- Μηνύματα
- 9,821
- Πόντοι
- 198
Πολλές φορές υπάρχουν παράγοντες που είναι μπροστά στα μάτια μας και τους παραβλέπουμε. Για παράδειγμα, όταν συναρμολόγησα αυτή την τέλε...
...διαπίστωσα ότι θα χρειαζόταν ένα γερό shimming στο μανίκι για να κατέβουν λίγο οι χορδές. Αντί αυτού, προτίμησα να βάλω κάτω από τη γέφυρα ένα φύλλο από μπρούντζο με πάχος γύρω στο 1.5 mm και να ανεβάσω τη γέφυρα όσο χρειαζόταν. Χρειάστηκε να του ανοίξω 9 τρύπες (6 για να περνάνε οι χορδές και 3 για να περνάνε οι βίδες της γέφυρας). Από τα τρυπήματα στράβωσε λίγο και αναγκάστηκα να το σφυρηλατήσω για να το ισιώσω με αποτέλεσμα να το κάνω λίγο "κατσαρό". Οι βίδες τις γέφυρας το έσφιξαν στο σώμα σιδερώνοντάς το σε κάποιο βαθμό, αλλά όχι πλήρως. Παρέμεινε εκεί ως ένα ένα "ελατήριο" να συνδέει τη γέφυρα με το σώμα. Εκτός αυτού, τα saddles "συνδέονται" μηχανικά με το σώμα με τα βιδάκια τους σχεδόν τερματισμένα.
Η κατάσταση φαίνεται λίγο στην ακόλουθη φωτογραφία.
Το φύλλο αυτό ήταν μια γρήγορη λύση για να παίξω έχοντας στο νου μου ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να διορθώσω λίγο το neck pocket. Ο ήχος όμως με ικανοποίησε πολύ και δεν το πείραξα ποτέ από φόβο μην τον αλλάξω (απρόβλεπτα). Τελικά σε αυτή την κιθάρα, δεν ξέρω τι "παίζει" περισσότερο τελικά στο σώμα. Το alder, το καπάκι από redwood το γεγονός ότι τα saddles στηρίζονται σε -πρακτικά- τερματισμένα βιδάκια ή το μπρούτζινο "ελατήριο"? Ισως όλα.... αλλά ίσως και όχι
Η συζήτηση αυτή μπορεί να επεκταθεί σε πολλά άλλα στοιχεία: Πόσο καλά εφάπτεται η γέφυρα στο σώμα σε μια tele (σκεφτείτε ότι αν δεν είναι απολύτως επίπεδο το βερνίκι στην περιοχής της γέφυρας τότε κάποια σημεία "πατάνε" καλύτερα από κάποια άλλα), πόση κόλλα υπάρχει (αν υπάρχει) κάτω από το nut (ή αν αυτό εφάπτεται τέλεια στην εγκοπή), πόσο καλά "ζυγισμένα" είναι τα βιδάκια των saddles ώστε να "πατούν" συμμετρικά και σωστά στη γέφυρα κλπ κλπ. Αν αυτά όλα είναι σωστά, τότε ίσως είναι λεπτομέρειες. Αλλά έχω την αίσθηση ότι αν σε κάποιο από αυτά τα σημεία η κατασκευή "πάσχει" τότε μπορεί όλη η κιθάρα να ακούγεται "ψόφια" και "κουπή".. Τι συμπεράσματα μπορεί τότε να βγάλει κανείς για τα κσύλα τησ?
(Για παράδειγμα σκεφτείτε ένα κακοβαλμένο nut που εδράζεται πάνω σε ένα στρώμα μισο-ξεκολλημένης κόλλας αντί να ακουμπάει σωστά στην εγκοπή. Αυτή είναι μια ατέλεια που δεν τη βλέπεις.... αλλά μπορεί να έχει μεγάλη σημασία στο πως ακούγονται οι ανοιχτές (και όχι μόνο) χορδές)
...διαπίστωσα ότι θα χρειαζόταν ένα γερό shimming στο μανίκι για να κατέβουν λίγο οι χορδές. Αντί αυτού, προτίμησα να βάλω κάτω από τη γέφυρα ένα φύλλο από μπρούντζο με πάχος γύρω στο 1.5 mm και να ανεβάσω τη γέφυρα όσο χρειαζόταν. Χρειάστηκε να του ανοίξω 9 τρύπες (6 για να περνάνε οι χορδές και 3 για να περνάνε οι βίδες της γέφυρας). Από τα τρυπήματα στράβωσε λίγο και αναγκάστηκα να το σφυρηλατήσω για να το ισιώσω με αποτέλεσμα να το κάνω λίγο "κατσαρό". Οι βίδες τις γέφυρας το έσφιξαν στο σώμα σιδερώνοντάς το σε κάποιο βαθμό, αλλά όχι πλήρως. Παρέμεινε εκεί ως ένα ένα "ελατήριο" να συνδέει τη γέφυρα με το σώμα. Εκτός αυτού, τα saddles "συνδέονται" μηχανικά με το σώμα με τα βιδάκια τους σχεδόν τερματισμένα.
Η κατάσταση φαίνεται λίγο στην ακόλουθη φωτογραφία.
Το φύλλο αυτό ήταν μια γρήγορη λύση για να παίξω έχοντας στο νου μου ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να διορθώσω λίγο το neck pocket. Ο ήχος όμως με ικανοποίησε πολύ και δεν το πείραξα ποτέ από φόβο μην τον αλλάξω (απρόβλεπτα). Τελικά σε αυτή την κιθάρα, δεν ξέρω τι "παίζει" περισσότερο τελικά στο σώμα. Το alder, το καπάκι από redwood το γεγονός ότι τα saddles στηρίζονται σε -πρακτικά- τερματισμένα βιδάκια ή το μπρούτζινο "ελατήριο"? Ισως όλα.... αλλά ίσως και όχι

Η συζήτηση αυτή μπορεί να επεκταθεί σε πολλά άλλα στοιχεία: Πόσο καλά εφάπτεται η γέφυρα στο σώμα σε μια tele (σκεφτείτε ότι αν δεν είναι απολύτως επίπεδο το βερνίκι στην περιοχής της γέφυρας τότε κάποια σημεία "πατάνε" καλύτερα από κάποια άλλα), πόση κόλλα υπάρχει (αν υπάρχει) κάτω από το nut (ή αν αυτό εφάπτεται τέλεια στην εγκοπή), πόσο καλά "ζυγισμένα" είναι τα βιδάκια των saddles ώστε να "πατούν" συμμετρικά και σωστά στη γέφυρα κλπ κλπ. Αν αυτά όλα είναι σωστά, τότε ίσως είναι λεπτομέρειες. Αλλά έχω την αίσθηση ότι αν σε κάποιο από αυτά τα σημεία η κατασκευή "πάσχει" τότε μπορεί όλη η κιθάρα να ακούγεται "ψόφια" και "κουπή".. Τι συμπεράσματα μπορεί τότε να βγάλει κανείς για τα κσύλα τησ?
(Για παράδειγμα σκεφτείτε ένα κακοβαλμένο nut που εδράζεται πάνω σε ένα στρώμα μισο-ξεκολλημένης κόλλας αντί να ακουμπάει σωστά στην εγκοπή. Αυτή είναι μια ατέλεια που δεν τη βλέπεις.... αλλά μπορεί να έχει μεγάλη σημασία στο πως ακούγονται οι ανοιχτές (και όχι μόνο) χορδές)