Μουσικός αναλφαβητισμός...Βοήθεια!

Καλησπέρα σε όλους.

Μετά από απουσία 3 ημερών από το forum, αναγκάστηκα να διαβάσω σχεδόν 15 σελίδες, γιά να δω που έχει φτάσει το θέμα.

Λοιπόν γιά να πώ μιά τελευταία γνώμη, που θα την στηρίξω στη δική μου εμπειρία, έχοντας την ιδιότητα του επαγγελματία μουσικού, και δασκάλου, όχι πως η γνώμη μου μετρά περισσότερο από κάποιων άλλων.

Θα συμφωνήσω στα περισσότερα, με τις γνώμες των lamprosgg, JIMMYPAP και πολλών άλλων, όπως θα διαφωνήσω με τις γνώμες των περισσοτέρων.

Ολοι συμφωνούμε πως η μουσική είναι τέχνη του ήχου, με 1ο και καλύτερο εργαλείο το αυτί. Ολα τα υπόλοιπα, κιθάρες, μαγνήτες, πιάνα, σαξόφωνα, έπονται.

'Οπως και όλοι συμφωνούμε πως ο λόγος είναι κι αυτός τέχνη, που εκφράζεται με την ομιλία και ακοή, έχοντας 1ο και καλύτερο εργαλείο το αυτί και το στόμα, (και με κάποιες εξαιρέσεις, και τις κινήσεις).

Γιά καλή μας τύχη, μαθαίνουμε τον λόγο "από κούνια", και έχοντας την τύχη να μεγαλώνουμε και να ζούμε σε μία κάπως ανεπτυγμένη χώρα, χωρίς να το καταλάβουμε, έχουμε μάθει και να διαβάζουμε και να γράφουμε.

Φανταστείτε τώρα, πόσοι από εσάς, θα είχαν γράψει και απαντήσει σε αυτό το forum, αν δεν ήξεραν αυτό το απλό και ευνόητο, που λέγεται "γραφή και ανάγνωση".

Και δεν θα αμφέβαλε κανείς ίσως, γιά τη ρητορική σας ικανότητα, όπου πραγματικά μπορεί να υπήρχε περίσσιο ταλέντο, και κάθε σας ομιλία, θα μαγνήτιζε τα πλήθη......

Καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ.

Πάμε τώρα πίσω στη μουσική.

Φανταστείτε, όλη αυτή τη μουσική που γράφτηκε πρίν από 100, 200, 300 χρόνια......, (ή μήπως δεν θα μπορούσατε να τη φανταστείτε καν),  εαν δεν είχε καταγραφεί, αλλά θα περνούσε από γενιά σε γενιά, μέσα από την ακουστική μνήμη καί μόνο. Πόσα σπουδαία έργα θα είχαν ξεχαστεί, και άλλα πόσα θα είχαν φτάσει αλλιωμένα στις μέρες μας, (με τη μέθοδο του "σπασμένου τηλεφώνου"), ενώ άλλα θα είχαν διά παντός χαθεί, λόγω έλειψης "μνήμης".

Εδώ έρχεται να συμπληρώσει το κενό, ο γραπτός μουσικός λόγος, με τις όποιες ατέλειές του, όπου σαν ζωντανή γλώσσα που είναι (η μουσική), θ' αλλάζει  και θα προσαρμόζεται στη εκάστοτε εποχή και την τεχνολογία της. Αυτά όσον αφορά την μουσική σημειογραφία, και γραφή και ανάγνωση παρτιτούρας.

Τώρα να γυρίσω στη μουσική θεωρία.

Η θεωρία εξυπηρετεί την επικοινωνία ανάμεσα στούς μουσικούς, όπως και την ανάλυση αυτών, που ακούμε, παίζουμε, ή συνθέτουμε.

