Μουσικά διαστήματα

βοηθάει κάπου εδώ?
Στο "σε ποιες κλιμακες βρίσκονται οι νότες x, y;"

Πιστεύω ναι, είναι στην ουσία το δεύτερο βήμα, που κοιτάμε "σε ποιους οπλισμούς" συναντούμε τις x, y. Οι οπλισμοί πάνε με τον κύκλο τον πεμπτών. Ένα σολ# δε θα το βρούμε στην πλευρά των υφέσεων (ματζόρε φα, σιβ, μιβ, λαβ, ρεβ, σολβ, ντοβ) αλλά στην άλλη "πλευρά", ματζόρε λα, μι, σι, φα#, ντο#)

 
Έχει ακούσει κανένας ποτέ για τον Κύκλο των 5ων? βοηθάει κάπου εδώ?
Παντου βοηθαει. Κ αν βοηθαει μια να τον μαθεις, βοηθαει 100 να μαθεις να τον διαβαζεις κ να οργανωνεις σχεδον ολη τη θεωρια, ερμηνευοντας τον.

Αλλα αυτος θελει ενα ολοκληρο θρεντ για παρτυ του, θελει εικονιτσες κ καποιον που να το εξηγησει με πιο πατροπαραδοτο τροπο απ'οτι εγω

 
Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...
Διαλεξες ημι πολυπλοκο παραδειγμα, γι'αυτο.

Ουσιαστκα ετσι οπως το εξεταζεις (που μπορουμε να βρουμε το ΡΕ-ΦΑ#?), εγω στα γρηγορα θα εβαζα μονο τις βασικες ματζορε (κ σχετικες μινορε). 

Ετσι οπως το ρωτας μοιαζει πιο πολυ με ερωτηση σε βιβλιο θεωριας, που θελει να σε βαλει να υπολογισεις ολες τις πιθανοτητες.

Ε, αν πρεπει να το κανεις, απλα παρ'το βημα βημα κ καν'το.

Αφου δηλαδη παρεις τις απλες ματζορε κ μινορε, εξετασε την αρμονικη.

Αν μπερδευεσαι καπου στη διαδικασια, πες κατσε να βαλω τη ΡΕ σε καθε μια απο της βαθμιδες να δω τι βγαινει.

ΡΕ 1η:   ----------> κλιμακα   ΡΕ    μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 2η:   ----------> κλιμακα  ΝΤΟ  μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 3η:   ----------> κλιμακα    ΣΙ    μινορε αρμονικη:                εχει ΦΑ#

ΡΕ 4η:   ----------> κλιμακα   ΛΑ   μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

ΡΕ 5η:   ----------> κλιμακα  ΣΟΛ  μινορε αρμονικη:                 εχει ΦΑ#

ΡΕ 6η:   ----------> κλιμακα   ΦΑ#  μινορε αρμονικη:                 εχει ΦΑ#

ΡΕ 7η:   ----------> κλιμακα   ΜΙb  μινορε αρμονικη:            δεν εχει ΦΑ#

 (*η τελευταια κλιμακα, ΜΙb  μινορε αρμονικη εχει τις εξης νοτες:  MIb,   ΦΑ,  ΣΟΛb,   ΛΑb,   ΣΙb,   NTOb  κ ΡΕ.

Η ΣΟΛb που εχει ειναι ο ιδιος ηχος με τη ΦΑ# σε συγκερασμενο συστημα, αλλα επειδη στη θεωρια η ονοματολογια παιζει ρολο, την ονομαζουμε αλλιως. Ειναι δηλαδη εναρμονιοι φθογγοι. Εσυ το εξεταζεις απο τη πλευρα θεωριας, οχι ηχου, οποτε αυτη η κλιμακα δε σου κανει)

Κανε τωρα με την ιδια μεθοδο, ακριβως το ιδιο κ για τις μελωδικες κ θα εχεις ολα τα αποτελεσματα σου

Στην κατιουσα δε σε νοιαζει γιατι τις μινορε τις εχεις βρει ηδη

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα?

Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ?
Ναι, το δείξαμε ήδη αυτό στο παράδειγμα που πιάσαμε. Ρε φα# έχει η λα μελωδική μινόρε στο ανέβασμα. Η λα αρμονική όμως όχι.

Αν πούμε δυο άλλες νότες όμως π.χ. λα ντο, κι οι δύο υπάρχουν και στη λα μελωδική μινόρε, και στη λα αρμονική μινόρε.

Άρα ναι και στα δύο, ανάλογα το διάστημα που εξετάζουμε.

Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής?
Κι εδώ ναι. Λα σι ντο ρε μι φα# σολ# λα σολ φα μι ρε ντο σι λα.

μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο?

Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...
Υπάρχουν ασκήσεις και ασκήσεις. Τις ασκήσεις τις τυπολατρικές δεν τις συμπαθώ. Προσωπικά, μου αρκεί η απάντηση που θα αναφέρει τις ματζόρε και τις σχετικές μινόρε. Τους χειρισμούς και τις εκφάνσεις της μινόρε είτε ως μελωδικής στο ανέβασμα, είτε ως φυσικής στο κατέβασμα, είτε ως αρμονικής στο ανεβοκατέβα τους θεωρώ περιστασιακούς.

 
Κάτι ενδιαφέρον!

Πιο πάνω σε άλλο post μου, παρέθεσα έναν τρόπο που βρήκα σε ένα βιβλίο που σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που συναντάται ένα διάστημα, με βάση τον χαρακτηρισμό του διαστήματος. Παραθέτει 22 κανόνες (αν τους μέτρησα σωστά!) 

Οι τρόποι που προτάθηκαν εδώ από φίλους στηρίζονται πρώτα στην εύρεση των ματζόρε κλιμάκων και στη συνέχεια στην εξέταση των σχετικών και ομώνυμων προς αυτές μινόρε.

Αναρωτήθηκα γιατί να μην υιοθετήσουμε τον δεύτερο τρόπο που μοιάζει ποιο "στρωτός" και να μην ασχοληθούμε καθόλου με τον 1ο τρόπο. Ε λοιπόν ο λόγος είναι, τι γίνεται όταν σου δοθεί ένα διάστημα που ανήκει σε κάποια ελάσσονα αλλά σε καμία ματζόρε? !!!!

Τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε τον τρόπο με τους 22 κανόνες. !

Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!

Την απάντηση στη δίνει ο τρόπος με τους κανόνες που παρέθεσα όπου σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που ανήκει ένα 5ης αυξημένο διάστημα (όπως είναι το ΣΙb-ΦΑ#) ενώ δεν υπάρχουν μείζονες!

Ελπίζω να σας άρεσε το παράδειγμα :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!

Την απάντηση στη δίνει ο τρόπος με τους κανόνες που παρέθεσα όπου σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που ανήκει ένα 5ης αυξημένο διάστημα (όπως είναι το ΣΙb-ΦΑ#) ενώ δεν υπάρχουν μείζονες!

Ελπίζω να σας άρεσε το παράδειγμα :)


Το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι πολύ εύκολο.

Έχεις ΣΙb και ΦΑ#.

Το ΣΙb, είναι ο οπλισμός της ΦΑ μείζονος, στην οποία δεν μπορεί να ανήκει όμως το ΦΑ# (αφού υπάρχει το ΦΑ φυσικό).

Το ΦΑ# είναι ο οπλισμός της ΣΟΛ μείζονος, και το ΣΙb, είναι ελάττωση της τρίτης του, που από μεγάλη τρίτη γίνεται μικρή, άρα το αποτέλεσμα είναι ΣΟΛ ελάσσονα με μεγάλη έβδομη και μεγάλη έκτη, άρα ΣΟΛ μελωδική ελάσσονα.

 
Για παράδειγμα:

Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα

E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε!

Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!!


άρα ΣΟΛ μελωδική ελάσσονα.
ΣΟΛ αρμονική μινόρε?

 
ΣΟΛ αρμονική μινόρε?


ναι και στη σολ αρμονική μινόρε

σολ αρμονική.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ΣΟΛ αρμονική μινόρε?


Σωστότατος.

Έγραψα πριν για έκτη μεγάλη, όμως δεν υπάρχει καθόλου έκτη στους φθόγγους του διαστήματος.

Υπάρχει μόνο η μεγάλη έβδομη (ΦΑ#) και η μικρή τρίτη (ΣΙb) του ΣΟΛ.

Οπότε φυσικά και η αρμονική ελάσσονα είναι μέσα.

 
1) Να σημειώσω ότι το βιβλίο από το οποίο πήρα τους 22 κανόνες που παρέθεσα πιο πάνω, για την εύρεση των σχετικών ελάσσονων που συναντάται ένα διάστημα με βάση το είδος του διαστήματος, αναφέρονται μόνο στην εύρεση των αρμονικών ελάσσονων.

2) Στο παράδειγμα που συζητάμε, να διευκρινήσουμε  ότι το ΣΙb-ΦΑ# συναντάται στην ανιούσα της σολ μελωδικής και όχι στην κατιούσα

3) Λοιπόν, μετά από αυτή τη συζήτηση, εγώ καταλαβαίνω ότι το καλύτερο είναι όταν σου δίνεται ένα οποιοδήποτε διάστημα, να κάτσεις λίγα δευτερόλεπτα να παίξεις την κάθε κλίμακα στο πιάνο και να εντοπίζεις το διάστημα σε ποιες ελάσσονες το συνάντησες. Νομίζω είναι πιο γρήγορο τελικά :)

 
Νομίζω είναι πιο γρήγορο τελικά :)
Ό,τι λειτουργεί για τον καθένα. Πάντως κι εγώ της "μηχανικής" μεθόδου είμαι στην ουσία. Αναζητώ σε ποιες βαθμίδες μπορούν να υπάρξουν τα ζητούμενα διαστήματα για κάθε κλίμακα, και τις βάζω στην άκρη.

Τελικά έχεις αρχίσει μόνος σου θεωρία κιλλμπιλ;

 
Τελικά έχεις αρχίσει μόνος σου θεωρία κιλλμπιλ;


Θεωρία γνωρίζω, πέρα από τα βασικά, κλίμακες, διαστήματα, και συγχορδίες

Αρμονία, αντίστιξη έχω μεσάνυχτα και όχι δεν κατάφερα να ξεκινήσω τελικά

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top