Μουσικός αναλφαβητισμός...Βοήθεια!

Καλά και άγια τα βιβλία, αλλά νομίζω πως ένας δάσκαλος θα ήταν πιο χρήσιμος στον elavd καθως θα του δείξει ακριβώς αυτά που θέλει να μάθει και με τον κατάλληλο τρόπο.

Στα Γιάννενα είσαι, θα βρεις ένα καλό καθηγητή πιστευω..

Α και στα Γιαννενα δεν έχει βατράχια...κάτι περιεργοι νομίζαν οτι έχουν γευση κοτόπουλου οπότε τα ρίξανε στη σχάρα.

Μας τελειώσανε......

 
μα νομιζω ηδη του προτειναμε ΤΙ κατα τη γνωμη μας πρεπει να κανει (ακομα και αυτοι που "διαφωνουν" οτι πρεπει να μαθει να διαβαζει..)

εγω π.χ του ειπα να γραφτει σε ενα μαθημα θεωριας & αρμονιας ;)

 
Superfunk είπε:
Μαλλον δεν προσεξες μια... λεπτομερεια.. :) :) οι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ μουσικοι στον πλανητη ΔΕΝ ξερουν να διαβαζουν...

Αρα,μπορεις και ΕΣΥ να τα καταφερεις ακομα κι αν δεν διαβαζεις..(αν βεβαια εχεις το ταλεντο,αν δεν το εχεις δε πα να διαβαζεις και τα 12 ευαγγελια,χαμενος κοπος θα ειναι...)
Επίσης είναι ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ οι επίδοξοι π.χ. κιθαρίστες που δεν τα κατάφεραν και δεν εξελίχθηκαν όπως ήθελαν επειδή δεν μελέτησαν το όργανό τους πειθαρχημένα και συστηματικά όπως γίνεται στην κλασική μουσική. Ακόμα και αν αυτό το θεωρείς έλλειψη ταλέντου, οι εν λόγω ατάλαντοι θα μπορούσαν να παίζουν καλύτερα με λίγη βοήθεια από τη θεωρία. Και αυτό είναι καλό.

 
και επι τη ευκαιρία, νομίζω οτι πρέπει να επισημανθεί, πως το σύγχρονο notation system, με την σαρώτικη εισβολή της τεχνολογίας στη μουσική δημιουργία, πλέον είναι εξαιρετικά φτωχό και ελαφρώς απαρχαιωμένο. Αδυνατεί να καλύψει ένα μεγάλο εύρος σύγχρονων τεχνικών.

 
@spy

Ναι ρε παιδι μου συμφωνω, αλλωστε αν διαβασεις τα ποστς μου θα δεις οτι πανω κατω αυτο του λεω οταν του λεω να μελετησει clusters & chord voicings...

ΚΑΛΟ ειναι να ξερεις και λιγη (η μπολικη) "μουσικη"..ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι και σιγουρα δεν προκειται να σε κανει να γραψεις/συνθεσεις καλυτερη μουσικη .

Η πρωτογενης δημιουργια ηταν,ειναι και θα ειναι μονο θεμα εμπνευσης (και ταλεντου) αυτο θελω να πω...

 
Superfunk είπε:
μα νομιζω ηδη του προτειναμε ΤΙ κατα τη γνωμη μας πρεπει να κανει (ακομα και αυτοι που "διαφωνουν" οτι πρεπει να μαθει να διαβαζει..)

εγω π.χ του ειπα να γραφτει σε ενα μαθημα θεωριας & αρμονιας ;)
Και πολύ καλά έκανες.

Αυτό που εννοώ είναι ότι ζητάει συμβουλές για να προχωρήσει σε συγκεκριμένα πράγματα. Το να του λένε μερικοί ότι "άμα το'χεις μέσα σου δε χρειάζεται να ξέρεις να διαβάζεις" είναι σεβαστό αλλά δυστυχώς εντελώς άσχετο με το θέμα και σίγουρα δεν βοηθάει τη συζήτηση να προσπαθούμε ο ένας να πείσει τον άλλο για τη χρησιμότητα ή μη των semantics της μουσικής.

 
matawan είπε:
και επι τη ευκαιρία, νομίζω οτι πρέπει να επισημανθεί, πως το σύγχρονο notation system, με την σαρώτικη εισβολή της τεχνολογίας στη μουσική δημιουργία, πλέον είναι εξαιρετικά φτωχό και ελαφρώς απαρχαιωμένο. Αδυνατεί να καλύψει ένα μεγάλο εύρος σύγχρονων τεχνικών.
οπως????