Αλοίμονο σε αυτούς που παίζουν ή συνθέτουν, αυτά που υπαγορεύει η θεωρία, και μόνο. Οχι, η θεωρία απλώς έρχεται αργότερα, να "εξηγήσει" το σύστημα που χρησιμοποιούμε, και να δημιουργήσει κοινά θεμέλια, σε αυτό που λέμε, Μουσικός Λόγος.

Πως θα σας φαινόταν, να δίνω κάποια διάλεξη, και στις σημειώσεις που θα έδινα στους ακροατές μου, το κείμενο με τον τίτλο της διάλεξης, ήταν: "Η ιπαρξιακαίς ανησιχείες του νεοέλινα τον 21ο εόνα".

Αμέσως θα καταλαβαίνατε πως κάτι δεν πάει καλά. Δεν κατέχω τον κώδικα, άρα η γραπτή μας τουλάχιστον επικοινωνία θα πάσχει.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα με τη δυτική μουσική θεωρία. Το μαθαίνεις, και δεν ασχολείσαι πιά μαζί του. (αναφέρω δυτική, γιατί στις μέρες μας, αυτό είναι το επικρατέστερο σύστημα, σε όλο σχεδόν τον κόσμο. Ακόμα και στην Ινδία, που έχω παίξει και συνεργαστεί με κάποιους "απίστευτους" μουσικούς, γνωρίζουν λίγο, τη δυτική θεωρία, γραφή και ανάγνωση).

Καταλήγω λέγοντας, πως είναι πρώτα εσωτερική ανάγκη, και αν κρίνω από εμένα, μιά συνεχής "περιέργεια", που με έκαναν να μάθω τη θεωρία της μουσικής , και όχι μόνο, και με έχει βοηθήσει αφάνταστα όλα αυτά τα χρόνια, να γίνω καλύτερος "αυτοδίδακτος" μουσικός - αν καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ.

Πιστέψτε με, καμμία γνώση, δεν στέρησε το ταλέντο από αυτούς που το έχουν.

Φιλικά 

makam

 
matawan είπε:
Το μόνο αρνητικό που μπορώ να εντοπίσω εγώ σε σχέση με την συστηματική- "ακαδημαϊκή" σπουδή της μουσικής, είναι ότι εμφυσά στους θιασώτες της την ψευδαίσθηση ότι η τέχνη αυτή είναι χωράφι τους.Και οι υπόλοιποι,μη-σπουδαγμένοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι απλά καταπατητές του.
Ακριβώς

 
Διαβαζω πολυ καιρο το φορουμ και αυτο ειναι ενα απο τα πιο ουσιωδη thread. Δεν εχω να γραψω καμια αποψη μου γιατι δεν ειμαι μουσικος. Αλλα ειναι ωραιο το να εκφραζονται ολες οι αποψεις και οι αντιπαραθεσεις κλπ κλπ κλπ κλπ κλπ

Περιμενα εναγωνιως την απαντηση του kostas79 σε ενα post που ρωτουσε πως θα εξασκηθει και στα  2 χερια, αλλα αυτη η απαντηση δεν ηρθε ποτε. Αυτη ηταν η μονη μου απογοητευση και ελπιζω ο φιλος κωστας79 να ειναι πιο προσεκτικος στο μελλον

 
Γεια σας παιδια, παρακολουθησα τη συζητηση απο την αρχη (ουφ) πολυ ενδιαφερον topic , απλα θα θελα να αναφερω σαν παραδειγμα κι εγω τον Χατζιδακι ο οποιος δεν ειχε τις ακαδημαικες γνωσεις εξαρχης και ηταν ο φανατικοτερος υποστηρικτης του "γκρεμιστε τα ωδεια και φτιαξτε καφωδεια" και ενος γνωστου αποφοιτησαντα απο Berklee με πτυχιο απο BB King κλπ. Ο Χατζηδακις καταφερε να γραψει ιστορια ενω ο γνωστος που βαζει ταλκ στην ταστιερα για να μην παθει εγκαυμα, τον τρωει η μαρμαγκα. Οι ιστοριες ειναι ατελειωτες...

