manosx είπε:
Λοιπόν, για να τελειώνει η συζήτηση
θα αναφέρω τον κατάλογο του manosx για τα ειδη των μουσικών που κατοικούν στον πλανήτη γη:
1) Μουσικοί με πολλές γνώσεις αλλά χωρίς ταλέντο και βιώματα.
Αναμφισβήτητα είναι το πιο άχρηστο είδος μουσικού, που δεν πρόκειται να προσφέρει τίποτα στην τέχνη.
2) Μουσικοί με ελάχιστες γνώσεις αλλά με ταλέντο
Εδώ πλέον το πράγμα σοβαρεύει. Σε κάθε περίπτωση γνώση δεν είναι μόνο η αρμονία, αλλά και η εμπειρία πάνω σε ένα όργανο (ή ένα PC
). Με αυτήν την προυπόθεση λοιπόν, και με δεδομένο ότι έχει κάτι ΝΑ ΠΕΙ ο μουσικός, μπορούμε να έχουμε αριστουργήματα.
3) Μουσικοί ΚΑΙ με γνώσεις ΚΑΙ με ταλέντο.
Best of both worlds! Τα έχει όλα και συμφέρει.
Eπειδή ταλέντο δεν μπορούμε να αγοράσουμε, καλό θα ήταν να πάρουμε όση γνώση μπορούμε.
Αν τώρα δεν έχουμε ενα ΜΗΝΥΜΑ να περάσουμε, ενα ΒΙΩΜΑ να εκφράσουμε, ή έστω ένα ΦΡΑΓΜΑ να σπάσουμε, τότε κλάφτα... δεν μας σώνει τίποτα!
Ξεχασες μια κατηγορια:Μουσικοι ΧΩΡΙΣ γνωσεις και ΧΩΡΙΣ ταλεντο.Και συνηθως αυτοι ειναι οι χειροτεροι απο ολους,επειδη συνηθως θεωρουν οτι εχουν τοσο ταλεντο,που δεν χρειαζονται τις γνωσεις.
Η γνωμη μου ειναι πως πρεπει να ξεκαθαρισουν λιγο τα πραγματα.Ειναι αλλο η γνωση της βασικης θεωριας,αλλο το reading,αλλο τα ανωτερα θεωρητικα κλπ.Μπορει να ξερεις θεωρια αλλα στο reading να εισαι πολυ αργος.
To lemoine ειναι βιβλιο σολφεζ,δεν ειναι βιβλιο reading,oυτε βιβλιο θεωριας.Επισης το berklee ειναι βιβλιο reading,δεν ειναι ουτε σολφεζ,ουτε βιβλιο θεωριας.Τα βιβλια μουσικης θεωριας δεν ειναι βιβλια reading.
Η γνωση θεωριας βοηθαει σε πολλα πραγματα:αφενος,σε βοηθαει στην επεξηγηση και κατανοηση των μουσικων φαινομενων,απο την αλλη σε βοηθαει στο να μη γινεις ρεζιλι αν εισαι μαζι με καποιους κανονικους μουσικους και πεις:"Αυτο το τραγουδι ειναι απο λα διεση ματζορε?"
Το reading επισης βοηθαει σε πολλα πραγματα.Αν διαβαζεις καλα,μπορεις να διαβαζεις 2-3 μουσικα βιβλια σε 1 μερα!!!Αν οχι,θα τα διαβασεις σε 1 χρονο.Επισης,το reading και η εξασκηση του σε βοηθαει στο να γνωριζεις παρα πολυ καλα την ταστιερα,αλλα βελτιωνει εκπληκτικα και την τεχνικη σου,αφου για να διαβαζεις prima vista θα πρεπει να εχεις και την τεχνικη για να το κανεις.
Επισης βοηθαει στο να πας σε ενα προβαδικο με τα φιλαρακια σου και να παιξετε 30 κομματια σε 2 ωρες,χωρις να εχετε ξανακανει προβα,αντι να κατσετε 2 μηνες για να τα βγαλετε.
Εχει πολυ πλακα να βλεπεις κατι βιολιστες ή πιανιστες κλασσικης μουσικης να διαβαζουν παρτες σε ταχυτητες μαλμστιν στην τηλεοραση!Το κακο ειναι οτι οι κιθαριστες σνομπαρουμε τη θεωρια και την παρτιτουρα,γι αυτο και ειμαστε σε πολυ χαμηλοτερο μουσικο επιπεδο απο τους αλλους μουσικους.Ενας μαεστρος πριν λιγο καιρο μου ειπε την εξης ατακα:
"Οταν βαλεις μπροστα απο εναν πιανιστα μια παρτιτουρα,ξεκιναει να παιζει.Οταν βαλεις μπροστα απο εναν κιθαριστα μια παρτιτουρα,σταματαει να παιζει!"
Δεν ειναι τυχαιο οτι στη τζαζ ή στην κλασσικη μουσικη,οι σαξοφωνιστες ή οι πιανιστες ειναι ετη φωτος μπροστα απο τους κιθαριστες,τοσο σε αυτοσχεδιαστικο,οσο και σε εκτελεστικο ή θεωρητικο επιπεδο.
ΠΡΟΣΟΧΗ!Κινδυνευουμε σε λιγα χρονια να θεωρουμαστε οι δευτεροι καλυτεροι φιλοι του μουσικου μετα τους ντραμερς!!!
Σιγουρα,δε χρειαζεται να εισαι γκουρου για να γραφεις τραγουδια με μια κιθαρα.Ομως καποια πραγματα που κανουν καποιοι μουσικοι υψηλου επιπεδου,καποιοι αλλοι τα αγνοουν παντελως.Αντιθετα,ενας μουσικος υψηλου επιπεδου καταννοει πληρως αυτα που κανει ενας απλος οργανοπαιχτης.
Μαθετε θεωρια και reading,ποτε δεν κανει κακο!!!Οι μαεστροι (οχι αυτοι που αποκαλουνται "μαεστροι" στα σκυλλαδικα) διαβαζουν δεκα και δεκαπεντε παρτιτουρες ταυτοχρονα,εμεις σε 1 θα κολλησουμε???