η κιθαρα τις ιδιες νοτες εβγαζε απο παλια δεν εχει αλλαξει κατι

τωρα αν το σημα τις κιθαρας περναει μεσα απο 25000 πεταλια κ ενισχυτες αυτο δεν ειναι ρολος της παρτιτουρας να το καταγραψει  :-\

 
Εμ εδω ειναι το θεμα θα ΕΠΡΕΠΕ να μπορει να το καταγραψει (οπως καταγραφει πανω στη παρτιτουρα το pianisimo,το forte ,το leggato κτλ)

Αρα ΣΑΦΩΣ και ειναι ανεπαρκης και απαρχιωμενη...(και αυτο ειναι φυσικο μια και ειναι 400 ετων....)

Εξαλλου ειναι ανεπαρκης απο τη φυση της μια και επιτρεπει την καταγραφη ΜΟΝΟ ΔΥΤΙΚΗΣ μουσικης (στην Τουρκια π.χ που χρησιμοποιουν μορια δουλευουν με μια "μετατροπη" της μια και ως εχει ειναι ανεπαρκης και "λιγη" για τη μουσικη τους)

Υποτιθεται οτι μια παρτιτουρα πρεπει οταν την "εκτελεις" να οδηγει ΑΚΡΙΒΩΣ στο ΗΧΗΤΙΚΟ αποτελεσμα που καταγραφει.. ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δυστυχώς ή ευτυχώς η μουσική εξελίσσεται σε πολλές κατευθύνσεις. Απλά θα αναφέρω την μικροτονική μουσική, όπου χρησιμοποιούνται διαστήματα μικρότερα του ημιτονίου.

 
Superfunk είπε:
@spy

Ναι ρε παιδι μου συμφωνω, αλλωστε αν διαβασεις τα ποστς μου θα δεις οτι πανω κατω αυτο του λεω οταν του λεω να μελετησει clusters & chord voicings...
Τότε συμφωνούμε. Ειδικα τη συμβουλή σου για τις συγχορδίες (την οποία μόλις πρόσεξα) πρέπει να τη γράψεις με bold ΚΕΦΑΛΑΙΑ για να τη βλέπουμε όλοι. Η μελέτη συγχορδιών/voicings είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα στη μελέτη της κιθάρας.

και επι τη ευκαιρία, νομίζω οτι πρέπει να επισημανθεί, πως το σύγχρονο notation system, με την σαρώτικη εισβολή της τεχνολογίας στη μουσική δημιουργία, πλέον είναι εξαιρετικά φτωχό και ελαφρώς απαρχαιωμένο. Αδυνατεί να καλύψει ένα μεγάλο εύρος σύγχρονων τεχνικών.
Μπορούμε να την εμπλουτίσουμε εμείς. Π.χ. όταν γράφουμε TS πάνω από ένα μέτρο να σημαίνει "turn on the Tube Screamer", όταν γράφουμε "BP" να σημαίνει "switch to the bridge pickup" και άλλα τέτοια...

Δυστυχώς ή ευτυχώς η μουσική εξελίσσεται σε πολλές κατευθύνσεις. Απλά θα αναφέρω την μικροτονική μουσική, όπου χρησιμοποιούνται διαστήματα μικρότερα του ημιτονίου.
Η μικροτονική μουσική ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΙΝΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ...

 
το σχολιο για το οτι η μουσικη εξελίσσεται σε πολλές κατευθύνσεις αναφερόταν στο σχόλιο για τα πετάλια, όχι στη μικροτονική μουσικη. :)

 
Superfunk είπε:
Υποτιθεται οτι μια παρτιτουρα πρεπει οταν την "εκτελεις" να οδηγει ΑΚΡΙΒΩΣ στο ΗΧΗΤΙΚΟ αποτελεσμα που καταγραφει.. ;)
νταξ τοτε κ ο paganini θα επρεπε να γραψει για τι μαρκα βιολι εγραψε το εκαστοτε κομματι κ αν το δοξαρι ειχε τριχες απο καθαροαιμο αλογο ημιαιμο ή ηταν τριχες απο @@  ;D ;D ;D

 
lambrosgg είπε:
κλασσική Ελληνική ιδεολογία του "Ωχαδερφισμού" η οποία λέει (κατα λέξη):

"Ωχ αδερφέ, δεν βαριέσαι τώρα που θα καθόμαστε να διαβάζουμε τώρα κλίμακες και παπαριές. Λές και ο Τσιτσάνης ήξερε μουσική και έγραψε αυτά που έγραψε"

Ήξερε θεωρία ο Χέντριξ; Διάβαζαν παρτιτούρα ο J.L. Hooker, ο Albert King, ο Τσιτσάνης και τόσοι άλλοι; Αφού δεν ήξεραν αυτοί, σημαίνει ότι ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑ. Εξάλλου και ο Ζαμπέτας κατά δήλωσή του έμαθε μουσική "από τα αηδόνια και τα βατράχια". Έχετε τέτοια στα Γιάννενα;
Η ανανεωμένη έκδοση της θεωρίας του ωχαδερφισμού. Συμπληρώθηκαν και άλλα επειχηρήματα όπως ο Χεντριξ ο Χούκερ και ο Κινκ.

Λάβετε μέρος στον νέο μας διαγωνισμό! Βρείτε εσείς τον επόμενο μεγάλο μουσικό ο οποίος δεν ήξερε να γράφει και κερδίστε!

Και το πιο ενοχλητικό στην δήλωση του Spy είναι ότι ειναι κακό να μάθεις παρτιτουρα. Πραγματικά κανένα σχόλιο.

Πέρα απο την άποψη του Spy νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι το να μάθεις να διαβάζεις παρτιτούρα είναι κάτι θετικό. Ο μόνος λόγος να μην το κάνεις είναι η βαρεμάρα => Ωχαδερφισμός.

Μου άρεσε η παρομοίωση λογος - μουσική,  παρτιτούρα - γραφή. Σκεφτείτε ένα κόσμο χωρίς γραφή....

Η παρτιτούρα και γενικά ο τρόπος γραφής (πεντάγραμμο, νοτούλες, σημεία στίξης) κλπ κλπ είναι ένας κώδικας παγκοσμίως, έχει συμφωνηθεί απ όλους χρησιμοποιείται ευραίως και είναι κοινώς αποδεκτό. Το να βγαίνει κάποιος και να λέει ότι δεν τον αποδέχεται αυτον τον τρόπο και δεν μας κάνει την τιμή να μάθει είναι σαν να λέει "Εγώ δεν θα μετράω στο S.I." αλλα με άλλες μονάδες. Σύμφωνοι, αλλα αν θες να μπορείς να μπορείς να ΠΑΡΕΙΣ και να ΔΩΣΕΙΣ τον μέγιστο αριθμό γνώσεων που γίνεται, πρέπει να το γνωρίζεις αυτό, θές δεν θές.

Από πού μπορώ να το αγοράσω αυτό το βιβλίο και πόσο κοστίζει περίπου;
Το βρήκα εδώ online

http://www.perizitito.gr/product.php?productid=44105&page=1

Αλλα το έχει σίγουρα και μόνιμα ο Νάκας σε παρόμοια τιμή (και εγώ γύρω στα 20 ευρώ το πλήρωσα)

 
Κάποιος πρέπει να γράψει (ας είμαι εγώ λοιπόν) ότι η μελέτη οποιουδήποτε καταγεγραμμένου συστήματος, είναι πάντα μελέτη του παρελθόντος και όχι του μέλλοντος.

 
lambrosgg είπε:
κλασσική Ελληνική ιδεολογία του "Ωχαδερφισμού" η οποία λέει (κατα λέξη):

"Ωχ αδερφέ, δεν βαριέσαι τώρα που θα καθόμαστε να διαβάζουμε τώρα κλίμακες και παπαριές. Λές και ο Τσιτσάνης ήξερε μουσική και έγραψε αυτά που έγραψε"

Ήξερε θεωρία ο Χέντριξ; Διάβαζαν παρτιτούρα ο J.L. Hooker, ο Albert King, ο Τσιτσάνης και τόσοι άλλοι; Αφού δεν ήξεραν αυτοί, σημαίνει ότι ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑ. Εξάλλου και ο Ζαμπέτας κατά δήλωσή του έμαθε μουσική "από τα αηδόνια και τα βατράχια". Έχετε τέτοια στα Γιάννενα;
Η ανανεωμένη έκδοση της θεωρίας του ωχαδερφισμού. Συμπληρώθηκαν και άλλα επειχηρήματα όπως ο Χεντριξ ο Χούκερ και ο Κινκ.

Λάβετε μέρος στον νέο μας διαγωνισμό! Βρείτε εσείς τον επόμενο μεγάλο μουσικό ο οποίος δεν ήξερε να γράφει και κερδίστε!

Και το πιο ενοχλητικό στην δήλωση του Spy είναι ότι ειναι κακό να μάθεις παρτιτουρα. Πραγματικά κανένα σχόλιο.

