώρα και θα χρωστάω μερικά ακόμα ηχητικά
Attachments
Τελευταία επεξεργασία από moderator: