Βοήθεια για μοντέρνο Punchy Mix: Αντιγραφή ήχων-μείξης με reference

   Καταλαβαινω οτι ειναι κατι σαν ασκηση η φαση.

(...)

Αν θελεις να προσεγγισεις τον ηχο και τις ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου τρακ, για να επεκτεινεις και τη δικη σου μουσικη, εγω θα πηγαινα πιο πισω απο την επεξεργασια στη μιξη, θα την εψαχνα ας πουμε με τις οκταχορδες κιθαρες.


Αυτό ακριβώς είναι. Δε θέλω να αντιγράψω στο 100% τον ήχο, αλλά θέλω να πετύχω αυτό το "feel", αυτό που σκάνε όλα μαζί και το νιώθεις στο πετσί σου, χωρίς να καταστρέφονται όλα από έναν limiter. Διάλεξα αυτό το κομμάτι λόγω του κοφτού-απότομου riff, γιατί διακρίνεται ίσως καλύτερα και επανειλημμένα αυτό που θέλω να πετύχω.

Ίσως το χαμηλότερο κούρδισμα, το scale length, η έξτρα χορδή, ή οι μαγνήτες να παίζουν κάποιο ρόλο σε αυτή την λεπτομέρεια. Είναι που είναι "δύσκολες" οι χαμηλότερες συχνότητες, οπότε όσο πιο καθαρή η πηγή, μάλλον τόσο καλύτερο και το αποτέλεσμα, υποθέτω πάντα.

 
Είναι καθαρά τεχνική ήχου η διαδικασία. Όσο μετρονόμος και να είσαι, μόνο με τον παραπάνω τρόπο πετυχαίνεις το απόλυτο ηχογραφημένο δέσιμο δύο ή περισσότερων οργάνων. Παλιά μου τέχνη, κόσκινο.


αγαπημένε μου συνγέροντα (?), αν επιθυμεί μόνο το "απόλυτο ηχογραφημένο δέσιμο δύο ή περισσότερων οργάνων" σε συγκεκριμένα σημεία του timeline, γιατί να "παιδεύεται" πια να το πετύχει με παραμετροποίηση κάποιου gate και τα ενδεχόμενα artifacts του (πχ "φάγωμα" μέρους της φράσης με το attack) και να μην το κάνει πλέον με συσχετισμένες μικροεπεμβάσεις χρονικές και χειρουργικά fades απ ευθείας πάνω στις κυματομορφές των οργάνων που τον ενδιαφέρουν, ώστε να έχει "τέλεια" αποτελέσματα σύμφωνα με τις "ακριβείς" επιθυμίες του χωρίς να περιορίζεται από τις πεπερασμένες δυνατότητες του gate μηχανισμού;

ρωτάω γιατί o Alex βάζει και reference το οποίο είναι ήδη πολλαπλά επεξεργασμένο και δυναμικά, γεγονός που συντελεί δραστικά στο τελικό αποτέλεσμα που επιθυμεί να αναπαράγει... πολλές φορές όταν μιλάμε για ήχο χανόμαστε εύκολα στην "μετάφραση" προσπαθώντας να περιγράψουμε το τι θέλουμε από την μία και το πως θα το πετύχουμε από την άλλη...

 
  • Συμφωνώ
Reactions: manosx
 VocAlign, ο ηχος του παροντος.

ισως το χαμηλότερο κούρδισμα, το scale length, η έξτρα χορδή, ή οι μαγνήτες να παίζουν κάποιο ρόλο σε αυτή την λεπτομέρεια.




Και βεβαια παιζουν ολα αυτα ρολο που αναφερεις, και επισης ειμαι σιγουρος οτι ακομα μεγαλυτερο ρολο παιζει το μπασο. Το τι παραμορφωση και το τι σαπιλα εχουν βαλει στο μπασο, απο εκει ερχεται ο ογκος, ειμαι βεβαιος, την εχω πατησει και εγω ? ΟΚ δεν υπηρχαν 8χορδες οταν επαιζα καφριλικια, υπηρχε ομως αλλες καφριλες?  και ηταν προτυπο ογκου και μονιμη απορια πως το καταφεραν.

 Πολυ αργοτερα επεσαν τα stems κομματιων στα χερια μου, και διαπιστωσα σε πολλες περιπτωσεις οτι οι κιθαρες ηταν πολυ κοντα σε αυτες που κατα καιρους γραφαμε, το ΜΠΑΣΟ ομως ηταν ο πραγματικος βοθρος, εκει ηταν ο ογκος, αντε ομως να το ξεχωρισεις στο συνολο.

 Το θεμα ειναι οτι ο ηχος που βγαζεις δεν ειναι ασχημος, τη δουλεια σου μπορεις να την κανεις και να γραψεις κομματακια, αν αυτος ειναι ο σκοπος σου ξεκινα να γραφεις, αν παλι ο στοχος σου ειναι καθαρα τεχνικος, βρες τα stem για να τα μελετησεις διεξοδικα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
αγαπημένε μου συνγέροντα (?), αν επιθυμεί μόνο το "απόλυτο ηχογραφημένο δέσιμο δύο ή περισσότερων οργάνων" σε συγκεκριμένα σημεία του timeline, γιατί να "παιδεύεται" πια να το πετύχει με παραμετροποίηση κάποιου gate και τα ενδεχόμενα artifacts του (πχ "φάγωμα" μέρους της φράσης με το attack) και να μην το κάνει πλέον με συσχετισμένες μικροεπεμβάσεις χρονικές και χειρουργικά fades απ ευθείας πάνω στις κυματομορφές των οργάνων που τον ενδιαφέρουν, ώστε να έχει "τέλεια" αποτελέσματα σύμφωνα με τις "ακριβείς" επιθυμίες του χωρίς να περιορίζεται από τις πεπερασμένες δυνατότητες του gate μηχανισμού;

ρωτάω γιατί o Alex βάζει και reference το οποίο είναι ήδη πολλαπλά επεξεργασμένο και δυναμικά, γεγονός που συντελεί δραστικά στο τελικό αποτέλεσμα που επιθυμεί να αναπαράγει... πολλές φορές όταν μιλάμε για ήχο χανόμαστε εύκολα στην "μετάφραση" προσπαθώντας να περιγράψουμε το τι θέλουμε από την μία και το πως θα το πετύχουμε από την άλλη...


Αγαπητέ νεαρέ μου ?, η διαδικασία side chain gating είναι προφανώς πριν την έλευση των ψηφιακών εργαλείων και την χρησιμοποιούσαμε σε dance κομμάτια για να δένουμε την μπότα με το μπάσο. Είναι δοκιμασμένη μέθοδος με μηδενικά artifacts αν ρυθμιστεί σωστά και ευρέως διαδεδομένη. 

Φυσικά τώρα μπορεί να γίνει και audio quantization to the beat αλλά και υπομονετικό, χειροποίητο editing μιας - μιας νότας αλλά έτσι επειδή το έθεσε ο Alex ως πειραματιζόμενο μαμούνι, είπα να πω ότι ήξερα κι ας είν' αρχαίο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  Και να γκρουπαρεις μποτα- μπασο και να εχουν κοινο κομπρεσορα ειναι ωραιο old school για τετοια παιξιματα, με προσοχη ομως αν υπαρχουν κομπρεσορες και στα audio καναλια διοτι οι κομπρεσορες στη σειρα δρουν πολλαπλασιαστικα και οχι αθροιστικα.

 Να πω την αληθεια μου προτιμω αυτες τις old school μεθοδους, γιατι στοχευουν σε εναν ηχο απο μπαντα ανθρωπων και οχι ρομποτ. Αλλα αν θελει καποιος τον μοντερνο ηχο, τοτε οντως ειναι ο ηχος των ρομποτ, μην τυχον ξεφυγει κανα ms.

 Και οταν λεμε μοντερνο, δεν ειναι και τοσο μοντερνο, πανε πολλα- πολλα χρονια που προσπαθουσε να με πεισει πιτσιρικας για το  ποσο μαπας υπερεκτιμημενος ντραμμερ ειναι ο Lombardo, διοτι δεν ειναι ρομποτ και οπως πρεπει.

 Ειναι θεμα αισθητικης η ρομποτικη ? πραγματι καταφερνουν να παιζουν και live σα ρομποτ πλεον, διοτι εκει στοχευουν, το ακουσμα αυτο εγινε πλεον και το ζητουμενο.