Πέρα απο την άποψη του Spy νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι το να μάθεις να διαβάζεις παρτιτούρα είναι κάτι θετικό. Ο μόνος λόγος να μην το κάνεις είναι η βαρεμάρα => Ωχαδερφισμός.

Μου άρεσε η παρομοίωση λογος - μουσική,  παρτιτούρα - γραφή. Σκεφτείτε ένα κόσμο χωρίς γραφή....

Η παρτιτούρα και γενικά ο τρόπος γραφής (πεντάγραμμο, νοτούλες, σημεία στίξης) κλπ κλπ είναι ένας κώδικας παγκοσμίως, έχει συμφωνηθεί απ όλους χρησιμοποιείται ευραίως και είναι κοινώς αποδεκτό. Το να βγαίνει κάποιος και να λέει ότι δεν τον αποδέχεται αυτον τον τρόπο και δεν μας κάνει την τιμή να μάθει είναι σαν να λέει "Εγώ δεν θα μετράω στο S.I." αλλα με άλλες μονάδες. Σύμφωνοι, αλλα αν θες να μπορείς να μπορείς να ΠΑΡΕΙΣ και να ΔΩΣΕΙΣ τον μέγιστο αριθμό γνώσεων που γίνεται, πρέπει να το γνωρίζεις αυτό, θές δεν θές.
Λάμπρο, γνωρίζεις τι εστί χιούμορ;  ??? ???

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
plusyear είπε:
νταξ τοτε κ ο paganini θα επρεπε να γραψει για τι μαρκα βιολι εγραψε το εκαστοτε κομματι κ αν το δοξαρι ειχε τριχες απο καθαροαιμο αλογο ημιαιμο ή ηταν τριχες απο @@  ;D ;D ;D
LOOOOOL!!!

παρόλα αυτά, ο superfunk έχει απόλυτο δίκο. Και μην σκέφτεστε μόνο την κιθάρα. Στα synthesizer είναι που γίνεται της... Ποπης. Σκεφτείτε τα φίλτρα, τα envelopes τα LFOs κτλπ. Όλα αυτά είναι δυνατόν να δώσουν εναν συνεχώς εξελισσόμενο ήχο χωρίς να αλλάξει η νότα. ενα ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής της μουσικής θα έπρεπε να τα περιλαμβάνει όλα.

 
Οταν γράφεις φίλε Spy και δεν μιλάς έτσι ώστε να  μπορεί να καταλάβει κανείς απο τις κινήσεις σου και το γέλιο σου ότι κάνεις χιούμορ, αυτά που αναφέρεις περνιούνται στα σοβαρά.

Γι αυτό υπάρχουν τα εξής αξιαγάπητα και βοηθητικά φατσάκια:

:)

:D

;D

για να μας δείχνουν πότε κάποιος αστειεύεται και πότε μιλάει σοβαρα.

 
Απλά να αναφέρω το εξής, σε σχέση μέ τον παραλληλισμό γλώσσας-γραφής-μουσικής στίξης. Τα πράγματα στην γλώσσα οδεύουν προς ριζικές εξαπλουστέυσεις. Η ορθογραφία αλλάζει, τα σημεία στίξης και τονισμού σιγά σιγά καταργούνται. Μήπως αυτό προμηνύει κάτι και για την μουσική γραφή ?

 
lambrosgg είπε:
Οταν γράφεις φίλε Spy και δεν μιλάς έτσι ώστε να  μπορεί να καταλάβει κανείς απο τις κινήσεις σου και το γέλιο σου ότι κάνεις χιούμορ, αυτά που αναφέρεις περνιούνται στα σοβαρά.

Γι αυτό υπάρχουν τα εξής αξιαγάπητα και βοηθητικά φατσάκια:

:)

:D

;D

για να μας δείχνουν πότε κάποιος αστειεύεται και πότε μιλάει σοβαρα.
Δες λοιπόν και την αρχή του μηνύματός μου:

elavd, ΜΗ ΜΑΘΕΙΣ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ!!! Θα σου χαλάσει όλο το feeling και τη μαγεία που έχει να βαράς το λα μινόρε με δύναμη και να παίζεις την πεντατονική (με βιμπράτο) μέχρι να λιώσουν τα τάστα και να αναγκαστείς να παίξεις σε μι μινόρε.  ;D ;D ;D
Έχει 3  ;D

 
Έπρεπε να βάλεις και μετά την Ωχαδερφιστική δήλωση άλλα 3 για να πείθει.  :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top