Δε μ' αρεσει να απαξιωνω ευκολα θεσμους και ιδρυματα απλα θελω να πω οτι τα χρονια που πηγαινα στο ωδειο ηταν απο τα πιο βαρετα που περασα, γιατι δεν ηθελα να αναπαραγω τις ιδιες αμουσες ασκησεις που μου εκαιγαν το μυαλο και τα χερια, απλα ηθελα να παιζω μουσικη. Οταν μεγαλωσα συνειδητοποιησα οτι αφενος τα περισσοτερα που μαθαινα εκει μεσα ηταν τεχνικα εργαλεια και οχι μουσικη και αφετερου μου εκαναν ζημια στο αισθητηριο μου αφου μου εδιναν την εντυπωση πως πχ το λα- δεν κολλαει με το σι-b7 κτλ.

Επισης με εκνευριζει αφανταστα ο νεοελληνικος σνομπισμος των δυο πλευρων , ωδειακων και αυτοδιδακτων που φτανει μεχρι το ρατσισμο του στυλ ειναι καλυτερος αυτος γιατι κοπιασε, ο αλλος γιατι εχει feeling , τα πραγματα μετριουνται με τα εργα και οχι με πτυχια.

ΒΤW, το τοπικ μου θυμησε αντιστοιχες συζητησεις σχετικα με το αν γραφω σε reason οι παραγωγες μου ειναι χαλια καλυτερα να αγορασω αναλογικα που δεν εχουν midi γιατι ετσι εγραφε και ο JMJ για να γινω καλυτερος παραγωγος κτλ..

Το προβλημα δεν ειναι αν θα πρεπει να μαθει κανεις ντε και καλα να παιζει παπαδες ουτε να αναλυει prima vista συμφωνικες η να παιζει session στην Παπαρι-ζου αλλα να ανακαλυψει που εχει πραγματικα ταλεντο και να αφιερωθει σ' αυτο. Και πιστεψτε με ειναι εξαιρετικα δυσκολο για καποιον που εχει φαει τη μιση του ζωη προσπαθωντας να πετυχει σε κατι στο οποιο ειναι αταλαντος, να ανακαλυψει ξαφνικα οτι εχει χαρισμα σε κατι διαφορετικο.

 
+12348768 ;)

στο κατω κατω της γραφης το ΜΟΝΟ που μετραει ειναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ εχεις δεν εχεις "χαρτια" ;)

πολυ σωστο αυτο που γραφεις για τον Χατζιδακη ;) αλλα παρολο που περιφρονουσε τους "ωδειακους" ;D θεσμους στην Ελλαδα ο ιδιος ΕΙΧΕ σπουδασει μουσικη (ειχε κανει ανώτερα θεωρητικά με δάσκαλο τον μεγαλο Μενέλαο Παλλάντιο για αρκετα χρονια)

συνηθως παντως δουλευε χωρις παρτιτουρες εκτος βεβαια απο τις περιπτωσεις συμφωνικων εργων (οπου βεβαια ΑΛΛΟΙ του τις εγραφαν γιατι αυτος...βαριοτανε... :) :) :))

γενικα ομως η αποψη που επικρατει για αυτον (δηλ. οτι ηταν "ασχετος" απο μουσικη θεωρια) ειναι λανθασμενη. 

 
Superfunk είπε:
+12348768 ;)

στο κατω κατω της γραφης το ΜΟΝΟ που μετραει ειναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ εχεις δεν εχεις "χαρτια" ;)

πολυ σωστο αυτο που γραφεις για τον Χατζιδακη ;) αλλα παρολο που περιφρονουσε τους "ωδειακους" ;D θεσμους στην Ελλαδα ο ιδιος ΕΙΧΕ σπουδασει μουσικη (ειχε κανει ανώτερα θεωρητικά με δάσκαλο τον μεγαλο Μενέλαο Παλλάντιο για αρκετα χρονια)

συνηθως παντως δουλευε χωρις παρτιτουρες εκτος βεβαια απο τις περιπτωσεις συμφωνικων εργων (οπου βεβαια ΑΛΛΟΙ του τις εγραφαν γιατι αυτος...βαριοτανε... :) :) :))

γενικα ομως η αποψη που επικρατει για αυτον (δηλ. οτι ηταν "ασχετος" απο μουσικη θεωρια) ειναι λανθασμενη. 
Μια μικρη λεπτομερεια ομως φιλε μου ειναι οτι δε συνεχισε τις σπουδες του με τον Παλλαντιο. Αυτα που ειχε μαθει του εφταναν και με το παραπανω ;)

 
Θα αναφερω την προσωπικη μου εμπειρια καθαρα και μονο σαν παρατηρηση (ισως και σαν προσωπικο παραπονο) και οχι ως επιχειρημα υπερ της μιας η της αλλης αποψης: εκανα 8 χρονια κλασσικο πιανο.....Παρτιτουρες bach, σονατινες  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D και ολα τα συναφη....Ε λοιπον οσες φορες καθησα μπροστα στο πιανο μου να παιξω κατι μονος μου....δεν σταυρωσα ουτε νοτα.......Που ειναι η παρτιτουρα μου????????????Τελικα, στην κιθαρα, που ειμαι εντελως αυτοδιδακτος και που ουδεποτε ασχοληθηκα με θεωριες, νοτες κ.λ.π (αν και εχω αντιληψη του τι συμβαινει) ειμαι σαφως δημιουργικοτερος (εξυπακουεται οχι με απολυτα κριτηρια......).

 
Χωρίς να έχω διαβάσει όλα τα πόστ, γιατι δεν μπορώ, δεν εχω την ψυχική διάθεση αυτές της μέρες να διαβάζω, γιατι είμαι με ενα σχεδόν μόνιμο κρυολόγημα , και εχω νευρα και επειδή είδα οτι ενδιαφέρεσαι να διαβάσεις μουσική

Θα σου πω πρώτων να μην αισθάνεσαι μειονεκτικά, γιατι ο μουσικος αναλφαβητισμός όπως τον αισθάνεσαι δεν έχει την σημασία που του δίνεις για εσένα.

Απλά θα είναι καλό να ονομάζεις αυτό που κάνεις, και να μπορείς να διαβάζεις σε ενα ικανοποιητικό επίπεδο σημειολογικά.

Ενας που δεν ξέρει γράμματα δεν σημαίνει οτι δεν μπορεί να μιλήσει και να συζητήσει , απλά δεν μπορεί να διαβασει και να γράψει, το ίδιο είναι και στην μουσική,

Τώρα αν τον βάλεις να πει μια μαντινάδα που εχει ακούσει, θα την πεί , αν όμως του δώσεις μια μαντινάδα να διαβάσει, δεν θα μπορεί γιατι δεν θα ξέρει γράμματα.

Αυτο τωρα είναι τι ανάγκες εχει ο καθένας,

Θα πάρεις το βιβλίο " Η Κλασσική Θεωρία της Μουσικής" του Γιώργου Διαμάντη

Θα πάρεις επίσης το " Η Θεωρία της Μουσικής" Αναδρομη και εξελιξη, της Ευγενίας Βατίδου...εε..ε Βικάτου- Κοντογλη, εκδόσεις Φιλιπ Νακας και Παπαζήση αντίστοιχα.

Θα κάνεις αυτό που θέλεις φτηνά και ωραία.

Αυτά είπε ο Ανθωπος με την Μοναδική του Λάμψη, η φωνή του είναι πολύ αγνή για να ακουστεί!!!

*η αναφορα στα βιβλία δεν εχει σκοπό διαφήμισης, ουτε τους ξέρω ούτε συμφέροντα εχω απο τους οίκους τους, βασικά γραμμένους τους εχω, και τον Διαμάντη, τον έσπαγα και στο ξύλο αμαλαχει που νομιζει οτι ξέρει ο άσχετος lol και απλά έχω αυτά τα βιβλία σπίτι και τα έχω μελετήσει και μου άρεσαν., τα πήρα για την αδελφή μου.

 
fenderiarhs είπε:
Θα αναφερω την προσωπικη μου εμπειρια καθαρα και μονο σαν παρατηρηση (ισως και σαν προσωπικο παραπονο) και οχι ως επιχειρημα υπερ της μιας η της αλλης αποψης: εκανα 8 χρονια κλασσικο πιανο.....Παρτιτουρες bach, σονατινες  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D και ολα τα συναφη....Ε λοιπον οσες φορες καθησα μπροστα στο πιανο μου να παιξω κατι μονος μου....δεν σταυρωσα ουτε νοτα.......Που ειναι η παρτιτουρα μου????????????Τελικα, στην κιθαρα, που ειμαι εντελως αυτοδιδακτος και που ουδεποτε ασχοληθηκα με θεωριες, νοτες κ.λ.π (αν και εχω αντιληψη του τι συμβαινει) ειμαι σαφως δημιουργικοτερος (εξυπακουεται οχι με απολυτα κριτηρια......).
εδω δεν φταις εσυ ουτε το ωδειο(σαν θεσμος δλδς) αλλα ο τροπος με τον οποιο διδασκετε η μουσικη στο Ελλαδισταν!

τι πιο φοβερη ατακα για τον τροπο που διδασκετε η μουσικη στην ελλαδα μου την ειπε ο καθηγητης μου της αρμονιας κ τα λεει ολα!

"Στην Ελλαδα βγαζουν μουσκους για τον 18 αιωνα"

 
bluezlick είπε:
τι πιο φοβερη ατακα για τον τροπο που διδασκετε η μουσικη στην ελλαδα μου την ειπε ο καθηγητης μου της αρμονιας κ τα λεει ολα!"Στην Ελλαδα βγαζουν μουσκους για τον 18 αιωνα"
+1000000

 
matawan είπε:
Αν ξέρεις γράμματα, μπορείς  να γράψεις λέξεις. Όμως κι αν δεν ξέρεις, πάλι μπορείς να μιλήσεις και να πεις πανέμορφα πράγματα. Χωρίς να έχεις ιδέα απο γραφή κι ανάγνωση. Το ίδιο και με τη μουσική.
δεν μπορεις να διαβασεις ομως!ουτε καν εφημεριδα ;D
 
δεν μπορεις να διαβασεις ομως!ουτε καν εφημεριδα ;D

και, μεταξύ μας τώρα, αυτό το θεωρείς κακό? :P

 
δεν μπορεις να διαβασεις ομως!ουτε καν εφημεριδα ;D

και, μεταξύ μας τώρα, αυτό το θεωρείς κακό? :P

το να μη μπορεις να διαβασεις ναι.το τι θα διαβασεις ειναι προσωπικο σου θεμα ;)

 
Μεγάλες κουβέντες λέγονται  :P

Θα πω κι εγώ μια:

Μελετώντας (γενικώς), αφενός μαθαίνεις αφετέρου μαθαίνεις να μαθαίνεις και εν τέλει διευρύνονται οι ορίζοντές σου. Σε αυτή την παρατήρηση (ή υπόθεση) βασίζονται πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα. Για παράδειγμα στην ανώτατη εκαπαίδευση, σε προπτυχιακό επίπεδο, τα περισσότερα πράγματα που μαθαίνει κανείς δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να τα χρειαστεί στο κανονικό "πεδίο της μάχης". Όμως, η θεωρία λέει ότι ακόμη κι αν γίνεις πειραματικός φυσικός που ασχολείται με με το μάτι της γαρίδας, κάπου στον τρόπο με τον οποίο σκέφτεσαι, έχει συνεισφέρει κι εκείνη η βαρετή απόδειξη εκείνου του προφανούς θεωρήματος από το πρώτο έτος.

Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό ισχύει και ότι είναι και επιθυμητό.

Η μουσική όμως (τουλάχιστον όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι), είναι διαφορετική υπόθεση ... Στη μουσική οφείλεις -σε οποιοδήποτε επίπεδο- να κινηθείς και λίγο πέρα από την πεπατημένη. Οφείλεις (αν γνωρίζεις), η γνώση σου να σε διευκολύνει χωρις όμως να σε καθοδηγεί. Η ένσταση (κατά της εντατικης μουσικής παιδείας) αυτών που λένε ότι δεν χρειάζεται, εστιάζει σε αυτούς τους δύο κινδύνους (τους οποίους προσωπικά έχω διαφύγει :P)

Προσωπικά, δεν ξέρω αν η ένσταση αυτή στέκει. Το σίγουρο είναι ότι η μουσική εκπαίδευση δεν πρέπει να έχει μόνο το χαρακτήρα της προσφοράς πληροφορίας και της  τεχνικής (εκτελεστικής) εξέλιξης.

Είπα κι εγώ τώρα..... :)

 
Ειναι και περίοδοι της ζωής και οι ανάγκες που καθορίζουν τον τρόπο μελέτης για έναν μουσικό.

Π.χ. προσωπικά, εχω παρατήσει την θεωρία χρόνια τώρα και δεν θυμάμαι πολλά πράγματα που ήξερα μικρότερος, γιατι δεν προλαβαίνω , εχω άλλες υποχρεώσεις και ενδιαφέροντα, οποτε π.χ. ειμαι πιο πρακτικός πιά, επειδή η μόνη μου ενασχόληση με την μουσική είναι να παίζω σε μπάντα πια, οπότε εξασκούμαι χωρίς να χρειάζεται να διαβάζω, εξ αλλου απο μικρός οτι ακουγα μπορούσα να το κατανοήσω, καταλάβαινα την αρμονία και μπορούσα να το αναπαράγω. Η θεωρία με βοήθησε στο να διαβάζω αλλα και να ξέρω την αρμονία, την έννοια της κλιμακας, και γενικά ολοι ξέρετε οτι γνωριζοντας την λογική της θεωρίας μπορείς να δουλέψεις και το στύλ που σου αρέσει σε επίπεδο συνθεσης, η συνθεση έχει κανόνες, και απο το να παιδευται κάποιος να ταιριάξει αυτά που θέλει να φτιαξει πειραματιζόμενος με το αυτί του, για να ακούγονται σωστά, εχει έτοιμες λύσεις για το τι είναι σωστό.

Παντως εγώ δεν ξεχώρησα ποτέ μουσικό ή δεν πιστευω οτι πρέπει να υπάρχει διάκριση μεταξύ αυτών που ξέρουν θεωρία η δεν ξέρουν θεωρία. Απο την στιγμή που παίρνουν το όργανο και το κάνουν και κελαηδάει, είναι ρυθμικά και αξιακά σωστοί, εκφραστικοί κ.λ.π. το αποτέλεσμα μετράει.

αν βεβαια δεν ξέρει καποιος να διαβάζει , ε, μην παει να παίξει σε καμεράτα, με φαγκόττο , τσέμπαλο, και μικρή ορχήστρα εγχόρδων , γιατι θα εχει πλακά. lol

Αλλα και να ξέρεις να διαβάζεις, οταν παιζεις με άλλους, θελει πρόβες πάλι, το ένα φέρνει τό άλλο. την πρακτική ασκηση δεν την γλυτώνεις ποτέ αγνωστε φίλε μου,

Αντε ,πάω να τσικνήσω, αντε μην φύγει κανα τρίτον απο το παράθυρο γιατι στην τρίτη δεκαετία της ζωής μου και κάτι , βαρέθηκα να παίζω , καλύτερα να κααααάθομαι και να ακούω

lol Ψυχ!!!

 
harilatron είπε:
Μεγάλες κουβέντες λέγονται  :P

Θα πω κι εγώ μια:

Μελετώντας (γενικώς), αφενός μαθαίνεις αφετέρου μαθαίνεις να μαθαίνεις και εν τέλει διευρύνονται οι ορίζοντές σου. Σε αυτή την παρατήρηση (ή υπόθεση) βασίζονται πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα. Για παράδειγμα στην ανώτατη εκαπαίδευση, σε προπτυχιακό επίπεδο, τα περισσότερα πράγματα που μαθαίνει κανείς δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να τα χρειαστεί στο κανονικό "πεδίο της μάχης". Όμως, η θεωρία λέει ότι ακόμη κι αν γίνεις πειραματικός φυσικός που ασχολείται με με το μάτι της γαρίδας, κάπου στον τρόπο με τον οποίο σκέφτεσαι, έχει συνεισφέρει κι εκείνη η βαρετή απόδειξη εκείνου του προφανούς θεωρήματος από το πρώτο έτος.
Συμφωνώ με την διαφοροποίηση που κάνεις μεταξύ μουσικής και γνώσεων επιστήμης, αλλά με το ανωτέρο διαφωνώ... πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετά από το προπτυχιακό επίπεδο που θα χρειαστούν αργότερα, πολλά από αυτά σαν θεμέλιοι λίθοι για πιο προχωρημένες γνώσεις και μερικά ίσως και στο "πεδίο της μάχης". Kαι το λέω αυτό σαν πειραματικός βιολόγος που... πράγματι έχει ασχοληθεί με το μάτι της γαρίδας!! (κοίτα σύμπτωση!!!! ;D ) Αλλά και πάλι συμφωνώ 110% με αυτό που έβαλα σε bold.

 
bloody_sunday είπε:
...

πιστεύω ότι υπάρχουν αρκετά από το προπτυχιακό επίπεδο που θα χρειαστούν αργότερα, πολλά από αυτά σαν θεμέλιοι λίθοι για πιο προχωρημένες γνώσεις και μερικά ίσως και στο "πεδίο της μάχης".

...
Ε, ναι... μερικά ίσως. Το ίδιο λέμε.  Κι αν σκεφτείς το ακριβές παράδειγμα παραπάνω... ακόμα λιγότερα. Τέλος πάντων... "το ζουμί" είναι ότι η διαμόρφωση τρόπου σκέψης είναι επιθυμητή στις επιστήμες αλλά όχι στις τέχνες. Αυτό ήθελα να πω.  :)

 
Ε, ναι... μερικά ίσως. Το ίδιο λέμε.  Κι αν σκεφτείς το ακριβές παράδειγμα παραπάνω... ακόμα λιγότερα. Τέλος πάντων... "το ζουμί" είναι ότι η διαμόρφωση τρόπου σκέψης είναι επιθυμητή στις επιστήμες αλλά όχι στις τέχνες. Αυτό ήθελα να πω.  :)

Πολύ σωστά τα παραπάνω. Η γνώση είναι απαραίτητη για να σου ανοίγει δρόμους, να κατανοείς τα υπάρχοντα και να μη χαίρεσαι ανακαλύπτοντας πάλι τον τροχό. Πάντως δεν πολυδιαφέρει η μουσική από τις επιστήμες. Η έρευνα έχει κάτι από τέχνη!

 
bloody_sunday είπε:
Kαι το λέω αυτό σαν πειραματικός βιολόγος που... πράγματι έχει  ασχοληθεί με το μάτι της γαρίδας!! 
Ti ιδιαιτερο εχει το ματι της γαριδας και εχεις ασχοληθει μαζι του?

???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???   ???

Καλα κανουμε και θεωρουμε τους βιολογους χαζους εδω στο Φυσικο

χαχαχαχαχα

ΛΟΛ   :P :P :P

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top