Μουσικά διαστήματα

Μια απορία στα μουσικά διαστήματα.

Το διάστημα ΦΑ-ΣΙ είναι 4ης αυξημένο. Τι διάστημα όμως είναι το ΦΑb-ΣΙ ή το ΦΑ-ΣΙ# ?
Πολύ ωραία ερώτηση!

Θα πω και εγώ την γνώμη μου, πάντα με μια επιφύλαξη γιατί μπορεί να έχω και λάθος.

Νομίζω ότι δεν μπορεί να ισχύσει το Fb ή το Β#, γιατί πριν το Fb είναι η E δηλαδή δεν είναι η Ε# ώστε να ήταν εναρμόνια ώστε να  πρέπει να αποφασίσουμε σύμφωνα με την θεωρία πως θα ήταν σωστό να την ονομάσουμε-E# ή Fb. To ίδιο ισχύει και για την B#, μετά την Β νότα δεν υπάρχει η δίεσή της (μαύρο πλήκτρο) ή η ύφεση της επόμενης νότας , πάμε κατευθείαν σε φυσικό ημιτόνιο που είναι η C.

Και για να το κάνω λίγο πιο ξεκάθαρο, μπορείς να πατήσεις σε ένα πιάνο την νότα Fb ή την B# ;  

Επίσης πέρα από τις νότες που αναφέρθηκε το ερώτημα, νομίζω ότι δεν υπάρχει διάστημα Τετάρτης δις δίεσης διότι δεν εξυπηρετείται κάποια κλίμακα από αυτό το διάστημα, τουλάχιστον εγώ δεν θυμάμαι κάποια.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
δηλαδή δεν είναι η Ε#
Η F#maj έχει E# μεγάλη έβδομη, όμως. Δεν έχει F φυσική. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η F#maj έχει E# μεγάλη έβδομη, όμως. Δεν έχει F φυσική. 
Αυτό που λές είναι σωστό, η F# όμως (Root) υπάρχει σαν φυσική χειροπιαστή νότα πάνω στο όργανο, οπότε μπορούμε να την ορίσουμε, (ενώ η η Fb από πάνω δεν υπάρχει σαν νότα) μετά η εβδόμη της όπως και να έχει θα πρέπει να είναι εφτά νότες πάνω από αυτήν, άρα θα είναι η E, δεν μπορούμε να πούμε ότι η μεγάλη έβδομη της F# είναι η  F,  θα γράψουμε Ε# αλλά θα πατήσουμε F

Και πάλι, νομίζω πως είναι έτσι μπορεί να λέω και χαζομάρες?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κι όμως μέσα σε μία μόνο φράση μπορεί κάποιος να συναντήσει αυτό το διάστημα. Αν παίζουμε από Ab ματζόρε, και παίξουμε από την 5η, 6η δάνειο από τον ελάσσονα ως ποικιλματική διαφυγή, δεύτερη αυξημένη που θα λυθεί στην τρίτη, έχουμε μια φράση eb, fb, b, c. Μια χαρά φράση και ανάλογα την εναρμόνιση και οι αλλοιώσεις. Αν ήταν μι μινόρε ή ντο ματζόρε θα ήταν d#, e, b, c. Πάντα κατα το γούστο μου και την ερμηνεία μου. Αλλά και για την πρώτη περίπτωση, υπάρχει φράση που να δικαιολογεί το διάστημα.

 
Καμία κλίμακα δεν έχει στον οπλισμό ούτε διπλή δίεση.

Για λόγους καθαρά μαθηματικούς όμως, κάποιος θα μπορούσε να πει ότι η Μι# ματζόρε έχει 4 διπλές διέσεις και 3 διέσεις στον οπλισμό. 4 διπλές φα ντο σολ ρε, και 3 διέσεις λα μι σι. Δηλαδή μι# φα## σολ##, λα#, σι#, ντο##, ρε##, μι#.

Εγώ φίλο δεν θα τον ήθελα πάντως.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άρα μήπως τελικώς δεν υπάρχει διάστημα 4ης δις δίεσης (4##)   διότι καμία κλίμακα δεν χρησιμοποιεί αυτό το υποτιθέμενο διάστημα που αναφέρθηκε πιο πάνω;

 
Δεν χρειάζεται αυτό. Μπορούμε να εξετάζουμε διαστήματα και μεταξύ διαφορετικών φωνών. Ένα δις αυξημένο διάστημα όπως αυτό για το οποίο ρώτησε ο κιλλμπιλλ προκύπτει και φυσικά. Πιο πάνω από εκεί, δε νομίζω. (Τρις, τετράκις αυξημένα)

Σαν μαθηματικός συλλογισμός όμως στέκει. Και το άπειρο το χρησιμοποιούν στα μαθηματικά, κι ας είναι άπειρο, άρα εκτός φύσης μας. Και το φα ύφεση σι# μπορεί να γραφτεί, άσχετα αν πατάμε ΜΙ ΝΤΟ στο πιάνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κάτσε να το πάρουμε ένα ένα.

Αυτό που ειπώθηκε παραπάνω είναι  η υποθετική ερώτηση τί 4ης διάστημα είναι το Fb-B , εγώ πιστεύω ότι το Fb δεν μπορείς να το αναφέρεις στην συγκεκριμένη περίπτωση γιατί είναι η τονική και σαν τονική δεν υπάρχει Fb, 

Θα έπρεπε να πεις ή να γράψεις Ε, γιατί έτσι και αλλιώς Μι θα παίξεις στο όργανο,

σωστό ή λάθος;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
(ενώ η η Fb από πάνω δεν υπάρχει σαν νότα)
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και δεν το θεωρώ λάθος.

Σε κάθε περίπτωση έχει να κάνει με το πως αντιλαμβάνεσαι εσύ τη θεωρία.

Σκέψου το αλλιώς, όμως.

Η Σολ ντιμινουίτα έχει διπλή ύφεση στην έβδομη.

Δηλαδή Φα δίεση διπλή ύφεση.

Όταν τη σκέφτεσαι αυτομάτως όμως λες Σολ-Σι ύφεση-Ντο δίεση-Μι.

Δεν λες Ρε ύφεση-Φα δίεση διπλή ύφεση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όχι. Η ερώτηση είναι πολύ στρέιτ. Δεν είναι ανάγκη οι εξεταζόμενοι φθόγγοι να αποτελούν βαθμίδες κάποιας κλίμακας. Και Ντο# - Ντοb μπορεί να ρωτήσει κάποιος τι διάστημα είναι.

 
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου και δεν το θεωρώ λάθος.

Σε κάθε περίπτωση έχει να κάνει με το πως αντιλαμβάνεσαι εσύ τη θεωρία.

Σκέψου το αλλιώς, όμως.

Η Σολ ντιμινουίτα έχει διπλή ύφεση στην έβδομη.

Δηλαδή Φα δίεση διπλή ύφεση.

Όταν τη σκέφτεσαι αυτομάτως όμως λες Σολ-Σι ύφεση-Ντο δίεση-Μι.

Δεν λες Ρε ύφεση-Φα δίεση διπλή ύφεση.
 Η Σολ ντιμινουίτα, ...από την Σολ έως την έβδομή της την Φα έχει δύο φυσικά ημιτόνια μέσα γιαυτό και πολύ σωστά η εβδομη έχει δύο υφέσεις 7bb. Άλλο αυτό και άλλο το το Fb τονική

 
Δεν ανέφερε το περιβάλλον ο Op.

Τι διάστημα είναι ρώτησε.

Μπορεί η τονική να είναι Ντο ή οτιδήποτε άλλο.

 
Άλλο αυτό και άλλο το το Fb τονική
Δεν υπάρχει κάπου τονική. Το διάστημα μεταξύ δύο φθόγγων είναι αυθαίρετο. 

Θα το έκανα εντιτ στην προηγούμενη μου απάντηση, αλλά ας το κάνω εδώ.

Ας πάρουμε όλες τις περιπτώσεις που μπορεί να στέκει η γραφή φα ύφεση.

Ως τονική. Όχι

Ως δεύτερη. Όχι. Εκτός αν παίζεις μι ύφεση ουσάκ.

Ως τρίτη. Μόνο από ρε ύφεση μινόρε, αλλά εκεί πέφτουμε πάνω στο σι διπλή ύφεση οπότε όχι.

Ως τέταρτη, από ντο ύφεση ματζόρε.

Ως πέμπτη, όχι.

Ως έκτη, από λα ύφεση μινόρε.

Ως έβδομη, όχι, εκτός αν είναι έβδομη μικρή στη Σολ ύφεση ματζόρε πχ, αλλά είμαστε στην περίπτωση ντο ύφεση ματζόρε και πάλι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν υπάρχει κάπου τονική. Το διάστημα μεταξύ δύο φθόγγων είναι αυθαίρετο. 

Θα το έκανα εντιτ στην προηγούμενη μου απάντηση, αλλά ας το κάνω εδώ.

Ας πάρουμε όλες τις περιπτώσεις που μπορεί να στέκει η γραφή φα ύφεση.

Ως τονική. Όχι

Ως δεύτερη. Όχι. Εκτός αν παίζεις μι ύφεση ουσάκ.

Ως τρίτη. Μόνο από ρε ύφεση μινόρε, αλλά εκεί πέφτουμε πάνω στο σι διπλή ύφεση οπότε όχι.

Ως τέταρτη, από ντο ύφεση ματζόρε.

Ως πέμπτη, όχι.

Ως έκτη, από λα ύφεση μινόρε.

Ως έβδομη, όχι, εκτός αν είναι έβδομη μικρή στη Σολ ύφεση ματζόρε πχ, αλλά είμαστε στην περίπτωση ντο ύφεση ματζόρσ και πάλι.
Εγώ έτσι όπως τέθηκε το ερώτημα κατάλαβα ότι η Fb είναι η τονική και η Β η τέταρτη από την τονική της και επ΄' αυτού ανέφερα , τώρα αν είναι απλά μεταξύ δύο φθόγγων τότε είναι 4η με διπλή δίεση

 
εγώ πιστεύω ότι το Fb δεν μπορείς να το αναφέρεις στην συγκεκριμένη περίπτωση γιατί είναι η τονική και σαν τονική δεν υπάρχει Fb,


Υπάρχει ως τονική κλιμάκων, αν και μόνο θεωρητικά.

https://en.wikipedia.org/wiki/F-flat_major

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ερώτηση: πείτε μου μία κλίμακα που έχει 4## 


C - D - E - F## (όχι G) - G# - A - B - C.

Για σκέψου τις βαθμίδες εδώ.

Ή θα έχει και 5η και #5η ταυτόχρονα (χωρίς 4η), ή θα έχει και b6η και 6η ταυτόχρονα (πάλι χωρίς 4η), ή θα θεωρήσουμε το G ως 4η, που έχει αυξηθεί 2 φορές, άρα F##.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top