 
@manosx Αυτό με το μπάσο και γενικότερα τα "studiaκά" stems είναι μεγάλη αλήθεια. Μια καλή ηχογράφηση είναι 100 φορές καλύτερη από ένα πολύ-επεξεργασμένο mix, το χω συναντήσει αρκετές φορές. Εδώ αν ακούσεις το μπάσο μου, επειδή είναι ψηφιακά κατεβασμένο, ουσιαστικά δεν έχει καν σωστό pitch.

Μιλώντας για gear και κουρδίσματα όμως, έκατσα και το ψαξα λίγο παραπάνω. Θυμήθηκα ότι, ενώ ο κιθαρίστας παίζει σε 8χορδη, ο μπασίστας παίζει σε 5χορδο (όχι 6χορδο), και μάλιστα στα περισσότερα κομμάτια το παίζει σαν 4χορδο (half-step κάτω). Και σίγουρα δεν έχει κάποιο octaver γιατί όσους βλέπω να κάνουν cover, παίζουν με 4χορδο κανονικά.

 
Update: Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους πολύ. Έμαθα πολλά μέσα από τη συζήτηση, και επιχείρησα να κάνω ένα update με όσα μπόρεσα να εφαρμόσω.

- Ξαναηχογράφησα το μπάσο όπως το είδα στα covers
- Έβαλα ένα synth που άκουα να υπάρχει στο βάθος

- Έκανα reamp και το μπάσο και τις κιθάρες, άλλαξα και καμπίνες.

- Έβαλα glue compressor στο master, και ένα vintage tape στο ελάχιστο.

- Μάλλον όλη τη μαγεία την κάνει το multiband compressor σε συνδιασμό με τα M/S EQ settings που έβαλα σε κιθάρες και άλλα.

Δεν είναι τέλειο αλλά είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θέλω να πετύχω ηχητικά για δικές μου παραγωγές. Σας ευχαριστώ όλους πολύ!

Επειδή δεν μπορώ να κάνω edit το αρχικό ποστ, βάζω εδώ και τα παλιά για ευκολότερη σύγκριση

Update:

Chokehold_copy3.mp3

 




Προηγούμενο:

Chokehold_copy.mp3


Reference:

Chokehold- Reference cut.mp3





 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: MGs and npap
στο 3,τώρα τελευταία για να μοιάζουν πιο ομοιογενές οι κιθάρες έβαλα μόνο ένα tape emulation(uad oxide tape recorder) η saturation plugin (Decapitator) με ελαφρές ρυθμίσεις(το drive στο 1 και cut με το eq στα 10khz) και προσωπικά το αποτέλεσμα (glue) μου άρεσε καλύτερα,μιας και αυτό το γρουπ καταλήγει στο master oπου εχω έναν multiband compressor με περίπου τις ρυθμίσεις που γράφει πάνω ο npap.


τα αναλογικά συστήματα ήχου έχουν εκ φύσης αρκετά μικρότερη δυναμική περιοχή από τα ψηφιακά... τώρα κατά κανόνα και οι Audio Saturation Simulators πλέον της πρόσθεσης αρμονικών συμπιέζουν και σε ένα βαθμό το σήμα όπου εφαρμόζονται (ιδιαίτερα οι tape sim)... μπορούν λοιπόν άνετα (με φειδώ στο drive όπως παραπάνω στην περίπτωση του MGs) να χρησιμοποιηθούν ως compressors έως ένα βαθμό, με μόνο "κακό" την έλλειψη επί τούτου παραμετροποίησης (που όμως έτσι κι αλλιώς σε ανάλογες καταστάσεις δεν θα λείψει ιδιαίτερα)...

τα αποτελέσματα κάποιες φορές όμως είναι ιδιαίτερα ευάκουστα και αν ο στόχος επιτυγχάνεται είναι μια πρακτική που πρέπει να της αξίζει μια ευκαιρία στους πειραματισμούς μας και σε αυτόν τον ρόλο... προσωπικά είχα χρησιμοποιήσει αρκετές φορές το Kramer Master Tape "τοιουτοτρόπως"...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα