Μουσικά χρήσιμος ήχος

bloody_sunday είπε:
Καλά, πού την είδες την "στείρα αντιπαράθεση"??!?!?!?  ???

το θέμα είναι καθαρά "ομιλείτε ελληνικά" με τη Λιάνα Κανέλλη.
Αυτή είναι η αντιπαράθεση :)

Eγώ ισχυρίζομαι οτι ο μουσικά-χρήσιμος-ήχος αποτελεί ορολογία, επειδή τον έχω συναντήσει σε σχετικά βιβλία και δε θα διαφωνούσα ποτέ με τον ορισμό οτι χρήσιμο είναι κάτι που έχει χρήση, όπως δε θα διαφωνούσα ποτε οτι ψυγείο είναι κάτι που έχει ψύξη ;D

H τεκμηρίωσή μου περιλαμβάνει τον ορισμό του μουσικού ήχου (που το βρήκες άσχετο με το θέμα), για να εξηγήσω οτι ακόμα και η συνήχηση 2 ή περισσότερων μουσικών ήχων μπορεί να δημιουργήσει μη μουσικό ήχο (εξαιτίας της ενδοδιαμόρφωσης). Όπως ανέφερα επίσης, το τι είναι "αποδεκτό" είναι κάτι που μεταβάλλεται και όπως σωστά ανέφερε και ο schreivox , παλιότερα πολλά διάφωνα διαστήματα θεωρούνταν μη μουσικά.

Στο "Α musical Distortion Primer" που είναι το 1ο κείμενο που διάβασα για τα εφέ, η πρώτη πρόταση είναι : This is an introduction to the basic means of distorting a signal in a musically useful way.




http://www.geofex.com/effxfaq/distn101.htm

Γι αυτό, και επειδή έκτοτε έχω συναντήσει τον όρο άπειρες φορές, μου φάνηκε πολύ waste of time να συζητήσουμε σε μορφή διαφωνίας, πολλώ μάλλον δε εφοσον τον όρο δεν τον έβγαλα εγώ ούτε εξέθεσα πουθενά την προσωπική μου άποψη για το τι είναι χρήσιμο.

@οdis : ναι, σύμφωνα με αυτούς τους ορισμούς, τα κρουστά δεν παράγουν μουσικο ήχο. Αλλά δεν πρέπει να υπάρχουν παρεξηγήσεις : η ανάλυση αφορά μουσικά όργανα που παράγουν νοτες και παίζουν μελωδίες.

Από εκεί και πέρα, κι εγώ διαφωνώ με 1.000.000 ορισμούς στην τέχνη, αλλά και αδιαφορώ για "πρέπει" και "δεν πρέπει" στη μουσική και στην επιλογή ήχων. Και αυτή είναι η γνώμη μου για το "μουσικά χρήσιμο" και τη γράφω για πρώτη φορά στο νήμα. Τα υπόλοιπα δεν είναι η γνωμη μου, αλλά η προσπάθεια να πείσω οτι ο όρος είναι δόκιμος και τον εμπιστεύομαι μέχρι την τελευταία του σταγόνα.

 
ndnikola είπε:
Προσωπικά δεν άκουσα καμία νότα από τις πορδές* - απορώ πως υπερασπίζεσαι την τροπή της συζήτησης με βάση αυτό το παράδειγμα!
Ορίστε, κουρδισμένες... πορδές  ;D  ;D  ;D


 
Waterfall-K είπε:
...........

Hadgi.......βγαλε τα γαβγισματα απο το κομματι.....ακου το.......τι παρατηρεις?......ενα blues κομματι..........τωρα.......βαλε τα γαβγισματα πισω.......και αφαιρεσε το υπολοιπο κομματι........τι παρατηρεις?............................................................................................

Ακριβως!!! Ενα σκυλι που γαβγιζει! 8)
Ευχαριστώ για την ανάλυση,σαν να είμαι πεντάχρονο. :P 8).

Στο θέμα μας, τώρα, δε νομίζω να ισχυρίστηκα τίποτα παραπάνω από το ότι το γάβγισμα, στην προκειμένη, είναι ένα απαραίτητο συστατικό του κομματιού.

Ούτε η βασική μελωδία είναι ούτε το κομμάτι δε θα μπορούσε να σταθεί χωρίς αυτό (απλά θα ήταν ένα συνηθισμένο blues,κατά την ταπεινή μου άποψη).

Ωστόσο, σύμφωνα με τη μουσική μου αισθητική, το γάβγισμα θα μπορούσε κάλλιστα να αντικαταστήσει τον ήχο της φυσαρμόνικας, χωρίς να αλλοιωθεί το "πείραμα" των P.F.

 
Τα ιδια λεω Hadgi....

Οι "μη μουσικα χρησιμοι" ηχοι μπορουν να βρουν τη θεση τους μεσα σε ενα μουσικο κομματι, αλλα απο μονοι τους ειναι α-κα-τα-λλη-λοι για Σοβαρη Μουσικη συνθεση/εκτελεση, εστω κι αν "πατανε" πανω στις νοτες!

(εκτος κι αν θεωρεις "μουσικο" και "σοβαρο" να ακουσεις ενα εργο του J.S. Bach που ειναι γραμμενο για εκ. οργανο, παιγμενο απο sampler με ηχο...φωνη παπιας! ;D Το εργο θα ειναι παιγμενο στην εντελεια, μονο που απο αριστουργημα θα ακουγεται τερατουργημα)

Οι "μη μουσικα χρησιμοι" ηχοι λοιπον βρισκουν θεση σε ολα τα ειδη μουσικης σαν εξτρα συστατικο, οχι σαν κυριο συστατικο, λογω (και) της χροιας τους.

Γι αυτο και ξαναλεω (3τη, 4ρτη φορα?...) οτι ολοι οι ηχοι ΔΕΝ κανουν για μουσικη.

Ε, πιο απλα δεν μπορω να το πω 8)

 
Waterfall-K είπε:
εκτος κι αν θεωρεις "μουσικο" και "σοβαρο" να ακουσεις ενα εργο του J.S. Bach που ειναι γραμμενο για εκ. οργανο, παιγμενο απο sampler με ηχο...φωνη παπιας! ;D Το εργο θα ειναι παιγμενο στην εντελεια, μονο που απο αριστουργημα θα ακουγεται τερατουργημα)
Μα η χρήση ενός μη συμβατικού ήχου δε θα χρησιμοποιηθεί για την αναπαραγωγή κλασικών έργων, αλλά καινούργιων μοτίβων στα πλαίσια του καλαίσθητου και του πειραματισμού.

 
Μα η χρήση ενός μη συμβατικού ήχου δε θα χρησιμοποιηθεί για την αναπαραγωγή κλασικών έργων, αλλά καινούργιων μοτίβων στα πλαίσια του καλαίσθητου και του πειραματισμού.
Γιατι οχι? Αν σκεφτοταν ετσι η Wendy Carlos, δεν θα ειχε κυκλοφορησει ποτε το Κλασσικο "Switched-On Bach", παιγμενο εξ ολοκληρου με τον (τοτε) μη-συμβατικο Moog ηχο.

Οι μη συμβατικοι ηχοι ενιοτε ειναι υπεροχοι...

Αυτα τα "πλαίσια του καλαίσθητου και του πειραματισμού" τι ακριβως ειναι?

 
Waterfall-K είπε:
Αυτα τα "πλαίσια του καλαίσθητου και του πειραματισμού" τι ακριβως ειναι?
Το να μην παίξεις Bach με γαβγίσματα.Τότε δε θα είναι πειραματισμός, αλλά κιτς και γελοιότητα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top